Ik weet niet waar je in Thailand bent, maar de Thai zijn gek van voetbal, dus er zullen voldoende gelegenheden zijn om voetbal te kijken.quote:Op zondag 22 april 2012 11:31 schreef kalinhos het volgende:
Ik bedenk me opeens dat de CL finale om kw voor 3 snachts wordt gespeeld! Neem wel aan dat er sportsbarren of iets derglijks zijn waar ik terecht kan
vergeet je lonely planet nietquote:Op zondag 22 april 2012 19:16 schreef WC_Schaap het volgende:
Kom op 9 mei aan in Bangkok, om vervolgens 2 maanden door de regio te backpacken. Voor de eerste dagen wil ik een slaapplek geregeld hebben, en daarna zie ik wel.
Iemand hier tips voor een leuk backpackershostel ofzo? Ik reis alleen, dus ergens waar je snel anderen ontmoet die ook alleen rondtrekken zou ideaal zijn.
lonely planet heb ik alquote:Op zondag 22 april 2012 19:21 schreef metromuis het volgende:
[..]
vergeet je lonely planet niet
ps, en zorg dat je je een beetje fatsoenlijk kleed, Thais heben een pleurishekel aan die vieze dreads in vale vodden.
http://www.tripadvisor.nl(...)Bangkok-Bangkok.htmlquote:Op zondag 22 april 2012 19:16 schreef WC_Schaap het volgende:
Kom op 9 mei aan in Bangkok, om vervolgens 2 maanden door de regio te backpacken. Voor de eerste dagen wil ik een slaapplek geregeld hebben, en daarna zie ik wel.
Iemand hier tips voor een leuk backpackershostel ofzo? Ik reis alleen, dus ergens waar je snel anderen ontmoet die ook alleen rondtrekken zou ideaal zijn.
Ik begrijp dat er een aantal fokkers zijn die backpackers niet meer willen accepteren, waarschijnlijk een trauma overgehouden aan hun eigen backpackperiode, of dit wellicht helemaal overgeslagen. Lonely Planet is misschien wat afgezaagd en als je later terugkijkt zie je misschien hoe beperkt je was met de informatie, maar een verzamelboek met van elke plaats waar je langskomt tijdens het backpacken een kaartje van de stad en tips waar je accomodaties kunt vinden is toch wel onmisbaar, anders sta je op een trein of busstation zonder informatie en val je prooi aan de vele touts die je te dure accomodatie adviseren.quote:Op zondag 22 april 2012 19:16 schreef WC_Schaap het volgende:
Erg bedankt voor de info, hostel ziet er goed uit! Ik wil in principe uit gaan van een totaal budget van ¤25 per dag, al heb ik dan nog wel genoeg marge om af en toe wat duurders te doen.quote:
Iedere dag massage met een happy endingquote:Op zondag 22 april 2012 23:28 schreef APK het volgende:
Laat iedereen lekker doen waar ze zich comfortabel bij voelen
Wat een gezeik. De LP is gewoon erg nuttig. En niemand verplicht je om in exact de hostels te gaan zitten die hun omschrijven of de dingen gaan te bezichtigen die er in staan maar het kan een goede eerste indruk geven. Je kan altijd nog een paar straten verder gaan kijken.quote:Op zondag 22 april 2012 22:59 schreef metromuis het volgende:
Wannabe avonturiers die braaf de tips en trips van de Lonely Planet en Rough Guide volgen ik geef ze echt te doen, overal zie je ze als pakezels sjokken met hun oversized rugzak vol bengelende bindbandjes onzeker starend op hun reisbijbel en overal komen ze hun soortgenoten opnieuw en opnieuw tegen immer pseudo-kritisch discussiërend over hun ervaringen, bij het raften en daarna bij het olifanten rijden en de goedkope restaurantjes want weigeren systematisch om geld uit te geven, hebben ergens gelezen dat je vooral overal moet afdingen dus proberen het ook in met 20b taxi en een 35b khao pad kai... Lopen er nog armoediger bij dan arme locals, Thais kijken verschrikkelijk neer op die paupers, seriously.
Die Lonely Planet types houden een goedkope-avontuur-industrie draaiende waar je niet bij wilt horen.
http://travelisfree.com/2012/02/22/lonely-planet-sucks/
Dat dus..... en dan vergeet je nog die eeuwige 2 liter fles water die ze altijd meeslepen alsof er een continue watergebrek zou zijn.quote:Op zondag 22 april 2012 22:59 schreef metromuis het volgende:
Wannabe avonturiers die braaf de tips en trips van de Lonely Planet en Rough Guide volgen ik geef ze echt te doen, overal zie je ze als pakezels sjokken met hun oversized rugzak vol bengelende bindbandjes onzeker starend op hun reisbijbel en overal komen ze hun soortgenoten opnieuw en opnieuw tegen immer pseudo-kritisch discussiërend over hun ervaringen, bij het raften en daarna bij het olifanten rijden en de goedkope restaurantjes want weigeren systematisch om geld uit te geven, hebben ergens gelezen dat je vooral overal moet afdingen dus proberen het ook in met 20b taxi en een 35b khao pad kai... Lopen er nog armoediger bij dan arme locals, Thais kijken verschrikkelijk neer op die paupers, seriously.
Die Lonely Planet types houden een goedkope-avontuur-industrie draaiende waar je niet bij wilt horen.
quote:Op zondag 22 april 2012 19:21 schreef metromuis het volgende:
[..]
vergeet je lonely planet niet
ps, en zorg dat je je een beetje fatsoenlijk kleed, Thais heben een pleurishekel aan die vieze dreads in vale vodden.
Beetje waanzin wat je zegt hoor. Uiteraard heb je behoorlijke paupers rondlopen, maar over het algemeen valt dit mee. En de Thai kijkt neer op de bp'ers? Ik weet niet waar jij geweest bent, maar hier ben ik het absoluut niet mee eens. Nog nooit dit meegemaakt...quote:Op zondag 22 april 2012 22:59 schreef metromuis het volgende:
Niet op backpackers perse. Wel op mensen die zich niet behoorlijk kleden. Ik zag vorige week een paar backpackers met ontbloot bovenlijf op Sukhumvit lopen. De Thai waarmee ik was - lower middle class, zeg maar - lachte ze uit. Hetzelfde geldt voor vrouwen met veel te kleine topjes waar veel te grote borsten uitpuilen (blote schouders zijn helemaal not-done, eigenlijk) en veel te korte rokjes.quote:Op maandag 23 april 2012 10:33 schreef draadstalig het volgende:
En de Thai kijkt neer op de bp'ers? Ik weet niet waar jij geweest bent, maar hier ben ik het absoluut niet mee eens. Nog nooit dit meegemaakt...
Dat klopt inderdaad. Ontbloot boven lichaam (wat ik ook asociaal vind en te korten rokjes is not donequote:Op maandag 23 april 2012 12:50 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Niet op backpackers perse. Wel op mensen die zich niet behoorlijk kleden. Ik zag vorige week een paar backpackers met ontbloot bovenlijf op Sukhumvit lopen. De Thai waarmee is was - lower middle class, zeg maar - lachte ze uit. Hetzelfde geldt voor vrouwen met veel te kleine topjes waar veel te grote borsten uitpuilen (blote schouders zijn helemaal not-done, eigenlijk) en veel te korte rokjes.
En op welke manier vind jij dan je weg in een onbekende stad?quote:Op maandag 23 april 2012 05:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat dus..... en dan vergeet je nog die eeuwige 2 liter fles water die ze altijd meeslepen alsof er een continue watergebrek zou zijn.
Als ik nu uit mijn hotelraam kijk, welliswaar in Phnom Penh, kan ik er binnen 5 minuten zo een tiental fotograferen die hier Riverside voorbij sjokken en nog steeds zoekende zijn naar een alternatief voor die paupert lokatie aan dat inmiddels drooggelegde meer.
I have found out there ain't no surer way to find out whether you like people or hate them than to travel with them.quote:Op maandag 23 april 2012 10:14 schreef Gaoxing het volgende:
Echt? Nu gaan de non-LP-backpackers neerkijken op de LP-houdende-backpackers?Mark Twain had het toch mis.......
http://maps.google.co.uk/(...)t=image&ved=0CBYQ_BIquote:Op maandag 23 april 2012 14:37 schreef Bombshell het volgende:
[..]
En op welke manier vind jij dan je weg in een onbekende stad?
Zit je de hele tijd op je labtopje te turen of je smartphone, nee dat is lekker.quote:Op maandag 23 april 2012 14:58 schreef HD9 het volgende:
[..]
http://maps.google.co.uk/(...)t=image&ved=0CBYQ_BI
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |