Waar zie jij MDF?quote:Op maandag 9 april 2012 20:21 schreef densmee het volgende:
moet je de hoeken van je mdf niet afronden, en je zult het hout super strak moeten maken anders ga je dit terug zien of voelen
niet op zitten letten ik bedoelde multiplexquote:
over het multiplex, wat mi strak genoeg is, komt aan alle zijden koudschuim en over het koudschuim dacron. wordt superstrak. w8 maar af. ;-)quote:Op maandag 9 april 2012 20:21 schreef densmee het volgende:
moet je de hoeken van je mdf niet afronden, en je zult het hout super strak moeten maken anders ga je dit terug zien of voelen
waar ik bang voor ben is dat het door gaat schuren op de scherpe hoekenquote:Op maandag 9 april 2012 23:24 schreef zuluman het volgende:
[..]
over het multiplex, wat mi strak genoeg is, komt aan alle zijden koudschuim en over het koudschuim dacron. wordt superstrak. w8 maar af. ;-)
snap niet hoe t kan gaan schuren als t afgedekt is met koudschuim. en vervolgens nog eens dacron tussen de stof en koudschuim zit. met de name zal dit bij de leuningen mee vallen. is met name het zitvlak at het meeste verduren krijgt. en t zitvlak is 16cm dik koudschuim en de leuningen 8cm koudschuim. ben je zelf meubelmaker? zo ja wat voor tips kan je me dan meegeven?quote:Op maandag 9 april 2012 23:28 schreef densmee het volgende:
[..]
waar ik bang voor ben is dat het door gaat schuren op de scherpe hoeken
nou je krijgt toch altijd trek krachten in je stof en daarmee ook je onderlagen.quote:Op maandag 9 april 2012 23:37 schreef zuluman het volgende:
[..]
snap niet hoe t kan gaan schuren als t afgedekt is met koudschuim. en vervolgens nog eens dacron tussen de stof en koudschuim zit. met de name zal dit bij de leuningen mee vallen. is met name het zitvlak at het meeste verduren krijgt. en t zitvlak is 16cm dik koudschuim en de leuningen 8cm koudschuim. ben je zelf meubelmaker? zo ja wat voor tips kan je me dan meegeven?
Komt die terugbetaling eraan ??quote:Op woensdag 18 april 2012 22:02 schreef zuluman het volgende:
Ik moest wachten op de terugbetaling van de belastingdienst.alles is nu besteld.van het weekend ga ik de leuningen bekleden en de week erna de zittingen.
yep! al is er wel weinig te naaien. Alleen de kopse kanten. Ik zag ertegen op maar het valt reuze mee. De keuze stof heeft ook aardig geholpen. die is erg vergevingsgezind om dat het grof geweven is.quote:
met de hand. (auw af en toe) ik heb de stof geniet en op de kopse kanten met de hand genaaid. zal wel wat pics maken tijdens het maken van de rechterhelft.quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:22 schreef RanTheMan het volgende:
met een naaimachine of met de handIk vind het best een tof project, en ik woon bij je om de hoek
maar dat naaien, misschien huur ik je er ooit nog voor in
graag!quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:33 schreef zuluman het volgende:
[..]
met de hand. (auw af en toe) ik heb de stof geniet en op de kopse kanten met de hand genaaid. zal wel wat pics maken tijdens het maken van de rechterhelft.
ik moest even googlen wat je bedoelde. Daar waar ik genaaid heb ik de stof wel dubbelgevouwen. ik heb de stof niet dubbelgevouwen waar ik heb geniet. en hij is onwijs sterk de stof, dus dat is niet nodig. en ik heb m aan de onderzijde geniet. en ik heb de hele stofbreedte gebruikt.aan beide uiteindes zat een speciale rand die ik heb laten zitten.quote:
Klinkt primaquote:Op donderdag 3 mei 2012 16:43 schreef zuluman het volgende:
[..]
ik moest even googlen wat je bedoelde. Daar waar ik genaaid heb ik de stof wel dubbelgevouwen. ik heb de stof niet dubbelgevouwen waar ik heb geniet. en hij is onwijs sterk de stof, dus dat is niet nodig. en ik heb m aan de onderzijde geniet. en ik heb de hele stofbreedte gebruikt.aan beide uiteindes zat een speciale rand die ik heb laten zitten.
succes met verplaatsenquote:Op zondag 6 mei 2012 12:12 schreef zuluman het volgende:
[ afbeelding ]
terwijl ik wacht op de materialen alvast de eiken bielzen 2x. de nieuwe salontafel bestellen. 35x35x180cm. Eerst natuurlijk wat prijzen opvragen. 100 euro per balk moet lukken. (ex.bezorging)
ik heb ook 2 linker handen, maar ik ben linkshandig ;-) en toen ik ging samenwonen in 1993 mocht ik van mijn vriendin (nu vrouw) nog geen gaatje in de muur boren. inmiddels heb ik een serre gebouwd, uitbouw op de 2e en diverse meubels gemaakt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:25 schreef JeMoeder het volgende:
Ziet er tot dusverre goed uit TS! Ben jaloers op handige mensen, heb zelf echt twee linkerhanden.
balk zal rond de 150-160 kg wegen. ik ben redelijk fit en kan m in ieder geval 1x bankdrukken ;-) huidige tafel verplaats ik nooit. en met deze tafel komt ie nog minder de kamer in (huidige tafel is 1x1m) t is niet alsof wel wekelijks de indeling veranderen. de huidige indeling is al zo sinds 2004. vilt eronder scheelt een hoop en ik zat eraan te denken m aan de onderkant wat "uit te hollen"quote:
Er zitten kussens op :-) Kijk nog eens even goed op de pics. Op de "banden"zit koudschuim waar we op zitten. De losse kussens worden op het moment gemaakt. Vanmorgen heb ik de salontafel gemaakt met een bekende die een goede zaagtafel heeft. De randen van de tafel moeten nog gevuld worden en hij moet nog helemaal geschilderd worden.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 23:31 schreef kango het volgende:
leuk idee!
maar komen er nog kussens op? Op die banden lijkt me toch niet heel lekker zitten
Thanks! Allen voor de positieve feedback.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:26 schreef Lolaatje het volgende:
Wat een tof project, vind de bank erg geslaagd. Hebben jullie al een kleur voor de salontafel gekozen inmiddels?
Naturel zou hij ook mooi zijn met een donkere vloer. nu is het contrast met de vloer niet echt mooi.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:11 schreef Bartjebart het volgende:
Ik vind em onbehandeld ook wel erg gaaf hoor!
Haha vet, die hadden wij ook gezien, uiteindelijk deze tafel voor een vlaai en een bos bloemen kunnen regelenquote:Op zondag 6 mei 2012 12:12 schreef zuluman het volgende:
[ afbeelding ]
terwijl ik wacht op de materialen alvast de eiken bielzen 2x. de nieuwe salontafel bestellen. 35x35x180cm. Eerst natuurlijk wat prijzen opvragen. 100 euro per balk moet lukken. (ex.bezorging)
das een mooie deal! Wij hebben het uiteindelijk niet gedaan vanwege de eventuele verplaatsbaarheid.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Haha vet, die hadden wij ook gezien, uiteindelijk deze tafel voor een vlaai en een bos bloemen kunnen regelen
dank u!quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:30 schreef Stormqueen het volgende:
overigens erg stoer hoor, en ziet er gelikt uit allemaal
thanks! hij staat tegen de plakplint aan en niet tegen de muur, zal rond de 3 cm zijn. mijn muren zijn tot op de vloer gestuct dus heb ik geen hoge plinten en aleen plakplintjes.quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:02 schreef AnneX het volgende:
Fraai werk
Iets te miepen...staat de bank echt zo strak op de muur ?
Zou hem er 5 cm vanaf halen.
Toont minder massief.
ja, daarom zijn onze balken ook 30x30x120 geworden uiteindelijkquote:Op dinsdag 11 september 2012 13:12 schreef zuluman het volgende:
[..]
das een mooie deal! Wij hebben het uiteindelijk niet gedaan vanwege de eventuele verplaatsbaarheid.
[..]
dank u!
[..]
thanks! hij staat tegen de plakplint aan en niet tegen de muur, zal rond de 3 cm zijn. mijn muren zijn tot op de vloer gestuct dus heb ik geen hoge plinten en aleen plakplintjes.
1sfeerfoto toch :-) maar thanks. We genieten allemaal van de bank.quote:Op woensdag 26 september 2012 22:57 schreef AnneX het volgende:
Gut heeft nog niemand gereageerd op de sfeerfoto's ...![]()
Hartstikke mooi geworden: een bijzonder geslaagd projekt.
Veel plezier erop - eraan - ermee met het hele gezin
Ik heb daarthuis niet de juiste spullen voor. En dat hoefde niet van mijn vrouw.mocht wel watt robuust eruit zienquote:Op donderdag 27 september 2012 08:54 schreef mark_dabomb het volgende:
Mooi! Maar waren heb je die hoekjes van die bijzettafel niet in verstek gezaagd?
Zoals ik al hierboven zei, ik heb daar de spullen niet voor, de tijd en kennis.het moest snel en simpel. En niet te gelikt.als je naar mijn av wall kijkt dan is er geen schroefgat aan de voorkant te vinden.alles in verdekt opgehangen.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:04 schreef _VoiD_ het volgende:
Dat had ik inderdaad ook gedaan, net als het wegwerken van de schroefgaten (of anders deuvels/lamello's gebruikt).
thanks! was idd een leuke uitdaging.quote:Op donderdag 27 september 2012 22:26 schreef crv het volgende:
Mooi resultaat, uitdagende klus lijkt me, respect hoor
Heerlijk! en ik ben niet de enige. vrouwlief is zeer content. Ze vindt m ook heerlijk slapen. Ze wil wel eens op de bank in slaap vallen. familie en vrienden vinden m ook lekker zitten. Het confort is vooral te danken aan het gebruik van de Pantera koudschuim die elke keer weer terug in vorm komt en de bank strak houdt.quote:Op vrijdag 28 september 2012 15:34 schreef RanTheMan het volgende:
maar de grote vraag is, zit de bank echt lekker?
Ik was voor de bank 750 kwijt excl het hout, dat had ik nog liggen. Denk dat hout 100 kostte. En nog 75 Voor foam van de poef. Ben dus voor minder dan 1000 klaar. Ergens in het begin heb ik van dit topic een breakdown van de kosten gemaakt. Het duurste is het pantera koudschuim. Maar dat is het meer dan waard gezien het comfort.. pantera zit niet eens standaard bij een natuzzi bank maar is een optie. Een gelijke bank had me op zijn minst 3x zoveel gekost. En dan had ik nog niet precies wat ik in gedachte had.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:38 schreef schrootmalloot het volgende:
Mooi project Zuluman heb je enig idee wat de bank je zo kost.
dank je. je kan in ieder geval meer dan je denkt. gewoon er voor gaan. ik heb het ontwerp simpel gehouden zodat ik het niet te ingewikkeld maak. leer viel dus meteen af en capputoneren doen e een volgende keer. ik heb nog 3 meubel projecten staan.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:48 schreef cvboer het volgende:
2 woorden: super mooi ! Dit moet wel motiveren om zelf je meubels te maken, mij wel in ieder geval.
![]()
Ik ook! Maar ik ben een ingenieur dus ik moet wel wat ingenieus kunnen bedenken. Ik wou eerst alleen de leuning op het linker deel van de schets, maar mijn opdrachtgever (lees vrouw) wil hem ook tegen de muur ivm de kids. Ze heeft geen zin elke dag de muur af te nemen (semi glans verf die afneembaar is) Wellicht dat ik de lange leuning tegen de wand bevestig. De korte moet goed te doen zijn. De steunen moeten wel zo dun mogelijk zijn. zal wel een staalstrip worden. En doordat ik de 2 lange delen bevestig hoef ik bang te zijn dat het bankje achterover valt door het gewicht van de leuning aangezien de zitting niet veel massa zal krijgen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:49 schreef jdel het volgende:
En hij gaat weer verder
Ben benieuwd hoe het word met de losse rugleuningen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |