Loop er ook mee rond. Fietsen gaat goed maar lopen en stilstaan was een hel. Gaat gelukkig beter nu maar het echt geen pretje. Ga nu de 12e week in.quote:Op donderdag 29 maart 2012 07:51 schreef freshy98 het volgende:
Kan ook een hernia zijn, of wat ik bijvoorbeeld heb een zwakke tussenwervel.
Ik heb altijd last van mijn onder-rug, eind vorig jaar toch maar eens bij de huisarts langs.
Röntgen-foto en MRI-scan later blijkt dat ik een zwakke tussenwervel heb.
Houd in dat als ik door mijn rug ga ik wat in elkaar zak, en de tussenwervel dus ook in elkaar gedrukt word. Maar dat spul moet wel ergens naar toe, dus zet het uit naar buiten.
Bij mij voornamelijk naar de linkerkant, waar het dan op een zenuw drukt.
En als ik dan kort loopt gaat er een naar gevoel vanuit mijn rug door mijn linkerbeen naar mijn voet, die uiteindelijk gaat tintelen.
Nou zijn er voor mij wel een paar simpele oefeningen om er ook snel weer van af te zijn, maar leuk is anders.
Rug gaat nu wel weer beter, maar lang lopen of stil staan is altijd pijnlijk.
Succes iig.
Heb al bijna het idee het te hebben. Het enige wat me nog enigzins van gedachte kan veranderen in de rugpijn boven in mijn rug naast mijn schouderbladen. Dat er een zenuw beknelt zit.quote:Overzicht van de klachten
tintelingen
prikkelingen
dove plekken op de huid
elektrisch gevoel bij het buigen van het hoofd
brandgevoel aan de huid
stijf bandgevoel bij de knie
koudegevoel aan voeten en/of onderbenen
Ja ik weet het, heb de afspraak om 2 uur bij de huisarts, maar meestal word je daar ook niet veel wijzer van.quote:
Lieve TO. tintelingen in handen en voeten en raar gevoel bij mond zijn ook typische klachten bij hyperventilatie. Hoe meer je je druk maakt hoe erger het wordt.quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:39 schreef Handheld het volgende:
Bij tintelt het dus allemaal.
Handen en voeten en een doof gevoel ook branderigheid en speldenprikjes.
En nu krijg ik ook nog eens een rare sensatie van mijn tong.
Maar vooral die die handen en voeten, ze voelen ook nog eens koud aan.
Zit echt in de stress zeg.
Ja zeker weten!quote:
Ja maar ik maakte me nog geen zorgen eigenlijk.quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
Lieve TO. tintelingen in handen en voeten en raar gevoel bij mond zijn ook typische klachten bij hyperventilatie. Hoe meer je je druk maakt hoe erger het wordt.
Probeer een ademnhalingsoefening, zal je zeker geen kwaad doen.
Probeer de ademhaling te regelen door drie seconden te nemen voor inademen , kleine pauze en zes seconden voor het uitademen en weer een kleine pauze.
Ja oke, maar die speldenprikjes en dat rare gevoel(branderig dof), dat voel ik toch echt.quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:56 schreef Lienekien het volgende:
Wat je in je lichaam voelt of denkt te voelen wordt daarmee nu versterkt. Je dreigt zo een beetje in een neerwaartse spiraal te komen: door je angst focus je op je lijf en doordat je je focust op je lijf ga je van alles voelen.
Het kan zoveel zijn. Ga naar je huisarts en laat je geruststellen.
Nee moet ik ook niet doen. Dat doe ik normaal gesproken ook niet, maar nu dat het 5 dagen duurde zonder verbetering ging ik googlen en nu kom ik niet meer van dat idee af.quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:57 schreef David Letterman het volgende:
Niet in paniek raken, rustig de afspraak met de dokter afwachten, niet op internet de meest vreselijke dingen opzoeken en lezen...
Rustig blijven ademhalen, je bent jezelf alleen maar aan het opfokken.
32...quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:14 schreef Waaghals het volgende:
Hoe oud ben je?
MS openbaart zich meestal pas rond je 30e
als je nu 5 minuten even een ademhalingoefening doet weet je in ieder geval zeker of dat een effect heeft. Kan je je huisarts dat mededelenquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:07 schreef Handheld het volgende:
[..]
Ja oke, maar die speldenprikjes en dat rare gevoel(branderig dof), dat voel ik toch echt.
Tuurlijk ga ik zo naar mijn huisarts, maar zie op heel veel forums van MS staan dat ze er pas later achter kwamen en ze al lange tijd met klachten rondliepen.
Dus ik zou niet weten hoe hij mij kan geruststellen.
Oke ga ik zo proberen dan.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:28 schreef computergirl het volgende:
[..]
als je nu 5 minuten even een ademhalingoefening doet weet je in ieder geval zeker of dat een effect heeft. Kan je je huisarts dat mededelen
Ja best wel.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:30 schreef hugsy33 het volgende:
Zit je in een stressvolle situatie ts?
Ja dat snap ik wel en bedankt dat iedereen met me meedenkt, maar ik had het hiervoor ook een paar dagen en toen zat ik er niet zo over in. Dus dat ik het nu misschien erger maak kan wel, maar de dagen hiervoor toch niet. Hiervoor had ik nog niet op google gezocht.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:44 schreef David Letterman het volgende:
Als je erop gaat letten ga je steeds meer klachten "zien". Je maakt het dan voor je zelf waarschijnlijk erger dan het is. Plus de stress...
Gewoon alles bespreken met je dokter en afwachten wat daar uit komt.
Een burnout?quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:44 schreef Waaghals het volgende:
kan net zo goed een burnout zijn.
een collega van me had hetzelfde.
In 4 ledematen van die rare gevoelstoornissen voelen door stress, echt waar?quote:
Ik heb geprobeerd om anders te ademhalen, maar geen verbetering.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:54 schreef hugsy33 het volgende:
Je hoeft zelf helemaal niets van hyperventilatie te merken namelijk.
Ik zeg niet dat het tussen je oren zit, wat je voelt is echt maar het zou heel goed door je ademhaling kunnen komen.
Probeer eens wat ademhalinfsoefeningen en kijk of het effect heeft. Als je het lastig vind kun je de gratis app Yoga breath downloaden, die helpt je geleidelijk beter te ademenen.
Dat denk ik niet persoonlijk, ik heb geen schokken, maar bedanktquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:00 schreef Vaseline_ het volgende:
Klinkt als symptomen van Jackson Epilepsie maar ik weet het ook niet.
En dan heb ik ook nog eens al die rare sensaties in al mijn ledematen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:28 schreef DeVlekkenkampioen het volgende:
@twentemeisje: Bedankt om uw ervaringen te delen. Toen ik uw bericht (het allereerste) las was ik echt verbaasd hoe dit overeenstemde met wat ik ervaarde. Dit heeft me ertoe aangezet om naar de dokter te gaan.
Ziehier mijn ervaring:
Maandag (3/5/2010) had ik een verdoofd aangezicht. Alles aan de linkerzijde was voos, net of ik terugkwam van de tandarts met een zware verdoving. Dat gevoel was vooral te merken aan de bovenste voortanden, de linkerkant van de neus, slaap en wang. Ik had dit aan een collega verteld maar voor de rest niet verder over ingezeten, "het zal wel over gaan".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |