abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 april 2012 @ 12:27:37 #201
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110626362
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 11:31 schreef kalinhos het volgende:
Ik bedenk me opeens dat de CL finale om kw voor 3 snachts wordt gespeeld! Neem wel aan dat er sportsbarren of iets derglijks zijn waar ik terecht kan
Ik weet niet waar je in Thailand bent, maar de Thai zijn gek van voetbal, dus er zullen voldoende gelegenheden zijn om voetbal te kijken.
Ook in rural Indonesië kan je bij belangrijke voetbalwedstrijden in elke plaats wel eens terecht waar een televisie aan zal staan.
In de toeristische gebieden zal het helemaal geen probleem zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 22 april 2012 @ 19:16:27 #202
344198 WC_Schaap
Wij van WC Schaap
pi_110642410
Kom op 9 mei aan in Bangkok, om vervolgens 2 maanden door de regio te backpacken. Voor de eerste dagen wil ik een slaapplek geregeld hebben, en daarna zie ik wel.

Iemand hier tips voor een leuk backpackershostel ofzo? Ik reis alleen, dus ergens waar je snel anderen ontmoet die ook alleen rondtrekken zou ideaal zijn. :)
adviseren WC_Schaap
pi_110642640
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 19:16 schreef WC_Schaap het volgende:
Kom op 9 mei aan in Bangkok, om vervolgens 2 maanden door de regio te backpacken. Voor de eerste dagen wil ik een slaapplek geregeld hebben, en daarna zie ik wel.

Iemand hier tips voor een leuk backpackershostel ofzo? Ik reis alleen, dus ergens waar je snel anderen ontmoet die ook alleen rondtrekken zou ideaal zijn. :)
vergeet je lonely planet niet :')

ps, en zorg dat je je een beetje fatsoenlijk kleed, Thais heben een pleurishekel aan die vieze dreads in vale vodden.
  zondag 22 april 2012 @ 19:25:27 #204
344198 WC_Schaap
Wij van WC Schaap
pi_110642813
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 19:21 schreef metromuis het volgende:

[..]

ps, en zorg dat je je een beetje fatsoenlijk kleed, Thais heben een pleurishekel aan die vieze dreads in vale vodden.
lonely planet heb ik al :P En ik heb gelukkig sowieso geen dreads, ga me ook lekker kort laten knippen voor vertrek dat is veel lekkerder daar lijkt me ;)
adviseren WC_Schaap
  zondag 22 april 2012 @ 19:49:11 #205
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_110643754
quote:

http://www.tripadvisor.nl(...)Bangkok-Bangkok.html
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 22 april 2012 @ 20:01:11 #206
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110644266
quote:

Ik begrijp dat er een aantal fokkers zijn die backpackers niet meer willen accepteren, waarschijnlijk een trauma overgehouden aan hun eigen backpackperiode, of dit wellicht helemaal overgeslagen. Lonely Planet is misschien wat afgezaagd en als je later terugkijkt zie je misschien hoe beperkt je was met de informatie, maar een verzamelboek met van elke plaats waar je langskomt tijdens het backpacken een kaartje van de stad en tips waar je accomodaties kunt vinden is toch wel onmisbaar, anders sta je op een trein of busstation zonder informatie en val je prooi aan de vele touts die je te dure accomodatie adviseren.

Thailand is eenvoudig om door te reizen, ik begrijp de gedachte dat je graag een onderkomen gereserveerd wilt hebben, dat is niet nodig, want als je rond Khao Sahn Road (het backpackersghetto) loopt zijn er voldoende accommodaties beschikbaar tegen diverse prijzen. Het voordeel van daar zelf rondlopen en de accommodaties bezoeken is dat je kan zien hoe de kamer eruit ziet. (De straten tegenover Khao Sahn Road of de straten ernaast zijn qua prijs meestal lager en in het algemeen ook wat rustiger qua straatgeluid).

Wat is het budget voor een kamer? Want je kan al slapen voor 3 euro in een dorm, met meerdere backpackers, of vanaf een euro of 10 in een eigen kamer. Afhankelijk van de eisen aan kwaliteit kan er accomodatie aangeraden worden.

Al kan ik dat wellicht zelf niet meer zo goed, mijn backpackperiode ligt alweer achter mij, het was een leuke tijd, maar ik kan mij nu echt niet meer verzetten in de ontberingen die ik in Australasia heb ondergaan...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 22 april 2012 @ 20:59:08 #207
344198 WC_Schaap
Wij van WC Schaap
pi_110647854
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:01 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Erg bedankt voor de info, hostel ziet er goed uit! Ik wil in principe uit gaan van een totaal budget van ¤25 per dag, al heb ik dan nog wel genoeg marge om af en toe wat duurders te doen.

En sommige mensen moeten nou eenmaal altijd wat te klagen hebben. Tuurlijk ga ik die lonely planet niet als bijbel gebruiken daar, maar iets om op terug te vallen is altijd handig. Met alles begin je onervaren, ook met 'alleen' reizen. De 'ervaren reizigers' die iets tegen backpackers hebben, als jullie terugdenken aan hoe jullie zelf begonnen zijn zal je je vast ook schamen. :P Live and let live.
adviseren WC_Schaap
pi_110648437
De beste tip die ik kan geven is de LP verbranden.
Leuk om thuis te lezen en vrij nutteloos op reis.

De Hostels/guesthouses/dorms/etc zijn eerder volgeboekt. Verhogen hun prijs zodra ze er in staan.
De bezienswaardigheden kom je op de borden op straat ook tegen bij elk klein touroperator, kaartjes bij hostels, etc etc
De reis informatie is te vaak achterhaald en ook daar meest actuele informatie bij de bureautjes.

De beste tips en meest actuele nog steeds via mede reizigers. In een hostel en in restaurants leer je het meeste.
  zondag 22 april 2012 @ 21:14:38 #209
344198 WC_Schaap
Wij van WC Schaap
pi_110648914
Haha oke, verbranden zal ik hem niet maar zal zeker in gedachten houden wat je hebt gezegd. Uiteraard hecht ik meer waarde aan de ervaring van een mede-reiziger dan wat een boekje me zegt, ik heb wel eens eerder een LP gebruikt en je merkt idd dat de plekjes die in het boekje staan retedruk zijn, terwijl een tentje ernaast (dat er niet in vermeld wordt) rustig is, maar kwalitatief beter!

Toch zijn de LP's al decennia in de markt toch? Een noodzakelijk kwaad blijkbaar :)
adviseren WC_Schaap
pi_110655780
Wannabe avonturiers die braaf de tips en trips van de Lonely Planet en Rough Guide volgen ik geef ze echt te doen, overal zie je ze als pakezels sjokken met hun oversized rugzak vol bengelende bindbandjes onzeker starend op hun reisbijbel en overal komen ze hun soortgenoten opnieuw en opnieuw tegen immer pseudo-kritisch discussiërend over hun ervaringen, bij het raften en daarna bij het olifanten rijden en de goedkope restaurantjes want weigeren systematisch om geld uit te geven, hebben ergens gelezen dat je vooral overal moet afdingen dus proberen het ook in met 20b taxi en een 35b khao pad kai... Lopen er nog armoediger bij dan arme locals, Thais kijken verschrikkelijk neer op die paupers, seriously.
Die Lonely Planet types houden een goedkope-avontuur-industrie draaiende waar je niet bij wilt horen.

http://travelisfree.com/2012/02/22/lonely-planet-sucks/

[ Bericht 0% gewijzigd door metromuis op 22-04-2012 23:11:04 ]
  zondag 22 april 2012 @ 23:08:43 #211
62913 Blik
The one and Only!
pi_110656349
Er wordt hier weer lekker over één kam geschoren zeg :')

Verreweg de meeste backpackers zijn niet zoals hierboven beschreven. Sterker nog, Degene die zo zijn zullen waarschijnlijk geen Nederlanders zijn maar Israëliërs/Spanjaarden e.d.
pi_110656752
.

[ Bericht 33% gewijzigd door metromuis op 23-04-2012 07:41:19 ]
  zondag 22 april 2012 @ 23:28:03 #213
6941 APK
Factual, I think.
pi_110657353
Laat iedereen lekker doen waar ze zich comfortabel bij voelen :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_110657783
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 23:28 schreef APK het volgende:
Laat iedereen lekker doen waar ze zich comfortabel bij voelen :)
Iedere dag massage met een happy ending :)
pi_110661257
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 22:59 schreef metromuis het volgende:
Wannabe avonturiers die braaf de tips en trips van de Lonely Planet en Rough Guide volgen ik geef ze echt te doen, overal zie je ze als pakezels sjokken met hun oversized rugzak vol bengelende bindbandjes onzeker starend op hun reisbijbel en overal komen ze hun soortgenoten opnieuw en opnieuw tegen immer pseudo-kritisch discussiërend over hun ervaringen, bij het raften en daarna bij het olifanten rijden en de goedkope restaurantjes want weigeren systematisch om geld uit te geven, hebben ergens gelezen dat je vooral overal moet afdingen dus proberen het ook in met 20b taxi en een 35b khao pad kai... Lopen er nog armoediger bij dan arme locals, Thais kijken verschrikkelijk neer op die paupers, seriously.
Die Lonely Planet types houden een goedkope-avontuur-industrie draaiende waar je niet bij wilt horen.

Wat een gezeik. De LP is gewoon erg nuttig. En niemand verplicht je om in exact de hostels te gaan zitten die hun omschrijven of de dingen gaan te bezichtigen die er in staan maar het kan een goede eerste indruk geven. Je kan altijd nog een paar straten verder gaan kijken.
  maandag 23 april 2012 @ 05:14:41 #216
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_110662389
quote:

Dat dus..... en dan vergeet je nog die eeuwige 2 liter fles water die ze altijd meeslepen alsof er een continue watergebrek zou zijn.

Als ik nu uit mijn hotelraam kijk, welliswaar in Phnom Penh, kan ik er binnen 5 minuten zo een tiental fotograferen die hier Riverside voorbij sjokken en nog steeds zoekende zijn naar een alternatief voor die paupert lokatie aan dat inmiddels drooggelegde meer.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 23 april 2012 @ 10:14:05 #217
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_110665116
Echt? Nu gaan de non-LP-backpackers neerkijken op de LP-houdende-backpackers?Mark Twain had het toch mis....... :{
pi_110665672
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 19:21 schreef metromuis het volgende:

[..]

quote:

Beetje waanzin wat je zegt hoor. Uiteraard heb je behoorlijke paupers rondlopen, maar over het algemeen valt dit mee. En de Thai kijkt neer op de bp'ers? Ik weet niet waar jij geweest bent, maar hier ben ik het absoluut niet mee eens. Nog nooit dit meegemaakt...
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
  maandag 23 april 2012 @ 12:50:58 #219
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_110670469
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:33 schreef draadstalig het volgende:
En de Thai kijkt neer op de bp'ers? Ik weet niet waar jij geweest bent, maar hier ben ik het absoluut niet mee eens. Nog nooit dit meegemaakt...
Niet op backpackers perse. Wel op mensen die zich niet behoorlijk kleden. Ik zag vorige week een paar backpackers met ontbloot bovenlijf op Sukhumvit lopen. De Thai waarmee ik was - lower middle class, zeg maar - lachte ze uit. Hetzelfde geldt voor vrouwen met veel te kleine topjes waar veel te grote borsten uitpuilen (blote schouders zijn helemaal not-done, eigenlijk) en veel te korte rokjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gaoxing op 23-04-2012 18:29:02 ]
pi_110670850
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:50 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Niet op backpackers perse. Wel op mensen die zich niet behoorlijk kleden. Ik zag vorige week een paar backpackers met ontbloot bovenlijf op Sukhumvit lopen. De Thai waarmee is was - lower middle class, zeg maar - lachte ze uit. Hetzelfde geldt voor vrouwen met veel te kleine topjes waar veel te grote borsten uitpuilen (blote schouders zijn helemaal not-done, eigenlijk) en veel te korte rokjes.
Dat klopt inderdaad. Ontbloot boven lichaam (wat ik ook asociaal vind en te korten rokjes is not done
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_110674718
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 05:14 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat dus..... en dan vergeet je nog die eeuwige 2 liter fles water die ze altijd meeslepen alsof er een continue watergebrek zou zijn.

Als ik nu uit mijn hotelraam kijk, welliswaar in Phnom Penh, kan ik er binnen 5 minuten zo een tiental fotograferen die hier Riverside voorbij sjokken en nog steeds zoekende zijn naar een alternatief voor die paupert lokatie aan dat inmiddels drooggelegde meer.
En op welke manier vind jij dan je weg in een onbekende stad?
pi_110674942
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:14 schreef Gaoxing het volgende:
Echt? Nu gaan de non-LP-backpackers neerkijken op de LP-houdende-backpackers?Mark Twain had het toch mis....... :{
I have found out there ain't no surer way to find out whether you like people or hate them than to travel with them.
-Tom Sawyer Abroad

Is wel een mooie. :)
Ja, ik generaliseer.
  maandag 23 april 2012 @ 14:58:51 #223
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_110675506
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 14:37 schreef Bombshell het volgende:

[..]

En op welke manier vind jij dan je weg in een onbekende stad?
http://maps.google.co.uk/(...)t=image&ved=0CBYQ_BI
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_110676852
quote:
Zit je de hele tijd op je labtopje te turen of je smartphone, nee dat is lekker.
pi_110677658
Heerlijk die mensen die afgeven op reisgidsen, en vervolgens naar Google Maps wijzen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')