abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110677754
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 14:37 schreef Bombshell het volgende:
En op welke manier vind jij dan je weg in een onbekende stad?
Het correcte antwoord is: locals?
Ja, ik generaliseer.
pi_110678773
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 15:53 schreef Northside het volgende:

[..]

Het correcte antwoord is: locals?
Lijkt me niet.
Of jij moet in een stad gelijk wildvreemden gaan aanklampen om de weg te vragen en te vragen waar meerder hostels zitten. Je kan sprontaan in contact komen met locals maar als je het alleen daarvan moet hebben gaat het ook niet werken. Tevens zal je op sommige plaatsen bestormd worden door 'locals' maar die willen vooral hun eigen hostel of weet ik veel wat aan je slijten.
pi_110679945
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 22:59 schreef metromuis het volgende:
Wannabe avonturiers die braaf de tips en trips van de Lonely Planet en Rough Guide volgen ik geef ze echt te doen, overal zie je ze als pakezels sjokken met hun oversized rugzak vol bengelende bindbandjes onzeker starend op hun reisbijbel en overal komen ze hun soortgenoten opnieuw en opnieuw tegen immer pseudo-kritisch discussiërend over hun ervaringen, bij het raften en daarna bij het olifanten rijden en de goedkope restaurantjes want weigeren systematisch om geld uit te geven, hebben ergens gelezen dat je vooral overal moet afdingen dus proberen het ook in met 20b taxi en een 35b khao pad kai... Lopen er nog armoediger bij dan arme locals, Thais kijken verschrikkelijk neer op die paupers, seriously.
Die Lonely Planet types houden een goedkope-avontuur-industrie draaiende waar je niet bij wilt horen.

http://travelisfree.com/2012/02/22/lonely-planet-sucks/
_O- ik moest lachen :D

Ik zie ook die gasten op de walking streets altijd, lekker afdingen op 20 baht producten :')
pi_110682331
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 16:42 schreef Flammie het volgende:

[..]

_O- ik moest lachen :D

Ik zie ook die gasten op de walking streets altijd, lekker afdingen op 20 baht producten :')
Echt zowat iedereen had een Lonely planet bij zich en ik heb niemand zien dingen op spullen van 20 bath of iets dergelijks. Op bv kleine uitgaven voor ritjes in een tuctuc kan je er best wat af krijgen. Je voelt jezelf nogal verheven boven andere reizigers maar waarom precies ontgaat me.
  maandag 23 april 2012 @ 17:58:53 #230
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110682957
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 17:44 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Echt zowat iedereen had een Lonely planet bij zich en ik heb niemand zien dingen op spullen van 20 bath of iets dergelijks. Op bv kleine uitgaven voor ritjes in een tuctuc kan je er best wat af krijgen. Je voelt jezelf nogal verheven boven andere reizigers maar waarom precies ontgaat me.
Ik heb ook een LP bij me. Afdingen is prima maar niet op dingen als voedsel of kleding in winkels. Sommige dingen moet je dan weer wél afdingen.
Vorige week stond ik in yangshuo te kijken naar een kimono voor m'n zusje.. Ik keek alleen en zei hoelang ze ongeveer was en ze hadden alles al met maat voor me gepakt. Alleen ik ging hele tijd; hmm i don't know en zonder dat ik een prijs had genoemd of dat ik zei dat ze lager moesten ging ze zelf van 380 yuan naar 80 :')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110684467
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 12:27 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je in Thailand bent, maar de Thai zijn gek van voetbal, dus er zullen voldoende gelegenheden zijn om voetbal te kijken.
Ook in rural Indonesië kan je bij belangrijke voetbalwedstrijden in elke plaats wel eens terecht waar een televisie aan zal staan.
In de toeristische gebieden zal het helemaal geen probleem zijn.
Ja dat eerste had ik wel begrepen, maar ik had ook begrepen (en voor zover dat waar is merk je toch pas als je er bent) dat niet alles open blijft tot 4 uur snachts. Nja goed, lijkt me wel dat ik in BKK iets tegenkom, ik zal toch niet de enige sterveling zijn die de CL finale wil kijken :P

quote:
Deze ziet er inderdaad goed uit. Denk dat ik deze sowieso boek voor de eerste 3 dagen
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_110685329
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 17:44 schreef Bombshell het volgende:

[..]

En ik heb ze wel gezien. En nu dan?

En dat laatste stuk vind ik een beetje raar :P Ken ik je ofzo? :)
pi_110685685
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:58 schreef Flammie het volgende:

[..]

En ik heb ze wel gezien. En nu dan?

En dat laatste stuk vind ik een beetje raar :P Ken ik je ofzo? :)
Was eigenlijk meer voor metromuis bedoeld. :P
  maandag 23 april 2012 @ 19:23:23 #234
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110686636
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:38 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ja dat eerste had ik wel begrepen, maar ik had ook begrepen (en voor zover dat waar is merk je toch pas als je er bent) dat niet alles open blijft tot 4 uur snachts. Nja goed, lijkt me wel dat ik in BKK iets tegenkom, ik zal toch niet de enige sterveling zijn die de CL finale wil kijken :P

[..]

Je zal zeker niet de enige zijn. Er zijn inderdaad officiële sluitingstijden, maar dan kan je altijd nog op de lokale gelegenheden vertrouwen, en ik vermoed dat het zelfs op reguliere televisie wordt uitgezonden. Het zal geen probleem zijn, de Thai zelf zijn helemaal gek van voetbal, al kunnen ze het zelf niet zo goed...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_110712769
Is 2200 euro (met vlucht heen) ongeveer een redelijk budget voor een reis door thailand als je aan je hotel geen luxe stelt en niet zelf wilt koken maar waar je eet ook niet echt uitmaakt verder? maar af en toe wel is een biertje lust?
Verder geen plannen nog
pi_110713001
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:20 schreef kingre het volgende:
Is 2200 euro (met vlucht heen) ongeveer een redelijk budget voor een reis door thailand als je aan je hotel geen luxe stelt en niet zelf wilt koken maar waar je eet ook niet echt uitmaakt verder? maar af en toe wel is een biertje lust?
Verder geen plannen nog
Ja, daar kan je zeker een dag voor weg.\Misschien wel langer. Maar bij gebrek aan informatie hou ik het op een dag.
pi_110713074
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:27 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ja, daar kan je zeker een dag voor weg.\Misschien wel langer. Maar bij gebrek aan informatie hou ik het op een dag.
Sorry ik dacht dat ik het er bij gezet had.
Ongeveer 1 maand weg
pi_110713139
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:29 schreef kingre het volgende:

[..]

Ongeveer 1 maand weg
Dan nog geef je te weinig informatie. Wil je heel Thailand in een maand doen? Wil je nationale vluchten erbij?

En overal wel hotels? Bier als in op stap gaan? En moet je vlucht terug dus nog geregeld worden?
pi_110713303
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:29 schreef kingre het volgende:

[..]

Ongeveer 1 maand weg
Er vanuitgaande dat je vlucht al betaald is kan je voor 2200 euro als een GOD leven in Thailand voor een maand. En als je nog 700 euro voor een vlucht moet afhalen kan je alsnog als een god leven in Thailand. Hoef je nergens op te bezuinigen als je een beetje op de kamerprijs let (gewoon in een hostel dus).
pi_110713908
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:36 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Er vanuitgaande dat je vlucht al betaald is kan je voor 2200 euro als een GOD leven in Thailand voor een maand. En als je nog 700 euro voor een vlucht moet afhalen kan je alsnog als een god leven in Thailand. Hoef je nergens op te bezuinigen als je een beetje op de kamerprijs let (gewoon in een hostel dus).
Bedankt voor het antwoord:) we willen idd lekker goedkoop slapen ik hoef niet perse in luxe hotels enzo dat trekt me ook totaal niet als ik daar zou zijn
Dan zou ik wel turkije doen ofzo

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]

Dan nog geef je te weinig informatie. Wil je heel Thailand in een maand doen? Wil je nationale vluchten erbij?

En overal wel hotels? Bier als in op stap gaan? En moet je vlucht terug dus nog geregeld worden?
Ik heb echt nog niet echt een idee eerlijk gezegd
Ik ben momenteel aan het kijken welke landen redelijk kwa budget zijn om een mooie reis te maken van een maand of eventueel meerdere landen en als ik een keuze heb dan ga ik echt kijken wat ik wil en of dan nog haalbaar is
Heel soms uitgaan zou leuk zijn maar meer gewoon af en toe op een terras in de avond ofzo
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:57:50 #241
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_110714099
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:52 schreef kingre het volgende:

[..]

[..]

Ik heb echt nog niet echt een idee eerlijk gezegd
Ik ben momenteel aan het kijken welke landen redelijk kwa budget zijn om een mooie reis te maken van een maand of eventueel meerdere landen en als ik een keuze heb dan ga ik echt kijken wat ik wil en of dan nog haalbaar is
Heel soms uitgaan zou leuk zijn maar meer gewoon af en toe op een terras in de avond ofzo
K zou lekker dwars door Isaan naar Zuid-Cambodja gaan en dan door naar Ho Chi Minh en via de kust terug
Eerste stukje met Nok Air naar Roi Et
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_110714278
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:57 schreef HD9 het volgende:

[..]

K zou lekker dwars door Isaan naar Zuid-Cambodja gaan en dan door naar Ho Chi Minh en via de kust terug
Eerste stukje met Nok Air naar Roi Et
Bij deze zal ik wat informatie geven van wat ik echt beetje wil zien
Mooie boeddhistische tempels. Grote steden en dan over straat slenteren met stalletjes en dat soort dingen en nieuwe culturen en dingen ontdekken
Beetje lokale dorpjes bezoeken
Mooie natuur en dieren bekijken en een mooi strand mag er ook wel tussen zitten:)
Beetje standaard lijstje heb ik eigenlijk idee
pi_110714411
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:03 schreef kingre het volgende:

[..]

Mooie boeddhistische tempels. Grote steden en dan over straat slenteren met stalletjes en dat soort dingen en nieuwe culturen en dingen ontdekken
Mooie natuur en dieren bekijken en een mooi strand mag er ook wel tussen zitten:)
In dat geval is 2200 (als je vliegticket al hebt) echt ruim voldoende.
pi_110714478
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

In dat geval is 2200 (als je vliegticket al hebt) echt ruim voldoende.
Mocht het vliegticket er nog bijkomen moet ik dan op iets meer reken?
Nou zal het natuurlijk eerst zoeken naar een goedkoop vliegticket aangezien ik gezien heb dat uiteen kan lopen
zou 2500 op ze maximale voldoende zijn? dus echt alles de vlucht verblijf en eten en drinken en uitstapjes enzo?
pi_110714544
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:08 schreef kingre het volgende:

[..]

Mocht het vliegticket er nog bijkomen moet ik dan op iets meer reken?
Nou zal het natuurlijk eerst zoeken naar een goedkoop vliegticket aangezien ik gezien heb dat uiteen kan lopen
zou 2500 op ze maximale voldoende zijn? dus echt alles de vlucht verblijf en eten en drinken en uitstapjes enzo?
Laatste keer dat ik in Thailand was heb ik een maand rondgereisd in het zuiden. Heb daar geloof ik rond de 1000 euro opgemaakt. En bij dat bedrag zit ook een duikbrevet dat ik toen had gehaald. Het is allemaal niet zo duur. Alleen bier en stappen kost relatief wat meer.
pi_110714579
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Laatste keer dat ik in Thailand was heb ik een maand rondgereisd in het zuiden. Heb daar geloof ik rond de 1000 euro opgemaakt. En bij dat bedrag zit ook een duikbrevet dat ik toen had gehaald. Het is allemaal niet zo duur. Alleen bier en stappen kost relatief wat meer.
Dankje wel voor het antwoorden dan :)
Dan ga ik is even wat informatie enzo zoeken over thailand
  dinsdag 24 april 2012 @ 12:26:43 #247
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_110715060
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:03 schreef kingre het volgende:

[..]

Leuk die reisverslagen lezen
http://www.joostennicoleopaziereis.nl/joost/menu/sihanoukville/
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_110715154
quote:
Is eventjes gaan lezen :)
pi_110718034
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 16:16 schreef Bombshell het volgende:
Lijkt me niet.
Of jij moet in een stad gelijk wildvreemden gaan aanklampen om de weg te vragen en te vragen waar meerder hostels zitten. Je kan sprontaan in contact komen met locals maar als je het alleen daarvan moet hebben gaat het ook niet werken. Tevens zal je op sommige plaatsen bestormd worden door 'locals' maar die willen vooral hun eigen hostel of weet ik veel wat aan je slijten.
Je hebt meer aan locals dan aan een lonely planet ofzo. Het is in ieder geval avontuurlijker. :)
Ja, ik generaliseer.
pi_110718937
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 13:45 schreef Northside het volgende:

[..]

Je hebt meer aan locals dan aan een lonely planet ofzo. Het is in ieder geval avontuurlijker. :)
Met locals kom je af en toe spontaan in contact dan kan je best wat advies vragen/krijgen. Het lijkt me niet een handige manier van constante informatievoorziening omdat het dan geforceerd wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')