quote:Op maandag 9 april 2012 17:12 schreef The_Hives het volgende:
het ruikt hier heerlijk naar Chocolate Chip Cookies
In verhouding valt dat best mee, minder suiker dan in standaard koekjes... De hoeveelheid boter echterquote:Op woensdag 11 april 2012 12:18 schreef Tooto7moe het volgende:
Ik ben gek op sprits.. eet het alleen nooit omdat ik altijd het gevoel heb suiker te kauwen/eten.
brownie&chocokoekjes zien er ook heerlijk uit!
Mooi! Mag ik daar het recept van als ze lekker chewy zijn.quote:
Is dat meel zelfrijzend bakmeel? En wil je ajb vertellen hoe je dit heb gedaan/gevormd?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:57 schreef Sjeen het volgende:
[..]
In verhouding valt dat best mee, minder suiker dan in standaard koekjes... De hoeveelheid boter echter
Ik heb gebruikt:
250 gram boter
120 gram suiker
275 gram meel
1 ei
1 theelepel vanille extract
1/4 theelepel zout
Nee, gewone bloemquote:Op donderdag 12 april 2012 15:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Is dat meel zelfrijzend bakmeel? En wil je ajb vertellen hoe je dit heb gedaan/gevormd?
Hartelijk dank!quote:Op donderdag 12 april 2012 15:55 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee, gewone bloem
Eigenlijk een standaard beslag van gemaakt. Boter met suiker luchtig geklopt, ei erdoor geklopt, vanille en zout erdoor geklopt. Bloem erdoor geroerd... Geheel in een spuitzak met kartelmondje (let op! géén wergwerpzak want die kan de druk niet aan. En kijk uit dat je niet per ongeluk met je vinger klem komt te zitten in kartelmondje als je het in spuitzak doet)
Opspuiten in M vorm en dan op 150 graden in heteluchtoven. Die van mij 12 minuten gebakken, mag wel wat langer
Cream cheese, ik ben nou nooit zeker wat ze daar precies mee bedoelen. Is dat mon chou? Of nog weer iets anders? Ziet er namelijk lekker uit!quote:Op donderdag 12 april 2012 13:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Mooi! Mag ik daar het recept van als ze lekker chewy zijn.![]()
Wat een gave spritsen, Sjeen. Heb je zo'n spuitding gekocht?
Heute heb ik Oreo Twix cheesecake cupcakes gemaakt. Er was nog zoveel over dat ik het restant maar in een schaaltje heb gedaan. In de oven waren ze mooi hoog en opeens zakte het zaakje in.
[ afbeelding ]
Recept
Ja, mon chou bijvoorbeeld. Het is echt heerlijk en normaal bak ik vooral voor de rest vd wereld maar ik proef wel even. Deze heb ik gewoon zwaar opgegeten, zo lekker. Nu nog langer stijven in de koeling en dan zijn ze nog bigger, better & stronger!quote:Op donderdag 12 april 2012 16:03 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Cream cheese, ik ben nou nooit zeker wat ze daar precies mee bedoelen. Is dat mon chou? Of nog weer iets anders? Ziet er namelijk lekker uit!
Ok, staat op m'n lijstje!quote:Op donderdag 12 april 2012 16:12 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, mon chou bijvoorbeeld. Het is echt heerlijk en normaal bak ik vooral voor de rest vd wereld maar ik proef wel even. Deze heb ik gewoon zwaar opgegeten, zo lekker. Nu nog langer stijven in de koeling en dan zijn ze nog bigger, better & stronger!
Is Monchou niet gewoon een merknaam voor roomkaas?quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:28 schreef Tooto7moe het volgende:
gebruiken jullie altijd monchou?
ik gebruik gewoon roomkaas en laat het even uitlekken.
Volgens mij is Monchou een kaassoort die valt onder de roomkazen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 09:12 schreef Taartje het volgende:
[..]
Is Monchou niet gewoon een merknaam voor roomkaas?
ja, volgens mij ookquote:Op zaterdag 14 april 2012 09:12 schreef Taartje het volgende:
[..]
Is Monchou niet gewoon een merknaam voor roomkaas?
Het is geen standaard roomkaas i.i.g., er zit gelatine in en dat zit er in 'pure' roomkaas niet.quote:
Ik vind gewone roomkaas veel beter werken, zeker als je een baked cheesecake maakt.quote:Op zondag 15 april 2012 09:13 schreef Taartje het volgende:
Ophelia, is het dan ook zo dat je voor een kwarktaart of cheesecake beter Monchou dan iets anders kunt nemen, omdat er gelatine in zit?
Voor gebakken cheesecake zou ik geen Monchou pakken idd. Voor kwartaart durf ik niet te zeggen, ik lust het niet en maak het dus nooit.quote:Op zondag 15 april 2012 09:13 schreef Taartje het volgende:
Ophelia, is het dan ook zo dat je voor een kwarktaart of cheesecake beter Monchou dan iets anders kunt nemen, omdat er gelatine in zit?
quote:Op zondag 15 april 2012 12:22 schreef sjanette het volgende:
Ik heb hier nog niet geschreven maar al heel vaak gekeken. Nu maar eens posten.
Vandaag voor het eerst eens Vanille slagroom soesjes gemaakt. Ze smaken goed!
[ link | afbeelding ]
Soesjes by sjanette1, on Flickr
Vorige week een appeltaart met roomkaas vulling
[ link | afbeelding ]
Apple tart with Cream Cheese filling by sjanette1, on Flickr
ja, sorry, je had het al eerder gevraagd voor die chocolate chip cookies.quote:Op zondag 15 april 2012 12:35 schreef Noek het volgende:
[..]Recepten?
Zou het sowieso leuk vinden om ook de recepten te lezen van wat er gepost wordt.
oei ziet er te lekker uit zeg! Heb je toevallig het recept van de appeltaart?quote:Op zondag 15 april 2012 12:22 schreef sjanette het volgende:
Ik heb hier nog niet geschreven maar al heel vaak gekeken. Nu maar eens posten.
Vandaag voor het eerst eens Vanille slagroom soesjes gemaakt. Ze smaken goed!
[ link | afbeelding ]
Soesjes by sjanette1, on Flickr
Vorige week een appeltaart met roomkaas vulling
[ link | afbeelding ]
Apple tart with Cream Cheese filling by sjanette1, on Flickr
Sorry... de appeltaart is naar een recept van Stephanie Jaworski van Joyofbaking.com http://tinyurl.com/pofex Ik ben geen fan van appeltaart, maar deze is zo ontzettend lekker!quote:Op zondag 15 april 2012 12:35 schreef Noek het volgende:
[..]Recepten?
Zou het sowieso leuk vinden om ook de recepten te lezen van wat er gepost wordt.
Ik had niet veel keuze, de enige roomkaas die ze bij ons in de winkel hebben is met kruiden... En dat leek me nou niet zo geschikt in een cheesecakequote:Op zondag 15 april 2012 09:27 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik vind gewone roomkaas veel beter werken, zeker als je een baked cheesecake maakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |