abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110015817
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 00:29 schreef Paxcon het volgende:
Oh.. Wel kut als ik volgend jaar 2 uur (retour) per dag voor 2 uur moet reizen.. nouja.
Dan ga je in de UB zitten studeren, heb je dat ook meteen gehad. Werkt ook nog eens beter dan thuis studeren. ;)
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_110016131
Idd^^ zo maak je het toch nog de moeite waard voor jezelf
  zaterdag 7 april 2012 @ 10:47:05 #203
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_110016456
Ja, daar dacht ik ook aan. Grootste deel van de studie speelt zich toch af in de UB. Als je de universiteit beschouwt als een 'school' waar je 'verplicht' een X aantal uur per dag 'les krijgt' en dat je dan weer terug naar huis mag kan het allemaal flink tegen gaan vallen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_110016718
Valt best mee eigenlijk hoor. Ik studeer nooit in de UB. Als ik al op de uni studeer gewoon in de rechtenbibliotheek maar ook dat bijna nooit. Alleen als ik echt even een heeeeel hoog studierendement wil. Voor de rest doe ik het gewoon thuis. Gaat prima.
pi_110016792
Ik zit noooooooooooit in de UB/rechtenbibliotheek, ik denk dat de keren dat ik daar ben geweest tijdens mijn studie om daar te studeren op 1 a 2 handen te tellen zijn.

Ik ben juist enorm afgeleid daar, kijk iedere keer wie er binnenkomt enzo.. Nee niet mijn plaats om te studeren :N Mijn bed! dat was mijn tentamenstudieplek :P en als ik veel moest acceren en alles mijn eettafel/bureau :P
pi_110016887
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:02 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik zit noooooooooooit in de UB/rechtenbibliotheek, ik denk dat de keren dat ik daar ben geweest tijdens mijn studie om daar te studeren op 1 a 2 handen te tellen zijn.

Ik ben juist enorm afgeleid daar, kijk iedere keer wie er binnenkomt enzo.. Nee niet mijn plaats om te studeren :N Mijn bed! dat was mijn tentamenstudieplek :P en als ik veel moest acceren en alles mijn eettafel/bureau :P
Ik vind de rechtenbibbliotheek zelf nog wel fijn. Ben er ook niet vaak hr maar wel paar keer wat gedaan. Maar het Studeon dan :{ donker benauwd hok.
pi_110016949
En al die irritante klote piepjes van die printers de hele tijd ;(
pi_110016970
En dat ja :')
En het doet me teveel denken aan de Mediatheek op m'n oude middelbare school :+
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:24:41 #209
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_110017306
O ja, die discussie.

Natuurlijk maakt het niet uit waar je leert (desnoods in het park met een biertje erbij). Maar de UB (en andere bibliotheken) zijn er natuurlijk niet voor niets. Als je in de buurt bent en je moet toch nog een paar readers doorwerken is het zonde om daar geen gebruik van te maken. De universiteit heeft veel meer te bieden dan alleen een college op een dag.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_110017838
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:24 schreef Ryon het volgende:
O ja, die discussie.

Natuurlijk maakt het niet uit waar je leert (desnoods in het park met een biertje erbij). Maar de UB (en andere bibliotheken) zijn er natuurlijk niet voor niets. Als je in de buurt bent en je moet toch nog een paar readers doorwerken is het zonde om daar geen gebruik van te maken. De universiteit heeft veel meer te bieden dan alleen een college op een dag.
Sorry maar dat vind ik echt onzin. Alsof de UB of die andere bibliotheken een 'must' zijn omdat je er in de buurt bent. Als je gewoon je studie haalt met die x-aantal colleges volgen en that's it en de hele UB of een andere bibliotheek nooit van binnen ziet. Who cares. Wie weet haal je je studie wel zonder die reader ooit door te werken.

Het is gewoon maar net wat je fijn vindt. Wat je een fijne studiemethode vindt. Dat de uni veel meer te bieden heeft dan een college is natuurlijk hartstikke fijn maar maakt het daarom niet meteen nodig daar ook gebruik van te maken. Het is gewoon een extra mogelijkheid die je aangereikt wordt waar je al dan niet gebruik van kan maken.
pi_110017849
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:24 schreef Ryon het volgende:
O ja, die discussie.

In de UB/wat voor werkplek op de uni dan ook, ben ik vele malen productiever dan thuis. Ligt misschien aan mijn barre concentratie, maar thuis ga ik allemaal van deze interessante posts op FOK! plaatsen na een alinea gelezen te hebben. Of stofzuigen ofzo. :+ Op de UB heb ik in ieder geval minder afleiding; die piepjes van de printer en langslopende mensen trekken minder mijn aandacht dan mijn computer en huishoudelijke taken thuis in ieder geval.

Ik weet niet hoe Paxcon's verbinding is, maar in de trein (in de bus wat minder) kan ik op zich ook prima lezen. Maar dat doe ik wekelijks te weinig om daarop te vertrouwen.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  zaterdag 7 april 2012 @ 16:47:48 #212
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_110027312
Buiten een procesrechtvakje heb ik nog maar één vak en afstudeerscriptie te gaan van mijn (deeltijd) master. Toen ik het afstudeerwerk voor de bachelor schreef, overigens over een onderwerp buiten de verplichte vakken, stond daar een periode van 3 maanden voor. In praktijk heb ik tijdens mijn co-schappen (07-19h + diensten) 't wel voor elkaar gekregen in iets meer dan drie weken. Netto heb ik er niet meer dan 8 volle dagen aan gezeten, ik had wel affiniteit met het onderwerp (gezondheidsrechtelijk).

Moet ook eerlijk zeggen dat ik tijdens mijn hele bachelor nauwelijks een boek van binnen gezien heb (behalve wettenbundels en jurisprudentiebundels) en gewoon de college's goed heb doorgenomen. Bij de master kwam ik daar niet altijd (maar vaak ook wel) mee weg, ook bij de extra civielrechtelijke vakken die ik heb gedaan, met toch steeds goede resultaten.

Voor de masterscriptie staat ook weer 3 maanden. Voor de mensen die hier praktijkervaring mee hebben, hoe realistisch is die termijn? Is het in praktijk korter, of onderschat ik het?

Graag jullie ervaringen, want ik ben mijn vakantie in aan het plannen en wil wel graag in augustus klaar zijn.

En mijn Corstens in cellofaan is nog steeds te koop voor de liefhebber; voor m'n bachelor-strafprocesrechtvakje zal ik 'm waarschijnlijk toch ook weer niet nodig hebben.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_110027567
Toen ik avondwerkgroepen volgende heb ik een paar keer in de bieb gezeten om voor te bereiden als ik vroeg was, maar dat was toch ook niet mijn ding.

Aan de overkant van de straat schonken ze grolsch weizen :9
pi_110027588
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 16:54 schreef Yreal het volgende:
Toen ik avondwerkgroepen volgende heb ik een paar keer in de bieb gezeten om voor te bereiden als ik vroeg was, maar dat was toch ook niet mijn ding.

Aan de overkant van de straat schonken ze grolsch weizen :9
Wel alleen in de zomer lekker
pi_110027682
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 16:55 schreef H-D het volgende:

[..]

Wel alleen in de zomer lekker
Weizen / weizner / dunkel weizen / korenwolf

Altijd, overal :9~ :9~ :9~
pi_110027737
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 16:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

Weizen / weizner / dunkel weizen / korenwolf

Altijd, overal :9~ :9~ :9~
Een echte fan :o
Ik drink het alleen als het beetje lekker weer is eigenlijk.

Scotch, altijd & overal :9~ :D
pi_110028036
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 16:59 schreef H-D het volgende:

[..]

Een echte fan :o
Ik drink het alleen als het beetje lekker weer is eigenlijk.

Scotch, altijd & overal :9~ :D
opzich wel, maar niet als het warm weer is :N
pi_110028213
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

opzich wel, maar niet als het warm weer is :N
Ja dan ook. Altijd & overal :D

Alleen moet je dan je keuze aanpassen. Bijv. Nectar d'Or van Glenmorangie nemen. Die is ook wat frisser/zoeter/lichthoningachtiger en citrusachtiger(zal wel door die Sauternes vaten komen). Extra geschikt voor warm weer.
pi_110029070
Ik zit nooit in de UB :').
Geen referral hier.
pi_110029171
Ik vind die van de UvA ook bijzonder verpauperd overkomen trouwens :X
pi_110029259
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:40 schreef Yreal het volgende:
Ik vind die van de UvA ook bijzonder verpauperd overkomen trouwens :X
Dat ding in de kelder? Vind het reuze meevallen, afgezien van dat het veel te klein is
pi_110029472
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat ding in de kelder? Vind het reuze meevallen, afgezien van dat het veel te klein is
Niet in de FdR, dat is allemaal prima. Ik bedoel de UB
pi_110029704
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Niet in de FdR, dat is allemaal prima. Ik bedoel de UB
Oh daar ben ik nog nooit geweest :+
pi_110045442
Zo en weer een paragraaf af! Ik liep de hele tijd vast sinds donderdag en gister, vanmiddag rond half 4 toch besloten om maar gewoon met iets te beginnen waarvan ik niet zeker wist of het relevant genoeg was (daardoor liep ik ook vast) en nu ben ik ineens 4 kantjes verder *O* en het is niet alsof ik er vanaf half 4 constant aan gewerkt heb, is dus nog best vlot gegaan!

Wel lag ik om half 12 in bed maar lag zo klaarwakker dat ik een half uur later er maar weer uit ben gegaan om de laatste dingetjes van de paragraaf en de conclusie te typen
pi_110045896
Goed bezig^^ :D
  zondag 8 april 2012 @ 01:31:03 #226
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_110046334
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:36 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik ook niet. Ik zou daar erg snel afgeleid zijn. Ik zit liever in het G-gebouw als ik mijn tijd nuttig moet besteden. Voor de rest leer ik veel thuis en ik leer ook weleens in de tram of bus op de terugweg naar huis. Ik ben toch bijna een uur onderweg.
  zondag 8 april 2012 @ 09:49:50 #227
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_110049869
De UB (en dan niet die op Singel. tenzij je nieuwe shirt gekocht hebt om te showen) is door de jaren heen praktisch mijn tweede thuis geworden. Het is er al druk zat, dus ik wil ook niet teveel promoten :P maar toch.

Het is gewoon fijn om van bijv. 12.00 tot 20.00 uur alleen maar bezig te zijn met studie en even een reader door te werken of een artikel te schrijven. Dat zijn ook de momenten dat je echt stappen voorwaarts maakt in je begrip. De studiezalen zijn daar, althans voor mij, een ideale ruimte voor. Geen afleiding, geconcentreerde sfeer en je studiegenoten kijken je boos aan als je een laffe hond bent en eerder wil aftaaien. Kwestie van even je focus behouden en verder gaan.

Ik produceer het meest als ik even in 'de flow' terecht kom, dan zuig je plotseling ook kennis en andere informatie op als een spons. Thuis - ik woon in een druk studentenhuis, dat wel - lukt dat per definitie niet. Sowieso is het veel relaxter om als je thuis komt meteen aan te kunnen schuiven bij het eten, aan het bier te kunnen gaan en niet nog even half geconcentreerd en vluchtig een artikel door te moeten lezen.

Wat betreft boeken überhaupt openslaan:
Zeker bachelorvakken zijn vaak alleen al te halen op basis van een samenvatting (2 euro bij JoHo), printen van de collegesheets en het oefenen van oude tentamens. Dit komt door een fout in de wijze waarop er - zeker in Amsterdam - bij rechten getentamineerd wordt. Te massaal en te kernachtig. Studenten die braaf de modelantwoorden leren en het boek niet aanschaffen kunnen betere cijfers halen dan de studenten die het boek wel leren en daardoor op het tentamen teveel informatie willen neerpennen of 'te moeilijk' beginnen te denken. De casussen zijn in de basis vaak zaken die de jaren daarvoor ook behandeld zijn. Praktisch zijn ze altijd terug te herleiden tot een bepaalde kern.

Hierdoor is het relatief eenvoudig om een groot deel van de bachelorvakken met relatief weinig inspanning te halen. Ik heb dat zelf altijd erg handig gevonden, omdat ik sommige vakken echt niet heel erg spannend vond en ik bier drinken wel erg spannend vond. Jammer genoeg studeer je dan niet voor jezelf, maar voor de studiepunten en het bijbehorende papiertje.

Binnen de sociale wetenschappen, die minder studenten hebben, zijn werkgroepen altijd verplicht. Hierdoor is het tentamen soms maar 50% van je cijfer en wordt van een student verwacht dat hij elke week tijd steekt om een deel van zijn cijfer op te bouwen. Samenvattingen tijdens tentamens zijn er maar beperkt. Dit is ook allemaal niet perfect - verre van zelfs, studenten leren daardoor niet kernachtig genoeg - maar zorgt er wel voor dat er meer tijd ingestoken moet worden. Hoewel het is dusdanig algemeen blijft dan je niet snel uitgedaagd wordt het diepe in te gaan en het juist erg schools begint aan te voelen.

Pas in de masterfase ben ik de ideale combinatie van de twee methodes tegengekomen en ik merk ook nu dat ik elke week ook echt heel veel meer leer. Colleges zijn veranderd in werkcolleges, er moeten continu opdrachten, essays en casussen ingeleverd worden en op hoog tempo wordt de stof behandeld. Het is relatief eenvoudig om de zes te halen (haal je een onvoldoende, word je echter wel het vak uitgetrapt) maar als je voor de acht wil gaan moet je knokken.
--
  zondag 8 april 2012 @ 09:53:57 #228
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_110049922
Ook tijdens de paasdagen is de UB gewoon geopend. Vier studenten, twee verveelde bewakers en een zwerver die eigenlijk ook niet meer weet waar hij is. Een betere en rustigere ambiance kan je bijna niet wensen.
--
pi_110051082
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:36 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik ook niet, maar bij mij thuis is het ideaal rustig, ben alleen overdag. Kan alle nodige artikelen ook thuis vinden door de inlogcodes van de uni te gebruiken in Legal Intelligence enzo. Kopje thee, een pc die wel snel werkt, ideaal.
pi_110052267
quote:
14s.gif Op zondag 8 april 2012 09:49 schreef Ryon het volgende:
De UB (en dan niet die op Singel. tenzij je nieuwe shirt gekocht hebt om te showen) is door de jaren heen praktisch mijn tweede thuis geworden. Het is er al druk zat, dus ik wil ook niet teveel promoten :P maar toch.

Het is gewoon fijn om van bijv. 12.00 tot 20.00 uur alleen maar bezig te zijn met studie en even een reader door te werken of een artikel te schrijven. Dat zijn ook de momenten dat je echt stappen voorwaarts maakt in je begrip. De studiezalen zijn daar, althans voor mij, een ideale ruimte voor. Geen afleiding, geconcentreerde sfeer en je studiegenoten kijken je boos aan als je een laffe hond bent en eerder wil aftaaien. Kwestie van even je focus behouden en verder gaan.

Ik produceer het meest als ik even in 'de flow' terecht kom, dan zuig je plotseling ook kennis en andere informatie op als een spons. Thuis - ik woon in een druk studentenhuis, dat wel - lukt dat per definitie niet. Sowieso is het veel relaxter om als je thuis komt meteen aan te kunnen schuiven bij het eten, aan het bier te kunnen gaan en niet nog even half geconcentreerd en vluchtig een artikel door te moeten lezen.

Wat betreft boeken überhaupt openslaan:
Zeker bachelorvakken zijn vaak alleen al te halen op basis van een samenvatting (2 euro bij JoHo), printen van de collegesheets en het oefenen van oude tentamens. Dit komt door een fout in de wijze waarop er - zeker in Amsterdam - bij rechten getentamineerd wordt. Te massaal en te kernachtig. Studenten die braaf de modelantwoorden leren en het boek niet aanschaffen kunnen betere cijfers halen dan de studenten die het boek wel leren en daardoor op het tentamen teveel informatie willen neerpennen of 'te moeilijk' beginnen te denken. De casussen zijn in de basis vaak zaken die de jaren daarvoor ook behandeld zijn. Praktisch zijn ze altijd terug te herleiden tot een bepaalde kern.

Hierdoor is het relatief eenvoudig om een groot deel van de bachelorvakken met relatief weinig inspanning te halen. Ik heb dat zelf altijd erg handig gevonden, omdat ik sommige vakken echt niet heel erg spannend vond en ik bier drinken wel erg spannend vond. Jammer genoeg studeer je dan niet voor jezelf, maar voor de studiepunten en het bijbehorende papiertje.

Binnen de sociale wetenschappen, die minder studenten hebben, zijn werkgroepen altijd verplicht. Hierdoor is het tentamen soms maar 50% van je cijfer en wordt van een student verwacht dat hij elke week tijd steekt om een deel van zijn cijfer op te bouwen. Samenvattingen tijdens tentamens zijn er maar beperkt. Dit is ook allemaal niet perfect - verre van zelfs, studenten leren daardoor niet kernachtig genoeg - maar zorgt er wel voor dat er meer tijd ingestoken moet worden. Hoewel het is dusdanig algemeen blijft dan je niet snel uitgedaagd wordt het diepe in te gaan en het juist erg schools begint aan te voelen.

Pas in de masterfase ben ik de ideale combinatie van de twee methodes tegengekomen en ik merk ook nu dat ik elke week ook echt heel veel meer leer. Colleges zijn veranderd in werkcolleges, er moeten continu opdrachten, essays en casussen ingeleverd worden en op hoog tempo wordt de stof behandeld. Het is relatief eenvoudig om de zes te halen (haal je een onvoldoende, word je echter wel het vak uitgetrapt) maar als je voor de acht wil gaan moet je knokken.
Maar nog steeds. Dat is gewoon jouw mening, verder prima en niks mis mee.
Maar presenteer het dan ook niet als dat je echt in de UB moet gaan studeren ofzo omdat beter is :P

Over die boeken; ik leer voor tentamens juist de boeken eigenlijk en echt nooit meer de blueboard samenvattingen(teveel spelfouten/waardeloos) en de readers eigenlijk ook nooit.
pi_110052535
Ik vind het altijd erg grappig dat de UB zo vol is. Als je met medestudenten praat dan leert niemand enzo, maar desondanks is het in de UB/stilte ruimtes/computerruimtes altijd ontzettend druk.
pi_110053049
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 12:06 schreef H-D het volgende:
Over die boeken; ik leer voor tentamens juist de boeken eigenlijk en echt nooit meer de blueboard samenvattingen(teveel spelfouten/waardeloos) en de readers eigenlijk ook nooit.
Me too, maar ik zie bij sommige vakken, vooral die waar de stof al jaren hetzelfde is zoals Rechtsfilosofie of Romeins Recht wel degelijk de toegevoegde waarde in van JoHo/SILverslagen of samenvattingen. Ik gebruikte in de bachelor ook veeeeeel oude tentamens als de stof het toeliet.
  zondag 8 april 2012 @ 13:56:52 #233
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_110055383
quote:
Zeker bachelorvakken zijn vaak alleen al te halen op basis van een samenvatting (2 euro bij JoHo), printen van de collegesheets en het oefenen van oude tentamens. Dit komt door een fout in de wijze waarop er - zeker in Amsterdam - bij rechten getentamineerd wordt. Te massaal en te kernachtig. Studenten die braaf de modelantwoorden leren en het boek niet aanschaffen kunnen betere cijfers halen dan de studenten die het boek wel leren en daardoor op het tentamen teveel informatie willen neerpennen of 'te moeilijk' beginnen te denken.
Idd erg waar, dit had ik pas nog. Zit ik dagenlang een dik boek te leren voor een tentamen, maar lukt het me vanwege de dikte en de taaiheid van het boek slechts om 3/4 van het boek te leren. Het resultaat is: een laag cijfer voor het tentamen.
Haalt een vriendin het tentamen met een vrij hoog cijfer terwijl ze alleen maar 4 uurtjes voor het tentamen de samenvatting van het boek heeft geleerd }:| En ik had haar nota bene nog verteld dat er ook een samenvatting van het vak is....

Dus de volgende keer.... :P
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
pi_110057923
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2012 13:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
Idd erg waar, dit had ik pas nog. Zit ik dagenlang een dik boek te leren voor een tentamen, maar lukt het me vanwege de dikte en de taaiheid van het boek slechts om 3/4 van het boek te leren. Het resultaat is: een laag cijfer voor het tentamen.
Haalt een vriendin het tentamen met een vrij hoog cijfer terwijl ze alleen maar 4 uurtjes voor het tentamen de samenvatting van het boek heeft geleerd }:| En ik had haar nota bene nog verteld dat er ook een samenvatting van het vak is....

Dus de volgende keer.... :P
Eigenlijk een schande dat zoiets kan op de universiteit, vind je niet?
pi_110058683
Waar zou ik terug kunnen vinden waarom Artikel 1:377f BW vervallen is? Van google word ik niet veel wijzer ;(
pi_110059184
quote:
5s.gif Op zondag 8 april 2012 15:24 schreef kort het volgende:
Waar zou ik terug kunnen vinden waarom Artikel 1:377f BW vervallen is? Van google word ik niet veel wijzer ;(
https://zoek.officielebek(...)rttype=1&sortorder=4

Omdat dat nu in 1:377a BW geregeld is. Zie de wijzigingswet hierboven.

[ Bericht 0% gewijzigd door H-D op 08-04-2012 15:45:37 ]
  zondag 8 april 2012 @ 16:06:18 #237
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_110060290
quote:
Zo zou het bij elk vak, ook bij de studie Rechten moeten zijn. Deze werkwijze zou een beter onderscheid maken tussen de studenten die alleen samenvattingen leren en de studenten die écht met de stof bezig zijn. In Leiden komen de schriftelijke vaardigheden nauwelijks aan bod in de bachelor, ik vind dat eigenlijk wel een gemis.

@Trinity: Dit jaar hebben ze bij Rechtsfilosofie Stuart Mill vervangen door Alexis de Tocqueville, dus de JoHo's voldoen niet meer helemaal ;)
pi_110061311
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 16:06 schreef Kimochi het volgende:
Zo zou het bij elk vak, ook bij de studie Rechten moeten zijn. Deze werkwijze zou een beter onderscheid maken tussen de studenten die alleen samenvattingen leren en de studenten die écht met de stof bezig zijn. In Leiden komen de schriftelijke vaardigheden nauwelijks aan bod in de bachelor, ik vind dat eigenlijk wel een gemis.

@Trinity: Dit jaar hebben ze bij Rechtsfilosofie Stuart Mill vervangen door Alexis de Tocqueville, dus de JoHo's voldoen niet meer helemaal ;)
In de master is het dan opeens schrijven en deelnemen geblazen, want dan zijn er geen samenvattingen meer verkrijgbaar. Dan val je door de mand als je nog nooit een boek hebt opengeslagen, althans dat lijkt mij.

Ah, maar de rest van de stof is waarschijnlijk hetzelfde gebleven, want ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het verhaakl over Plato en Thomas van Aquino sowieso al circa 4 jaar exact hetzelfde is. Heb je het tentamen al gehad? Anders heb ik nog wel wat oefenvragen met antwoorden voor je ;).
  zondag 8 april 2012 @ 16:47:38 #239
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_110061740
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 12:06 schreef H-D het volgende:

[..]

Maar nog steeds. Dat is gewoon jouw mening, verder prima en niks mis mee.
Maar presenteer het dan ook niet als dat je echt in de UB moet gaan studeren ofzo omdat beter is :P
Juist wel :? Mijn mening is inderdaad dat de UB (en gelijksoortige locaties) een betere omgeving biedt om in te studeren dan andere plekken en daarom 'presenteer' ik het ook als de beste plek om te gaan studeren. Dat is in overeenstemming met wat ik daadwerkelijk vind. Zou ik net doen alsof het een plek is waar iedereen maar ver weg van moest blijven, dan had je mij kunnen betichten van hypocriet of opportunistisch gedrag. Wellicht met het motief dat het er dan minder druk wordt :P

In beide gevallen hangt het natuurlijk af van de overtuigingskracht van mijn argumenten en het vertrouwen in mijn 'expertise' op dit gebied of mensen er zich überhaupt door laten leiden. Een mening valt of staat bij de onderbouwing.
--
pi_110061932
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 16:47 schreef Ryon het volgende:

[..]

Juist wel :? Mijn mening is inderdaad dat de UB (en gelijksoortige locaties) een betere omgeving biedt om in te studeren dan andere plekken en daarom 'presenteer' ik het ook als de beste plek om te gaan studeren. Dat is in overeenstemming met wat ik daadwerkelijk vind. Zou ik net doen alsof het een plek is waar iedereen maar ver weg van moest blijven, dan had je mij kunnen betichten van hypocriet of opportunistisch gedrag. Wellicht met het motief dat het er dan minder druk wordt :P

In beide gevallen hangt het natuurlijk af van de overtuigingskracht van mijn argumenten en het vertrouwen in mijn 'expertise' op dit gebied of mensen er zich überhaupt door laten leiden. Een mening valt of staat bij de onderbouwing.
Mijn punt is is dat in je eerdere posts het net leek alsof je bijna een strafbaar feit begaat als je niet in de UB oid gaat studeren. En dat vond ik een beetje ver gaan;). Sowieso vind ik het onzin om te stellen dat de UB een betere studieplek is in het algemeen. Misschien is dat voor jou zo. Maar voor een ander hoeft dat niet zo te zijn. Een studieklimaat/omgeving is m.i. zo persoonlijk dat je daar niet echt over kan gaan oordelen.
pi_110062034
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 16:47 schreef Ryon het volgende:

[..]

Juist wel :? Mijn mening is inderdaad dat de UB (en gelijksoortige locaties) een betere omgeving biedt om in te studeren voor mij dan andere plekken en daarom 'presenteer' ik het ook als de beste plek om te gaan studeren. Dat is in overeenstemming met wat ik daadwerkelijk vind. Zou ik net doen alsof het een plek is waar iedereen maar ver weg van moest blijven, dan had je mij kunnen betichten van hypocriet of opportunistisch gedrag. Wellicht met het motief dat het er dan minder druk wordt :P

Je bedoelt dit :P?
  zondag 8 april 2012 @ 18:17:30 #242
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_110064369
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 16:34 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

In de master is het dan opeens schrijven en deelnemen geblazen, want dan zijn er geen samenvattingen meer verkrijgbaar. Dan val je door de mand als je nog nooit een boek hebt opengeslagen, althans dat lijkt mij.

Ah, maar de rest van de stof is waarschijnlijk hetzelfde gebleven, want ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het verhaakl over Plato en Thomas van Aquino sowieso al circa 4 jaar exact hetzelfde is. Heb je het tentamen al gehad? Anders heb ik nog wel wat oefenvragen met antwoorden voor je ;).
Tijdens het laatste college van keuzevak dat ik heb gevolgd vroeg een medestudent (derdejaars!) aan de docent hoe hij dit vak moest leren, omdat er geen SILverslagen beschikbaar waren. Hoe kan je jezelf nog meer voor schut zetten? Jammergenoeg ging de docent hier nog serieus op in ook.

Het tentamen heb ik over anderhalve week, oefenvragen zijn zeer welkom! Ik stuur een PM jouw kant uit.
  zondag 8 april 2012 @ 18:53:01 #243
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_110065454
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 16:34 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Valt ook wel weer mee. Als je een paper moet maken, selecteer je de relevante stukken uit een boek/artikel. Die stukken tekst verwerk je dan in je verhaal, dat meestal een casestudy oid is en waarbij je dus voor de rest specifieke artikelen over dat onderwerpen zoekt en (deels) leest. Op deze manier kun je ook redelijke cijfers halen met papers.

Een enkele keer is een vak zo opgezet dat je wel artikelen gelezen moet hebben, maar dat (deelcijfer) is vrijwel nooit doorslaggevend voor je eindcijfer.

Niet dat ik dat een echt leuke manier vind om met de stof bezig te zijn daar niet van...
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
pi_110066035
Ik zit momenteel in eerstejaar van HBO-Rechten en heb binnenkort een tentamen van een vak dat heet juridische methoden. Nu is de helft van de casus al online zodat jij voor het tentamen relevante jurisprudentie en literatuur kan verzamelen. Aangezien ze er op de opleiding nog wel eens een handje van hebben om casussen op bestaande jurisprudentie te baseren ben ik erg benieuwd of iemand mij uit de brand kan helpen en misschien wel de exacte zaak weet. Dit is de casus:

quote:
Janneke van der Molen is caissière bij Tuincentrum “de Groene Vingers”. Zij is één van de zes caissières in vaste dienst. Daarnaast werken er nog 12 caissières op oproepbasis. Zij werkt er al jaren naar volle tevredenheid. Twee jaar geleden heeft ze bij haar beoordeling een eenmalige beloning van ¤1000,- gekregen vanwege haar punctualiteit en inzet. Toen een jaar geleden de hoofdcaissière Chantal Leurling wegens zwangerschap vertrok lag er voor Janneke ineens een prachtige kans. Zonder een enkel probleem werd zij hoofdcaissière met een redelijke loonsverhoging. Zij lag zowel goed bij Berend Versloot, de bedrijfsleider, als bij de andere caissières. Niets lag een zonnige toekomst voor Janneke in de weg.

Echter een half jaar geleden pakten zich donkere wolken boven Janneke samen. Sjoerd van der Meer, haar echtgenoot, was op staande voet ontslagen bij Koelbedrijf Vriezo BV, omdat hij materialen en gereedschappen zonder toestemming uit het magazijn had meegenomen. Sjoerd was zijn baan en inkomen kwijt en hij kreeg geen uitkering omdat hij verwijtbaar werkloos was. Daarnaast bleek het voor Sjoerd toch veel moeilijker dan gedacht om een nieuwe baan te vinden. Sjoerd en Janneke raakten in de financiële problemen, mede omdat Sjoerd zijn op afbetaling aangeschafte BMW M3 niet wilde verkopen. Sjoerd begon druk op Janneke uit te oefenen om wat geld via het Tuincentrum te “regelen”. Aanvankelijk wilde Janneke dit niet, maar uiteindelijk, toen de financiële druk steeds hoger werd, ging zij overstag. Janneke wist precies hoe zij van de geldstromen binnen het Tuincentrum ongemerkt een gedeelte kon aftappen. Zij deed dat gedurende de maanden oktober, november en december 2011. Toen ze ¤2.500,- achterover had gedrukt hield ze er mee op.

Op maandag 9 april 2012 moest zij bij Berend Versloot komen en werd haar verteld dat een andere caissière, Leontien de Moor, op een wat minder geraffineerde wijze geld achterover drukte. Naar aanleiding daarvan waren, met instemming van de ondernemingsraad, observatiecamera’s geplaatst om Leontien in de gaten te houden. Op basis van de opnames werd verduistering aangetoond en werd Leontien op staande voet ontslagen. Toen eind maart de videobanden nog eens werden bekeken bleek bij toeval Janneke er soms ook op te staan. Bij nadere bestudering zag Berend ineens hoe geraffineerd Janneke ook geld verduisterde. Toen was het voor hem ineens duidelijk waarom de laatste maanden de omzet zoveel lager was.
Iemand? O+
pi_110066105
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 16:57 schreef Klonker het volgende:

[..]

Je bedoelt dit :P?
Euh ja.:+ maar het ging meer over die eerdere post(s) :P
pi_110066227
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 19:08 schreef Panic. het volgende:
Ik zit momenteel in eerstejaar van HBO-Rechten en heb binnenkort een tentamen van een vak dat heet juridische methoden. Nu is de helft van de casus al online zodat jij voor het tentamen relevante jurisprudentie en literatuur kan verzamelen. Aangezien ze er op de opleiding nog wel eens een handje van hebben om casussen op bestaande jurisprudentie te baseren ben ik erg benieuwd of iemand mij uit de brand kan helpen en misschien wel de exacte zaak weet. Dit is de casus:

[..]

Iemand? O+
Mocht dat een echte zaak zijn; wat een paupers die Janneke/Leontien/Sjoerd :') :')
pi_110066254
Hmm voor mijn scriptie heb ik nu een artikel gevonden wat een rechtspraakoverzicht geeft van 2009 en 2010 en daarin staat dat er in die jaren 9 uitspraken gewezen zijn over dat onderwerp.

Het gaat om rechtzaken die gingen over wanneer en of passende arbeid nieuw bedongen arbeid is geworden.

Had er toch wel een stuk meer verwacht :P Naja maakt het wel mooi overzichtelijk want in 2011 zijn er volgens mij ook nog niet zoveel bijgekomen.. Maar vind het echt wel heel erg weinig, want zouden er dan maar 9 mensen per jaar opnieuw uitvallen? Of doet de rest er gewoon niks ofzo :') Interessante shit :')

[ Bericht 12% gewijzigd door Yashaaaaa op 08-04-2012 19:35:48 ]
  zondag 8 april 2012 @ 19:15:35 #248
165633 eriksd
The grand facade...
pi_110066322
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 19:08 schreef Panic. het volgende:

[..]

Iemand? O+
Wat is de vraag?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_110066326
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 12:33 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Me too, maar ik zie bij sommige vakken, vooral die waar de stof al jaren hetzelfde is zoals Rechtsfilosofie of Romeins Recht wel degelijk de toegevoegde waarde in van JoHo/SILverslagen of samenvattingen. Ik gebruikte in de bachelor ook veeeeeel oude tentamens als de stof het toeliet.
Alle vakken waar geen samenvattingen van waren heb ik meestal niet in één keer gehaald :') :') 8)7
pi_110066508
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 19:15 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Alle vakken waar geen samenvattingen van waren heb ik meestal niet in één keer gehaald :') :') 8)7
Mijn mastervakken dan weer wel, omdat ik me daar echt voor interesseerde :) En ik las altijd boek + samenvatting :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')