quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:17 schreef Ticootje het volgende:
Heerlijk dat primitieve van kindjes. Ergens vind Ik vind het zo jammer dat dit gewoon de laatste is.
kan ik me daar ook iets bij voorstellen.quote:Cariës is een infectieziekte te noemen en ook daarom is het belangrijk om zelf te zorgen voor een gezond gebit. Want hoe beter de mondgezondheid en samenstelling van de mondbacteriën van jou als ouder of verzorger is, hoe gezonder die bacterie-samenstelling ook bij je kind zal zijn.
Aviva wenst eigenlijk alleen in de rugbyhouding te drinken en ligt meestal braaf stil. Op mijn verzoek drinkt ze heel soms op schoot, maar eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:46 schreef Zana het volgende:
Maar blijven jullie kindjes ook echt in dezelfde houding de hele tijd liggen (als ze niet moe zijn)? Misschien moet ik dat gespeel toch echt afkappen en alleen maar nog serieus voeden.
Dat doet Hannah ook, zo liefquote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:27 schreef Bleie het volgende:
In n jaloerse bui zei mijn peuter van de week trouwens dat zij ook bij mamma aan de borst wilde drinken. Ik heb gezegd dat dat niet kon, maar is dat zo? Zou n kind dat t al 2 jaar niet gedaan heeft nog uit de borst kunnen drinken?
Eh, right.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:31 schreef Morretje het volgende:
Hm, als je haar kunt uitleggen wat de techniek is (tong over ondertandjes, grote hap, en daarna lipjes gekruld..) misschien wel.
Het is een ander merk en het is ander spul. Brinta is tarwevlokken, biobim heb je verschillende soorten van: rijstebloem, speltbloem, etc. Het is een biologisch merk. De rijstebloem kun je vergelijken met die van Bambix, alleen staat op die pakken dat het mogelijk slecht mengt met moedermelk. Vandaar dat veel bv-moeders biobim nemen. Brinta mag trouwens pas later, rijstebloem is de eerste pap die baby's mogen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:20 schreef bitterend het volgende:
Dames wat is het verschil tussen Biobim en Brinta?
Het klinkt als een Verstopt melkkanaaltje dat begint te ontsteken. Doet aanhappen ook al pijn? Goed warm maken voor het drinken en meemasseren, dus. Wellicht proberen te kolven + masseren.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:19 schreef Kleurdoos het volgende:
Holyfuckingmoly, mijn hele zijkant van de rechterboob is knalrood en doet flink pijn, vooral als ik buk..
was dit nou een ontsteking of kan t ook best een verstopt melkkanaaltje zijn?
Ohh ok dank!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:21 schreef sverbern het volgende:
[..]
Het is een ander merk en het is ander spul. Brinta is tarwevlokken, biobim heb je verschillende soorten van: rijstebloem, speltbloem, etc. Het is een biologisch merk. De rijstebloem kun je vergelijken met die van Bambix, alleen staat op die pakken dat het mogelijk slecht mengt met moedermelk. Vandaar dat veel bv-moeders biobim nemen. Brinta mag trouwens pas later, rijstebloem is de eerste pap die baby's mogen.
Ik eet zelf elke morgen brinta dus over een tijdje gaan Joris en ik samen aan de Brinta! Nu eerst oefenen met biobim (smaak geen probleem maar de lepel snapt hij nog niet).quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:11 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ohh ok dank!
Ik heb vaak Brinta in huis daarom vroeg ik me af of ik die biobim speciaal moest kopen of ik gewoon ook Brinta kon geven met 6 maanden.
die smaken etc gaan wel over in de moedermelk en je moet het desondanks rustig opbouwen, maar dan kan je al vanaf acht maanden zacht gekruid eten voorzetten (zout uitgezonderd). Het is altijd aftasten wat een kind kan verdragen, eet jij heel gepeperd en heeft je kind geen last van krampjes na de eerstvolgende voeding, weet je dat ze/hij het kan verdagen. (geef nou geen hele peperquote:Op zaterdag 31 maart 2012 21:45 schreef bitterend het volgende:
Ik heb wel gelezen dat als je goed gekruid eet en knoflook dat je vanaf 1 jaar(dacht ik) je kind ook best gekruid eten kan geven...(heeft niks te maken met zoet van hierboven lol)
Ghi dat doe ik altijd, maar dan dubbeldroomvoeden want we vallen beide in slaapquote:Op woensdag 4 april 2012 22:06 schreef sverbern het volgende:
Ik bleek zelf nog van die gele doppen voor de kolflesjes te hebben! Helemaal handig dus.
De laatste week heb ik de droomvoedingen helemaal 'ontdekt'. We kwamen erachter dat Joris 's nachts vaak wakker wordt maar niet per se honger heeft. En hij sliep al een hele tijd (op periodes na) acht uur achter elkaar (van half acht tot half vier zo'n beetje). Dus we zijn toch gaan proberen om hem tussen 22 en 23 uur slapend te laten drinken zodat hij misschien geen nachtvoeding nodig heeft.
Het resultaat: wauw, wat drinkt hij goed in zijn slaap!Echt beter dan welke overdag-voeding dan ook. Mijn turbo-borst helemaal leeg, 's avonds, wat fijn
En zo gezellig, het mannetje aan de borst in bed zonder dat je ervoor moet wakker worden.
Hij slaapt trouwens niet ineens de nacht door hoor; het wakker worden zit zó in zijn ritme. Maar honger heeft hij midden in de nacht niet meer, hij roept alleen om aandacht+speen. En komt iets vroeger voor zijn ontbijtvoeding (6 uur).
Een gematigd succes dus vooralsnog maar wel fijn in slaap vallen zo'n droomvoeding.
Heb gisteren geprobeerd, ze was in diepslaap dus met slaapzak en al uit bed genomen, hup aan de tepel..ze nam 2-3 slokjes om vervolgens haar kaken stevig op elkaar te houdenquote:Op donderdag 5 april 2012 09:57 schreef sverbern het volgende:
Ja inderdaad. Soms wordt hij zelf een beetje wakker als wij naar boven gaan, maar als hij diep slaapt dan til ik hem met slaapzak en al uit zijn bed en leg hem dan naast me in bed, net als bij een nachtvoeding. Hij lijkt niet wakker te worden maar drinkt wel (kan de tepel gewoon vinden met zijn ogen dicht). Gek hè? Vaak wordt hij wel half wakker als hij terug in bed gelegd wordt maar maakt dan tevreden geluidjes en valt in slaap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(wat is mijn kleine muppet al groot zeg!)
Tja, ik weet niet, het is soms zo onhandig, zo'n ongeduldige baby. Dan wil ik eerst wat nuttige dingen doen en pas daarna met Joris op de bank relaxen. Nu is het eerst voeden, dan al het andere.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:58 schreef WupWup het volgende:
Waarom had je eigenlijk gehoopt dat dat over zou zijn?
Vingers worden tot het 3e kootje in mn neus gestoken, hele vuisten in mn mond, als ze mn haar te pakken krijgt is het helemaal de bom...quote:Op donderdag 12 april 2012 00:25 schreef Sannne het volgende:
Lief he dat onderzoekende handje.. Elise drukt graag mijn onderlip naar beneden
En als ik haar kusjes geef op haar vingertje dan zie ik steeds een mondhoekje stiekem omhoog komenEn daarna brengt ze steeds haar vingertje weer naar mijn mond voor meer kusjes hihi.
Maar ze steekt ook weleens mn oog eruit of ik krijg een scherp nageltje in mn neus
Het bijten is hier trouwens opgehouden *klopt af*
Tand 4 is door en 5 bijna, dus wie weet had ze daar toch last van.. Dus mijn 'borstvoedingsucks-bui' is ook over
BJ mooie foto's!
Hoe voelt ze zich verder?quote:Op donderdag 12 april 2012 21:56 schreef bitterend het volgende:
Ik voed sinds 1 week om de 2 uur snachts![]()
![]()
En ze heeft ook veel natte scheten...allemaal mosgroen..heel bizar vind ik het
Daar zit ik dus ook een beetje mee, vandaar dat ik denk dat een VBN-er uitsluitsel kan geven. Overproductie zie je volgens mij de eerste 3 maanden vooral... Maar goed, een VBN-er weet er veel meer van dan ik!quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:03 schreef bitterend het volgende:
Hmm maar bijna 5 maanden lang had ze geen last van mijn productie en ineens dus wel? is dat mogelijk?
Hoe bedoel je, het sturen van de voedingstijden? Hoe beïnvloedt dat je productie?quote:Op dinsdag 17 april 2012 10:28 schreef WupWup het volgende:
Dat ligt eraan of je productie dit trekt, trial and error. Meestal gaat het samen met het al dan niet gestuurd hebben van voedingstijden.
quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:15 schreef Asyniur het volgende:
Spring
Harry wilde tot voor kort nog elke ochtend even 'proeven'. Sinds de geboorte van Huubke komt er vanalles uitgedruppeld. Toen Harry laatst nog eens wilde 'proeven', lekte er een borst. HIj keek ernaar vol afgrijzen en sindsdien kijkt hij niet meer naar mijn borsten om
Jen moest in de nieuwe klas ook even haar borstjes laten zien.quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:50 schreef -Spring het volgende:
L heeft sap in d'r borstjes. Of ik even bij d'r wil drinken. Alletwee graag.
Als ze dit maar niet op de opvang gaat zeggen.
quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jen moest in de nieuwe klas ook even haar borstjes laten zien.
Ik heb maar even uitgelegd dat zuslief borstvoeding krijgt.quote:
Daar kom ik niet mee weg.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb maar even uitgelegd dat zuslief borstvoeding krijgt.
Moet je een nieuwe maken :pquote:
quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:15 schreef Asyniur het volgende:
Spring
Harry wilde tot voor kort nog elke ochtend even 'proeven'. Sinds de geboorte van Huubke komt er vanalles uitgedruppeld. Toen Harry laatst nog eens wilde 'proeven', lekte er een borst. HIj keek ernaar vol afgrijzen en sindsdien kijkt hij niet meer naar mijn borsten om
Echt???quote:
Oh wat leuk!quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:52 schreef -Spring het volgende:
[..]
Jups. Dan is N. klaar met z'n studie.
Als je niet op baby's verzoek voedt, is de kans aanzienlijk dat je productie (op den duur) niet aansluit bij de vraag.quote:Op dinsdag 17 april 2012 10:53 schreef sverbern het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, het sturen van de voedingstijden? Hoe beïnvloedt dat je productie?
O oké ik snap het. Ik voed op verzoek, niet op vaste tijden. Alleen soms extra op mijn eigen verzoek.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:37 schreef WupWup het volgende:
[..]
Als je niet op baby's verzoek voedt, is de kans aanzienlijk dat je productie (op den duur) niet aansluit bij de vraag.
Ik moest zowel om bovenstaande lachen als om Harry en Jenquote:Op woensdag 18 april 2012 07:52 schreef sverbern het volgende:
[..]
Maar ik ga gewoon proberen hoe het gaat zonder avondvoeding. Ik moet ook stoppen met extra te kolven want de vriezer is vol en de potjes zijn op.
Ja dat kan, ik doe dat ook. Joris drinkt drie keer 160 en ik kolf twee keer 240 (plus een beetje extra voor pap). Dat doen volgens mij de meeste kolvers.quote:Op donderdag 19 april 2012 11:09 schreef Bleie het volgende:
Asyniur![]()
Sverbern: wat heerlijk! Hoe oud is Joris?
Vraagje: als ik het red met de hoeveelheid, zou ik dan ook in twee keer kunnen kolven wat Pietje in drie voedingen drinkt? Zou dat goed gaan met m'n productie?
Mine.quote:Op donderdag 19 april 2012 19:01 schreef pessie het volgende:
Chan volgens mij was er een heeeele tijd geleden iemand wiens moeder na 17 jaar nog steeds af en toe druppelde...
quote:Op maandag 23 april 2012 09:58 schreef Bleie het volgende:
Juud wat naar! Bijten lijkt me echt zo pijnlijk. Bij mij heeft Pietje er een handje van om met tepel in zijn mond zijn hoofd naar achter te trekken, dat is al vrij pijnlijk, maar bijten lijkt me nog een graadje erger.
Bij mij kwam laatste opeens een glazenwasser in zo'n bakje voorbij toen ik zat te kolvenquote:Op woensdag 25 april 2012 07:33 schreef Bleie het volgende:
Nirak: nou jaaaaa, dat is toch geen plek om te kolven! Goed dat je hebt aangedrongen op een betere ruimte.
Bij mij kwam er gisteren zomaar iemand de kolfruimte binnen, ondanks het bordje 'niet storen'! Ik was gelukkig al wel zo'n beetje klaar, dus kon me wel even bedekken (en t was gelukkig een vrouw), maar echt fijn was t niet.
Dat verwacht je niet nee! Daarom dus gordijnen.quote:Op woensdag 25 april 2012 11:23 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Bij mij kwam laatste opeens een glazenwasser in zo'n bakje voorbij toen ik zat te kolven
quote:Op woensdag 25 april 2012 11:23 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Bij mij kwam laatste opeens een glazenwasser in zo'n bakje voorbij toen ik zat te kolven
smeltquote:Op zaterdag 28 april 2012 13:25 schreef Asyniur het volgende:
Mijn lieve jommetje komt maar voor 1 nachtvoeding!
Gisteren om 22:30u gevoed, toen meldde hij zich om 3:00u en daarna om 7:00u
Ik ben een bofbips
Ik denk dat je een melkblaar te pakken hebt. Dat is een vlies over een melkuitgang heen, waardoor melk zich erachter gaat ophopen. Dat worden harde plekken en kunnen resulteren in borstontsteking. Probeer na het douchen, als die blaar week is, met de handdoek hem stuk te krijgen. Als dat niet lukt, kun je proberen hem met een steriele naald door te prikken. Als je dat niet ziet zitten, bel dan een lactatiekundige om je te helpen. Het kan zijn dat wanneer de blaar door is er eerst een soort kwark uitkomt. Dat is oude melk. Blijven (hand)kolven tot de harde plekken weg zijn.quote:Op maandag 30 april 2012 09:37 schreef Bleie het volgende:
Nog niet veel verbetering hier, ondanks veel masseren. Zo even proberen te kolven, maar t is m'n stieftiet, dus of dat lukt... Het doet echt behoorlijk veel pijn, en ik zag bij het douchen ook een wit blaasje op m'n tepel. Zou het dan ook spruw kunnen zijn? Verder voel ik me niet koortsig of zo.
Ik fok! mobiel, dus die zie ik nietquote:Op maandag 30 april 2012 12:53 schreef Juud79 het volgende:
Nirak, Lientje is 10 maand, 2 weken en 4 dagen, staat onderin mijn bericht.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |