I know! En ja, heb Cowboy Bebop al gezien jaquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:55 schreef Qunix het volgende:
[..]
Moet je nagaan dat over een week een nieuwe anime serie komt waar de maker ook de maker van Samurai Champloo EN Cowboy Bebop is.
[..]
Dat dus.
Koel, staan genoeg tips in!quote:
Eens met alle anime die in deze afbeelding staat.quote:
Trigun heeft wat minder roem gekregen dan de rest.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:52 schreef .Cake. het volgende:
[..]
Koel, staan genoeg tips in!
Good busy robin!
Jammer dat Trigun er dan weer niet in staat. Maar goed, zo zal iedereen wel een paar series hebben waarvan ze vinden dat die er in moetenGelukkig heb ik al aardig wat van deze series gezien of in mijn to-watch staan, dus ben niet compleet onwetend. So much to see, so little time...
Zeker waar, maar in mijn ogen toch een 'must-see'. Maar goed, Cowboy Bebop staat er wel in en in mijn ogen is Trigun - Cowboy Bebop hetzelfde als Rolling Stones - Beatles of Ajax - Feyenoord; meestal ben je voor één van de twee en in mijn geval is het dus Trigun, omdat dat eigenlijk de allereerste anime voor mij is. Cowboy Bebop valt in hetzelfde genre (space-westerns, moeten we meer van hebben!) dus zo erg is het nou ook weer niet.quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:16 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Trigun heeft wat minder roem gekregen dan de rest.
Was trouwens niet veel werk. Kwam het toevallig tegen.
Staan er ook een paar in die niet super waren, en een paar die dat wel waren staan er niet in.quote:
Ik denk dat onbegrip ook een factor is.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:59 schreef wdn het volgende:
[..]
Japanner TV verslaat zelfs het Octoberfest en verkiezingen in Duitsland.
Beide landen zijn nog steeds 'allies' trouwens.
Ik heb ooit gelezen dat het combinatie is: vanwege ww2 is men geinteresseerd in duitsland maar ook de duitse taal en duitse filosofen zijn daar in trek.
Rijm en dan vooral eindrijm is toch een soort van passé in de moderne poëzie?quote:Duits heeft een natuurlijk ritme waardoor poezie (wat in Japan een groot goed is) makkelijk is in het duits (veel woorden eindigen op -ung bijvoorbeeld).
Is er een rivaliteit tussen Cowboy Bebop en Trigun? Is mij niet bekend. Ik vind ze allebei leuk. Vash om zijn grappige pacifistische onoverwinnelijkheid, Wolfwood om zijn cynisme en ruigheid en de Bebop bemanning omdat alles en iedereen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:23 schreef .Cake. het volgende:
[..]
Zeker waar, maar in mijn ogen toch een 'must-see'. Maar goed, Cowboy Bebop staat er wel in en in mijn ogen is Trigun - Cowboy Bebop hetzelfde als Rolling Stones - Beatles of Ajax - Feyenoord; meestal ben je voor één van de twee en in mijn geval is het dus Trigun, omdat dat eigenlijk de allereerste anime voor mij is. Cowboy Bebop valt in hetzelfde genre (space-westerns, moeten we meer van hebben!) dus zo erg is het nou ook weer niet.
Zoals ik zei, iedereen heeft wel van die series
Populariteit != Waarderingquote:Op donderdag 29 maart 2012 23:53 schreef Smoofie het volgende:
Ik vond Trigun en Bebop allebei geweldig. Echt super. Valt wel op dat op A-P én MAL Gintama in de top 3 staat. Terwijl het niet super populair is.
Klopt.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 00:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Populariteit != Waardering
Ad populum
als je niet alles precies invult dan kan het best rap gaan..quote:Op vrijdag 30 maart 2012 00:21 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Klopt.
Ik heb net MAL aangemaakt, het aanmaken van een anime list is echt kut werk man. Echt te veel, moet 180 dingen toevoegen ofzo.
ow, is niet zo heel erg groot.. (ik zit op 182 completed entries en 146 plan to watch (quote:Op vrijdag 30 maart 2012 01:22 schreef Smoofie het volgende:
http://myanimelist.net/animelist/Smoofie
Op hoeveel days :p? Ik 79.3quote:Op vrijdag 30 maart 2012 01:35 schreef mschol het volgende:
[..]
ow, is niet zo heel erg groot.. (ik zit op 182 completed entries en 146 plan to watch () )
completed: 61.37quote:
Geen Ranma, geen Hajime no Ippo, en zo ontbreken er nog wel een aantal series die er wellicht in hadden gemoeten, en staan er een aantal in die er misschien niet echt in horen...quote:
Yugi Ohquote:Op vrijdag 30 maart 2012 02:58 schreef Smoofie het volgende:
Ik was helemaal vergeten dat yugi een anime was. Ff toevoegen.
Je hebt je lijst op private gezetquote:Op vrijdag 30 maart 2012 02:11 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik bekeek mijn anime lijst net even en ik moest bijna huilen. Niet om wat ik gezien heb maar om hoe onwerkelijk inconsistent ik dingen becijfer.
Ik gebruik alleen de cijfers 6 t/m 10
En heb de 2 en 4 elk een keer gebruikt en de 5 twee keer, maar alleen omdat de series me destijds frustreerde. Het heeft helemaal niets met kwaliteit te maken. Op zijn allerbest heeft het wat met kijkplezier wat maken.
Black Butler een serie ik ik niet eens afgekeken heb heeft een negen. Troep als Yu-Gi-Oh, Inuyasha en Mobile Suit Gundam 00 Second Season hebben ook allemaal een negen. Terwijl Time of Eve, Spice and Wolf, Steins; Gate, Katanagatari en Arakawa Under the Bridge alleen maar een acht hebben.
Maar oké, ik heb nu wel makkelijk praten omdat ik het grootste deel van mijn lijst opgevuld heb volgens de formule: meteen een cijfer geven bij de eerste aflevering en dan bij elke aflevering dat cijfer aanpassen of niet op basis van hoe zeer het me vermaakt heeft.
Terwijl ik nu een oordeel vel over mijn lijst op basis van herinneringen aan de series en de indrukken van anderen. Misschien is mijn lijst of althans het grootste deel daarvan wel oprechter dan mijn mening daarover.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |