abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:12:00 #201
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_110320225
Het was ook logisch dat Obama won.
McCain is gewoon te oud. Als hij had gewonnen en 8 jaar president was geweest, zouden ze uiteindelijk een 80-jarige president hebben. :{
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_110320620
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 15:58 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat was ook precies de essentie van het voorstel de vorige keer en vervolgens hebben de republikeinen héél snel toegestemd daarin, juist omdat ze dan speculeren politiek vuurwerk ervan te maken...

die volgende verhoging van de debt-ceiling zal eind september/begin oktober dit jaar zijn en idd de essentiële fase van de verkiezingsstrijd, anderhalve maand voor de verkiezingen

ikzelf denk eerder dat het een bewuste en tactische keuze was van Obama en vermoed dat hij het dan kei- en keihard kan spelen dat er _niet_ verder op terreinen als onderwijs, gezondheidszorg en sociale uitkeringen of de middenklasse bespaard mag worden, maar ingregrepen op dingen als bedrijfssubsidies en belastingvoordelen vor de hogere inkomens..
En dan denk ik dat het voor de Republikeinen erg moeilijk wordt hem daarin tegen te spreken en juist de republikeinen wel eens in een impopulaire positie brengt die verkiezingen te winnen juist lastiger maakt.

Het congress zal bij bv een tijdelijk government shutdown , als zij weigeren de debt-ceiling te verhogen niet populairder worden en makkelijk de schuld toegeschoven kunnen worden als zij juist meer bezuinigingen op sociale thema's eisen die ten goede komen van de middenklasse...

ik vermoed dat de vorige keer toen de republikeinen zo ontzettend snel instemden toen Obama hen een volgende debt-ceiling in een half jaar voorschotelde juist in een strategische val gelokt zijn, waarin ze riant gaan verliezen, ténzij ze nu al een goede stratgie hebben hoe ze het dan gaan aanpakken (en dat zullen ze dan moeten coördineren met de Romney campagne)

Punt is alleen dat het in de media niet zal gaan over 'bezuinigen' maar over 'staatsschuld'. Nog eens even lekker benadrukken hoeveel schulden de VS heeft vlak voor de verkiezingen lijkt me nou niet echt een fijne strategie om Romney te verslaan. Zo'n beetje elk nieuwsbericht over een nieuwe slepende plafondstrijd is voor hem min of meer een gratis verkiezingsspotje..
pi_110381804
Het zal wel weer verkeerd vallen.

maandag 16 april 2012 @ 02:32:03 #204
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_110383205
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 01:00 schreef PKRChamp het volgende:
Het zal wel weer verkeerd vallen.

Welnee. We weten toch allang dat alles rondom Ron Paul 1 groot complot is om hem overal buiten te houden. :P

Ik vraag me trouwens wel af wat door de Russische Staat gesponsorde televisie nu eigenlijk een "betrouwbare nieuwsbron" maakt. Dit hele videootje is 1 grote propagandastunt voor Brad Friedmans "Brad Blog". Niemand anders wordt aan het woord gelaten, de andere kant van het verhaal wordt niet gehoord, het is in principe niets meer dan een "open mic" waar 1 persoon zijn mening kan verkondigen, en niemand aan de andere kant van het verhaal het woord krijgt.

Dat is geen HAAR beter als Fox News eigenlijk. Net zo eenzijdig.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_110383218
Russische staatstelevisie die ons gaat uitleggen wat democratie is :P
pi_110384336
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 02:33 schreef MilaNL het volgende:
Russische staatstelevisie die ons gaat uitleggen wat democratie is :P
Poetin weet tenminste hoe je zonder al te veel gezeur voldoende fraude kan plegen om verkozen te worden. Daar kan Ron Paul nog wat van leren.
pi_110385320
Vergis je niet hoe groot RT is. Die lui zijn volgens mij al groter dan CNN.
RT wordt betaald uit het Kremlin, ik weet niet precies hun belang in het promoten van Ron Paul, aangezien Paul een libertarier is, en de russische overheid dat allesbehalve is. Ik vermoed met het feit dat Paul zich veel minder zal bemoeien met Rusland en hun gewoon hun gang laten gaan. Itt tot nu dat Amerika zich overal mee bemoeit.
  dinsdag 17 april 2012 @ 11:35:19 #208
33189 RM-rf
1/998001
pi_110432273
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:26 schreef noruas_ het volgende:

[..]

Punt is alleen dat het in de media niet zal gaan over 'bezuinigen' maar over 'staatsschuld'. Nog eens even lekker benadrukken hoeveel schulden de VS heeft vlak voor de verkiezingen lijkt me nou niet echt een fijne strategie om Romney te verslaan. Zo'n beetje elk nieuwsbericht over een nieuwe slepende plafondstrijd is voor hem min of meer een gratis verkiezingsspotje..
dat lijken de republikeinen gedacht te hebben toen ze instemden met het vorostel dat nu net van het Obama-team afkwam....

eerlijk gezegd denk ik dat het héél dom is te denken dat je nu zomaar kan bepalen 'hoe een discussie gaat verlopen als de tegepartij heel lang de tijd kan nemen een bepaalde discussie vorm te geven...

Ik denk dat het team rondom Obama heel bewust bezig is de discussie zo te sturen dat deze in eind september, begin oktober vooral gaat over de brede belangen van de middenklasse, en een oproep bevat dat het congress _moet_ instemmen met belastingmaatregelen die de belastingen vooral voor de hoogste inkomens verhogen...

hierbij kan de GOP nu wel heel arrogant die discussie over bv het Buffet plan uit de weg gaan, maar daarmee maken ze vooral hun eigen 'geloofwaardigheid' steeds minder en Obama kan vervolgens tegen september/oktober perfect uitnutten dat de democraten het witte huis hebben, end e republikeinen het Congress... qua popularieitscijfers heb je het dan over 50-55% afkeuring voor Obama tegen 90% afkeuring voor het congress....

veel afgevaardigden in het congress kunnen vaak voor hun eigen lokale district wel een werkelijke 'afrekening' door de kiezers voorkomen, doordat ze voor hun thuisfront vaak en ander beeld voorspelen, een paar leuke earmarks indienen die tientallen tot honderden miljoenen ten goede komen voor hun district (bv een taktiek die Ron paul zélf toepast)..
weinig afgevaardigden worden ooit keihard afgerekend (een opvallende en zeer bekende uitzondering was Rick Santroum, die zn herverkiezing voorals Afgevaarigde verloor met 17% achterstand)...

Romney zal echter héél erg moeten oppassen zichzelf té zeer te vereenzelvigen met de republikeinse aanpak in het Congress.. die absoluut niet naar tevredenheid van de kiezers is.
Tevens zal het voor Romney lastig zijn dat hij geen direkte controle over de republikeinen in het congress heeft, eigenlijk daar de partij ook maar te volgen heeft en ook door de lastig voorverkiezing weinig 'natuurljk gezag' binnen de GOP...

als campagne-thema is dat voor hem enorm risicovol, omdat hij de regie daar absoluut niet in handen heeft
wat dat betreft is de aanpak voor de republikenen bij de komende 'budget-ceiling'-debatten héél gevaarlijk een een diepe valkuil...
Om die reden ook vermoed ik dat het eerder een bewuste keuze was van team-Obama om die datum de republikeinen voor te houden, wetende dat die heel snel ermee in zouden stemmen.

Overigens, wat me laatst opviel was dat ook het Ryan Plan en belastingverhoging impliceert, die is echter een beetje verstopt en verder niet uitgelegd (wat voor de middenklasse een belangrijk thema kán worden, wie gaat dan die door de GOP en beetje 'verstopte' extra belastingen betalen, als diezelfde GOP er zoveel waarde aan hect dat de miljonairs en hoogste inkomens vooral er niet op achteruit mogen gaan)..
Het Ryan plan gaat uit van een gemiddelde belastinginkomsten van 19% van het BNP in de komende jaren.. gemiddeld is dit de laatste 30 jaar 18,2% geweest, maar momenteel liggen de amerikaanse belastininkomsten rond de 15% BNP..
Dus ook de republikeinen zullen, willen ze dat Ryan Plan uitvoeren, de belastinginkomsten _moeten_ verhogen, hoe ze dat doen is echter nergens prescies terug te vinden, en daarom kunnen de tegenstanders een 'Read my Lips"-beschuldiging creeren:

De Republikeinen hebben al vaker tijdens een campagne beweert belastingen nooit te verhogen om het direkt erna wel te doen... wat dat betreft kan het slimmer zijn dan eerder te kiezen voor Obama die ook al in de aanloop van de verkiezingen die belastingverhoging voostelt, maar dan ook op en manier dat de hoogste inkomens er meer aan mee betalen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_110432880
Reps zijn helemaal gestoord.
pi_110539945
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 09:22 schreef Homey het volgende:
Vergis je niet hoe groot RT is. Die lui zijn volgens mij al groter dan CNN.
RT wordt betaald uit het Kremlin, ik weet niet precies hun belang in het promoten van Ron Paul, aangezien Paul een libertarier is, en de russische overheid dat allesbehalve is. Ik vermoed met het feit dat Paul zich veel minder zal bemoeien met Rusland en hun gewoon hun gang laten gaan. Itt tot nu dat Amerika zich overal mee bemoeit.
en misschien koestert Rusland nog steeds warme gevoelens voor Sarah PalinAlaska, bij Ron Paul valt daar misschien wat mee te doen aangezien die Washington DC de facto weer in een moeras wil veranderen
  donderdag 19 april 2012 @ 17:35:11 #211
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_110540040
Wie heeft geen warme gevoelens voor Sarah Palin? Iedereen toch.
Géén kloon van tvlxd!
pi_110540634
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:35 schreef Montov het volgende:
Wie heeft geen warme gevoelens voor Sarah Palin? Iedereen toch.
Vanwege Who's Naylin Palin? zeker? :P
  Moderator zaterdag 21 april 2012 @ 21:05:51 #213
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_110609238
Vooralsnog is het nek-aan-nek: http://www.cbsnews.com/83(...)rk-times-poll-finds/

Bij de FOX poll werden vraagtekens gezet, maar we kunnen er toch vanuit gaan dat deze CBS/NY Times redelijk goed in elkaar zit?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_110614489
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:05 schreef Mike het volgende:
Vooralsnog is het nek-aan-nek: http://www.cbsnews.com/83(...)rk-times-poll-finds/

Bij de FOX poll werden vraagtekens gezet, maar we kunnen er toch vanuit gaan dat deze CBS/NY Times redelijk goed in elkaar zit?
Uiteraard, zoals je dat ook kunt zeggen van de peilingen van Rasmussen en Gallup waar Romney boven Obama staat.

edit: bij Rasmussen staat Obama weer bovenaan intussen zie ik, dat was de vorige keer nog anders. Maargoed, ik blijf erbij dat Romney een kans maakt.

[ Bericht 8% gewijzigd door noruas_ op 21-04-2012 22:51:28 ]
pi_110615381
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:49 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Vanwege Who's Naylin Palin? zeker? :P
Of vanwege een gezellige barbecue:
http://www.deredactie.be/(...)120420_PalinBarbecue
pi_110615735
quote:
70 years old
-lived through decline of America
-everyone getting fat
-losing wars everywhere
-China becoming superpower
-Europe has better roads and welfare than us
-everyone uses metric system except us
-religious idiots in our government
-homeless people everywhere in USA
-inequality higher than any other country
-too many prisoners
-hated abroad
-bankrupt society,bailed out by foreign countries
-decline of family values
what happened to my United States of America? *tear*
:Y)

quote:
11s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:07 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Of vanwege een gezellige barbecue:
http://www.deredactie.be/(...)120420_PalinBarbecue
[ afbeelding ]
Grote pijpmond :+
  maandag 23 april 2012 @ 16:01:12 #217
33189 RM-rf
1/998001
pi_110678048
Interessante analyse/stelling van de WP (The Fix/Chris Cillizza):

quote:
Is the tea party still relevant?

Is the tea party breaking up?

After playing a dominant role in a number of elections in 2010 — Christine O’Donnell, anyone? — there is growing evidence that the power (and visibility) of the movement has faded somewhat of late.

http://www.washingtonpost(...)l?wpisrc=nl_politics
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_110678886
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 16:01 schreef RM-rf het volgende:
Interessante analyse/stelling van de WP (The Fix/Chris Cillizza):

[..]

http://www.washingtonpost(...)l?wpisrc=nl_politics
Men heeft de Tea party gebruikt om Obama af te schilderen als een extremist en om de republikeinen te verenigen onder een front. Het doel van de Tea party was om de grootte van de regering terug te brengen en de uitgaven te beperken. De republikeinen zijn er nu in geslaagd om Obama van alles de schuld te geven en ondanks dat de Tea party best wel groot was veranderd er natuurlijk helemaal niets. Het is helaas allemaal voor niets geweest en de discussie die de Tea party deed oplaaien is nu helemaal niet meer relevant omdat de Tea party nu hun eigen principes heeft verloochend.

Het is een beetje hetzelfde als sommige OWS leden die zich nu weer achter Obama scharen terwijl ze juist aan het protesteren waren tegen de bailouts en het bedrijfsleven in de politiek. Derhalve draaien ook hun hun eigen beweging de nek om en is het weer bussinus as usual.
pi_110698728
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 16:18 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Men heeft de Tea party gebruikt om Obama af te schilderen als een extremist en om de republikeinen te verenigen onder een front. Het doel van de Tea party was om de grootte van de regering terug te brengen en de uitgaven te beperken. De republikeinen zijn er nu in geslaagd om Obama van alles de schuld te geven en ondanks dat de Tea party best wel groot was veranderd er natuurlijk helemaal niets. Het is helaas allemaal voor niets geweest en de discussie die de Tea party deed oplaaien is nu helemaal niet meer relevant omdat de Tea party nu hun eigen principes heeft verloochend.

Het is een beetje hetzelfde als sommige OWS leden die zich nu weer achter Obama scharen terwijl ze juist aan het protesteren waren tegen de bailouts en het bedrijfsleven in de politiek. Derhalve draaien ook hun hun eigen beweging de nek om en is het weer bussinus as usual.
Zoals altijd met USA. :+
  maandag 23 april 2012 @ 22:44:27 #220
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_110699117
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 16:18 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dat is toch helemaal niet wat er gaande is, achter de schermen zijn Rep en Dem altijd vriendjes geweest en varen zij altijd dezelfde koers. de praktik is het bewijs. Tea-party was een heuse grass roots movement tot de Republikeinen kans zagen dat te infiltreren en te corrumperen enkelt voor de stemmen.

Obama is ook een leugenaar en extremist.... Praktijk is het bewijs.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 23 april 2012 @ 22:47:26 #221
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_110699270
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:05 schreef Mike het volgende:

Wat maakt het eigenlijk uit wie er wint Rep of Dem. Amerika heeft de afgelopen paar decennia maar 1 koers gevaren ongeacht wie er President werd. Ik vind dit allemaal maar naieve nutteloze onzin.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_110712141

Eindelijk erkenning voor Ron Paul? Hij blijkt in Iowa toch de winnaar te zijn, welke staten volgen er mischien nog meer? Ik heb altijd gezegd dat er een luchtje aan de verkiezingen zit.
pi_110714654
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:01 schreef PKRChamp het volgende:

Eindelijk erkenning voor Ron Paul? Hij blijkt in Iowa toch de winnaar te zijn, welke staten volgen er mischien nog meer? Ik heb altijd gezegd dat er een luchtje aan de verkiezingen zit.
Dit bewijst alleen maar weer dat Ron Paul supporters fanatieker bezig blijven met het proces als de mediastorm voorbij is. Niks te maken met fraude. Wordt het niet eens tijd om het hele Ron Paul gebeuren te laten gaan? Of denk je nog dat hij op deze manier een kans maakt soms? Het is maar een beetje een slappe revolutie..
pi_110714695
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:14 schreef noruas_ het volgende:

[..]

Dit bewijst alleen maar weer dat Ron Paul supporters fanatieker bezig blijven met het proces als de mediastorm voorbij is. Niks te maken met fraude. Wordt het niet eens tijd om het hele Ron Paul gebeuren te laten gaan? Of denk je nog dat hij op deze manier een kans maakt soms? Het is maar een beetje een slappe revolutie..
Ik vind het wel interresant dat mijn vermoedens bevestigd worden, bovendien gaat het hier toch over de verkiezingen en daar hoort dit gewoon bij.
pi_110714781
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:15 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ik vind het wel interresant dat mijn vermoedens bevestigd worden, bovendien gaat het hier toch over de verkiezingen en daar hoort dit gewoon bij.
Welke vermoedens? Dat Ron Paul supporters fanatiek zijn? Dat is geen nieuws hoor :P
pi_110714902
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:17 schreef noruas_ het volgende:

[..]

Welke vermoedens? Dat Ron Paul supporters fanatiek zijn? Dat is geen nieuws hoor :P
Dat er geen moer klopt van heel de verkiezingen en dat RP om een of andere reden niet bepaald eerlijk word behandeld. Wederom zijn er geen stemmen geteld en komen ze erachter dat Iowa waarschijnlijk toch naar RP gaat, dan rest de vraag in welke staten nog meer? Ik zie niet in dat dit geen groot nieuws is, je kan wel zeggen dat hij niet genomineerd word maar als we het alleen over de genomineerde moeten hebben dan kunnen we wel stoppen met dit topic.
pi_110715263
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:21 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dat er geen moer klopt van heel de verkiezingen en dat RP om een of andere reden niet bepaald eerlijk word behandeld. Wederom zijn er geen stemmen geteld en komen ze erachter dat Iowa waarschijnlijk toch naar RP gaat, dan rest de vraag in welke staten nog meer? Ik zie niet in dat dit geen groot nieuws is, je kan wel zeggen dat hij niet genomineerd word maar als we het alleen over de genomineerde moeten hebben dan kunnen we wel stoppen met dit topic.
Misschien moet je het filmpje nog eens kijken of je iets beter verdiepen in het proces daarzo dan. Er is geen hertelling van stemmen oid gebeurd, dit is een kwestie van afgevaardigden selecteren. Niks met fraude te maken.
  dinsdag 24 april 2012 @ 13:32:28 #228
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_110717443
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:01 schreef PKRChamp het volgende:

Ze brengt 't lekker sarcastisch. Ook weer treurig hoe enorm ze hebben lopen te kloten met de cijfers. :D Ja ik lach er maar om maar eigenlijk zakt je broek er van af.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_110755270
Romney claimt de winst. "A better america begins tonight".
pi_110755301
Hoe zit het eigenlijk met die rechtszaak over Obamacare?
pi_110755307
Erg goede speech van Romney. Hij speecht nog niet zo goed als Obama, maar het wordt steeds beter.
  woensdag 25 april 2012 @ 05:26:21 #232
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_110755603
Romney vs Obama dus.

Herman Cain. _O_ Wat een baas.
Gewoon eerlijk zeggen dat hij bepaalde dingen niet weet. :D
pi_110757745
Het is bijna mathematisch onmogelijk nu voor Paul om de nominatie in de wacht te slepen.
Romney heeft al iets van 700 bound delegates, en hij gaat nog veel meer bound delegates binnenslepen. Dan zit hij sowieso boven de grens van 1140 en heeft hij automatisch de nominatie te pakken.
pi_110758237
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 03:17 schreef Rumille het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die rechtszaak over Obamacare?
De uitspraak van het Hooggerechtshof is al gedaan, maar zal pas in Juni gepubliceerd worden, vermoedelijk eind juni.
3 maanden vergaan met het schrijven van de onderbouwingen en eventuele 'dissenting positions'...

De verwachting is dat de uitspraak eerder negatief zal zijn over de wet, of eventueel een heel krappe meerderheid (4-5) niet tegen ingrijpen is.
Een aantal conservatieve en constitutionalistische rechters waren zeer negatief over die wet en de ruimte die de federale overheid nam om burgers een verplichtte verzekering op te leggen...

erg belangrijk zal de stellingname van Hoge rechter Kennedy zijn, een relatief conservatieve en enigszins libertarische rechter, die echter niet echt vast te leggen is op één duidelijke positie en vaak ook een doorslaggevende stem geeft...

Conservatieve rechters als Antonin Scalia of Clarence Thomas zijn naar verwachting tégen Obamacare; terwijl de net aangestelde rechter Kagan (in 2010 benoemt door Obama) vermoedelijk ervoor zal zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door RM-rf op 25-04-2012 11:04:35 ]
pi_110760028
De race van Gingrich begint wel érg triest te worden zo langzamerhand..
pi_110764875
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 05:26 schreef Madame_Paon het volgende:
Romney vs Obama dus.

Die reclames van hem. _O_ _O-
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_110773220
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 13:23 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Die reclames van hem. _O_ _O-
idd :D

voor zij die ze gemist hebben:

_O_
  woensdag 25 april 2012 @ 16:46:14 #238
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_110773497
Gingrich stopt. Duidelijk dat Paul nu de overgebleven staten gaat winnen en het toch nog een spannende conventie wordt.
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  woensdag 25 april 2012 @ 17:24:55 #239
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_110775090
quote:
9s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:46 schreef Niox het volgende:
Gingrich stopt. Duidelijk dat Paul nu de overgebleven staten gaat winnen en het toch nog een spannende conventie wordt.
:')

Maar goed.... wetende dat je dit sarcastisch bedoelde, is de overwinning van Romney nu 100% zeker.

Paul kan het ook niet meer winnen. Hij heeft 75 delegates, er zijn er nog 1044 binnen te halen, en hij heeft er nog 1069 nodig om bij de 1144 te komen.

Zelfs als ie *alle* delegates zou krijgen van Santorum en Gingrich (wat hoogst onwaarschijnlijk is), dan nog heeft Romney met de komende verkiezingen nog genoeg speling om die 1144 te halen. Ruim voldoende.

Nee, Ron Paul doet nog voor spek en bonen mee..... alleen nog om zijn boodschap te verkondigen. Net als de vorige keren. :P

[ Bericht 29% gewijzigd door maartena op 25-04-2012 17:36:36 ]
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 25 april 2012 @ 17:50:34 #240
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_110776088
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 05:26 schreef Madame_Paon het volgende:
Romney vs Obama dus.

Heeft ie gejat van Jesse Ventura.
  woensdag 25 april 2012 @ 17:52:35 #241
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_110776157
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 09:31 schreef Homey het volgende:
Het is bijna mathematisch onmogelijk nu voor Paul om de nominatie in de wacht te slepen.
Romney heeft al iets van 700 bound delegates, en hij gaat nog veel meer bound delegates binnenslepen. Dan zit hij sowieso boven de grens van 1140 en heeft hij automatisch de nominatie te pakken.
Zij maken het hem ook erg lastig met al die regels tjeetjemina. Wederom bewijs dat de President van Amerika links of rechts gewoon gekocht wordt en vooraf al bepaald is!

Mensen die niet weten en denken dat post-turtle jr. er zelf kwam jaren geleden _O-
pi_110776584
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:52 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Zij maken het hem ook erg lastig met al die regels tjeetjemina. Wederom bewijs dat de President van Amerika links of rechts gewoon gekocht wordt en vooraf al bepaald is!
Die regels stonden gewoon vooraf vast toch? Zonder significante aanhang in de partij maak je geen kans op de nominatie. Vette pech voor randfiguren als Paul.
  woensdag 25 april 2012 @ 18:17:59 #243
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_110777056
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:52 schreef Schenkstroop het volgende:
Welnee, die regels zijn voor een groot gedeelte gebaseerd op de grondwet van de Verenigde Staten. Dat er partijen en groepen zijn die op slinkse wijze de grondwet misbruiken, omdat deze in twee eeuwen (mbt verkiezingen) geen update heeft gekregen (zoals SuperPAC's) is een andere zaak.

Maar daar heeft Ron Paul ook niets aan, want die WIL de Grondwet helemaal niet wijzigen, en zal dus net zo goed het presidentschap moeten "kopen".

En inderdaad.... toen hij voor het Presidentschap ging, wist hij van te voren hoe de regels in elkaar staken.
-
  woensdag 25 april 2012 @ 18:20:40 #244
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_110777147
quote:
2s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:17 schreef maartena het volgende:

[..]

Welnee, die regels zijn voor een groot gedeelte gebaseerd op de grondwet van de Verenigde Staten. Dat er partijen en groepen zijn die op slinkse wijze de grondwet misbruiken, omdat deze in twee eeuwen (mbt verkiezingen) geen update heeft gekregen (zoals SuperPAC's) is een andere zaak.

Maar daar heeft Ron Paul ook niets aan, want die WIL de Grondwet helemaal niet wijzigen, en zal dus net zo goed het presidentschap moeten "kopen".

En inderdaad.... toen hij voor het Presidentschap ging, wist hij van te voren hoe de regels in elkaar staken.
Kiezers wordt het ook moeilijk gemaakt heel vaag. Dat twee partijen-systeem lijkt wel ontworpen om de burger te laten denken dat zij een keuze hebben.
  woensdag 25 april 2012 @ 18:21:32 #245
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_110777172
quote:
7s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die regels stonden gewoon vooraf vast toch? Zonder significante aanhang in de partij maak je geen kans op de nominatie. Vette pech voor randfiguren als Paul.
Heel jammer inderdaad. Op wie zou of ga jij stemmen :P
pi_110777216
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:20 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Kiezers wordt het ook moeilijk gemaakt heel vaag. Dat twee partijen-systeem lijkt wel ontworpen om de burger te laten denken dat zij een keuze hebben.
Dan kiezen ze toch andere kandidaten in de primaries? Al dat gezeur. Er is veel mis in de Amerikaanse politiek, maar dat Ron Paul kansloos is, is daar nu net geen voorbeeld van.
  woensdag 25 april 2012 @ 18:22:38 #247
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_110777218
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:20 schreef Schenkstroop het volgende:
Tja.... uiteindelijk snijdt Ron Paul zichzelf in de vingers:

1) Om SuperPAC's, en het "kopen" van het Presidentschap te stoppen, is een Constitutional Amendment nodig die bepaalde grondregels voor verkiezingen vast stelt.

(1.1, om een meerdere partijen-stelsel in te voeren met meer keuzes, zijn zelfs grondige ingrepen nodig in de grondwet)

2) Ron Paul is fel tegen verdere Constitutional Amendments.

(en 2.1, hij zal helemaal niet te porren zijn voor het op de schop gooien van de Grondwet om het politieke systeem aan te passen).

Tja..... hier geldt dus gewoon "Play the game or move aside".

Aangezien Ron Paul geen Grondwetswijzigingen wil, staat hij aan de kant van de mogelijkheden die de huidige grondwet bied met betrekking tot het vormen van SuperPAC's, welke in principe het 1st Amendment gebruiken om hun mening te uiten. Hun geld komt niet bij de kandidaten terecht (want dat is tegen de wet), maar ze hebben het volste recht hun mening te uiten middels vele miljoenen kostende media campagnes. Daar IS wat aan te doen, en natuurlijk niet door het 1st Amendement aan te passen, maar door bepaalde grondregels in de grondwet op te nemen waardoor bijv. niemand anders dan de kandidaat zelf campagne mag voeren voor of tegen kandidaten. Dan is het "kopen" van het Presidentschap snel voorbij.

Maar daar wil ook Ron Paul niet aan. Overigens heeft Ron Paul ook Super PACs natuurlijk, dus die speelt het spelletje gewoon mee net als de anderen.

[ Bericht 26% gewijzigd door maartena op 25-04-2012 19:23:13 ]
-
pi_110777228
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:21 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Heel jammer inderdaad. Op wie zou of ga jij stemmen :P
Ik mag daar niet stemmen maar tussen Romney en Obama ga ik voor Obama. Binnen de Republikeinse partij waren voornamelijk hele slechte kandidaten beschikbaar overigens. Die hadden blijkbaar geen enkele ambitie om te winnen dit jaar.
pi_110784035
Paul hoort qua overtuigingen bij de Libertarian party, niet bij de Republican party.
pi_110784607
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 20:37 schreef Homey het volgende:
Paul hoort qua overtuigingen bij de Libertarian party, niet bij de Republican party.
Ach kansloos als splinter binnen de ene dwaze partij of kansloos bij de andere dwaze splinterpartij maakt ook niet zoveel uit :P
pi_110785234
quote:
10s.gif Op woensdag 25 april 2012 20:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach kansloos als splinter binnen de ene dwaze partij of kansloos bij de andere dwaze splinterpartij maakt ook niet zoveel uit :P
Liever gezegd: Een splinter in een grote partij of groot in een splinterpartij
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_110794772
quote:
10s.gif Op woensdag 25 april 2012 20:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hebben we zat!!!
pi_110825597
In deze tijden waarin we afstevenen op een complete confrontatie tussen democraten en republikeinen:

http://www.bbc.co.uk/news/magazine-17821516

In het filmpje op de BBC-site wordt een broederlijk beeld opgehangen: Johnson die na de moord op JFK vaak advies vroeg aan Eisenhower, Carter die bij de Iran-crisis Ford opzocht, Clinton die aan de telefoon hing met Nixon (?),....
Is het zo lonely aan de top dat je gemakkelijk over partijgrenzen gaat?
  vrijdag 27 april 2012 @ 06:19:33 #254
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_110849427
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_110851744
quote:
Dat het nog niet een gelopen race zou zijn is wel echt onzin trouwens.
pi_110861994
quote:
Maar Ron Paul en zijn supporters worden echt eerlijk behandeld hoor, er is geen sprake van manipulatie of regelrechte fraude. :')
  vrijdag 27 april 2012 @ 17:19:47 #257
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_110868656
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:40 schreef noruas_ het volgende:

[..]

Dat het nog niet een gelopen race zou zijn is wel echt onzin trouwens.
Dat vind ik dan het minst merkwaardige van dit artikel. Er wordt gerotzooit met delegates die dus nog niet gekozen zijn, een caucus chairman die RP stemt wordt niet toegestaan als chairman. :D Althans, dat probeert men. Echt gekkenwerk en manipulatie.

[ Bericht 8% gewijzigd door popolon op 27-04-2012 17:27:35 ]
pi_110869615
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 17:19 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat vind ik dan het minst merkwaardige van dit artikel. Er wordt gerotzooit met delegates die dus nog niet gekozen zijn, een caucus chairman die RP stemt wordt niet toegestaan als chairman. :D Althans, dat probeert men. Echt gekkenwerk en manipulatie.
Het is minder merkwaardig misschien maar het zet het wel in perspectief, het maakt het namelijk gerommel in de marge. Wat ook meteen verklaart waarom het geen groot nieuws is bij de grote netwerken.

Dit soort hopeloos amateurisme is bij caucussen wel een vervelend steeds terugkerend verschijnsel. Ik kan me wel enigszins voorstellen dat RP en zijn supporters wat irritatie opwekken met hun delegate-strategie (proberen meer delegates te scoren dan proportioneel is) maar wat ze doen is wel gewoon geoorloofd volgens de regels.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 mei 2012 @ 21:41:58 #259
862 Arcee
Look closer
pi_111015280
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 2 mei 2012 @ 10:34:05 #260
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_111030230
quote:
Triest dat soort attack ads. Vooral triest dat het zo effectief is.
  woensdag 2 mei 2012 @ 11:10:38 #261
93664 waht
Mushir
pi_111031401
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 10:34 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Het is triest maar het fundament hiervan ligt tussen de oren van de kiezers.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 2 mei 2012 @ 11:28:39 #262
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_111032006
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 10:34 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

De Bin Laden attack ad ('what decision would Mitt Romney have made?') vind ik dan weer hilarisch en geniaal, omdat de Republikeinen de afgelopen elf jaar niets anders hebben gedaan dan national security politiseren, 9/11 om de haverklap in de mond nemen, en Democraten als zwakke terroristenknuffelaars af te schilderen die uit onkunde Al-Qaida tot in het hart van Amerika zouden laten doordringen; maar nu schuimbekkend schande roepen dat Obama de dood van Bin Laden gebruikt in zijn campagne - een campagne tegen een man die in 2007 Obama nog bekritiseerde voor zijn plannen Pakistan in te gaan als Bin Laden er zou zitten. Geniaal.
  woensdag 2 mei 2012 @ 11:31:05 #263
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_111039328
Het lijkt erop dat Ron Paul flink wat grond aan het winnen is ten opzichte van Romney.

http://www.dailypaul.com/(...)gates-than-you-think

Romney verliest zelfs delegates, terwijl Ron Paul er steeds meer bij krijgt.
Sterker nog, Ron Paul wint staten die eerder in Romneys handen waren.

Ook weer ziekelijk hoeveel corruptie, fraude en machtsmisbruik er voorkomt om ervoor te zorgen dat Ron Paul zoveel mogelijk wordt tegengewerkt.
Maarja, dat zijn incidenten toch? Is niks structureels, niks aan de hand, oogjes toe en gewoon doorlopen :)
pi_111046950
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:41 schreef Refragmental het volgende:
Het lijkt erop dat Ron Paul flink wat grond aan het winnen is ten opzichte van Romney.

http://www.dailypaul.com/(...)gates-than-you-think

Romney verliest zelfs delegates, terwijl Ron Paul er steeds meer bij krijgt.
Sterker nog, Ron Paul wint staten die eerder in Romneys handen waren.

ojee, je hebt je toch niet laten aanpraten dat Ron Paul nog een kans maakt?
  woensdag 2 mei 2012 @ 17:30:52 #266
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_111046958
Wees er maar trots op dat iemand meer delegates kan verzamelen ondanks flink minder stemmen. Ik zou het eerder zien als signaal dat het proces van kiesmannen en getrapte deelverkiezingen een ondoorzichtig geheel is waarmee je uiteindelijk een vertekend beeld krijgt van de stemmen op de conventie en de keuzes van de inwoners, maar goed, je kan inderdaad ook huilen over hoe Ron Paul door fraude van de nominatie wordt afgehouden. Whatever floats your boat.
Géén kloon van tvlxd!
pi_111096926
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:30 schreef Montov het volgende:
Wees er maar trots op dat iemand meer delegates kan verzamelen ondanks flink minder stemmen. Ik zou het eerder zien als signaal dat het proces van kiesmannen en getrapte deelverkiezingen een ondoorzichtig geheel is waarmee je uiteindelijk een vertekend beeld krijgt van de stemmen op de conventie en de keuzes van de inwoners, maar goed, je kan inderdaad ook huilen over hoe Ron Paul door fraude van de nominatie wordt afgehouden. Whatever floats your boat.
Dat flink minder stemmen is volgens mij inderdaad keiharde fraude. Er circuleren al verschillende berichten/filmpjes op het internet die aantonen dat die stemmachines makkelijk gemanipuleerd kunnen worden. Ik sta er iedergeval niet raar van te kijken als dat idd het geval is, vooral als ik kijk wat RP losmaakt bij mensen in tegenstelling van Mitt Romney waar niemand echt warm voor loopt.
pi_111097666
Ik denk dat het nu wel eens tijd is om de Ron Paul hype stop te zetten.

Geloof ik dat er grove fouten zijn gemaakt in de primaries en dat het een grote zooi was? Ja.
Denk ik dat er in bepaalde staten opzettelijk gemoeid is met de uitslagen om deze pro-Romney of anti-Paul te laten lijken? Kans is groot, lijkt mij.
Had Paul anders wel kans gemaakt? Hell no.
Is de kans op een brokered convention aanwezig? Bijna nihil.

Het is en blijft een kansloze gast, ondanks dat hij zeer intelligent overkomt en sommige goede standpunten heeft. Waarom dan al die aandacht daar nog steeds naar?
  vrijdag 4 mei 2012 @ 05:17:01 #270
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111117020
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:41 schreef Refragmental het volgende:
Ook weer ziekelijk hoeveel corruptie, fraude en machtsmisbruik er voorkomt om ervoor te zorgen dat Ron Paul zoveel mogelijk wordt tegengewerkt.
Maarja, dat zijn incidenten toch? Is niks structureels, niks aan de hand, oogjes toe en gewoon doorlopen :)
Ik denk dat het met andere kandidaten net zo goed gebeurd..... alleen de Ron Paul fans schreeuwen het hardste, en dan valt het op. Als je echt denkt dat corruptie echt alleen beperkt blijft tot het benadelen van slechts 1 kandidaat, dan heb je een iets te rooskleurig beeld van de Amerikaanse politiek. ;)

http://www.huffingtonpost(...)fraud_n_1248015.html

De Romney campagne klaagt ook over de caucus fraude, en evt. mogelijke fraude. Dat het vooral opvalt in combinatie met Ron Paul, is omdat zijn aanhangers het internet volschreeuwen over fraude.

[ Bericht 14% gewijzigd door maartena op 04-05-2012 05:34:38 ]
-
  vrijdag 4 mei 2012 @ 05:26:27 #271
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111117027
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:28 schreef Gamesua het volgende:
Ik denk dat het nu wel eens tijd is om de Ron Paul hype stop te zetten.
Het was 3 maanden geleden alang duidelijk dat Ron Paul kansloos was..... maar de Ron Paul fans zien fraude die ze wellicht een paar honderd stemmen hadden kunnen opleveren, en denken dat de wereld vergaat.

Het is natuurlijk zo dat stem machines ook in het nadeel van andere kandidaten kunnen werken, en dat caucus regels en primary regels (zie SC bijvoorbeeld) kandidaten kunnen tegenwerken en zelfs kan lijden tot rechtszaken..... maar voor Ron Paul is een paar honderd stemmen natuurlijk al heel wat.

Ook al is er aantoonbare fraude..... en aantoonbare problemen met caucusses, het maakt de kansen van Ron Paul echt niet groter.
-
  vrijdag 4 mei 2012 @ 05:27:26 #272
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111117029
quote:
Is de semi-communistische staatstelevisie van Rusland de enige betrouwbare bron tegenwoordig?
-
  vrijdag 4 mei 2012 @ 05:39:46 #273
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_111117041
quote:
"Romney heeft gereisd met zijn hond vastgebonden op het dak."
"Maar Obama heeft als kind hond gegeten!" (alsof je dat met elkaar kunt vergelijken :'))

"Romney was tegen die missie, maar we hebben wel Bin Laden gedood, dus Obama had gelijk en Romney niet, nanananana :6."

Het zijn net een stel brugklassers.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 05:57:45 #274
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111117058
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 05:39 schreef Madame_Paon het volgende:
Het zijn net een stel brugklassers.
Welkom bij de Amerikaanse politiek.

Overigens weinig beter dan bijv. Wilders, als ik de Nederlandse politiek zo eens volg. ;)
-
  vrijdag 4 mei 2012 @ 09:22:28 #275
33189 RM-rf
1/998001
pi_111118485
Ron Paul en zn supporters zijn wel bezig met een poging de republikeinse conventie een sterke invloed te geven en hebben hier de meewind van nog altijd een stevige anti-Romney fractie...

ze willen hun anti-overheid-boodschap versterkt brengen en profiteren van het uit de race stappen van santroum om ook diens achterban met hen mee te krijgen (alhoewel ik het een beetje vreemd bondgenootschap vind tussen de meer liberale Paul-aanhangers en de ultraconservatieve religieuze die achter Santorum aanliepen).

Paul.-aanhangerds zijnd aarbij zelf diegenen die politieke trucs toepassen om ondanks een lager stemmenaantal toch de macht te grijpen met twijfelachtige politieke trucjes...

in Iowa wisten ze veel paul-aanhangers in de vorostand te krijgen en via-via ook meer delegates aan paul toe te wijzen dan dat hij op basis van stemmen recht had..
in Alaska deden ze een poging alle delegates Paul toe te wijzen

in Colorado hetzelfde:

http://www.denverpost.com/breakingnews/ci_20398638/politics
quote:
unified Paul and Santorum supporters

Colorado Republicans are heading to their national convention with their most conservative delegation in years, as supporters for Ron Paul and Rick Santorum masterminded a stunning upset in electing delegates.

At the state convention in Denver today, Paul forces easily were the most vocal, adding their candidate's name at almost every opportunity. When Republicans sang "Hey, hey, hey, good-bye" to President Barack Obama, Paul backers changed the words to "Hey, hey, hey, Ron Paul."

The momentum was painful for Mitt Romney supporters, who had assumed when Santorum dropped out of the presidential race this week they'd have a much easier time in winning Colorado's delegate and alternate seats to the Republican National Conventionin Tampa in August.

Instead, some of the Santorum's supporters united with Paul's backers to form the "Conservative Unity Slate" to win a slew of delegate slots. Four years ago, only one Paul supporter was elected to attend the national convention.

"This is a revolution," said Florence Sebern of Denver, an "unpledged" delegate who was wearing a Paul pin. She was part of the slate.

Slate supporters said they wanted to send a message to Romney about the importance of sticking to conservative values.

More than 800 Republicans — easily double the number who sought to attend the RNC in 2008 — ran for the 33 elected delegate and 33 elected alternate slots.

At congressional assemblies Thursday and Friday, Republicans elected 21 delegates and 21 alternates. Thirteen of the 18 winning delegates elected Friday were on the Paul/Santorum unity slate.

Paul zal metd at soort trucjes zeker niet zomaar de kandidatuur kunnen winnen, integendeel, ik vermoed dat als hij werkelijk op zulk een confrontatie-koers gaat hij door de meerderheid der Republikeinen volop uitgekotst wordt, omdat kennelijk zichzelf te promoten belangrijker lijkt voor hem dan Obama te verslaan...
Op deuze manir forceneren paul-supporters vooral een stevige breuk in de GOP en benadelen vooral Romney's kansen op een succesvolle campagne tegen Obama.
pi_111118618
Paul doet hard z'n best om Obama aan een tweede termijn te helpen 😜
pi_111129808
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:29 schreef 99.999 het volgende:
Paul doet hard z'n best om Obama aan een tweede termijn te helpen 😜
Hoe?
pi_111129938
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 14:39 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Hoe?
Door te trachten meer verdeeldheid te zaaien in zijn eigen partij :). dat maakt het voor Obama alleen maar makkelijker allemaal.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:44:32 #279
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_111129999
Dat wil Paul ook dat wakkerschudden en dus misschien verdeling.

Ik vind het wel mooi zoiets. Santorum supporters hebben er blijkbaar geen probleem mee dat Paul Santorum een leugenaar en 'fake' noemde. :D
pi_111130217
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 14:44 schreef popolon het volgende:
Dat wil Paul ook dat wakkerschudden en dus misschien verdeling.

Ik vind het wel mooi zoiets. Santorum supporters hebben er blijkbaar geen probleem mee dat Paul Santorum een leugenaar en 'fake' noemde. :D
Ach extremisten. Mijn vijand is jouw vijand, niet zo gek dat ze elkaar wel weten te vinden.
pi_111130738
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 14:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Door te trachten meer verdeeldheid te zaaien in zijn eigen partij :). dat maakt het voor Obama alleen maar makkelijker allemaal.
Waarom zeg je niet hetzelfde over Romney, dat hij diegene is die verdeeldheid zaait?
Waarom niet over Gingrich, of Santorum toen zij ook nog in de race waren?
pi_111130920
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 15:03 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Waarom zeg je niet hetzelfde over Romney, dat hij diegene is die verdeeldheid zaait?
Omdat Romney altijd al zeer kansrijk was en niet tot het bittere einde doorging met een strijd, terwijl de reps helemaal geen behoefte hebben aan strijd op dit moment.

Ik vind het niet erg hoor, maar je ziet het verschil toch wel?
pi_111131413
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 05:27 schreef maartena het volgende:

[..]

Is de semi-communistische staatstelevisie van Rusland de enige betrouwbare bron tegenwoordig?
De enige bron die tenminste nieuws uitzend wat ik op de andere kanalen niet te zien krijg.
pi_111131930
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 15:21 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

De enige bron die tenminste nieuws uitzend wat ik op de andere kanalen niet te zien krijg.
Misschien moet je disney films gaan kijken, net zoveel nieuwswaarde.
pi_111132179
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 15:34 schreef thettes het volgende:

[..]

Misschien moet je disney films gaan kijken, net zoveel nieuwswaarde.
Dus omdat de russische staat het deels financieerd is de nieuwswaarde gelijk nihil?
pi_111133557
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 15:03 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Omdat Romney nu zeer ruim voor staat en degene is die het voor de republikeinen moet doen tegen Obama. De andere heren zijn uit de race gestapt en kan je wat dat aangaat niet veel verwijten.
pi_111133676
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 15:41 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dus omdat de russische staat het deels financieerd is de nieuwswaarde gelijk nihil?
Niet gelijk maar het zorgt wel voor een zekere 'kleuring' :)
pi_111133930
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 15:41 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Eigenlijk was het een reactie op je 'nieuws wat ik wil zien'. Gezien je posthistorie zou ik dat bijna interpreteren als dat je alleen nieuws kijkt dat je goed uitkomt, namelijk russische filmpjes op youtube. Vandaar mijn verwijzing naar Disney, dat heeft ook weinig nieuwswaarde maar is ook leuk.
pi_111134804
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:27 schreef thettes het volgende:

[..]

Eigenlijk was het een reactie op je 'nieuws wat ik wil zien'. Gezien je posthistorie zou ik dat bijna interpreteren als dat je alleen nieuws kijkt dat je goed uitkomt, namelijk russische filmpjes op youtube. Vandaar mijn verwijzing naar Disney, dat heeft ook weinig nieuwswaarde maar is ook leuk.
Je zal wel moeten als je iets over Ron Paul wilt vinden aangezien hij stelselmatig genegeerd word door de andere kanalen.
pi_111135067
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Niet gelijk maar het zorgt wel voor een zekere 'kleuring' :)
CNN, MSNBC en FOX zijn niet bepaald objectief vooral als je kijkt naar de verslaggeving over Iran bijvoorbeeld. Pure propagandamachines zijn dat die andere media,
pi_111135137
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:56 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

CNN, MSNBC en FOX zijn niet bepaald objectief vooral als je kijkt naar de verslaggeving over Iran bijvoorbeeld. Pure propagandamachines zijn dat die andere media,
En je favoriete Russia Today niet zeker _O-??
pi_111135358
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:56 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

En propaganda is alleen erg als het niet in je straatje past? Russia Today is nou ook niet erg zuiver
pi_111136801
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En je favoriete Russia Today niet zeker _O-??
Het is tenminste een tegengeluid, bij RT is er tenminste berichtgeving over Ron Paul iets wat er bij de andere media totaal niet is. Wat dus jullie gevoel versterkt dat RP maar iemand is die maar marginaal gesteund word door het Amerikaanse volk. Dit kun je natuurlijk ook zien dat het een feit is dat RP door de rest genegeerd word maar dan word RT ineens als onbetrouwbaar afgeschilderd. Beetje vreemde redenatie houden jullie er op na.
pi_111137635
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:42 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Het is tenminste een tegengeluid, bij RT is er tenminste berichtgeving over Ron Paul iets wat er bij de andere media totaal niet is. Wat dus jullie gevoel versterkt dat RP maar iemand is die maar marginaal gesteund word door het Amerikaanse volk. Dit kun je natuurlijk ook zien dat het een feit is dat RP door de rest genegeerd word maar dan word RT ineens als onbetrouwbaar afgeschilderd. Beetje vreemde redenatie houden jullie er op na.
Je kunt je natuurlijk ook afvragen wáárom er geen nieuws is over Ron Paul. Zijn delegate strategie (die in primaries uberhaupt niet mogelijk is) is een achterhoede gevecht en hij is gewoon een kansloze kandidaat momenteel waar niet veel over te vertellen is. Ik heb het filmpje gezien maar zelden heb ik zo'n slecht item gezien. Er is eigenlijk niks te melden dus brengen ze maar een paar minuten een willekeurige Paul supporter in beeld die mag vertellen hoe fantastisch hij is. Maargoed, een kritische vraag over Paul hoef je bij RT ook niet te verwachten natuurlijk.
pi_111160780
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:42 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Volgens mij redeneren 'wij' heel consequent en logisch en wordt die redenatie ook heel goed ondersteund door de feiten en werkelijkheid. Jij zoekt een extreme kant van het hele circus op en ziet daarin jouw eigen waarheid die niet gehinderd wordt door enige logische feitelijke waarnemingen...
pi_111178228
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 07:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij redeneren 'wij' heel consequent en logisch en wordt die redenatie ook heel goed ondersteund door de feiten en werkelijkheid. Jij zoekt een extreme kant van het hele circus op en ziet daarin jouw eigen waarheid die niet gehinderd wordt door enige logische feitelijke waarnemingen...
Pardon? :D
Het is toch overduidelijk dat de heer RP niet geheel gelijk word behandeld in vergelijking met de rest. Al die filmpjes en berichten die ik heb gepost is helemaal nergens op gebasseerd volgens jou?

Overigens zijn er ook andere debatten gaande en onze vriend Gary Johnson is daar volop actief.

Helaas is het geluid erg slecht en heb het daarom nog niet gekeken.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 21:38:03 #297
33189 RM-rf
1/998001
pi_111181709
PKRChamp... vnd je het ook niet totaal oneerlijk dat Romney-aanhanger eigenlijk gewoon bijna fraude uitvoerden toen ze na de verkiezingen in Alaska de regels wilden wijzigen en alle GOP-delegates uit Alaska aan Romney toewijzen, terwijl Ron Paul ook 6 delegates gewonnen had volgens de regels?

is dat geen bewijs van grove fraude en ondemocratische gedrag door Romney-aanhangers?
pi_111183141
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:38 schreef RM-rf het volgende:
PKRChamp... vnd je het ook niet totaal oneerlijk dat Romney-aanhanger eigenlijk gewoon bijna fraude uitvoerden toen ze na de verkiezingen in Alaska de regels wilden wijzigen en alle GOP-delegates uit Alaska aan Romney toewijzen, terwijl Ron Paul ook 6 delegates gewonnen had volgens de regels?

is dat geen bewijs van grove fraude en ondemocratische gedrag door Romney-aanhangers?
Was gewoon fraude!! :Y
pi_111185055
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:38 schreef RM-rf het volgende:

Maar WTF heb je nou aan die informatie nu?
pi_111185444
Een heel andere kwestie: de media bij ons berichten er bijna niet meer over, maar volgens http://elections.nytimes.com/2012/primaries/calendar zal er op 8 mei nog gestemd worden in North Carolina, Indiana en West Virginia... boeit dit nog iemand? Doet Romney die staten nog aan?

Het spannendste op dit moment is de keuze voor vice-president. Wikipedia heeft een gallerijtje:
http://en.wikipedia.org/w(...)2#Candidates_gallery
(Trump, Rice en Santorum staan er ook tussen). Is er al iets meer duidelijkheid??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')