Werkt sowieso beter dan weken leren.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:33 schreef Boterbartje het volgende:
Leertip voor examen, althans zo deed ik het: Je kunt een examen prima een avond van te voren beginnen te leren, dat is mij ook gelukt.
Groetjes terug van Insomnia_ die bier drinkt voor hij z'n examens maakt.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:33 schreef Boterbartje het volgende:
Groetjes boterknul met 6v diploma en die bier drinkt terwijl jullie examens maken
Ja ik heb ook voor 1 examen eerst nog op terras bier gedronkenquote:Op maandag 26 maart 2012 16:39 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Groetjes terug van Insomnia_ die bier drinkt voor hij z'n examens maakt.
Volgens mij zak je tegenwoordig met een 4 en een 5, maar dat weet ik niet 100% zeker.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:33 schreef Boterbartje het volgende:
Ik wil iedereen graag een beetje steun geven die met slechte cijfers examen in gaan.
Ik ging het examen in met:
5 voor sk
5 voor duits
3 voor wiskunde B
Ik ben geslaagd met
5 voor sk
7 voor duits
4 voor wiskunde
Dus het kan allemaal nog!
Ga allemaal niet met van die belachelijk hoge cijfers het examen in zoals rezania want slagen op het randje van minimaal is veel fijner dan leren voor proefwerken enzo!
Leertip voor examen, althans zo deed ik het: Je kunt een examen prima een avond van te voren beginnen te leren, dat is mij ook gelukt.
Groetjes boterknul met 6v diploma en die bier drinkt terwijl jullie examens maken
Ja klopt, daarom moest ik ook slagen vorig jaar anders moest ik dit jaar wiskunde nog ophalen ookquote:Op maandag 26 maart 2012 17:37 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Volgens mij zak je tegenwoordig met een 4 en een 5, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Maar ja, ik ben het wel met je eens; de examens lijken heel moeilijk tot je ze hebt gehad, en dan denk, waarom wordt er over gesproken alsof het het ergste is dat je kan overkomen
Opscheppen met een 4 en 5 op je eindlijstquote:Op maandag 26 maart 2012 16:33 schreef Boterbartje het volgende:
Ik wil iedereen graag een beetje steun geven die met slechte cijfers examen in gaan.
Ik ging het examen in met:
5 voor sk
5 voor duits
3 voor wiskunde B
Ik ben geslaagd met
5 voor sk
7 voor duits
4 voor wiskunde
Dus het kan allemaal nog!
Ga allemaal niet met van die belachelijk hoge cijfers het examen in zoals rezania want slagen op het randje van minimaal is veel fijner dan leren voor proefwerken enzo!
Zeer goede lijst ! Wat ga je studeren volgend jaar ?quote:Op maandag 26 maart 2012 20:46 schreef Renn het volgende:
Vwo N&G + N&T
Nederlands: 6,9
Engels: 7,1
Duits: 6,5
Wiskunde: 8,1
Scheikunde: 8,2
Natuurkunde: 9,2
Biologie: 7,4
Tekenen/kunstgeschiedenis: 7,5
PWS: 7
Nice, toch laat dit topic maar weer eens zien wat een verschil er tussen scholen zit kwa becijferen. De beste in mn klas staat voor natuurkunde en scheikunde afgerond net een 8, en nee hij is niet dom of w.e. Dan zullen mn examens wel mee gaan vallen ofzo.. Nederlands een 7+ kan hier ook echt niet.. (of jullie zijn allemaal uitzonderlijk geniaalquote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:46 schreef meneer_valk het volgende:
VWO NT & NG
Nederlands: 7,7
Engels: 7,4
Duits: 7,7
Natuurkunde: 9,3
Scheikunde: 9,0
Biologie: 8,7
Wiskunde B: 8,3
Combinatiecijfer: 8
Management & Organisatie: 9,3
![]()
En ja ik heb ook nog een sociaal leven
Eens.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:51 schreef dramatic het volgende:
[..]
Nice, toch laat dit topic maar weer eens zien wat een verschil er tussen scholen zit kwa becijferen. De beste in mn klas staat voor natuurkunde en scheikunde afgerond net een 8, en nee hij is niet dom of w.e. Dan zullen mn examen wel mee gaan vallen ofzo.. Nederlands een 7+ kan hier ook echt niet.. (of jullie zijn allemaal uitzonderlijk geniaal)
Dat valt op mijn school reuze mee, en nee dat is geen 'indekken' van mijn kant. Schoolexamens zijn (buiten Nederlands/Engels/Duits natuurlijk) veelal opgaven uit oude examens (<2008) dus qua niveau zouden die niet veel onder moeten doen voor het huidige CE.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:51 schreef dramatic het volgende:
[..]
Nice, toch laat dit topic maar weer eens zien wat een verschil er tussen scholen zit kwa becijferen. De beste in mn klas staat voor natuurkunde en scheikunde afgerond net een 8, en nee hij is niet dom of w.e. Dan zullen mn examens wel mee gaan vallen ofzo.. Nederlands een 7+ kan hier ook echt niet.. (of jullie zijn allemaal uitzonderlijk geniaal)
Als ik zulke cijfers had, zou ik mezelf een schop onder m'n reet geven want het zijn nou niet bepaald goeie cijfers.quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:59 schreef Hansie19 het volgende:
Engels: 4,5
Nederlands: 6
Duits: 5,2
GS: 5,0
Wiskunde: 6,6
AK: 5,6
Eco: 6
Combicijfer: 7
Geef me hoop?
Dit is 5 Havo
Was jij niet zelf 2 keer gezakt ?quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:21 schreef Etsu het volgende:
[..]
Als ik zulke cijfers had, zou ik mezelf een schop onder m'n reet geven want het zijn nou niet bepaald goeie cijfers.
Nee?quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:32 schreef Bangarang het volgende:
[..]
Was jij niet zelf 2 keer gezakt ?![]()
Ik hoop dat je het dit jaar haalt etsu want je was vorig jaar een koning in EXA
Wow, een 3 voor wiskundequote:Op donderdag 29 maart 2012 00:13 schreef Shispeed het volgende:
VWO E&M/N&G
aardrijkskunde: 7.8
geschiedenis: 7.2
economie: 7.5
wiskunde A: 3.0____!
nederlands: 6.9
engels: 5.2
scheikunde: 6.0
biologie: 6.6
combicijfer: 8
informatica: 5.2 (die kan ik wegduimen)
nu hardcore sommen aan het maken voor wiskunde, het is echt ook nog godverdomme makkelijk ook blijkt nu
ja en het stomme is ook nog dat ik makkelijk kan, alleen ik ben altijd te laks geweest om ook maar iets te doenquote:Op donderdag 29 maart 2012 00:15 schreef Etsu het volgende:
[..]
Wow, een 3 voor wiskundeDoe je goed.
Je kan het wel halen trouwens.
Hier hetzelfde, de 2 besten uit de klas staan gemiddeld een 7 voor alle vakken. Ik ben ook wel redelijk en sta een 6,5. Onze school staat er ook om bekend dat SE veel moeilijker is dan het CE. Echt vervelend, ook voor de mensen die geneeskunde o.i.d. willen studeren.quote:Nice, toch laat dit topic maar weer eens zien wat een verschil er tussen scholen zit kwa becijferen. De beste in mn klas staat voor natuurkunde en scheikunde afgerond net een 8, en nee hij is niet dom of w.e. Dan zullen mn examens wel mee gaan vallen ofzo.. Nederlands een 7+ kan hier ook echt niet.. (of jullie zijn allemaal uitzonderlijk geniaal)
Hier dus ook, nogmaals (of ter verduidelijking): het was geen persoonlijke aanval oid; meer een gerelateerde gedachte die ik hadquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:06 schreef v-eraax het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, de 2 besten uit de klas staan gemiddeld een 7 voor alle vakken. Ik ben ook wel redelijk en sta een 6,5. Onze school staat er ook om bekend dat SE veel moeilijker is dan het CE. Echt vervelend, ook voor de mensen die geneeskunde o.i.d. willen studeren.
Jij zou dat idd zeker moeten doen met zulke cijfers aangezien je vorig jaar ook al niet geslaagd bent.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:21 schreef Etsu het volgende:
[..]
Als ik zulke cijfers had, zou ik mezelf een schop onder m'n reet geven want het zijn nou niet bepaald goeie cijfers.
Waar slaat dat nou weer op tuthola?quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:56 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
Jij zou dat idd zeker moeten doen met zulke cijfers aangezien je vorig jaar ook al niet geslaagd bent.
Ook hallo KB! Wie geht es ihnen?quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:05 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op tuthola?Hij zakte omdat hij zijn examens niet gehaald had, niet omdat hij zulke lage gemiddeldes had.
Tevens ben je nog steeds dezelfde troll als voorheen. Goed om te weten.![]()
Ik moet minimaal dus een 3,9 halen voor wiskunde om een 3,5... = 4 te staan...quote:Op zaterdag 31 maart 2012 16:07 schreef kossikvassik2 het volgende:
VWO E&M:
Nederlands: 7,6
Economie: 6,4
Moet nog een SE week dus er kan nog iets veranderen.
Al afgesloten vakken:
Engels: 5,4
Geschiedenis: 7,6
Aardrijkskunde: 7,8
Management & Organisatie: 6,4
Duits: 6,0
Wiskunde B: 3,1
Grieks: 4,3
Combinatiecijfer: 7
Eindelijk iemand met vergelijkbare lijst.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 18:09 schreef Vincent. het volgende:
Engels: 7,8
Biologie: 7,1
Natuurkunde: 6,3
Nog niet helemaal afgerond:
Nederlands: 6,6
Frans: 5,8
Scheikunde: 5,7
Wiskunde b: 5,2
Dus niet erg goed, maar ook niet slecht.
Daar moet ik altijd om lachen 10 voor PWS dat is eigenlijk onmogelijk.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 19:47 schreef Clemenza het volgende:
Vwo NG
Nederlands - 7
Duits - 7
Engels - 8 of 9
M&O - 8
Wiskunde - 8
Natuurkunde - 6
Biologie - 6 of 7
Scheikunde 7
Combinatiecijfer - 8 Maatschappijleer en ANW, 10 voor PWS
Hoezo is dat onmogelijk?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 19:51 schreef FokNederland het volgende:
[..]
Daar moet ik altijd om lachen 10 voor PWS dat is eigenlijk onmogelijk.
Had zelf een boekwerk van 70 a'4tjes ingeleverd en had een 8.
Kijk naar zijn andere cijfers een 10 is in principe onmogelijk dan moet alles perfect zijn.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:01 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hoezo is dat onmogelijk?
Dus omdat jij 70 A4tjes hebt ingeleverd en daarvoor een 8 hebt gekregen, is het onmogelijk dat anderen een 10 krijgen?
Het gaat om kwaliteit, niet om kwantiteit.
Je andere cijfers staan los van je profielwerkstuk.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:03 schreef FokNederland het volgende:
[..]
Kijk naar zijn andere cijfers een 10 is in principe onmogelijk dan moet alles perfect zijn.
Ja, maar het profielwerkstuk is onderdeel van een van de vakken die je volgt.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:04 schreef Etsu het volgende:
[..]
Je andere cijfers staan los van je profielwerkstuk.
Dan zegt het niets over de moeilijkheidsgraad of het onderwerp.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:07 schreef FokNederland het volgende:
[..]
Ja, maar het profielwerkstuk is onderdeel van een van de vakken die je volgt.
Is het ook, neem dat van mij aan. Maar ik vind het gewoon een hoog cijfer.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 21:54 schreef Clemenza het volgende:
Ik zie eigenlijk niet waarom de tien voor mijn PWS niet bij de rest van mijn lijst past... Natuurkunde ben ik slecht in daarom de zes en biologie is véél te veel plantjes vandaar de zes/ zeven. Daarnaast volg ik ook tweetalig onderwijs en vwo plus dus ik vind het eigenlijk wel een hele nette lijst
Scheikunde herkansen, om voor een 7.5+ te gaan. Die tienden tellen. Uiteindelijk ook weer niet, omdat een foutje extra op het examen het effect weer teniet kan doen, maar toch.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 22:26 schreef n2012w het volgende:
HAVO - NT
NL 6.1 (Ik ga nog een 4.0 herkansen literatuur)
WI-B 8.8
ENG 7.1
NA 7.6
SK 7.4
M&O 7.2 (6.6 ga ik herkansen)
Afgesloten:
Informatica: 7
Combinatiecijfer: 7 (PWS 8/Godsdienst 7/Maatschappij 6)
CKV: G
LO: V
Vorig jaar had ik te weinig herkansingen, dit jaar heb ik er eentje over. Het was echt een ramp vorig jaarIk heb geen idee wat ik moet herkansen. Heb maar 1 onv, en dat is voor NL. En van M&O verwacht ik wel dat ik een hoger cijfer kan halen. Verder zou ik 't niet weten... Misschien proberen om voor Wi-B een 9 te staan
![]()
Ik had ook nog een 5,6 voor NA. Maar dat was met krachten etc. Ik verwacht niet veel beter daarvoor te halen.quote:Op zondag 1 april 2012 02:26 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
Scheikunde herkansen, om voor een 7.5+ te gaan. Die tienden tellen. Uiteindelijk ook weer niet, omdat een foutje extra op het examen het effect weer teniet kan doen, maar toch.
Nou ja, ik kan wiskunde B in principe aan. En haalde ook gelijk een 8 voor een proefwerk in de 5e toen ik wel wat deed.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 18:26 schreef Bangarang het volgende:
hoe kan het zijn dat je in 6vwo met een 3 gemiddeld je eindexamen ingaat ?
ik kan me voorstellen dat je analytisch denkvermogen minder is (geen betapakket) maar was het dan niet mogelijk geweest om te switchen naar wiskunde A ?
*stuurt jou terug wiskundestrafkamp in*
Zelfs om mijn wiskunde-A examen zal ik mij geen zorgen maken met die cijfersquote:Op maandag 2 april 2012 02:05 schreef Lanshire het volgende:
VWO - EM
NL 8.3
GS 9.1
ENG 9.8
FA 7.7
AK 7.6
ECO 8.4
M&O 7.4
Literatuur 8.9
Wis-A 5.9
PWS: 9.5
Afgesloten:
CKV: G
LO: V
Combinatiecijfer: 9 (9.5+8.9)
Heb geen ANW of Maatschappijleer vanwege de Havo-VWO overstap.
M'n wiskunde A is dan ook echt een blamage op dit rapport, maar ik ben gewoon nooit goed geweest in Wiskunde. Zit wel een beetje te stressen om m'n wiskunde-A examen, de rest boeit me echter geen drol.
Als je naar zijn cijfers kijkt heeft ie alles afgerond, dus waarschijnlijk had hij 'gewoon' een 9,5 ervoor. Dan is het niet helemaal perfect.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 19:51 schreef FokNederland het volgende:
[..]
Daar moet ik altijd om lachen 10 voor PWS dat is eigenlijk onmogelijk.
Had zelf een boekwerk van 70 a'4tjes ingeleverd en had een 8.
Succes, een voldoende voor Nederlands zit er waarschijnlijk niet inquote:Ons schoolexamen niveau ligt iets hoger als het CE-niveau dus hoop dat het goed komt!
Iets naar boven en daar staat precies datquote:Op dinsdag 3 april 2012 14:16 schreef v-eraax het volgende:
[..]
Als je naar zijn cijfers kijkt heeft ie alles afgerond, dus waarschijnlijk had hij 'gewoon' een 9,5 ervoor. Dan is het niet helemaal perfect.
Onderschat me niet héquote:Op dinsdag 3 april 2012 14:18 schreef v-eraax het volgende:
[..]
Succes, een voldoende voor Nederlands zit er waarschijnlijk niet in
Bron?quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:56 schreef peterpaling het volgende:
[..]
Onderschat me niet héJe hoeft met het examen Nederlands bijna niet zelf te schrijven. Wel bij de samenvatting, maar dat is vooral kernzinnen uit de alinea's halen. Ik hoorde wel dat er altijd slecht wordt gescoord op het examen Nederlands doordat begrijpend lezen en samenvatten niet als schoolexamen getoetst mag worden waardoor kinders het niet goed zouden kunnen.
Ik ook. Lijkt me uit de lucht gegrepen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:46 schreef JoelBaka het volgende:
Ik heb toch echt SE's begrijpend lezen en samenvatten gehad, op twee verschillende scholen... Maar dat ligt misschien aan het niveau verschil
Mijn docente Nederlands vertelden ooit zoiets, maar ik lees het het syllabi voor Nederlands maar dat mag gewoon gaan over alle domeinen dus ook over leesvaardigheid en samenvatten. Mijn excuses.quote:
Me eerste 2 cijfers zijn terug wat me cijfers toch iets verandert...quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:44 schreef peterpaling het volgende:
VWO N&T
Afgesloten:
Nederlands 6.0
Informatica 9.0
Combinatiecijfer (msl, anw, pws) 7, 7, 8 = 7
CKV + LO = G
Afhankelijk van laatste examenweek + herkansingen
Frans 5.7 --> nog een mondeling, dus zal wel hetzelfde blijven (heb trouwens een 4,8 herkanst naar een 5,3)
Engels 4.7 --> nog herkansing KLT, en misschien herkansing brief schrijven
Wiskunde 6.2 --> nog een cijfer dat voor 1/3 meetelt van SE-cijfers (heb een 5,3 herkanst naar een 5,4 #jeeh!)
Natuurkunde 6.2 --> nog een cijfer
Scheikunde 6.5 --> nog een cijfer
Economie 7 --> nog een cijfer dat 1/2 meetelt van SE-cijfers
Ben een beetje lui als het om leren gaat..beetje die 6-jescultuur. Zou wel hoger kunnen staan voor Beta vakken maar op zich moet het wel lukken als ik zo m'n examens in ga. Ons schoolexamen niveau ligt iets hoger als het CE-niveau dus hoop dat het goed komt!
Welkom op FOK!quote:Op woensdag 4 april 2012 23:37 schreef CharlesFH het volgende:
Nieuw op dit forum. Vind dit examenforum best interessant en wil daarom mijn punten graag delen met jullie:
Profiel: havo C&M
Nederlands: 6.3
Duits: 6.0
Engels: 7.0
Geschiedenis: 6.4
Aardrijkskunde: 6.3
Kunstvakken: 7.0
CKV2: V
Informatica: 7.0
LO: G
LV&Maatschappijleer&PWS: 7
I suppose.quote:Op maandag 2 april 2012 08:31 schreef Polyfemos het volgende:
[..]
Zelfs om mijn wiskunde-A examen zal ik mij geen zorgen maken met die cijfers
Ik heb nog nooit een 9,5 voor een oefenexamen gehaald hoor.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:20 schreef Bangarang het volgende:
we weten dat je heel hoog staat en voor ieder oefenexamen een 9,5 haalt
waarom ben je in godsnaam op de havo terecht gekomen![]()
kun je versneld vwo doen volgend jaar ?
Alsof dat een probleem is, mijn kennis van Duits is binnen een dag aan te leren.quote:Op vrijdag 6 april 2012 07:46 schreef FokNederland het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een 9,5 voor een oefenexamen gehaald hoor.
En VWO kan ik heel kort over zijn: vereiste is twee talen en ik heb er maar een.
Ja, dat is een probleem, althans bij ons op school.quote:Op vrijdag 6 april 2012 08:40 schreef dramatic het volgende:
[..]
Alsof dat een probleem is, mijn kennis van Duits is binnen een dag aan te leren.
Komt dus wel goed Etsuquote:Op zondag 8 april 2012 12:42 schreef Etsu het volgende:
Ik kan m'n post niet bewerken, dus maar even zo.
VWO E&M:
Waarin ik een CE moet afleggen:
Nederlands: 6,3 (nog een 5,0 herkansen)
Economie: 6,7 (nog een 6,3 en een 6,4 herkansen)
Dus kunnen nog veranderen.
Vorig jaar afgesloten vakken:
Engels: 5
Geschiedenis: 6
Aardrijkskunde: 6
Management & Organisatie: 6
Maatschappijwetenschappen: 6
Wiskunde A: 7
Informatica: 8
Maximaal 3 herkansingen, 1 herkansing per groot vak.quote:Op maandag 9 april 2012 01:32 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Wow, wat mag je veel herkansen Etsu... Chill!Had er zelf vier voor tien CE-vakken in de zesde...
Je hebt twee 7's dus twee compensatiepunten, maar met één 4 en één 5 heb je er drie nodig. Dus nu sta je op zakken, maar stel je krijgt eco naar een 4,5 dan heb je twee 5'en en daar heb je precies genoeg tegenover staan, en dan slaag je.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:52 schreef colin-k het volgende:
Is dit te halen denken jullie?
6vwo EM
Aadrijkskunde: 6.0 ---> 6
Nederlands: 6.3 ---> 6
Engels: 5.3 ---> 5
Frans: 5.5 ---> 6
Geschiedenis: 6.5 ---> 7
Economie: 4.2 (kan ik iets omhoog krijgen met herkansing) ---> 4
Wiskunde A: 5.5 (kan ik iets omhoog krijgen met herkansing) ---> 6
Maatschapijwetenschappen: 5.8 ---> 6
Combinatiecijfer: 7
Je hebt alleen niet zo heel veel marge, dus zeker voor de lagere cijfers hard leren dan komt het wel goedquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:55 schreef henk321123 het volgende:
Goedemiddag, Nieuw hier, leek me leuk om is een keertje mee te praten!
ik sta gemiddeld
Ne: 5.2
En: 6.0
Gs: 5.9
Wisk: 6.9
Eco: 5.7
M&O 6.2
Moet te doen zijn toch? gewoon al me examens met voldoendes afsluiten
Dankje, ik ga men best doenquote:Op dinsdag 10 april 2012 17:34 schreef Megara het volgende:
[..]
Je hebt twee 7's dus twee compensatiepunten, maar met één 4 en één 5 heb je er drie nodig. Dus nu sta je op zakken, maar stel je krijgt eco naar een 4,5 dan heb je twee 5'en en daar heb je precies genoeg tegenover staan, en dan slaag je.
En of dit te halen is, ligt volledig aan hoe het komt dat je zo op het randje zit. Als je weinig uitvoert, kun je het door nu nog effe hard te werken prima redden met je CE's. Doe je al redelijk je best, dan is het al weer minder waarschijnlijk dat je met je CE's zo veel hoger gaat halen, en heb je kapot hard gewerkt dan zal het er écht om hangen. Doe in ieder geval nog even je best voor die vier weken, je CE's tellen voor 50% van je eindcijfer dus als je daar je SE-cijfers mee kan opkrikken tikt dat lekker aan! Succes
Dit zou echt precies mijn lijst kunnen zijn volgend jaarquote:Op woensdag 11 april 2012 16:45 schreef Zamorak het volgende:
Nederlands: 6.8
Latijn: 5.8
Engels: 7.2
Wiskunde B: 7.8
Natuurkunde: 7.3
Scheikunde: 6.8
Gemiddeld 7.1
Afgesloten:
NLT: 7
Wiskunde D: 8
Netjes! TTO'er met dat Engels cijfer of gewoon goed erin?quote:Op woensdag 11 april 2012 16:12 schreef Blistering het volgende:
Duits: 6.7
Economie: 7.2
Engels: 8.6
Geschiedenis: 7.3
Maatschappijwetenschappen: 7.3
Nederlands: 6.8
Combinatiecijfer PWS + Maatschappijleer: 8
Gemiddelde: 7.3
Nog wel goede zaken gedaan de laatste week.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:07 schreef Paxcon het volgende:
Nu verandert er niks meer - 6VWO E&M
ECO: 7.9
GES: 7.4
ENG: 7.3
DUI: 7.2
AK: 7.0
M&O: 6.9
NED: 6.8
WiA: 6.7
PWS: 7.9
CKV: V
GYM: G
Thanks. En gewoon goed erinquote:Op donderdag 12 april 2012 00:06 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Netjes! TTO'er met dat Engels cijfer of gewoon goed erin?
Jij doet havo en vwo examens door elkaar ?quote:Op zondag 15 april 2012 00:24 schreef Proloop het volgende:
vwo:
Engels: 7,9
Biologie: 8,9 of 9,0
Profielwerkstuk: 9,2
havo:
Nederlands: 7,8
Scheikunde: tussen 9,4 - 9,7
Natuurkunde: 9,7
Wiskunde: 9,8
Maatschappijleer: 9,3
Aardrijkskunde: 8,8
En wtf doe jij op havo met zulke cijfers?quote:Op zondag 15 april 2012 00:24 schreef Proloop het volgende:
vwo:
havo:
Jep, zoals je ziet.quote:Op zondag 15 april 2012 12:36 schreef Bangarang het volgende:
[..]
Jij doet havo en vwo examens door elkaar ?![]()
Ik kwam uit de derde en wilde niet nog drie jaar naar school dus in plaats van dat ging ik maar nog één jaartje doen: versneld een havo diploma halen. Achteraf gezien kon ik net zo goed vwo 4, 5 en 6 in een keer doen, dat doe ik nu dus alsnog voor 2 vakjes. Volgend jaar ga ik alsnog eindexamen doen in alle andere vwo vakken.quote:Op zondag 15 april 2012 12:42 schreef Etsu het volgende:
[..]
En wtf doe jij op havo met zulke cijfers?
Mijn vakkenpakket:quote:Op zondag 15 april 2012 16:27 schreef DanielBackward het volgende:
Ik ga volgend jaar na mijn havo nog vwo doen en dan telt in A6 mijn profielwerkstuk volledig als eindcijfer omdat ik geen anw/maatleer heb, stel ik maak die even heel baas en haal een 9.0 heb ik al 3 compensatiepunten op mijn eindlijstBen overigens erg benieuwd naar t verschil tussen havo en vwo. Sta nu op havo gemiddeld een 7,3.
Oke dankjequote:Op zondag 15 april 2012 16:33 schreef Etsu het volgende:
[..]
Mijn vakkenpakket:
Nederlands/Engels: weinig verschil
Wiskunde A/Economie: opletten... best grote verschillen. Niet denken 'haal ik wel even met gemak', maar echt op snappen en je huiswerk maken.
Aardrijkskunde/Geschiedenis: weinig verschil, ietsje uitgebreider.
M&O: paar hoofdstukken/onderwerpen meer, verder weinig verschil.
Maatschappijwetenschappen/informatica: had ik niet op havo.
Over de exacte vakken kan ik niets zeggen.
Vanuit 3 vwo 4, 5 en 6 vwo in een jaar doen en dan een 9 staan voor biologiequote:Op zondag 15 april 2012 00:24 schreef Proloop het volgende:
vwo:
havo:
Inderdaad. AK van 4.8 naar 7.2, en WiA van 4.6 naar 6.2.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:58 schreef FokNederland het volgende:
[..]
Nog wel goede zaken gedaan de laatste week.
Mooie lijst!
Waarom ben je geen vwo gaan doen?quote:Op donderdag 19 april 2012 15:33 schreef FokNederland het volgende:
Eindcijfers van mij:
HAVO E&M
Nederlands: 7,0
Engels: 7,1
Wiskunde: 8,3
Aardrijkskunde:7,5
Geschiedenis: 8,8
Economie: 9,1
Management En Organisatie: 8,9
CKV: V
Gym: V
PWS: 8 Maatschappijleer: 8
Heb het afgelopen toetsweek erg goed gedaan 8,7 gemiddeld.
Ik verwacht alleen voor Nederlands en Duits nog een cijfer..quote:Op maandag 26 maart 2012 16:39 schreef dramatic het volgende:
Okee eens kijken
VWO
Wiskunde B 6.3![]()
Scheikunde 6.2
Natuurkunde 6.3
Engels 7.0
Nederlands 5.8
Duits 5.2![]()
Informatica 8
NLT 7 (sta nu een 6.44 en ga maar eens leren voor het laatste cijfer)
Combi 8
Okee toch nog maar iets gaan doen voor de laatste toetsweek..
En ik een 'quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:21 schreef Sylkexlovesyou het volgende:
Nederlands 6
Duits 6
Economie 6
Engels een 8
Wiskunde 2![]()
En dat zijn eigenlijk de theorievakken..
Wij mogen een van de keuzevakken laten vallen tijdens het examen, in dit geval is dit wiskunde of duits . lijkt me logisch dat ik voor wiskunde kies dus.quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:33 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Met een 2 mag je toch geen examen doen? Wij mogen dat volgens mij niet eens meer als we lager dan 3.5 komen te zitten.
Ik heb waarschijnlijk dyscalculie jaquote:
Ja vmboquote:Op woensdag 25 april 2012 11:12 schreef v-eraax het volgende:
Maar wiskunde is toch geen keuzevak? Of doe je vmbo?
Dyscalculie is echt vervelend ja, scheelt nog dat economie ook nog andere vragen heeft dan alleen maar rekenvragen.quote:Op woensdag 25 april 2012 11:24 schreef Mauskoekwaus het volgende:
4.8 gehaald voor economie, mijn gemiddelde gaat van 3.7 naar > 4.1 dus ik ben nu veilig en mag CSE's gaan maken!![]()
Zo triest dat ik blij ben met een 4.8, maar ik ben zó slecht in economie. En Sylke, ik heb ook discalculie
Precies, maar het is algemeen bekend dat onze leraren vreselijk moeilijke SE's maken. Vergeleken met het CSE zijn de SE's van onze leraren echt heel moeilijk. Iemand die vorig jaar alleen maar 4'en scoorde haalde op het CSE een 9.2, en dan had ze de meeste punten laten liggen bij de theorie vragen. :")quote:Op woensdag 25 april 2012 11:26 schreef Sylkexlovesyou het volgende:
[..]
Dyscalculie is echt vervelend ja, scheelt nog dat economie ook nog andere vragen heeft dan alleen maar rekenvragen.
Om niet dat enorme bericht te quoten; samengevat scheikunde van vwo is geweldig goed vergeleken met natuurkunde en wiskundeB. Als die van havo dezelfde auteur heeft zou ik die zeker kopen.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:43 schreef withloveproductions_ het volgende:
Wauw. Ik praat altijd onbewust zoveel.. Sorry daarvoor.
Geen idee of het dezelfde auteur is, maar ik reserveer hem er gewoon bij. Kan nooit kwaad.quote:Op woensdag 25 april 2012 15:14 schreef dramatic het volgende:
[..]
Om niet dat enorme bericht te quoten; samengevat scheikunde van vwo is geweldig goed vergeleken met natuurkunde en wiskundeB. Als die van havo dezelfde auteur heeft zou ik die zeker kopen.
Jezus. jij bent goed.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:41 schreef Lanshire het volgende:
Ik heb vandaag eindelijk mijn akkoordverklaring binnengekregen (voor mijn laatste rapport), dus al mijn definitieve cijfers heb ik nu ook binnen:
NL 8.4
GS 9.3
ENG 9.8
FA 7.8
AK 8.0
ECO 8.3
M&O 7.8
Literatuur 8.9
Wis-A 5.9
Combinatiecijfer: 9.5+8.9 wordt afgerond op 10+9, dus een 10.
Voor hoe ik er nu voorsta ben ik heel erg tevreden; mijn oefenexamens gaan ook redelijk tot ruim voldoende. Nu alleen wachten op die enorm lange examenperiode, meer is er gewoon niet te doen.
Ik maak me alleen nog steeds zorgen om mijn Wiskunde-A examens.
Ik oefen al genoeg, via extra lessen, oefenexamens en de bundel, maar ik blijf die gemakkelijke puntjes over het hoofd zien. Daarnaast is mijn algebra ook nog bagger, dus daar moet ik het ook niet van hebben.
Ben ik trouwens wel even blij dat ik geen NG of NT doe, want als ik alles zo hoor over Scheikunde, Natuurkunde en Biologie, dan weet ik wel beter.
kan wel, maar dan moet je wel je examen goed hebben gemaakt lijkt me?quote:Op donderdag 26 april 2012 19:04 schreef ibo0546 het volgende:
Voor de mensen met slechte cijfers.
Ben vorig jaar de examens in gegaan met 3 5en en maar een 7
en ik heb wel gehaald. Dus het kan allemaal nog wel.
Wat versta jij onder 'redelijk'?quote:Op donderdag 26 april 2012 20:02 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Belachelijke regel vind ik. Als je 1 vak heel slecht maakt en de rest redelijk ben je alsnog de sjaak.
Ik snap echt niet hoe je een 9,8 voor engels kan staan. Heb je geen luistertoetsen, mondelingen, presentatie, literatuur enzovoort gehad of wel en gewoon altijd alles goed?quote:Op woensdag 25 april 2012 21:41 schreef Lanshire het volgende:
Ik heb vandaag eindelijk mijn akkoordverklaring binnengekregen (voor mijn laatste rapport), dus al mijn definitieve cijfers heb ik nu ook binnen:
NL 8.4
GS 9.3
ENG 9.8
FA 7.8
AK 8.0
ECO 8.3
M&O 7.8
Literatuur 8.9
Wis-A 5.9
Combinatiecijfer: 9.5+8.9 wordt afgerond op 10+9, dus een 10.
Voor hoe ik er nu voorsta ben ik heel erg tevreden; mijn oefenexamens gaan ook redelijk tot ruim voldoende. Nu alleen wachten op die enorm lange examenperiode, meer is er gewoon niet te doen.
Ik maak me alleen nog steeds zorgen om mijn Wiskunde-A examens.
Ik oefen al genoeg, via extra lessen, oefenexamens en de bundel, maar ik blijf die gemakkelijke puntjes over het hoofd zien. Daarnaast is mijn algebra ook nog bagger, dus daar moet ik het ook niet van hebben.
Ben ik trouwens wel even blij dat ik geen NG of NT doe, want als ik alles zo hoor over Scheikunde, Natuurkunde en Biologie, dan weet ik wel beter.
Een keer CITO luistertoets gehad, telt 4x mee, heb ik foutloos gedaan. Voor mijn mondeling (die 6x meetelt) heb ik een 9.5 gehaald. Ik ben uitermate goed in Engels. Qua presentaties en debatten hebben we niets gehad dit jaar en verdere SO'tjes en tussentijdse toetsen haalde ik ook altijd 10'en.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:03 schreef Proloop het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe je een 9,8 voor engels kan staan. Heb je geen luistertoetsen, mondelingen, presentatie, literatuur enzovoort gehad of wel en gewoon altijd alles goed?
Wat is E&Mquote:Op vrijdag 27 april 2012 17:35 schreef Etsu het volgende:
Herkansingen gehad, deze cijfers zijn officieel.
VWO E&M:
Nederlands: 7,4
Economie: 7,3
--
Nog te bedenken dat ik vorig jaar voor Nederlands een 6,1 stond, en voor economie een 5,2.Flinke vooruitgang dus.
Nu alleen op CE voor Nederlands een 4,4 scoren, of op CE voor economie een 5,0, dan heb ik m'n diploma binnen.
Maar ga natuurlijk voor afgerond een 7 of 8.
Knap hoor, ik ben benieuwd wat je voor je eindexamen haalt. Ik denk overigens niet dat dat die 5,5 regel op het CSE er is om de zesjescultuur aan te pakken, maar eerder om te zorgen dat je aan een bepaalde norm voldoet die voor het hele land geldt. De schoolexamens verschillen namelijk per school, op sommige scholen kun je makkelijker hoge cijfers halen voor een bepaald vak dan een andere school. Daardoor kan je als je het centraal examen verkloot alsnog slagen als je op een school zit met makkelijke schoolexamens bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:40 schreef Lanshire het volgende:
[..]
Een keer CITO luistertoets gehad, telt 4x mee, heb ik foutloos gedaan. Voor mijn mondeling (die 6x meetelt) heb ik een 9.5 gehaald. Ik ben uitermate goed in Engels. Qua presentaties en debatten hebben we niets gehad dit jaar en verdere SO'tjes en tussentijdse toetsen haalde ik ook altijd 10'en.
Literatuur wordt bij ons apart geteld (Literatuur als apart vak), maar voor elk van de vijf toegepaste toetsen uit Rhyme and Reason had ik ook gewoon 10'en. Daarom is mijn Literatuurcijfer ook zo hoog (Nederlands, Engels en Frans.)
Ik ben altijd erg goed geweest in Engels, da's dan ook naast Geschiedenis mijn enige vak waar ik altijd nog op terug kan vallen. Veel van mijn klasgenoten kunnen dat niet zeggen. Met die huidige "5,5 gemiddeld" regel op de CSE's zou de vorige 6VWO klas bij ons voor zo'n 50% zijn blijven zitten en deze op dit moment waarschijnlijk ook. Ik ben blij dat ik nog met relatief tot erg hoge cijfers mijn examens in ga, daar heb ik immers had genoeg voor gewerkt.
Ik snap dat het bedoeld is om die zesjescultuur tegen te gaan (of zit ik hier nou fout?), maar of het nou ook echt werkt?
Als je ook maar enigzins leert haal je dat met 2 vingers in de neus nogquote:Op zaterdag 28 april 2012 13:36 schreef revolution69 het volgende:
Ik zit in 6 gym en dit zijn mijn cijfers:(
Nederlands : 7.0
Latijn : 6.0
Duits: 5.3
Geschiedenis: 5.6
Engels: 6.4
Ak: 5.7
Economie: 4.9
Wiskunde 6.1
Cominatiecijfer: 7
Is er nog hoop voor mij?
Zorg gewoon dat je voor alles gemiddeld een 5,5 of hoger haalt... ik zie niet echt in waarom er geen hoop zou zijn, je staat 2 onvoldoendes (waarvan 1 nauwelijks)...quote:Op zaterdag 28 april 2012 13:36 schreef revolution69 het volgende:
Ik zit in 6 gym en dit zijn mijn cijfers:(
Nederlands : 7.0
Latijn : 6.0
Duits: 5.3
Geschiedenis: 5.6
Engels: 6.4
Ak: 5.7
Economie: 4.9
Wiskunde 6.1
Cominatiecijfer: 7
Is er nog hoop voor mij?
Dan moet je de bomen kappen zodat je wel het overzicht hebt..quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:47 schreef revolution69 het volgende:
Maar ak heel snel een onvoldoende, geschiedenis ook. Ik moet echt nu gaan leren maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik nog niet ik denk zelf pas over 7 dagenquote:Op zondag 29 april 2012 19:44 schreef Sylkexlovesyou het volgende:
wie is er eigenlijk al intensief of al bezig met het leren van examens?
Ik was de vorige weken begonnen met een beetje hier leren, beetje daar leren, maar vandaag echt begonnen. Biologie al bijna klaar met leren, nog maar 3 hoofdstukken. Daarna oefenexamens. Deze week ook nog Nederlands examens maken en m&o en scheikunde/natuurkunde fszo.quote:Op zondag 29 april 2012 19:44 schreef Sylkexlovesyou het volgende:
Waarom beginnen jullie zo vroeg je hebt mei vakantie geniet van je vakantie mei vakantie is maar een week de week erop kun je ook leren 7 dagen van te voren is meer dan zat of gaan jullie voor achten en negensquote:Op zondag 29 april 2012 22:27 schreef withloveproductions_ het volgende:
[..]
Ik was de vorige weken begonnen met een beetje hier leren, beetje daar leren, maar vandaag echt begonnen. Biologie al bijna klaar met leren, nog maar 3 hoofdstukken. Daarna oefenexamens. Deze week ook nog Nederlands examens maken en m&o en scheikunde/natuurkunde fszo.
hoop.. kansloos vriendquote:Op maandag 30 april 2012 12:58 schreef Aprodithe het volgende:
HAVO N&G Profiel
Nederlands: 6.8 --> 7
Engels: 6.6 --> 7
Wiskunde B: 5.3 --> 5
Biologie: 6.5 --> 7
Scheikunde: 6.5 --> 7
Natuurkunde: 6.3 --> 6
Duits: 6.2 --> 6
Combinatie: 7 ( Levensbeschouwing: 7 PWS: 7 Maatschappijleer: 6)
Hopelijk is er nog hoop voor mij
Ik ben al een tijdje bezig maar sinds gister echt flink begonnenquote:Op zondag 29 april 2012 19:44 schreef Sylkexlovesyou het volgende:
waarom de f rond je af?quote:Op maandag 30 april 2012 12:58 schreef Aprodithe het volgende:
HAVO N&G Profiel
Nederlands: 6.8 --> 7
Engels: 6.6 --> 7
Wiskunde B: 5.3 --> 5
Biologie: 6.5 --> 7
Scheikunde: 6.5 --> 7
Natuurkunde: 6.3 --> 6
Duits: 6.2 --> 6
Combinatie: 7 ( Levensbeschouwing: 7 PWS: 7 Maatschappijleer: 6)
Hopelijk is er nog hoop voor mij
Ik vond het gewoon komisch dat zo'n groot gedeelte van mijn klas en de VWO-klassen van vorig jaar zou blijven zitten als die 5,5-regeling doorgevoerd zou worden. Dat wordt dus hard werken voor het overgrote deel van mijn mede-examengenootjes.quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:29 schreef Proloop het volgende:
[..]
Knap hoor, ik ben benieuwd wat je voor je eindexamen haalt. Ik denk overigens niet dat dat die 5,5 regel op het CSE er is om de zesjescultuur aan te pakken, maar eerder om te zorgen dat je aan een bepaalde norm voldoet die voor het hele land geldt. De schoolexamens verschillen namelijk per school, op sommige scholen kun je makkelijker hoge cijfers halen voor een bepaald vak dan een andere school. Daardoor kan je als je het centraal examen verkloot alsnog slagen als je op een school zit met makkelijke schoolexamens bijvoorbeeld.
Ik wist niet dat je NG/NT kon doen zonder Wiskunde B?quote:Op maandag 30 april 2012 19:13 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Havo N&G (sprint, 2 jaar in 1 jaar)
Nederlands met literatuur 7,6
Engels met literatuur 8,2
Maatschappijleer 8,2
Biologie 7,8
Natuurkunde 7,7
Wiskunde A 8,1
Scheikunde 8,0
NLT 7,8
PWS 8,5
Bij NT is wiskunde B verplicht, bij NG mag je ook A doen, zowel op havo als VWO.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 03:39 schreef Lanshire het volgende:
[..]
Ik vond het gewoon komisch dat zo'n groot gedeelte van mijn klas en de VWO-klassen van vorig jaar zou blijven zitten als die 5,5-regeling doorgevoerd zou worden. Dat wordt dus hard werken voor het overgrote deel van mijn mede-examengenootjes.
[..]
Ik wist niet dat je NG/NT kon doen zonder Wiskunde B?
Of is dat alleen op de HAVO zo? Toen ik nog HAVO deed was elke NG/NT'er gebonden aan WisB.
Verder is dat sowieso een hele mooie cijferlijst, vraag ik me af waarom je niet als eerste VWO hebt gekozen in plaats van HAVO?
Met mijn cijfers (zie die lange post terug) sta ik wel voorlopig geslaagd, maar ik sta ook op de potentiëel gezakt lijst omdat het een riskante lijst is snap je? En een goede voorbereiding is het halve werk.quote:Op maandag 30 april 2012 00:06 schreef havoboy014 het volgende:
[..]
Waarom beginnen jullie zo vroeg je hebt mei vakantie geniet van je vakantie mei vakantie is maar een week de week erop kun je ook leren 7 dagen van te voren is meer dan zat of gaan jullie voor achten en negens
quote:Op maandag 30 april 2012 23:25 schreef Bangarang het volgende:
[..]
Omdat zijn afgeronde cijfers in totaal 0,8 punt hoger zijn dan niet afgeronde cijfers
8 Gemiddeld als in voor alles een 7,5 en dan afronden of alles onafgerond? Denk dat het sowieso wel te doen is voor je, gezien je cijfers.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:54 schreef Maarten302 het volgende:
Dit zijn mijn cijfers:
Nederlands: 7.6
Engels: 8.3
Duits: 7.8
Wiskunde: 8.6
Natuurkunde: 7.8
Scheikunde: 8.1
Biologie: 7.5
Informatica: 8.3 (afgesloten)
Ik probeer een 8 gemiddeld te halen. Is dat mogelijk volgens jullie?
Spijker mij even bij voor natuurkunde?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:54 schreef Maarten302 het volgende:
Dit zijn mijn cijfers:
Nederlands: 7.6
Engels: 8.3
Duits: 7.8
Wiskunde: 8.6
Natuurkunde: 7.8
Scheikunde: 8.1
Biologie: 7.5
Informatica: 8.3 (afgesloten)
Ik probeer een 8 gemiddeld te halen. Is dat mogelijk volgens jullie?
Koude oorlog is echt het beste onderwerp ooit. Zelf ben ik nogal veel bezig met oorlogen etc en vind het wel intressant. Had voor mn toets een 8,1 . Vind alleen dat republiek in tijd van vorsten echt zaad daar had ik een 3,9 voor.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:38 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Vandaag maar eens begonnen aan geschiedenis, en dat valt me reuze mee. Ken nu alle jaartallen en de eerste 2 hoofdstukken van het boek Dekolonisatie en Koude oorlog in Vietnam wel.
Waarom vind je koude oorlog trouwens het beste onderwerp ooit? IMO is het juist een van de slechtste. Misschien wel makkelijk maar het is totaal niet relevant voor de geschiedenis in Nederland. Het zou pas relevant zijn geweest als Nederland erin voorkwam, maar je leert alleen maar over Amerika en de SU in plaats van over de rol van Nederland in de Koude Oorlog.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:02 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Koude oorlog is echt het beste onderwerp ooit. Zelf ben ik nogal veel bezig met oorlogen etc en vind het wel intressant. Had voor mn toets een 8,1 . Vind alleen dat republiek in tijd van vorsten echt zaad daar had ik een 3,9 voor.
Alsof Nederland zo belangrijk is. Vietnam en koude oorlog is een mooi onderwerp omdat je er een beeld bij hebt. Bij Lodewijk en Hendrik heb ik geen beeld van hoe dat ging en het boeit me eerlijk gezegd ook niets wat er voor 1800 gebeurde.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:39 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Waarom vind je koude oorlog trouwens het beste onderwerp ooit? IMO is het juist een van de slechtste. Misschien wel makkelijk maar het is totaal niet relevant voor de geschiedenis in Nederland. Het zou pas relevant zijn geweest als Nederland erin voorkwam, maar je leert alleen maar over Amerika en de SU in plaats van over de rol van Nederland in de Koude Oorlog.
Echt he, soms speelt het verhaal uit de ene paragraaf zich twee eeuwen eerder of later af dan de paragraaf ervoor, of gaat het ineens over een heel andere regio of andere personen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:35 schreef Rechten_Student het volgende:
Ik vind zowel Vietnam als de Republiek makkelijk. Waar ik me wel kapot aan erger is aan het nieuwe boekje van de Republiek, het staat niet op volgorde waardoor je in de war raakt. Moesten ze nou echt voor zo'n slechte methode kiezen? Ik denk dat het bekend is dat havo-leerlingen niet de beste inzicht hebben, maar toch geven ze zo een rare methode.
Leugensquote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:25 schreef FokNederland het volgende:
Op republiek in tijd van Vorsten had ik geowend had namelijk een 10,0 bij Vietnam 8,6 dus wel goed!
Haha precies hetzelfdequote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:03 schreef havoboy014 het volgende:
Vietnam is echt makkelijk misschien teveel black ops gespeeld ,maar republiek wat een kut onderwerp boeit mij het wie hendrik van navara is of wie parma is
Alsof Nederland belangrijk is? Je leeft in Nederland, hoe kun je zoiets zeggen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:48 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Alsof Nederland zo belangrijk is. Vietnam en koude oorlog is een mooi onderwerp omdat je er een beeld bij hebt. Bij Lodewijk en Hendrik heb ik geen beeld van hoe dat ging en het boeit me eerlijk gezegd ook niets wat er voor 1800 gebeurde.
Precies! Ik ga morgen even beginnen met Vietnam, denk wel dat ik het morgen af heb in zo'n 3-4 uurtjes, daarna nog hoofdstuk 1 Republiek.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:06 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Echt he, soms speelt het verhaal uit de ene paragraaf zich twee eeuwen eerder of later af dan de paragraaf ervoor, of gaat het ineens over een heel andere regio of andere personen.
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar democratische rechtsstaat etc. wordt getoetst als SE.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:42 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Alsof Nederland belangrijk is? Je leeft in Nederland, hoe kun je zoiets zeggen.
Of het boeiend moet zijn is een totaal andere vraag dan of het nuttig is. Op dat laatste: Ja. Het gaat namelijk over de geschiedenis van het land waarin je leeft, dat het misschien niet zo sensationeel is als de Koude Oorlog heeft niets te maken met geschiedenis als vak, geschiedenis is nou eenmaal niet altijd sensationeel.
Nee ik geloof je wel hoor, heel netjes als je dat hebt gehaaldquote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:56 schreef FokNederland het volgende:
Hoe kom ik anders aan een 9 voor Geschiedenis?
Het vak heet Geschiedenis niet Vaderlandse Geschiedenis. Natuurlijk moet Nederland aan bod komen maar in Republiek in tijd van Vorsten komt Nederland constant aan bod. Daarom vind ik Vietnam een mooi onderwerp omdat het over echte belangrijke dingen gaat.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:42 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Alsof Nederland belangrijk is? Je leeft in Nederland, hoe kun je zoiets zeggen.
Of het boeiend moet zijn is een totaal andere vraag dan of het nuttig is. Op dat laatste: Ja. Het gaat namelijk over de geschiedenis van het land waarin je leeft, dat het misschien niet zo sensationeel is als de Koude Oorlog heeft niets te maken met geschiedenis als vak, geschiedenis is nou eenmaal niet altijd sensationeel.
[..]
Precies! Ik ga morgen even beginnen met Vietnam, denk wel dat ik het morgen af heb in zo'n 3-4 uurtjes, daarna nog hoofdstuk 1 Republiek.
Doe je vavo?quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:35 schreef Etsu het volgende:
Herkansingen gehad, deze cijfers zijn officieel.
VWO E&M:
Nederlands: 7,4
Economie: 7,3
--
Nog te bedenken dat ik vorig jaar voor Nederlands een 6,1 stond, en voor economie een 5,2.Flinke vooruitgang dus.
Nu alleen op CE voor Nederlands een 4,4 scoren, of op CE voor economie een 5,0, dan heb ik m'n diploma binnen.
Maar ga natuurlijk voor afgerond een 7 of 8.
Omdat je anders helemaal niet zoveel vakken afgesloten zou kunnen hebben vorig jaar al. En dat verklaart het feit dat je maar 2 vakken centraal examen doet.. But, got itquote:
Examen opgaven Geschiedenis zijn altijd echt wennen, heel erg veel mee oefenen dus! Verder kan je eventueel nog samenvatten als je daardoor niet in tijdnood komt, als dat niet lukt kun je examens maken met evt je boek erbij op het begin. Alles gewoon een paar keer goed doorlezen helpt ook al een berg en die tip van de begrippen is ook handig!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:01 schreef joeepp het volgende:
Geschiedenis maak ik me het meeste druk om .. de stof is wel te begrijpen maar de opgaven uit examenbundel / oude examens zijn voor mij niet te doen. Sta overigens wel een 7.2. Hoe bereiden jullie geschiedenis voor?
Idd, en je hoeft er nog maar in 10 CE te doen.quote:Op zondag 6 mei 2012 13:11 schreef RavagerXLL het volgende:
[..]
Ja, ik vind ze allemaal wel interessant + ik kon niet kiezen
Waarom mag dat niet?quote:Op zondag 6 mei 2012 21:02 schreef JoelBaka het volgende:
Ik mag niet eens 1 extra keuzevak (Dus totaal 8 vakken) doen volgend jaarDat was wel echt flink balen toen ik dat hoorde...
Maar als je het kan en leuk vind dan is dat echt super!
Rooster technisch is het lastig en vooral omdat ik dus doorstroom van vmbo naar havo en ze bang zijn dat het te zwaar is. Ik moest dus kiezen tussen Duits en tekenen maar aangezien ik heel misschien ook nog vwo ga doen moest ik dus wel voor Duits gaan. Zelfde met Wiskunde A en B, ik mag ook geen B kiezen omdat dat over het algemeen moeilijker is terwijl de onderwerpen voor B me beter liggen dan die van A. Beetje jammer dus allemaal ><quote:Op zondag 6 mei 2012 21:30 schreef Unsub het volgende:
[..]
Waarom mag dat niet?
Ons is jammer genoeg wijsgemaakt dat meer dan 3 keuzevakken echt onmogelijk voldoende af te sluiten is, maar ik had achteraf graag nog een 4e vak gekozen..
vergeet niet dat de de meeste examenkandidaten alleen lurken en niet durven te postenquote:Op maandag 7 mei 2012 23:22 schreef Intercam het volgende:
Ik begin echt bang te worden voor de gemiddelde Fokkers.. In mijn klas zijn de cijfers gemiddeld 6,5 of minder voor de meeste vakken. Bij natuurkunde zijn er zelfs maar 3 gemiddeldes hoger dan een 5,6. En hier.... Hier zie ik alleen achten.. (VWO)
Zelfde profiel als ik, dinsdag ook Nederlands he...Wat denk je dat je gaat halen?quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:30 schreef FirefoxNB het volgende:
havo e&m
Engels 6.6
Economie 6.5
Maatschappijwetenschappen 6.6
WisA 5.8
M&O 5.9
Geschiedenis 6.2
Nederlands 6.3
comb. 8
minimaal 6.3, zelf ben ik best goed in tekst verklaren en samenvatting denk ik gemiddeld als ik nog wat oefen, ik hoop op een 6.5 dan ben ik tevreden maar hoger kan net zo goed..quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:26 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Zelfde profiel als ik, dinsdag ook Nederlands he...Wat denk je dat je gaat halen?
Ik ben al tevreden met een 5,5...Ik hoor altijd dat die overdreven slecht gemaakt worden. Waar ben je echt bang voor, of ben je nergens echt bang voor?quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:28 schreef FirefoxNB het volgende:
[..]
minimaal 6.3, zelf ben ik best goed in tekst verklaren en samenvatting denk ik gemiddeld als ik nog wat oefen, ik hoop op een 6.5 dan ben ik tevreden maar hoger kan net zo goed..
ja kijk het is omdat er een minimale 5.5 norm is voor de CE's... dus ik heb liever wat cijfers in de 6 en niet zo veel 5.6-5.9. Over het algemeen ben ik wel constant dus haal ik geen echt lage cijfers maar ook geen echt hoge cijfersquote:Op woensdag 9 mei 2012 22:10 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Ik ben al tevreden met een 5,5...Ik hoor altijd dat die overdreven slecht gemaakt worden. Waar ben je echt bang voor, of ben je nergens echt bang voor?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe kan je dan een 5,7 staan zonder voldoendes te hebben gehaald?quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:25 schreef Stratiatellala het volgende:
VWO (TTO) E&M
Nederlands: 8.1
Engels: 7.9
Wiskunde A: 5.4
M&O: 5.7
Economie: 6.4
Geschiedenis: 6.9
Duits: 6.0
Spaans: 7 (afgerond)
Combinatie: 9
Ik maak me vreselijk zorgen om M&O, omdat ik dit jaar geen voldoendes ervoor heb gehaald, zelfs na de herkansing. Ik oefen wel erg veel ervoor, maar er zit nog steeds niet echt progressie in. Verder lukt het.. denk ik wel. De wiskunde centrale examens vallen best mee, geloof ik.
Mijn gemiddelde over de vierde en vijfde klas was een 6,4. Wat Mascio zegt, dus.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:35 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Hoe kan je dan een 5,7 staan zonder voldoendes te hebben gehaald?
wat is je combinatiecijferquote:Op vrijdag 11 mei 2012 17:13 schreef monofear het volgende:
5 Havo E&M
Nederlands : 5.9
Economie : 5.6
Wiskunde A : 6.7
Engels : 6.3
Duits : 6.0
Geschiedenis : 5.8
Hopelijk haal ik et..
Ja precies, dit is ook mijn enige angst. Wat een onzin ook eigenlijk, in plaats van de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren door betere lesstof, voeren ze een flopregel in die maar 1 werking heeft en dat is leerlingen eerder laten zakken.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:25 schreef FirefoxNB het volgende:
ik hoop alleen dat ik de 5.5 norm wel haal, dat is namelijk mijn enigste risico.. de rest zit wel boven gd. majah.. beetje kut dat het dit jaar strenger is geworden
Wat bedoel je? Hoe werkt zo'n staatsexamen dan? Volg je nu dan geen regulier onderwijs?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 06:19 schreef Amoeba het volgende:
Staatsexamen, verdeeld over 2 jaar. Dit jaar ANW, Informatica, WisB en Scheikunde. Volgend jaar de rest.
Wat jammer dat ik er allemaal niks aan heb omdat ik staatsexamen doe
Staatsexamen is voor het echie, al mn cijfers die ik nu haal heb ik niks aan. Vertrouwen geven ze wel, maargoed. Speciaal onderwijs..quote:Op zaterdag 12 mei 2012 09:49 schreef Unsub het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Hoe werkt zo'n staatsexamen dan? Volg je nu dan geen regulier onderwijs?
Ja want hij heeft Duits nog als vreemde taal. Je moet naast Nederlands en Engels 1 vreemde taal hebben voor een VWO diploma dus volgens mij kan dat.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:35 schreef Desire91 het volgende:
Als je een 6 staat voor Latijns moet dat CE geen probleem zijn. Mag je Latijn nog laten vallen voor VWO diploma (ondanks dat dat bijzonder jammer zou zijn)?
Nee kan niet, ik tel 7 vakken.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:47 schreef Zamorak het volgende:
[..]
Ja want hij heeft Duits nog als vreemde taal. Je moet naast Nederlands en Engels 1 vreemde taal hebben voor een VWO diploma dus volgens mij kan dat.
Nee?quote:Op zondag 13 mei 2012 18:29 schreef FirefoxNB het volgende:
juist, het is eigenlijk dat je verplicht bent om minimaal 6 vakken te hebben, maar het is gebruikelijk dat scholen 7 vakken in de pakketten geven zodat je één 5 mag hebben zonder compensatie.. is dit zo?
Onze SE's bestonden uit teksten uit je hoofd leren en de laatste SE was teksten+Vertaalopdracht, ik had een 2.8 voor vertalen en een 5.6 voor teksten, dus ja:(quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:35 schreef Desire91 het volgende:
Als je een 6 staat voor Latijns moet dat CE geen probleem zijn. Mag je Latijn nog laten vallen voor VWO diploma (ondanks dat dat bijzonder jammer zou zijn)?
Agreed, Latijn is een hel. Ik heb ieder SE tekstverklaring (dus nolife uit je hoofd leren) en een vertaling voorgeschoteld gekregen, en telkens net geen voldoendequote:Op zondag 13 mei 2012 21:10 schreef revolution69 het volgende:
[..]
Onze SE's bestonden uit teksten uit je hoofd leren en de laatste SE was teksten+Vertaalopdracht, ik had een 2.8 voor vertalen en een 5.6 voor teksten, dus ja:(
Als ik een 5 haal ben ik super blij want dan sta ik nog voldoende
Kan het trouwens niet laten vallen:(
Hoe kan het dat je maar voor 3 vakken examen hoeft af te leggen?quote:Op woensdag 17 april 2013 23:55 schreef Nutkicker22 het volgende:
vwo NT / NG
ik doe dit jaar 3 vakken
Engels 7.5
Wis B 6,3
Natuurkunde 6,5
Ik mag voor CE voor elk vak een 5,3 halen en dan ben ik nog geslaagd. Ik was vorig jaar gezakt op die norm (5,4 gemiddeld).
Hmm sucukquote:Op donderdag 18 april 2013 00:02 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Hoe kan het dat je maar voor 3 vakken examen hoeft af te leggen?
Inderdaad, ik doe nu het volwassenenonderwijs. De andere vakken heb ik ( met 6 of hoger) afgesloten. Als ik nu met de 3 vakken slaag, krijg ik een compleet vwo diplomaquote:Op donderdag 18 april 2013 00:02 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Hoe kan het dat je maar voor 3 vakken examen hoeft af te leggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |