abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 april 2012 @ 12:27:37 #201
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110626362
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 11:31 schreef kalinhos het volgende:
Ik bedenk me opeens dat de CL finale om kw voor 3 snachts wordt gespeeld! Neem wel aan dat er sportsbarren of iets derglijks zijn waar ik terecht kan
Ik weet niet waar je in Thailand bent, maar de Thai zijn gek van voetbal, dus er zullen voldoende gelegenheden zijn om voetbal te kijken.
Ook in rural Indonesië kan je bij belangrijke voetbalwedstrijden in elke plaats wel eens terecht waar een televisie aan zal staan.
In de toeristische gebieden zal het helemaal geen probleem zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 22 april 2012 @ 19:16:27 #202
344198 WC_Schaap
Wij van WC Schaap
pi_110642410
Kom op 9 mei aan in Bangkok, om vervolgens 2 maanden door de regio te backpacken. Voor de eerste dagen wil ik een slaapplek geregeld hebben, en daarna zie ik wel.

Iemand hier tips voor een leuk backpackershostel ofzo? Ik reis alleen, dus ergens waar je snel anderen ontmoet die ook alleen rondtrekken zou ideaal zijn. :)
adviseren WC_Schaap
pi_110642640
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 19:16 schreef WC_Schaap het volgende:
Kom op 9 mei aan in Bangkok, om vervolgens 2 maanden door de regio te backpacken. Voor de eerste dagen wil ik een slaapplek geregeld hebben, en daarna zie ik wel.

Iemand hier tips voor een leuk backpackershostel ofzo? Ik reis alleen, dus ergens waar je snel anderen ontmoet die ook alleen rondtrekken zou ideaal zijn. :)
vergeet je lonely planet niet :')

ps, en zorg dat je je een beetje fatsoenlijk kleed, Thais heben een pleurishekel aan die vieze dreads in vale vodden.
  zondag 22 april 2012 @ 19:25:27 #204
344198 WC_Schaap
Wij van WC Schaap
pi_110642813
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 19:21 schreef metromuis het volgende:

[..]

ps, en zorg dat je je een beetje fatsoenlijk kleed, Thais heben een pleurishekel aan die vieze dreads in vale vodden.
lonely planet heb ik al :P En ik heb gelukkig sowieso geen dreads, ga me ook lekker kort laten knippen voor vertrek dat is veel lekkerder daar lijkt me ;)
adviseren WC_Schaap
  zondag 22 april 2012 @ 19:49:11 #205
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_110643754
quote:

http://www.tripadvisor.nl(...)Bangkok-Bangkok.html
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 22 april 2012 @ 20:01:11 #206
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110644266
quote:

Ik begrijp dat er een aantal fokkers zijn die backpackers niet meer willen accepteren, waarschijnlijk een trauma overgehouden aan hun eigen backpackperiode, of dit wellicht helemaal overgeslagen. Lonely Planet is misschien wat afgezaagd en als je later terugkijkt zie je misschien hoe beperkt je was met de informatie, maar een verzamelboek met van elke plaats waar je langskomt tijdens het backpacken een kaartje van de stad en tips waar je accomodaties kunt vinden is toch wel onmisbaar, anders sta je op een trein of busstation zonder informatie en val je prooi aan de vele touts die je te dure accomodatie adviseren.

Thailand is eenvoudig om door te reizen, ik begrijp de gedachte dat je graag een onderkomen gereserveerd wilt hebben, dat is niet nodig, want als je rond Khao Sahn Road (het backpackersghetto) loopt zijn er voldoende accommodaties beschikbaar tegen diverse prijzen. Het voordeel van daar zelf rondlopen en de accommodaties bezoeken is dat je kan zien hoe de kamer eruit ziet. (De straten tegenover Khao Sahn Road of de straten ernaast zijn qua prijs meestal lager en in het algemeen ook wat rustiger qua straatgeluid).

Wat is het budget voor een kamer? Want je kan al slapen voor 3 euro in een dorm, met meerdere backpackers, of vanaf een euro of 10 in een eigen kamer. Afhankelijk van de eisen aan kwaliteit kan er accomodatie aangeraden worden.

Al kan ik dat wellicht zelf niet meer zo goed, mijn backpackperiode ligt alweer achter mij, het was een leuke tijd, maar ik kan mij nu echt niet meer verzetten in de ontberingen die ik in Australasia heb ondergaan...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 22 april 2012 @ 20:59:08 #207
344198 WC_Schaap
Wij van WC Schaap
pi_110647854
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:01 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Erg bedankt voor de info, hostel ziet er goed uit! Ik wil in principe uit gaan van een totaal budget van ¤25 per dag, al heb ik dan nog wel genoeg marge om af en toe wat duurders te doen.

En sommige mensen moeten nou eenmaal altijd wat te klagen hebben. Tuurlijk ga ik die lonely planet niet als bijbel gebruiken daar, maar iets om op terug te vallen is altijd handig. Met alles begin je onervaren, ook met 'alleen' reizen. De 'ervaren reizigers' die iets tegen backpackers hebben, als jullie terugdenken aan hoe jullie zelf begonnen zijn zal je je vast ook schamen. :P Live and let live.
adviseren WC_Schaap
pi_110648437
De beste tip die ik kan geven is de LP verbranden.
Leuk om thuis te lezen en vrij nutteloos op reis.

De Hostels/guesthouses/dorms/etc zijn eerder volgeboekt. Verhogen hun prijs zodra ze er in staan.
De bezienswaardigheden kom je op de borden op straat ook tegen bij elk klein touroperator, kaartjes bij hostels, etc etc
De reis informatie is te vaak achterhaald en ook daar meest actuele informatie bij de bureautjes.

De beste tips en meest actuele nog steeds via mede reizigers. In een hostel en in restaurants leer je het meeste.
  zondag 22 april 2012 @ 21:14:38 #209
344198 WC_Schaap
Wij van WC Schaap
pi_110648914
Haha oke, verbranden zal ik hem niet maar zal zeker in gedachten houden wat je hebt gezegd. Uiteraard hecht ik meer waarde aan de ervaring van een mede-reiziger dan wat een boekje me zegt, ik heb wel eens eerder een LP gebruikt en je merkt idd dat de plekjes die in het boekje staan retedruk zijn, terwijl een tentje ernaast (dat er niet in vermeld wordt) rustig is, maar kwalitatief beter!

Toch zijn de LP's al decennia in de markt toch? Een noodzakelijk kwaad blijkbaar :)
adviseren WC_Schaap
pi_110655780
Wannabe avonturiers die braaf de tips en trips van de Lonely Planet en Rough Guide volgen ik geef ze echt te doen, overal zie je ze als pakezels sjokken met hun oversized rugzak vol bengelende bindbandjes onzeker starend op hun reisbijbel en overal komen ze hun soortgenoten opnieuw en opnieuw tegen immer pseudo-kritisch discussiërend over hun ervaringen, bij het raften en daarna bij het olifanten rijden en de goedkope restaurantjes want weigeren systematisch om geld uit te geven, hebben ergens gelezen dat je vooral overal moet afdingen dus proberen het ook in met 20b taxi en een 35b khao pad kai... Lopen er nog armoediger bij dan arme locals, Thais kijken verschrikkelijk neer op die paupers, seriously.
Die Lonely Planet types houden een goedkope-avontuur-industrie draaiende waar je niet bij wilt horen.

http://travelisfree.com/2012/02/22/lonely-planet-sucks/

[ Bericht 0% gewijzigd door metromuis op 22-04-2012 23:11:04 ]
  zondag 22 april 2012 @ 23:08:43 #211
62913 Blik
The one and Only!
pi_110656349
Er wordt hier weer lekker over één kam geschoren zeg :')

Verreweg de meeste backpackers zijn niet zoals hierboven beschreven. Sterker nog, Degene die zo zijn zullen waarschijnlijk geen Nederlanders zijn maar Israëliërs/Spanjaarden e.d.
pi_110656752
.

[ Bericht 33% gewijzigd door metromuis op 23-04-2012 07:41:19 ]
  zondag 22 april 2012 @ 23:28:03 #213
6941 APK
Factual, I think.
pi_110657353
Laat iedereen lekker doen waar ze zich comfortabel bij voelen :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_110657783
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 23:28 schreef APK het volgende:
Laat iedereen lekker doen waar ze zich comfortabel bij voelen :)
Iedere dag massage met een happy ending :)
pi_110661257
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 22:59 schreef metromuis het volgende:
Wannabe avonturiers die braaf de tips en trips van de Lonely Planet en Rough Guide volgen ik geef ze echt te doen, overal zie je ze als pakezels sjokken met hun oversized rugzak vol bengelende bindbandjes onzeker starend op hun reisbijbel en overal komen ze hun soortgenoten opnieuw en opnieuw tegen immer pseudo-kritisch discussiërend over hun ervaringen, bij het raften en daarna bij het olifanten rijden en de goedkope restaurantjes want weigeren systematisch om geld uit te geven, hebben ergens gelezen dat je vooral overal moet afdingen dus proberen het ook in met 20b taxi en een 35b khao pad kai... Lopen er nog armoediger bij dan arme locals, Thais kijken verschrikkelijk neer op die paupers, seriously.
Die Lonely Planet types houden een goedkope-avontuur-industrie draaiende waar je niet bij wilt horen.

Wat een gezeik. De LP is gewoon erg nuttig. En niemand verplicht je om in exact de hostels te gaan zitten die hun omschrijven of de dingen gaan te bezichtigen die er in staan maar het kan een goede eerste indruk geven. Je kan altijd nog een paar straten verder gaan kijken.
  maandag 23 april 2012 @ 05:14:41 #216
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_110662389
quote:

Dat dus..... en dan vergeet je nog die eeuwige 2 liter fles water die ze altijd meeslepen alsof er een continue watergebrek zou zijn.

Als ik nu uit mijn hotelraam kijk, welliswaar in Phnom Penh, kan ik er binnen 5 minuten zo een tiental fotograferen die hier Riverside voorbij sjokken en nog steeds zoekende zijn naar een alternatief voor die paupert lokatie aan dat inmiddels drooggelegde meer.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 23 april 2012 @ 10:14:05 #217
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_110665116
Echt? Nu gaan de non-LP-backpackers neerkijken op de LP-houdende-backpackers?Mark Twain had het toch mis....... :{
pi_110665672
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 19:21 schreef metromuis het volgende:

[..]

quote:

Beetje waanzin wat je zegt hoor. Uiteraard heb je behoorlijke paupers rondlopen, maar over het algemeen valt dit mee. En de Thai kijkt neer op de bp'ers? Ik weet niet waar jij geweest bent, maar hier ben ik het absoluut niet mee eens. Nog nooit dit meegemaakt...
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
  maandag 23 april 2012 @ 12:50:58 #219
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_110670469
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:33 schreef draadstalig het volgende:
En de Thai kijkt neer op de bp'ers? Ik weet niet waar jij geweest bent, maar hier ben ik het absoluut niet mee eens. Nog nooit dit meegemaakt...
Niet op backpackers perse. Wel op mensen die zich niet behoorlijk kleden. Ik zag vorige week een paar backpackers met ontbloot bovenlijf op Sukhumvit lopen. De Thai waarmee ik was - lower middle class, zeg maar - lachte ze uit. Hetzelfde geldt voor vrouwen met veel te kleine topjes waar veel te grote borsten uitpuilen (blote schouders zijn helemaal not-done, eigenlijk) en veel te korte rokjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gaoxing op 23-04-2012 18:29:02 ]
pi_110670850
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:50 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Niet op backpackers perse. Wel op mensen die zich niet behoorlijk kleden. Ik zag vorige week een paar backpackers met ontbloot bovenlijf op Sukhumvit lopen. De Thai waarmee is was - lower middle class, zeg maar - lachte ze uit. Hetzelfde geldt voor vrouwen met veel te kleine topjes waar veel te grote borsten uitpuilen (blote schouders zijn helemaal not-done, eigenlijk) en veel te korte rokjes.
Dat klopt inderdaad. Ontbloot boven lichaam (wat ik ook asociaal vind en te korten rokjes is not done
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_110674718
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 05:14 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat dus..... en dan vergeet je nog die eeuwige 2 liter fles water die ze altijd meeslepen alsof er een continue watergebrek zou zijn.

Als ik nu uit mijn hotelraam kijk, welliswaar in Phnom Penh, kan ik er binnen 5 minuten zo een tiental fotograferen die hier Riverside voorbij sjokken en nog steeds zoekende zijn naar een alternatief voor die paupert lokatie aan dat inmiddels drooggelegde meer.
En op welke manier vind jij dan je weg in een onbekende stad?
pi_110674942
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:14 schreef Gaoxing het volgende:
Echt? Nu gaan de non-LP-backpackers neerkijken op de LP-houdende-backpackers?Mark Twain had het toch mis....... :{
I have found out there ain't no surer way to find out whether you like people or hate them than to travel with them.
-Tom Sawyer Abroad

Is wel een mooie. :)
Ja, ik generaliseer.
  maandag 23 april 2012 @ 14:58:51 #223
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_110675506
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 14:37 schreef Bombshell het volgende:

[..]

http://maps.google.co.uk/(...)t=image&ved=0CBYQ_BI
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_110676852
quote:
Zit je de hele tijd op je labtopje te turen of je smartphone, nee dat is lekker.
pi_110677658
Heerlijk die mensen die afgeven op reisgidsen, en vervolgens naar Google Maps wijzen :')
pi_110677754
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 14:37 schreef Bombshell het volgende:
Het correcte antwoord is: locals?
Ja, ik generaliseer.
pi_110678773
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 15:53 schreef Northside het volgende:

[..]

Het correcte antwoord is: locals?
Lijkt me niet.
Of jij moet in een stad gelijk wildvreemden gaan aanklampen om de weg te vragen en te vragen waar meerder hostels zitten. Je kan sprontaan in contact komen met locals maar als je het alleen daarvan moet hebben gaat het ook niet werken. Tevens zal je op sommige plaatsen bestormd worden door 'locals' maar die willen vooral hun eigen hostel of weet ik veel wat aan je slijten.
pi_110679945
quote:

_O- ik moest lachen :D

Ik zie ook die gasten op de walking streets altijd, lekker afdingen op 20 baht producten :')
pi_110682331
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 16:42 schreef Flammie het volgende:

[..]

_O- ik moest lachen :D

Ik zie ook die gasten op de walking streets altijd, lekker afdingen op 20 baht producten :')
Echt zowat iedereen had een Lonely planet bij zich en ik heb niemand zien dingen op spullen van 20 bath of iets dergelijks. Op bv kleine uitgaven voor ritjes in een tuctuc kan je er best wat af krijgen. Je voelt jezelf nogal verheven boven andere reizigers maar waarom precies ontgaat me.
  maandag 23 april 2012 @ 17:58:53 #230
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110682957
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 17:44 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Echt zowat iedereen had een Lonely planet bij zich en ik heb niemand zien dingen op spullen van 20 bath of iets dergelijks. Op bv kleine uitgaven voor ritjes in een tuctuc kan je er best wat af krijgen. Je voelt jezelf nogal verheven boven andere reizigers maar waarom precies ontgaat me.
Ik heb ook een LP bij me. Afdingen is prima maar niet op dingen als voedsel of kleding in winkels. Sommige dingen moet je dan weer wél afdingen.
Vorige week stond ik in yangshuo te kijken naar een kimono voor m'n zusje.. Ik keek alleen en zei hoelang ze ongeveer was en ze hadden alles al met maat voor me gepakt. Alleen ik ging hele tijd; hmm i don't know en zonder dat ik een prijs had genoemd of dat ik zei dat ze lager moesten ging ze zelf van 380 yuan naar 80 :')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110684467
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 12:27 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je in Thailand bent, maar de Thai zijn gek van voetbal, dus er zullen voldoende gelegenheden zijn om voetbal te kijken.
Ook in rural Indonesië kan je bij belangrijke voetbalwedstrijden in elke plaats wel eens terecht waar een televisie aan zal staan.
In de toeristische gebieden zal het helemaal geen probleem zijn.
Ja dat eerste had ik wel begrepen, maar ik had ook begrepen (en voor zover dat waar is merk je toch pas als je er bent) dat niet alles open blijft tot 4 uur snachts. Nja goed, lijkt me wel dat ik in BKK iets tegenkom, ik zal toch niet de enige sterveling zijn die de CL finale wil kijken :P

quote:
Deze ziet er inderdaad goed uit. Denk dat ik deze sowieso boek voor de eerste 3 dagen
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_110685329
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 17:44 schreef Bombshell het volgende:

[..]

En ik heb ze wel gezien. En nu dan?

En dat laatste stuk vind ik een beetje raar :P Ken ik je ofzo? :)
pi_110685685
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:58 schreef Flammie het volgende:

[..]

En ik heb ze wel gezien. En nu dan?

En dat laatste stuk vind ik een beetje raar :P Ken ik je ofzo? :)
Was eigenlijk meer voor metromuis bedoeld. :P
  maandag 23 april 2012 @ 19:23:23 #234
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110686636
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:38 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ja dat eerste had ik wel begrepen, maar ik had ook begrepen (en voor zover dat waar is merk je toch pas als je er bent) dat niet alles open blijft tot 4 uur snachts. Nja goed, lijkt me wel dat ik in BKK iets tegenkom, ik zal toch niet de enige sterveling zijn die de CL finale wil kijken :P

[..]

Je zal zeker niet de enige zijn. Er zijn inderdaad officiële sluitingstijden, maar dan kan je altijd nog op de lokale gelegenheden vertrouwen, en ik vermoed dat het zelfs op reguliere televisie wordt uitgezonden. Het zal geen probleem zijn, de Thai zelf zijn helemaal gek van voetbal, al kunnen ze het zelf niet zo goed...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_110712769
Is 2200 euro (met vlucht heen) ongeveer een redelijk budget voor een reis door thailand als je aan je hotel geen luxe stelt en niet zelf wilt koken maar waar je eet ook niet echt uitmaakt verder? maar af en toe wel is een biertje lust?
Verder geen plannen nog
pi_110713001
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:20 schreef kingre het volgende:
Is 2200 euro (met vlucht heen) ongeveer een redelijk budget voor een reis door thailand als je aan je hotel geen luxe stelt en niet zelf wilt koken maar waar je eet ook niet echt uitmaakt verder? maar af en toe wel is een biertje lust?
Verder geen plannen nog
Ja, daar kan je zeker een dag voor weg.\Misschien wel langer. Maar bij gebrek aan informatie hou ik het op een dag.
pi_110713074
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:27 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ja, daar kan je zeker een dag voor weg.\Misschien wel langer. Maar bij gebrek aan informatie hou ik het op een dag.
Sorry ik dacht dat ik het er bij gezet had.
Ongeveer 1 maand weg
pi_110713139
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:29 schreef kingre het volgende:

[..]

Ongeveer 1 maand weg
Dan nog geef je te weinig informatie. Wil je heel Thailand in een maand doen? Wil je nationale vluchten erbij?

En overal wel hotels? Bier als in op stap gaan? En moet je vlucht terug dus nog geregeld worden?
pi_110713303
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:29 schreef kingre het volgende:

[..]

Ongeveer 1 maand weg
Er vanuitgaande dat je vlucht al betaald is kan je voor 2200 euro als een GOD leven in Thailand voor een maand. En als je nog 700 euro voor een vlucht moet afhalen kan je alsnog als een god leven in Thailand. Hoef je nergens op te bezuinigen als je een beetje op de kamerprijs let (gewoon in een hostel dus).
pi_110713908
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:36 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Er vanuitgaande dat je vlucht al betaald is kan je voor 2200 euro als een GOD leven in Thailand voor een maand. En als je nog 700 euro voor een vlucht moet afhalen kan je alsnog als een god leven in Thailand. Hoef je nergens op te bezuinigen als je een beetje op de kamerprijs let (gewoon in een hostel dus).
Bedankt voor het antwoord:) we willen idd lekker goedkoop slapen ik hoef niet perse in luxe hotels enzo dat trekt me ook totaal niet als ik daar zou zijn
Dan zou ik wel turkije doen ofzo

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]

Dan nog geef je te weinig informatie. Wil je heel Thailand in een maand doen? Wil je nationale vluchten erbij?

En overal wel hotels? Bier als in op stap gaan? En moet je vlucht terug dus nog geregeld worden?
Ik heb echt nog niet echt een idee eerlijk gezegd
Ik ben momenteel aan het kijken welke landen redelijk kwa budget zijn om een mooie reis te maken van een maand of eventueel meerdere landen en als ik een keuze heb dan ga ik echt kijken wat ik wil en of dan nog haalbaar is
Heel soms uitgaan zou leuk zijn maar meer gewoon af en toe op een terras in de avond ofzo
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:57:50 #241
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_110714099
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:52 schreef kingre het volgende:

[..]

[..]

Ik heb echt nog niet echt een idee eerlijk gezegd
Ik ben momenteel aan het kijken welke landen redelijk kwa budget zijn om een mooie reis te maken van een maand of eventueel meerdere landen en als ik een keuze heb dan ga ik echt kijken wat ik wil en of dan nog haalbaar is
Heel soms uitgaan zou leuk zijn maar meer gewoon af en toe op een terras in de avond ofzo
K zou lekker dwars door Isaan naar Zuid-Cambodja gaan en dan door naar Ho Chi Minh en via de kust terug
Eerste stukje met Nok Air naar Roi Et
pi_110714278
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:57 schreef HD9 het volgende:

[..]

K zou lekker dwars door Isaan naar Zuid-Cambodja gaan en dan door naar Ho Chi Minh en via de kust terug
Eerste stukje met Nok Air naar Roi Et
Bij deze zal ik wat informatie geven van wat ik echt beetje wil zien
Mooie boeddhistische tempels. Grote steden en dan over straat slenteren met stalletjes en dat soort dingen en nieuwe culturen en dingen ontdekken
Beetje lokale dorpjes bezoeken
Mooie natuur en dieren bekijken en een mooi strand mag er ook wel tussen zitten:)
Beetje standaard lijstje heb ik eigenlijk idee
pi_110714411
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:03 schreef kingre het volgende:

[..]

Mooie boeddhistische tempels. Grote steden en dan over straat slenteren met stalletjes en dat soort dingen en nieuwe culturen en dingen ontdekken
Mooie natuur en dieren bekijken en een mooi strand mag er ook wel tussen zitten:)
In dat geval is 2200 (als je vliegticket al hebt) echt ruim voldoende.
pi_110714478
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

In dat geval is 2200 (als je vliegticket al hebt) echt ruim voldoende.
Mocht het vliegticket er nog bijkomen moet ik dan op iets meer reken?
Nou zal het natuurlijk eerst zoeken naar een goedkoop vliegticket aangezien ik gezien heb dat uiteen kan lopen
zou 2500 op ze maximale voldoende zijn? dus echt alles de vlucht verblijf en eten en drinken en uitstapjes enzo?
pi_110714544
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:08 schreef kingre het volgende:

[..]

Mocht het vliegticket er nog bijkomen moet ik dan op iets meer reken?
Nou zal het natuurlijk eerst zoeken naar een goedkoop vliegticket aangezien ik gezien heb dat uiteen kan lopen
zou 2500 op ze maximale voldoende zijn? dus echt alles de vlucht verblijf en eten en drinken en uitstapjes enzo?
Laatste keer dat ik in Thailand was heb ik een maand rondgereisd in het zuiden. Heb daar geloof ik rond de 1000 euro opgemaakt. En bij dat bedrag zit ook een duikbrevet dat ik toen had gehaald. Het is allemaal niet zo duur. Alleen bier en stappen kost relatief wat meer.
pi_110714579
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Laatste keer dat ik in Thailand was heb ik een maand rondgereisd in het zuiden. Heb daar geloof ik rond de 1000 euro opgemaakt. En bij dat bedrag zit ook een duikbrevet dat ik toen had gehaald. Het is allemaal niet zo duur. Alleen bier en stappen kost relatief wat meer.
Dankje wel voor het antwoorden dan :)
Dan ga ik is even wat informatie enzo zoeken over thailand
  dinsdag 24 april 2012 @ 12:26:43 #247
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_110715060
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:03 schreef kingre het volgende:

[..]

Leuk die reisverslagen lezen
http://www.joostennicoleopaziereis.nl/joost/menu/sihanoukville/
pi_110715154
quote:
Is eventjes gaan lezen :)
pi_110718034
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 16:16 schreef Bombshell het volgende:
Lijkt me niet.
Of jij moet in een stad gelijk wildvreemden gaan aanklampen om de weg te vragen en te vragen waar meerder hostels zitten. Je kan sprontaan in contact komen met locals maar als je het alleen daarvan moet hebben gaat het ook niet werken. Tevens zal je op sommige plaatsen bestormd worden door 'locals' maar die willen vooral hun eigen hostel of weet ik veel wat aan je slijten.
Je hebt meer aan locals dan aan een lonely planet ofzo. Het is in ieder geval avontuurlijker. :)
Ja, ik generaliseer.
pi_110718937
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 13:45 schreef Northside het volgende:

[..]

Je hebt meer aan locals dan aan een lonely planet ofzo. Het is in ieder geval avontuurlijker. :)
Met locals kom je af en toe spontaan in contact dan kan je best wat advies vragen/krijgen. Het lijkt me niet een handige manier van constante informatievoorziening omdat het dan geforceerd wordt.
  dinsdag 24 april 2012 @ 20:33:36 #251
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110737570
Een reisgids is gewoon handig voor de beginnende reiziger in een nieuw land.

Natuurlijk staat er achterhaalde informatie in en zijn de suggesties misschien niet meer zo goed of bestaan wellicht niet meer, juist het globale beeld van een plaats waar accomodatie te vinden is in combinatie met een kaart is erg handig, inclusief de hoogtepunten van een plaats, bepaalde bezienswaardigheden als tempels of bergen blijven echt wel bestaan.

Zelf reis ik nooit meer met een reisgids, de informatie daarin is vaak te globaal, en via internet kan je over specifieke bestemmingen vooraf veel meer en vooral up to date informatie vinden.
Als backpacker is het juist het idee dat je vooraf een globaal plan hebt maar e.e.a. niet uitstippelt omdat je andere reizigers kunt tegenkomen en tijdelijk met elkaar meereizen, dus flexibiliteit is belangrijk, dan wil je gewoon en mogelijkheid hebben om e.e.a. op weg naar bestemming te lezen zodat je een beetje voorbereid bent.
Op de bestemming kan je met andere reizigers, aan locals of op internet natuurlijk genoeg informatie vinden, maar een beetje naslagwerk kan geen kwaad, avontuurlijk is leuk, een beetje voorbereid op avontuur is leuker.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 25 april 2012 @ 01:34:17 #252
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_110754624
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 april 2012 20:33 schreef ozzietukker het volgende:
......een beetje voorbereid op avontuur is leuker.
Om het over de voorpret nog maar niet te hebben :+
  woensdag 25 april 2012 @ 05:23:48 #253
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_110755601
Google Maps en internet zijn voor mij ruim voldoende. Nu moet ik er bij zeggen dat de meeste plekken in ZO Azie voor mij geen onbekend gebied zijn en ik een redelijk geo- en fotografisch geheugen heb. Zo vlieg ik volgende week naar Nakhon Phanom, waar ik nog niet eerder geweest ben, en vandaar uit op het gemak met de bus via Nong Khai naar Udon Thani.

Overal vind je wel locals die graag hun engels willen etaleren als je er voor open staat en geen dreadlocks looks hebt. Dus voor de info heb je echt geen verouderde LP of RG info nodig. En reis je op een budget, dan kun je meestal aan de uiterlijke staat van het guesthouse wel zo ongeveer de kamerprijs aflezen.

Maar daarnaast denk ik dat Thailand niet meer het beloofde land voor backpackers is. Ten eerste is die Baht 25% duurder dan een jaar of 5 geleden en dan heeft de inflatie hier ook hard toegeslagen. Zo klagen de echte mid-class Bangkokanians steen en been over gelijkblijvende lonen bij een prijsstijging van een maaltijd met ten minste 30%. En ook in de meer toeristische gebieden is TWEE EURO VIJFTIG! voor een biertje geen uitzondering.

Nee dan Cambodja! Happy hour bier aan het strand voor vijfentwintig dollarcent!!!! Oke dat is extreem maar meer dan een dollar voor een biertje hoeft echt nergens in Snooky of in PP. En voor 20 dollar slaap je hier als een vorst in een 4 sterren hotel.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 25 april 2012 @ 06:17:37 #254
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_110755656
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 05:23 schreef buzz1291 het volgende:

Nee dan Cambodja! Happy hour bier aan het strand voor vijfentwintig dollarcent!!!! Oke dat is extreem maar meer dan een dollar voor een biertje hoeft echt nergens in Snooky of in PP. En voor 20 dollar slaap je hier als een vorst in een 4 sterren hotel.
Voor goedkope drank kun je beter naar de Filipijnen gaan. 50 cent is standaard voor een biertje, een euro voor een fles rum. Katholiek land he, daar wordt meer gedronken ;)
pi_110755832
quote:

Vietnam, 15 cent voor een biertje in o.a. Hoi An aan het haventje. O+
  woensdag 25 april 2012 @ 08:43:39 #256
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_110756773
quote:
Google Maps en internet zijn voor mij ruim voldoende. Nu moet ik er bij zeggen dat de meeste plekken in ZO Azie voor mij geen onbekend gebied zijn en ik een redelijk geo- en fotografisch geheugen heb. Zo vlieg ik volgende week naar Nakhon Phanom, waar ik nog niet eerder geweest ben, en vandaar uit op het gemak met de bus via Nong Khai naar Udon Thani.

Overal vind je wel locals die graag hun engels willen etaleren als je er voor open staat en geen dreadlocks looks hebt. Dus voor de info heb je echt geen verouderde LP of RG info nodig. En reis je op een budget, dan kun je meestal aan de uiterlijke staat van het guesthouse wel zo ongeveer de kamerprijs aflezen.

Maar daarnaast denk ik dat Thailand niet meer het beloofde land voor backpackers is. Ten eerste is die Baht 25% duurder dan een jaar of 5 geleden en dan heeft de inflatie hier ook hard toegeslagen. Zo klagen de echte mid-class Bangkokanians steen en been over gelijkblijvende lonen bij een prijsstijging van een maaltijd met ten minste 30%. En ook in de meer toeristische gebieden is TWEE EURO VIJFTIG! voor een biertje geen uitzondering.

eens, Thailand is uit, Cambodja / Vietnam here we come
pi_110770144
Thailand is ook uit de gratie. Ik gok op Myanmar :P Het land moet open gaan en dan gaat het met wat geluk booming worden :D
  woensdag 25 april 2012 @ 16:06:49 #258
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_110771524
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 15:37 schreef Flammie het volgende:
Thailand is ook uit de gratie. Ik gok op Myanmar :P Het land moet open gaan en dan gaat het met wat geluk booming worden :D
Je moet een visum halen in Bangkok he
http://www.travelfish.org(...)to-burma-in-bangkok/
  woensdag 25 april 2012 @ 21:19:12 #259
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110787421
quote:

Voor een ervaren reiziger welke al eerder in een regio is geweest is een LP of RG niet nodig, ikzelf gebruik deze ook niet, en in mijn tijd, (zo lang is dat eigenlijk ook weer niet geleden), was de toegang tot internet wat beperkter, daarvoor moest je naar een internetcafe, tegenwoordig kan je met de Ipod of meegenomen laptop overal een WIFI signaal oppikken en de informatie opzoeken, en een gemiddelde backpacker heeft daar tegenwoordig wel beschikking over. (Ik kan mij tegenwoordig niet meer zonder Ipod voorstellen en vraag me af hoe ik dat vroeger deed).

Dat gezegd hebbende, in mijn ogen blijft een reisgids voor de beginnende reiziger altijd wel handig, een inschatting van prijzen van hotels en contact met locals voor informatie zal niet zo gemakkelijk zijn, daarvoor moet je toch wel een beetje een feeling hebben.
Ik heb veel ervaring in Australasia, een beetje in Zuid Amerika, maar stuur mij naar Afrika en ik zou me toch behoorlijk onzeker voelen zonder naslagwerk die ik op elk ogenblik kan opzoeken zonder afhankelijk te zijn van WIFI of locals.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 25 april 2012 @ 21:52:11 #260
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_110789892
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:19 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Voor een ervaren reiziger welke al eerder in een regio is geweest is een LP of RG niet nodig, ikzelf gebruik deze ook niet, en in mijn tijd, (zo lang is dat eigenlijk ook weer niet geleden), was de toegang tot internet wat beperkter, daarvoor moest je naar een internetcafe, tegenwoordig kan je met de Ipod of meegenomen laptop overal een WIFI signaal oppikken en de informatie opzoeken, en een gemiddelde backpacker heeft daar tegenwoordig wel beschikking over. (Ik kan mij tegenwoordig niet meer zonder Ipod voorstellen en vraag me af hoe ik dat vroeger deed).
Ik had de afgelopen maand naar Colombia geen laptop mee, vorig jaar voor vier maanden in Azië wel (en vijf jaar geleden voor een jaar in Zuid-Amerika niet, maar dat was 'vroeger'...).
En mijn conclusie is: zonder laptop is het zoveel relaxter voor een niet al te lange trip! Die paar keer dat je internet nodig hebt, kun je dat nog steeds in een internetcafé of op de hostelcomputer gebruiken. Wil je dagelijks bloggen en je foto's bewerken/sorteren, dan is een eigen computer wel haast noodzakelijk. Internet leidt alleen maar af, als je maar kort de tijd hebt.
pi_110793560
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:52 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik had de afgelopen maand naar Colombia geen laptop mee, vorig jaar voor vier maanden in Azië wel (en vijf jaar geleden voor een jaar in Zuid-Amerika niet, maar dat was 'vroeger'...).
En mijn conclusie is: zonder laptop is het zoveel relaxter voor een niet al te lange trip! Die paar keer dat je internet nodig hebt, kun je dat nog steeds in een internetcafé of op de hostelcomputer gebruiken. Wil je dagelijks bloggen en je foto's bewerken/sorteren, dan is een eigen computer wel haast noodzakelijk. Internet leidt alleen maar af, als je maar kort de tijd hebt.
Ik zou echt nooit een labtop meenemen op reis. Voor je het weet zit je weer hele avonden op Fok of constant Facebook te checken. Wil het computergebruik beperken tot af en toe een mailtje of een verhaaltje schrijven voor thuis. En daar blijft het bij. Dit is geheel persoonlijk natuurlijk.
  woensdag 25 april 2012 @ 23:01:41 #262
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_110794860
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:42 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Ik zou echt nooit een labtop meenemen op reis. Voor je het weet zit je weer hele avonden op Fok of constant Facebook te checken. Wil het computergebruik beperken tot af en toe een mailtje of een verhaaltje schrijven voor thuis. En daar blijft het bij. Dit is geheel persoonlijk natuurlijk.
Precies, dat was dus ook mijn ervaring... Vandaar geen laptop (of netbook eigenlijk) meer mee.
In Colombia had ik wel m'n smartphone, maar halverwege raakte ik de lader kwijt, dus ook die gebruikte ik nauwelijks.

Om weer richting on-topic te gaan: het viel me op dat in Azië veel meer mensen met laptop reizen dan in Zuid-Amerika. Het gevoel van veiligheid zal daarmee te maken hebben, er wordt in Zuid-Amerika nou eenmaal meer gestolen (echter nauweljks in Colombia!).
  donderdag 26 april 2012 @ 08:41:14 #263
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_110803372
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:42 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Ze hebben wel overal wifi, en je zal het spijten als je het netbookje niet in je bagage hebt gefrommeld
pi_110804543
Ik ga binnenkort van Vientiane (Laos) via Thailand naar Maleisië toe, en ik moet dus ook visa halen.

Wat is nu het handigste? Op Schiphol Amerikaanse Dollars (volgens mij kon je daar bij alledrie die landen betalen, en dan zit je achteraf niet met een overschot aan die valuta van daar) halen en daarmee betalen? Of op het vliegveld waar ik aan kom pinnen en betalen?
pi_110804709
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:38 schreef MBREIN het volgende:
Ik ga binnenkort van Vientiane (Laos) via Thailand naar Maleisië toe, en ik moet dus ook visa halen.

Wat is nu het handigste? Op Schiphol Amerikaanse Dollars (volgens mij kon je daar bij alledrie die landen betalen, en dan zit je achteraf niet met een overschot aan die valuta van daar) halen en daarmee betalen? Of op het vliegveld waar ik aan kom pinnen en betalen?
Pinpas (met magneetstrip) is overal geen probleem en een paar honderd contante dollars of euro's is natuurlijk altijd verstandig om bij je te hebben, maar je kunt gewoon pinnen. In Thailand zijn ze minder ingesteld op betalen met buitenlandse valuta dan bijvoorbeeld in Vientiane, behalve in de grote hotels, de meeste ambassades/consulaten rekenen ook op Baht en geen dollars.

Pinnen met een buitenlandse debetcard (pinpas) als betaalmiddel is er niet, dus eerst naar de ATM lopen en dan gaan betalen geen probleem.

Bij Vientiane is er aan de overkant van de brug (rechterkant/overkant) een ATM waar je Thaise baht kunt opnemen, of 3km verderop bij de Tesco (groot winkelcentrum waar de bus naar Udon langs komt) daar zijn ATM's van alle grote banken en binnen is een Bangkok Bank kantoor waar je kunt wisselen.

[ Bericht 2% gewijzigd door metromuis op 26-04-2012 09:58:12 ]
pi_110804962
Geld wisselen kan op iedere hoek van de straat in Vientiane.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_110804993
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:57 schreef Hallojo het volgende:
Geld wisselen kan op iedere hoek van de straat in Vientiane.
Lekker betrouwbaar :') en waarom zou je ?
pi_110805089
quote:
3s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:59 schreef metromuis het volgende:

Lekker betrouwbaar :')
[..]

Nog nooit problemen mee gehad...

en waarom zou je ?
[..]

Omdat je af en toe andere valuta nodig hebt, dan je bij je hebt.
Volg de pijlen.
pi_110805167
Quoten was niet mijn sterkste vak op de LBO...
Volg de pijlen.
pi_110806152
quote:
6s.gif Op donderdag 26 april 2012 10:07 schreef Hallojo het volgende:
Quoten was niet mijn sterkste vak op de LBO...
Zelfs LBO spel je verkeerd :)

Serieus, wisselen met KIPPEN daar krijg je hoofdpijn van, ik weiger dat pluimvee en betaal alles met THB, dan weet je tenminste wat de dingen kosten. Allerlei opdringerige stoepmannetjes die geld wisselen of die mafkezen voor het hek van de Thaise ambassade daar doe ik geen zaken mee, te duur allemaal en die laatste is halve mafia.
pi_110814828
Ik vind kippen juist wel makkelijk 10.000 kip = ¤ 1,00. Lekker makkelijk rekenen!

En in Vientiane heb je op iedere hoek van de straat een "erkend" wisselkantoortje zitten.
Volg de pijlen.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 18:34:15 #272
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111005270
tips voor hutje op ko tao?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_111007995
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 18:34 schreef Boterbartje het volgende:
tips voor hutje op ko tao?
http://www.ehow.com/how_4613878_build-bamboo-house.html
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:39:42 #274
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111008096
pi_111014160
Tegenwoordig is het echt een schijtzooi om te pinnen in Thailand (met ABN AMRO althans). Ik pinde altijd 15-20k per keer, maar de bank heeft het nu teruggebracht naar maximaal 10k! Aangezien ik altijd zo'n 50-60k nodig heb, word ik gewoon gedwongen om 5 a 6 keer te pinnen.....CACHING voor de bank natuurlijk..... :')

Ik schrok me op de luchthaven 3 keer rot, toen ik bij iedere poging de melding kreeg dat ik insufficient funds had/overdrawn was.
pi_111014547
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:21 schreef Bowny het volgende:
Tegenwoordig is het echt een schijtzooi om te pinnen in Thailand (met ABN AMRO althans). Ik pinde altijd 15-20k per keer, maar de bank heeft het nu teruggebracht naar maximaal 10k! Aangezien ik altijd zo'n 50-60k nodig heb, word ik gewoon gedwongen om 5 a 6 keer te pinnen.....CACHING voor de bank natuurlijk..... :')

Ik schrok me op de luchthaven 3 keer rot, toen ik bij iedere poging de melding kreeg dat ik insufficient funds had/overdrawn was.
Er is één ATM waar je 20k of meer kan pinnen, die is niet van een bank maar van AEON creditcard company, erg populair bij de expats om te pinnen. Het zijn paarse pinautomaten en ze zitten in de meeste shoppingmalls.

[ Bericht 1% gewijzigd door metromuis op 02-05-2012 12:09:39 ]
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:30:59 #277
62913 Blik
The one and Only!
pi_111014676
Nog altijd beter dan Vietnam waar je in ieder geval een paar jaar geleden maar 2 miljoen dong kon pinnen, omgerekend 90 euro/125 dollar
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:15:15 #278
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_111017164
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:28 schreef metromuis het volgende:

[..]

Er is één ATM waar je 20k of meer kan pinnen dat is niet van een bank maar van EON creditcard company, erg populair bij de expats om te pinnen. Zijn paarse pinautomaten.
dan snap ik ook het gezeur wat ik in januari in Nepal had
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_111020139
Vandaag visa aanvraagje gedaan, morgen even langs de ambassade om 'm af te geven. Twijfel nog steeds een beetje of ik 'm nodig heb (16 mei aankomst, 16 juli vertrek uit BKK maar tussendoor wel in andere landen te vinden dus < 30 dagen achtereen in Thailand). Maar ach, voor 30 euro het risico afkopen vind ik ook prima
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_111022980
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:04 schreef kalinhos het volgende:
Vandaag visa aanvraagje gedaan, morgen even langs de ambassade om 'm af te geven. Twijfel nog steeds een beetje of ik 'm nodig heb (16 mei aankomst, 16 juli vertrek uit BKK maar tussendoor wel in andere landen te vinden dus < 30 dagen achtereen in Thailand). Maar ach, voor 30 euro het risico afkopen vind ik ook prima
Heb je denk ik niet nodig :) Minder dan 30 dagen is geen visum afaik.
  woensdag 2 mei 2012 @ 08:26:18 #281
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_111027562
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:02 schreef Flammie het volgende:

[..]

Heb je denk ik niet nodig :) Minder dan 30 dagen is geen visum afaik.
Behalve wanneer je over land Thailand weer binnenkomt want dan is het toch echt max 15 dagen.

En die ATM is van AEON..... Maar gewoon geld op je Visa account storten (die heb je tenslotte toch niet voor de credit maar voor het gemak) en je hebt helemaal geen gezeik met opname limieten van 10K. Gewoon 20K per keer cashen zonder kosten zolang je na opname maar een tegoed op je account hebt.
pi_111027766
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 08:26 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Behalve wanneer je over land Thailand weer binnenkomt want dan is het toch echt max 15 dagen.

En die ATM is van AEON..... Maar gewoon geld op je Visa account storten (die heb je tenslotte toch niet voor de credit maar voor het gemak) en je hebt helemaal geen gezeik met opname limieten van 10K. Gewoon 20K per keer cashen zonder kosten zolang je na opname maar een tegoed op je account hebt.
AEON idd

woensdag 2 mei 2012 @ 09:49:32 #283
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_111029113
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:21 schreef Bowny het volgende:

Ook meegemaakt ja dat is ff schrikken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_111030225
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 09:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ook meegemaakt ja dat is ff schrikken
Vroeger had je nog Airport Tax te betalen bij vertek, dat was ook schrikken voor veel reizigers die helemaal door hun geld waren en het niet van tevoren wisten. Ben toen wel eens aangesproken door iemand die vroeg 500b te mogen lenen met zijn rijbewijs als onderpand. En niet betalen is niet vertrekken, heel veel gedoe via de ambassade etc. In Manilla heb je dit nog steeds en moet je 600p tax betalen bij vertrek... :')
pi_111033058
Wij gaan 21 dagen naar Thailand. Visum nodig of niet?
pi_111033426
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:56 schreef draadstalig het volgende:
Wij gaan 21 dagen naar Thailand. Visum nodig of niet?
Niet als je het land per vliegtuig binnenkomt, wel moet je paspoort nog minimaal een half jaar geldig zijn.
pi_111033484
quote:
3s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:06 schreef metromuis het volgende:

[..]

Niet als je het land per vliegtuig binnenkomt, wel moet je paspoort nog minimaal een half jaar geldig zijn.
dank
half jaar red ik en met vliegtuig kom ik binnen
pi_111034753
Interessant voor Azië-gangers die iets meer willen ontdekken dan alleen de uiterlijke dingen. Het vermogen van Aziaten om gedachten te kunnen lezen. Heb hier zelf ook veel ervaring mee, ben er zelfs vriendinnen door kwijtgeraakt maar ook een hoop leuke dingen door meegemaakt... Dit gaat over het echte Thailand, waar ook geesten en witte en zwarte magie nog volop aanwezig zijn !

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20110920100420AAt1FAw
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1854377/pg1
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:05:34 #289
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111037869
Ja ik pin gewoon bij elke random bak die ik tegenkom en dan gewoon 10k. 150baht fees betalen en klaar. Maarja zo is het nou eenmaal.

Ben net een random barbershop hier in bangkok binnengelopen en gaan zitten. Volgens mij begrepen ze shorter wel en ik had nog wat foto's van een paar weken geleden. Al met al lekker kort en prima geknipt :D voor 70 baht :P
pi_111039562
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 08:26 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Behalve wanneer je over land Thailand weer binnenkomt want dan is het toch echt max 15 dagen.En die ATM is van AEON..... Maar gewoon geld op je Visa account storten (die heb je tenslotte toch niet voor de credit maar voor het gemak) en je hebt helemaal geen gezeik met opname limieten van 10K. Gewoon 20K per keer cashen zonder kosten zolang je na opname maar een tegoed op je account hebt.
Uiteraard :)
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:51:46 #291
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_111039756
quote:
3s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:46 schreef metromuis het volgende:
Interessant voor Azië-gangers die iets meer willen ontdekken dan alleen de uiterlijke dingen. Het vermogen van Aziaten om gedachten te kunnen lezen. Heb hier zelf ook veel ervaring mee, ben er zelfs vriendinnen door kwijtgeraakt maar ook een hoop leuke dingen door meegemaakt... Dit gaat over het echte Thailand, waar ook geesten en witte en zwarte magie nog volop aanwezig zijn !

:')

Flikker op met je cryptoracistische spirituele onzin.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_111039860
Dat bijgeloof vind ik ook echt :')
Meestal negeer ik het gewoon in Thailand :P
pi_111040320
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:54 schreef Flammie het volgende:
Dat bijgeloof vind ik ook echt :')
Meestal negeer ik het gewoon in Thailand :P
Wat voor de een onzin is is voor de ander bloedserieus, of vind je dat Nederlanders het patent hebben op de enige waarheid ? Uiteindelijk getuigd ook dat van een bekrompen mentaliteit en weinig cultureel inlevingsvermogen nietwaar, want de wereld echt veel is groter dan onze drooggelegde boerenpolder.

Verder hoef je het niet te negeren, er ongevoelig voor zijn is al genoeg. Maar naar mate je minder de toerist gaan uithangen en je meer verdiept in de verflaagjes onder de verflaagjes van de Thai dan kom je heel wat tegen, ik wel tenminste gedurende de 15 jaar dat ik er woonde.
pi_111040444
quote:
3s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:06 schreef metromuis het volgende:

[..]

Wat voor de een onzin is is voor de ander bloedserieus, of vindt je dat Nederlanders het patent hebben op de enige waarheid ? Uiteindelijk getuigd ook dat van een bekrompen mentaliteit en weinig cultureel inlevingsvermogen nietwaar, want de wereld echt veel is groter dan onze drooggelegde boerenpolder.

Verder hoef je het niet te negeren, er ongevoelig voor zijn is al genoeg. Maar naar mate je minder de toerist gaan uithangen en je meer verdiept in de verflaagjes onder de verflaagjes van de Thai dan kom je heel wat tegen, ik wel tenminste gedurende de 15 jaar dat ik er woonde.
Oke tof voor je. Zonder wetenschappelijk bewijs heb ik geen reden om aan te nemen dat Casper het vriendelijke spookje behalve in de tekenfilmpjes ook door Thailand rondloopt :)

En ja, wat vage verhaaltjes van de natives in de dorpjes en steden neem ik niet meteen voor waarheid aan. Ik houd alle mogelijkheden open en ik vind jou juist bekrompen dat jij dat niet doet en maar meteen aanneemt dat het spookjes zijn zonder verder te kijken :) Maar ja whatever floats your boat zullen we dan maar zeggen :P
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:10:20 #295
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111040508
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:08 schreef Flammie het volgende:

[..]

Oke tof voor je. Zonder wetenschappelijk bewijs heb ik geen reden om aan te nemen dat Casper het vriendelijke spookje behalve in de tekenfilmpjes ook door Thailand rondloopt :)

En ja, wat vage verhaaltjes van de natives in de dorpjes en steden neem ik niet meteen voor waarheid aan. Ik houd alle mogelijkheden open en ik vind jou juist bekrompen dat jij dat niet doet en maar meteen aanneemt dat het spookjes zijn zonder verder te kijken :) Maar ja whatever floats your boat zullen we dan maar zeggen :P
Deze man.

Wat nou verflaagje na verflaagje. Dat jij hier 15 jaar woont omdat je hier makkelijk een omgebouwde vrouw krijgt die je spirituele zooi wijsmaakt is 1 maar ga dat niet dan als waarheid hier verkondigen.
pi_111048347
quote:
7s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:10 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Deze man.

Wat nou verflaagje na verflaagje. Dat jij hier 15 jaar woont omdat je hier makkelijk een omgebouwde vrouw krijgt die je spirituele zooi wijsmaakt is 1 maar ga dat niet dan als waarheid hier verkondigen.
Als het je niet interesseert hoef je niet persé te reageren wat mij betreft, maar jij zowel als je benepen medepostertjes hierboven geven eerlijk gezegd wel de indruk de Thais alleen van de buitenkant te kennen, voornamelijk met buitenlanders om te gaan, of de taal niet eens te spreken laat staan lezen/schrijven en bij de eeuwige buitenstaanders te horen, net zoals de vele vastgeroeste farang expats die nooit meer verder komen dan consumeren en vegeteren tot de dood erop volgt, ik geef ze te doen.

Ervaring en interesse gebied is persoonlijk en je weet zelf wat je als zin/onzin bestempeld, alleen je kent nog minder dan de helft, seriously. Ik verkondig geen waarheid en het houdt mij verder ook niet bezig, maar heb wel genoeg ervaring opgedaan om de twee bovenstaande artikelen te kunnen bevestigen, dat is alles.

'Wat nou verflaagje..' ga minimaal 3 jaar in Thai wonen dan snap je het misschien ;)

Overigens woon ik er niet meer en ik mis het niet.

Nou doei :)
  woensdag 2 mei 2012 @ 18:10:46 #297
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_111048564
quote:
3s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:03 schreef metromuis het volgende:

[..]

Als het je niet interesseert hoef je niet persé te reageren wat mij betreft, maar jij zowel als je benepen medepostertjes hierboven geven eerlijk gezegd wel de indruk de Thais alleen van de buitenkant te kennen, voornamelijk met buitenlanders om te gaan, of de taal niet eens te spreken laat staan lezen/schrijven en bij de eeuwige buitenstaanders te horen, net zoals de vele vastgeroeste farang expats die nooit meer verder komen dan consumeren en vegeteren tot de dood erop volgt, ik geef ze te doen.

Ervaring en interesse gebied is persoonlijk en je weet zelf wat je als zin/onzin bestempeld, alleen je kent nog minder dan de helft, seriously. Ik verkondig geen waarheid en het houdt mij verder ook niet bezig, maar heb wel genoeg ervaring opgedaan om de twee bovenstaande artikelen te kunnen bevestigen, dat is alles.

'Wat nou verflaagje..' ga minimaal 3 jaar in Thai wonen dan snap je het misschien ;)

Ik woon er ook niet. Maar je moet niet alles geloven wat die domme Isaan bar girls je hebben proberen wijs te maken. Een nuchtere Bankokanian lacht je vierkant uit als je dit soort domme praat uitkraamt. Ga toch weg man met je fortune tellers en weet ik wat nog meer voor oplichterij. Daar trappen toch alleen maar die LBFM's in. En jij blijkbaar.
  woensdag 2 mei 2012 @ 18:22:04 #298
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_111048947
Iemand nog tips voor een treinreis van Bangkok naar het Zuiden. Het beste voor onze reis is dan naar Surat Thani, is dit een goede site om een kaartje te halen..? Of weet iemand wat beters.

http://www.greenwoodtravel.nl/Thailand/trein-in-thailand.htm
Koekoek
pi_111049444
quote:
3s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:03 schreef metromuis het volgende:

[..]

Ik woon nu 4 jaar in Thailand en vind het nog steeds onzin. Je moet niet alles geloven dat het ongeschoolde volk je wijs probeert te maken he.

nou doei :)
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:01:41 #300
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_111056901
quote:
3s.gif Op woensdag 2 mei 2012 08:41 schreef metromuis het volgende:

[..]

AEON idd

[ afbeelding ]
Rabobank en Aeon ATM machines gaan maar moeizaam samen de laatste, ik gebruik de AEON machines al jaren naar volle tevredenheid, kom dan ook op een vaste plek waar deze machine staat en ik deze dus altijd tegenkom, maar de laatste keer kon je niet een bedrag kiezen, dat werkte niet, je moest via other amount een bedrag kiezen en dan kon je wel opnemen. De laatste dag lukte het echter op geen enkele manier, terwijl even later in Singapore en in Maleisie prima geld kon worden opgenomen.
Maar de Rabobank en opnames in het buitenland zijn sowieso al lastig, het is dan wel gratis, maar het is toch vervelend dat als je op zaterdag pint pas op woensdag of donderdag je uiteindelijk kan zien wat het daadwerkelijke opnamebedrag was, terwijl op de geldautomaat in Nederland wel reeds een bedrag is ingehouden zodat je niet het saldo wat op je rekening staat kan opnemen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')