Geduld en roeren, roeren, roeren!quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:54 schreef _Loki het volgende:
Piet, nog tips om risotto écht goed te krijgen?
Precies, dan gaan de korrels aan gort.quote:
Test het eens dubbelblind. Sommige mensen zweren ook bij homeopatiequote:Op donderdag 3 mei 2012 22:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Het smaakverschil is overduidelijk merkbaar. Je moet het maar eens proberen.
Dubbelblind getest. En nog steeds aanmerkelijk verschil.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Test het eens dubbelblind. Sommige mensen zweren ook bij homeopatie
Met een pannenlikker zo nu en dan de risotto omslaan net als dat je bavarois bereid bijv. Die korrels moeten heel blijven!quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Precies, dan gaan de korrels aan gort.
Wel flink de pan blijven bewegen.
Anders lees je even...quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:23 schreef Bramito het volgende:
Dan neem je toch een huiswijn van een supermarkt....
Decanteren is een kunst. Er waren op de laboratoriumschool hele practica aan gewijd... En daar was de spelregel: je moet niet iets aan machines overlaten wat je zelf niet kan.quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik gebruik dit apparaat om snel te decanteren, werkt als een tierelier:
[ afbeelding ]
Precies, en roeren moet om de structuur mooi te krijgen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 07:50 schreef Isegrim het volgende:
Mijn korrels gaan nooit stuk. Gewoon voorzichtig roeren.
Dat is een waar woordquote:Op vrijdag 4 mei 2012 09:43 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Decanteren is een kunst. Er waren op de laboratoriumschool hele practica aan gewijd... En daar was de spelregel: je moet niet iets aan machines overlaten wat je zelf niet kan.
Je kan het allemaal gebruiken, plukken, hakken, knippen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:06 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik wil een pastasausje maken met zalm, lenteuitje, tomaatjes, dille en phillidephia. Dus heb zo'n bakje verse dille gekochte bij de ah. Maar wat gebruik ik daarvan? Alleen die slappere zij-takjes of ook de dikkere steel? Handigst als ik het gewoon fijnhak? Of is het beter om die takjes los te plukken?
Ik heb ze weleens door risotto gegooid. In het recept werden ze alleen vrij lang meegekookt, wat niet zo'n succes was, maar op het laatst toevoegen is denk ik wel heel lekker.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:27 schreef FigureBirdStars het volgende:
Wat voor lekkers kan ik maken met raapsteeltjes behalve een stamppot?
Een salade als ze jong zijn, maar je kan ze ook als spinazie klaarmaken, een pastasaus mee maken, gewoon alles wat je met bladgroente doet.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:27 schreef FigureBirdStars het volgende:
Wat voor lekkers kan ik maken met raapsteeltjes behalve een stamppot?
Wat ik ervan gelezen heb, is een ijsmachine vooral bedoeld om het ijs constant in beweging te houden zodat het niet kristalliseerd bij het bevriezen. Je kan dus je ijs in de vriezer gooien en ieder half uur goed doorroeren. Een hels karwei, maar dan heb je wel wat.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:44 schreef Gripper het volgende:
Piet, ik wil graag eens mosterdijs klaarmaken, heb vorige zomer in Italië een goddelijk hertenbief-tartaar met mosterdsorbet op.Als het lukt om dat ooit eens na te maken, ben ik een gelukkig mens
Er zijn genoeg recepten te vinden op internet, maar allemaal vragen ze om "afmaken in de ijsmachine" en zo'n ding heb ik niet. Zijn er manieren om met de hand/mixer/keukenmachine/blender ijs te maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |