Serero op de schouders van Anita ongeveer.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:17 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
hm, z'n lengte is me nooit opgevallen, hie lang is hij?
quote:Op maandag 26 maart 2012 22:18 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Serero op de schouders van Anita ongeveer.
Dijks is toch niet zo'n groot talent? Hij is alleen letterlijk groot. Ik zie dan nog liever Boilesen even als LB en Dijks als back-up en Denswil op LCB, want Denswil is wel een groot talentquote:Op maandag 26 maart 2012 21:42 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Koppers is nog wat onzeker maar is een prima verdediger.
Dijks is inderdaad een groot talent hopen dat hij de stap kan maken.
Kop groter dan Danny Blind (1.76m).quote:Op maandag 26 maart 2012 22:17 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
hm, z'n lengte is me nooit opgevallen, hoe lang is hij?
Dijks is zeker wel een behoorlijk talent, verdedigend ook vrij sterk. Denswil is inderdaad ook een groot talent.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:25 schreef Syntix het volgende:
[..]
Dijks is toch niet zo'n groot talent? Hij is alleen letterlijk groot. Ik zie dan nog liever Boilesen even als LB en Dijks als back-up en Denswil op LCB, want Denswil is wel een groot talent
Tuurlijk want Cruijff is god. Geen zin om de discussie hier middenin de cruijff kerk weer te ontketenen, maar stel je eens voor dat de waarheid niet zo zwart wit is (zwart witquote:Op maandag 26 maart 2012 22:31 schreef NumberSeven het volgende:
Heb nog 0,0 respect voor Davids, dat ie Cruijf probeerde te naaien was echt ongelofelijk.
Het nog steeds niet snappenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 00:33 schreef thettes het volgende:
[..]
Tuurlijk want Cruijff is god. Geen zin om de discussie hier middenin de cruijff kerk weer te ontketenen, maar stel je eens voor dat de waarheid niet zo zwart wit is (zwart wit).
Cruijff, dat was toch die man die zei dat de jeugdopleiding die netaan op penalties niet de beste van europa is en 9 van de 11 spelers die een door de gemeente gesponsord psv van de mat spelen voortbrengt, zo slecht is?
Nouja eigenlijk probeerde ik alleen voor wat nuance te pleiten, maar verloor ik mezelf in het feit dat ik vind dat Cruijff weinig goeds heeft gebracht vooralsnog. Sorryquote:
Jaquote:Op maandag 26 maart 2012 23:41 schreef honkeytonk het volgende:
Vinden jullie het ook leuk om de wedstrijdtopics op FOK! terug te lezen op het tijdstip van de doelpunten en dan de PSV reacties te lezen?
Ja lachen. Noem eens de laatste jeugdspeler die echt wereldtop is geworden en wanneer is hij gedebuteerd?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 00:33 schreef thettes het volgende:
[..]
Tuurlijk want Cruijff is god. Geen zin om de discussie hier middenin de cruijff kerk weer te ontketenen, maar stel je eens voor dat de waarheid niet zo zwart wit is (zwart wit).
Cruijff, dat was toch die man die zei dat de jeugdopleiding die netaan op penalties niet de beste van europa is en 9 van de 11 spelers die een door de gemeente gesponsord psv van de mat spelen voortbrengt, zo slecht is?
Dat is precies het verschil tussen de Cruyff visie en de huidige zeg Van Gaal visie. Nu gaan ze voor het sterkst mogelijke team wat het inderdaad erg goed doet tegen heel wat clubs. Bij de Cruyff visie gaat het niet zozeer om de prestaties van het team, maar om de prestaties van de spelers. Al wordt de A1 van Ajax elk jaar 8e, zolang er maar 3 spelers daardoor goed kunnen groeien naar de Ajax basis is dat prima. Niemand interesseert het wat als Ajax A1 5 jaar achter elkaar kampioen wordt, zolang er geen spelers doorstromen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 00:33 schreef thettes het volgende:
[..]
Is dat omdat Ajax zo goed is of de tegenstand zo slecht? Kijk naar de A1, die spelen Liverpool A1 van de mat met 0-6. Iedereen dacht dat ze de next gen wel even zouden gaan winnen maar Inter gaat met 11 en later 10 man voor de goal liggen en ze weten het niet meer. Dat zegt imo meer over de zwakte van Liverpool dan over de kracht van Ajax.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 00:33 schreef thettes het volgende:
[..]
100% eens!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 00:48 schreef Adames het volgende:
[..]
Dat is precies het verschil tussen de Cruyff visie en de huidige zeg Van Gaal visie. Nu gaan ze voor het sterkst mogelijke team wat het inderdaad erg goed doet tegen heel wat clubs. Bij de Cruyff visie gaat het niet zozeer om de prestaties van het team, maar om de prestaties van de spelers. Al wordt de A1 van Ajax elk jaar 8e, zolang er maar 3 spelers daardoor goed kunnen groeien naar de Ajax basis is dat prima. Niemand interesseert het wat als Ajax A1 5 jaar achter elkaar kampioen wordt, zolang er geen spelers doorstromen.
Even simpel gezegd, Van Gaal visie gaat voor het gelijk behandelen van de A1 als het echte Ajax team. Stel je hebt een Blind die het slecht doet als linksback en Anita die in feite beter is op die positie maar ook niet top. Nu zou ook in de A1 Anita op linksback staan en Enoh op het middenveld. Volgens Cruyff kan je beter het toptalent Anita op het middenveld zetten en Blind linksback. Hoewel het team iets minder is, is het wel zo dat Anita nu twee jaar op redelijk niveau kan oefenen op zijn goede positie. Al wordt Ajax dan 8e in de competitie, als Anita oud genoeg is kan hij direct meedoen bij Ajax 1.
Dat is beter dan eerste worden met een Anita die op een positie wordt misbruikt waardoor je nog niks aan die jeugdopleiding hebt gehad.
Hoe kan hij 'goeds' brengen als hij wordt tegen gewerkt door de RVC ed...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 00:37 schreef thettes het volgende:
[..]
Nouja eigenlijk probeerde ik alleen voor wat nuance te pleiten, maar verloor ik mezelf in het feit dat ik vind dat Cruijff weinig goeds heeft gebracht vooralsnog. Sorry
Cruijf heeft letterlijk altijd en overal gepresteerd, als hij dan eindelijk de verantwoordelijkheid wilt nemen bij Ajax en dat nota bene davids (een voetballer) even tussendoor v. Gaal gaat benaderen is gewoon waardeloos. Ik ben niet eens fan van ajax en heb zelf ook weleens vraagtekens geplaatst bij de acties van Cruijf, maar hij moet gewoon de kans krijgen om zijn plannen door te voeren.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 00:33 schreef thettes het volgende:
[..]
Idd. laatst las ik ook dat de "revolutie" al 12 miljoen heeft gekost ofzo en dan hebben veel mensen de neiging boos te worden op Cruijff, want tot nu toe heeft het niets opgeleverd. Maar het zijn de snitches van de RVC en de andere gluiperds die voor alle ellende zorgen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 00:58 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Hoe kan hij 'goeds' brengen als hij wordt tegen gewerkt door de RVC ed...Niks wat hij wilde kon doorgevoerd worden. Geef Cruijff toestemming om te renoveren maar werk m vervolgens op alle vlakken tegen....
Ja dan verandert er dus idd niets. Dat er nu eindelijk 2 van de 5 leden van de rvc zijn opgestapt geeft Cruijff misschien eindelijk de kans om de noodzakelijke veranderingen door te voeren.
(laatste post en dan ga ik slapenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 01:18 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Idd. laatst las ik ook dat de "revolutie" al 12 miljoen heeft gekost ofzo en dan hebben veel mensen de neiging boos te worden op Cruijff, want tot nu toe heeft het niets opgeleverd. Maar het zijn de snitches van de RVC en de andere gluiperds die voor alle ellende zorgen.
Maar dat is logischquote:Op dinsdag 27 maart 2012 00:33 schreef thettes het volgende:
[..]
Toch vind ik dat wel enigzins meevallen als ik er langer over nadenk.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 00:52 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Is dat omdat Ajax zo goed is of de tegenstand zo slecht? Kijk naar de A1, die spelen Liverpool A1 van de mat met 0-6. Iedereen dacht dat ze de next gen wel even zouden gaan winnen maar Inter gaat met 11 en later 10 man voor de goal liggen en ze weten het niet meer. Dat zegt imo meer over de zwakte van Liverpool dan over de kracht van Ajax.
Kijk daarnaast naar Barca. Daar is Cruijff 8 jaar bezig geweest met hervormen ed en kijk ze nu!
Haten op Cruijff
En Bojan natuurlijk. Is dan wel weg nu, maar heeft toch ook nog aardig wat wedstrijden voor Barcelona gespeeld.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 09:24 schreef Catch22- het volgende:
je vergeet Cuenca en Tello nog.
Laatste speelde ze een CL wedstrijd met 5-6 gasten die ik niet eens kende (uit de jeugd) en die waren stuk voor stuk ERG goed.
Dat is toch het hele probleem. Waarom zouden die jongens weggaan bij Barca (op niet goed genoeg zijn na)? alsof er nog wat hogers is dan Barca. Ajax kan gewoon die jongens niet vasthouden. Je zou het moeten vergelijken met een team van Ajax met Nigel de Jong, Sneijder, Van der Vaart, Zlatan, Steek, Huntelaar, Vermaelen, Maxwell etc. die je dan zou kunnen behouden want dan zou Ajax het hoogst haalbare zijn.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 09:39 schreef Catch22- het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/FC_Barcelona#Spelerskern
11 spelers van de 22 selectiespelers komen uit de eigen opleiding. Is voor een topclub ongehoord veel. en dan is die lijst niet eens compleet
Maar het zijn geen basisspelers. Ze doen af en toe een keer, maar ze hangen er een beetje aan.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 09:24 schreef Catch22- het volgende:
je vergeet Cuenca en Tello nog.
Laatste speelde ze een CL wedstrijd met 5-6 gasten die ik niet eens kende (uit de jeugd) en die waren stuk voor stuk ERG goed.
''And Hunterlaar eats those for breakfast''quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:51 schreef Ethanolic het volgende:
http://video.sport1.nl/ma(...)aars-kop-masterclass
Hadden wij maar zulke commentatoren
Volgens mij is het meer zo dat iedereen al lang overtuigd is van die individuele approach van Cruijff, maar dat Cruijff op de overige gebieden wordt tegengewerkt. La Ling als algemeen directeur (quote:Op dinsdag 27 maart 2012 00:58 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Hoe kan hij 'goeds' brengen als hij wordt tegen gewerkt door de RVC ed...Niks wat hij wilde kon doorgevoerd worden. Geef Cruijff toestemming om te renoveren maar werk m vervolgens op alle vlakken tegen....
Ja dan verandert er dus idd niets. Dat er nu eindelijk 2 van de 5 leden van de rvc zijn opgestapt geeft Cruijff misschien eindelijk de kans om de noodzakelijke veranderingen door te voeren.
Villarreal had al interesse getoond is het niet?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:06 schreef ajacied4lf het volgende:
Niet bekend, hij wil wel graag naar Spanje.
Niet dat ik weet...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:39 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Villarreal had al interesse getoond is het niet?
Pique en Fabregas komen ook uit die opleiding, 13 van de 22 dusquote:Op dinsdag 27 maart 2012 09:39 schreef Catch22- het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/FC_Barcelona#Spelerskern
11 spelers van de 22 selectiespelers komen uit de eigen opleiding. Is voor een topclub ongehoord veel. en dan is die lijst niet eens compleet
Atm dus qua toppers Pique, Pedro, Messi en Busquets uit de opleiding sinds Cruijffs invloed, en Xavi, Iniesta, Fabregas en Puyol van voor Cruijffs invloed. Dan zie ik echt geen significant verschil van de invloed van Cruijff op de jeugdopleiding. Sterker nog, de pre-Cruijff groep vind ik sterker, alleen Messi is een betere speler dan die 4. En Messi is nou juist een speler die in elke jeugdopleiding wel was komen bovendrijven.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:50 schreef satecl het volgende:
[..]
Pique en Fabregas komen ook uit die opleiding, 13 van de 22 dus
Dit gaat natuurlijk nergens over. De jeugd-opleiding van Barcelona is geweldig, en daar is Cruijff deels verantwoordelijk voor, Er staan nu al geweldige spelers klaar om in de toekomst anderen op te volgen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Atm dus qua toppers Pique, Pedro, Messi en Busquets uit de opleiding sinds Cruijffs invloed, en Xavi, Iniesta, Fabregas en Puyol van voor Cruijffs invloed. Dan zie ik echt geen significant verschil van de invloed van Cruijff op de jeugdopleiding. Sterker nog, de pre-Cruijff groep vind ik sterker, alleen Messi is een betere speler dan die 4. En Messi is nou juist een speler die in elke jeugdopleiding wel was komen bovendrijven.
Is onder andere Puyol dan wel door Barcelona opgeleid met zijn 17 jaar toen hij Barcelona kwam?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:50 schreef satecl het volgende:
[..]
Pique en Fabregas komen ook uit die opleiding, 13 van de 22 dus
Ik ben bang dat we die dit seizoen niet meer zienquote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:28 schreef Self-Catering het volgende:
Hoe zit het met onze makker: http://nl.wikipedia.org/wiki/Derk_Boerrigter ?
Hoor er verdacht weinig over..
die heeft iets waar je heel moeilijk vanaf komtquote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:28 schreef Self-Catering het volgende:
Hoe zit het met onze makker: http://nl.wikipedia.org/wiki/Derk_Boerrigter ?
Hoor er verdacht weinig over..
Hij komt er toch juist heel snel weer aan? Ieder geval Siggy die zondag rentree hoopt te maken.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:58 schreef vincerusso het volgende:
[..]
die heeft iets waar je heel moeilijk vanaf komt
dat ook , maar wat hij heeft is met ups en downs wat hopelijk steeds meer in ups veranderdquote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:05 schreef davihaa het volgende:
[..]
Hij komt er toch juist heel snel weer aan? Ieder geval Siggy die zondag rentree hoopt te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |