In beginsel wel ja. Al denk ik dat de rechten van homo's in die landen redelijk goed zijn geregeld, via geregistreerde partnerschappen en dergelijke. Daar waar dat niet het geval is, is actie nodig. En dan begin ik trouwens het liefst bij die landen waar zelfs de rechten voor geen meter zijn geregeld, of waar actieve discriminatie volop aan de orde is. Anders gezegd: homo's in Duitsland hebben echt een prettiger bestaan dan homo's in Polen.quote:Op maandag 26 maart 2012 14:23 schreef Ulx het volgende:
Wat is je mening over het EU-lidmaatschap van landen als Frankrijk, Duitsland en Groot-Brittannie die geen van allen het homohuwelijk hebben ingevoerd? Moeten zij ook uit de EU worden geschopt?
Ah, daar is -ie weer, de pedo-troefkaart.quote:Op maandag 26 maart 2012 14:48 schreef KabulCuisine het volgende:
Na homorechten komen pedorechten want aangeboren dus Slovenie heeft een punt.
Kan NL nog wat van leren. Polygamie verbieden, burka verbieden, moslims verbieden...
Duh, NL gaf zich al na een kwartier over aan de Duitsersquote:Op dinsdag 27 maart 2012 04:23 schreef DrDentz het volgende:
Vraag me wel af waar die overdreven beschermingsdrang van veel Nederlanders nu vandaan komt, wie aan homo's komt komt opeens aan iedereen. Misschien omdat ze op die manier hun moslimhaat kunnen legitimeren.
Dat fascineert mij ook altijd. En ja, het heeft volop met religie en conservatisme te maken. Religieuze groeperingen, zoals de katholieke kerk, gingen voorop in het protest tegen de toekenning van gelijke rechten. Blijft een vreemd trekje van wezenlijke groepen gelovigen: zelf allerlei rechten opeisen en respect verlangen, maar omgekeerd anderen hun rechten niet toekennen en zelfs ontnemen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 01:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik snap het echt niet. Hoe diep kan het je zitten dat je helemaal naar een stembureau gaat om tegen homorechten te stemmen.Ik heb werkelijk waar nooit in mijn hele leven 'last' gehad van homo's. Ja, misschien zie je wel eens 2 mannen zoenen. Serieus, who facking cares. Als je er niet op let zie je ze niet eens. Het komt op mij over als het echt actief bezig zijn met het lastig maken van andersmans levens die je niet kent. Kanslozer kan eigenlijk niet. Maarja het zal wel weer ergens met geloof te maken hebben.
Maar waarom moeten Frankrijk, Duitsland en VK dan niet uit de EU worden gezet? Als Slovenië dat moet, zou elk ander land dat ook moeten. Ik begrijp dat er economische consequenties zijn, maar zijn die belangrijker?quote:
Kun je nagaan hoe slap die Indonesiers waren dat ze zich 300 jaar door zo'n volk lieten koloniseren.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:04 schreef KabulCuisine het volgende:
[..]
Duh, NL gaf zich al na een kwartier over aan de Duitsers
Niet voor niet durfde een generaal te beweren dat de Serven hun gang konden gaan vanwege NL flikkers in het leger
Volk van mietjes
+1quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe slap die Indonesiers waren dat ze zich 300 jaar door zo'n volk lieten koloniseren.
Aangezien dit topic niet draait om een officieel Nederlands standpunt en omdat ik TS ben, zal ik me deze opmerking maar persoonlijk aantrekken.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 04:23 schreef DrDentz het volgende:
Vraag me wel af waar die overdreven beschermingsdrang van veel Nederlanders nu vandaan komt, wie aan homo's komt komt opeens aan iedereen. Misschien omdat ze op die manier hun moslimhaat kunnen legitimeren.
Ik wil best serieus met je discussiëren, maar dan moet je niet de essentie van mijn antwoord wegknippen en onjuiste suggesties doen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:06 schreef Ulx het volgende:
Maar waarom moeten Frankrijk, Duitsland en VK dan niet uit de EU worden gezet? Als Slovenië dat moet, zou elk ander land dat ook moeten. Ik begrijp dat er economische consequenties zijn, maar zijn die belangrijker?
Oooooh, burn!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe slap die Indonesiers waren dat ze zich 300 jaar door zo'n volk lieten koloniseren.
Wat is dat voor een onzin? Dus elke keer dat een EU-land een wet aanneemt die in een aantal andere landen niet werd aangenomen of omgekeerd is dat een bewijs dat de EU hypocriet bezig is? Zo lust ik er ook nog wel een.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wil best serieus met je discussiëren, maar dan moet je niet de essentie van mijn antwoord wegknippen en onjuiste suggesties doen.
In de praktijk winnen de economische consequenties het trouwens altijd van de mensenrechten. En daarin is Nederland ook uitermate hypocriet. Zo gingen we in 1978 vrolijk naar het WK Voetbal in Argentinië, maar was de toenmalige landbouwminister 24 jaar later ineens niet welkom op de bruiloft van zijn dochter in Nederland. Ook heeft Nederland deelgenomen aan de Olympische Spelen in China.
In de praktijk komen mensenrechten altijd pas op het tweede of derde plan. Wat ik net aangeef (en waar je niet op ingaat), is dat ik zeg: prima, maar probeer het dan ook niet via verdragen te regelen en wek niet de schijn dat de EU gezamenlijke waarden kent, die in een soort "Grondwet" moeten zijn verankerd. Allemaal onzin.
Slovenië was voornemens om homo's dezelfde rechten toe te kennen als getrouwde hetero's. Dat is wat die familiewet zou regelen. Onder druk van religieuze groeperingen heeft de bevolking dat in een referendum verworpen. En uit de berichtgeving leid ik af dat de wet daardoor niet wordt ingevoerd.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:20 schreef Ulx het volgende:
ALs Slovenie zou stemmen voor inperking van de rechten had Elfletterig misschien een punt, maar de situatie daar is ongewijzigd. Had men geen referendum gehouden had hij er niets over gezegd.
Slovenie voldoet nog steeds gewoon aan de eisen die zijn gesteld aan het respecteren van de mensenrechten.
Imam elfletterig.quote:Op maandag 26 maart 2012 13:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je maakt een vergelijking die nergens op slaat. Een vergelijking die uitgaat van de (foute) veronderstelling dat we een Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking zouden moeten toelaten in de westerse samenleving. Het verbieden van de Boerka belemmert op geen enkele wijze de rechten van moslims; temeer omdat het dragen van de boerka volgens de Koran niet verplicht is.
diezelfde generaal hing wel huilend bij een Nederlander aan de telefoon toen de schoen aan de andere voet zat en de NAVO met oa Nederland voorop zijn spulletjes stukmaaktequote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:04 schreef KabulCuisine het volgende:
[..]
Duh, NL gaf zich al na een kwartier over aan de Duitsers
Niet voor niet durfde een generaal te beweren dat de Serven hun gang konden gaan vanwege NL flikkers in het leger
Volk van mietjes
Dat roep ik wel. En het slaat wel ergens op. En het raakt ook nog eens de kern van wat er mis is met de Europese Unie: we zijn niet werkelijk een unie, we hebben niet werkelijk gedeelde waarden. We zijn tot op het bot toe verdeeld over tal van onderwerpen. Van mij mag dat hoor, maar pretendeer dan vooral niet meer te zijn dan een zuiver economische unie (of beter gezegd: samenwerking).quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:29 schreef Ulx het volgende:
In Ierland is abortus nauwelijks toegestaan, laat staan euthanasie. Dan ga je toch ook niet roepen dat de EU niet werkt en dat er helemaal geen gezamelijke waarden zijn tussen al die landen enzovoort enzovoort? Dat slaat helemaal nergens op.
Ik heb veel termen naar mijn hoofd geslingerd gekregen de afgelopen jaren, maar "imam" is nieuw. Ik gaf slechts aan wat algemene kennis is, namelijk dat de koran nergens het dragen van een boerka verplicht stelt, dus dat moslima's die dat toch doen, zich niet op hun geloof kunnen beroepen als hen dat verboden wordt. Dat verbod is namelijk geen aantasting van hun religieuze vrijheid.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:35 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:
Imam elfletterig._________________!
Hoezo? Jij woont in Nederland. Ik woon in Nederland. Ik heb gelijk. Jij hebt ongelijk. Dus we zijn verdeeld.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat roep ik wel. En het slaat wel ergens op. En het raakt ook nog eens de kern van wat er mis is met de Europese Unie: we zijn niet werkelijk een unie, we hebben niet werkelijk gedeelde waarden. We zijn tot op het bot toe verdeeld over tal van onderwerpen. Van mij mag dat hoor, maar pretendeer dan vooral niet meer te zijn dan een zuiver economische unie (of beter gezegd: samenwerking).
Jij interpreteert de Islam voor hen, vandaar Imam...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:39 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb veel termen naar mijn hoofd geslingerd gekregen de afgelopen jaren, maar "imam" is nieuw. Ik gaf slechts aan wat algemene kennis is, namelijk dat de koran nergens het dragen van een boerka verplicht stelt, dus dat moslima's die dat toch doen, zich niet op hun geloof kunnen beroepen als hen dat verboden wordt. Dat verbod is namelijk geen aantasting van hun religieuze vrijheid.
Gast, je denkt toch niet serieus dat pedofielen alleen maar homo zijn he? Om over de rest van je domme reactie maar te zwijgen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:03 schreef KabulCuisine het volgende:
Zonder homorechten hadden we bijvoorbeeld nooit Robert M. in NL kunnen hebben. Er is vaak een vage grens tussen homofilie en pedofilie, we zien dat ook in de kerk. Het overgrote deel heeft dat niet maar zolang het bestaat ben ik TEGEN het recht op de kans dat er twee pedofielen met elkaar kunnen 'huwen' om legaal kinderen te kunnen adopteren.
Wat is er mis met een slaapkamer huren? Waarom per se voorrechten eisenWaar worden homofielen eigenlijk in beperkt?
Zonder immigratie ook niet, hij is van Letse afkomst.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:03 schreef KabulCuisine het volgende:
Zonder homorechten hadden we bijvoorbeeld nooit Robert M. in NL kunnen hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |