Ik doe met je mee. je kan in feite nog beter de eerste en de laatste omdraaien, dan de middelste 2, en dat vind ik niet kloppen..quote:Op maandag 14 mei 2012 18:35 schreef Etsu het volgende:
Ik ga klagen over die vraag over op volgorde. als je een '1' verkeerd plaatst, heb je gewoon meteen 0 punten terwijl de rest wel goed is.
Alinea 2 is echt wel goed hoor. Kijk eens laatste zin van alinea 2.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:56 schreef m4urit5 het volgende:
Zijn er niet meer mensen ontevreden over het antwoord op vraag 1? Ik blijf het raar vinden dat alinea 3 daar niet ook mag. Ik heb gelijk even een klachtje ingediend
Nouja, je kan die zin ook als een aankondiging beschouwen van het volgende deel. Er wordt pas in alinea 3 echt gesproken van de verandering. Het grootste deel van alinea 2 gaat in mijn ogen toch echt nog over het tijdsbesef van het moment, en dan niet zozeer over de verandering hiervan.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:57 schreef Etsu het volgende:
[..]
Alinea 2 is echt wel goed hoor. Kijk eens laatste zin van alinea 2.
Ik had ook iets in die richting, maar mijn zin begon met ondanks of terwijl ofzoquote:Op maandag 14 mei 2012 17:56 schreef Ephesis het volgende:
Shit ongeveer 27 punten gehaald.
Krijg ik hier 3 punten voor?
De kern van een goed antwoord is:
• Hoe meer vrije tijd we hebben gekregen, hoe minder tijd we nemen voor rust / Hoe meer vrije tijd de mensen hebben gekregen, hoe drukker ze het hebben 2
• een volledig goed antwoord, niet langer dan 20 woorden
Mijn antwoord:
Hoewel we meer vrije tijd hebben, hebben we steeds meer gebrek aan tijd
nee, dat zou toch een lame begin zijn van de tekst? geschiedenis als eerste zinquote:Op maandag 14 mei 2012 18:58 schreef m4urit5 het volgende:
[..]
Nouja, je kan die zin ook als een aankondiging beschouwen van het volgende deel. Er wordt pas in alinea 3 echt gesproken van de verandering. Het grootste deel van alinea 2 gaat in mijn ogen toch echt nog over het tijdsbesef van het moment, en dan niet zozeer over de verandering hiervan.
Dat vind ik nou ookquote:Op maandag 14 mei 2012 19:00 schreef Etsu het volgende:
Bij vraag 4:
Ik had: "De vrije tijd wordt maximaal gevuld met activiteiten, terwijl men tegelijkertijd tijd als schaarsproduct ervaren"
Ik vind dat dat goed is.
Iemand?
sure dat was het ideequote:Op maandag 14 mei 2012 19:00 schreef Etsu het volgende:
Bij vraag 4:
Ik had: "De vrije tijd wordt maximaal gevuld met activiteiten, terwijl men tegelijkertijd tijd als schaarsproduct ervaren"
Ik vind dat dat goed is.
Iemand?
Idd, en we hebben ook nog zo'n kloteleraar die alles wat niet letterlijk in het correctiemodel staat, fout telt...quote:Op maandag 14 mei 2012 19:01 schreef Etsu het volgende:
Het correctiemodel is echt té beknopt dan vind ik.
Je hoort mij dan ook niet beweren dat het een leuke, sappige tekst is ;P. Maar het is naar mijn idee nog steeds het meest logische, ook omdat nu enkel alinea 1 deel 1 vormt.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:59 schreef dramatic het volgende:
[..]
nee, dat zou toch een lame begin zijn van de tekst? geschiedenis als eerste zin
o my..quote:Op maandag 14 mei 2012 19:01 schreef dramatic het volgende:
je had toch niet echt 'ervaren' aant eind![]()
mja spelfouten boeien niet in het tekstdeel
dat hopen zo'n 30k mensen momenteelquote:Op maandag 14 mei 2012 19:03 schreef Etsu het volgende:
Ik hoop dat er nog een errata komt voor vraag 10.
Ik ookquote:Op maandag 14 mei 2012 19:03 schreef Etsu het volgende:
http://www.examenklachten.nl/vwo/nederlands
Zo te lezen hebben HEEL VEEL mensen 6-1-4-3-2-5.
idd!quote:Op maandag 14 mei 2012 19:03 schreef Etsu het volgende:
http://www.examenklachten.nl/vwo/nederlands
Zo te lezen hebben HEEL VEEL mensen 6-1-4-3-2-5.
Die vraag 15 had ik:quote:Op maandag 14 mei 2012 19:14 schreef Awsom het volgende:
Bij vraag 4 had ik:
"Volgens de tekst vervelen mensen zich wel degelijk, terwijl dat niet zou kunnen als men een gebrek aan tijd heeft."
Wel of geen punten?
Vraag 15 ook zoiets; wel of geen punten :p
"Het pleidooi dat mensen bewuster moeten omgaan met hun tijd, en zich niet langer moeten laten opjagen door economische dwingelandij."
Vraag 16 nog meer feest..
"Met deze uitspraak wordt bedoeld dat de mens pas tot rust kan komen als de economische klok zwijgt."
Bij de samenvatting heb ik 21.1, 21.2, 21.3, 21.4, 21.5 helemaal genoemd vrijwel zoals het er staat. 21.6 heb ik iets anders en mis ik de allochtonen, 21.7 en 21.8 heb ik denk ik de helft van de punten. Samenvatting dus rond de 12 - 15 punten. Tekst heb ik er sowieso 16/17. De rest hangt van de open vragen af en de subjectiviteit van m'n leraar
Het gaat ook om de telling, als je 4 op een rij goed hebt krijg je 2/3 en als je 3 op een rij goed hebt 1/3. Dus als je de laatste en de eerste omwisselt heb je 2 punten, maar zet je die 1 verkeerd neer heb je kans dat je geen punten hebt.quote:Op maandag 14 mei 2012 19:25 schreef Awsom het volgende:
Ik snap trouwens niet dat mensen huilen over vraag 10. Die vraag was wel zo makkelijkPunt 1 (een in toenemende mate geanonimiseerde samenleving) komt nergens voor tussen punt 6 en 4, ik zal versteld staan als daar wat veranderd
Het stond er gewoon op volgorde, hoe moeilijk kan het dan zijn..
De ontwikkeling dat tijd een politiekeconomische constructie is geworden[6], heeft volgens de Franse filosoof Alain Badiou ook geleid tot een extreme vorm van individualisme. Hoezeer de welvaart voor de westerse samenlevingen de afgelopen eeuw per hoofd van de bevolking ook is toegenomen, de duistere keerzijde hiervan is ons allen ook bekend: een ongelijke verdeling van de rijkdom en uitputting van de energiebronnen. Op meer existentieel niveau heeft dit individualisme volgens Badiou geleid tot het wegvallen van gemeenschapszin en solidariteit met anderen[4] en hiermee tot een toenemende ervaring van fundamentele eenzaamheid.[3]
Zo meldde het Sociaal en Cultureel Planbureau dat we steeds meer tijd kwijt zijn aan werk en verplichtingen en steeds minder tijd overhouden voor vriendschappen en sociale contacten. Veel jongeren in Amerika hebben alleen nog digitale, al dan niet anonieme contacten op internet. [1]Wat de medische gevolgen hiervan zijn, komt in diverse onderzoeken naar voren: een verontrustende stijging van het aantal depressies, burn-outs[2], gevallen van ADHD en andere autistische andoeningen, alsook het massale gebruik van antidepressiva en slaapmiddelen[5] alleen in Nederland al goed voor ruim twee miljoen recepten per jaar.
Ik vond van vorig jaar eenvoudiger, ja.quote:Op maandag 14 mei 2012 19:45 schreef macigtwisty het volgende:
Pff ik had ongeveer 25 tot 28 van de 49 punten. Kan ik nou niet heel erg tevreden mee zijn. Ligt tussen de 4,6 en de 7,1. Al zal een norm van 2,0 er niet gaan komen en ik in mijn handjes mag knijpen met een voldoende. Ik hoorde wel van de zakkers op mijn school dat het examen van vorig jaar een stuk eenvoudiger was. Ikzelf had hier ook een 6,9 voor toen ik dat examen oefende. Zijn hier toevallig ook zakkers die het vorig jaar een stuk eenvoudiger vonden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |