abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105509896
Wij hebben ons huis laten stucen en hebben het daarna gesausd.

Maar kom je er met een kastje tegenaan dan zit er al een deukje in. (hoe dit het beste te repareren?)
De kat heeft zich ook afgezet tegen de muur met zijn nagels en ja hoor ook een kras.

Ben je net klaar met klussen, kun je het weer allemaal gaan repareren.
Ik had toch wel verwacht dat het iets steviger was.

Ook vlekt het heel erg. Je vinger ertegen en het is een donkere vlek.

Is het nu echt allemaal zo kwetsbaar??
  maandag 12 december 2011 @ 21:20:27 #2
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_105510865
Hoe lang heb je het laten drogen?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_105511582
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 21:20 schreef twiFight het volgende:
Hoe lang heb je het laten drogen?
Weet ik niet meer precies, maar gewacht tot alles helemaal wit was. Ik denk 3 dagen.
Eerst voorgestreken met stucprimer na het stucen weer voorgestreken met andere voorstrijk.
pi_105511890
Punt 1)
Ik vind een droogtijd van 3 dagen veel te kort, om meteen te gaan texen.
Houd meer een week aan voor een goede minimale droging!

Punt 2)
Had geen stucprimer of voorstrijk of wat dan ook gebruikt, maar een merk tex eerst verdunnen voor de 1e laag, daarna aftexen.

Punt 3)
Welk merk tex heb je gebruikt?

Punt 4)
Wat voor stucmortel heeft de stucadoor gebruikt?
pi_105512475
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 21:37 schreef bobenjanneke het volgende:
Punt 1)
Ik vind een droogtijd van 3 dagen veel te kort, om meteen te gaan texen.
Houd meer een week aan voor een goede minimale droging!

Punt 2)
Had geen stucprimer of voorstrijk of wat dan ook gebruikt, maar een merk tex eerst verdunnen voor de 1e laag, daarna aftexen.

Punt 3)
Welk merk tex heb je gebruikt?

Punt 4)
Wat voor stucmortel heeft de stucadoor gebruikt?
Hmm, oke.

Punt 1) ja dat was de keuze van de stucadoor, ik heb er zelf totaal geen verstand van.

Punt 2) Vervelend, want dat was juist het advies wat ik had gekregen.

Punt3) SPS

Punt 4) Fix and Finish
  maandag 12 december 2011 @ 21:54:51 #6
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105513034
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 21:37 schreef bobenjanneke het volgende:
Punt 2)
Hee, dat doet mijn broertje ook altijd.
  FOK!fotograaf maandag 12 december 2011 @ 22:26:20 #7
17893 Forno
pi_105515219
Als de stucadoor je de raad geeft om 3 dagen na het stuccen te gaan texen zou ik me afvragen wat de kwaliteit van het stucwerk is. Het stucwerk is dan nog niet door en door droog namelijk.

Slap stucwerk betekent dat hij of stucmortel heeft gebruikt die over datum was, te veel/weinig water gebruikt, of dat de ondergrond te veel vocht heeft opgenomen tijdens het aanbrengen.
pi_105515414
Handheld, als ik je een advies mag geven, ik zou contact opnemen met de stukadoor, want dit is niet acceptabel. Een beetje een vakman moet dat inzien.
pi_105525181
Ik hoop voor TS niet dat er op zijn bus stond:
Iek bin goet in:
-Teegelwerk
-Sgilderwerk
-Stukken

En dat zijn email eindigt op @polski.pl

Maar ontopic:
Het is nu achteraf, maar waarom informeer je de volgende keer niet vooraf hoe en wanneer je vers stucwerk kan texen?
pi_105525395
He, hij heeft het over fix and finish (aka blokkenlijm). Dat is toch lagen van hooguit 2mm? Dat zal wel drogen in 3 dagen toch, mits ventilatie aanwezig.

In ieder geval was het bij mij al na 1 dag spierwit opgetrokken. Terwijl andere kamers, waar gestuct is met MP15 @ 8mm, daar duurde het zeker een week vooraleer het lichter werd.
  dinsdag 13 december 2011 @ 09:30:14 #11
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_105525674
Droogtijd hangt idd enorm af van de laagdikte. Heb hier een kamer laten doen onlangs waar 1 muur 2-3 cm erop heeft gekregen. Geloof me, dat heeft meer dan een week aan droogtijd gekost.

Alles is echter perfect glad en hard. Een deukje erin stoten kan wel maar dan met een stevig stuk hout heel bewust een flinke ram ertegen geven.

En wat die polski betreft... ik heb hier een Pool gehad en geloof me, die heeft erg mooi werk afgeleverd. Dat was overigens er wel een die geen stucadoor genoemd wilde worden maar restaurateur.

Waar ik bang voor ben is dat je de boel niet optimaal hebt laten drogen en door het het gebruik van die primer de boel hebt opgesloten. Ik kan me vergissen maar het is best mogelijk dat als er nog vocht in de muur zit opgesloten het na een tijdje gaat schimmelen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_105526006
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 09:30 schreef klusfoobje het volgende:
Waar ik bang voor ben is dat je de boel niet optimaal hebt laten drogen en door het het gebruik van die primer de boel hebt opgesloten. Ik kan me vergissen maar het is best mogelijk dat als er nog vocht in de muur zit opgesloten het na een tijdje gaat schimmelen.
Of nog erger: als het warm(er) wordt, gaat het bobbelen en laat de latex los.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_105526704
Ik wil ook niet alle polen over 1 kam scheren, er zitten heus wel ergens een paar goeie bij.

Heeft de stucadoor wel de ondergrond voorgelijmd?

Het vlekken heeft niets met het stuccen te maken, maar met het schilderwerk.
SPS is ook niet echt een supermerk, maakt meer lakken en muurverven voor bedrijven met een private label.
Dus neem een goedreinigbare tex ( in de volksmond afwasbare tex ), waardoor je de muur met een iets of wat vochtige doen kan afnemen.
  dinsdag 13 december 2011 @ 14:14:38 #14
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_105534073
afwasbare Tex?

Dat verkoop verhaal ben ik ook wel eens ingetrapt maar neem ik niet meer serieus. Probeer jij maar eens een zwarte veeg van een tex muur af te halen die met dat zogenaamde "afwasbare" spul is gedaan. Dat kun je echt vergeten, hoe voorzichtig je het ook doet. Het eindresultaat is een vlek en bij x vlekken ga je weer rollen.

Vroeger hadden ze als lambrisering dan ook die tegeltjes of een soort verflaag over de eerste anderhalve meter. Wat dat voor een verf is geweest weet ik helaas niet. Lijkt mij ideaal voor op mijn trap....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_105534663
Ik heb thuis met 2 kleine kinderen van 1 en 2 jaar goede ervaring met Sikkens reinigbare tex,
Maar je moet idd wel weten hoe je reinigt.
  dinsdag 13 december 2011 @ 14:29:35 #16
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_105534813
jij bent een pro... wat de gewone koper in de shop te horen krijgt is dat dat met gewoon een natte doek gedaan kan worden.

nah,ik heb nieuws voor die verkopers... da ka nie :')
pi_105535288
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 14:29 schreef klusfoobje het volgende:
jij bent een pro... wat de gewone koper in de shop te horen krijgt is dat dat met gewoon een natte doek gedaan kan worden.

nah,ik heb nieuws voor die verkopers... da ka nie :')
Met een gewone natte doek zou ik ook afraden!
pi_105540336
Om even mee te liften op dit topic.

Komende maandag komt er ook een stucadoor ons huis helemaal glad maken. Daarna willen we zelf texen. Ik wilde de stucadoor vragen na hoe lang we kunnen texen.

Maar ben wel benieuwd wat jullie hier zeggen. Dikte zou normaal een paar mm gaan worden.

En wat voor merk tex is goed? Ik dacht zelf aan flexa om te gebruiken, maar is dat goed?
pi_105541466
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:51 schreef jdel het volgende:
Om even mee te liften op dit topic.

Komende maandag komt er ook een stucadoor ons huis helemaal glad maken. Daarna willen we zelf texen. Ik wilde de stucadoor vragen na hoe lang we kunnen texen.

Maar ben wel benieuwd wat jullie hier zeggen. Dikte zou normaal een paar mm gaan worden.

En wat voor merk tex is goed? Ik dacht zelf aan flexa om te gebruiken, maar is dat goed?
Een goed merk tex is Sigma of Sikkens, maar Flexa is ook wel ok.
pi_105542190
Kijk eens naar Brandertex. Afwasbare muurverf voor binnen en buiten. Ik heb dit ook gebruikt voor binnen. En je kan het gewoon met een natte doek (jawel) afnemen. En daar zijn wij heel blij mee.

Het werkt zo goed dat we het zelfs in de keuken hebben gebruikt, als achterwand. Alleen een kleine stenen plint als waterkering. Prima schoon te houden ^O^
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_105542623
Brandertex is ook een goed merk ( onderdeel van ppg waar sigma ook onder valt).

Alleen is brander vooral te koop bij de professionele bouwmaterialen zaken, waar de profs hun inkopen doen.
http://www.brander.nl/nl/zoeken/verkooppunt/
pi_105544658
Zijn sigma/sikkens/brandertex ook op kleur te mengen eigenlijk?
pi_105545149
Uiteraard zijn sigma. sikkens, brander te mengen op kleur.

Het verschil met bovenstaande en flexa van de praxis is,
1) het verschil van de kwaliteit van de tex.
2) het verschil van de kwaliteit van de kleur pigmenten.

Laat je sigma, sikkens brander mengen bij de verf(groothandel)winkel, krijg je een beter pigment als bij de praxis en dergelijke.
pi_105549562
Ok, bedankt!
Dan ga ik eens bij een verfgroothandel/winkel bij mij in de buurt daarvoor kijken.
pi_105554755
Ik weet niet wat voorstrijk kost,maar branderplast kost ongeveer ¤15 ex voor 10 liter.
Dat is wat ik ervoor hebt betaald.Wij zijn daar zeer tevreden over en hij haalt ook alle kleine
oneffenheden die nog in de muur zitten zo goed als weg.Volgens mij noemen ze het ook spiegel glad,dus klaar om erover heen te verfen.De branderplast ging er een paar dagen later op en wij hebben pas na een maand geverfd.Ze zijn hier dan ook met een waterslang aan de gang gegaan om de muren en het plafond nat te maken.
Het huis stond wel leeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')