SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Mensen die o.a. hier postenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------
Challenges 2012:
Omdat mensen zichzelf willen motiveren en om een leuke stok achter de deur te hebben stellen mensen zich een doel, een challenge. Hoeveel km ze willen lopen in een jaar.
Elke week kunnen mensen doorgeven hoeveel ze gelopen hebben, waardoor er weer wat op de teller in de OP bijkomt. Wil je jouw persoonlijke challenge ook in de lijst hebben? Dat kán met dank aan Swetsenegger!
Je kan het schema aanpassen of jezelf toevoegen door naar http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam= <--- (Vul hier je eigen username in) te gaan. 'Oefenaccountje': http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam=test
Deze OP vind je hier
En door!![]()
Ik ben net terug van de Venloop, 5km. Ik ben redelijk blij met het resultaat: 25:16. Dat is ook gelijk een persoonlijk record, met maar liefst 7 minuten sneller.Voor de geinteresseerden:
http://evenementen.uitsla(...)tails.php?t=&s=15220![]()
Jompelt nog maar een keer. Ik ga eens kijken hoe het de komende keren gaat en als ik idd rond de 10 km/u/erboven blijf lopen, dan ga ik bij de Golden Tenloop natuurlijk ook voor een tijd van 55-60 min en dus ook starten in dat vak
.
Ik heb wel wat last van m'n knie trouwens, speelde tijdens het lopen twee keer op. Als ik m'n onderbeen naar rechts zwaai, au!Niet meer actief op Fok!![]()
Redelijk blij? Zeven minuten op zo´n kleine afstand is behoorlijk veel!quote:Op zondag 25 maart 2012 14:08 schreef datisstom het volgende:
Ik ben redelijk blij met het resultaat: 25:16. Dat is ook gelijk een persoonlijk record, met maar liefst 7 minuten sneller.![]()
![]()
Laatste dagen is mijn hamstring een beetje stijf geworden. Niet heel pijnlijk, vooral heel vervelend. Vandaag dus maar even losgefietst en hopelijk deze week weer rustig paar kilometers kunnen hardlopen.![]()
ik ga laat in de middag of na het eten, het blijft toch langer licht nu.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
als je gaat lopen even 3-4 minuutjes heel rustig inlopen en daarna goed je hamstrings strekken en rekken zonder te forceren. Na t lopen weer even doen, helpt bij mij goed tegen stijve hamstringsquote:Op zondag 25 maart 2012 14:25 schreef Littlecreep het volgende:
Laatste dagen is mijn hamstring een beetje stijf geworden. Niet heel pijnlijk, vooral heel vervelend. Vandaag dus maar even losgefietst en hopelijk deze week weer rustig paar kilometers kunnen hardlopen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Gisteren 10 km gelopen en vanochtend een herstelloopje van 3 km gedaan, gaat lekker dus.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Ja ik ben helemaal in de war nu. Ben gisteren ook net uit Florida teruggekomen met een tijdsverschil van 5 uur. Gelijk de uurwissel er overheen... Ben ook net wakker.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:34 schreef SEMTEX het volgende:
ik ga laat in de middag of na het eten, het blijft toch langer licht nu.
Weinig tijd om te lopen vanavond dus moet nu gelijk ook wel. Maar eerst toch even iets eten.![]()
Waarom loop je twee dagen achter elkaar? Ik neem altijd minimaal één dag rust en bij een duurloop bij voorkeur minstens 2.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:34 schreef DarkElf het volgende:
Gisteren 10 km gelopen en vanochtend een herstelloopje van 3 km gedaan, gaat lekker dus.Niet meer actief op Fok!![]()
een herstelloop is een loop op lage snelheid en kort gewoon om de spieren lekker te doorbloeden, juist aangeraden na een DL. je vermoeit jezelf of je lijf er niet mee. Lees er maar eens over.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:40 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waarom loop je twee dagen achter elkaar? Ik neem altijd minimaal één dag rust en bij een duurloop bij voorkeur minstens 2.
"Als je hebt deelgenomen aan een wedstrijd of je hebt een intensieve training gedaan is het raadzaam om de volgende dag een herstelloop in te plannen. Een herstelloop is een duurloop in een ontspannen, rustig tempo. De herstelloop is vergelijkbaar met in- en uitlopen. Het doel is om de doorbloeding in de spieren te laten plaats vinden, de afvalstoffen af te voeren en daarmee het herstel van voorafgaande trainingen/wedstrijd te bevorderen."♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Oh OK, interessantquote:Op zondag 25 maart 2012 14:45 schreef DarkElf het volgende:
[..]
een herstelloop is een loop op lage snelheid en kort gewoon om de spieren lekker te doorbloeden, juist aangeraden na een DL. je vermoeit jezelf of je lijf er niet mee. Lees er maar eens over.
"Als je hebt deelgenomen aan een wedstrijd of je hebt een intensieve training gedaan is het raadzaam om de volgende dag een herstelloop in te plannen. Een herstelloop is een duurloop in een ontspannen, rustig tempo. De herstelloop is vergelijkbaar met in- en uitlopen. Het doel is om de doorbloeding in de spieren te laten plaats vinden, de afvalstoffen af te voeren en daarmee het herstel van voorafgaande trainingen/wedstrijd te bevorderen.". In een heel laag tempo dus? Waar moet ik dan aan denken?
Niet meer actief op Fok!![]()
Gewoon jogtempo, ik weet niet wat je normaal voor snelheid loopt maar echt daaronder dus. Zodat je nog heel relaxed een enorm verhaal op kan hangen aan iemand bijv, zorgen dat je absoluut niet moe wordt, versnelt of wat dan ook.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh OK, interessant. In een heel laag tempo dus? Waar moet ik dan aan denken?
Ik heb vanmorgen 3 km in 20 minuten gedaan, gewoon lekker rustig aan gelopen.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Zal het in het achterhoofd houden.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:34 schreef DarkElf het volgende:
[..]
als je gaat lopen even 3-4 minuutjes heel rustig inlopen en daarna goed je hamstrings strekken en rekken zonder te forceren. Na t lopen weer even doen, helpt bij mij goed tegen stijve hamstringsVanmiddag 60 km gefietst en daarna even gekoeld, voelt nu alweer een heel stuk losser.
Ik zweer overigens ook bij korte herstelloopjes na wedstrijden. Met een tempo van rond de 6:30/km knapt het altijd stuk beter op![]()
![]()
Wat een heerlijk hardloopweer is het vandaag zeg. Niet te warm, wel lekker zonnig. Hopelijk blijft het een tijdje zo.
![]()
Ja! En een windje!quote:Op zondag 25 maart 2012 16:55 schreef Wiehoe het volgende:
Wat een heerlijk hardloopweer is het vandaag zeg. Niet te warm, wel lekker zonnig. Hopelijk blijft het een tijdje zo.
.
Ok, dan ga ik dat morgenavond - als ik dan nog zin hebquote:Op zondag 25 maart 2012 14:53 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Gewoon jogtempo, ik weet niet wat je normaal voor snelheid loopt maar echt daaronder dus. Zodat je nog heel relaxed een enorm verhaal op kan hangen aan iemand bijv, zorgen dat je absoluut niet moe wordt, versnelt of wat dan ook.
Ik heb vanmorgen 3 km in 20 minuten gedaan, gewoon lekker rustig aan gelopen.- ook eens proberen. Kan ik dan dinsdagochtend wel weer gewoon 5 km op normaal tempo lopen?
Herstelloopje doe je t beste de dag na de inspanning, daarna zou ik een dag rust nemen of iig een niet te lange training doen.
[ Bericht 9% gewijzigd door DarkElf op 25-03-2012 17:49:52 ]♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
quote:Jep, ik zit bij Scouting en daar organiseren we dit jaarlijksquote:Op zondag 25 maart 2012 07:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
oh dat klinkt wel gaaf! Wil ik ook wel eens doen. Was dat via eem organisatie?
The remedy is the experience.![]()
Omdat ik me nu heb ingeschreven voor een loop, heb ik maar een persoonlijk trainingschema aangemaakt via runinfo.nl. Zit alleen met het volgende:
Zondag:
Duurloop
Tempo 1
1 x 15
1 x 20
Is het dan een kwartier lopen. Stoppen zolang je wil en dan 20 minuten lopen?![]()
Het staat er inderdaad onduidelijk. Stoppen zolang je wilt, lijkt mij niet goed. Misschien 3 minuten wandelen?quote:Op zondag 25 maart 2012 18:16 schreef Wiehoe het volgende:
Is het dan een kwartier lopen. Stoppen zolang je wil en dan 20 minuten lopen?![]()
Kut runkeeper. Was ik helemaal trots op mijn rondje van 57 minuten, heeft-ie een potje gemaakt van hoe ik gelopen heb. Runkeeper zegt dat ik er 13 gerend heb, als ik de kaart bekijk zullen het er ongeveer 10 zijn geweest. En da's prima, want in september wil ik er 10 lopen in Utrecht (Singelloop) en zo ver heb ik nog nooit gerend
http://runkeeper.com/user(...)ared.facebook.manual
Kan misschien zo proberen hem handmatig over te trekken in Endomondo. Werkt dat beter? Want volgens Runkeeper zou ik in diagonale lijnen over slootjes en hockeyvelden rennen![]()
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Semtex, eerder liep je toch 8 kilometer in ruim een uur? En nu 10 binnen een uur? Ik denk dat 10 ook niet klopt.
Als je weet hoe je precies hebt gelopen, kun je de route even uitzeten in Afstandmeten.nl of Gmap Pedometer.![]()
Nee, volgens runkeeper rende ik er 13, ik gok zelf eerder op 10quote:Op zondag 25 maart 2012 18:44 schreef wyccie het volgende:
Semtex, eerder liep je toch 8 kilometer in ruim een uur? En nu 10 binnen een uur? Ik denk dat 10 ook niet klopt.
Als je weet hoe je precies hebt gelopen, kun je de route even uitzeten in Afstandmeten.nl of Gmap Pedometer.Buiten loop ik sneller dan binnen, die 8 binnen een uur was binnen. Ff kijken of ik iets zinnigs krijg uit Endomondo. En afstandmeten.nl is ook een goeie, thanks!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Een vraagje: Ik ben half augustus begonnen, train 2x per week en heb vandaag een heerlijke 11km gelopen. Op 10 juni loop ik een 10km bij de Marathon van Amersfoort (dat zal dus prima lukken) en op 18 september had ik dezelfde afstand gepland bij de Halve van Hoogland.
Maar die 11km ging vandaag zo lekker dat ik (tijdens het lopen) het plan heb opgepakt om op 18 september niet de 10km te gaan lopen, maar de halve marathon (gaat over dezelfde polderweggetjes als waar ik nu loop).
Is dit reëel? Het zou betekenen dat ik in 13 maanden tijd van het absolute nulpunt (de bank) naar 21km heb getraind....
(en oh ja, ik ben geen 20 meer, eerder ruim het dubbele![]()
![]()
quote:Op zondag 25 maart 2012 18:46 schreef SEMTEX het volgende:
Buiten loop ik sneller dan binnen, die 8 binnen een uur was binnen.![]()
Wat een enorm verschil.
Zelf vind ik Gmap makkelijker omdat het zelf de weggetjes volgt en je dus niet allemaal kleine stukjes hoeft aan te klikken, maar Afstandmeten rekent dan weer je snelheid uit.![]()
Zeker wel. Als ik jou was, zou ik nu gewoon gaan beginnen met een schema voor de halve. Succes!quote:Op zondag 25 maart 2012 18:48 schreef GlenHighland het volgende:
Is dit reëel? Het zou betekenen dat ik in 13 maanden tijd van het absolute nulpunt (de bank) naar 21km heb getraind....
(en oh ja, ik ben geen 20 meer, eerder ruim het dubbele![]()
Dat heb je wel snel gedaan inderdaad, knapquote:Op zondag 25 maart 2012 18:48 schreef GlenHighland het volgende:
(en oh ja, ik ben geen 20 meer, eerder ruim het dubbele.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave![]()
Lol, de werkelijke afstand is maar 8,65kmin 57 minuten. Volgende keer maar met Endomondo rennen. Ik had het moeten weten toen ik na 5 minuten ineens 4km had gelopen volgend Runkeeper
Dat zal het wel zijn. Lopen.. al wandelend bijkomen en dan de rest weer lopen. Tis wel een rustiger schema dan dat ik nu doe. Om de week maar 2 dagen en dan 3 dagen lopen. Ach ja.. als ik mijn TT-RUN maar kan uitlopen.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:35 schreef wyccie het volgende:
[..]
Het staat er inderdaad onduidelijk. Stoppen zolang je wilt, lijkt mij niet goed. Misschien 3 minuten wandelen?![]()
Vandaag een nieuw record bereikt van 8,4 km in 48 minuten.
Ondanks de zon en warmte echt fijn gelopen.But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave![]()
Ik denk dat het niets uitmaakt of je nou endomondo of runkeeper met hetzelfde toestel gebruikt. Het gaat volgens mij om het aantal satellieten dat je toestel kan oppikken en hoe snel etc.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:54 schreef SEMTEX het volgende:
Lol, de werkelijke afstand is maar 8,65kmin 57 minuten. Volgende keer maar met Endomondo rennen. Ik had het moeten weten toen ik na 5 minuten ineens 4km had gelopen volgend Runkeeper
![]()
quote:Op zondag 25 maart 2012 18:54 schreef SEMTEX het volgende:
Ik had het moeten weten toen ik na 5 minuten ineens 4km had gelopen volgend Runkeeper![]()
Hee, maar niet getreurd. Je hebt alsnog sneller gelopen dan binnen!![]()
Dank je. Ik merk dat ik die langere afstanden echt heerlijk vind. Maar ik wil wel dat mijn lichaam het trekt, ik heb geen zin in blessures. Toch nog even goed over nadenken.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:54 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Dat heb je wel snel gedaan inderdaad, knap.
![]()
Ik ren in Riel, dat is her en der best een boerengatquote:Op zondag 25 maart 2012 18:56 schreef Wiehoe het volgende:
[..]
Ik denk dat het niets uitmaakt of je nou endomondo of runkeeper met hetzelfde toestel gebruikt. Het gaat volgens mij om het aantal satellieten dat je toestel kan oppikken en hoe snel etc.
Net terug uit zandvoort. Pr gehaald, 12km in 1:17. Geweldige ervaring maar ik ben wel kapot nu. Hiervoor nooit verder gelopen dan 9.3km.
En vandaag maar één keer hoeven wandelen
met een koekje![]()
Ik ook. Er stond een lekker windje. Voelde alleen mijn rechterkuit nog een beetje van het krachttrainen. Ik ga ook dinsdag weer een stukje doen, dan heb ik weer vrij.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:55 schreef Njosnavelin het volgende:
Vandaag een nieuw record bereikt van 8,4 km in 48 minuten.
Ondanks de zon en warmte echt fijn gelopen.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
quote:Op zondag 25 maart 2012 19:02 schreef koffielepel het volgende:
Net terug uit zandvoort. Pr gehaald, 12km in 1:17. Geweldige ervaring maar ik ben wel kapot nu. Hiervoor nooit verder gelopen dan 9.3km.
En vandaag maar één keer hoeven wandelensupergoed!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik ben begonnen met hardlopen met Start to Run van Evy. Maar waar houden jullie je Mp4 of telefoon tijdens het hardlopen?![]()
Ik in een armband om de bovenarm.quote:Op zondag 25 maart 2012 19:29 schreef Trippy22 het volgende:
Ik ben begonnen met hardlopen met Start to Run van Evy. Maar waar houden jullie je Mp4 of telefoon tijdens het hardlopen?
En sinds ik draadloze oordopjes heb kan ik hem ook gewoon in een zak doen oid
![]()
Welke draadloze oordoppen heb je? Ben ook op zoekquote:Op zondag 25 maart 2012 19:31 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ik in een armband om de bovenarm.
En sinds ik draadloze oordopjes heb kan ik hem ook gewoon in een zak doen oid![]()
Ik heb een jack gekocht bij Zalando met een speciaal zakje op de rug.quote:Op zondag 25 maart 2012 19:29 schreef Trippy22 het volgende:
Ik ben begonnen met hardlopen met Start to Run van Evy. Maar waar houden jullie je Mp4 of telefoon tijdens het hardlopen?Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
ik heb het gister ook gedaan na een 10km trial run zaterdag, gister (zondag dus) 6km uitlopen in een rustig tempo.quote:Op zondag 25 maart 2012 17:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ok, dan ga ik dat morgenavond - als ik dan nog zin heb- ook eens proberen. Kan ik dan dinsdagochtend wel weer gewoon 5 km op normaal tempo lopen?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Daar zijn die dus voorquote:Op zondag 25 maart 2012 20:14 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb een jack gekocht bij Zalando met een speciaal zakje op de rug.!!
![]()
http://www.smartphoneshop(...)uetooth-headset.htmlquote:Op zondag 25 maart 2012 20:13 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Welke draadloze oordoppen heb je? Ben ook op zoekLinkje?quote:Op zondag 25 maart 2012 20:14 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb een jack gekocht bij Zalando met een speciaal zakje op de rug.![]()
prima tijd AC, ik heb voor komende dinsdag 15km op het program staan en daarna rust tot komende zaterdag voor een 17km trail runquote:Op zondag 25 maart 2012 20:13 schreef AntiChrist het volgende:
vanochtend 15,32 gelopen, ging aardig goed moet ik zeggen 1 uur en 29:32'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Forum Opties Forumhop: Hop naar: