Weet ik niet meer precies, maar gewacht tot alles helemaal wit was. Ik denk 3 dagen.quote:
Hmm, oke.quote:Op maandag 12 december 2011 21:37 schreef bobenjanneke het volgende:
Punt 1)
Ik vind een droogtijd van 3 dagen veel te kort, om meteen te gaan texen.
Houd meer een week aan voor een goede minimale droging!
Punt 2)
Had geen stucprimer of voorstrijk of wat dan ook gebruikt, maar een merk tex eerst verdunnen voor de 1e laag, daarna aftexen.
Punt 3)
Welk merk tex heb je gebruikt?
Punt 4)
Wat voor stucmortel heeft de stucadoor gebruikt?
Hee, dat doet mijn broertje ook altijd.quote:Op maandag 12 december 2011 21:37 schreef bobenjanneke het volgende:
Punt 2)
Had geen stucprimer of voorstrijk of wat dan ook gebruikt, maar een merk tex eerst verdunnen voor de 1e laag, daarna aftexen.
Of nog erger: als het warm(er) wordt, gaat het bobbelen en laat de latex los.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:30 schreef klusfoobje het volgende:
Waar ik bang voor ben is dat je de boel niet optimaal hebt laten drogen en door het het gebruik van die primer de boel hebt opgesloten. Ik kan me vergissen maar het is best mogelijk dat als er nog vocht in de muur zit opgesloten het na een tijdje gaat schimmelen.
Met een gewone natte doek zou ik ook afraden!quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:29 schreef klusfoobje het volgende:
jij bent een pro... wat de gewone koper in de shop te horen krijgt is dat dat met gewoon een natte doek gedaan kan worden.
nah,ik heb nieuws voor die verkopers... da ka nie
Een goed merk tex is Sigma of Sikkens, maar Flexa is ook wel ok.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:51 schreef jdel het volgende:
Om even mee te liften op dit topic.
Komende maandag komt er ook een stucadoor ons huis helemaal glad maken. Daarna willen we zelf texen. Ik wilde de stucadoor vragen na hoe lang we kunnen texen.
Maar ben wel benieuwd wat jullie hier zeggen. Dikte zou normaal een paar mm gaan worden.
En wat voor merk tex is goed? Ik dacht zelf aan flexa om te gebruiken, maar is dat goed?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |