abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110015817
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 00:29 schreef Paxcon het volgende:
Oh.. Wel kut als ik volgend jaar 2 uur (retour) per dag voor 2 uur moet reizen.. nouja.
Dan ga je in de UB zitten studeren, heb je dat ook meteen gehad. Werkt ook nog eens beter dan thuis studeren. ;)
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_110016131
Idd^^ zo maak je het toch nog de moeite waard voor jezelf
  zaterdag 7 april 2012 @ 10:47:05 #203
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_110016456
Ja, daar dacht ik ook aan. Grootste deel van de studie speelt zich toch af in de UB. Als je de universiteit beschouwt als een 'school' waar je 'verplicht' een X aantal uur per dag 'les krijgt' en dat je dan weer terug naar huis mag kan het allemaal flink tegen gaan vallen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_110016718
Valt best mee eigenlijk hoor. Ik studeer nooit in de UB. Als ik al op de uni studeer gewoon in de rechtenbibliotheek maar ook dat bijna nooit. Alleen als ik echt even een heeeeel hoog studierendement wil. Voor de rest doe ik het gewoon thuis. Gaat prima.
pi_110016792
Ik zit noooooooooooit in de UB/rechtenbibliotheek, ik denk dat de keren dat ik daar ben geweest tijdens mijn studie om daar te studeren op 1 a 2 handen te tellen zijn.

Ik ben juist enorm afgeleid daar, kijk iedere keer wie er binnenkomt enzo.. Nee niet mijn plaats om te studeren :N Mijn bed! dat was mijn tentamenstudieplek :P en als ik veel moest acceren en alles mijn eettafel/bureau :P
pi_110016887
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:02 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik zit noooooooooooit in de UB/rechtenbibliotheek, ik denk dat de keren dat ik daar ben geweest tijdens mijn studie om daar te studeren op 1 a 2 handen te tellen zijn.

Ik ben juist enorm afgeleid daar, kijk iedere keer wie er binnenkomt enzo.. Nee niet mijn plaats om te studeren :N Mijn bed! dat was mijn tentamenstudieplek :P en als ik veel moest acceren en alles mijn eettafel/bureau :P
Ik vind de rechtenbibbliotheek zelf nog wel fijn. Ben er ook niet vaak hr maar wel paar keer wat gedaan. Maar het Studeon dan :{ donker benauwd hok.
pi_110016949
En al die irritante klote piepjes van die printers de hele tijd ;(
pi_110016970
En dat ja :')
En het doet me teveel denken aan de Mediatheek op m'n oude middelbare school :+
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:24:41 #209
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_110017306
O ja, die discussie.

Natuurlijk maakt het niet uit waar je leert (desnoods in het park met een biertje erbij). Maar de UB (en andere bibliotheken) zijn er natuurlijk niet voor niets. Als je in de buurt bent en je moet toch nog een paar readers doorwerken is het zonde om daar geen gebruik van te maken. De universiteit heeft veel meer te bieden dan alleen een college op een dag.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_110017838
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:24 schreef Ryon het volgende:
O ja, die discussie.

Natuurlijk maakt het niet uit waar je leert (desnoods in het park met een biertje erbij). Maar de UB (en andere bibliotheken) zijn er natuurlijk niet voor niets. Als je in de buurt bent en je moet toch nog een paar readers doorwerken is het zonde om daar geen gebruik van te maken. De universiteit heeft veel meer te bieden dan alleen een college op een dag.
Sorry maar dat vind ik echt onzin. Alsof de UB of die andere bibliotheken een 'must' zijn omdat je er in de buurt bent. Als je gewoon je studie haalt met die x-aantal colleges volgen en that's it en de hele UB of een andere bibliotheek nooit van binnen ziet. Who cares. Wie weet haal je je studie wel zonder die reader ooit door te werken.

Het is gewoon maar net wat je fijn vindt. Wat je een fijne studiemethode vindt. Dat de uni veel meer te bieden heeft dan een college is natuurlijk hartstikke fijn maar maakt het daarom niet meteen nodig daar ook gebruik van te maken. Het is gewoon een extra mogelijkheid die je aangereikt wordt waar je al dan niet gebruik van kan maken.
pi_110017849
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:24 schreef Ryon het volgende:
O ja, die discussie.

In de UB/wat voor werkplek op de uni dan ook, ben ik vele malen productiever dan thuis. Ligt misschien aan mijn barre concentratie, maar thuis ga ik allemaal van deze interessante posts op FOK! plaatsen na een alinea gelezen te hebben. Of stofzuigen ofzo. :+ Op de UB heb ik in ieder geval minder afleiding; die piepjes van de printer en langslopende mensen trekken minder mijn aandacht dan mijn computer en huishoudelijke taken thuis in ieder geval.

Ik weet niet hoe Paxcon's verbinding is, maar in de trein (in de bus wat minder) kan ik op zich ook prima lezen. Maar dat doe ik wekelijks te weinig om daarop te vertrouwen.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  zaterdag 7 april 2012 @ 16:47:48 #212
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_110027312
Buiten een procesrechtvakje heb ik nog maar één vak en afstudeerscriptie te gaan van mijn (deeltijd) master. Toen ik het afstudeerwerk voor de bachelor schreef, overigens over een onderwerp buiten de verplichte vakken, stond daar een periode van 3 maanden voor. In praktijk heb ik tijdens mijn co-schappen (07-19h + diensten) 't wel voor elkaar gekregen in iets meer dan drie weken. Netto heb ik er niet meer dan 8 volle dagen aan gezeten, ik had wel affiniteit met het onderwerp (gezondheidsrechtelijk).

Moet ook eerlijk zeggen dat ik tijdens mijn hele bachelor nauwelijks een boek van binnen gezien heb (behalve wettenbundels en jurisprudentiebundels) en gewoon de college's goed heb doorgenomen. Bij de master kwam ik daar niet altijd (maar vaak ook wel) mee weg, ook bij de extra civielrechtelijke vakken die ik heb gedaan, met toch steeds goede resultaten.

Voor de masterscriptie staat ook weer 3 maanden. Voor de mensen die hier praktijkervaring mee hebben, hoe realistisch is die termijn? Is het in praktijk korter, of onderschat ik het?

Graag jullie ervaringen, want ik ben mijn vakantie in aan het plannen en wil wel graag in augustus klaar zijn.

En mijn Corstens in cellofaan is nog steeds te koop voor de liefhebber; voor m'n bachelor-strafprocesrechtvakje zal ik 'm waarschijnlijk toch ook weer niet nodig hebben.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_110027567
Toen ik avondwerkgroepen volgende heb ik een paar keer in de bieb gezeten om voor te bereiden als ik vroeg was, maar dat was toch ook niet mijn ding.

Aan de overkant van de straat schonken ze grolsch weizen :9
pi_110027588
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 16:54 schreef Yreal het volgende:
Toen ik avondwerkgroepen volgende heb ik een paar keer in de bieb gezeten om voor te bereiden als ik vroeg was, maar dat was toch ook niet mijn ding.

Aan de overkant van de straat schonken ze grolsch weizen :9
Wel alleen in de zomer lekker
pi_110027682
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 16:55 schreef H-D het volgende:

[..]

Wel alleen in de zomer lekker
Weizen / weizner / dunkel weizen / korenwolf

Altijd, overal :9~ :9~ :9~
pi_110027737
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 16:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

Weizen / weizner / dunkel weizen / korenwolf

Altijd, overal :9~ :9~ :9~
Een echte fan :o
Ik drink het alleen als het beetje lekker weer is eigenlijk.

Scotch, altijd & overal :9~ :D
pi_110028036
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 16:59 schreef H-D het volgende:

[..]

Een echte fan :o
Ik drink het alleen als het beetje lekker weer is eigenlijk.

Scotch, altijd & overal :9~ :D
opzich wel, maar niet als het warm weer is :N
pi_110028213
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

opzich wel, maar niet als het warm weer is :N
Ja dan ook. Altijd & overal :D

Alleen moet je dan je keuze aanpassen. Bijv. Nectar d'Or van Glenmorangie nemen. Die is ook wat frisser/zoeter/lichthoningachtiger en citrusachtiger(zal wel door die Sauternes vaten komen). Extra geschikt voor warm weer.
pi_110029070
Ik zit nooit in de UB :').
Geen referral hier.
pi_110029171
Ik vind die van de UvA ook bijzonder verpauperd overkomen trouwens :X
pi_110029259
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:40 schreef Yreal het volgende:
Ik vind die van de UvA ook bijzonder verpauperd overkomen trouwens :X
Dat ding in de kelder? Vind het reuze meevallen, afgezien van dat het veel te klein is
pi_110029472
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat ding in de kelder? Vind het reuze meevallen, afgezien van dat het veel te klein is
Niet in de FdR, dat is allemaal prima. Ik bedoel de UB
pi_110029704
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Niet in de FdR, dat is allemaal prima. Ik bedoel de UB
Oh daar ben ik nog nooit geweest :+
pi_110045442
Zo en weer een paragraaf af! Ik liep de hele tijd vast sinds donderdag en gister, vanmiddag rond half 4 toch besloten om maar gewoon met iets te beginnen waarvan ik niet zeker wist of het relevant genoeg was (daardoor liep ik ook vast) en nu ben ik ineens 4 kantjes verder *O* en het is niet alsof ik er vanaf half 4 constant aan gewerkt heb, is dus nog best vlot gegaan!

Wel lag ik om half 12 in bed maar lag zo klaarwakker dat ik een half uur later er maar weer uit ben gegaan om de laatste dingetjes van de paragraaf en de conclusie te typen
pi_110045896
Goed bezig^^ :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')