quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:17 schreef Ticootje het volgende:
Heerlijk dat primitieve van kindjes. Ergens vind Ik vind het zo jammer dat dit gewoon de laatste is.
kan ik me daar ook iets bij voorstellen.quote:Cariës is een infectieziekte te noemen en ook daarom is het belangrijk om zelf te zorgen voor een gezond gebit. Want hoe beter de mondgezondheid en samenstelling van de mondbacteriën van jou als ouder of verzorger is, hoe gezonder die bacterie-samenstelling ook bij je kind zal zijn.
Aviva wenst eigenlijk alleen in de rugbyhouding te drinken en ligt meestal braaf stil. Op mijn verzoek drinkt ze heel soms op schoot, maar eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:46 schreef Zana het volgende:
Maar blijven jullie kindjes ook echt in dezelfde houding de hele tijd liggen (als ze niet moe zijn)? Misschien moet ik dat gespeel toch echt afkappen en alleen maar nog serieus voeden.
Dat doet Hannah ook, zo liefquote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:27 schreef Bleie het volgende:
In n jaloerse bui zei mijn peuter van de week trouwens dat zij ook bij mamma aan de borst wilde drinken. Ik heb gezegd dat dat niet kon, maar is dat zo? Zou n kind dat t al 2 jaar niet gedaan heeft nog uit de borst kunnen drinken?
Eh, right.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:31 schreef Morretje het volgende:
Hm, als je haar kunt uitleggen wat de techniek is (tong over ondertandjes, grote hap, en daarna lipjes gekruld..) misschien wel.
Het is een ander merk en het is ander spul. Brinta is tarwevlokken, biobim heb je verschillende soorten van: rijstebloem, speltbloem, etc. Het is een biologisch merk. De rijstebloem kun je vergelijken met die van Bambix, alleen staat op die pakken dat het mogelijk slecht mengt met moedermelk. Vandaar dat veel bv-moeders biobim nemen. Brinta mag trouwens pas later, rijstebloem is de eerste pap die baby's mogen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:20 schreef bitterend het volgende:
Dames wat is het verschil tussen Biobim en Brinta?
Het klinkt als een Verstopt melkkanaaltje dat begint te ontsteken. Doet aanhappen ook al pijn? Goed warm maken voor het drinken en meemasseren, dus. Wellicht proberen te kolven + masseren.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:19 schreef Kleurdoos het volgende:
Holyfuckingmoly, mijn hele zijkant van de rechterboob is knalrood en doet flink pijn, vooral als ik buk..
was dit nou een ontsteking of kan t ook best een verstopt melkkanaaltje zijn?
Ohh ok dank!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:21 schreef sverbern het volgende:
[..]
Het is een ander merk en het is ander spul. Brinta is tarwevlokken, biobim heb je verschillende soorten van: rijstebloem, speltbloem, etc. Het is een biologisch merk. De rijstebloem kun je vergelijken met die van Bambix, alleen staat op die pakken dat het mogelijk slecht mengt met moedermelk. Vandaar dat veel bv-moeders biobim nemen. Brinta mag trouwens pas later, rijstebloem is de eerste pap die baby's mogen.
Ik eet zelf elke morgen brinta dus over een tijdje gaan Joris en ik samen aan de Brinta! Nu eerst oefenen met biobim (smaak geen probleem maar de lepel snapt hij nog niet).quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:11 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ohh ok dank!
Ik heb vaak Brinta in huis daarom vroeg ik me af of ik die biobim speciaal moest kopen of ik gewoon ook Brinta kon geven met 6 maanden.
die smaken etc gaan wel over in de moedermelk en je moet het desondanks rustig opbouwen, maar dan kan je al vanaf acht maanden zacht gekruid eten voorzetten (zout uitgezonderd). Het is altijd aftasten wat een kind kan verdragen, eet jij heel gepeperd en heeft je kind geen last van krampjes na de eerstvolgende voeding, weet je dat ze/hij het kan verdagen. (geef nou geen hele peperquote:Op zaterdag 31 maart 2012 21:45 schreef bitterend het volgende:
Ik heb wel gelezen dat als je goed gekruid eet en knoflook dat je vanaf 1 jaar(dacht ik) je kind ook best gekruid eten kan geven...(heeft niks te maken met zoet van hierboven lol)
Ghi dat doe ik altijd, maar dan dubbeldroomvoeden want we vallen beide in slaapquote:Op woensdag 4 april 2012 22:06 schreef sverbern het volgende:
Ik bleek zelf nog van die gele doppen voor de kolflesjes te hebben! Helemaal handig dus.
De laatste week heb ik de droomvoedingen helemaal 'ontdekt'. We kwamen erachter dat Joris 's nachts vaak wakker wordt maar niet per se honger heeft. En hij sliep al een hele tijd (op periodes na) acht uur achter elkaar (van half acht tot half vier zo'n beetje). Dus we zijn toch gaan proberen om hem tussen 22 en 23 uur slapend te laten drinken zodat hij misschien geen nachtvoeding nodig heeft.
Het resultaat: wauw, wat drinkt hij goed in zijn slaap!Echt beter dan welke overdag-voeding dan ook. Mijn turbo-borst helemaal leeg, 's avonds, wat fijn
En zo gezellig, het mannetje aan de borst in bed zonder dat je ervoor moet wakker worden.
Hij slaapt trouwens niet ineens de nacht door hoor; het wakker worden zit zó in zijn ritme. Maar honger heeft hij midden in de nacht niet meer, hij roept alleen om aandacht+speen. En komt iets vroeger voor zijn ontbijtvoeding (6 uur).
Een gematigd succes dus vooralsnog maar wel fijn in slaap vallen zo'n droomvoeding.
Heb gisteren geprobeerd, ze was in diepslaap dus met slaapzak en al uit bed genomen, hup aan de tepel..ze nam 2-3 slokjes om vervolgens haar kaken stevig op elkaar te houdenquote:Op donderdag 5 april 2012 09:57 schreef sverbern het volgende:
Ja inderdaad. Soms wordt hij zelf een beetje wakker als wij naar boven gaan, maar als hij diep slaapt dan til ik hem met slaapzak en al uit zijn bed en leg hem dan naast me in bed, net als bij een nachtvoeding. Hij lijkt niet wakker te worden maar drinkt wel (kan de tepel gewoon vinden met zijn ogen dicht). Gek hè? Vaak wordt hij wel half wakker als hij terug in bed gelegd wordt maar maakt dan tevreden geluidjes en valt in slaap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |