abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109667438
Mijn zoon werd afgelopen september 8 en hij wou een hoogslaper. tijdens een marteltocht in de Ikea had ie er een gezien. eerst op onderzoek gegaan wat voor types je had en heb toen besloten er zelf een te maken. de bedoeling was een starwars wat van het plafond hing (betonnen vloer) maar dat ging mijn vrouw te ver. ik wou een snowspeeder namaken en aan het plafond hangen. zijn kamer is 3x5 en de snowspeeder zou 3x3 worden. tpv de cockpit kon je dan perfect een matras kwijt van 2x1. ik kreeg echter opmerkingen als: "wie gaat dan zijn bed verschonen" en "dan kunnen we niet meer bij m liggen en lezen"...ok ,ok...i get it. wat rond gekeken voor iets simpels en dit was mijn inspiratie.

ik heb eea gewijzigd.
• treden leken me niks gezien zijn 3-jarige broertje ook naar boven wil dus een vaste trap
• platform tpv trap verlaagd zodat hij normaal kan staan.
• kast weggelaten en een tv hoekje gemaakt.
• valbeveiliging 1 plank gebruikt zodat je de matras makkelijk door de brievenbus kan halen.

Als basis heb ik radiata pine multiplex 25mm gebruikt voor het hele bed met vuren balken (89x38) voor de liggers. tot dusver is t bed casco klaar en al bewoond.

Omdat ik de vaste trap heb gemaakt kwam ik hout te kort voor de plank aan onderzijdevan de bedbodems. ik moet dus een hele plaat halen voor 4 strookjes van 200cmx17cm ;-) Die zijn ook nodig voor extra schoorwerk.

Afwerkingen
ik moet nog wat afwerkingen doen om het bed een star wars thema te geven. ik ben begonnen met de sterrenhemel. daarnaast moet ik het nog starwars striping op het bed maken. en ben ik ook een starwars theme plafoniere aan t maken. de snowspeeder in t klein (ca1,5mx1,5m) hier alvast ene voorproefje hoe t er nu uit ziet.

"A man can do all things if he but wills them."
Leon Battista Alberti
pi_109668077
Ziet netjes uit! Vraag mij af of je ook uiteindelijk goedkoper was om al dat hout in te kopen en zelf te zagen, dan wanneer je zo'n eentje bij Ikea kocht?

Vergeet je niet dat je ventilatiegaten in matrasbodems moet maken? Je verliest zoveel vocht in je slaap, dat wil je niet eens weten. Als die matrassen dan niet kunnen luchten, krijg je beschimmelde matrassen op termijn. )
pi_109668094
Skon!

heb je de bodem van de matras helemaal dicht? Of kan de matras ventileren?

Die glasvezel-lichtpuntjes-constructie: vertel! Wil ik ook maken Waar te koop, welke onderdelen, hoe doe je dit?
pi_109669844
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:45 schreef KeimpeHart het volgende:
Ziet netjes uit! Vraag mij af of je ook uiteindelijk goedkoper was om al dat hout in te kopen en zelf te zagen, dan wanneer je zo'n eentje bij Ikea kocht?

Vergeet je niet dat je ventilatiegaten in matrasbodems moet maken? Je verliest zoveel vocht in je slaap, dat wil je niet eens weten. Als die matrassen dan niet kunnen luchten, krijg je beschimmelde matrassen op termijn. )
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:46 schreef beerten het volgende:
Skon!

heb je de bodem van de matras helemaal dicht? Of kan de matras ventileren?

Die glasvezel-lichtpuntjes-constructie: vertel! Wil ik ook maken Waar te koop, welke onderdelen, hoe doe je dit?
was wel iets duurder dan ikea maar is ook niet vergelijken met elkaar. en je moet niks zelf zagen dat laat je de bouwmarkt doen. ik heb alleen maar geschroefd. :-) en er zitten geen gaten in de bedbodem. deze matras komt uit zijn vorige bed wat een autobed is met een dichte bodem. (daar heb ik weer de kleine matras in gedaan en die is nu van zijn broertje. die gaan we ook pimpen trouwens met verlichting binnenkort. Ik nooit last gehad van schimmel met de huidige matras. en daar lag in rondom ingebouwd vergeet hij is 8 en niet 18 dus t zweten valt wel mee. tevens ligt de matras rondom vrij en kan dus voldoende luchten. en de ene keer slaapt ie bovben en dan weer beneden. minimaal 1x per week wordt t bed verschoond en dan draaien we m.

ik heb dat glasvezelsetje gekocht op e-bay. 50 euries met verzenden. komt uit duitsland. zoek op sternenhimmel. ik heb een kastje met 200 glasvezels. ze zijn per 50 gebundeld in 4 groepen. hij heeft iets van 235 verschillende programma's van knipperen tot een langzame dim per groep. etc. hier is een youtube video hoe je zoiets maakt. ik heb een 1mm staalboortje gebruikt in mijn dremel en ik heb pas na t boren de plaat zwart geverfd.
"A man can do all things if he but wills them."
Leon Battista Alberti
pi_109763505
Interessant, misschien dat ik je idee jat gebruik als inspriatie, als ik zo'n sterrenplafond wil maken. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')