abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109640257
Allereerst wil ik zeggen dat ik vanmiddag een afspraak bij de dokter heb, maar er zijn misschien hier mede fokkers die me al een beetje gerust kunnen stellen.

Ik heb al een tijdje lang dat ik een doof gevoel had in een kleine teen, duurde een paar uur en was weer weg. Dacht dat het aan mijn schoenen lag.
Maar afgelopen zaterdag had ik het ineens ook aan mijn andere voet en begon mijn hand te tintelen.
Ik dacht dat gaat wel over na het slapen.

Nu is het zo dat vanaf zondag mijn handen een soort doof gevoel hebben en tintelen en mijn voeten ook. Wat ik misschien er wel bij moet vermelden is dat ik ook een zeurderig gevoel heb in mijn bovenrug. Heb verder niks bijzonders gedaan behalve een wasrek naar boven getild.

De tintelingen zijn bijna continu aanwezig.

Iemand enig idee??
Zie al dingen staan zoals MS en dergelijke op internet, dus daar wordt je niet vrolijk van.
pi_109640304
Kan ook een hernia zijn, of wat ik bijvoorbeeld heb een zwakke tussenwervel.

Ik heb altijd last van mijn onder-rug, eind vorig jaar toch maar eens bij de huisarts langs.
Röntgen-foto en MRI-scan later blijkt dat ik een zwakke tussenwervel heb.
Houd in dat als ik door mijn rug ga ik wat in elkaar zak, en de tussenwervel dus ook in elkaar gedrukt word. Maar dat spul moet wel ergens naar toe, dus zet het uit naar buiten.
Bij mij voornamelijk naar de linkerkant, waar het dan op een zenuw drukt.

En als ik dan kort loopt gaat er een naar gevoel vanuit mijn rug door mijn linkerbeen naar mijn voet, die uiteindelijk gaat tintelen.
Nou zijn er voor mij wel een paar simpele oefeningen om er ook snel weer van af te zijn, maar leuk is anders.
Rug gaat nu wel weer beter, maar lang lopen of stil staan is altijd pijnlijk.

Succes iig.
"Time to go clubbing. Watch out baby-seals!"
pi_109640343
quote:
0s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 07:51 schreef freshy98 het volgende:
Kan ook een hernia zijn, of wat ik bijvoorbeeld heb een zwakke tussenwervel.

Ik heb altijd last van mijn onder-rug, eind vorig jaar toch maar eens bij de huisarts langs.
Röntgen-foto en MRI-scan later blijkt dat ik een zwakke tussenwervel heb.
Houd in dat als ik door mijn rug ga ik wat in elkaar zak, en de tussenwervel dus ook in elkaar gedrukt word. Maar dat spul moet wel ergens naar toe, dus zet het uit naar buiten.
Bij mij voornamelijk naar de linkerkant, waar het dan op een zenuw drukt.

En als ik dan kort loopt gaat er een naar gevoel vanuit mijn rug door mijn linkerbeen naar mijn voet, die uiteindelijk gaat tintelen.
Nou zijn er voor mij wel een paar simpele oefeningen om er ook snel weer van af te zijn, maar leuk is anders.
Rug gaat nu wel weer beter, maar lang lopen of stil staan is altijd pijnlijk.

Succes iig.
Loop er ook mee rond. Fietsen gaat goed maar lopen en stilstaan was een hel. Gaat gelukkig beter nu maar het echt geen pretje. Ga nu de 12e week in.
'krak'
pi_109641860
Bij tintelt het dus allemaal.
Handen en voeten en een doof gevoel ook branderigheid en speldenprikjes.
En nu krijg ik ook nog eens een rare sensatie van mijn tong.
Maar vooral die die handen en voeten, ze voelen ook nog eens koud aan.

Zit nu op werk en op internet te zoeken en zit mezelf een beetje gek te maken.

quote:
Overzicht van de klachten
tintelingen
prikkelingen
dove plekken op de huid
elektrisch gevoel bij het buigen van het hoofd
brandgevoel aan de huid
stijf bandgevoel bij de knie
koudegevoel aan voeten en/of onderbenen
Heb al bijna het idee het te hebben. Het enige wat me nog enigzins van gedachte kan veranderen in de rugpijn boven in mijn rug naast mijn schouderbladen. Dat er een zenuw beknelt zit.
Maar dan nog kan het niet zo zijn dat en allebei mijn handen en voeten aangedaan zijn???
Zit echt in de stress zeg. :(
  donderdag 29 maart 2012 @ 09:44:06 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109641957
Stoppen nou met googelen, hoor.
The love you take is equal to the love you make.
pi_109641981
quote:
0s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 09:44 schreef Lienekien het volgende:
Stoppen nou met googelen, hoor.
Ja ik weet het, heb de afspraak om 2 uur bij de huisarts, maar meestal word je daar ook niet veel wijzer van.

Begin het wel een beetje eng te vinden.
  donderdag 29 maart 2012 @ 09:46:24 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109642018
Ga je die zorg wel uitspreken?
pi_109642038
quote:
0s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 09:39 schreef Handheld het volgende:
Bij tintelt het dus allemaal.
Handen en voeten en een doof gevoel ook branderigheid en speldenprikjes.
En nu krijg ik ook nog eens een rare sensatie van mijn tong.
Maar vooral die die handen en voeten, ze voelen ook nog eens koud aan.

Zit echt in de stress zeg. :(
Lieve TO. tintelingen in handen en voeten en raar gevoel bij mond zijn ook typische klachten bij hyperventilatie. Hoe meer je je druk maakt hoe erger het wordt.

Probeer een ademnhalingsoefening, zal je zeker geen kwaad doen.
Probeer de ademhaling te regelen door drie seconden te nemen voor inademen , kleine pauze en zes seconden voor het uitademen en weer een kleine pauze.
pi_109642215
quote:
0s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 09:46 schreef Lienekien het volgende:
Ga je die zorg wel uitspreken?
Ja zeker weten!
Vind jij die zorg terecht, heb al gesearched op het forum dus weet een beetje van jouw situatie af.

quote:
0s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 09:46 schreef computergirl het volgende:

[..]

Lieve TO. tintelingen in handen en voeten en raar gevoel bij mond zijn ook typische klachten bij hyperventilatie. Hoe meer je je druk maakt hoe erger het wordt.

Probeer een ademnhalingsoefening, zal je zeker geen kwaad doen.
Probeer de ademhaling te regelen door drie seconden te nemen voor inademen , kleine pauze en zes seconden voor het uitademen en weer een kleine pauze.
Ja maar ik maakte me nog geen zorgen eigenlijk.
Ik dacht zaterdag dat gaat wel weer over.
Nou ja volgende dag nog niet, maar nu is het alweer 5 dagen zonder verbetering en nu begin ik met googlen. En ja nu pas raak ik de stress niet eerder.

Dacht eerst dat het gewoon een verkeerde houding is geweest, maar volgens mij kan het dan helemaal niet zo zijn dat en je voeten en je handen aangetast zijn.
Maar ik heb het dus in alle 4.
  donderdag 29 maart 2012 @ 09:56:06 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109642320
Wat je in je lichaam voelt of denkt te voelen wordt daarmee nu versterkt. Je dreigt zo een beetje in een neerwaartse spiraal te komen: door je angst focus je op je lijf en doordat je je focust op je lijf ga je van alles voelen.

Het kan zoveel zijn. Ga naar je huisarts en laat je geruststellen.
pi_109642363
Niet in paniek raken, rustig de afspraak met de dokter afwachten, niet op internet de meest vreselijke dingen opzoeken en lezen...

Rustig blijven ademhalen, je bent jezelf alleen maar aan het opfokken.
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_109642673
quote:
0s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 09:56 schreef Lienekien het volgende:
Wat je in je lichaam voelt of denkt te voelen wordt daarmee nu versterkt. Je dreigt zo een beetje in een neerwaartse spiraal te komen: door je angst focus je op je lijf en doordat je je focust op je lijf ga je van alles voelen.

Het kan zoveel zijn. Ga naar je huisarts en laat je geruststellen.

Ja oke, maar die speldenprikjes en dat rare gevoel(branderig dof), dat voel ik toch echt.

Tuurlijk ga ik zo naar mijn huisarts, maar zie op heel veel forums van MS staan dat ze er pas later achter kwamen en ze al lange tijd met klachten rondliepen.
Dus ik zou niet weten hoe hij mij kan geruststellen.

quote:
1s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 09:57 schreef David Letterman het volgende:
Niet in paniek raken, rustig de afspraak met de dokter afwachten, niet op internet de meest vreselijke dingen opzoeken en lezen...

Rustig blijven ademhalen, je bent jezelf alleen maar aan het opfokken.
Nee moet ik ook niet doen. Dat doe ik normaal gesproken ook niet, maar nu dat het 5 dagen duurde zonder verbetering ging ik googlen en nu kom ik niet meer van dat idee af.
  donderdag 29 maart 2012 @ 10:14:43 #13
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_109642892
Hoe oud ben je?
MS openbaart zich meestal pas rond je 30e
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_109643143
quote:
0s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 10:14 schreef Waaghals het volgende:
Hoe oud ben je?
MS openbaart zich meestal pas rond je 30e
32...
pi_109643238
quote:
0s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 10:07 schreef Handheld het volgende:

[..]

Ja oke, maar die speldenprikjes en dat rare gevoel(branderig dof), dat voel ik toch echt.

Tuurlijk ga ik zo naar mijn huisarts, maar zie op heel veel forums van MS staan dat ze er pas later achter kwamen en ze al lange tijd met klachten rondliepen.
Dus ik zou niet weten hoe hij mij kan geruststellen.

als je nu 5 minuten even een ademhalingoefening doet weet je in ieder geval zeker of dat een effect heeft. Kan je je huisarts dat mededelen
pi_109643308
Zit je in een stressvolle situatie ts?
pi_109643546
quote:
0s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 10:28 schreef computergirl het volgende:

[..]

als je nu 5 minuten even een ademhalingoefening doet weet je in ieder geval zeker of dat een effect heeft. Kan je je huisarts dat mededelen
Oke ga ik zo proberen dan.

quote:
0s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 10:30 schreef hugsy33 het volgende:
Zit je in een stressvolle situatie ts?
Ja best wel.
Krijg over 8 weken een kindje.
Zijn pas verhuisd, maak me zorgen om kleine dingetjes die in en om het huis gebeuren en moeten gebeuren.
En nog meer dingen, maar dit kan toch niet te linken zijn aan stress??

Ik bedoel alle 4 de ledematen ineens?
En daarvoor elke keer een gevoel dat mijn kleine teen er niet bij hoorde, niet vaak maar soms. Dacht toen dat ik verkeerd had gezeten ofzo.
pi_109643714
Als je erop gaat letten ga je steeds meer klachten "zien". Je maakt het dan voor je zelf waarschijnlijk erger dan het is. Plus de stress...

Gewoon alles bespreken met je dokter en afwachten wat daar uit komt.
Pulp Fiction
  donderdag 29 maart 2012 @ 10:44:55 #19
179534 Waaghals
pi_109643732
kan net zo goed een burnout zijn.
een collega van me had hetzelfde.
  donderdag 29 maart 2012 @ 10:48:45 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109643851
Ja, dit kan heel goed stress zijn.
pi_109644022
Je hoeft zelf helemaal niets van hyperventilatie te merken namelijk.

Ik zeg niet dat het tussen je oren zit, wat je voelt is echt maar het zou heel goed door je ademhaling kunnen komen.

Probeer eens wat ademhalinfsoefeningen en kijk of het effect heeft. Als je het lastig vind kun je de gratis app Yoga breath downloaden, die helpt je geleidelijk beter te ademenen.
pi_109644206
Klinkt als symptomen van Jackson Epilepsie maar ik weet het ook niet.
pi_109645179
quote:
1s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 10:44 schreef David Letterman het volgende:
Als je erop gaat letten ga je steeds meer klachten "zien". Je maakt het dan voor je zelf waarschijnlijk erger dan het is. Plus de stress...

Gewoon alles bespreken met je dokter en afwachten wat daar uit komt.
Ja dat snap ik wel en bedankt dat iedereen met me meedenkt, maar ik had het hiervoor ook een paar dagen en toen zat ik er niet zo over in. Dus dat ik het nu misschien erger maak kan wel, maar de dagen hiervoor toch niet. Hiervoor had ik nog niet op google gezocht.

quote:
0s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 10:44 schreef Waaghals het volgende:
kan net zo goed een burnout zijn.
een collega van me had hetzelfde.
Een burnout?
Op mijn werk kan ik eigenlijk best goed meekomen.
Alleen gisteren moest ik naar een beurs, waar ik wat stress van had.

quote:
0s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 10:48 schreef Lienekien het volgende:
Ja, dit kan heel goed stress zijn.
In 4 ledematen van die rare gevoelstoornissen voelen door stress, echt waar?
Kan het me bijna niet voorstellen en vooral niet na wat ik heb gelezen.

quote:
0s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 10:54 schreef hugsy33 het volgende:
Je hoeft zelf helemaal niets van hyperventilatie te merken namelijk.

Ik zeg niet dat het tussen je oren zit, wat je voelt is echt maar het zou heel goed door je ademhaling kunnen komen.

Probeer eens wat ademhalinfsoefeningen en kijk of het effect heeft. Als je het lastig vind kun je de gratis app Yoga breath downloaden, die helpt je geleidelijk beter te ademenen.
Ik heb geprobeerd om anders te ademhalen, maar geen verbetering.
Wel voel ik ook steeds mijn rug beter. Daarmee bedoel ik te zeggen of daar misschien iets verkeerd zit, maar dan nog kan ik het niet verklaren hoe ik dan in allebei mijn handen en voeten iets voel. Dan zou je volgens mij alleen 1 gebied voelen.

quote:
0s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 11:00 schreef Vaseline_ het volgende:
Klinkt als symptomen van Jackson Epilepsie maar ik weet het ook niet.
Dat denk ik niet persoonlijk, ik heb geen schokken, maar bedankt :)
pi_109647668
Nu begint mijn gezicht ook nog eens raar aan te voelen.

Zit de hele tijd al te googlen en ja ik weet het, ik moet het niet doen, maar kan er niks aan doen wil graag geruststelling zoeken.
Tot nu toe werkt dat nog niet echt.

Zie bijvoorbeeld Lastige diagnose: MS, Lyme of...?

En een quote daaruit
quote:
0s.gif
Op dinsdag 18 mei 2010 23:28 schreef DeVlekkenkampioen het volgende:
@twentemeisje: Bedankt om uw ervaringen te delen. Toen ik uw bericht (het allereerste) las was ik echt verbaasd hoe dit overeenstemde met wat ik ervaarde. Dit heeft me ertoe aangezet om naar de dokter te gaan.

Ziehier mijn ervaring:

Maandag (3/5/2010) had ik een verdoofd aangezicht. Alles aan de linkerzijde was voos, net of ik terugkwam van de tandarts met een zware verdoving. Dat gevoel was vooral te merken aan de bovenste voortanden, de linkerkant van de neus, slaap en wang. Ik had dit aan een collega verteld maar voor de rest niet verder over ingezeten, "het zal wel over gaan".

En dan heb ik ook nog eens al die rare sensaties in al mijn ledematen.
Nog anderhalf uur en dan naar de dokter. Hoop zo dat hij iets zegt dat het een verrekking is van een spier of zenuw of wat dan ook. Maar dan nog hoe zou hij dat kunnen weten zonder MRI enzo??

Voel me echt niet goed!
Wat een zeikerd ben ik ook, maar ja zo ben ik nou eenmaal. Tenminste het is niet zo dat ik gelijk ga zitten zoeken er moeten wel een paar dagen overheen gaan. Maar als je dan gaat zoeken en dan die rare dingen tegenkom ja dan word ik ineens angstig!
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:34:25 #25
179534 Waaghals
pi_109647963
Hey ts dit is geen grap, maar een collega van mij heeft zichzelf zo ook gekgemaakt met googlen en hij had altijd het ergste natuurlijk.
Op ziekenhuis laten onderzoeken niks kunnen vinden, maar hij bleef verder zoeken.
Uiteindelijk heeft hij voor mijn neus zelfmoord gepleegd op het werk.
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:44:16 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109648333
Je vertoont wel wat hypochondrisch gedrag, nu.
pi_109648382
quote:
0s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 12:44 schreef Lienekien het volgende:
Wel wat?

TS is compleet van het padje af...aanstellen is ook een vak...
Pulp Fiction
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:58:40 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109648928
quote:
1s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 12:45 schreef David Letterman het volgende:

[..]

Wel wat?

Ik weet niet of hij zich normaal ook zo druk maakt, of dat hij zich nu zo druk maakt en je toch zou moeten denken aan overmatige stress/burnout.
pi_109649697
quote:
0s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 12:34 schreef Waaghals het volgende:
Hey ts dit is geen grap, maar een collega van mij heeft zichzelf zo ook gekgemaakt met googlen en hij had altijd het ergste natuurlijk.
Op ziekenhuis laten onderzoeken niks kunnen vinden, maar hij bleef verder zoeken.
Uiteindelijk heeft hij voor mijn neus zelfmoord gepleegd op het werk.
Dat is echt heel erg.
Het is niet zo dat ik echt zit te zoeken naar erge ziekten, maar ik googlede op mijn symptomen en daar staat MS wel hoog op het lijstje.

quote:
0s.gif
Opdonderdag 29 maart 2012 12:44 schreef Lienekien het volgende:
Ja ik ben mij ervan bewust en ik wil het echt niet, maar omdat ik nu bewust ben van het gevoel en van de info van internet maak ik mij best wel zorgen.
En ook spoken er horrorverhalen door mijn hoofd over mensen die net een kindje krijgen en dan zelf ziek worden.

quote:
1s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 12:45 schreef David Letterman het volgende:

[..]

Wel wat?

Ik weet het man, sorry daarvoor.

quote:
0s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 12:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik weet niet of hij zich normaal ook zo druk maakt, of dat hij zich nu zo druk maakt en je toch zou moeten denken aan overmatige stress/burnout.
Nou ik maak me best vaak zorgen.
Zie ook deze topics:

Grijze geverfde muur wordt zwart als je hem probeert schoon te maken.
Huis laten stucen, is dat echt zo poreus?
Kookplaat kapot of hoort dit zo?
Maandag ramen gezeemd, zie nu allemaal kleine krasjes.
Wat voor soort kinderwagen deel 13
Moeite met kleding kopen.

Ik maak me zorgen om alles dit is maar een fractie van wat er nu allemaal op mij af komt.
Kinderkamer moet nog af veel andere dingen moeten af.
Zelf heel erg onhandig met klussen.
Vader worden....

Het enige wat ik wel weiger te geloven is dat de lichamelijke sensaties komen door stress.
Dat 1 hand tintelt oke, maar alle 4 en de daarbij behorende rare sensaties. (doof en brandend gevoel)
  donderdag 29 maart 2012 @ 13:27:58 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109650142
quote:
0s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 13:16 schreef Handheld het volgende:

[..]

Het enige wat ik wel weiger te geloven is dat de lichamelijke sensaties komen door stress.
Dat 1 hand tintelt oke, maar alle 4 en de daarbij behorende rare sensaties. (doof en brandend gevoel)
En dat is nou juist de crux. Vanaf het moment dat je dat wel gaat geloven, zit je op de goede weg. Soms moet daar eerst een psycholoog aan te pas komen.
pi_109651055
quote:
0s.gif

juist omdat 2 handen en 2 voeten tintelen is hyperventilatie/verkeerd ademen door stress een veel logischere verklaring dan ms.

http://mens-en-gezondheid(...)ling-oefeningen.html

quote:
De longen halen zuurstof uit de ingeademde lucht, welke wordt opgelost in het bloed en vervolgens wordt getransporteerd naar de weefsels en organen om deze van zuurstof te voorzien. Als de zuurstof is gebruikt, blijft het afvalproduct koolzuurgas (kooldioxide of CO2) over. De longen halen dit uit het bloed en het wordt uitgeademd. Hoe snel een mens ademt is afhankelijk van de omstandigheden. Als iemand hard loopt of zwaar lichamelijk werk verricht, zal hij vlugger ademen om meer zuurstof binnen te krijgen. Hij verbruikt immers meer zuurstof. Door vlugger te ademen (te hyperventileren) kan iemand meer zuurstof opnemen en meer koolzuurgas uitademen. Hierdoor is er te weinig koolzuurgas in het bloed, waardoor de lichaamsprocessen worden verstoord en het bloed minder zuur wordt en allerlei niet ernstige maar wel vervelende klachten kunnen ontstaan, zoals benauwdheid, beklemming op de borst, hartkloppingen, tintelingen in vingers, voeten of mond, transpiratie en duizeligheid.
pi_109651424
Nekhernia zou ook nog kunnen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nekhernia

[ Bericht 0% gewijzigd door afstandbediening op 29-03-2012 14:01:40 ]
'krak'
pi_109651774
quote:
0s.gif

Nou ik maak me best vaak zorgen.
Zie ook deze topics:

Grijze geverfde muur wordt zwart als je hem probeert schoon te maken.
Huis laten stucen, is dat echt zo poreus?
Kookplaat kapot of hoort dit zo?
Maandag ramen gezeemd, zie nu allemaal kleine krasjes.
Wat voor soort kinderwagen deel 13
Moeite met kleding kopen.

Ik maak me zorgen om alles dit is maar een fractie van wat er nu allemaal op mij af komt.
Kinderkamer moet nog af veel andere dingen moeten af.
Zelf heel erg onhandig met klussen.
Vader worden....

Dat je je zorgen maakt is een understatement, jeetje. Maak je niet zo druk joh, krasje hier krasje daar, komt allemaal wel goed. :) Relax.

Zou zomaar kunnen dat het stress is wat je nu voelt in je lijf ;)
3x links is ook rechts
When a yawn turns beautiful: https://www.youtube.com/watch?v=GZlJo4Bvzt4
  donderdag 29 maart 2012 @ 14:56:07 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109654051
Hopelijk komt TS nog even melden hoe het gesprek met de huisarts ging.
pi_109655198
quote:
0s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 13:47 schreef computergirl het volgende:

[..]

juist omdat 2 handen en 2 voeten tintelen is hyperventilatie/verkeerd ademen door stress een veel logischere verklaring dan ms.

[..]

Euh ja dit zei de dokter ook :)
Het was een arts in opleiding, waar ik erg blij om was, ik heb niet een al te hoge pet op van mijn eigen dokter.
Hij zei dus ook wat ik al had gevonden dat als je handen alleen tintelen dat er dan in je nek iets niet goed zo zitten en als je voeten alleen zouden tintelen het niet goed zou zitten in je onderrug.
Maar hij zei ook dat hij zich echt geen zorgen maakte met wat het wel zou zijn en dat MS onderaan zijn lijstje stond en daar helemaal niet aan dacht. Mede doordat de zenuwbanen voor handen en voeten niet tegelijkertijd aangetast zouden kunnen zijn, omdat ze niet bij elkaar komen op 1 plek.

Hij vroeg me of ik stress had en noemde alle dingen op: baby, kinderkamer krasje hier en daar verhuizing enz.
Waar hij dus aan dacht was chronische hyperventilatie, ik moest terugkomen als de klachten zouden verergeren of zouden veranderen, maar hij dacht dat het wel weg zou trekken als de stressvolle periode over zou zijn.

quote:
0s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 14:02 schreef Parlay het volgende:

[..]

Dat je je zorgen maakt is een understatement, jeetje. Maak je niet zo druk joh, krasje hier krasje daar, komt allemaal wel goed. :) Relax.

Zou zomaar kunnen dat het stress is wat je nu voelt in je lijf ;)
Ik moet mij inderdaad minder druk gaan maken :D

quote:
7s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 14:56 schreef Lienekien het volgende:
Hopelijk komt TS nog even melden hoe het gesprek met de huisarts ging.
Tuurlijk, zou wat zijn eerst hier om hulp vragen en dan niet laten weten hoe het ging :)
pi_109655310
Yay weer een punt als internetdokter gescoord *O*
pi_109655404
@Handheld, 12 weken maar? ;-) Ik loop er nu 17 jaar meer rond.
Eens in de zoveel jaar ga ik door mijn rug.

Enige wat ik er aan kan doen om het draaglijker te maken is het trainen van mijn rugspieren.
Sportschool met gerichte oefeningen, en Pilatus schijnt ook goed te helpen.

Maar, dat is *mijn* situatie natuurlijk.
"Time to go clubbing. Watch out baby-seals!"
pi_109655802
quote:
0s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 15:23 schreef Handheld het volgende:

[..]

Euh ja dit zei de dokter ook :)
Het was een arts in opleiding, waar ik erg blij om was, ik heb niet een al te hoge pet op van mijn eigen dokter.
Hij zei dus ook wat ik al had gevonden dat als je handen alleen tintelen dat er dan in je nek iets niet goed zo zitten en als je voeten alleen zouden tintelen het niet goed zou zitten in je onderrug.
Maar hij zei ook dat hij zich echt geen zorgen maakte met wat het wel zou zijn en dat MS onderaan zijn lijstje stond en daar helemaal niet aan dacht. Mede doordat de zenuwbanen voor handen en voeten niet tegelijkertijd aangetast zouden kunnen zijn, omdat ze niet bij elkaar komen op 1 plek.

Hij vroeg me of ik stress had en noemde alle dingen op: baby, kinderkamer krasje hier en daar verhuizing enz.
Waar hij dus aan dacht was chronische hyperventilatie, ik moest terugkomen als de klachten zouden verergeren of zouden veranderen, maar hij dacht dat het wel weg zou trekken als de stressvolle periode over zou zijn.

[..]

Ik moet mij inderdaad minder druk gaan maken :D

[..]

Tuurlijk, zou wat zijn eerst hier om hulp vragen en dan niet laten weten hoe het ging :)
Bedankt voor het geven van de diagnose. ^O^

Leer steeds weer iets bij. Je hebt nu een website die opgericht is door echte huisartsen. Een aanrader. ;)

http://thuisarts.nl/
'krak'
  donderdag 29 maart 2012 @ 17:37:38 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109660930
Dank voor het verslag.

Ben je nu een beetje gerustgesteld?
pi_109665593
quote:
0s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 15:25 schreef hugsy33 het volgende:
Yay weer een punt als internetdokter gescoord *O*
Jij?
pi_109667820
quote:
7s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 17:37 schreef Lienekien het volgende:
Dank voor het verslag.

Ben je nu een beetje gerustgesteld?
Ja dat was ik wel, maar je raadt het al, nu iets minder.
Echt waar toen bij de dokter vandaan kwam was ik gerustgesteld en niks aan de hand.
Nu dat ik daarna weer dingen heb gedaan en mijn lichaam weer heb "meegemaakt" beginnen de twijfels weer een beetje.
Het is niet alleen tintelingen, maar veel meer, heb ik ook verteld tegen de dokter.
Heel de de tijd brandend gevoel in mijn handen, voeten die slapen en prikken, rugpijn en ineens begint mijn gehemelte en tong ook een beetje te tintelen. Maar ook de tast is vreemd.

Dus ja zit weer een beetje in de rats!
pi_109669972
Nu kijk ik weer naar Het Guillain-Barré Syndroom.
Ik weet het, ik moet het niet doen, maar ik dacht ik doe even die tintelingen van mijn tong erbij.
En ja nu zit ik weer helemaal in de stress!
pi_109675245
Stop met googlen, serieus je zit jezelf alleen maar gek te maken.

Als ik aan m'n tong denk voel ik ook tintelingen, aleen ben je je daar normaal niet van bewust
pi_109684896
quote:
0s.gif
Op donderdag 29 maart 2012 22:37 schreef hugsy33 het volgende:
Stop met googlen, serieus je zit jezelf alleen maar gek te maken.

Als ik aan m'n tong denk voel ik ook tintelingen, aleen ben je je daar normaal niet van bewust
Ik weet het ik moet ook stoppen en dat probeer ik ook. Ben ook gaan zoeken naar klachten bij hyperventilatie en dat zijn er echt veel. Je kan daar echt alles naar wegschrijven wat het mij weer iets moeilijker maakt om te geloven. Maar ja zo ben ik nou eenmaal.

Zit ook nog steeds met het Guillain-Barré Syndroom.
Mensen hebben het daar ook over tintelende handen en voeten( dus toch allebei! )

Heb een droge mond, het idee moeilijk te kunnen slikken en het lijkt wel of mijn rechterbeen slapper wordt.

Zou willen dat ik zou kunnen zeggen dat het beter werd.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 10:01:58 #45
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_109685741
Niet zo veel over nadenken en al helemaal niet googlen! :P

De dokter heeft een diagnose gesteld, vertrouw daar nu maar op!
Dat is veel betrouwbaarder dan wat je op internet allemaal tegenkomt.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_109694670
quote:
0s.gif
Op vrijdag 30 maart 2012 10:01 schreef Luxuria het volgende:
Niet zo veel over nadenken en al helemaal niet googlen! :P

De dokter heeft een diagnose gesteld, vertrouw daar nu maar op!
Dat is veel betrouwbaarder dan wat je op internet allemaal tegenkomt.
Ja weet ik ook wel, maar wat moet je anders als je de hele dag die vreemde sensaties voelt.
Nu krijg ik dus ook nog eens spierpijn in mijn armen erbij.

Zou dit nu echt allemaal door hyperventilatie/stress kunnen komen???
Hoe kan dat nou????
pi_109694758
quote:
0s.gif
Op vrijdag 30 maart 2012 14:40 schreef Handheld het volgende:

[..]

Ja weet ik ook wel, maar wat moet je anders als je de hele dag die vreemde sensaties voelt.
Nu krijg ik dus ook nog eens spierpijn in mijn armen erbij.

Zou dit nu echt allemaal door hyperventilatie/stress kunnen komen???
Hoe kan dat nou????
als jij ontzettend verkrampt zit te stressen kan je zeker last van je spieren krijgen - daarom krijg je soms ook zo last van je nek/schouders achter de computer.
Ga eens een stukkie wandelen.
Relax.
pi_109695209
quote:
0s.gif
Op vrijdag 30 maart 2012 14:43 schreef computergirl het volgende:

[..]

als jij ontzettend verkrampt zit te stressen kan je zeker last van je spieren krijgen - daarom krijg je soms ook zo last van je nek/schouders achter de computer.
Ga eens een stukkie wandelen.
Relax.
Oke ik ga echt proberen te relaxen, maar er treden zulke rare klachten op.
Nu lijk ik ook nog eens slikproblemen te krijgen. Ik kan bijna niet slikken. Maar heb ook bijna geen speeksel.
Ik zit me nou echt af te vragen of ik het allemaal verzin??
pi_109695341
Nee ook dat komt door stress/hyperventilatie
pi_109695376
nog een keer:

Symptomen van hyperventilatie duren meestal 20 tot 30 minuten en kunnen onder meer bestaan uit de volgende klachten:
benauwd gevoel, kortademigheid;
prop in de keel, kriebel in de keel;
droge mond;
strak gevoel rond de mond;
duizelingen of een gevoel flauw te vallen;
prikkelingen en tintelingen in handen en voeten;
krampen in de handen, of kramp in de vingers;
opgeblazen gevoel in handen en voeten';
een benauwd gevoel alsof men niet genoeg lucht krijgt;
pijn op de borst;
hartkloppingen;
hoofdpijn;
misselijkheid;
visusstoornissen, zoals wazig zien of een tunnel visie;
onwerkelijk gevoel
geluiden en de omgeving wordt anders waargenomen;
klam gevoel;
slap gevoel in de knieën;
het idee gek te worden of de angst dood te gaan;
zweten;
problemen met de concentratie of geheugen;
vermoeidheid, algemene zwakte;
prikkelbaarheid;
algemene spierstijfheid (tetanie);
zuchten, luchthonger;
frequent ademen, hijgen;
pijn in de maagstreek;
winden laten;
diarree / obstipatie.
pi_109695440
heb je al 1 x de ademhalingsoefeningen gedaan?
Gedurende 10 minuten?
pi_109696162
quote:
0s.gif
Op vrijdag 30 maart 2012 15:00 schreef hugsy33 het volgende:
Nee ook dat komt door stress/hyperventilatie
Oke, laten we het hopen.

quote:
0s.gif
Op vrijdag 30 maart 2012 15:01 schreef computergirl het volgende:
nog een keer:

Symptomen van hyperventilatie duren meestal 20 tot 30 minuten
Kijk en daar staat het dus, 20 tot 30 minuten. Ik heb het de hele dag.

quote:
0s.gif
Op vrijdag 30 maart 2012 15:04 schreef computergirl het volgende:
heb je al 1 x de ademhalingsoefeningen gedaan?
Gedurende 10 minuten?
Wel gedaan, maar nog niet vor 10 minuten. Ga ik dalijk proberen als ik thuis ben.
  † In Memoriam † vrijdag 30 maart 2012 @ 15:25:49 #53
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_109696170
Ascentieverschijnselen ^O^
:')
pi_109696179
Die 20 tot 30 minuten van een aanval is dat net zo als bij een paniekaanval?

Een paniekaanval duurt namelijk ook 20 minuten maar je kan wel meerder aanvallen achter elkaar krijgen. Daardoor lijkt het continue maar je klachten fluctueren wel.

Kan iemand voor ts bevestigen of dit waar is (ik twijfel)?
pi_109696296
quote:
0s.gif
Op vrijdag 30 maart 2012 15:25 schreef Handheld het volgende:

[..]

Oke, laten we het hopen.

[..]

[..]

Wel gedaan, maar nog niet vor 10 minuten. Ga ik dalijk proberen als ik thuis ben.
Daarom heb jij de diagnose: chronische hyperventilatie. Dat komt niet in aanvallen maar is vrijwel de hele tijd min of meer aanwezig. Een hyperventilatie-aanval kan zeer angstig zijn, er zijn er menigeen met loeiende sirenes naar het ziekenhuis gereden omdat ze dachten een hartaanval te hebben. Zo ernstig kàn hyperventilatie dus zijn.
3x links is ook rechts
pi_109696364
quote:
0s.gif
Op vrijdag 30 maart 2012 15:25 schreef Handheld het volgende:

http://chronischehyperventilatie.nl/symptomen

quote:
Je hebt nu klachten en je bent nu aan het ademen, dus nu gewoon je uitademing iets langer maken en pauze laten tussen in en uitademen.
probeer ook een dit:
http://www.kiwinederland.nl/ademhalingstest/test.htm
pi_109696779
quote:
0s.gif
Op vrijdag 30 maart 2012 15:30 schreef Parlay het volgende:

[..]

Daarom heb jij de diagnose: chronische hyperventilatie. Dat komt niet in aanvallen maar is vrijwel de hele tijd min of meer aanwezig. Een hyperventilatie-aanval kan zeer angstig zijn, er zijn er menigeen met loeiende sirenes naar het ziekenhuis gereden omdat ze dachten een hartaanval te hebben. Zo ernstig kàn hyperventilatie dus zijn.
Oke ja dat is wel zo.
Ik moet me ook niet gek laten maken, maar kan er niks aan doen door al die rare symptomen.

quote:
0s.gif
Op vrijdag 30 maart 2012 15:32 schreef computergirl het volgende:

[..]

http://chronischehyperventilatie.nl/symptomen

[..]

Je hebt nu klachten en je bent nu aan het ademen, dus nu gewoon je uitademing iets langer maken en pauze laten tussen in en uitademen.
probeer ook een dit:
http://www.kiwinederland.nl/ademhalingstest/test.htm
Test gedaan dit kwam eruit:

quote:
Aan de slag

Je ademt in rust meer dan vijftien keer per minuut. Je zit nu achter de computer maar je lijf doet alsof je met 20 km/uur tegen de wind in fietst. Neem tijd om te ontspannen, leer een ademhalingsoefening
pi_109696825
DUS:
Neem tijd om te ontspannen, leer een ademhalingsoefening

*O*
pi_109697078
Trouwens dat ontspannen zou ik doen in de vorm van stevig wandelen op het strand ofzo, niet hangend (en piekerend ;) ) op de bank. Zoek iig afleiding, dan zal je zien dat als je er minder/niet aan denkt je er ook geen last meer van hebt. Ademhalingsoefeningen hadden bij mij een averechts effect, ik werd nog veel allerter op alles wat ik voelde. Je moet het vertrouwen dat het goed is weer terug krijgen, dan stopt de paniek zodra die de kop opsteekt en zal je ook niet in een spiraal naar beneden duikelen of liever nog een circel van piekeren/klachten/nog meer piekeren/nog meer klachten etc.
3x links is ook rechts
pi_109697713
Oke ik ga het weer proberen.
Ik ga vanavond als het goed is uit eten, dus ontspannen.
Probeer er weinig aan te denken.

Ik hou jullie op de hoogte in ieder geval.

Bedankt allemaal voor het meedenken!! :)
pi_109698222
En sporten werkt ook heel goed tegen stress *O*
pi_109727994
Laat je B12 waarde onderzoeken als er bloed geprikt gaat worden.
Doofheid in de handen en voeten en het gevoel op watten te lopen bv past nl gewoon bij de symptomen daarvan, evenals duizeligheid, lusteloosheid en nog een heel rijtje.
MS, Lyme en B12 gebrek lijken erg op elkaar wat symptomen betreft omdat het zenuwstelsel wordt getroffen.
Heel veel symptomen passen gewoon in een hele rits ziekten dus eigen diagnose stellen gaat echt niet op grond daarvan. Alleen met nader onderzoek (bloed, scans, reflexen testen) kun je tot een nauwkeuriger diagnose komen. Dat zal een arts dan ook zeker doen/aanvragen.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
pi_109878902
Update van mijn kant:

Tintelingen zijn minder geworden, wel veel spierpijn en een hele droge opgezette keel.(lastig slikken)
Nog steeds doof gevoel in kleine teen.
Veel pijn in kniegewricht, met opstaan e.d.
En pijn mijn rug.

EDIT: Maar ook nog eens heel erg moe. Ben gewoon buiten adem als ik de trap op ben gelopen

Vind het nog steeds vreemd allemaal.

[ Bericht 14% gewijzigd door Handheld op 04-04-2012 00:22:57 ]
pi_109879153
Kan het neuro-borreliose zijn? Ja.
Kan het MS zijn? Ja.
Kan het longkanker zijn met anti-Hu syndroom? Ja.

Is dit allemaal waarschijnlijk? Nee.

Ga naar de huisarts en vertel je verhaal. Het lijkt toch het meest te passen bij hyperventilatie.
I feel kinda Locrian today
pi_109883208
@starla: hij is al naar de huisarts geweest

@Handheld: pijn in je rug en je knie kan natuurlijk helemaal los staan van de andere zaken, je bent veel aan het klussen toch?
Moeheid: heeft de huisarts misschien getest op bloedarmoede of vitamine D?
pi_109886248
Stress geeft natuurlijk ook moeheid. En afleiding in welke vorm ook is altijd een goede om minder pijn te voelen. Met afleiding bedoel ik echte afleiding, waaardoor je geen tijd hebt om aan je kwalen te denken. Wandelen, sporten, mensen bezoeken en niet over je kwalen praten, maar over iets gezelligs enz enz.
pi_109888318
quote:
0s.gif
Op woensdag 4 april 2012 08:39 schreef computergirl het volgende:
@starla: hij is al naar de huisarts geweest

@Handheld: pijn in je rug en je knie kan natuurlijk helemaal los staan van de andere zaken, je bent veel aan het klussen toch?
Moeheid: heeft de huisarts misschien getest op bloedarmoede of vitamine D?
De laatste tijd wat minder aan het klussen juist.
De pijn zit echt in de knieschijf zoals met trappenlopen enz.
Nee huisarts heeft op niks getest ik moest het even aankijken.

Maar die moeheid, dat heb ik nog nooit gehad, ja als je grieperig was ofzo.
Ik ben echt buiten adem en als ik dan adem dan voel je echt een branderig gevoel in de longen.
Echt vaag die klachten!

quote:
0s.gif
Op woensdag 4 april 2012 10:49 schreef lionessa het volgende:
Stress geeft natuurlijk ook moeheid. En afleiding in welke vorm ook is altijd een goede om minder pijn te voelen. Met afleiding bedoel ik echte afleiding, waaardoor je geen tijd hebt om aan je kwalen te denken. Wandelen, sporten, mensen bezoeken en niet over je kwalen praten, maar over iets gezelligs enz enz.
Ja maar het is niet alleen die moeheid, ook dat branderig gevoel bij het ademen, kortademig droge mond enz.
  woensdag 4 april 2012 @ 11:59:35 #68
256666 leeell
I know you're lonely
pi_109888951
-edit: nee

[ Bericht 88% gewijzigd door Mylene op 04-04-2012 15:15:15 ]
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_110069318
Nou kan nu wel zeggen dat de meeste verschijnselen wel weg zijn.

Achteraf kijkend op dit topic reageerde ik wel heel erg hypochondrisch, maar in mijn optiek waren de symptomen er ook naar. Nog nooit gehad.

In ieder geval iedereen bedankt voor het geruststellen en meedenken! :*
pi_110069762
Fantastisch dat je even laat weten dat het goed met je gaat
pi_121430690
Ik weet dat dit een oud topic is , maar aangezien bij mij, naar een hele lange periode van ellende,
toch enigzins een verbetering is voel ik mij verplicht u hierover te informeren.
Nadat ik te horen kreeg (bij de huisarts) daar moet je mee zien te leven voelde ik mij ellendig.
Nu zoveel jaar later is dezelfde huisarts toch maar een vitamine onderzoek te doen, en u raad het al....
Er kwam uit dat ik een tekort had aan vitamine D12. Hoofdzakelijk een tekort aan zonlicht.
Hij schreef mij toen Pyridoxine enCalci chew D3 voor. En warempel ik kon weer slapen zonder
iedere keer van de pijn weer wakker te worden. Er kwam een vervolg onderzoek en daar kwam uit
dat er nog iets niet goed was met de vitamine opname. Daarop schreef hij gedurende 1 maand
2 x per week een injectie en daarna 1 injectie per 2 maanden voor met b12 vitamines.
Ik voel mij idd beter (voor zolang het duurt). Maar voorlopig heb ik niet meer zoveel pijn.
Ik hoop dat het bij u ook kan . Hoogachtend
pi_126944135
Nou nu bijna een jaar geleden heb ik dit topic geopend met tintelingen en doof gevoel in handen en voeten.
Heb ook verteld hoe dit afgelopen is zie LIF / Tintelende handen en voeten?

Maar je raadt het al, het is weer terug!

Begon weer met doof gevoel in mijn kleine teen van mijn linkervoet, en sinds anderhalve week nu allemaal tintelingen, branderig gevoel speldenprikjes en kramp in al mijn ledematen.
Vooral handen en bovenbenen en voeten.
Het is constant aanwezig.

Omdat we de vorige keer geen duidelijke diagnose was gesteld, behalve dan dat het hyperventilatie zou kunnen zijn, schop ik dit topic toch weer omhoog.
Ben gisteren al naar de dokter geweest en die zei dat ik nog 2 weken moest afwachten en als het er dan nog steeds is ik doorgestuurd wordt naar de neuroloog.

Nu ben ik toch weer bang dat het MS of een andere spierziekte is, vooral met die speldenprikjes erbij.
Dat misschien de vorige keer wel een schub was.

Hoop dat iemand me nog advies oid kan geven!
pi_126946501
en hoe is het nu met je stress niveau?
  vrijdag 24 mei 2013 @ 15:12:49 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_126948692
Even ter correctie: MS is geen spierziekte.

Sterkte met het proces.
pi_126949252
quote:
0s.gif
Op vrijdag 24 mei 2013 14:12 schreef computergirl het volgende:
en hoe is het nu met je stress niveau?
Ja best wel aanwezig.
Weinig rust, slaap en een kindje van 1 jaar waar misschien iets mis mee is. (erbse parese)

Maar wil het niet altijd op stress terug laten vallen.
Ik vind dat altijd zo makkelijk wat die dokters doen.

quote:
1s.gif
Op vrijdag 24 mei 2013 15:12 schreef Lienekien het volgende:
Even ter correctie: MS is geen spierziekte.

Sterkte met het proces.
Ja je hebt gelijk natuurlijk, sorry.

Wat is jou visie hierop?
pi_126950389
Hier nu net ook weer iets raars
Telefoontje gekregen, oke het duurde langder dan 10 minuten, maar daarna gelijk kramp van het vasthouden.

Nog nooit gehad.
pi_126950787
Ik loop de dokterspost ook niet plat. Maar ik heb wel gemerkt na aanleiding van stress dat je lijf ontzettend gekke dingen met je kan doen. Een aantal voorbeelden van het afgelopen jaar:

Ik ben een half jaar niet ongesteld geweest (Door zorgen is je lijf ontregeld)
Ik heb stress psoriasis gehad (m'n hele lijf zat onder de rode vlekken in druppelvorm)
Ik moest constant boeren (zuurstof tekort doordat je bij stress blijkbaar anders ademt op één of andere manier)
Een schimmelbacterie (je weerstand gaat met je aan de haal)
Veel hoofdpijn
Koude voeten en handen
:'(

Nu ik weer eindelijk heerlijk in mijn vel zit, weinig tot geen stress heb, heb ik nergens meer last van :)

Ik wil niet met zekerheid zeggen dat het bij jou ook door stress komt, maar mensen onderschatten de gevolgen van stress wel enom.
Que Sera ~
pi_126956564
quote:
0s.gif
Op vrijdag 24 mei 2013 15:26 schreef Handheld het volgende:

Maar wil het niet altijd op stress terug laten vallen.
Ik vind dat altijd zo makkelijk wat die dokters doen.

Het is gebaseerd op jarenlange praktische ervaring.
Wil je graag een 'echte' ziekte zonder genezing of zo?

Het minste wat je zelf kan doen als je bekent bent met stress en chronische hyperventilatie is ontspanningsoefeningen, ademhalingsoefeningen en/of mindfullnes training.
Maar goed, dat wilde je de vorige keer ook al niet, dus het zal vast wel weer overgaan voordat je dood bent.
pi_127060488
quote:
0s.gif
Op vrijdag 24 mei 2013 15:59 schreef Chilled het volgende:
Ik loop de dokterspost ook niet plat. Maar ik heb wel gemerkt na aanleiding van stress dat je lijf ontzettend gekke dingen met je kan doen. Een aantal voorbeelden van het afgelopen jaar:

Ik ben een half jaar niet ongesteld geweest (Door zorgen is je lijf ontregeld)
Ik heb stress psoriasis gehad (m'n hele lijf zat onder de rode vlekken in druppelvorm)
Ik moest constant boeren (zuurstof tekort doordat je bij stress blijkbaar anders ademt op één of andere manier)
Een schimmelbacterie (je weerstand gaat met je aan de haal)
Veel hoofdpijn
Koude voeten en handen
:'(

Nu ik weer eindelijk heerlijk in mijn vel zit, weinig tot geen stress heb, heb ik nergens meer last van :)

Ik wil niet met zekerheid zeggen dat het bij jou ook door stress komt, maar mensen onderschatten de gevolgen van stress wel enom.
quote:
1s.gif
Op vrijdag 24 mei 2013 18:23 schreef computergirl het volgende:

[..]

Het is gebaseerd op jarenlange praktische ervaring.
Wil je graag een 'echte' ziekte zonder genezing of zo?

Het minste wat je zelf kan doen als je bekent bent met stress en chronische hyperventilatie is ontspanningsoefeningen, ademhalingsoefeningen en/of mindfullnes training.
Maar goed, dat wilde je de vorige keer ook al niet, dus het zal vast wel weer overgaan voordat je dood bent.
Sorry als ik mensen tegen de borst stuitte met dat ik het niet geloofde dat het stress kon zijn.

ik heb nu een aantal keren per dag de ademhalingsoefeningen gedaan en geen resultaat.
Ik wil juist helemaal niet dat het een echte ziekte is!!

Maar ik word er wel zenuwachtig van, dat het nog steeds niet weg is.

Nu net had ik een soort van koude rilling over mijn linker onderarm en daarbij behorende kippenvel, maar dat zag er echt raar uit. Alleen onderarm.

Ik moet erbij zeggen dat ik wel 10 uur per dag achter een pc zit, maar de zenuwbanen van je handen en voeten liggen toch niet naast elkaar dus zou het dan toch een verkeerde houding kunnen zijn?

Elke dag dat ik dit langer heb denk ik er steeds meer aan om MS te hebben.
pi_127061915
quote:
0s.gif
Op maandag 27 mei 2013 11:48 schreef Handheld het volgende:

dus heb je stress.
Je komt in ieder geval zeer opgefokt over. Misschien eens beginnen met minder achter de pc zitten, minder je zitten op te fokken over ziektes en af en toe gewoon eens tijd besteden aan de leuke dingen van het leven. Het is mooi weer, ga even buiten lopen om je te onspannen
  maandag 27 mei 2013 @ 12:41:14 #81
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_127061946
quote:
0s.gif
Op maandag 27 mei 2013 11:48 schreef Handheld het volgende:

[..]

[..]

Sorry als ik mensen tegen de borst stuitte met dat ik het niet geloofde dat het stress kon zijn.

ik heb nu een aantal keren per dag de ademhalingsoefeningen gedaan en geen resultaat.
Ik wil juist helemaal niet dat het een echte ziekte is!!

Nu net had ik een soort van koude rilling over mijn linker onderarm en daarbij behorende kippenvel, maar dat zag er echt raar uit. Alleen onderarm.

Ik moet erbij zeggen dat ik wel 10 uur per dag achter een pc zit, maar de zenuwbanen van je handen en voeten liggen toch niet naast elkaar dus zou het dan toch een verkeerde houding kunnen zijn?

Elke dag dat ik dit langer heb denk ik er steeds meer aan om MS te hebben.
Succes bij de huisarts en specialist, ik gooi het topic weer open als je er wat over te melden hebt
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_127768311
Ts is naar de huisarts geweest.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_127768977
quote:
14s.gif
Op donderdag 13 juni 2013 21:59 schreef Mirjam het volgende:
Ts is naar de huisarts geweest.
Dank je!

Inderdaad, ben naar de huisarts geweest en ook hij kan de klachten niet plaatsen.
Deed verder geen bloedonderzoek naar Diabetes of B12.
Ik vroeg hem of hij dacht dat het MS was en hier gaf hij niet echt een antwoord op, hij denkt zelf van niet, maar hij zei wel dat MS lastig te diagnosticeren is.
Ik word nu dus doorverwezen naar de Neuroloog waar ik op 5 juli terecht kan.

Verder zijn de klachten een beetje veranderd.
Van tintelingen zijn het nu brandende gewaarwordingen in armen en benen, handen en voeten. Het lijkt echt of ze in brand staan.
Gisteren bijvoorbeeld een kastje opgetild, gisteravond en vandaag op die plekken een branderig gevoel. Maar ook mijn handpalmen bijvoorbeeld.

Hoop nog steeds dat het onschuldig is zoals B12 tekort.
Maar dat brandende gevoel is niet te harden, heb net 2 paracetamol ingenomen, hopelijk zakt het daarmee.
pi_128450899
Even een update van deze kant.... deze vrijdag 5 Juli dus naar de neuroloog.

Maar goed.....

Nog steeds soms een strak gevoel om het been, dan weer kramp.
Dan weer tenen die je minder lijkt te voelen vooral aan de linkerkant en dan vooral de kleine teen en die ernaast.
Tintelingen zijn veel lichter geworden, maar uiten zich nu meer als een branderig gevoel.

Het rare is, is dat ik wel "gewoon" kan voetballen, maar daarna toch last krijg van mijn been.
Maar tijdens voetballen ( half uurtje) geen last wel heel erg moe.

En dan als laatste mijn vingertoppen zijn niet gevoelloos, maar aanraking met bijvoorbeeld een smartphone voelt gewoon net iets anders aan, terwijl ik dit wel gewoon aan het typen ben op een keyboard en dan geen problemen ermee heb.

Al met al nog steeds raar en hoop nog steeds op iets onschuldigs, maar na 2 en halve maand klachten begint het nu toch steeds op iets serieuzer te lijken.

Misschien moet ik hier wel bij vermelden dat ik per dag ongeveer 10 uur achter een pc zit voor mijn werk en neem daar niet altijd evenveel pauze voor, zelfs de lunch eet ik achter de pc zittend.
Ik heb ook gemerkt dat mijn houding niet goed is, ik heb een zogenaamde holle rug :
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Misschien dat dat er nog wat mee te maken kan hebben.

En als laatste wil ik dit toch nog even aangeven:
Ik zat vorige week weer eens achter de PC en wilde even mijn rug kraken, een beetje naar voren duwen zeg maar.
Terwijl dit gebeurde, voelde ik een soort van elastiek die afschoot in mijn rechter handpalm.
Dit kon ik elke keer reproduceren dmv mijn rechterarm te strekken elke keer een pijnscheut in mijn handpalm.

Misschien dat iemand met deze info mij nog een heel klein beetje gerust kan stellen voor de afspraak deze vrijdag.
pi_128650382
quote:
0s.gif
Op maandag 1 juli 2013 10:27 schreef Handheld het volgende:
Even een update van deze kant.... deze vrijdag 5 Juli dus naar de neuroloog.
En , hoe is het gegaan?
pi_128713651
Nou, naar de neuroloog geweest en tja....

Ik kwam binnen en vertelde mijn klachten.
Voor de zekerheid ook op een A4tje mijn klachten opgeschreven met data dmv dit topic.
Ze deed de standaard testjes, bloeddruk opmeten, reflexen testen, kracht zetten enz.

Ik krijg gelijk de diagnose.... ANGST

Zonder MRI, bloedonderzoek enz.. kon zij met zekerheid zeggen da ik geen spierziekte, zenuwziekte, scheve wervel of B12 tekort had.

Paar keer nog "ja, maar" gezegd, maar telkens zei ze dat het ANGST was.......

Dus ja, eerste 2 weken totaal geen angst, maar wel klachten, daarna 2 weken aankijken, maar wel al gaan googlen, toen misschien een beetje angst ontwikkeld voor MS enz.
Dus angst was er niet voor de klachten, maar er na pas.

Dus weer naar huis, wel blij dat het geen rare ziektes zijn, maar kennelijk ben ik de hele dag bang. :)
  maandag 8 juli 2013 @ 10:52:59 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128713759
Denk je dat je nu gerustgesteld bent?
pi_128714017
quote:
0s.gif
Op maandag 8 juli 2013 10:52 schreef Lienekien het volgende:
Denk je dat je nu gerustgesteld bent?
Ja ik moet wel denk ik, ik heb er geen zin in om ziekenhuizen in en uit te lopen.
Zij is een vooraanstaand MS neuroloog, dus ze zal al veel gevallen gezien hebben, maar vind het alleen wel raar dat er geen bloedonderzoek is gedaan naar B12 enz.
Dat is het enige.
pi_128714076
De kans dat het MS is (of Guillain-Barre, dat slaat werkelijk nergens op) heel erg klein, omdat de klachten het beloop daar echt niet bij passen. De klachten passen sowieso slecht bij een neurologische ziekte. Vandaar dat de neuroloog zich daar zo over kan uitlaten.
pi_128714133
Het past blijkbaar niet bij een gecombineerde strengstoornis of polyneuropathie, dus je hoeft geen onderzoek te doen naar oorzaken daarvan.

[ Bericht 5% gewijzigd door dotKoen op 08-07-2013 11:15:38 ]
pi_128714175
quote:
0s.gif
Op maandag 8 juli 2013 11:06 schreef dotKoen het volgende:
Het past blijkbaar niet bij een achterstrengstoornis of polyneuropathie, dus je hoeft geen onderzoek te doen naar oorzaken daarvan.
Dus is het compleet door mij gecreëerd in mijn hoofd dmv angst of stress??
pi_128714184
quote:
0s.gif
Op maandag 8 juli 2013 10:49 schreef Handheld het volgende:
Dus ja, eerste 2 weken totaal geen angst, maar wel klachten, daarna 2 weken aankijken, maar wel al gaan googlen, toen misschien een beetje angst ontwikkeld voor MS enz.
Dus angst was er niet voor de klachten, maar er na pas.
angst, stress, spanning....geef het beestje maar een naam.
Die stress is niet begonnen met googelen volgens mij.

Ga er iets aan doen.
pi_128714337
quote:
0s.gif
Op maandag 8 juli 2013 11:08 schreef Handheld het volgende:

[..]

Dus is het compleet door mij gecreëerd in mijn hoofd dmv angst of stress??
Nee, zoals al elders in dit topic is uitgelegd, ben je om de een of andere reden heel erg gaan letten op allerlei lichamelijke sensaties en schrijf je die allemaal toe aan een ernstige neurologische ziekte. Daar wordt je zeer begrijpelijk angstig van, waardoor je nog meer op je hoede bent en je al die sensaties nog harder binnen komen. Het alarm staat als het ware te gevoelig afgesteld. Dat heb je zeker niet met opzet zo gecreëerd en je beeldt je waarschijnlijk zeker niet al die gevoelens in, maar je hebt er nu wel heel veel last van. Belangrijk is om je gedachten 'tinteling in kleine teen > dat zal wel MS zijn' te veranderen. Dat kost tijd en daar kun je hulp bij nodig hebben.
pi_128715152
Ik vind zeer branderige paresthesieen toch wel een beetje gek, maar dat is alleen op basis van dit topic. Blijkbaar vindt de neuroloog dat niet gek na een uitgebreide anamnese en lichamelijk onderzoek.

Bloedonderzoek had ik persoonlijk wel gedaan.

Iig veel sterkte TS!
pi_128715238
quote:
0s.gif
Op maandag 8 juli 2013 11:39 schreef starla het volgende:
Ik vind zeer branderige paresthesieen toch wel een beetje gek, maar dat is alleen op basis van dit topic. Blijkbaar vindt de neuroloog dat niet gek na een uitgebreide anamnese en lichamelijk onderzoek.

Iig veel sterkte TS!
Maar goed, lokalisatie blijft dan nog lastig.
pi_128715334
quote:
0s.gif
Op maandag 8 juli 2013 11:42 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Maar goed, lokalisatie blijft dan nog lastig.
Nee hoor: perifeer.

Metabool/toxisch cq systemisch qua etiologie kan nog.
pi_128715705
quote:
1s.gif
Op maandag 8 juli 2013 11:45 schreef starla het volgende:

[..]

Nee hoor: perifeer.

Metabool/toxisch cq systemisch qua etiologie kan nog.
Ja, perifeer begrijp ik ook wel :*

Maar zowel distaal, wisselend, als bovenrug, als tong, als meer proximaal, dat past niet goed bij een normale verdeling van een polyneuropathie. Dan zijn er uiteraard nog wel wat andere diagnostische overwegingen. Ik had een EMG verricht (op basis van het verhaal in het topic).

[ Bericht 0% gewijzigd door dotKoen op 08-07-2013 12:05:03 ]
pi_128715937
quote:
0s.gif
Op maandag 8 juli 2013 11:39 schreef starla het volgende:

Iig veel sterkte TS!
Dank je starla :*

Maar ik zou dus wel voor aanvullende onderzoeken in aanmerking komen lees ik hier. :)
  maandag 8 juli 2013 @ 12:34:58 #99
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128717107
Zou TS niet (voor zijn eigen gemoedsrust) een bloedonderzoek kunnen laten doen?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_128718658
quote:
0s.gif
Op maandag 8 juli 2013 11:54 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ja, perifeer begrijp ik ook wel :*

Maar zowel distaal, wisselend, als bovenrug, als tong, als meer proximaal, dat past niet goed bij een normale verdeling van een polyneuropathie. Dan zijn er uiteraard nog wel wat andere diagnostische overwegingen. Ik had een EMG verricht (op basis van het verhaal in het topic).
Truncale en proximale paresthesieen zijn vreemd. Cave metabool/systemisch.

Het past idd niet bij een normale PNP, daar is het verhaal niet naar en de leeftijd ook niet. Als je reflexen vindt en een negatieve Romberg, ga je al snel richting small fibre. Vind je niet op je EMG.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop