Loop er ook mee rond. Fietsen gaat goed maar lopen en stilstaan was een hel. Gaat gelukkig beter nu maar het echt geen pretje. Ga nu de 12e week in.quote:Op donderdag 29 maart 2012 07:51 schreef freshy98 het volgende:
Kan ook een hernia zijn, of wat ik bijvoorbeeld heb een zwakke tussenwervel.
Ik heb altijd last van mijn onder-rug, eind vorig jaar toch maar eens bij de huisarts langs.
Röntgen-foto en MRI-scan later blijkt dat ik een zwakke tussenwervel heb.
Houd in dat als ik door mijn rug ga ik wat in elkaar zak, en de tussenwervel dus ook in elkaar gedrukt word. Maar dat spul moet wel ergens naar toe, dus zet het uit naar buiten.
Bij mij voornamelijk naar de linkerkant, waar het dan op een zenuw drukt.
En als ik dan kort loopt gaat er een naar gevoel vanuit mijn rug door mijn linkerbeen naar mijn voet, die uiteindelijk gaat tintelen.
Nou zijn er voor mij wel een paar simpele oefeningen om er ook snel weer van af te zijn, maar leuk is anders.
Rug gaat nu wel weer beter, maar lang lopen of stil staan is altijd pijnlijk.
Succes iig.
Heb al bijna het idee het te hebben. Het enige wat me nog enigzins van gedachte kan veranderen in de rugpijn boven in mijn rug naast mijn schouderbladen. Dat er een zenuw beknelt zit.quote:Overzicht van de klachten
tintelingen
prikkelingen
dove plekken op de huid
elektrisch gevoel bij het buigen van het hoofd
brandgevoel aan de huid
stijf bandgevoel bij de knie
koudegevoel aan voeten en/of onderbenen
Ja ik weet het, heb de afspraak om 2 uur bij de huisarts, maar meestal word je daar ook niet veel wijzer van.quote:
Lieve TO. tintelingen in handen en voeten en raar gevoel bij mond zijn ook typische klachten bij hyperventilatie. Hoe meer je je druk maakt hoe erger het wordt.quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:39 schreef Handheld het volgende:
Bij tintelt het dus allemaal.
Handen en voeten en een doof gevoel ook branderigheid en speldenprikjes.
En nu krijg ik ook nog eens een rare sensatie van mijn tong.
Maar vooral die die handen en voeten, ze voelen ook nog eens koud aan.
Zit echt in de stress zeg.
Ja zeker weten!quote:
Ja maar ik maakte me nog geen zorgen eigenlijk.quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
Lieve TO. tintelingen in handen en voeten en raar gevoel bij mond zijn ook typische klachten bij hyperventilatie. Hoe meer je je druk maakt hoe erger het wordt.
Probeer een ademnhalingsoefening, zal je zeker geen kwaad doen.
Probeer de ademhaling te regelen door drie seconden te nemen voor inademen , kleine pauze en zes seconden voor het uitademen en weer een kleine pauze.
Ja oke, maar die speldenprikjes en dat rare gevoel(branderig dof), dat voel ik toch echt.quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:56 schreef Lienekien het volgende:
Wat je in je lichaam voelt of denkt te voelen wordt daarmee nu versterkt. Je dreigt zo een beetje in een neerwaartse spiraal te komen: door je angst focus je op je lijf en doordat je je focust op je lijf ga je van alles voelen.
Het kan zoveel zijn. Ga naar je huisarts en laat je geruststellen.
Nee moet ik ook niet doen. Dat doe ik normaal gesproken ook niet, maar nu dat het 5 dagen duurde zonder verbetering ging ik googlen en nu kom ik niet meer van dat idee af.quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:57 schreef David Letterman het volgende:
Niet in paniek raken, rustig de afspraak met de dokter afwachten, niet op internet de meest vreselijke dingen opzoeken en lezen...
Rustig blijven ademhalen, je bent jezelf alleen maar aan het opfokken.
32...quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:14 schreef Waaghals het volgende:
Hoe oud ben je?
MS openbaart zich meestal pas rond je 30e
als je nu 5 minuten even een ademhalingoefening doet weet je in ieder geval zeker of dat een effect heeft. Kan je je huisarts dat mededelenquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:07 schreef Handheld het volgende:
[..]
Ja oke, maar die speldenprikjes en dat rare gevoel(branderig dof), dat voel ik toch echt.
Tuurlijk ga ik zo naar mijn huisarts, maar zie op heel veel forums van MS staan dat ze er pas later achter kwamen en ze al lange tijd met klachten rondliepen.
Dus ik zou niet weten hoe hij mij kan geruststellen.
Oke ga ik zo proberen dan.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:28 schreef computergirl het volgende:
[..]
als je nu 5 minuten even een ademhalingoefening doet weet je in ieder geval zeker of dat een effect heeft. Kan je je huisarts dat mededelen
Ja best wel.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:30 schreef hugsy33 het volgende:
Zit je in een stressvolle situatie ts?
Ja dat snap ik wel en bedankt dat iedereen met me meedenkt, maar ik had het hiervoor ook een paar dagen en toen zat ik er niet zo over in. Dus dat ik het nu misschien erger maak kan wel, maar de dagen hiervoor toch niet. Hiervoor had ik nog niet op google gezocht.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:44 schreef David Letterman het volgende:
Als je erop gaat letten ga je steeds meer klachten "zien". Je maakt het dan voor je zelf waarschijnlijk erger dan het is. Plus de stress...
Gewoon alles bespreken met je dokter en afwachten wat daar uit komt.
Een burnout?quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:44 schreef Waaghals het volgende:
kan net zo goed een burnout zijn.
een collega van me had hetzelfde.
In 4 ledematen van die rare gevoelstoornissen voelen door stress, echt waar?quote:
Ik heb geprobeerd om anders te ademhalen, maar geen verbetering.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:54 schreef hugsy33 het volgende:
Je hoeft zelf helemaal niets van hyperventilatie te merken namelijk.
Ik zeg niet dat het tussen je oren zit, wat je voelt is echt maar het zou heel goed door je ademhaling kunnen komen.
Probeer eens wat ademhalinfsoefeningen en kijk of het effect heeft. Als je het lastig vind kun je de gratis app Yoga breath downloaden, die helpt je geleidelijk beter te ademenen.
Dat denk ik niet persoonlijk, ik heb geen schokken, maar bedanktquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:00 schreef Vaseline_ het volgende:
Klinkt als symptomen van Jackson Epilepsie maar ik weet het ook niet.
En dan heb ik ook nog eens al die rare sensaties in al mijn ledematen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:28 schreef DeVlekkenkampioen het volgende:
@twentemeisje: Bedankt om uw ervaringen te delen. Toen ik uw bericht (het allereerste) las was ik echt verbaasd hoe dit overeenstemde met wat ik ervaarde. Dit heeft me ertoe aangezet om naar de dokter te gaan.
Ziehier mijn ervaring:
Maandag (3/5/2010) had ik een verdoofd aangezicht. Alles aan de linkerzijde was voos, net of ik terugkwam van de tandarts met een zware verdoving. Dat gevoel was vooral te merken aan de bovenste voortanden, de linkerkant van de neus, slaap en wang. Ik had dit aan een collega verteld maar voor de rest niet verder over ingezeten, "het zal wel over gaan".
Wel wat?quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:44 schreef Lienekien het volgende:
Je vertoont wel wat hypochondrisch gedrag, nu.
Ik weet niet of hij zich normaal ook zo druk maakt, of dat hij zich nu zo druk maakt en je toch zou moeten denken aan overmatige stress/burnout.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:45 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Wel wat?
TS is compleet van het padje af...aanstellen is ook een vak...
Dat is echt heel erg.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:34 schreef Waaghals het volgende:
Hey ts dit is geen grap, maar een collega van mij heeft zichzelf zo ook gekgemaakt met googlen en hij had altijd het ergste natuurlijk.
Op ziekenhuis laten onderzoeken niks kunnen vinden, maar hij bleef verder zoeken.
Uiteindelijk heeft hij voor mijn neus zelfmoord gepleegd op het werk.
Ja ik ben mij ervan bewust en ik wil het echt niet, maar omdat ik nu bewust ben van het gevoel en van de info van internet maak ik mij best wel zorgen.quote:Opdonderdag 29 maart 2012 12:44 schreef Lienekien het volgende:
Je vertoont wel wat hypochondrisch gedrag, nu.
Ik weet het man, sorry daarvoor.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:45 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Wel wat?
TS is compleet van het padje af...aanstellen is ook een vak...
Nou ik maak me best vaak zorgen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik weet niet of hij zich normaal ook zo druk maakt, of dat hij zich nu zo druk maakt en je toch zou moeten denken aan overmatige stress/burnout.
En dat is nou juist de crux. Vanaf het moment dat je dat wel gaat geloven, zit je op de goede weg. Soms moet daar eerst een psycholoog aan te pas komen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:16 schreef Handheld het volgende:
[..]
Het enige wat ik wel weiger te geloven is dat de lichamelijke sensaties komen door stress.
Dat 1 hand tintelt oke, maar alle 4 en de daarbij behorende rare sensaties. (doof en brandend gevoel)
juist omdat 2 handen en 2 voeten tintelen is hyperventilatie/verkeerd ademen door stress een veel logischere verklaring dan ms.quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:16 schreef Handheld het volgende:
Het enige wat ik wel weiger te geloven is dat de lichamelijke sensaties komen door stress.
Dat 1 hand tintelt oke, maar alle 4 en de daarbij behorende rare sensaties. (doof en brandend gevoel)
quote:De longen halen zuurstof uit de ingeademde lucht, welke wordt opgelost in het bloed en vervolgens wordt getransporteerd naar de weefsels en organen om deze van zuurstof te voorzien. Als de zuurstof is gebruikt, blijft het afvalproduct koolzuurgas (kooldioxide of CO2) over. De longen halen dit uit het bloed en het wordt uitgeademd. Hoe snel een mens ademt is afhankelijk van de omstandigheden. Als iemand hard loopt of zwaar lichamelijk werk verricht, zal hij vlugger ademen om meer zuurstof binnen te krijgen. Hij verbruikt immers meer zuurstof. Door vlugger te ademen (te hyperventileren) kan iemand meer zuurstof opnemen en meer koolzuurgas uitademen. Hierdoor is er te weinig koolzuurgas in het bloed, waardoor de lichaamsprocessen worden verstoord en het bloed minder zuur wordt en allerlei niet ernstige maar wel vervelende klachten kunnen ontstaan, zoals benauwdheid, beklemming op de borst, hartkloppingen, tintelingen in vingers, voeten of mond, transpiratie en duizeligheid.
Dat je je zorgen maakt is een understatement, jeetje. Maak je niet zo druk joh, krasje hier krasje daar, komt allemaal wel goed.quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:16 schreef Handheld het volgende:
Nou ik maak me best vaak zorgen.
Zie ook deze topics:
Grijze geverfde muur wordt zwart als je hem probeert schoon te maken.
Huis laten stucen, is dat echt zo poreus?
Kookplaat kapot of hoort dit zo?
Maandag ramen gezeemd, zie nu allemaal kleine krasjes.
Wat voor soort kinderwagen deel 13
Moeite met kleding kopen.
Ik maak me zorgen om alles dit is maar een fractie van wat er nu allemaal op mij af komt.
Kinderkamer moet nog af veel andere dingen moeten af.
Zelf heel erg onhandig met klussen.
Vader worden....
Euh ja dit zei de dokter ookquote:Op donderdag 29 maart 2012 13:47 schreef computergirl het volgende:
[..]
juist omdat 2 handen en 2 voeten tintelen is hyperventilatie/verkeerd ademen door stress een veel logischere verklaring dan ms.
http://mens-en-gezondheid(...)ling-oefeningen.html
[..]
Ik moet mij inderdaad minder druk gaan makenquote:Op donderdag 29 maart 2012 14:02 schreef Parlay het volgende:
[..]
Dat je je zorgen maakt is een understatement, jeetje. Maak je niet zo druk joh, krasje hier krasje daar, komt allemaal wel goed.Relax.
Zou zomaar kunnen dat het stress is wat je nu voelt in je lijf
Tuurlijk, zou wat zijn eerst hier om hulp vragen en dan niet laten weten hoe het gingquote:Op donderdag 29 maart 2012 14:56 schreef Lienekien het volgende:
Hopelijk komt TS nog even melden hoe het gesprek met de huisarts ging.
Bedankt voor het geven van de diagnose.quote:Op donderdag 29 maart 2012 15:23 schreef Handheld het volgende:
[..]
Euh ja dit zei de dokter ook
Het was een arts in opleiding, waar ik erg blij om was, ik heb niet een al te hoge pet op van mijn eigen dokter.
Hij zei dus ook wat ik al had gevonden dat als je handen alleen tintelen dat er dan in je nek iets niet goed zo zitten en als je voeten alleen zouden tintelen het niet goed zou zitten in je onderrug.
Maar hij zei ook dat hij zich echt geen zorgen maakte met wat het wel zou zijn en dat MS onderaan zijn lijstje stond en daar helemaal niet aan dacht. Mede doordat de zenuwbanen voor handen en voeten niet tegelijkertijd aangetast zouden kunnen zijn, omdat ze niet bij elkaar komen op 1 plek.
Hij vroeg me of ik stress had en noemde alle dingen op: baby, kinderkamer krasje hier en daar verhuizing enz.
Waar hij dus aan dacht was chronische hyperventilatie, ik moest terugkomen als de klachten zouden verergeren of zouden veranderen, maar hij dacht dat het wel weg zou trekken als de stressvolle periode over zou zijn.
[..]
Ik moet mij inderdaad minder druk gaan maken
[..]
Tuurlijk, zou wat zijn eerst hier om hulp vragen en dan niet laten weten hoe het ging
Jij?quote:Op donderdag 29 maart 2012 15:25 schreef hugsy33 het volgende:
Yay weer een punt als internetdokter gescoord
Ja dat was ik wel, maar je raadt het al, nu iets minder.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:37 schreef Lienekien het volgende:
Dank voor het verslag.
Ben je nu een beetje gerustgesteld?
Ik weet het ik moet ook stoppen en dat probeer ik ook. Ben ook gaan zoeken naar klachten bij hyperventilatie en dat zijn er echt veel. Je kan daar echt alles naar wegschrijven wat het mij weer iets moeilijker maakt om te geloven. Maar ja zo ben ik nou eenmaal.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:37 schreef hugsy33 het volgende:
Stop met googlen, serieus je zit jezelf alleen maar gek te maken.
Als ik aan m'n tong denk voel ik ook tintelingen, aleen ben je je daar normaal niet van bewust
Ja weet ik ook wel, maar wat moet je anders als je de hele dag die vreemde sensaties voelt.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:01 schreef Luxuria het volgende:
Niet zo veel over nadenken en al helemaal niet googlen!
De dokter heeft een diagnose gesteld, vertrouw daar nu maar op!
Dat is veel betrouwbaarder dan wat je op internet allemaal tegenkomt.
als jij ontzettend verkrampt zit te stressen kan je zeker last van je spieren krijgen - daarom krijg je soms ook zo last van je nek/schouders achter de computer.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:40 schreef Handheld het volgende:
[..]
Ja weet ik ook wel, maar wat moet je anders als je de hele dag die vreemde sensaties voelt.
Nu krijg ik dus ook nog eens spierpijn in mijn armen erbij.
Zou dit nu echt allemaal door hyperventilatie/stress kunnen komen???
Hoe kan dat nou????
Oke ik ga echt proberen te relaxen, maar er treden zulke rare klachten op.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:43 schreef computergirl het volgende:
[..]
als jij ontzettend verkrampt zit te stressen kan je zeker last van je spieren krijgen - daarom krijg je soms ook zo last van je nek/schouders achter de computer.
Ga eens een stukkie wandelen.
Relax.
Oke, laten we het hopen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:00 schreef hugsy33 het volgende:
Nee ook dat komt door stress/hyperventilatie
Kijk en daar staat het dus, 20 tot 30 minuten. Ik heb het de hele dag.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:01 schreef computergirl het volgende:
nog een keer:
http://mens-en-gezondheid(...)ling-oefeningen.html
Symptomen van hyperventilatie duren meestal 20 tot 30 minuten
Wel gedaan, maar nog niet vor 10 minuten. Ga ik dalijk proberen als ik thuis ben.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:04 schreef computergirl het volgende:
heb je al 1 x de ademhalingsoefeningen gedaan?
Gedurende 10 minuten?
Daarom heb jij de diagnose: chronische hyperventilatie. Dat komt niet in aanvallen maar is vrijwel de hele tijd min of meer aanwezig. Een hyperventilatie-aanval kan zeer angstig zijn, er zijn er menigeen met loeiende sirenes naar het ziekenhuis gereden omdat ze dachten een hartaanval te hebben. Zo ernstig kàn hyperventilatie dus zijn.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:25 schreef Handheld het volgende:
[..]
Oke, laten we het hopen.
[..]
Kijk en daar staat het dus, 20 tot 30 minuten. Ik heb het de hele dag.
[..]
Wel gedaan, maar nog niet vor 10 minuten. Ga ik dalijk proberen als ik thuis ben.
http://chronischehyperventilatie.nl/symptomenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:25 schreef Handheld het volgende:
Kijk en daar staat het dus, 20 tot 30 minuten. Ik heb het de hele dag.
Je hebt nu klachten en je bent nu aan het ademen, dus nu gewoon je uitademing iets langer maken en pauze laten tussen in en uitademen.quote:Wel gedaan, maar nog niet vor 10 minuten. Ga ik dalijk proberen als ik thuis ben.
Oke ja dat is wel zo.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:30 schreef Parlay het volgende:
[..]
Daarom heb jij de diagnose: chronische hyperventilatie. Dat komt niet in aanvallen maar is vrijwel de hele tijd min of meer aanwezig. Een hyperventilatie-aanval kan zeer angstig zijn, er zijn er menigeen met loeiende sirenes naar het ziekenhuis gereden omdat ze dachten een hartaanval te hebben. Zo ernstig kàn hyperventilatie dus zijn.
Test gedaan dit kwam eruit:quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
http://chronischehyperventilatie.nl/symptomen
[..]
Je hebt nu klachten en je bent nu aan het ademen, dus nu gewoon je uitademing iets langer maken en pauze laten tussen in en uitademen.
probeer ook een dit:
http://www.kiwinederland.nl/ademhalingstest/test.htm
quote:Aan de slag
Je ademt in rust meer dan vijftien keer per minuut. Je zit nu achter de computer maar je lijf doet alsof je met 20 km/uur tegen de wind in fietst. Neem tijd om te ontspannen, leer een ademhalingsoefening
De laatste tijd wat minder aan het klussen juist.quote:Op woensdag 4 april 2012 08:39 schreef computergirl het volgende:
@starla: hij is al naar de huisarts geweest
@Handheld: pijn in je rug en je knie kan natuurlijk helemaal los staan van de andere zaken, je bent veel aan het klussen toch?
Moeheid: heeft de huisarts misschien getest op bloedarmoede of vitamine D?
Ja maar het is niet alleen die moeheid, ook dat branderig gevoel bij het ademen, kortademig droge mond enz.quote:Op woensdag 4 april 2012 10:49 schreef lionessa het volgende:
Stress geeft natuurlijk ook moeheid. En afleiding in welke vorm ook is altijd een goede om minder pijn te voelen. Met afleiding bedoel ik echte afleiding, waaardoor je geen tijd hebt om aan je kwalen te denken. Wandelen, sporten, mensen bezoeken en niet over je kwalen praten, maar over iets gezelligs enz enz.
Ja best wel aanwezig.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:12 schreef computergirl het volgende:
en hoe is het nu met je stress niveau?
Ja je hebt gelijk natuurlijk, sorry.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:12 schreef Lienekien het volgende:
Even ter correctie: MS is geen spierziekte.
Sterkte met het proces.
Het is gebaseerd op jarenlange praktische ervaring.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:26 schreef Handheld het volgende:
Maar wil het niet altijd op stress terug laten vallen.
Ik vind dat altijd zo makkelijk wat die dokters doen.
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:59 schreef Chilled het volgende:
Ik loop de dokterspost ook niet plat. Maar ik heb wel gemerkt na aanleiding van stress dat je lijf ontzettend gekke dingen met je kan doen. Een aantal voorbeelden van het afgelopen jaar:
Ik ben een half jaar niet ongesteld geweest (Door zorgen is je lijf ontregeld)
Ik heb stress psoriasis gehad (m'n hele lijf zat onder de rode vlekken in druppelvorm)
Ik moest constant boeren (zuurstof tekort doordat je bij stress blijkbaar anders ademt op één of andere manier)
Een schimmelbacterie (je weerstand gaat met je aan de haal)
Veel hoofdpijn
Koude voeten en handen
![]()
Nu ik weer eindelijk heerlijk in mijn vel zit, weinig tot geen stress heb, heb ik nergens meer last van![]()
Ik wil niet met zekerheid zeggen dat het bij jou ook door stress komt, maar mensen onderschatten de gevolgen van stress wel enom.
Sorry als ik mensen tegen de borst stuitte met dat ik het niet geloofde dat het stress kon zijn.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het is gebaseerd op jarenlange praktische ervaring.
Wil je graag een 'echte' ziekte zonder genezing of zo?
Het minste wat je zelf kan doen als je bekent bent met stress en chronische hyperventilatie is ontspanningsoefeningen, ademhalingsoefeningen en/of mindfullnes training.
Maar goed, dat wilde je de vorige keer ook al niet, dus het zal vast wel weer overgaan voordat je dood bent.
dus heb je stress.quote:Op maandag 27 mei 2013 11:48 schreef Handheld het volgende:
Maar ik word er wel zenuwachtig van, dat het nog steeds niet weg is.
Succes bij de huisarts en specialist, ik gooi het topic weer open als je er wat over te melden hebtquote:Op maandag 27 mei 2013 11:48 schreef Handheld het volgende:
[..]
[..]
Sorry als ik mensen tegen de borst stuitte met dat ik het niet geloofde dat het stress kon zijn.
ik heb nu een aantal keren per dag de ademhalingsoefeningen gedaan en geen resultaat.
Ik wil juist helemaal niet dat het een echte ziekte is!!
Maar ik word er wel zenuwachtig van, dat het nog steeds niet weg is.
Nu net had ik een soort van koude rilling over mijn linker onderarm en daarbij behorende kippenvel, maar dat zag er echt raar uit. Alleen onderarm.
Ik moet erbij zeggen dat ik wel 10 uur per dag achter een pc zit, maar de zenuwbanen van je handen en voeten liggen toch niet naast elkaar dus zou het dan toch een verkeerde houding kunnen zijn?
Elke dag dat ik dit langer heb denk ik er steeds meer aan om MS te hebben.
Dank je!quote:
En , hoe is het gegaan?quote:Op maandag 1 juli 2013 10:27 schreef Handheld het volgende:
Even een update van deze kant.... deze vrijdag 5 Juli dus naar de neuroloog.
Ja ik moet wel denk ik, ik heb er geen zin in om ziekenhuizen in en uit te lopen.quote:
Dus is het compleet door mij gecreëerd in mijn hoofd dmv angst of stress??quote:Op maandag 8 juli 2013 11:06 schreef dotKoen het volgende:
Het past blijkbaar niet bij een achterstrengstoornis of polyneuropathie, dus je hoeft geen onderzoek te doen naar oorzaken daarvan.
angst, stress, spanning....geef het beestje maar een naam.quote:Op maandag 8 juli 2013 10:49 schreef Handheld het volgende:
Dus ja, eerste 2 weken totaal geen angst, maar wel klachten, daarna 2 weken aankijken, maar wel al gaan googlen, toen misschien een beetje angst ontwikkeld voor MS enz.
Dus angst was er niet voor de klachten, maar er na pas.
Nee, zoals al elders in dit topic is uitgelegd, ben je om de een of andere reden heel erg gaan letten op allerlei lichamelijke sensaties en schrijf je die allemaal toe aan een ernstige neurologische ziekte. Daar wordt je zeer begrijpelijk angstig van, waardoor je nog meer op je hoede bent en je al die sensaties nog harder binnen komen. Het alarm staat als het ware te gevoelig afgesteld. Dat heb je zeker niet met opzet zo gecreëerd en je beeldt je waarschijnlijk zeker niet al die gevoelens in, maar je hebt er nu wel heel veel last van. Belangrijk is om je gedachten 'tinteling in kleine teen > dat zal wel MS zijn' te veranderen. Dat kost tijd en daar kun je hulp bij nodig hebben.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:08 schreef Handheld het volgende:
[..]
Dus is het compleet door mij gecreëerd in mijn hoofd dmv angst of stress??
Maar goed, lokalisatie blijft dan nog lastig.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:39 schreef starla het volgende:
Ik vind zeer branderige paresthesieen toch wel een beetje gek, maar dat is alleen op basis van dit topic. Blijkbaar vindt de neuroloog dat niet gek na een uitgebreide anamnese en lichamelijk onderzoek.
Bloedonderzoek had ik persoonlijk wel gedaan.
Iig veel sterkte TS!
Nee hoor: perifeer.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:42 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Maar goed, lokalisatie blijft dan nog lastig.
Ja, perifeer begrijp ik ook welquote:Op maandag 8 juli 2013 11:45 schreef starla het volgende:
[..]
Nee hoor: perifeer.
Metabool/toxisch cq systemisch qua etiologie kan nog.
Dank je starlaquote:Op maandag 8 juli 2013 11:39 schreef starla het volgende:
Ik vind zeer branderige paresthesieen toch wel een beetje gek, maar dat is alleen op basis van dit topic. Blijkbaar vindt de neuroloog dat niet gek na een uitgebreide anamnese en lichamelijk onderzoek.
Bloedonderzoek had ik persoonlijk wel gedaan.
Iig veel sterkte TS!
Truncale en proximale paresthesieen zijn vreemd. Cave metabool/systemisch.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:54 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ja, perifeer begrijp ik ook wel![]()
Maar zowel distaal, wisselend, als bovenrug, als tong, als meer proximaal, dat past niet goed bij een normale verdeling van een polyneuropathie. Dan zijn er uiteraard nog wel wat andere diagnostische overwegingen. Ik had een EMG verricht (op basis van het verhaal in het topic).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop