abonnement Unibet Coolblue
pi_109651267
Ik vind het wel tijd voor een officieel Motocross topic...



The Motocross World Championship is a worldwide motocross series sanctioned by the F.I.M.. It was inaugurated in 1957 using a 500 cc engine displacement formula. In 1962 a 250cc class was added and in 1975, a 125cc class was introduced. Prior to 1957, the championship was known as the European Championship. In 2002, the F.I.M. changed the displacement formulas to reflect the changes in engine technology and as a move towards environmentally friendlier four-stroke engines. The new MX1 class became the premier class, allowing two-stroke engines of up to 250cc and four-stroke engines of up to 450cc. The MX2 class allowed two-stroke engines of up to 125cc and four-stroke motors of up to 250cc. The MX3 class allowed two-stroke engines of up to 500cc and four stroke engines of up to 650cc.

The AMA Motocross Championship is the major motocross series of the United States, held since 1972. It is sanctioned by the American Motorcyclist Association and managed by MX Sports Pro Racing. The series began in 1972 with the introduction of two classes based on 500 cc and 250 cc engine formulas. A 125 cc class was added in 1974. As motocross technology developed, 500 cc two-stroke motocross bikes became too powerful for the average rider and, faced with diminishing numbers of competitors, the A.M.A. discontinued the 500 cc class after the 1993 season. A women's national championship series was introduced in 1996. Facing tightening emissions regulations, in 1997, the A.M.A. increased the allowable displacement capacity for four-stroke engines, in an effort to encourage manufacturers to develop environmentally friendlier four-stroke machines. In 2006, the 250 cc division was renamed the MX Class, with an engine formula allowing for 150–250 cc two-stroke or 251–450 cc four-stroke machines. The 125 cc class was renamed the MX Lites Class, allowing 0–125 cc two-stroke or 150–250 cc four-stroke engines. In 2009, the MX class was renamed the 450 Class and the MX Lites class was renamed the 250 Class, to reflect the fact that all the competing manufacturers had adopted four-stroke machinery.

The AMA Supercross Championship was derived from the sport of Motocross. While Motocross and Supercross are similar in many respects, there are significant differences as well. For example, the Supercross races are heavily advertised and televised motorsports events held within major cities. Also supercross tracks are more technical, not as fast as motocross but with a much higher difficulty level, further adding to the injury risk factor. While growing consistently since the '70s, in the early part of the 21st Century Supercross' popularity really took off. In the United States, Supercross races today are the second most popular form of motorsport (behind NASCAR racing). The American Motorcyclist Association awards three Supercross Championship Champs each year. They are Supercross Champion which until 2006 was referred to as 250 class, Supercross Lites East (which was the 125 East) Champion, and Supercross Lites West Champion. World Supercross Champions are named by other racing organizations around the world. Supercross racing classifications were governed by the displacement of the motorcycle's engine until 2006. In the past, Championships have been awarded in 125cc (also known as "MX2"), 250cc ("MX1"), and 500cc displacement levels (also known as "MX3"). The 250cc Champion has always been generally considered to be the most prestigious.


Eindstanden WK 2011 (MX1, MX2, MX3 en WMX)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eindstanden AMA Motocross 2011 (450cc, 250cc en WMX)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eindstanden AMA Supercross 2011 (450cc, 250cc West en 250cc East)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Merken
Yamaha, KTM, Honda, Suzuki, Kawasaki, TM, Husqvarna, Aprilia, CCM

Nederlandse Wereldkampioenen
2x Pierre Karsmakers - AMA Motocross 500cc 1973, AMA Supercross 250cc 1974
2x John van den Berk - 1987, 125cc + 1988, 250cc
1x Dave Strijbos - 1986, 125cc
1x Pedro Tragter - 1993, 125cc
Zijspan
1x Ton van Heugten - 1981
1x Benny Janssen / Tiny Janssen - 1990
2x Eimbert Timmermans / Eric Verhagen - 1991, 1992
9x Daniël Willemsen - 1999, 2003-2008, 2010, 2011
1x Marcel Willemsen - 1999
1x Gertie Eggink - 2010
w/

Records
Meeste Wereldtitels: 10 - Stefan Everts (België) 1991, 1995-1997, 2001-2006
Meeste GP overwinningen: 101 - Stefan Everts (België) 1990-2006
Meeste AMA Supercross titels: 9 - Jeremy McGrath (Amerika) 1991-1992, 1993-1996, 1998-2000
Meeste AMA Motocross titels: 10 - Ricky Carmichael (Amerika) 1997-1999, 2000-2006

Huidige Nederlandse GP rijders
MX1
Herjan Brakke
Marc de Reuver (Wildcard)
Mike Kras (Wildcard)
MX2
Glenn Coldenhoff
Jeffrey Herlings
Nick Kouwenberg
Micha Boy de Waal (Wildcard)
Donny Bastemeijer (Wildcard)
MX3
Ceriel Klein Kromhof
Maurice Klijn
Stijn Blom
WMX
Mariëlle de Mol
Britt van der Wekken
Stephanie Stoutjesdijk
Nicky van Wordragen
Marianne Veenstra
Nina Klink
Kimberley Braam

Handige websites
FIM
KNMV
MX World Championship
MX Life TV
AMA Supercross
AMA Motocross
MyLaps.com
Motocrossplanet.nl
MX Large
Motocross Transworld
Derestricted
VitalMX foto's

2011 Motocross of Nations, Saint Jean d'Angely (Frankrijk).

[ Bericht 1% gewijzigd door Nober op 01-04-2012 18:00:54 ]
pi_109652827
8+9 April, Ronde 1, GP Nederland in Valkenswaard.
Deelnemerslijst (Pdf)

De Nederlandse deelnemers aan de GP motocross van Valkenswaard op 8 en 9 april - de openingswedstrijd van het wereldkampioenschap motorcross in de soloklassen van 2012 - zullen in het paasweekend niet te klagen hebben over een gebrek aan wedstrijdritme.

Deze maand mochten ze vier zondagen achter elkaar aan de bak in de eerste vier wedstrijden van de serie van zeven meetellend voor het Open Nederlands Kampioenschap. De reeks begon op zondag 4 maart in Oss, vervolgens werden opeenvolgend Halle, Heerde en Mill aangedaan.

Vier Nederlandse crossers hebben een vaste start in de GP’s, de wedstrijden waarin wordt gestreden om het wereldkampioenschap. In de MX1 is Nederlands kampioen Herjan Brakke (Yamaha) de enige Nederlandse vertegenwoordiger. In de MX2 gaat alle aandacht uiteraard uit naar Jeffrey Herlings (KTM), de nummer twee van het wereldkampioenschap van afgelopen jaar. Na het vertrek van wereldkampioen Ken Roczen geldt Herlings dit jaar voor velen als dé absolute titelfavoriet. Zo vroeg in het jaar verkeert Herlings al in een goede vorm, want hij won al twee internationale wedstrijden in Italië en was ongenaakbaar in Oss. Glenn Coldenhoff (KTM) en Nick Kouwenberg (TM) zijn de beide andere Nederlandse rijders met een vaste startplaats.

Wildcardrijders
Onlangs werden de wildcards voor de Nederlandse rijders bekend gemaakt: in de MX2 is gekozen voor twee jonge rijders: Micha Boy de Waal en Donny Bastemeijer. De ervaren Mike Kras en Marc de Reuver mogen met een wildcard deelnemen aan de zwaarste MX1-klasse.

Het belooft in Valkenswaard een paasweekend te worden dat bol staat van de motorcross, want naast de meest in de belangstelling staande klassen MX1 en MX2 komen ook nog de MX3 en de dames in actie. Alle vier klassen tellen mee voor het wereldkampioenschap.

Op paaszondag 8 april beginnen de trainingen al om half acht. Vanaf half vier worden de kwalificatieraces voor de dames, MX2 en MX1 verreden. De MX3 kent twee kwalificatietrainingen. Het lange programma wordt om tien voor zeven afgesloten met de eerste manche van de dames.

Na een korte starttraining voor de MX3 om kwart voor acht worden maandagochtend 9 april de warm-up-trainingen voor de dames, MX2 en MX1 verreden. De eerste wedstrijd op paasmaandag (de tweede manche van de dames) gaat om tien over tien van start. De starttijden van de manches van de MX2 en de MX1 zijn de gebruikelijke: 12.10 uur en 15.03 uur (voor de MX2) en 13.10 uur en 16.03 uur (voor de MX1). De beide races van de MX3 gaan om 11.10 en 17.10 uur van start.

http://www.gpvalkenswaard.nl/home.html
pi_109719768
AMA Supercross, Round 12 - Toronto (24 maart)

Heats+LCQ

LCQ+Main
pi_109739061
Voormalig MX1 wereldkampioen Steve Ramon heeft na doodssmak geen grote ambities meer

Op 30 juli 2011 maakte Steve Ramon (32) een doodssmak. De West-Vlaamse ex-wereldkampioen motorcross was dagenlang verlamd: ''Ik dacht alleen maar: mijn leven is ten einde.'' Maar vandaag is hij langzaam aan het terugkeren. ''Ik ben al één keer op mijn motor gekropen. Om het nog eens te voelen.''

Ramon weet nog altijd niet hoe zijn verdere crosscarrière er zal uitzien. Het kriebelt wel eens, hij zat zelfs al een keer op zijn motor. ''Zonder één meter te rijden. Gewoon om te weten hoe het voelde.''

Hij gaat straks wel kijken naar de GP in Valkenswaard op paasmaandag, 9 april, de start van het wereldkampioenschap. ''Het is niet ver, hé. Maar daarna ga ik niet meer kijken, denk ik. Als je niet rijdt, kan je niet veel doen op een cross. Ik zou toch maar verloren lopen.''

Een doodssmak was het, op 30 juli 2011 in Lommel, op de WK-motorcross Grote Prijs van Limburg. Eén die zijn leven zou veranderen, maar de precieze datum weet Ramon niet meer. ''Omdat ik er zo weinig mogelijk aan denk of over praat. Omdat het te hels was. En misschien ook om op die manier niet te moeten toegeven dat er een leven vóór en een leven ná is.''

Stomweg een verkeerd spoor genomen, een verkeerde put geraakt, over zijn stuur getuimeld en op zijn hoofd gevallen. Een hematoom tussen de derde en vijfde nekwervel. Twee dagen helemaal verlamd, na drie dagen intensieve verzorging in Genk voor een maand overgebracht naar het AZ Alma in Eeklo, dichter bij huis. Maar vooral: helse pijnen doorstaan. ''Ik verdroeg zelfs geen simpel T-shirt.''

''Weet je, motorcross moét niet meer. Ik zie mij nog ooit wel terugkeren, maar ik weet hoegenaamd nog niet op welk niveau. Ik moet bekennen dat ik het ook nog niet mis.''

Is het verhaal ten einde?
''Mijn enige doel is mijn lichaam weer normaal te krijgen. Ik ben ook realistisch: ik heb geen contract meer en ik ben intussen 32 jaar, ik was toch al begonnen aan de weg terug. Alleen uitzonderingen als Everts en Joël Smets werden nog wereldkampioen op hun 34ste of 35ste. En vorig seizoen was ik al niet meer op niveau geraakt, vooral door een virale infectie, al werkte ik keihard. Toen was ik al niet meer de Steve van andere jaren. Ik zou het er ook moeilijk mee hebben niet meer te kunnen meerijden voor de prijzen, altijd tussen de vijfde en tiende plaats te eindigen. Eerlijk gezegd denk ik, als ik zou kunnen terugkeren, aan andere uitdagingen dan het WK. Aan strandraces vooral. Dat doe ik echt graag. Meer fun, minder stress.''

Zal je meer schrik hebben op de motor, denk je?
''In het begin wellicht wel. Je denkt er toch eens over na, dat er meer is in het leven dan cross. Het zou jammer zijn dat ik een mooie carrière zo zou moeten afsluiten. Maar als het zo moet zijn, is het maar zo.''

Heeft die val en de gedachte dat je leven over was, je als mens veranderd?
''Wellicht wel. Tot de crash was mijn hele leven gefocust op motorcross, er was eigenlijk niets anders. Nu ik besef dat het leven plots kan omslaan en kan ik toch ook genieten van andere dingen. Al eens een glaasje drinken met de kameraden. Al zal ik wel nooit een uitgaanstype zijn.''

Bron
pi_109753114
Rockstar Energy Suzuki World MX1
#4 Tanel Leok (Estland)
#25 Clement Desalle (België) vice-wereldkampioen 2010 en derde in 2009 en 2011.



Op 8 en 9 april staat voor twee Nederlandse rijders de eerste Grand Prix van het seizoen op het programma. Ceriel Klein Kromhof gaat van start in de MX3 klasse en Glenn Coldenhoff komt in actie in de MX2 klasse. We troffen beide rijders op dinsdag in Eindhoven en stelden Ceriel een aantal vragen over zijn verwachtingen voor de Grand Prix!


Tommy Searle is one of the favourites for the World Championship MX2 this year. At this moment he is in Holland to train in the sand. Motocrossplanet was in Veldhoven on Tuesday and asked Searle how things are going for him.

pi_109761347
De Dijcker 1 week voor de start van het WK seizoen opgestapt bij LS Honda. :D
pi_109764993
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 13:49 schreef TargaFlorio het volgende:
De Dijcker 1 week voor de start van het WK seizoen opgestapt bij LS Honda. :D
Las het ook maar er stond wel bij dat het om een 1 april grap zou kunnen gaan. :P
pi_109765951
Monster Energy Yamaha
#19 David Phillippaerts (Italië) wereldkampioen MX1 2008, derde in 2010.
#24 Shaun Simpson (Schotland)
#183 Steven Frossard (Frankrijk) vice-wereldkampioen 2011.

pi_109768140
Antonio Cairoli Italiaans kampioen 2012

quote:
Red Bull KTM’s reigning MX1 world champion Tony Cairoli of Italy rounded up his preseason race practice in the final round of the Italian Championships at Gazzane di Presceglie on Sunday by securing the MX1 title on his KTM 350 SX-F.

Tony was also ranked third in the Elite class taken by Steven Frossard but had equal points with second placed Italian countryman David Phillipaerts. KTM’s Italian rider Tony has been using the race series as his pre-world championship warm-up.

He had a quite a good start in the opening heat and managed to get into a good rhythm to put distance between him and Frossard. Her also got away well in the second race of the day but when his wheel slipped in the first corner, he slipped back to fourth place He then managed to close the gap to finish the race in second place.

Tony Cairoli: “The track was very short today and it was also hot and dusty but we had some light rain before the second heat so we had a bit more grip. Now that the series is over I will drive back to Belgium and concentrate on training leading up to the opening GP in Valkenswaard.”
Foto's


Red Bull KTM Factory Racing
#222 Cairoli, #84 Herlings, #89 Van Horebeek, #911 Tixier
  zondag 1 april 2012 @ 16:30:27 #10
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_109768343
komt dat ook nog ergens op tv?
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_109771766
quote:
5s.gif Op zondag 1 april 2012 16:30 schreef rulerofdeath het volgende:
komt dat ook nog ergens op tv?
MotorsTV en wellicht ook op Sporza aangezien er in de MX1-klasse een paar Belgen goed presteren.

Je kan ook via http://www.mx-life.tv/ kijken kost je wel geld, denk dat het ook wel via stream te zien is en anders downloaden. Ik heb van de week nog wat GP's van vorig jaar gedownload dus hopelijk kan dat dit jaar ook weer.

[ Bericht 10% gewijzigd door Nober op 01-04-2012 19:09:11 ]
pi_109853440
Complete MX2 team Yamaha geblesseerd

quote:
After a strong pre-season period Monster Energy Yamaha’s MX2-GP line-up of Christophe Charlier, Zach Osborne and Arnaud Tonus are likely to miss the Grand Prix of the Netherlands this coming (Easter) weekend, the opening round of sixteen in the FIM Motocross World Championship.

Charlier, Osborne and Tonus have picked up minor injuries are all aiming to be fit for action as soon as possible for the long season ahead and it is hoped their absence from the top level will be minimal.

Factory YZ250FM racer Charlier has been forced to the sidelines after a small accident while training in the sand in the Netherlands yesterday (Saturday) and has broken a small bone in his right foot. The former European Champion underwent successful and uncomplicated surgery today and is now hoping for a return at round two – the Grand Prix of Bulgaria – on April 22nd but will most likely be making his debut as a works rider on April 29th for the Grand Prix of Italy at Fermo.

Zach Osborne flew home to the USA last week for consultation and surgery on a cracked collarbone and is set to go under the knife tomorrow (Monday) for a procedure to correct ligament damage. It is still too early to determine a new date for active duty but a better estimation will come to light in several days.

Arnaud Tonus sadly joined his team-mates in needing the opinions of a medical team after a fall while leading the second round of the Maxxis British Championship today at Canada Heights. The Swiss dislocated his right shoulder but the joint was re-placed without any significant repercussions. A knock to his left wrist however was subsequently revealed as a broken scaphoid. The young star journeys back to his home tomorrow for further examination and a full plan of recovery.

Current British Championship leader, Mel Pocock, who was slated to compete in the European Championship on the YZ250F, is slated to be one of the replacement riders for Valkenswaard.
Etienne Bax tweede in eerste GP WK Zijspan, Willemsen verliest bakkenist

quote:
Etienne Bax is zijn internationale competitie sterk gestart door in Frankrijk op het podium te eindigen.

In de zijspancross Grand Prix van Frankrijk maakte Etienne Bax met zijn nieuwe bakkenist Kaspars Stupelis een sterke indruk. Na twee tweede plaatsen in beide manches bezet het duo deze positie ook in de titelstrijd, achter de winnaars Hendrickx/Liepins. Bax heeft zich met dit resultaat geschaard onder de favorieten voor de wereldtitel in 2012.

Het crossweekend in Pernes-les-Fontaines verliep desastreus voor titelverdediger Daniël Willemsen die geen enkel WK-punt behaalde. In de eerste manche viel zijn Letse bakkenist Harald Kurpnieks uit het bakje en liep daarbij zo’n zware polsblessure op dat hij voorlopig is uitgeschakeld. Willemsen moest zodoende de tweede manche aan zich voorbij laten gaan en heeft een grote achterstand in de titelstrijd opgelopen. De wereldkampioen moet nu op zoek naar een nieuwe bakkenist voor de thuiswedstrijd in Oldebroek op Tweede Paasdag.
Ryan Villopoto prolongeert AMA Supercross titel in recordtijd

quote:
Kawasaki rijder Ryan Villopoto is wederom AMA Supercross kampioen in de 450cc klasse, hij is na 13 races niet meer te achterhalen. Mede door blessures van directe concurrenten kon Villopoto een flinke voorsprong van 104 punten opbouwen. Of Villopoto de komende races zal deelnemen of zich gaat voorbereiden op de AMA Motocross dat op 19 mei begint is mij niet bekend.



Het is al de zevende AMA wereldtitel voor Villopoto, na 4 AMA Motocross titels (2006-2008 250cc, 450cc 2011) en 3 AMA Supercross titels (250cc West 2007, 450cc 2011) nadert hij Jeremy McGrath (10 titels in totaal).
Red Bull KTM Factory Team Video

quote:
With this amazing video of the Red Bull KTM Factory riders preparing for Valkenswaard, Holland this coming Easter weekends. Sit back and watch some really cool action from the Orange Army.



#84 Jeffrey Herlings, vice-wereldkampioen MX2 2011.
Ricky Carmichael comeback?

quote:
The rumors are true and while Ricky Carmichael might not have joined the likes of Ryan Villopoto, James Stewart and Kevin Windham in the AMA Supercross series he is back racing and on a Motocross bike. it didn't go as planned with some crashes. Here is a cool video from Vurbmoto of his comeback ride.

pi_109913970
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:17 schreef Nober het volgende:

[..]

Las het ook maar er stond wel bij dat het om een 1 april grap zou kunnen gaan. :P
Hij vervangt de komende 5 wedstrijden de geblesseerde Nagl.
pi_109922581
Micha Boy heeft er zin in...



Interview met Herlings op Omroep Brabant, nog niet op youtube dus:
http://www.omroepbrabant.(...)WK.aspx&action=media

quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 21:30 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Hij vervangt de komende 5 wedstrijden de geblesseerde Nagl.
Daarna gaat De Dijcker een eigen team beginnen.

[ Bericht 29% gewijzigd door Nober op 05-04-2012 00:18:40 ]
  Trouwste user 2022 donderdag 5 april 2012 @ 07:30:40 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_109927273
Goed bezig Nober.

_O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 08:52:11 #17
9859 crew  Karina
Woman
pi_109928086
Ik weet helemaal niets van motorcross, ja ik ken Davie Strijbos nog van vroeger, maar complimenten voor de OP, daar heb je heel wat tijd ingestoken Nober :)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Boks-Chick donderdag 5 april 2012 @ 08:54:12 #18
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_109928116
quote:
99s.gif Op donderdag 5 april 2012 08:52 schreef Karina het volgende:
Ik weet helemaal niets van motorcross, ja ik ken Davie Strijbos nog van vroeger, maar complimenten voor de OP, daar heb je heel wat tijd ingestoken Nober :)
Hier exact hetzelfde. Af en toe kijk ik wel eens als ik er langs zap op eurosport, het is altijd wel spectaculair, maar heb totaal geen benul van het wereldje. Leuk om zo te lezen en even kort maar krachtig bijgespijkert te worden ^O^
lolwut
pi_109932331
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 07:30 schreef tong80 het volgende:
Goed bezig Nober.

_O_

pi_109983959
quote:
99s.gif Op donderdag 5 april 2012 08:52 schreef Karina het volgende:
Ik weet helemaal niets van motorcross, ja ik ken Davie Strijbos nog van vroeger, maar complimenten voor de OP, daar heb je heel wat tijd ingestoken Nober :)
Zo moeilijk is het niet, je hebt tijdens een GP weekend een Kwalificatierace, de uitslag daarvan bepaald wie als eerste zijn plek aan het starthek mag kiezen. Een dag later volgt de Eerste en Tweede manche, punten worden opgeteld en op basis daarvan volgt er een dagklassement. Winst is 25, tweede is 22, derde 20, vierde 18, vijfde 16 en zo naar nul. Je kan dus maximaal 50 punten behalen per GP.

Edit:

Herlings werd in 2008 Nederlands, Europees en Wereldkampioen op de 85cc (Suzuki) op 13 jarige leeftijd. Vervolgens contracteerde het KTM Factory team hem en werd hij in 2009 derde op het Nederlands kampioenschap (achter Roelants en Bobryshev) en vice-Europees kampioen (achter Charlier).

Op 15 jarige leeftijd maakte hij zijn WK debuut in Bulgarije, hij won de GP's van Nederland en Letland en eindigde als 6de na het missen van de laatste 3 GP's door een schouderblessure na een val in de tweede manche in Loket (Tsjechië). Ook het Nederlands kampioenschap kon hij door zijn blessure vergeten, Roelants achterhaalde de voorsprong van 85 punten die Herlings had opgebouwd en werd wederom de Nederlands kampioen.

In 2011 ging tweevoudig MX2 kampioen Musquin (teamgenoot van Herlings) naar Amerika en bleef Herlings bij KTM maar Roczen kwam over van Suzuki (de vice-MX2 kampioen van 2010) de strijd was er maar Roczen was uiteindelijk de betere over het gehele jaar, Herlings won 5 GP's en moest genoegen nemen met de tweede plek in het wereldkampioenschap. Het Nederlands kampioenschap werd wel gewonnen door Herlings, Roelants werd tweede.

Nog wat beelden:



[ Bericht 24% gewijzigd door Nober op 07-04-2012 02:57:23 ]
pi_110050736
Trainingen zijn begonnen



pi_110063672
MX1, MX2 en WMX - Qualifying Race uitslagen.





Vanavond rijden de dames al hun eerste manche en ik heb een link gevonden voor de races van de MX2 en MX1 morgen (vanaf 12 uur), hopelijk werkt dat.
pi_110064696
Herlings gewoon met de snelste rondetijd van alle MX2 én MX1 coureurs!
pi_110069055
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 18:29 schreef TargaFlorio het volgende:
Herlings gewoon met de snelste rondetijd van alle MX2 én MX1 coureurs!
Inderdaad Herlings is gewoon de beste zandrijder en laat dat nog maar eens zien. ;)

Edit:
Eerste manche, WMX


[ Bericht 9% gewijzigd door Nober op 08-04-2012 20:31:51 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')