SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Mensen die o.a. hier postenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------
Challenges 2012:
Omdat mensen zichzelf willen motiveren en om een leuke stok achter de deur te hebben stellen mensen zich een doel, een challenge. Hoeveel km ze willen lopen in een jaar.
Elke week kunnen mensen doorgeven hoeveel ze gelopen hebben, waardoor er weer wat op de teller in de OP bijkomt. Wil je jouw persoonlijke challenge ook in de lijst hebben? Dat kán met dank aan Swetsenegger!
Je kan het schema aanpassen of jezelf toevoegen door naar http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam= <--- (Vul hier je eigen username in) te gaan. 'Oefenaccountje': http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam=test
Deze OP vind je hier
En door!I reject reality and substitute my own![]()
Niet door hebben dat je een topic sluit en vervolgens geen TT weten.
Even in de herhaling:quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:46 schreef CindieY het volgende:
Vraag: voor het eerst last gehad van wat kleine steekjes in m'n zij. Ademhaling was goed en ik heb ook lang genoeg gewacht na het eten. Waar kan het dan aan liggen? Het was niet heel heftig, kon er mee leven, maar liever gewoon weer zonder steken de volgende keerI reject reality and substitute my own![]()
Voldoende water drinken van tevoren, je eigen tempo vinden en daarin blijven lopen. Als je ze laag onderin hebt (darmkrampen), wil magnesium wel eens helpen.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Eerder hoger dan wat ik gewend ben van steken. Misschien inderdaad net niet genoeg gedronken, tempo was aardig regelmatig. Ik houd 't in m'n achterhoofd voor de volgende keer.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:04 schreef SEMTEX het volgende:
Voldoende water drinken van tevoren, je eigen tempo vinden en daarin blijven lopen. Als je ze laag onderin hebt (darmkrampen), wil magnesium wel eens helpen.
Grappig trouwens, met het mooie weer van de afgelopen week tig hardlopers tegen gekomen, nu niet één. Toch veel mooiweerlopers dus.I reject reality and substitute my own![]()
Net hardloopschoenen gekocht. Hoef ik niet meer op tennisschoenen te lopen en dan heb ik een reden om wat meer te gaan lopen
Feyenoord Rotterdam![]()
Vanmiddag weer een stuk gelopen, wel wat uitgebreid op mn schema.. Conditioneel ging prima, nu wat last van stijve kuiten!
Uiteindelijk 44 minuten gelopen (interval 8 lopen / 6 wandelen / 6 lopen / 6 wandelen / 6 lopen / 6 wandelen / 4 lopen / 2 wandelen)... Ruim 5,5 KM...
Ik wil wat opbouwen om langer aan 1 stuk te kunnen lopen. Vorige week zat ik nog op intervals van 2 minuten.![]()
Ik wacht nog even, als ik de DtD kan lopen denk ik dat ie de BtB skip, al kan het ook zijn dat ik gewoon beide ga lopen... 10 EM dan.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Overigens, de inschrijving voor de Bridge to Bridge is geopend! http://www.bridgetobridge.nl/
Wat gaan jullie doen? Menzis 3EM (± 4,83km), Aicon 6EM (± 9,65km) of Van Wijnen 10EM? (± 16,09km)
Ik nijg naar de Aicon 6EMquote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:53 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ga me al inschrijven voor de halve marathon van Eindoven, denk ikVindt het best spannend, ook een soort mijlpaal en iets van mijn bucketlist. Maar wel haalbaar
Way to go chicka!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Zeker een aanrader, ik ga hem in oktober voor de 4e keer lopenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:53 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ga me al inschrijven voor de halve marathon van Eindoven, denk ikVindt het best spannend, ook een soort mijlpaal en iets van mijn bucketlist. Maar wel haalbaar
Vandaag 2K in 10:28 en dat terwijl de dokter in januari had gezegd dat ik pas in mei/juni weer zou kunnen hardlopen![]()
![]()
How bouw jij het trainen op?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 18:44 schreef Don_Vanelli het volgende:
Zeker een aanrader, ik ga hem in oktober voor de 4e keer lopenKierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
ja, dat zie je toch altijd met alle sporten...of het nu hardlopen of wielrennen is, als het mooi weer wordt komen ze allemaal weer naar buitenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:09 schreef CindieY het volgende:
[..]
Grappig trouwens, met het mooie weer van de afgelopen week tig hardlopers tegen gekomen, nu niet één. Toch veel mooiweerlopers dus.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
wanneer zijn beide lopen?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:11 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik wacht nog even, als ik de DtD kan lopen denk ik dat ie de BtB skip, al kan het ook zijn dat ik gewoon beide ga lopen... 10 EM dan.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
je zult wel moeten Swets, ik ben je op een kilometer genadertquote:Op vrijdag 30 maart 2012 18:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ga morgen gewoon naar buiten. Zal wel ff tegenvallen, trek m'n thermoshirt maar weer aan denk ik
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Zal ik meedoen? Liggen jullie beiden achter.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 18:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
je zult wel moeten Swets, ik ben je op een kilometer genadert
[ Bericht 0% gewijzigd door No-P op 30-03-2012 19:01:57 ]Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Elke editie die ik gelopen heb is een verhaal apart. Zo heb ik de eerste keer met een dronken kop een weddenschap afgesloten en heb ik hem totaal ongetraind gelopen. Dat is geen aanraderquote:. Deze editie had ik een prima schema voor mijzelf, dat helaas aangepast moest worden wegens blessureleed. Laten we even aannemen dat je nu fatsoenlijk 10K kan lopen. Correct me if i'm wrong. Je hebt nu nog een half jaar om je voor te bereiden. Stel je traint 3x per week. Dan zou ik 2x een tempoloopje doen van 5 - 8 km en 1x per week een duurloop van 10-18 km. De lengte van de duurloop bouw je maandelijks op met 1 - 1.5 km. Verder zou ik de duurloop (met name aan het einde, dus als je 15-18 km loopt) op een iets lager tempo doen dan je wilt lopen. Dit om vetverbranding te stimuleren. Na ongeveer anderhalf uur lopen is het gedaan met je koolhydraten en dan moet je lichaam energie halen uit vet. Echter, dat is iets wat je moet trainen en daarom moet je dat wat langzamer lopen.
Verder loop ik een maand voor de halve een testwedstrijd om te kijken hoe het met het wedstrijdtempo zit. Ikzelf kies voor de 10 EM van Tilburg. Net iets korter, maar lang genoeg om te kijken hoe het lichaam reageert![]()
![]()
September: 9 BtB en 16 Dtd.quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
ik zou de BtB als een training in plannen en geen PR willen lopen, anders zou je die dat waarschijjnlijk een lange duurloop gedaan hebben dus waarom dan niet met gelijkgestemde mensen..
En dan de week erop er voor gaan tijdens de DtD'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dank je, hardstikke nuttige tips! Ik loop in september de singelloop in Utrecht, dus dat komt ook goed. Dan doe ik zo een rondje van ongeveer 5-6, en zondag weer een lange, denk ik.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 18:57 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
Elke editie die ik gelopen heb is een verhaal apart. Zo heb ik de eerste keer met een dronken kop een weddenschap afgesloten en heb ik hem totaal ongetraind gelopen. Dat is geen aanrader. Deze editie had ik een prima schema voor mijzelf, dat helaas aangepast moest worden wegens blessureleed. Laten we even aannemen dat je nu fatsoenlijk 10K kan lopen. Correct me if i'm wrong. Je hebt nu nog een half jaar om je voor te bereiden. Stel je traint 3x per week. Dan zou ik 2x een tempoloopje doen van 5 - 8 km en 1x per week een duurloop van 10-18 km. De lengte van de duurloop bouw je maandelijks op met 1 - 1.5 km. Verder zou ik de duurloop (met name aan het einde, dus als je 15-18 km loopt) op een iets lager tempo doen dan je wilt lopen. Dit om vetverbranding te stimuleren. Na ongeveer anderhalf uur lopen is het gedaan met je koolhydraten en dan moet je lichaam energie halen uit vet. Echter, dat is iets wat je moet trainen en daarom moet je dat wat langzamer lopen.
Verder loop ik een maand voor de halve een testwedstrijd om te kijken hoe het met het wedstrijdtempo zit. Ikzelf kies voor de 10 EM van Tilburg. Net iets korter, maar lang genoeg om te kijken hoe het lichaam reageert
Moest je die editie, toen je met je dronken kop liep, niet constant terug naar looptempo?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
achteraf he No-Pquote:Op vrijdag 30 maart 2012 18:55 schreef No-P het volgende:
[..]
Zou ik meedoen? Liggen jullie beiden achter.
maar even zonder gekheid, ik denk dat de challenge in dit toppic voor heel wat mensen motiverend werkt'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Heb hem niet dronken gelopen, alleen wel in een dronken bui besloten om mee te doen. En als je een grote mond heb kun je in principe niet meer terugquote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dank je, hardstikke nuttige tips! Ik loop in september de singelloop in Utrecht, dus dat komt ook goed. Dan doe ik zo een rondje van ongeveer 5-6, en zondag weer een lange, denk ik.
Moest je die editie, toen je met je dronken kop liep, niet constant terug naar looptempo?. Na 7 km zat ik stuk, dus de laatste 14 waren geen feest. Sindsdien heb ik elke editie mn pr met 12 minuten verbroken.
![]()
Absoluut, actief steeds invullen en ermee bezig zijn helpt sowieso.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
achteraf he No-P
maar even zonder gekheid, ik denk dat de challenge in dit toppic voor heel wat mensen motiverend werktSei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
achteraf he No-P
maar even zonder gekheid, ik denk dat de challenge in dit toppic voor heel wat mensen motiverend werktIk moet nog wel m'n best gaan doen om 'm te halen, máár ik vind 't wel leuk om zo dichtbij mogelijk te komen! Ik had aan het begin van de challenge gedacht eerder langere afstanden te willen lopen, maar naar m'n lichaam luisterende dus voorlopig even stukjes van 5km, minimaal tot eind april, gewoon om blessures voor te zijn, hopelijk. Maar ik ga m'n challenge niet bijstellen! Wellicht gaat 't na eind april zó lekker dat ik nog weer op schema kan komen!
Ja doei.![]()
En wat ook mee werkt volgens mij is dat dit topic meer een SC geworden is waar we gewoon lekker over lopen te keuvelen i.p.v. alleen maar V&A.
Een groot deel van de posters hier is ondertussen al zo ervaren dat er niet altijd gerichte vragen meer zijn maar meer zo van " he, hoe doen jullie dat?"'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
5 km in 29:42. 6 secs langzamer dan zaterdag, maar toch weer binnen het halfuur. Dat lukt me 's ochtends niet, dus ik denk dat ik dit voorjaar/deze zomer maar fijn 's avonds blijf lopen en dan lekker op snelheid trainen
.
Niet meer actief op Fok!![]()
Wat een demotiverend weer zeg! In vergelijking met de afgelopen dagen.
Zometeen toch maar eens een klein 8 KM rondje gaan lopen.
Voor de ervaren duurlopers onder ons, wat raden jullie aan in de laatste week voor een lange afstandswedstrijd? Tijd is niet belangrijk, het uitlopen wel.
De laatste week nog een paar keer goed trainen of het vooral rustig aan doen?![]()
*tap tap* aan het wachten tot mijn iphone batterij bijgeladen is
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
ik op die van mijn Nokia 3310quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:17 schreef SEMTEX het volgende:
*tap tap* aan het wachten tot mijn iphone batterij bijgeladen isAFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013![]()
Ligt eraan welke afstand je gaat lopen, bij een HM zou ik zeker 4 a 5 dagen rust nemen. Google tapering off of taperen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:15 schreef MvN_Rdam het volgende:
Wat een demotiverend weer zeg! In vergelijking met de afgelopen dagen.
Zometeen toch maar eens een klein 8 KM rondje gaan lopen.
Voor de ervaren duurlopers onder ons, wat raden jullie aan in de laatste week voor een lange afstandswedstrijd? Tijd is niet belangrijk, het uitlopen wel.
De laatste week nog een paar keer goed trainen of het vooral rustig aan doen?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Het gaat om een hele marathon slacker. Omdat het mn eerste word weet ik dus niet zo goed hoe ik dat het beste kan aanpakken met de rustdagen. Voor een halve nam ik 2 rustdagen, maar dat is voor een hele te weinig denk ik?![]()
Ik zat ook aan zo'n opzet te denken, maar daarvoor wil ik de 10km op de nurburgring gaan lopen twee weken ervoor.. Op zich kan het geen kwaad, heb er in m'n schema al min of meer rekening mee gehouden dat ik ze beide ga lopen..quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:00 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik zou de BtB als een training in plannen en geen PR willen lopen, anders zou je die dat waarschijjnlijk een lange duurloop gedaan hebben dus waarom dan niet met gelijkgestemde mensen..
En dan de week erop er voor gaan tijdens de DtDIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Dan zou ik zeker 5 dagen rust pakken, misschien een paar hele kleine loopjes van een km of 3/4 en daarna flink wat koolhydraten eten.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:25 schreef MvN_Rdam het volgende:
Het gaat om een hele marathon slacker. Omdat het mn eerste word weet ik dus niet zo goed hoe ik dat het beste kan aanpakken met de rustdagen. Voor een halve nam ik 2 rustdagen, maar dat is voor een hele te weinig denk ik?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
als ik de marathon zou doen zou ik minimaal 1 week van te voren geen lange duurloop meer doen. Als de loop op zondag is, bijvoorbeeld als laatste op woensdag nog een ontspannen 10k loopjequote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:25 schreef MvN_Rdam het volgende:
Het gaat om een hele marathon slacker. Omdat het mn eerste word weet ik dus niet zo goed hoe ik dat het beste kan aanpakken met de rustdagen. Voor een halve nam ik 2 rustdagen, maar dat is voor een hele te weinig denk ik?AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013![]()
woooww, in je nieuwe jasje...hot chick!!quote:
quote:
Ik vraag me af hoe jullie zonder schema zelfstandig naar een bepaalde afstand toe werken. Ik bedoel, zonder schema weet je ook niet wat het beste is natuurlijk.
(al was het voor mij meer een richtlijn)![]()
Dat is precies de reden dat ik met een schema loop. Anders doe ik maar wat, en weet ik ook niet waar ik mee bezig ben. Ik heb die houvast wel nodig[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
is een willekeurig schema dan goed voor iedereen?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:34 schreef datisstom het volgende:
Ik vraag me af hoe jullie zonder schema zelfstandig naar een bepaalde afstand toe werken. Ik bedoel, zonder schema weet je ook niet wat het beste is natuurlijk.
(al was het voor mij meer een richtlijn)
Ik geloof niet in schema's maar lopen op gevoel. Anderen zweren erbij. Net wat je zelf prettig vind. Maar waar iedereen het wel over eens is, dat jouw schema belabberd is.AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
ik denk dat iedereen ombewust toch een schema volgt, als je naar je lichaam luister dan weet je vanzelf wel dat 4 x 10km per week te veel van het goede is dan dat je beter resultaat bereik met af en toe een tempoloop ter tussen door.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:34 schreef datisstom het volgende:
(al was het voor mij meer een richtlijn)'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Hoi, ik zal me even voorstellen:
Ik ben kapiteintje, ik ben heel actief op Fok! maar kom voornamelijk in VBL. Sinds een paar weken heb ik het hardlopen weer opgepakt en probeer ik naast het voetballen wat extra te sporten. Ik loop met name om af te vallen (gewoon om afgetraind te worden) en meer conditie te krijgen.
Tegenwoordig doe ik dit voornamelijk op straat (door de stad) en ben nu op het punt dat ik wat serieuzer wil gaan trainen. Misschien een halve marathon als doel stellen zelfs. Nu hoop ik hier wat vaker te komen en wat tips mee te krijgen van ervaren lopers over rusten/voeding/trainingswijze etc.
Zo, nu weten jullie ook wat meer over mij.![]()
![]()
Wat bedoel je met 'mijn schema' ?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:36 schreef The_Hives het volgende:
[..]
is een willekeurig schema dan goed voor iedereen?
Ik geloof niet in schema's maar lopen op gevoel. Anderen zweren erbij. Net wat je zelf prettig vind. Maar waar iedereen het wel over eens is, dat jouw schema belabberd is.![]()
leuk dat je je even voorstel, welkom en veel loopplezier!!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:37 schreef kapiteintje het volgende:
Hoi, ik zal me even voorstellen:
Ik ben kapiteintje, ik ben heel actief op Fok! maar kom voornamelijk in VBL. Sinds een paar weken heb ik het hardlopen weer opgepakt en probeer ik naast het voetballen wat extra te sporten. Ik loop met name om af te vallen (gewoon om afgetraind te worden) en meer conditie te krijgen.
Tegenwoordig doe ik dit voornamelijk op straat (door de stad) en ben nu op het punt dat ik wat serieuzer wil gaan trainen. Misschien een halve marathon als doel stellen zelfs. Nu hoop ik hier wat vaker te komen en wat tips mee te krijgen van ervaren lopers over rusten/voeding/trainingswijze etc.
Zo, nu weten jullie ook wat meer over mij.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Forum Opties Forumhop: Hop naar: