abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109687898
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_109687905
Waar we het over zoekende babymondjes hadden O+ O+
pi_109687921
Heerlijk dat primitieve van kindjes. Ergens vind ik het zo jammer dat dit gewoon de laatste is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 11:23:48 #4
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_109688130
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:17 schreef Ticootje het volgende:
Heerlijk dat primitieve van kindjes. Ergens vind Ik vind het zo jammer dat dit gewoon de laatste is.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_109688778
Dat was zo mooi ja, dat koppie. Dat intense. O+ *zwijmel*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_109689059
Dat zoeken is geweldig ja. Die van mij (met zn 9 weken) doet het nog bij heel veel mensen. Wel meer bij vrouwen dan bij mannen, geloof ik, hoewel hij bij z'n vader ook weleens op zoek gaat. O+
pi_109690471
O+ Dat ze zich zo achterover opzij kiepert om bij de borst te komen!
En dat je je dan gewoon een ongeluk schrikt. :D O+

Ko heeft een vriendje op de kresj, dat nog steeds bv krijgt.
Hij is 2 maanden jonger dan Ko, dus 2 jaar en 8-9 maanden ong. Nu heeft hij in elke tand gaatjes of beginnende gaatjes. En volgens de tandarts komt het door de bv, hij krijgt namelijk nog elke dag zo'n 10-12 keer bv.
Dat is dan denk ik vergelijkbaar met een fles sap geven en dat hij daar dan de hele dag uit kan drinken ofzo?
Is dat zo, kun je van bv gaatjes krijgen?
Er zitten nog 2 kindjes op de kresj die van die leeftijd zijn en bij elke wens bv aangeboden krijgen. Zouden zij nu ook meer risico lopen?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_109690583
oeke..geen idee het zou wel goed kunnen bedenkt ik me net! gisteren op het cb werd ik verteld dat als tanden door komen, dat ik ze moet poetsen met baby tandpasta! omdat zo veel drinken het glazuur kan aantasten
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_109690622
Ja, ik dacht ook dat het kon, maar ik herinner me ook eens iets gelezen te hebben over dat bv geen tandbederf kon veroorzaken....
pi_109690627
Ik ga even zoeken, maar ik dacht dat bv juist niet de tandjes aantast...
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:34:50 #11
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_109690634
Bitterend weer goedgekeurd *O*

Oeke, ik snap de redenering van de tandarts maar ik vind het wel vreemd. Ik begreep altijd dat je van moedermelk geen gaatjes kunt krijgen. Wat de redenering van de tandarts is is dat je max 5 tot 7 keer per dag iets kunt eten, consequent (veel) vaker verhoogt het risico op gaatjes aanzienlijk.
pi_109690712
Volgens borstvoeding.com veroorzaakt bv geen tandbederf, maar je moet natuurlijk wel goed poetsen. (http://www.borstvoeding.com/aanverwant/tandbederf/tb1.html).
pi_109690804
Ah, Bleie is me voor. Denk dat de tandarts het ook niet weet, en de 'voor de hand liggende' oorzaak maar bv noemt..
pi_109690818
Oh, als ik dat artikel lees, zegt het toch iets heel anders dan de tandarts zegt.
Ik vraag me af wat dan de reden van de gaatjes is. Ik ben toch bang dat er niet goed gepoetst wordt....
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:42:43 #15
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109690836
Of dat het kind gewoon aanleg heeft voor slechte tanden/glazuur...
pi_109690920
Nouja, zijn vader heeft ook hele slechte tanden, en als ik dit lees:
quote:
Cariës is een infectieziekte te noemen en ook daarom is het belangrijk om zelf te zorgen voor een gezond gebit. Want hoe beter de mondgezondheid en samenstelling van de mondbacteriën van jou als ouder of verzorger is, hoe gezonder die bacterie-samenstelling ook bij je kind zal zijn.
kan ik me daar ook iets bij voorstellen.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:45:54 #17
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_109690939
Ja Asyniur, ik geloof ook wel in aanleg hebben voor gaatjes krijgen. Maar bijna 3 jaar en 10-12 keer bv, ben ik de enige die dat veel vindt?

Die zoekreflex zo lief he, dat houden ze best lang (hier ook lang na een jaar bij de eerste) maar alleen in de nacht

Hier nog steeds drama, gister heeft hij 4 hele voedingen overgegeven, en de andere 200ml is nog binnengebleven. Vanmiddag weer een onderzoek naar zn oortjes en zn buikje
pi_109690995
Tja, of iets veel is wordt bepaalt door je eigen situatie en wat je om je heen ziet eigenlijk he? Ik vind het dus ook veel, maar als het daar prima gaat en ze het prima vinden allemaal.. Who cares?
pi_109691045
In welke houding voeden jullie eigenlijk grotere babies...
Wij zijn hier een beetje zoekende. Mijn zoontje is nu 10 maanden en ik heb altijd veel liggend op mijn zijde gevoed, maar dat gaat hier alleen maar nog 's nachts goed, dan blijft hij ook mooi met zijn buik tegen mij aan liggen. Als ik hem 's ochtends zijn gang laat gaan, dan kruipt die op zijn handen en beentjes naar mij toe, doet zijn hoofd omhoog en dokt net als een klein hondje aan, of ik lig op mijn rug en hij gaat over mijn borstkas liggen, maar dan heb ik dus zijn heel gewicht op mij en soms ligt hij dan ook met zijn hoofd deels op mijn tiet, dat is zeker ook niet goed voor de doorstroming.
Het is nu gewoon vaak heel onrustig drinken, vaak even een paar slokjes halen, kijken, weer opnieuw drinken, op mij klimmen, op mij hangen, drinken, weer kijken en ga zo maar door. Behalve dat het onrustig is, is het soms ook pijnlijk als hij op mij gaat staan of ik een voet of arm ergens tegen krijg.
Het helpt ook niet mee dat ik grote borsten heb, want dan heeft hij zeg maar ook meer speelruimte om ze zelfs vast te pakken en naar zich toe te trekken. Misschien is het ook mijn fout omdat ik hem zijn gang laat gaan. Zijn jullie een beetje streng met de baby dat die alleen in de "juiste" houding bij jullie mag drinken?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:52:29 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109691147
Ik vind 10-12 voedingen bij een kind van 2¾ jaar oud ook flink wat, en ik vraag me ook af in hoeverre dat echt voedingen zijn, en waarom een kind zo vaak een slokje wil.

Het zal geen kwaad kunnen, maar ik ben blij dat het hier beperkt is tot 3 (soms 4) voedingen op een dag, en dan is hij nog maar 16 maanden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:53:54 #21
259886 pessie
pi_109691196
Hoe ik Nathan voed: Liggend als een kleine baby, zittend op schoot en als ik op mijn rug lig en hij hangt er een beetje bij gaat het ook goed (maar ik heb niet zulke grote borsten). En verder zijn er nog voldoende houdingen die Nathan ter plekke bedenkt en wat ook wil :')

En wat betreft 10-12 keer per dag. Ik vind het veel maar anderen vinden het heel normaal. Prima. Ik ben blij dat Nathan 2 a 3 keer drinkt op een dag, vaker vind ikzelf ook niet leuk meer en ik vermoed dat ik dan snel geneigd zou zijn het helemaal niet meer te geven.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:53:54 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109691197
Ik voed nog net zo als op dag 1; zittend op de bank.
Alleen een nachtvoeding gaat liggend in bed, dat deed ik op dag 1 nog niet liggend ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_109691297
Hier voed ik overdag ook zittend, in madonnahouding nog steeds. De eventuele nachtvoeding en 's ochtends liggend in bed.
pi_109691438
madonnahouding hier ook sinds de eerste dag..hebben liggend en rugby ooit geprobeerd maar vond ze niks..dus houden we het bij onze vertrouwde madonna :9
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_109691626
's ochtends in bed liggend en 's middags op de bank madonna -achtig :')
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:13:23 #26
259886 pessie
pi_109691731
Liggend in bed is nog steeds mijn favoriete houding en als mn bekken zeer doet lig ik dus op mn rug en hangt Nathan er een beetje bij.
  Moderator vrijdag 30 maart 2012 @ 13:36:55 #27
236264 crew  capricia
pi_109692477
Ik voed als het even kan bijna altijd liggend in bed.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_109692722
Ik voed alleen nog voor de slaapjes, dus altijd liggend. Heel soms buiten het bed, dan probeer ik te madonne-en, maar dat werkt niet echt meer.. Meestal half zittend dus.
pi_109692797
Maar blijven jullie kindjes ook echt in dezelfde houding de hele tijd liggen (als ze niet moe zijn)? Misschien moet ik dat gespeel toch echt afkappen en alleen maar nog serieus voeden.
pi_109693158
Voor een kindje van bijna drie vind ik t ook wel veel voedingen hoor. Die vragen er meestal toch nog maar 3 of zo? Mijn peuter krijgt al heel lang geen bv meer, maar ik denk toch niet dat zij 12 keer op een dag drinkt.

En voor mezelf vond ik bij n heel kleintje 12 voedingen ook erg veel hoor, ben blij dat we nu op 6/7 zitten.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:01:00 #31
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_109693270
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:46 schreef Zana het volgende:
Maar blijven jullie kindjes ook echt in dezelfde houding de hele tijd liggen (als ze niet moe zijn)? Misschien moet ik dat gespeel toch echt afkappen en alleen maar nog serieus voeden.
Aviva wenst eigenlijk alleen in de rugbyhouding te drinken en ligt meestal braaf stil. Op mijn verzoek drinkt ze heel soms op schoot, maar eigenlijk niet.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:03:43 #32
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_109693358
Lientje ligt ook veel met haar benen omhoog te zwiepen, haar voetjes te grijpen. Ze pakt met haar handje mijn borst beet om hem te 'sturen'. Ze pakt ook soms een klein stukje vel om tussen haar vingers te rollen :X
Ze is nogal bazig over de borst, het is haar ding en ze kan ook haar hoofd er tegenaan leggen om ermee te knuffelen. O+

Het een laat ik wel toe, het ander niet. Ik stop wel vaak een armpje onder mijn arm, zodat ik maar op een arm hoef te letten. In bed is ze heel rustig en ligt ze nog altijd vol overgave te drinken, kijkt ze wel geregeld om op papa er ook nog is of geeft ze hem een aai, om vervolgens verder te drinken.

Het is al zo'n mensje aan het worden.

10-12 keer per dag, het kan prima, fijn voor het mannetje. Ik persoonlijk zou er geen zin in hebben :) Gelukkig vraagt Lientje daar ook absoluut niet om. Veelal is het nu 5-6 keer per 24 uur, ook 's nachts dus, dat vind ik prima en hoop ik ook nog een tijdje zo vol te houden. Al mogen de nachten er natuurlijk ook af, zo nu en dan slaat ze eens over. :D

Ow en ik voed overdag zittend en 's ochtends liggend in bed en 's avonds voor het slapen gaan soms boven, soms beneden. Vorige week nog een keertje in de auto zitten voeden, was ze opeens zo moe... O+
pi_109693696
Laten we het niet hebben over de hoeveelheid, dat begrijp ik ook niet helemaal. Zeker niet nadat de moeder mij vroeg hoe het kon dat Ko (toen) niet zoveel dronk. Dat ze zich leeggedronken voelde.
Anderzijds lijkt het ook meer het verzoek van de moeder dan van het kind. ;)
Ach ja, ze lijken er wel bij te varen. Het zal niet makkelijk worden dat nu te veranderen. En ik denk dat ze dat wel zullen doen. ongeacht of het klopt of niet.

Ko voedde ik tot het eind in de madonna houding.

En net kreeg ik ineens de neiging hem aan te leggen. :D O+
pi_109693936
Dames wat is het verschil tussen Biobim en Brinta?
pi_109694138
In n jaloerse bui zei mijn peuter van de week trouwens dat zij ook bij mamma aan de borst wilde drinken. Ik heb gezegd dat dat niet kon, maar is dat zo? Zou n kind dat t al 2 jaar niet gedaan heeft nog uit de borst kunnen drinken?
pi_109694287
Hm, als je haar kunt uitleggen wat de techniek is (tong over ondertandjes, grote hap, en daarna lipjes gekruld..) misschien wel.
pi_109697479
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:27 schreef Bleie het volgende:
In n jaloerse bui zei mijn peuter van de week trouwens dat zij ook bij mamma aan de borst wilde drinken. Ik heb gezegd dat dat niet kon, maar is dat zo? Zou n kind dat t al 2 jaar niet gedaan heeft nog uit de borst kunnen drinken?
Dat doet Hannah ook, zo lief O+ Dan vraagt ze of ze ook mag "borstol dinken" :D en vervolgens tuit ze haar lipjes en geeft mijn tepel een kusje _O-

Ik denk dat ze geen idee meer heeft wat ze moet doen met de borst, maar ik durf niet te riskeren dat ze misschien haar tanden erin zet.
pi_109699582
Wat schattig Octo! O+ Rienk ziet ze vooral als grote dingen die lekker zacht zijn met draaiknoppen :Y)

Het kolven lukt hier nog steeds niet geweldig. Moet volgende week even flink aan de bak om voor de 12e minstens 6 flessen te maken. Hoe groot zouden jullie ze bewaren? per 100 of per 200? of andere nummers?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_109699780
Vlindur, ik bewaar meestal 150, maar soms ook 100. En af en toe vries ik ook wel eens kleine beetjes in, zodat ik kan aanvullen bij flessen waar ik net te weinig heb gekolfd.

Ik kolf tijdens mijn eerste werkdag op di voedingen voor woe. Op woe kolf ik voedingen voor do. Donderdag kolf ik tijdens werk ook, en dat vries meestal in voor di.

Op woe en do, en om de week op vr, krijgt J. dus gekolfde melk van de dag ervoor mee.
pi_109700843
Dank je Jipster! ^O^
pi_109712663
Ik voed altijd zittend, bijna altijd boven op z'n kamertje lekker rustig. Incidenteel beneden maar dat is meestal te onrustig.
pi_109713244
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:31 schreef Morretje het volgende:
Hm, als je haar kunt uitleggen wat de techniek is (tong over ondertandjes, grote hap, en daarna lipjes gekruld..) misschien wel.
Eh, right.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_109713560
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Eh, right.
Niet denk je?
pi_109716533
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:20 schreef bitterend het volgende:
Dames wat is het verschil tussen Biobim en Brinta?
Het is een ander merk en het is ander spul. Brinta is tarwevlokken, biobim heb je verschillende soorten van: rijstebloem, speltbloem, etc. Het is een biologisch merk. De rijstebloem kun je vergelijken met die van Bambix, alleen staat op die pakken dat het mogelijk slecht mengt met moedermelk. Vandaar dat veel bv-moeders biobim nemen. Brinta mag trouwens pas later, rijstebloem is de eerste pap die baby's mogen.
pi_109726655
Holyfuckingmoly, mijn hele zijkant van de rechterboob is knalrood en doet flink pijn, vooral als ik buk..
was dit nou een ontsteking of kan t ook best een verstopt melkkanaaltje zijn?
  zaterdag 31 maart 2012 @ 12:26:31 #46
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_109726846
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:19 schreef Kleurdoos het volgende:
Holyfuckingmoly, mijn hele zijkant van de rechterboob is knalrood en doet flink pijn, vooral als ik buk..
was dit nou een ontsteking of kan t ook best een verstopt melkkanaaltje zijn?
Het klinkt als een Verstopt melkkanaaltje dat begint te ontsteken. Doet aanhappen ook al pijn? Goed warm maken voor het drinken en meemasseren, dus. Wellicht proberen te kolven + masseren.
En ibuprofen werkt ontstekingsremmend.

Succes!
pi_109727080
ah oke, nee aanhappen doet geen pijn, je voelt wel een pijnlijke toestroom (ofzo :') ) maar thnx, ik ga zo ff voor de kolfmethode
pi_109728333
Goed warmen voor het kolven en voeden! Je kunt bijv een wegwerpluier vullen, past goed om je borst heen. En dan vooral leegmaken, leeg leeg leeg moet ie!
pi_109729462
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 23:21 schreef sverbern het volgende:

[..]

Het is een ander merk en het is ander spul. Brinta is tarwevlokken, biobim heb je verschillende soorten van: rijstebloem, speltbloem, etc. Het is een biologisch merk. De rijstebloem kun je vergelijken met die van Bambix, alleen staat op die pakken dat het mogelijk slecht mengt met moedermelk. Vandaar dat veel bv-moeders biobim nemen. Brinta mag trouwens pas later, rijstebloem is de eerste pap die baby's mogen.
Ohh ok dank!
Ik heb vaak Brinta in huis daarom vroeg ik me af of ik die biobim speciaal moest kopen of ik gewoon ook Brinta kon geven met 6 maanden.
:Y
pi_109732688
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:11 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ohh ok dank!
Ik heb vaak Brinta in huis daarom vroeg ik me af of ik die biobim speciaal moest kopen of ik gewoon ook Brinta kon geven met 6 maanden.
Ik eet zelf elke morgen brinta dus over een tijdje gaan Joris en ik samen aan de Brinta! Nu eerst oefenen met biobim (smaak geen probleem maar de lepel snapt hij nog niet).

Vannacht om 3 uur trouwens mijn bed uit gemoeten om te kolven... ik dacht dat die tijd wel voorbij was maar ik heb de laatste tijd weer last van overproductie uit mijn rechterborst.

Joris komt nu soms wel en soms niet voor een avondvoeding. Gisteren om half zeven alleen de linkerborst gegeven (hij had om 17.15 uur op het kdv nog 160 cc op), denkende dat hij zich 's avonds nog wel een keer zou melden. Om 23 uur sliep hij vast dus heb ik even 100 ml uit mijn rechterborst gekolfd om comfortabel te kunnen slapen. Maar om 3 uur werd ik wakker van pijn en nattigheid! Dus weer naar beneden om weer 100 ml te kolven. Joris meldde zich om 4 uur en heeft toen de rest gedronken.

Ik moet dus iets doen tegen die overproductie rechts. Iemand tips?
Misschien ga ik te vaak te lang door met kolven (ik maak wat extra porties voor de pap en de voorraad)?
pi_109735946
Alles wat je extra vraagt, zal je borst extra maken natuurlijk. Zeker als je dat vaker doet en gevoelig bent voor overproductie. Je rechterborst minder extra stimuleren dan je nu doet en je productie zo beter afstemmen op Joris' vraag.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 21:19:12 #52
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_109742463
In Brinta zit zout, dat mogen baby's niet, vanaf 12 maanden zou je het wel kunnen geven.
Ik kwam er afgelopen week achter dat de 6 maanden Bambix geen toevoegingen heeft in de vorm van smaakjes en dat er in de 8 maanden pap gewoon dextrose en honing zit! :N
Dan went je kind dus aan zoet, terwijl jij denk de naturel variant te kopen en als je dan met 12 maanden wil overstappen naar bijv Brinta, dan is er een grote kan dat je kind het niet blieft omdat er geen zoetje aan zit. :X

Dus nu ben ik aan het bedenken wat nu wel te geven. Ik weet dat er ook altijd pap van Holle was, daar maar eens naar op zoek gaan. Biobim is kindlief geen fan van.

Ik maak hier altijd drie bakjes pap 's ochtends, een voor mezelf, met melk en brinta, een voor Lientje met melk en 8 maanden granenpap en een bakje voor het oppaskind met opvolgmelk en 6 maanden pap.
En dan niet met je duffe hoofd de verkeerde combi bij elkaar in het bakje mikken. :D
pi_109743283
Sver ik heb soms hetzelfde. Als ze ineens doorslaapt van 20 tot 4uur word ik wakker met kei harde borsten...ik kolf niet meer want idd het stimuleert het alleen maar maar man het doet echt pijn -O-

Soms vind ik het zo lastig, nu ook met die ene topic..de vraag waar let je op bij tussendoortjes..een hele lijst met dingen waarvan ik soms niet weet waarom ze niet goed zijn..ik raak beetje in de stress :@ Enummers/toegevoegde dingen/smaak versterkers, ik weet niet eens hoe ik het moet herkennen..ik hoop dat ik haar gezonde voeding kan aanbieden straks (Samen met BV natuurlijk want dat is het belangrijkst)

Juud lastig! je wil idd niet dat je kind aan zoet went... -O- merk je dat ze nu meer zoet lust?
  Moderator zaterdag 31 maart 2012 @ 21:43:44 #54
5428 crew  miss_sly
pi_109743355
Zei mignonne niet laatst dat moedermelk ook heel erg zoet is, dus dat ze sowieso al aan zoet gewend zijn?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_109743400
Ik heb wel gelezen dat als je goed gekruid eet en knoflook dat je vanaf 1 jaar(dacht ik) je kind ook best gekruid eten kan geven...(heeft niks te maken met zoet van hierboven lol)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 31 maart 2012 @ 21:49:24 #56
147316 crew  DJMO
#trut
pi_109743535
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 21:45 schreef bitterend het volgende:
Ik heb wel gelezen dat als je goed gekruid eet en knoflook dat je vanaf 1 jaar(dacht ik) je kind ook best gekruid eten kan geven...(heeft niks te maken met zoet van hierboven lol)
die smaken etc gaan wel over in de moedermelk en je moet het desondanks rustig opbouwen, maar dan kan je al vanaf acht maanden zacht gekruid eten voorzetten (zout uitgezonderd). Het is altijd aftasten wat een kind kan verdragen, eet jij heel gepeperd en heeft je kind geen last van krampjes na de eerstvolgende voeding, weet je dat ze/hij het kan verdagen. (geef nou geen hele peper :') )

Geert kon heel slecht tegen uien. Stonden garant voor huilbuien en troost drinken tot en met. Heb ze dus ook weggelaten uit m'n voeding tot een week of wat geleden. binnenkort wil ik het weer eens probren.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_109743727
:D
Nee hele peper kan ik niet eens eten haha!
Heb je tijdens de zwangerschap van Geert geen uien gegeten? Ik doe overal bijna ui in met eten, tijdens de zwangerschap ook, of is dat geen garantie dat ze er straks tegen kan met eten?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 31 maart 2012 @ 21:58:30 #58
147316 crew  DJMO
#trut
pi_109743833
tijdens de zwangerschap wel, maar dat is geen garantie dat ze er nadien ook tegen kunnen.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_109758025
We eten hier eigenlijk nog steeds nauwelijks ui. Knoflook gaat prima, maar ui heeft ze ook na een jaar nog flink last van gehad. Nu heb ik zelf ook een spastische darm, dus ik herken de pijn die ze dan heeft van d'r opgeblazen buikje. Ik vind het dus ook niet iets wat ik mis :P
  zondag 1 april 2012 @ 13:04:11 #60
259886 pessie
pi_109759686
Ik kon tijdens mn zwangerschap geen gemalen peper eten, kreeg ik heel erg last van uitslag op mn gezicht, en nu gebruik ik amper peper omdat Nathan mee eet. Ik heb bij Nathan eigenlijk nooit meer dat ik het idee heb dat hij last heeft van bepaalde voeding. Toen hij een klein baby'tje was kon ik geen roomijs eten omdat hij daar flinke darmkrampen van kreeg.

Bitterend, iedereen beslist zelf hoe hij/zij zijn/haar kind voed. Er zijn ouders die elke dag hun kind een potje olvarit voorzetten, en andere ouders zijn absoluut anti-olvarit. Je moet gewoon kijken naar wat jijzelf verstandig vind voor je kind, wel in acht nemen wat je kind kan en mag eten. Ikzelf vond de lijst van Stefan Kleintjes heel handig. Verder kreeg Nathan vooral van die hele simpele goedkope biscuitjes als hij eens iets kreeg. Nu geef ik hem rustig af en toe een chocolate chip cooki, ik vind dat hij ook moet leren dat er nog lekkerder tussendoortjes zijn en dat je die af en toe eet maar niet altijd.
pi_109781539
Ik heb sinds gisterochtend niet meer gevoed. Gewoon, omdat het zo uitkwam. Ben benieuwd wat ze morgenochtend doet wanneer er wel tijd voor is.
  maandag 2 april 2012 @ 09:01:18 #62
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_109793628
En, hoe is het gegaan WupWup?
pi_109796727
Ben ook benieuwd Wup!

Mijn melk is in ieder geval mierzoet, Elise hoeft ook echt geen opvolgmelk pap. Maar moedermelkpap is zoooo dun..

Morgen is het dan zover. Mn eerste werkdag, van 7 tot 4. Maar vroeg op om veel te voeden.. Heel misschien gaat het lukken om in de pauze even te gaan voeden, anders moet ik toch echt gaan kolven denk ik..
Maak me best wel zorgen.. Maar goed, dan blijft ze maar wakker de hele dag, dat is overdag niet zo heel erg (zal wel hazenslaapjes doen..)
Maar volgende week heb ik een avonddienst en dat lijkt me lastiger, dan kan ik haar niet in slaap voeden.

Ik ga mn meisje zo missen! Maar ze is in goede handen..
pi_109797698
Oh ik vond dat zo'n verscheurende overgang. Aan de ene kant superveel zin om weet aan de slag te gaan, maar aan de andere kant voelde het zo oerslecht om m'n kind achter te laten. Ik heb de eerste periode wel drie keer per dienst gebeld.

Ze heeft vanochtend weer als vanouds gevraagd om de borst :)
pi_109798045
Fijn! :)

Idd, heel dubbel!
  maandag 2 april 2012 @ 11:59:36 #66
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_109798727
@Sannne, wie weet gaat het prima en gaat ze wel zo slapen....je weet het niet he. Succes ermee morgen. :*
Ik gebruikte nooit opvolgmelk voor Lientje haar pap 's ochtends. Ik heb geitenmelk gegeven, volle bio. Inmiddels gebruik ik gewone halfvolle melk, sinds kort, gaat ook prima. Je moet voor jezelf overwegen of je dat wil geven of niet.

@Wup, fijn dat ze weer heeft gedronken! ;)
pi_109802284
Volgende week moet ik ook weer gaan werken. Ik krijg er langzaamaan wel zin in, maar het wordt wel woekeren met tijd om al mijn lessen te geven (k geef les aan een hbo), voor te bereiden, na te kijken en dan ook nog te kolven... Mijn eerste dag ziet er zo uit:

9.20 - 11.00 vergadering
11.50 - 12.40 vergadering
12.40 - 15.10 les
15.10 - 17.40 les

Na die eerste vergadering kan ik wel kolven. Maar dan? Ik moet echt wel drie keer kolven om genoeg te hebben (en om geen ontploffende tieten te hebben. Normaal gesproken heb je halverwege een les een pauze van ongeveer een kwartier, ik mag daarmee schuiven (bijvoorbeeld m'n les eerder laten aflopen / later beginnen). Liefst kolf ik niet halverwege een les, maar ik denk dat ik er gewoon niet aan ontkom. Maar goed, suggesties zijn welkom!

En het ging hier over pap. Ik heb mijn oudste weinig pap gegeven eigenlijk, zag er niet zo heel erg de toegevoegde waarde van, en echt lekker heeft ze het ook nooit gevonden. Dus eigenlijk vrij snel overgestapt op een boterham (zelluf doen). Moet wel zeggen dat zij toen al kv kreeg en geen bv meer. Weet nog niet hoe ik dat nu ga doen. Hoef ik over een maand of 4 pas over na te denken.
pi_109802837
Ik zou de eerste les eerder laten aflopen. Dan heb je grofweg 11 uur, 15 uur en 18 uur (weet niet wat je reistijd is).
pi_109804088
Reistijd is ongeveer 45 minuten, maar ik ga er een beetje van uit dat ik thuis meteen moet voeden, dus als ik dan net een klein uur daarvoor nog gevoed heb, weet ik niet zo goed of ik wel genoeg melk voor hem heb. Maar goed, ik kan het proberen natuurlijk. Misschien beide lessen eerder laten aflopen, dan kolven om ongeveer 15.00 en 17.30, en dan weer live voeden om 18.30 / 19.00 uur.
pi_109807802
Elise eet ook een boterham, soms wel 2, 's morgens. Pap krijgt ze nooit, maar om toch iets van melk te krijgen voor het slapen heb ik het iig wel gehaald. Net nog een poging fles gedaan, maar helaas..
Heb maar gewoon opvolgmelk gehaald. We zien het wel!

Als ik een uur voor een voeding kolf zit er nog genoeg in hoor.. Volgens mij loopt dat vrij snel door!
Gewoon proberen Bleie! Spannend wel he :)
pi_109811380
Ja, heel spannend Sannne.

Vandaag 'droog' kunnen oefenen. Pietje was wel al naar de crèche, maar ik nog niet echt aan het werk. Wel veel thuisgewerkt, maar officieel heb ik nog verlof. Bij hem op de crèche ging het goed, hij heeft in totaal ongeveer 400 cc gedronken; dat krijg ik welbij elkaar gekolfd op een dag. Ik merkte wel dat ik bij elke keer kolven wat minder opbrengst had, is dat normaal?
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:47:34 #72
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_109847919
Nou jongens, de gezeik op het werk is begonnen...

Ik had de werkgever gemaild of ik op mijn kantoortje mocht kolven. Dit deel ik met de dochter van de baas. Helaas is het niet afsluitbaar, maar wij hebben op ons werk ook geen afsluitbare ruimtes, behalve de wc en 2 voorraadkasten :') .
Krijg ik de mail terug dat dit niet kan omdat de dochter daar ook zit, en dat ik maar bij de receptie moet kolven. Dit is ook een niet afsluitbare ruimte, maar met joekels van ramen waar geen privacy is :( .
Ik heb ze deze link al gestuurd maar ze willen van geen wijken weten :( ...
Die muts kan nondeju toch wel 2x 20 minuten op een dag zich ergens anders bezig gaan houden :( .
pi_109848088
:( :(
Dan laat je ze weten dat je 2 uur per dag lekker naar je dochter gaat om te voeden (als het kan??)
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:05:11 #74
348178 NotTheSame
pi_109848664
Dat is mijn laatste dreigmiddel als we er zo niet uitkomen... Luisteren zullen ze :( .
pi_109848689
Oetlullen
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:11:51 #76
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_109848941
Heb je al met de dochter in kwestie overlegd? Misschien vindt zij het allemaal niet zo'n probleem?

EDIT: Ik neem aan dat ze van jou niet het kantoortje hoeft te verlaten?
A grand adventure has begun.
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:18:33 #77
348178 NotTheSame
pi_109849282
Jep, dochter is het met vader eens, ze wil het niet hebben. Ik heb aangegeven dat ik probeer te kolven op momenten dat zij in vergadering is, maarja, er zullen ook dagen bij zijn dat er geen vergaderingen zijn.
En ik heb inderdaad gevraagd of ze eventueel even niet in ons kantoortje wil komen. Ze loopt namelijk de godsganse dag door het kantoor dus de deur gaat de hele tijd open en dicht, de telefoon blijft rinkelen, dus rustig is het allerminst, maar we hebben geen andere optie. Kan moeilijk de baas uit z'n kamer schoppen of een vergadering met 10 personen in een hokje van 3x3meter laten plaatsvinden omdat ik moet kolven :') . .
Ze komen nu met de oplossing: dan kom jij werken als zij er niet is, dan kan het wel... Dat KAN toch gvd niet, ik zit gebonden aan m'n dagen bij de opvang :( .
Kun je je voorstellen dat ons bedrijf tot 10 jaar terug ook gewoon kraamzorg gedaan heeft? Ik niet in ieder geval :') .
pi_109857827
@NTS: }) heel stom!

Even een vraagje: van één van de flesjes van mijn medela PISA kolf is de dop stuk (barst erin). Nu wil ik die online gaan kopen maar ik zie overal alleen maar flesjes met een geel 'ringdeksel':

\

Wat is dit? Ik zoek gewoon een witte/doorzichtige draaidop die er nu ook op zit... Maar als die ringdeksels ook werken koop ik die natuurlijk gewoon.

Dank!
pi_109858327
Ze passen gewoon sverbern!

Gaap. Eerste werkdag is achter de rug. Ging super met Elise, ze heeft gewoon geslapen, gegeten, genoten van de pap, hele dag vrolijk geweest, en dat allemaal zonder borst!
Eind april sta ik ingepland voor een nachtdienst, daar maak ik me wel zorgen om.....
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:28:45 #80
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_109865149
Wow Sannne, wat fijn dat het zo goed is gegaan!
En die nacht zal ook wel goed verlopen.. ;)
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:29:58 #81
259886 pessie
pi_109865203
Sanne fijn dat het goed ging!

NTS frustrerend zeg
  woensdag 4 april 2012 @ 00:33:45 #82
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_109879422
NTS wat een gedoe zo! Heb je al een idee hoe je dit kan oplossen? Kan je naar de opvang om daar "live" te voeden? Of anders later beginnen en eerder eindigen en dan tijdens de lunch kolven of zo?

sanne, fijn dat het goed ging!

KD, hoe is het met jouw versopte melkkanaaltje afgelopen?
pi_109901302
NTS: wat een gedoe! Misschien is inderdaad live voeden een oplossing?

Hier ook een klein probleempje. Pietje is nu 2 dagen naar de opvang geweest (vandaag is hij thuis), en daar ging het allemaal prima, en het kolven bij mij ook, maar nu is hij 's avonds en vandaag overdag steeds heel onrustig aan de borst. De hele tijd loslaten, huilen (nou ja, krijsen). Echt heel zielig. Hij drinkt vandaag ook echt weinig vind ik. Hij had rond 12.30 zo'n onrustige sessie. Toen geslapen tot 15.30 (dat dan weer wel), en toen weer zo'n onrustige sessie, waarna ik wegens ontploffende borsten maar even ging kolven, en er nog ruim 150 cc uit kreeg (en dat was de aflopen dagen echt de max, nu had ik nog wel meer kunnen kolven geloof ik). 's Nachts en 's ochtends vroeg drinkt hij wel gewoon rustig, maar ook wel minder dan voorheen, volgens mij. Is dit borst weigeren? En wat doe ik eraan?
  woensdag 4 april 2012 @ 17:06:45 #84
348178 NotTheSame
pi_109901696
Ik kan wel naar de gastouder om live te voeden, maar dat wil ik alleen aandragen als het echt niet anders kan.

Nog een klein vraagje voor de Swing-gebruikers; hoe vaak/lang kun je kolven op batterijen? Ik zit nl dit weekend overdag zonder stroom, wat zou betekenen dat ik 6 voedingen moet kolven met batterijen. is dat haalbaar op één setje batterijen?
pi_109904044
nichtje is net bevallen (5 dagen geleden) en geeft borstvoeding en eet nu gewoon pittig indisch eten en is dan verbaasd dat de baby buikkrampjes heeft... :') zo zielig ;(
  woensdag 4 april 2012 @ 20:03:29 #86
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_109909303
Ayden heeft anders nooit ergens last van qua eten. Krampjes horen er nu eenmaal bij, borstgevoed of niet...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_109909991
Het staat helemaal niet vast dat er een verband is tussen wat een moeder eet en of haar kind wel of niet krampjes heeft. In Azië eten ze toch ook gewoon pittig?
pi_109914433
Bleie, wat vervelend :*
Ik heb ook onrustige tijden gekend bij veranderingen. Ook de ochtend en nachtvoedingen gingen bij mij wel rustig. Wat hier goed werkte was op bed voeden. Eerst even samen rustig knuffelen zodat hij rustig was en daarna pas voeden, liggend.
Succes!

@geenwijn, ik heb ook gewoon pittig gegeten. Ik bemerkte geen verschil in de buikkrampjes. Die hebben ze elaas toch wel, want alles moet leren werken en helaas gaat dat vaak met pijnlijke krampjes gepaard..
pi_109916252
Ik bleek zelf nog van die gele doppen voor de kolflesjes te hebben! Helemaal handig dus.

De laatste week heb ik de droomvoedingen helemaal 'ontdekt'. We kwamen erachter dat Joris 's nachts vaak wakker wordt maar niet per se honger heeft. En hij sliep al een hele tijd (op periodes na) acht uur achter elkaar (van half acht tot half vier zo'n beetje). Dus we zijn toch gaan proberen om hem tussen 22 en 23 uur slapend te laten drinken zodat hij misschien geen nachtvoeding nodig heeft.

Het resultaat: wauw, wat drinkt hij goed in zijn slaap! _O_ Echt beter dan welke overdag-voeding dan ook. Mijn turbo-borst helemaal leeg, 's avonds, wat fijn w/ En zo gezellig, het mannetje aan de borst in bed zonder dat je ervoor moet wakker worden.
Hij slaapt trouwens niet ineens de nacht door hoor; het wakker worden zit zó in zijn ritme. Maar honger heeft hij midden in de nacht niet meer, hij roept alleen om aandacht+speen. En komt iets vroeger voor zijn ontbijtvoeding (6 uur).

Een gematigd succes dus vooralsnog maar wel fijn in slaap vallen zo'n droomvoeding. *;
pi_109928217
Oh sver wat klinkt het knus zeg!! ik wil ook proberen O+ O+
Haal je joris gewoon uit, aan de borst en dan terug in zijn bed?
pi_109929479
Ja inderdaad. Soms wordt hij zelf een beetje wakker als wij naar boven gaan, maar als hij diep slaapt dan til ik hem met slaapzak en al uit zijn bed en leg hem dan naast me in bed, net als bij een nachtvoeding. Hij lijkt niet wakker te worden maar drinkt wel (kan de tepel gewoon vinden met zijn ogen dicht). Gek hè? Vaak wordt hij wel half wakker als hij terug in bed gelegd wordt maar maakt dan tevreden geluidjes en valt in slaap.
pi_109934947
Wij doen het hier precies zo. Als ik 'm om 20 uur in bed ligt, trekt hij wel tot 4 uur door, maar dat vind ik niet zo handig. Dus rond middernacht gaat er nog een voeding in, vaak zonder echt wakker te worden inderdaad. Bijzonder hoe een slapend kindje de borst vindt O+ En zo redden we het vaak tot een uur of 6-7, wel af en toe wakker worden tussendoor maar zonder honger. Ideaal!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_109956025
Doe ik ook, zo'n late voeding (rond 22.30), maar dan verschoon ik hem ook (anders trekt zijn luier het niet tot 's ochtends...), dus hij wordt wel redelijk wakker, maar ligt daarna heerlijk te drinken, en valt aan de borst in slaap. Dan trekt hij het tot ergens tussen 2 en 3, en daarna tot de ochtend.

Vandaag dronk hij trouwens wel gewoon rustig na het kdv. Misschien begint hij te wennen?
pi_109957649
Dat zou goed kunnen Bleie. Ze maken ook zoveel mee op zo'n kdv, dat is een flinke verandering :)
Fijn dat hij weer goed drinkt!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 april 2012 @ 22:10:06 #95
147316 crew  DJMO
#trut
pi_109960473
ik ben bang dat de bv hier op z'n retour lijkt te zijn -O-

Meneer is overdag dusdanig druk en afgeleid dat hij me liever bijt, en ik weet niet hoelang ik die twee voedingen (+ het 's nachts drinken) die hij nog wél drinkt , nog vol houd qua productie :{

pi_109963993
Als je al zo lang voedt, dan kun je toch best lang 2 voedingen vol houden heb ik altijd begrepen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 april 2012 @ 23:17:23 #97
147316 crew  DJMO
#trut
pi_109964183
ik hoop het Nirak .. ik zou het graag nog lang vol willen houden :

deze is van vanavond, late voeding die hij wél netjes drinkt O+

pi_109966436
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:06 schreef sverbern het volgende:
Ik bleek zelf nog van die gele doppen voor de kolflesjes te hebben! Helemaal handig dus.

De laatste week heb ik de droomvoedingen helemaal 'ontdekt'. We kwamen erachter dat Joris 's nachts vaak wakker wordt maar niet per se honger heeft. En hij sliep al een hele tijd (op periodes na) acht uur achter elkaar (van half acht tot half vier zo'n beetje). Dus we zijn toch gaan proberen om hem tussen 22 en 23 uur slapend te laten drinken zodat hij misschien geen nachtvoeding nodig heeft.

Het resultaat: wauw, wat drinkt hij goed in zijn slaap! _O_ Echt beter dan welke overdag-voeding dan ook. Mijn turbo-borst helemaal leeg, 's avonds, wat fijn w/ En zo gezellig, het mannetje aan de borst in bed zonder dat je ervoor moet wakker worden.
Hij slaapt trouwens niet ineens de nacht door hoor; het wakker worden zit zó in zijn ritme. Maar honger heeft hij midden in de nacht niet meer, hij roept alleen om aandacht+speen. En komt iets vroeger voor zijn ontbijtvoeding (6 uur).

Een gematigd succes dus vooralsnog maar wel fijn in slaap vallen zo'n droomvoeding. *;
Ghi dat doe ik altijd, maar dan dubbeldroomvoeden want we vallen beide in slaap :+
  vrijdag 6 april 2012 @ 00:59:47 #99
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_109967603
Djmo O+ O+

Kd, lukt t met bijvoeding?
pi_109971066
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 09:57 schreef sverbern het volgende:
Ja inderdaad. Soms wordt hij zelf een beetje wakker als wij naar boven gaan, maar als hij diep slaapt dan til ik hem met slaapzak en al uit zijn bed en leg hem dan naast me in bed, net als bij een nachtvoeding. Hij lijkt niet wakker te worden maar drinkt wel (kan de tepel gewoon vinden met zijn ogen dicht). Gek hè? Vaak wordt hij wel half wakker als hij terug in bed gelegd wordt maar maakt dan tevreden geluidjes en valt in slaap.
Heb gisteren geprobeerd, ze was in diepslaap dus met slaapzak en al uit bed genomen, hup aan de tepel..ze nam 2-3 slokjes om vervolgens haar kaken stevig op elkaar te houden :D
Dus hier geen succes! wel schattig O+
  Moderator vrijdag 6 april 2012 @ 08:55:00 #101
236264 crew  capricia
pi_109971494
Wat betreft de droomvoedingen: ik weet vaak 's ochtends niet eens meer hoe vaak ik 's nachts gevoed heb.. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_110015822
O+
pi_110015942
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:14:50 #104
259886 pessie
pi_110020490
_O-

DJMO, mijn productie heeft ook van alles doorgemaakt maar sinds Nathan 13 maanden is voed ik nog 2 keer per dag (al moet ik zeggen dat hij meestal als hij om 6 uur drinkt hij om 8 uur nog een keer drinkt en we dus op 3 uitkomen). Gaat prima!
  zaterdag 7 april 2012 @ 16:03:16 #105
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_110025934
Woaaahhh wat een verschil met handkolven en electrisch _O_
Heb de kolf van lieve Wickie overgenomen en alles schoon gemaakt en wat vervangen moest gedaan en uitgeKookt. En Toen even getest 90cc uit een borst die meneer niet verder wou leegdrinken.

Later geprobeerd flesje maar meneer heeft niet meer ALS 5 cc gelurkt en weigeren maar weer :')
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_110026468
Evenstar: ik vind t ook een wereld van verschil. Wel jammer dat hij niet uit een flesje wil drinken. Heb je verschillende temperaturen geprobeerd? Pietje drinkt alleen warme melk.
  zaterdag 7 april 2012 @ 16:27:45 #107
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_110026656
Hadden klein beetje opzij gedaan en au Bain Marie wat verwarmd ook niet.. :+ kijk straks nog wel keer :)
  zaterdag 7 april 2012 @ 16:28:46 #108
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_110026687
Het is ook geen moeten gelukkig ;) maar ja komt ooit vast goed ;)
pi_110033006
Of niet.. :P

Ik baal een beetje. Net als bij DJMO hier een flinke bijterd, tot bloedens toe. Een kleine piranha!
Ik vind het zo gewoon écht niet leuk meer, ook niet omdat ik uit schrikreactie steeds boos op haar word, waar zij weer wakker van schrikt en vervolgens niet meer slaapt (wij voeden alleen nog voor slaapjes en snachts). Zo zat ik vanmorgen om 5 uur met dr op.
Ben dan verdrietig, omdat ik boos geweest ben, omdat het pijn doet, omdat het zo niet leuk meer is. Elke voeding doet ontzettend zeer door het bijten (heb er echt wondjes op nu).

Als Elise de fles had gepakt was ik nu gestopt..
pi_110034990
Sanne :'( :*
  zaterdag 7 april 2012 @ 23:24:23 #111
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_110041851
@sannne, waarom probeer je niet na het slaapje te voeden of tussendoor? En haar iets anders te geven voordat ze gaat slapen.

Lientje heeft nu 4 keer haar tanden gebruikt, in 4 weken tijd, en altijd in slaap of sluimertoestand, nooit als ze wakker is.
Dus wellicht werkt wakker voeden wel?

Heb je al eens een rietjesbeker geprobeerd of een tuitbeker?
Met water/thee/yoghurt? Ik noem maar iets, of een beker zonder deksel?

Succes ermee, tis zo rot...
pi_110049164
@Juud omdat ze dan al helemaal erg gaat bijten... Half slapend gaat het het beste!

En rietjesbeker hebben we ook idd. Heb van alles geprobeerd al.. Het is een héél eigenwijs meisje ;)

Máár vannacht niet gebeten dus ben vrolijk en uitgebreid aan het kokkerellen voor ons paasontbijt! Heb zelf croissantjes gemaakt! Krijgt Elise haar eerste croissantje én een klein stukje hardgekookt ei om te proberen :)
Vrolijk pasen allemaal!
  zondag 8 april 2012 @ 20:03:48 #113
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_110068421
Wat naar dat bijten ;(

Vandaag viel Aviva (weer) bij mr. In slaap en toen voelde ik wel een paar keer tandjes. Dus Mss heeft het wel te maken met slaperigheid?

En ze wil tegenwoordig op schoot drinken ipv rugbyhouding O+
pi_110159239
Het is rustig hier maar ik wilde toch nog even deze mooie foto delen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(wat is mijn kleine muppet al groot zeg!)
  dinsdag 10 april 2012 @ 22:24:06 #115
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_110160447
Wat een lieffie sverbern!

Ik heb weer eens een vraagje. Ik moet binnenkort een dagje weg en ben daar nu voor aan t kolven. Ik heb alleen geen idee op hoeveel cc ik nou per voeding moet rekenen. Ventje is 9,5 week en weegt 5,5 kg. Op internet vond ik de volgende rekensom: 150 x aantal kilo gedeeld door aantal voedingen. Ik zou dan op bijna 140 cc komen met 6 voedingen. Als ik dan flesjes van 150 maak, zou hij daar dan voldoende aan hebben?

Of is dat teveel voor een baby van 9,5 week?
  dinsdag 10 april 2012 @ 22:34:39 #116
348178 NotTheSame
pi_110161252
Sverbern O+ !

Klavertje, zo heb ik het ook met Draakje berekend afgelopen weekend en dat ging eigenlijk wel goed.
Ik heb wel de melk in ijsblokjesbakjes bevroren zodat ik porties van 20ml had. Mocht ze dan nog honger hebben na d'r flesje, hoefde m'n moeder niet meteen een hele nieuwe fles op te warmen.
  dinsdag 10 april 2012 @ 22:40:01 #117
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_110161668
O goede tip, ik heb het ingevroren in ijsblokjeszakjes en wilde het alvast in flesjes doen, maar het is dan toch handiger om het in die zakjes te laten idd!
pi_110162691
Je kunt het gewoon al klaarzetten hoor, zodat het kan ontdooien. Want: baby honger = mama tiet = meteen klaar voor gebruik. Maar als jij er niet bent: baby honger = fles in warmer = 10 minuten later pas klaar. Als je eerst dan nog de ijsklontjes uit de verpakking moet halen.. Bovendien is het dan niet in 10 minuten warm. (kan wel, maar ik heb me laten vertellen dat te snel en met een te hete bron opwarmen niet goed is voor de kwaliteit van de moedermelk)

En sverbern O+
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:01:56 #119
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_110163243
Hmm das ook wel zo idd. Ik denk dat ik dan de 1e 2 voedingen klaar maak en de rest in de zakjes meegeef, dan kan ze steeds na de voeding weer een flesje klaarmaken. Thnx dames!
pi_110164750
De hoeveelheid moedermelk die een baby drinkt is erg individueel. Het kan zijn dat hij 80cc per voeding drinkt, het kan zijn dat hij 180cc per voeding drinkt. Kwestie van uitproberen wat jouw kind doet. Over te veel hoef je je geen zorgen te maken, hij mag alle moedermelk drinken die hij nodig denkt te hebben.
pi_110165978
Ik heb het zelfde klavertje. Rienk wordt donderdag geopereerd aan zijn amandelen en Jelte is naar McLaura, ik heb ook gekolfd, in bekers van ±100 cc. Ik ga alles de dag van te voren in de koelkast zetten dan kan Laura het bij elkaar gieten tot behoeve van Jelte. Dus bij veel honger kan ze flessen van 200 maken en bij mopperhuil gewoon 100.

Hij had vanochtend 200 koud op, ik had gekolfd en het buiten de koekast bewaard. Het ging op zonder te verwarmen.

En hier kwam bv.com mee O+

Bewaren van moedermelk
Opwarmen van moedermelk

Handig!
  woensdag 11 april 2012 @ 10:31:22 #122
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_110172420
Ik merk dat mijn bv keldert. Ik sta op in de nacht om te kolven om hem bij te houden. Heul vermoeiend. En hij is in de nacht steeds aan het roepen niet hele voedingen maar wel steeds, slokjes. Het zou handig zijn als ie uit de borst dronk, dan kon ik m gewoon hup aanleggen en verder slapen, maar goed ik kolf alles.. dus om nou steeds op te staan...

Het liefst wil ik geen kv geven, dus gewoon bv en daarnaast aanvullen met? Wat geven jullie vanaf 6 maanden, sap (en welke) of iets anders overdag? Dan vervang ik bijv een voeding en hou de melk die ik dan kolf voor in de nacht..
pi_110172682
Wat vervelend Sandous!
Elise krijgt kabouterthee, diksap, gewoon water, kwark.. Ik vind het ook lastig wat ze nog meer kan drinken maar volgens mij is dit wel genoeg.

Sverbern, wat een heeeerlijk kindje, mooie oogjes!!

Hier niks te melden :P
  woensdag 11 april 2012 @ 10:51:36 #124
259886 pessie
pi_110172969
Sandous Nathan kreeg water vanaf 8 maanden, pas veel later ben ik begonnen met ander drinken (toen we in Italie waren, het 35 graden was en meneer weigerde water te drinken).
pi_110175259
Ja, dat vond/ vind ik ook lastig extra drinken geven.
Ik heb water, vruchtensap (kersen, appel) of rosevice gegeven.
Heb ook wel eens koude thee gegeven. Je merkt snel genoeg wat die lust. Sap kun je beter eerst verdunt geven, maar dat las ik pas achteraf toen die het al gedronken had.

Ben je zeker dat het honger is in de nacht of wil die gewoon weten of zijn mama nog in de buurt is, omdat het maar een paar slokjes zijn?

Bewaar je de gekolfde melk in de koelkast of bij ruimtemperatuur en geef je het flesje zonder eerst op te warmen? Ik heb soms wel 's avonds op mijn gemaak gekolfd en dan als die kwam het flesje gegeven, maar dat was dan meestal zo rond 0.00 uur. Een tijdje ook met pap als laatste voor het slapengeprobeerd, maar dat werkte hier niet echt
voor het doorslapen.

Wij hadden, hebben ook soms onrustige nachten en opeens zit dan weer wat meer regelmaat in. Ik kon vaak niet precies zeggen waaraan het laag, tanden, honger, sprongetje, ziekjes...

[ Bericht 12% gewijzigd door Zana op 11-04-2012 12:04:38 ]
  woensdag 11 april 2012 @ 12:25:37 #126
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_110176220
Het kan ook mamahonger zijn, maar als ie niet (meestal is het 30 ml ofzo) niet wegdrinkt, hoor je de hele nacht heh heh hmm en allerlei andere geluiden.

Ik kolf rond 00.00 de laatste af, deze hou ik gewoon naast me op kamertemperatuur voor de komende 6 uur. hij drinkt m dan meestal leeg (wanneer weet ik niet, ik slaap en geef het slapend heheh). Ik warm mijn melk eigenlijk nooit op (wel als het uit de koelkast komt hoor). Maar meestal is het kolven, een uurtje later drinkt ie t op.

Als het echt moet ga ik het proberen met diksap.
  woensdag 11 april 2012 @ 13:11:25 #127
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_110178162
ik kom ook ff langsspammen ;) Bijna 8 maanden BV inmiddels:

O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 11 april 2012 @ 13:50:59 #128
259886 pessie
pi_110179638
Och BJ wat heerlijk! Wat is ze lang zeg!
pi_110188702
Mooi bj!

Sandous, wat lastig. Kan het zijn dat hij net die kleine slokjes probeert te regelen? Dus dat het inderdaad klopt dat je productie achterloopt, omdat hij meer gaat vragen?
Over extra drinken: ik gaf pas bij vanaf twaalf maanden (ivm het risico op terugloop als je eerder geeft) en alleen water.
  woensdag 11 april 2012 @ 17:27:29 #130
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_110189873
BJ wow bijna 8 maanden borstvoeding, en wow die foto natuurlijk O+ ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_110195681
Sverrrrrr je mannetje O+ wat een lekker ding is het!!

BJ O+ die handjes O+ zooo lief!!!

Sandous :*
  woensdag 11 april 2012 @ 21:22:55 #132
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_110202960
Lientje is nu 10 maanden (morgen) en ik geef pas sinds deze week extra drinken bij. Tussen de middag drinkt ze altijd uit de borst en soms is dat veel maar soms ook maar een paar slokken.
Dan geef ik haar op de middag een bekertje drinken. Water, melk, thee of diksap (heel slap) en dat drinkt ze dan zelf uit een Avent tuitbekertje, vaak liggend in de box.

Ik vond het heel erg lastig om te bepalen wel of niet, had de afgelopen weken al soms wat gegeven, maar echt vast nog niet. Maar mijn gevoel zeg dat ze soms te weinig drinkt. Sinds ze dat bekertje drinkt, drinkt ze ook meer aan de borst en heeft ze vollere plasluiers. Ergens zit er dus wel een verband tussen. Ook was ik bang voor terugloop, maar dat hou ik goed in de gaten, voor alsnog drinkt ze alleen maar meer.
pi_110202963
Lief BJ!

Over mamahonger gesproken: Joris wil altijd aan de borst als hij mij gemist heeft, ook al heeft hij dan een uur daarvoor nog een flesje gekolfde melk op (van papa of op KDV). Ik hoopte dat dit vanzelf over zou gaan als hij iets ouder werd. Maar hij is nu 6,5 maand en begint nog steeds in mijn trui te happen als hij mij de hele dag niet gezien heeft (eerst een brede glimlach, dat wel gelukkig). Wat doen jullie? Laten jullie je kindje soms toch wachten nu ze wat ouder zijn? Of zijn jullie kindjes niet zo ongeduldig en happerig?

(o, en wat ik ook had gedacht dat over zou gaan, is de lichte paniek die Joris overmant als ik hem al wel in de voedingshouding heb liggen maar niet snel genoeg mijn borst tevoorschijn haal... }:| )
  woensdag 11 april 2012 @ 21:24:53 #134
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_110203119
@sverbern, wat schattig! Ik zou hem lekker aanleggen als ik jou was, vooral voldoen aan zijn behoefte als het kan, hij is nog zo klein. ;)
pi_110203277
Sver als de kleine mij gemist heeft gaat zo zoek bewegingen maken met haar mond en hoofd O+ dan haal ik meteen mijn tiet eruit :D na een dag werken vind ik het zoooo lekker om haar weer aan de borst te hebben
pi_110206078
Waarom had je eigenlijk gehoopt dat dat over zou zijn?
pi_110206483
o t eerste wat ik doe als ik ff weg ben geweest is Lexspex aanleggen <3 ik geniet zo van die momentjes en zolang kan dat niet meer.. soms baal ik dat ik bij Elin ben gestopt..maar aan de andere kant was dat ook wel een goede beslissing (mijn eigen gezondheid) maargoed, elin dus 20 mnd, lex inmiddels 6.5 mnd, dat wordt wel een jaar+
pi_110206588
8 maanden alweer BJ! Mooi hoor O+

Sandous, terugloop is niet fijn.. Hoe lang heb je de vorige keer vol kunnen houden?

Sver, daar zou ik gewoon aan toegeven hoor :)

Hier heb ik het idee dat de bv terugloopt.. Ik merk het met kolven. Kereltje drinkt nog maar 4x per dag en de laatste voeding maar eenpaar slokken. Alles is interresanter dan drinken, niet goed voor mijn productie..
Gelukkig heb ik een voorraadje in de vriezer opgebouwd door de afgelopen 4 weken s avonds rond 2200 uur nog te kolven. Maar daar ben ik dus mee gestopt. Als reactie daarop loopt mn productie terug helaas.. Hoop dat ik de 6 maanden haal en dat het nog aantrekt.. De tijd zal het leren..
pi_110206642
Als leyla mij even niet gezien heeft en perse wilt drinken mag dat gewoon. Is haar moment van veiligheid en geborgenheid.
pi_110208554
http://desmond.imageshack.us/Himg644/scaled.php?server=644&filename=38700254.jpg (copy/paste deze link)

Eens kijken of dit lukt. Jelte kan niet normaal rechts drinken. De gekste houdingen hebben we hier :D O+

[ Bericht 2% gewijzigd door Vlinder op 11-04-2012 23:19:38 ]
pi_110208587
Nee dus ;( Iemand?
  woensdag 11 april 2012 @ 22:42:20 #142
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_110208985
herkenbaar, of dat hij met zijn voetjes in je gezicht ligt.. of zittend en dan al lurkend op en neer wippen :') of liggend en dan al wapperend met zijn armpjes O+

Leuke voedfoto's :)
  woensdag 11 april 2012 @ 22:55:09 #143
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_110209716
Wat een leuke fotos!! Vlindur, geweldig vliegend drinken.

Nirak de vorige keer een jaar volgehouden, zit nu op de 6 maanden. Hopelijk red ik het tot een jaar.
Het leuke (ook best triest :( ) hij weet dat melk bij mij vandaan komt, hij spartelt als ie de borst ziet, maar dan in combinatie met kolf. Wie weet, stiekem hoop ik toch dat als ie wat ouder is (8/9 maanden is) als hij dan andere kindjes ziet bij mama of hij dan misschien die link kan maken en zelf wil proberen.

Wel jammer dat je nu ook merkt dat het minder wordt, wil je niet meer in de avonden kolven om je productie te behouden?

KD, jij bent gewoon 24/7 buffet. Geweldig!
pi_110209854
Of dat er dan tijdens het drinken onder luid ge "die" even gestopt moet worden om naar het schilderij oid te kijken, of om even op zn speen te sabbelen en dan weer snel om te wisselen
pi_110211070
Vanmiddag zocht hij met handje voor het eerst mijn gezicht O+

"hoi mem" O+
pi_110213829
Lief he dat onderzoekende handje.. Elise drukt graag mijn onderlip naar beneden :P
En als ik haar kusjes geef op haar vingertje dan zie ik steeds een mondhoekje stiekem omhoog komen ;) En daarna brengt ze steeds haar vingertje weer naar mijn mond voor meer kusjes hihi.

Maar ze steekt ook weleens mn oog eruit of ik krijg een scherp nageltje in mn neus ;)

Het bijten is hier trouwens opgehouden *klopt af*
Tand 4 is door en 5 bijna, dus wie weet had ze daar toch last van.. Dus mijn 'borstvoedingsucks-bui' is ook over :)

BJ mooie foto's!
pi_110213936
Als ik Elise ophaal na mn werk geef ik haar niet meteen de borst. We gaan eerst naar huis en thuis pakken we ons momentje van rust en dan drinkt ze prima. Als ik ergens voed is het constant afgeleid zijn, loslaten, slordig drinken..
Het is echt ons momentje geworden. Alleen van ons. Public voeden is ook voorbij. En vind het wel prima zo :)
  donderdag 12 april 2012 @ 06:33:03 #148
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_110217021
ow hier ook een borstzoekster hoor, als ze zin heeft geeft ze het overduidelijk aan. Lekker happen in mijn kleren ;)
en van mij mag ze best een paar slokken dan hoor.

KD; ik ken je gevoel. Als mijn productie door de zwangerschap niet zo was teruggelopen was ik bij Evie ook langer doorgegaan... Uiteindelijk dus 14 maanden BV gehad.
benieuwd hoelang Liene wil drinken ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_110218460
Weet trouwens iemand hoe het met de hoeveelheden bv zit al ze al iets ouder zijn (tussen de 10-12 maanden)?
Ze gaan natuurlijk meer eten en hebben daardoor misschien ook minder bv nodig, maar hoeveel vocht moeten ze binnenkrijgen?
Op borstvoeding.com is ergens een overzicht met de gemiddelde productie bv en je ziet dat met verloop van tijd afnemen, dus zou het goed kunnen dat er minder gevulde plasluiers zijn, maar daar staat verder niet, of en hoeveel ander drinken je moet geven.
Ik heb het eerst ook niet regelmatig aangeboden, soms omdat een tuitbeker makkelijker mee te nemen is als ik even weg ging of gewoon om te laten proven, of omdat ik dacht dat die dorst had.
Mijn zoontje drinkt vaak alleen een paar slokjes over de dag aan de borst, alleen als hij moe of slaperig is heeft die nog de tijd om uitgebreid te drinken, vooral 's ochtends neemt hij de tijd.
Ik heb nu een antilektuitbeker met water of rosevice staan en bied dat soms tijdens het eten aan. Ik denk dat die op die manier de laatste dagen 100-200 ml vocht extra binnengekregen heeft per dag. Trouwens, hij kan wel goed uit de beker drinken, maar zelfs vast- en hoog genoeg houden wil nog niet zo goed (nadeel van voornamelijk direct uit de tiet drinken, dan heeft die gewoon ook niet zoveel momenten om te ofenen)

ik zit nu eigenlijk een beetje tussenin, de bv veranderd na 10,5 maanden op min of meer natuurlijke manier, maar ik weet niet zo goed of en hoe je dat moet aanvullen.
pi_110221456
Sorry Zana daar kan ik je niet bij helpen. Joris is pas 7 maanden.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:58 schreef WupWup het volgende:
Waarom had je eigenlijk gehoopt dat dat over zou zijn?
Tja, ik weet niet, het is soms zo onhandig, zo'n ongeduldige baby. Dan wil ik eerst wat nuttige dingen doen en pas daarna met Joris op de bank relaxen. Nu is het eerst voeden, dan al het andere.

Bovendien lijkt het me wel fijn als hij over een paar maanden eerst met ons samen aan tafel eet, dat hij daarna de borst krijgt en dan naar bed kan.
Ik begreep (van een ander forum waar ik actief ben) dat een dergelijk 'schema' (18 uur warme maaltijd, 19 uur fles en naar bed) voor fv-kindjes van rond de 7 maanden al best normaal is. Hoe is dat met bv-kindjes tussen 7 en 10 maanden?.
pi_110221817
Ik ben eigenlijk altijd thuis, maar als ik dan incidenteel eens een hele dag weg ben, is het eerste wat Isabel ook vraagt of ze bij mij mag drinken, en die is al 22 maanden.. Het is ook een vorm van geborgenheid en zekerheid zoeken voor haar.
En qua eten/bv/slapen, wij doen dat denk ik sinds ze een maand of 9/10 is. Achteraf hadden we daar ook iets eerder mee moeten beginnen omdat ze toen slecht insliep. We rapleyen wel, dus veel kreeg ze de eerste maanden niet binnen, maar dan wel na de maaltijd opruimen, borst en naar bed. Bij Isabel is het vooral de voorspelbaarheid die ze belangrijk vindt, dus elke avond dezelfde volgorde. Dat werkt hier al tijden.

Zana, ik heb het eigenlijk gewoon op z'n beloop gelaten toen. Ze krijgt sinds een jaar een tuitbeker met rooibosthee, de hele dag door wordt die aangevuld. En dan nog vraagt ze 's ochtends, 's middags en 's avonds voor het slapen gaan of ze bij mij mag drinken. Ik bied dus eigenlijk op vaste momenten borst aan, voor de rest krijgt ze thee.
pi_110222184
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:25 schreef Sannne het volgende:
Lief he dat onderzoekende handje.. Elise drukt graag mijn onderlip naar beneden :P
En als ik haar kusjes geef op haar vingertje dan zie ik steeds een mondhoekje stiekem omhoog komen ;) En daarna brengt ze steeds haar vingertje weer naar mijn mond voor meer kusjes hihi.

Maar ze steekt ook weleens mn oog eruit of ik krijg een scherp nageltje in mn neus ;)

Het bijten is hier trouwens opgehouden *klopt af*
Tand 4 is door en 5 bijna, dus wie weet had ze daar toch last van.. Dus mijn 'borstvoedingsucks-bui' is ook over :)

BJ mooie foto's!
Vingers worden tot het 3e kootje in mn neus gestoken, hele vuisten in mn mond, als ze mn haar te pakken krijgt is het helemaal de bom...

Soms hou ik het handje ff vast zeg maar.
  donderdag 12 april 2012 @ 12:54:07 #153
259886 pessie
pi_110225658
Zana, het gaat inderdaad heel natuurlijk. Ik ben op een gegeven moment op een vast moment eerst borst, dan fruit en dan water dmv tuitbeker oid gaan aanbieden, later liet ik de borst weg, en had hij er ook minder behoefte aan. Hij gaat langzamerhand meer eten, en daar komt dan tijdens het eten ander drinken bij, althans zo was het hier. Ik denk dat Nathan vanaf een maand of 10 a 11 's ochtends een rietjesbeker diksap kreeg en daar deed hij de hele dag mee.

Sver, Nathan heeft dat pas gedaan na 9 maanden. Borstvoeding op verzoek is wat dat betreft "onhandig", je hebt er wel iets over te zeggen maar je kind heeft dan op dat moment behoefte aan jou en aan jouw melk.
Ik denk dat echt consequent voeden 's avonds voor het slapen gaan er echt in zat bij een maand of 10 a 11...
  donderdag 12 april 2012 @ 13:06:46 #154
348178 NotTheSame
pi_110226157
Mag ik even showen O-) ?

We doen het nog niet zo slecht vind ik zelf :@ .
Bijna 16weken:
4720gram
56cm
pi_110229792
NTS: w/ w/ w/
pi_110229801
Heel goed NTS!! O+
pi_110230133
Wow NTS, wat een mini maar wat volgt ze haar lijntje mooi. Jullie doen het goed!

Sverbern, mijn dame (8 maanden) doet precies hetzelfde als ik na een werkdag thuis kom. En ik vind het heerlijk! Mijn man is dan de sjaak om het eten klaar te maken, ik moet verplicht even relaxen en knuffelen met haar. Daarna eten we samen en rond half acht voed ik haar weer als ik haar naar bed breng. Dat is dus wel veel voeding in korte tijd, maar zij en ik vinden het prima. Nou moet ik wel zeggen dat ze het 2 maanden geleden echt niet accepteerde als ik haar gewoon even knuffelde of in de box legde ipv gelijk voeden (dat werd brullen dus). Nu kan ik haar ook gerust even laten spelen. Ze wil wel graag drinken en plukt aan m'n shirt, maar als ik daar even geen zin/tijd voor heb is het ook ok.

Even een vraag voor de langer voedende moeders: Ik wil graag gaan overstappen naar alleen 's ochtends, 's avonds en 's nachts voeden. Maar ik vraag me af of m'n productie dat al aan kan na 8 maanden. Wat is jullie ervaring? Ik wil graag stoppen met kolven overdag en heb binnenkort ook een aantal dagen waarop kolven helemaal niet handig is (bruiloften, congressen). Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
pi_110230237
Dat hij de fles drinkt is geweldig, dat hij die alleen bij mij wil drinken schiet ook niet op :') Kon Laura alsnog naar het ziekenhuis komen voor een voeding -O- En omdat de hele zooi (halve liter) al was ontdooit geven we (ik :') ) dat nu thuis. Ik kolf de vriezer maar weer in..
pi_110230329
Haha Vlindur hier precies andersom...ze wil de fles van mijn man wel en bij de opvang maar als ik het probeer is ze boooooos...maarja ik hoef gelukkig geen fles te geven, ik heb tieten O+ :D
pi_110230363
Yay NTS!! Mooie lijn hoor! Wel precies het tegenovergestelde van Elise, lol ;)

Ticootje, lol :D

Sverbern, wij doen dat al een tijdje, een vast ritme 's avonds en ik heb het idee dat het veel baat heeft voor Elise. Ik heb vooral veel fv-mama-vriendinnen en heb me daar toch een beetje door laten leiden denk ik. Na een maand maakte ik me al druk dat wij nog geen ritme hadden.
Dat ritme is hier heel erg vanzelf gekomen, en sinds we in ons huisje wonen hou ik me daar ook wel wat strakker aan vast.
tegen half 6 warme maaltijd, dan opruimen, verschonen en omkleden (maak ik ook best wel een ritueel van, toch dik een kwartier mee bezig), medicijnen, tanden poetsen, boekje lezen en dan aan de borst en slapen.

Wij zijn weer wat meer aan het borstvoeden. Nu ik weet dat het goed gaat zonder borst als ik aan het werk ben laat ik het maar gewoon gaan. Misschien dat ik onbewust toch wat minder voedde omdat ik haar niet zou kunnen voeden op mijn werk en ze de fles nog steeds niet pakt.
Ook krijg ik vaak de opmerking dat Elise nog wel heel veel drinkt en sja, die groeicurve zit ook wel in mn hoofd. Misschien kreeg ze al die tijd wel veel te veel?
Maar goed, ze heeft het echt nodig, ze drinkt verder alleen wat slokjes uit de beker en heeft harde ontlasting dus gewoon maar meer voeden.

Waarom kan je het als moeder toch nooit goed doen :P
  donderdag 12 april 2012 @ 15:21:57 #161
259886 pessie
pi_110232113
NTS *O*

Marel, ik durfde dat zelf niet aan bij deze termijn, ik zou nog zeker een maand of 2 wachten als ik jou was. Al helemaal omdat je bij 9 maanden sowieso weer met regeldagen te maken krijgt. Ik zou die toch even afwachten...

Sannne, klinkt alsof je het goed doet ^O^

Vlindur, hij is gewoon lekker eigenwijs :P
pi_110236672
Regeldagen rond negen maanden? }:| Nu al geen zin in. Ik ben van plan rond die tijd te gaan afbouwen.

(Ik werk 4 dagen per week en begin genoeg te krijgen van al het gedoe rondom kolven, zeker op dagen dat ik voor mijn werk elders ben. Altijd maar weer naar de kolfruimte vragen, proberen de melk goed te koelen. En elke dag na het werk de potjes-administratie. Koelkast, vriezer, restje voor pap, datum erop, kolfspullen afwassen,...)

Kortom: ik heb met mezelf afgesproken in juni het kolven te gaan verminderen. Eens zien hoe het tegen die tijd met de bijvoeding gaat. Schiet nu nog niet erg op.
pi_110238121
Marel, ik weet dat mijn schoonzusje haar nu 9maander nog 2 keer per dag voed. Ook met dezelfde achterliggende reden: geen zin meer in het kolven. En dat doet ze denk ik al een week of wat. (Overigens voedde ze in januari al niet meer op verzoek) Het kan dus wel. Als je langer wilt doorvoeden, lijkt het me vooral een kwestie van goed opletten wat je productie de rest van de voedingen doet.

Sannne, te veel drinken kan eigenlijk niet he bij bv. Tenzij je andere 'klachten' hebt dan dat ze zo lekker groeit.. ;)
  donderdag 12 april 2012 @ 21:10:24 #164
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_110249369
Sverbern, ik ben het ook best beu, het kolven. Mijn oudste dronk met tien maanden geen flesjes meer, dus ben ik toen gestopt met kolven omdat hij goed at en dronk naast de live bv.

Nu de jongste (ruim 9 mnd) gaat het niet zo vlot met bijvoeding, maar hij drinkt nog wel goed bv uit de fles. Ik heb me voorgenomen uiterlijk met 1 jaar te stoppen met kolven. Ik red de dag op zich zonder (doe het nu maar eens per dag) maar heb de melk dus nog nodig.

En verder gaat het lekker hier! Ik voed nog zo'n 5x overdag en ook 5x 'savonds / 's nachts :')
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_110252615
Pfff, ik ben sinds dinsdag weer aan t werk, en dus ook aan t kolven. Dat laatste gaat gelukkig goed, maar het is wel woekeren met tijd. Mijn dagen zitten bomvol, dus werk ik elke avond ook een paar uur. Best vermoeiend...

Marel: bij mijn oudste ben ik vanaf 4 maanden gestopt met overdag voeden, dan kreeg ze kv. 's ochtends, 's avonds en indien gewenst 's nachts (maar ze sliep toen eigenlijk altijd al door), kreeg ze bv. Na een poosje werd de laatste avondvoeding ook kv. Ik had genoeg melk, maar trok de korte nachten niet meer. Bij mij werkte dit prima. Nou wilde ik niet heel lang voeden, ben met 7 maanden gestopt, maar mn productie kon t pirima hebben.
pi_110252638
Ik voed sinds 1 week om de 2 uur snachts :O :O
En ze heeft ook veel natte scheten...allemaal mosgroen..heel bizar vind ik het
pi_110256059
Thanks voor de reacties, ik ga bedenken of ik het aandurf. Net ook weer kolfspullen staan afwassen, inpakken na een laaaaaange dag. Ben superblij dat ik het 8 maanden heb kunnen doen!
pi_110256107
Drinkt ze wel lang genoeg bittertje?
Mss teveel voormelk? Blokvoeden een idee? Dan is ze meer verzadigd en slaapt ze mss langer?
Ik denk even mee..
pi_110257079
Ben je al van je overproductie af bitterend? Zo niet, zou ik ook even gaan blokvoeden. In elk geval in de nacht.
pi_110257402
Bitterend, kan ook een virusje zijn. Daar krijgen ze ook groene poep van en het kan de drinkbehoefte veranderen.

Bleie, ik zit met hetzelfde 'probleem'. Ware het niet dat ik per juni weer aan het werk moet. Tegen die tijd wil ik eigenlijk overdag Mia aan de kv hebben en niet meer hoeven kolven. Ik werk in de detachering en moet een nieuwe opdracht zoeken. Ze zijn dan toch wat minder happig om facturabele uren te besteden aan een kolvende moeder :X
Daarnaast is het voor de KDV leidsters ook wel fijner als ze niet een halfuur moeten wachten op een warme fles, maar gewoon gelijk voeding kunnen geven als Mia er om vraagt.

Ik zorg dat Mia nu wel elke dag minimaal 1 keer uit de fles drinkt, kv afgewisseld met gekolfde melk om haar te laten wennen. Dat gaat op zich wel goed. Maar ik vind het wel heel lastig om op deze manier af te bouwen. Bang dat direct mijn productie instort, bang voor BO's (stuwing :X ), en bang dat Mia misschien niet voldoende binnenkrijgt...
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:49:16 #171
259886 pessie
pi_110272919
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:56 schreef bitterend het volgende:
Ik voed sinds 1 week om de 2 uur snachts :O :O
En ze heeft ook veel natte scheten...allemaal mosgroen..heel bizar vind ik het
Hoe voelt ze zich verder?
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:35:53 #172
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_110277363
Helemaal vergeten om hier te jompelen gisteren....

*O* alweer 10 maanden bv voor mijn meisje. O+
pi_110289144
Dankjulliewel voor het meedenken dames...Het gaat iets beter met mijn over productie, ik heb wel stuwing als ze 4 uur niet drinkt maar ik hoef niet meer snachts te kolven..thuis voed ik haar om 8 uur voor het laatst, om 12 uur kolf ik op werk en om 17uur krijgt ze weer borst en dat 3x per week...
Als ik haar voed hoor ik haar maag heel erg borrelen..en daarna klinkt het alsof ze een hele volle luier krijgt maar als ik haar ga verschonen is het een piepkleine en echt grasgroen...ze is verder vrolijk en lacht en speelt...dus ik twijfel of ik hiermee naar de ha moet of niet
  vrijdag 13 april 2012 @ 19:56:22 #174
259886 pessie
pi_110289219
Bitterend, ik zou zelf toch wel een overproductie vermoeden... Ik denk dat het misschien handig is om even een vrijwilliger van de VBN te bellen.
pi_110289505
Hmm maar bijna 5 maanden lang had ze geen last van mijn productie en ineens dus wel? is dat mogelijk?
  vrijdag 13 april 2012 @ 20:05:56 #176
259886 pessie
pi_110289606
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:03 schreef bitterend het volgende:
Hmm maar bijna 5 maanden lang had ze geen last van mijn productie en ineens dus wel? is dat mogelijk?
Daar zit ik dus ook een beetje mee, vandaar dat ik denk dat een VBN-er uitsluitsel kan geven. Overproductie zie je volgens mij de eerste 3 maanden vooral... Maar goed, een VBN-er weet er veel meer van dan ik!
pi_110289754
Volgende week een weekje vrij..dan ga ik dat allemaal aanpakken!
En eventueel langs de HA want ik vind het zoooo bizar die poepjes...
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:57:40 #178
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_110298883
mijn eerste gedachte was ook overproductie, je kan altijd bellen met LLL of VBN :)
En je schreef zelf dat ze sinds een week elke 2 uur komt, dus klinkt een overproductie me echt niet gek in de oren..
pi_110300393
Je zit een beetje in dat cirkeltje denk ik.. Heb ik met Elise ook gehad!
Die dronk vaak omdat ze alleen dunne voormelk kreeg, en daardoor kreeg ik de overproductie weer niet weg.. Groene poepies, veel gerommel en krampjes.. Daardoor ook weer vaak willen drinken..

Pas sinds een maand of 2 is de overproductie minder, ik kan nu rustig 8 uur gaan werken zonder te kolven.
Het blokvoeden was hier dé uitkomst!
pi_110306637
Afgelopen nacht was weer beter! om 19uur naar bed en dan drinken rond 1uur en 5 uur..ik was al van plan iemand van VBN te bellen en toen ging het iets beter dus maar niet gedaan...nu ga ik het denk ik toch doen , toch verstandig.

Sanne bedoel je binnen 4-5 uur dezelfde borst geven toch? ik las ook iets over borst compressie, zou dat helpen?
  zaterdag 14 april 2012 @ 08:18:59 #181
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_110306820
Hier wel maar Ik heb op Maat advies gekregen, en denk imho bij overprOductie je beter advies kan vragen aan specialist.. Vraag op FB via ouders natuurlijk anders even aan gonneke :)!
pi_110307388
Beter zekere voor het onzekere idd..

Ja bij blokvoeden wisselde ik elke 3 uur van borst!
  zaterdag 14 april 2012 @ 16:17:37 #183
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110317048
Ik mag me ook weer melden hier O+
Huubke is geen natuurtalent (de blaren stonden letterlijk op mijn tepels :X ) maar wel heel enthousiast en leert snel. Inmiddels gaat het dus gewoon heel goed. Hij spuugt alleen wat meer dan Harry en hij moet tussendoor boeren. Dat ben ik niet gewend :D
Enige minpuntje is dat mijn borsten al een paar dagen in hyperdrive staan. Inmiddels zit er al 600cc in de diepvries en Harry heeft ook al zo'n 120cc op :o
Maar dat komt ook wel weer goed :Y
pi_110321760
Asy, gefeliciteerd!!!
pi_110326868
Gefeliciteerd Asyniur! Fijn ook dat de bv inmiddels goed gaat.

Mijn ventje is er geloof ik inmiddels erg aan gewend geraakt om 's avonds in slaap gevoed te worden... Normaal geef ik hem rond 19.30 een voeding liggend op bed, en dan valt hij dus in slaap, maar vandaag kwamen een zwangere vriendin mijn zwangerschapskleding ophalen, dus ik dacht 'dan geef ik hem die voeding gewoon zittend op de bank, en leg hem daarna in bed'. Nou ja, die voeding vond hij nog wel oké, maar mooi dat hij niet in slaap viel. Dus net toch nog maar even met hem op bed gaan liggen, en toen was hij zo vertrokken. Overdag valt hij wel zelf in slaap, dus dan is t niet echt een probleem, toch?
pi_110327777
Bleie, het is vooral belangrijk of jij het een probleem vindt ;-)
Mijn dame heeft dat ook een tijd gehad en ik voelde me daar heel erg beklemd door, vooral dat ik de enige was die haar zonder krijsen in bed kon leggen. Inmiddels voed ik haar nog steeds in slaap of haar papa doet het met een flesje. En geen beklemd gevoel meer dus geen probleem meer!
Dus (om een lang verhaal kort te maken): zou jij het graag anders willen?
Edit: Asy welkom! Heerlijk dat het al zo goed op gang is, hopelijk binnenkort goed afgestemd op huubkes behoefte...
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:59:12 #187
259886 pessie
pi_110329057
Asu weder-welkom :D . Klinkt alsof het goed op gang is!
pi_110329177
Marel: daar heb je helemaal gelijk in. Op dit moment vind ik het geen probleem in elk geval. Ik weet ook niet hoe het zou gaan als ik niet thuis ben, want vooralsnog ben ik altijd thuis 's avonds. Als hij écht niet op een andere manier zou gaan slapen als ik een avondje weg ben, zou ik dat wel een probleem vinden, denk ik. Maar als hij dan een flesje van manlief ook accepteert, vind ik het prima. Het is wel heel knus namelijk, eigenlijk vind ik het de fijnste voeding om te geven.
  zaterdag 14 april 2012 @ 22:29:21 #189
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110330600
Bleie, ik heb Harry ook altijd in slaap gevoed 's avonds. Áls ik al eens niet thuis was, dan legde mijn man hem zonder problemen in bed.

Dank voor de felicitaties
pi_110341023
Asy wat gaat het goed, fijn! Hopen dat je hyperproductie zich laat temmen ;)

Bleie, hier precies hetzelfde. Leg Elise al 9 maanden al voedend in bed..
Als ik werk en mijn moeder is hier, of mijn oma, gaat ze gewoon slapen na even gekletst te hebben..
Daar was ik heel bang voor van te voren, maar valt mee gelukkig!

Lijkt wel alsof ze het alleen mij moeilijk wil maken, want als ik thuis ben wordt ze vaak wakker, wil ze vaak drinken, en als ik er niet ben slaapt ze aan 1 stuk door??
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 15 april 2012 @ 08:44:11 #191
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110341058
mamahonger. :)

pi_110341092
Aww da's wel weer lief dan O+
pi_110346978
Hoooooi asyniur! Fijn dat nummer twee het inmiddels ook goed snapt O+ En wauw, wat een voorraad al :o
  maandag 16 april 2012 @ 15:53:43 #194
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110398826
Ja die voorraad is shocking :D
En vanillevla geel hè :X
Maaruh, inmiddels lijkt de boel enigszins getemd. Ik heb nog wel een beetje knobbels aan de zijkant, maar dat wordt langzaamaan minder. Ik kolf niks meer weg. Nu moet het zich gewoon zelf oplossen. Ik ben gestopt met beide borsten aanbieden per voeding. Elke voeding is maar 1 borst. Meldt hij zich binnen 2 uur weer, krijgt hij dezelfde borst nog eens. Over het algemeen komt hij keurig elke 3 uur. Als hij zich niet medlt, maak ik hem wakker na 3,5 uur omdat hij echt nog even moet 'doordrinken' om mij van die lichte stuwing af te helpen. Zeker omdat ik maar 1 borst per keer geef.

De blaren op mijn tepels zijn inmiddels stuk en de velletjes zijn eraf. Nu moeten ze 'alleen nog maar' helen ;)

Ik ben echt zo blij met mijn bonkie aan de borst O+

Ow en hij is vandaag gewogen: hij is precies op zijn geboortegewicht (4060 gram). :Y)
  maandag 16 april 2012 @ 18:38:47 #195
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_110405320
Klinkt goed Asy! *O*
pi_110412873
Fijn Asy, dat het nu zo lekker loopt, hopelijk ben je de overproductie snel de baas!
Maar 600 ml`! :o
Ik heb nog niet hoeven kolven deze keer. Ben ik wel blij mee.

Hier gaat het super!
Na de eerste grote spurt is ze nu lekker op koers. O+
Curve:
  dinsdag 17 april 2012 @ 09:22:18 #197
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110428255
oeke, mooie curves hoor!

overproductie lijkt redelijk ingedamd nu. :Y
pi_110429643
Even een vraagje aan jullie:

Joris lijkt nu (7 maanden) van 6 naar 5 voedingen per etmaal te gaan: hij heeft de laatste tijd 's avonds en 's nachts geen honger meer. Ik gaf steeds een droomvoeding als ik zelf naar bed ging maar hij sliep onrustig dus we hebben eens geprobeerd de droomvoeding over te slaan, en dan krijgt hij ook pas om 6 uur 's morgens weer honger.

Hij krijgt nu tussen 6 en 7 de eerste voeding, 3x overdag (4 dagen in de week gekolfd) en dan bij thuiskomst tussen 18 en 19 uur 's avonds weer. Soms leg ik hem nog een keer aan rond een uur of acht maar vaak slaapt hij dan al vast.

Nu vraag ik me af of ik 's avonds moet kolven om mijn productie in stand te houden. Over Joris maak ik me geen zorgen; zijn spekkies blijven maar groeien (en bovendien is hij nogal temperamentvol als het op honger aankomt) :Y)
pi_110430105
Dat ligt eraan of je productie dit trekt, trial and error. Meestal gaat het samen met het al dan niet gestuurd hebben van voedingstijden.
pi_110430858
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 10:28 schreef WupWup het volgende:
Dat ligt eraan of je productie dit trekt, trial and error. Meestal gaat het samen met het al dan niet gestuurd hebben van voedingstijden.
Hoe bedoel je, het sturen van de voedingstijden? Hoe beïnvloedt dat je productie?
pi_110448338
L heeft sap in d'r borstjes. Of ik even bij d'r wil drinken. Alletwee graag.

Als ze dit maar niet op de opvang gaat zeggen. :')
  dinsdag 17 april 2012 @ 20:15:56 #202
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110455344
Spring :D

Harry wilde tot voor kort nog elke ochtend even 'proeven'. Sinds de geboorte van Huubke komt er vanalles uitgedruppeld. Toen Harry laatst nog eens wilde 'proeven', lekte er een borst. HIj keek ernaar vol afgrijzen en sindsdien kijkt hij niet meer naar mijn borsten om
pi_110455448
Harry O+
pi_110455552
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:15 schreef Asyniur het volgende:

Harry wilde tot voor kort nog elke ochtend even 'proeven'. Sinds de geboorte van Huubke komt er vanalles uitgedruppeld. Toen Harry laatst nog eens wilde 'proeven', lekte er een borst. HIj keek ernaar vol afgrijzen en sindsdien kijkt hij niet meer naar mijn borsten om
  dinsdag 17 april 2012 @ 20:34:34 #205
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_110456356
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 17:50 schreef -Spring het volgende:
L heeft sap in d'r borstjes. Of ik even bij d'r wil drinken. Alletwee graag.

Als ze dit maar niet op de opvang gaat zeggen. :')
Jen moest in de nieuwe klas ook even haar borstjes laten zien.
pi_110456413
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jen moest in de nieuwe klas ook even haar borstjes laten zien.
  dinsdag 17 april 2012 @ 20:37:14 #207
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_110456523
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:35 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik heb maar even uitgelegd dat zuslief borstvoeding krijgt. :')
pi_110456559
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb maar even uitgelegd dat zuslief borstvoeding krijgt. :')
Daar kom ik niet mee weg. :P
  dinsdag 17 april 2012 @ 20:42:53 #209
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_110456895
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:37 schreef -Spring het volgende:

[..]

Daar kom ik niet mee weg. :P
Moet je een nieuwe maken :p
pi_110457171
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Moet je een nieuwe maken :p
Over twee jaar.
pi_110457265
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:15 schreef Asyniur het volgende:

:D :D O+
  dinsdag 17 april 2012 @ 20:49:21 #212
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_110457313
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:47 schreef -Spring het volgende:

[..]

Over twee jaar.
Echt???
pi_110457510
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Echt???
Jups. Dan is N. klaar met z'n studie.
  dinsdag 17 april 2012 @ 20:52:47 #214
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_110457568
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:52 schreef -Spring het volgende:

[..]

Jups. Dan is N. klaar met z'n studie.
Oh wat leuk!
pi_110460342
Lol, ik moest hardop om bovenstaande uitspraken en verhalen lachen :D
En ik las over blaren bij Asy? Auw! :*

Gisteren weer door de medische mallemolen op de SEH geweest ivm vermoeden op trombose. Niets aan de hand bleek gelukkig, na 6,5 uur aan onderzoeken en wachten. De arts assistent merkte terloops op dat ik maar eens moest overwegen om te stoppen met borstvoeding, want dan kon ik zwaardere medicatie gaan gebruiken. Voordat ik kon reageren was ze al weg.. Ik gebruik nml geen medicatie meer en al zou het moeten dan gaan borstvoeding en fragmin prima samen.
Ben inmiddels wel gestopt met domperidon, want na weer zo'n dagje SEH heb ik besloten geen rommel meer in mijn lijf toe te laten. Gevolg is dat ik vandaag al minder kolfopbrengst had 160 ml ipv 300+ ml. Maar ik kijk wel aan hoe lang het nog goed gaat. Moet ook weer ongesteld worden volgens mij, en doordat ik gisteren zo lang op de SEH heb gezeten zonder te kolven zal ook wel niet meegeholpen hebben.. Maken rontgenfoto's nog wat uit trouwens?

Over 9 dagen geef ik 6 maanden borstvoeding, dat hoop ik te halen. En ik hoop ook nog dat ik tijdens de vakantie op kreta ook nog kan voeden, maar dan zijn we alweer een maand verder dan nu.. De tijd zal het leren!
pi_110460402
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 10:53 schreef sverbern het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, het sturen van de voedingstijden? Hoe beïnvloedt dat je productie?
Als je niet op baby's verzoek voedt, is de kans aanzienlijk dat je productie (op den duur) niet aansluit bij de vraag.
pi_110471699
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 21:37 schreef WupWup het volgende:

[..]

Als je niet op baby's verzoek voedt, is de kans aanzienlijk dat je productie (op den duur) niet aansluit bij de vraag.
O oké ik snap het. Ik voed op verzoek, niet op vaste tijden. Alleen soms extra op mijn eigen verzoek.

Gisteren was ik de hele dag weg, had Joris maar drie keer 160 ml gedronken. Dat merk ik dan 's nachts wel weer. Toch nog wat quality time met mijn zoon :-)

Maar ik ga gewoon proberen hoe het gaat zonder avondvoeding. Ik moet ook stoppen met extra te kolven want de vriezer is vol en de potjes zijn op.
  woensdag 18 april 2012 @ 08:21:51 #219
259886 pessie
pi_110472044
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 07:52 schreef sverbern het volgende:

[..]

Maar ik ga gewoon proberen hoe het gaat zonder avondvoeding. Ik moet ook stoppen met extra te kolven want de vriezer is vol en de potjes zijn op.
Ik moest zowel om bovenstaande lachen als om Harry en Jen :D
Wel lekker sver dat je je vriezer vol hebt!

Spring O+
  woensdag 18 april 2012 @ 11:00:17 #220
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110476136
Vanmorgen hebben we nog even samen hard gelachen.
Ik was Huubke aan tafel aan het voeden terwijl Harry zijn boterham at.
Huubke liet op een gegeven moment eventjes los en toen spoot de melk eruit tot grote hilariteit van Harry.
Ik Harry's bekertje eronder gehouden en even de ergste druk eraf gekolfd (anders krijgt Huubke het ook niet meer verwerkt). Harry vond het helemaal geweldig dat er melk uitspoot en heeft met smaak zijn beker melk leeggedronken.

Alternatief tandemmen ftw! ;)
pi_110521621
Pff, toch nog moeten kolven vanmorgen want Joris had geen voeding nodig van 19.30 tot 6.30!! (ja, het kan echt, ik geloofde ouders die zeiden dat hun kindje zo lang geen honger kreeg gewoon niet...). Ik had dus lekkende ploftieten en Joris dronk er maar één leeg... Een luxeprobleem eigenlijk al die extra melk!
Eens zien hoe het gaat blijven zonder avondvoeding en incidentele nachtvoeding.
pi_110524149
Asyniur _O-

Sverbern: wat heerlijk! Hoe oud is Joris?

Vraagje: als ik het red met de hoeveelheid, zou ik dan ook in twee keer kunnen kolven wat Pietje in drie voedingen drinkt? Zou dat goed gaan met m'n productie?
pi_110527342
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:09 schreef Bleie het volgende:
Asyniur _O-

Sverbern: wat heerlijk! Hoe oud is Joris?

Vraagje: als ik het red met de hoeveelheid, zou ik dan ook in twee keer kunnen kolven wat Pietje in drie voedingen drinkt? Zou dat goed gaan met m'n productie?
Ja dat kan, ik doe dat ook. Joris drinkt drie keer 160 en ik kolf twee keer 240 (plus een beetje extra voor pap). Dat doen volgens mij de meeste kolvers.
pi_110532604
Oh fijn, dan ga ik dat eens proberen (moet ik wel 220 of zo kunnen kolven in een keer, weet nog niet zo goed of ik dat haal. Maar 2 keer tijd maken op een dag is wel makkelijker dan drie keer.
  donderdag 19 april 2012 @ 18:10:18 #225
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110541383
sverbern, wat heerlijk zeg! Nou hopen dat je tetten er snel genoeg aan wennen ;)

Bleie, het is een kwestie van vraag en aanbod dus als jij in 2 kolfmomenten net zoveel vraagt als Pietje in 3 voedingen drinkt dan zit het wel snor lijkt me...

Ik me maar afvragen waarom Huubke de laatste paar uur zo huilerig en ontevreden was en dat terwijl hij anders lekker makkelijk is, net als zijn broer.
Opeens viel het kwartje: we zitten op dag 10. Dus hoppa, die tet er maar weer in O+
pi_110543066
Sorry dat ik hier zomaar binnen kom vallen, maar ik vraag me wat af. Hoe lang nadat je gestopt bent met borstvoeden blijf je nog melk produceren? Timo krijgt nu een maand of 7 geen borstvoeding meer en de productie gaat nog steeds door. Is dat normaal?
  donderdag 19 april 2012 @ 18:56:41 #227
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_110543486
Geen idee chan..

Hier zijn we alweer bijna 5 mnd op weg O+ en heb zelf het idee dat het nu echt goed Loopt !! Nog 10 voedingen per dag meestal weet wat meer nachtvoedingen maar echt goede voedingen! Wel 3 soms 4 toeschietreflexen :D spugen bijna nihil alleen Als hij zich te druk maakt. Hij is overbeweeglijk :D

Leuk ook Mijn moeder Is gefadcineerd door de manier dat O. Aangeeft wanneer hij honger heeft ( al gnorfend ) en zichzelf Dan een weg naar de borst zoekt. Aanhapt met een grote hap , tsr laat komen Dan gelukzalig glimlachen O+ even loslaten om vervolgens aan te vallen. Zij heeft vroeger maar 6 weken kunnen voeden ivm verkeerd advies..
Da
  donderdag 19 april 2012 @ 19:01:06 #228
259886 pessie
pi_110543679
Chan volgens mij was er een heeeele tijd geleden iemand wiens moeder na 17 jaar nog steeds af en toe druppelde...
pi_110544035
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 19:01 schreef pessie het volgende:
Chan volgens mij was er een heeeele tijd geleden iemand wiens moeder na 17 jaar nog steeds af en toe druppelde...
Mine.
pi_110544262
17 jaar? Ohw nou in dat geval zal ik het maar gewoon negeren dan.. Ik dacht dat het wel een keer zou stoppen, tijdens de borstvoedingsperiode zelf ging het bij vlagen enorm moeizaam en nu wil het maar niet meer stoppen :P
pi_110594607
MIjn peuter pakte vanochtend m'n handkolf, en ging eens kijken of zij ook melk kan maken _O- . Leuk filmpje voor op haar afstuderen of trouwens of zo O~) .
pi_110595846
Heb je er last van Chan?

Bleie O+

Mmpff, missie mislukt. Ik wilde de dagvoedingen afbouwen zodat ik niet hoef te kolven als ik weer aan het werk moet (juni). Heb een week gedaan over het afbouwen van 1 voeding en nu is mijn productie compleet ingestort. Ik wist dat het risico aanwezig was...
Maar het stoppen met bv ben ik eerlijk gezegd nog niet aan toe, dus ik ben weer aan het opbouwen. Mia is ook overduidelijk zelf aan het regelen dus ik hoop de boel weer snel op de rit te hebben. Dan maar kolven op werk. Hopelijk kan ik ergens een opdracht vinden waar er niet moeilijk over gedaan wordt.
pi_110605189
Octo wat balen! Hopelijk is je productie snel weer op peil, en kan t inderdaad op je werk.
  maandag 23 april 2012 @ 09:34:15 #234
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_110664157
-O-

Ik heb een bijtbaby de afgelopen dagen, al sinds vrijdag een keer of 4/5 gebeten. Eerder kon ik dat wel handelen, maar nu heeft ze ook boventanden en doet het zoveel pijn, ook met het voeden na het bijten, het blijft gewoon pijn doen.
Dus nu voed ik heel erg oplettend, zo lang ze drinkt en er komt melk doet ze niets, maar heeft ze genoeg of stopt de melkstroom dan bijt ze. Dus zodra ze stopt met drinken haal ik haar bij de borst weg. Maar dit is niet hoe ik het graag wil doen....
Ze lag me gistermiddag aan te kijken en ging toen heel zachtjes met haar lippen happen, al grappend. Ze lijkt dus wel een beetje te begrijpen dat bijten niet mag.

Lastig hoor, want ik wil eigenlijk nog echt niet stoppen, maar als ze dit blijft doen dan is doorvoeden ook de hel. Kolven is geen optie, dan krijg ik er echt zo weinig uit. Kortom, ik hoop maar dat het snel weer overgaat.
  maandag 23 april 2012 @ 09:50:03 #235
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_110664493
Goed blijven opletten, want vaak zie je voordat ze bijt. Leyla had er een handje van. En als ze beet trok ik haar neusje in mn borst zodat ze los moest laten en dan mocht ze ook niet meer drinken. Dan zette ik haar weg en zei ik streng nee. Ergens is dat wel blijven hangen, want het is echt een fase geweest.

Ik ben toch wel blij dat we nog steeds dit moment samen hebben. Vrijdag werd Leyla wakker met een heel ontstoken oogje, een weekendje melk in oogje druppen, en vandaag was het over.. Tada, super spul.
  maandag 23 april 2012 @ 09:55:09 #236
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_110664598
Ja, heb ik laatst ook bij een snotneusje gedaan, ze had toen voor het eerst snot door haar boventanden. Hielp goed!

Ik pak Lientje bij haar kin beet en zeg dan ook 'Nee'. Als ik alleen nee zeg gaat ze hard lachen, maar als ik haar snoetje beetpak maakt het wel indruk en huilt ze dikke tranen. Dat vind ik dan ook weer zo sneu, maar ze moet het toch leren. Idd, ik geef ook geen borst meer daarna, dan is het klaar tot de volgende keer.

Ik weet in ieder geval dat ik haar niet van de borst af moet trekken, op het moment dat ze bijt, al ben je geneigd om dat te doen. :X
pi_110664690
Juud wat naar! Bijten lijkt me echt zo pijnlijk. Bij mij heeft Pietje er een handje van om met tepel in zijn mond zijn hoofd naar achter te trekken, dat is al vrij pijnlijk, maar bijten lijkt me nog een graadje erger.
  maandag 23 april 2012 @ 10:08:30 #238
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_110664949
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:58 schreef Bleie het volgende:
Juud wat naar! Bijten lijkt me echt zo pijnlijk. Bij mij heeft Pietje er een handje van om met tepel in zijn mond zijn hoofd naar achter te trekken, dat is al vrij pijnlijk, maar bijten lijkt me nog een graadje erger.
pi_110674468
Heeft een van jullie een tip voor een góede borstvoedingscursus of avond in Rotterdam en/of omgeving?
pi_110674522
Wel in Delft, ik pm je ff :)
pi_110674587
Dank! Meer tips zijn natuurlijk van harte welkom. ;)

Ook tips over goede lactatiekundigen zijn van harte welkom!
pi_110674767
Zie PM.
pi_110678278
Bleh Juud.. Ik had het ook met Elise.. Maar sinds ik hier klaagde en wilde stoppen heeft ze niet meer gebeten.

Ik doe nu dit:
-Ik voed alleen als ze echt honger heeft (dus niet de borst erin om haar nog wat extra te laten slapen oid)
-Alleen bij actief drinken mag ze aan de borst. Zodra ze afgeleid is (wegkijkt) of gaat spelen meteen eraf.
-Extra alert zijn op goede wijde mond, ALS ze dan bijt dan bijt ze echt ver in het tepelhof en moeilijker dan wanneer ze een wat kleiner hapje heeft.
-Voeden in rust. Samen even op bed gaan liggen. Minder afleiding en betere aanlegtechniek (ze woelt minder).

Dit helpt wel. Inmiddels durf ik het weer aan om haar te voeden als troost of zoethoudertje ;)
Maar ik verwacht nog wel meer van die fases..

Ik voel soms haar boventandjes over mn tepelhof gaan trouwens, ook heel naar! Ze krijgt lange tanden :P
  maandag 23 april 2012 @ 16:47:35 #244
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_110680187
Ja, dat 'schrapen' van de tandjes voel ik ook, maar daar heb ik eigenlijk geen hinder van gelukkig.
Ik heb mijn borst nog gechecked vanochtend, er zit gewoon een wondje, vandaar dat het zo zeer doet....meteen borstcreme erop gesmeerd en in een andere houding aangelegd.
pi_110692998
Hier gelukkig alleen nog maar onder tandjes, maar daar kan meneer ook al aardig mee bijten.... Tot nu toe pas 1 keer een wondje, maar dat was snel weer weg gelukkig.

En het "alles interessanter vinden dan de borst" duurt hier nog steeds voort.. Het lijkt steeds erger te worden. En het voeden vraagt steeds meer geduld van meneer maar ook van mij. Want mijn tsr laat de laatste dagen nogal lang op zich wachten en meneer heeft maar geduld voor 3x zuigen :( Dus de derde en vierde (tevens laatste) voeding gaan gepaard met huilen en hopeloos gekrijs aan het begin. En in het ergste geval weigeren.. Ik heb inmiddels ontdekt dat bij weigeren/krijssen van borst wisselen goed werkt om wat rust terug te brengen.

Even door deze moeilijke fase heen denk ik dan maar. Over 3,5 week zijn we een weekje naar de zon, ik hoop dat het dan weer wat beter gaat, want drama voedingen in restaurants hebben niet mijn voorkeur.. En thuis gooi ik gewoon 2 borsten bloot, want dat wisselt makkelijker als dat 4x moet, maar dat zie ik me nog niet zo snel doen in een restaurant :')
  dinsdag 24 april 2012 @ 08:53:16 #246
259886 pessie
pi_110708846
Heej ik heb een probleem, misschien dat iemand het herkent?
Gisteravond bij het voeden deed het rechts echt zeer, vanochtend deed het ronduit pijn. Links is ook gevoelig maar niet zo pijnlijk als rechts. De borst is soepel en ik heb niet het idee dat het een kloof kan zijn, het is de hele tepel en hij voelt ontstoken :? . Ik voel em nu ook zitten zeg maar :') . Het zeurt nu ik niet voed. Wie weet raad?
pi_110709011
Zou het spruw kunnen zijn Pessie?
pi_110749710
Ik had dat de eerste paar weken van het voeden.. Bleek met gewenning over te gaan. Maar ben waakzaam op spruw, je hoeft het niet altijd te zien..

En even klagen.. Vandaag training gehad op locatie ca 5 min van mn werk af. Kolven kon ik wel even in de grote zaal doen. Even visualiseren voor jullie: grote ramen zonder gordijnen, middenin het centrum, 4 toegangsdeuren die niet op slot kunnen en niet de gelegenheid om je spullen af te spoelen...
Dus ik zeg: kolven is best een prive aangelegenheid... Ik moest zelf voorstellen om even gebruik te maken van een van de lege hotelkamers... Moeilijke blik.. Maar t kon.. Dus morgen kar ik gewoon 2x op en neer naar mn vertrouwde kolfplek: de keuken naast de raadszaal.. Dan maar een wat langere onderbreking...

[ Bericht 68% gewijzigd door Nirak op 24-04-2012 23:14:29 ]
pi_110755930
Nirak: nou jaaaaa, dat is toch geen plek om te kolven! Goed dat je hebt aangedrongen op een betere ruimte.

Bij mij kwam er gisteren zomaar iemand de kolfruimte binnen, ondanks het bordje 'niet storen'! Ik was gelukkig al wel zo'n beetje klaar, dus kon me wel even bedekken (en t was gelukkig een vrouw), maar echt fijn was t niet.

Kolven gaat wel nog steeds goed gelukkkig, alleen uit mn linkerborst komt ondanks duidelijke tsr meestal maar 50-75 cc, dat lijkt me best weinig, toch? Kan ik dat opkrikken?
  woensdag 25 april 2012 @ 08:58:53 #250
259886 pessie
pi_110757028
Nirak :o

Bleie, misschien is links je stieftiet. Ik heb het rechts.

En wat betreft gewenning, ik hoop het niet na 21 maanden. Ik heb de huisarts gebeld, die gaat er om 10.10 even naar kijken. Ik dacht spruw maar ik betwijfel het nu eigenlijk wel serieus, het is echt alleen de tepel die helemaal pijn doet, geen last van de tepelhof. En Nathan heeft nergens last van. Ik slaap altijd op mn buik maar moest echt mn borst even anders neerleggen zodat ik niet op de tepel lag anders kon ik niet slapen.
pi_110757062
Stieftiet :Y
pi_110758251
Wat vervelend Pessie, hopelijk weet de huisarts raad!
Bleie, bij mij is ook één borst veel "productiever" (ik kolfde 100+ aan één kant en 50 aan de andere kant). Vaak was het wel zo dat de productievere borst ook sneller "leeg" was, dus als ik wat langer doorkolfde aan de andere kant, kwam er toch nog best veel uit.
En wat betreft bijten: ik haal haar van de borst af als ze bijt. Geen "Nee" o.i.d., gewoon stoppen met drinken. Als ze nog honger zou hebben zou ze wel drinken ipv bijten...

Hier gaat het heel goed. Ik ben gestopt met kolven overdag, dat is toch wel heel prettig. Mijn productie lijkt goed te blijven. Vorige week twijfelde ik even. Veel huilen 's nachts, en ik dacht dat het misschien toch honger zou zijn. Maar achteraf bleek ze ziekig en was het dus vooral mama-honger, en dat is prima! Nog een avond- nacht- en ochtendvoeding, 3 knusse momentjes van ons 2-en. Flesje geven was wel even raar, dat had ik voor het laatst gedaan toen ze 6 weken was ofzo. Maar ook dat is eigenlijk heel knus!
  woensdag 25 april 2012 @ 11:23:19 #253
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_110760823
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 07:33 schreef Bleie het volgende:
Nirak: nou jaaaaa, dat is toch geen plek om te kolven! Goed dat je hebt aangedrongen op een betere ruimte.

Bij mij kwam er gisteren zomaar iemand de kolfruimte binnen, ondanks het bordje 'niet storen'! Ik was gelukkig al wel zo'n beetje klaar, dus kon me wel even bedekken (en t was gelukkig een vrouw), maar echt fijn was t niet.

Bij mij kwam laatste opeens een glazenwasser in zo'n bakje voorbij toen ik zat te kolven :o
Oude (on)bekende.
  woensdag 25 april 2012 @ 13:04:58 #254
259886 pessie
pi_110764180
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:23 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Bij mij kwam laatste opeens een glazenwasser in zo'n bakje voorbij toen ik zat te kolven :o
Dat verwacht je niet nee! Daarom dus gordijnen.

Wat betreft de huisarts, die denkt dat het toch wel spruw zou kunnen zijn ook al zag ook hij niets. Hij zei dat er ook nog een heel kleine kans is dat ik vanbinnen hele kleine kloofjes zou hebben, maar ik heb hem verteld dat de pijn tijdens het voeden dan na een paar seconden over zou moeten gaan, en dat is niet zo. Hij twijfelde of hij Nathan zou behandelen :') ik heb verteld dat Nathan uiteraard behandelt moet worden vanwege de kans op herbesmetting en dat ik daar geen zin in had. Vond hij logisch dus ook voor Nathan staat straks nystatine klaar. Ik krijg miconazol op recept.

Wat betreft de miconazol die ik nog had, 2 maanden na opening verliest dat zn werking. Vandaar dus dat dat niet veel verbetering gaf.

Ik heb een vriendin die na 2 maanden bv is gestopt omdat haar kindje en zij nog nooit zonder spruw waren geweest, moet wel zeggen dat ik haar nu echt een bikkel vind dat ze hier 2 maanden mee door is gegaan, het doet echt gemeen pijn.
pi_110764244
Spruw doet echt zeer ja!
pi_110784151
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:23 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

:o

Hmm, stieftiet, zou ik dat niet ook moeten merken tijdens het live drinken? Pietje lijkt geen voorkeur te hebben.

Hij heeft vandaag echt heel weinig gedronken, vanochtend om half zes, toen om 10 uur een beetje, om 13 uur een volledige voeding, en toen kwam hij om 18 uur pas weer! Daarna nog om 19.30 een borst, ook niet overdreven veel. Hoop niet dat hij het vannacht gaat inhalen, want morgen moet ik werken.

Pessie: goed dat jullie behandeld worden, hopelijk helpt het!
  woensdag 25 april 2012 @ 21:20:43 #257
348178 NotTheSame
pi_110787542
Pessie, hopelijk is het snel over!

Kolven in zo'n mega zaal, ik kan me voorstellen dat het niet fijn is.
Zelf heb ik er niet zo'n problemen mee, ik kolf gewoon waar het mij uitkomt en wanneer het mij uitkomt. Afgelopen zondag op het circuit, het regende mega hard en ik zal in de auto. De camper stond 50 meter verderop maar ik had echt geen zin om drijfnat te worden. Dus heb ik gewoon in de auto gekolfd. Jas erover en gaan met die banaan!

Met bijten heb ik (nog) geen ervaring, wel met het 'de wereld ontdekken met de tepel tussen je kaken' }:| . Consequent 'nee' zeggen en dan leg ik haar even weg voor een paar minuten. Ze word wel even boos (echt zo'n blik van 'mama wat flik je me nou :( ) maar daarna drinkt ze wel weer normaal.
  vrijdag 27 april 2012 @ 10:20:40 #258
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_110852962
Pessie hopelijk gaat het al beter!

En kolven in zo'n grote zaal, brr daar moet ik ook niet aan denken :N

Bleie, ik merk ook echt een verschil tussen de opbrengst uit de ene en de andere borst. Het kost me in de loop van de dag ook steeds meer moeite om een voeding bij elkaar te kolven.

Ik kolf nu met een enkelzijdige electrische kolf van Avent. Op zich bevalt dat wel goed, maar ik ben op t werk zo lang bezig met eerst de ene en dan de andere borst dat ik misschien toch wel een dubbele kolf wil aanschaffen.

Hebben jullie advies over welke dubbelzijdige kolf fijn is? en merkte je toen je die ging gebruiken ook een (positief) verschil in opbrengst?
pi_110853410
Pessie, merk je al verschil nu je behandelt?

Klavertje, ik heb de Ardo Calypso to Go en die bevalt super! Mooier geprijsd dan de Medela en bijna dezelfde specs als de Medela Freestyle. Alleen heeft de Ardo geen accu, maar 6 batterijen om te kunnen kolven als er geen stroom is. Ik heb tot nu toe dus alleen gekolfd in de buurt van een stopcontact.

NTS, wat stoer zo kolven op locatie. Daar kan ik echt tegenop zien (en dus sommige dingen niet doen omdat ik daar dan moet kolven). Zo heb ik nu al geen zin in een vrijgezellenfeest over een paar weken om die reden (natuurlijk wel zin in de dag, maar geen zin om daar op locatie te kolven).
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:27:33 #260
259886 pessie
pi_110855344
Het enige verschil wat ik merk is dat ik niet meer de hele dag alles wat in de buurt komt van mijn borst wegdruk, drinken is nog steeds een absolute verschrikking. Ik weet niet hoelang ik het had volgehouden als Nathan nog elke 2 uur had gedronken. 2 keer per dag vind ik al heftig pijnlijk.
pi_110855955
Klavertje 4: ik heb een medela freestyle, en vind die heel fijn. Hiervoor had ik een Avent handkolf, en daar kreeg ik geen tsr mee, met de freestyle kost dat geen enkele moeite. En over het algemeen is de opbrengst prima. Ik heb hem overgenomen van ClaudiaX, dus de prijs was ook nog wel te doen, nieuw zijn ze wel erg duur.

Pessie: wat balen dat je nog zo weinig verbetering merkt. Sterkte!
  vrijdag 27 april 2012 @ 12:11:00 #262
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_110857088
Ja ik kom ook steeds via internet op de freestyle uit, maar idd wel duur! Maar goed, als de opbrengst wel goed is en ik m voor een evt volgende weer kan gebruiken is t het geld mss wel waard. Ik twijfel nog even verder, meer ervaringen zijn van harte welkom!

Pessie wat balen dat t nog zo zeer doet
pi_110857178
Ik heb ook een Medela Freestyle, tweedehands ook. Scheelde behoorlijk. Ik vind het de investering meer dan waard, ik kolf er ongeveer net zoveel als met de ziekenhuiskolf van Medela die ik in mijn kraamtijd had.
pi_110857626
En daarbij: als je het afzet tegen wat je bespaart door geen kv te geven, dan heb je die kolf er vrij snel uit ;)

Trouwens: wat ik vandaag kolf, drinkt Pietje pas dinsdag. Kan ik het tot die tijd in de koelkast bewaren, of toch maar even invriezen?
  vrijdag 27 april 2012 @ 12:32:21 #265
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_110857718
Dat is waar! Denk dat ik dan voor de freestyle ga :)
En je bewaarvraag komt op het juiste moment, ik wilde net hetzelfde gaan vragen!
pi_110857893
Ai Nirak, inderdaad geen fijne plek. Ik had het vorige week ook, congres 2dagen, pand aan de maas, maar de kamers waar ik kon gaan zitten keken uit op hartje Rotterdam.. Gelukkig wel wat gordijnen, maar geen slot. Heb de stoel tegen de deur gezet en daarop gaan zitten..

Klavertje, ik heb ook de freestyle, wel nieuw gekocht, maar echt geen spijt van. Dat heb ik er zeker al lang en breed uit, en mocht er nog een volgend kindje komen, dan is ie nog prima.
pi_110857974
Dit schema zegt 5 dagen in de koelkast, dus dat zou moeten kunnen.
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:00:36 #268
259886 pessie
pi_110858599
Bleie vorig jaar zeiden we achterin onder de koelkast tot een week houdbaar. Maar dat achterin onderin schijnt nu weer achterhaald te zijn, dus gewoon in de koelkast (niet de deur want die gaat vak open) zou ook moeten kunnen. Wup wat zeg jij?
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:40:53 #269
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110860074
Mijn borsten zijn zindelijk! :o
Alleen natuurlijk met voeden niet. Dan krijg ik aan 2 kanten een tsr en loopt het er uit.
Harry vindt het briljant dat er melk uit ijn borsten gespoten komt :D
pi_110860542
5 tot 8 dagen, afhankelijk van hoe hygiënisch je hebt gekolfd en bewaart. Achterin onderin de koelkast mag dan achterhaald zijn, daar heb je wel de minste temperatuurschommelingen.
In de vriezer tot -5 drie maanden en in de diepvries tot -18 zes maanden tot een jaar.
pi_110863072
Ik heb laatst in de auto op de snelweg gekolft. Mijn mevrouw nam me mee naar een voorstellig van Wicked. Ervoor in de auto in de parkeergarage gekolft en op de terugweg op de snelweg :') maar dat is best goed te bedekken :)

Maar woensdag tijdens de training dus gewoon op en neer gereden naar mijn werk om daar te kolven. Gelukkig was het maar paar minuutjes rijden.
pi_110863107
Hoe is het nu met de pijn pessie?
pi_110867248
Dank! Volgens mij ga ik redelijk hygienisch te werk. Spoel flesjes en kolf na gebruik af met koud water, en 's avonds in n sopje en steriliseren in de magnetron. Dus dan moet de koelkast wel kunnen. Waarom is onderin achterin achterhaald? Daar zet ik t wel altijd.

En nog n argument voor t kopen van een dure dubbelzijdige kolf: als je m niet meer gebruikt is-ie goed door te verkopen!
  zaterdag 28 april 2012 @ 11:23:45 #274
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_110893410
Ik wilde nog even zeggen dat ik dit zo'n fijn topic vind O+ ik post niet zo vaak maar kan hier altijd terecht voor advies, dank jullie wel!
  zaterdag 28 april 2012 @ 13:25:27 #275
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110896237
Mijn lieve jommetje komt maar voor 1 nachtvoeding! O+
Gisteren om 22:30u gevoed, toen meldde hij zich om 3:00u en daarna om 7:00u
Ik ben een bofbips :Y

pi_110897819
Oh asy! Wat mooi, zo vol overgave drinken O+
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:10:17 #277
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110899049
Nou het filmpje ervoor laat hij los omdat het zó-veel is. Dan heeft hij ook echt wat moeite om weer aan te happen omdat de melk er gewoon uitstroomt.

Maar drinken kan hij O+
  zaterdag 28 april 2012 @ 16:55:54 #278
259886 pessie
pi_110901775
Wow Asy hij is zo heerlijk geconcentreerd!

Pijn wordt wel minder, voeden is nog steeds verrot -O- had gehoopt dat het na 3 dagen smeren over zou zijn. Stug doorgaan.
  zaterdag 28 april 2012 @ 19:57:44 #279
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_110907046
Asy, wat geweldig om te zien, weer zo'n klein mupke aan de borst, cute hoor.
Pessie, wat rot dat het nog niet echt over is, ik hoop dat het snel weer gewoon prettig is om te voeden.

Ik heb de dagvoeding laten vallen, alleen als ze er echt om vraag krijgt ze overdag, das tussen 13.00 en 15.00 uur, een slokje. Bijv bij heel moe of pijn, dan drinkt ze wat slokken.

Zo niet drinkt ze bij het wakker worden en bij het naar bed gaan en een late avond voeding en een nachtvoeding. Ik hoop dat dat genoeg is voor mijn productie.... soms komen we dan ook op 3 voedingen uit, gisteravond bijv om 22.45 uur gevoed en daarna in eigen bed gelegd ipv ons bed. Toen sliep ze door tot 06.30 uur en kreeg ze om 08.30 (na nog even geslapen te hebben) pap.

Het bijten is daardoor ook minder/over, want als ze nu drinkt, dan heeft ze ook echt zin om te drinken. Wel krijgt ze nu overdag wat water/melk/diksap/yoghurt/thee, daar drinkt ze wisselende hoeveelheden van.
pi_110912964
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 april 2012 13:25 schreef Asyniur het volgende:
Mijn lieve jommetje komt maar voor 1 nachtvoeding! O+
Gisteren om 22:30u gevoed, toen meldde hij zich om 3:00u en daarna om 7:00u
Ik ben een bofbips :Y

smelt O+ O+

Juud hopelijk houdt jou productie het zo! zou wel mooi zijn :Y
pi_110944616
Wat een lief filmpje Asyniur!

Pessie: hoe gaat het nu?

Juud: hopelijk houdt je productie het!

Hier sinds begin van de avond opeens een enorm pijnlijke borst, met harde plek (maar niet rood). Straks maar met die borst beginnen met drinken, kan ik nog meer doen om een bo te voorkomen?
pi_110945331
Ik heb er zelf geen ervaring mee Bleie, maar warm maken voor de voeding? Kolven als hij niet goed wil drinken? Masseren onder de douche?
pi_110945880
Warm maken voor het voeden of kolven, masseren tijdens het drinken, nakolven als de harde plek blijft. Bij verdenking op koorts even rectaal meten, bij meer dan 24 uur koorts huisarts bellen. Je mag paracetamol als het pijn doet, maar ook ibuprofen en dat is zelfs ontstekingremmend.
Prioriteit is harde plek wegkrijgen.
pi_110946094
Dank voor de tips!
pi_110946138
Bleie, kun je nog Avent-bekertjes gebruiken om de melk in te vriezen? Ik heb er nog een hoop liggen; je mag ze hebben. Ik vond ze tijdens een recente opruimsessie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_110950620
Voor pessie en bleie nog maar een :*

en Juud, hoe oud is ze nu?

Onze meneer vraagt niet echt meer om voedingen (behalve de ochtend en soms snachts), moet er echt zelf mee aan komen en dan neemt hij plichtsgetrouw een paar slokken... Daarom is de regel ook: eerst drinken, dan pas bijvoeding.
Maar hoef het niet een uur eerder dan 4 uur ertussen te doen, want dan weigert hij met drama (dramaqueen :') )
Daar baal ik wel van, want over drie weken gaan we vliegen en ik had gehoopt hem dan aan te kunnen leggen voor z'n oortjes. Maar dat moet dan net makkelijk uitkomen..
pi_110950686
Zijn die trouwens makkelijk Claudia, die bekertjes? Heb nu een lade vol liggen met ijsblokzakjes maar dat is af en toe zo'n geknoei..
pi_110957294
Nog niet veel verbetering hier, ondanks veel masseren. Zo even proberen te kolven, maar t is m'n stieftiet, dus of dat lukt... Het doet echt behoorlijk veel pijn, en ik zag bij het douchen ook een wit blaasje op m'n tepel. Zou het dan ook spruw kunnen zijn? Verder voel ik me niet koortsig of zo.

Claudia: ik heb niet zo heel veel voorraad, maar een paar extra bakjes kan ik altijd wel gebruiken.

Nirak: ik vind die bekertjes veel handiger dan ijsblokjeszakjes, maar je hebt er wel al snel grotere porties in. Je hebt voor kleine porties nu ook milktrays, maar op twitter lees ik daar ook wisselende reviews van. En ik heb met de Aventbekertjes wel al 2 keer gehad dat ze toch niet goed dichtgedraaid waren (gaat ook niet heel makkelijk vind ik), en dat ze omvielen, 150 cc weg :'( :'( .
pi_110957442
Oeh, dat heb ik ook zo vaak gehad met die bekers. :(
pi_110958590
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 09:37 schreef Bleie het volgende:
Nog niet veel verbetering hier, ondanks veel masseren. Zo even proberen te kolven, maar t is m'n stieftiet, dus of dat lukt... Het doet echt behoorlijk veel pijn, en ik zag bij het douchen ook een wit blaasje op m'n tepel. Zou het dan ook spruw kunnen zijn? Verder voel ik me niet koortsig of zo.

Ik denk dat je een melkblaar te pakken hebt. Dat is een vlies over een melkuitgang heen, waardoor melk zich erachter gaat ophopen. Dat worden harde plekken en kunnen resulteren in borstontsteking. Probeer na het douchen, als die blaar week is, met de handdoek hem stuk te krijgen. Als dat niet lukt, kun je proberen hem met een steriele naald door te prikken. Als je dat niet ziet zitten, bel dan een lactatiekundige om je te helpen. Het kan zijn dat wanneer de blaar door is er eerst een soort kwark uitkomt. Dat is oude melk. Blijven (hand)kolven tot de harde plekken weg zijn.
pi_110961350
Ik heb ook zo'n wit blaasje gehad, met heet douchen en aanleggen was hij na twee keer drinken door. Daarna was de harde plek ook zo weg, een hele opluchting.
Als je niet zo heet kunt douchen kun je ook met je borst in heet water gaan hangen (niet zo heet dat je jezelf verbrand ;)) en daarna meteen aanleggen of kolven of de handdoekensuggestie.
  maandag 30 april 2012 @ 12:53:31 #292
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_110961799
Ik heb het ook gehad en idd goed warm houden, veel laten drinken, de plek masseren tijdens het drinken en nakolven zorgen ervoor dat de verstopping verdwijnt. Ik voelde tijdens het drinken ook echt dat Lientje het eruit trok door krachtig te zuigen, een rotgevoel maar daardoor wist ik wel dat het eruit kwam.

Nirak, Lientje is 10 maand, 2 weken en 4 dagen, staat onderin mijn bericht. ;)
Al drie dagen geen bijtincident meer gehad, dus ik kan langzaam weer ontspannen voeden. Al deed ik dat 's nachts al omdat ik dan slaap tijdens de voeding. :D
  maandag 30 april 2012 @ 16:36:35 #293
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110965949
Ow, waren de pijnlijke borsten in de aanbieding ofzo? Ik heb last van mijn rechterborst.
Ik hoop dat het is omdat ik soms wat te ruw mee masseer. Dus ik wacht heel even af. Het lijkt al minder erg te zijn dan gisteravond. Neem aan dat ik spruw namelijk over mijn hele borst zou moeten voelen en niet alleen aan de rechterkant van mijn rechterborst :?
Bovendien zie ik helemaal niks bij Huubke.

Heb vandaag voor het eerst buiten de deur gevoed. Lekker in het zonnetje op een bankje in de speeltuin O+
pi_110967001
Ok, ik ga proberen of ik hem openkrijg. De harde plek lijkt trouwens wel al wat minder, maar het doet nog wel pijn. Het is wel maar een klein blaasje trouwens, weet niet of dat uitmaakt?
  maandag 30 april 2012 @ 18:39:04 #295
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_110968436
Het is een stipje, tenminste bij mij, tis het einde van een melkkanaal he, dat is ook klein. ;)
  maandag 30 april 2012 @ 19:17:22 #296
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110969417
Bleie (of anderen), hoe voelt dan die pijn van een beginnende bo?
Ik heb namelijk rechts dus wel wat harde plekken, maar het voelt als gewone stuwing alleen zit mijn borst niet vol.
Bij Harry heb ik nooit problemen gehad behoudens overproductie dus ik weet er verder ook niks van :@
pi_110969942
Asyniur, bij mij doet t aanzienlijk meer pijn dan stuwing, en mn borst wordt ook nauwelijks soepeler na een voeding. En ik weet gewoon dat je met harde plekken uit moet kijken, ook al heb ik gelukkig geen ervaring met n echte bo.
pi_110973912
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 12:53 schreef Juud79 het volgende:
Nirak, Lientje is 10 maand, 2 weken en 4 dagen, staat onderin mijn bericht. ;)
Ik fok! mobiel, dus die zie ik niet :P
  dinsdag 1 mei 2012 @ 08:56:40 #299
259886 pessie
pi_110986945
De pijn is zo goed als weg! Blijf nog wel een paar dagen smeren.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 09:50:42 #300
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_110987798
Fijn Pessie! :)
pi_110988061
Hier ook geen pijn meer!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')