abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109487759
Op deze wonderschone zondagmorgen besloot ik om onze Tervuerense herder op een wandeling te trakteren.

Nu, wij hebben in onze woonplaats een strook van ongeveer 500 meter lang wat eigendom is van Rijkswaterstaat, m.a.w. de gemeente heeft hier niks te zeggen. Bijgevolg mag je hond hier dus wél gewoon vrij rondrennen, zonder de beperking van een hondenriem.
Dit is algemeen bekend in ons dorp, maar toch kwam ik vanmiddag een aantal mensen tegen die schijnbaar toch een plank voor hun hoofd hebben:

Situatie 1
Ik loop rustig met Falco over de dijk, komt er een mevrouw naast me lopen. Die mevrouw is bang voor honden en uiteraard laat Falco dit niet ongemerkt. Hij begint te blaffen en mevrouw raakt helemaal in paniek.

“Oh nee, ik ben bang! Och, ik ben bang! Maak ‘m alsjeblieft vast!”

Daarna loopt mevrouw wel nog rustig een honderdtal meters met me mee, totdat ik er genoeg van heb en zelf maar besluit om me om te draaien.

Situatie 2
Ik loop weeral rustig met Falco over de dijk, komt er een echtpaar met een baby langsgelopen. Of ik alsjeblieft de hond aan de lijn wilde doen, want "de baby is er bang voor".

Ik was bijna in lachen uitgebarsten. Een baby van anderhalf jaar die bang is voor honden?
Daar zowaar alle angsten van de mens aangeleerd zijn, is het de schuld van de ouders en hoef ik naar mijn mening daarvoor niet mijn hond aan te lijnen.

Klacht: deze mensen wandelen in een gebied waarvan ze weten dat honden los (mogen) lopen en dan gaan ze klagen dat de honden los lopen.
  zondag 25 maart 2012 @ 12:54:28 #2
97111 ukga
Siewosie baas
pi_109487797
Tot dat die kut hond van je vals wordt en een baby aanvalt. dan lach jw wat minder denk ik
pi_109487805
Je moet hem laten bijten
pi_109487831
En als je hond die baby doodbijt zeker "dat doet ie anders nooit" roepen :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_109487865
Aan je medemens denken :')
Hier staat niets.
pi_109487872
Wat voor hond heb je ? Ik word ook altijd zenuwachtig van die grote honden. Vooral die asociale beesten als een rottweiler en een pitbull.
pi_109487873
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 12:55 schreef Mortaxx het volgende:
Een hond wordt niet van de ene op de andere dag "vals" :')

Als ik mijn hond gewoon vrij wil laten rondlopen omdat dat van de gemeente nergens anders mag, moeten anderen niet gaan klagen dat zij hier hondvrij willen rondlopen.

Dan gaan ze maar ergens anders wandelen! Bossen genoeg in Limburg.
  zondag 25 maart 2012 @ 12:57:29 #8
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_109487886
Belgheid gedetecteerd.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  zondag 25 maart 2012 @ 12:57:43 #9
97111 ukga
Siewosie baas
pi_109487892
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 12:57 schreef HiddenResponse het volgende:
Wat voor hond heb je ? Ik word ook altijd zenuwachtig van die grote honden. Vooral die asociale beesten als een rottweiler en een pitbull.
Lees de op
pi_109487901
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 12:57 schreef Nilscollection het volgende:

[..]

Een hond wordt niet van de ene op de andere dag "vals" :')

Als ik mijn hond gewoon vrij wil laten rondlopen omdat dat van de gemeente nergens anders mag, moeten anderen niet gaan klagen dat zij hier hondvrij willen rondlopen.

Dan gaan ze maar ergens anders wandelen! Bossen genoeg in Limburg.
Bepaal jij even het leven van andere mensen met jouw hond...

:')
pi_109487906
Zelden zo'n onterechte klacht gelezen. Komt op mij over alsof TS gewoon een asociale tokkie is die geen rekening houdt met zijn medemens.
pi_109487911
De bewuste hond:

O+ O+ O+

quote:
13s.gif Op zondag 25 maart 2012 12:57 schreef KritischeMassa het volgende:

[..]

Bepaal jij even het leven van andere mensen met jouw hond...

Bullshit. Als we zo gaan redeneren, kunnen we honden en katten best afschaffen. Oh, en keukenmessen ook want daarmee kun je ook mensen vermoorden.

pi_109487912
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 12:55 schreef Mortaxx het volgende:
Dan is er iemand de gebeten hond :D
  zondag 25 maart 2012 @ 12:58:23 #14
3185 Adelante
To let it go now
pi_109487915
Falco?? Voor een hond :o
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_109487925
Falco _O_ _O-
  zondag 25 maart 2012 @ 12:58:44 #16
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_109487928
Mijn petekind is vorig jaar met de kerst in zijn gezicht gebeten door een hond van een familielid die al vele jaren goed getraind was en nog nooit zoiets gedaan had.
Daarnaast moet je hond wettelijk aangelijnd zijn op alle plaatsen behalve waar hij wel los mag lopen, dus neem gewoon geen risico en lijn de hond aan.
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
  zondag 25 maart 2012 @ 12:58:55 #17
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_109487935
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 12:54 schreef ukga het volgende:
Tot dat die kut hond van je vals wordt en een baby aanvalt. dan lach jw wat minder denk ik
Dit dus.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
  zondag 25 maart 2012 @ 12:59:15 #18
3185 Adelante
To let it go now
pi_109487946
Wel een mooie hont!!
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_109487958
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2012 12:57 schreef ukga het volgende:

[..]

Lees de op
owjah :')
pi_109487982
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 12:58 schreef Killjoy het volgende:
Mijn petekind is vorig jaar met de kerst in zijn gezicht gebeten door een hond van een familielid die al vele jaren goed getraind had en nog nooit zoiets gedaan had.
Daarnaast moet je hond wettelijk aangelijnd zijn op alle plaatsen behalve waar hij wel los mag lopen, dus neem gewoon geen risico en lijn de hond aan.
Dat zeg ik net. Die plaats is de enige plaats in het dorp waar de hond gewoon mag loslopen. Wat is dan het probleem van die mensen?

Bovendien moet je kleine kinderen nooit alléén bij een hond zetten - als een hond een kind bijt, heeft dat kind waarschijnlijk iets onverwachts gedaan waardoor de hond gereageerd heeft.

Wij hebben ook twee kleine kinderen in huis en die trekken 'm regelmatig aan de haren / proberen met 'm te knuffelen wanneer 'ie het niet wil.

Ja, zó krijg je een hond "vals"! Het komt echt niet van één kant, hoor.
pi_109488015
Het verhaal heeft twee kanten. Beetje hetzelfde als mensen die zeuren dat iemand een sigaretje opsteekt op het terras.
Hier staat niets.
pi_109488018
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 12:58 schreef Killjoy het volgende:
Mijn petekind is vorig jaar met de kerst in zijn gezicht gebeten door een hond van een familielid die al vele jaren goed getraind was en nog nooit zoiets gedaan had.
Da's kut, maar
quote:
Lees de OP eens goed. ;)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_109488035
quote:
2s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:01 schreef Prospos het volgende:
Het verhaal heeft twee kanten. Beetje hetzelfde als mensen die zeuren dat iemand een sigaretje opsteekt op het terras.
Inderdaad.
Dan is het vooral leuk om een kretek op te steken. :P
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zondag 25 maart 2012 @ 13:02:03 #24
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_109488055
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 12:58 schreef Nilscollection het volgende:
De bewuste hond:

[ afbeelding ]

O+ O+ O+

[..]

Bullshit. Als we zo gaan redeneren, kunnen we honden en katten best afschaffen. Oh, en keukenmessen ook want daarmee kun je ook mensen vermoorden.

Tuurlijk want een mes springt zo vanzelf uit zijn keukenla en snijdt wild om zich heen, zeker die hondsdolle schuimbekkende messen.
Trouwens, zeker een mooi beestje.
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_109488112
Bah, wannabee dierenvrienden die vergeten dat hun dier gewoon een dier is.
Dus heeft een hond niets,maar dan ook niets te zoeken bij een baby van anderhalf.
Je bent een onfatsoenlijk stuk vreten TS. Dat je met je hond wilt lopen, prima. Dat je er voor kiest het beest niet aan te lijnen, prima.

Maar houd dat beest weg bij kleine kinderen.
pi_109488122
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:02 schreef Killjoy het volgende:

[..]

Tuurlijk want een mes springt zo vanzelf uit zijn keukenla en snijdt wild om zich heen, zeker die hondsdolle schuimbekkende messen.
Trouwens, zeker een mooi beestje.
Goed, dat keukenmes was dan een appel-perenvergelijking.

Mijn punt is dat zo'n hond niet uit zichzelf vals wordt; als je zo'n geval van een kind hebt wat gebeten wordt is er een grote kans dat het kind die hond gewoon verveeld heeft en dat die hond daarom zo gereageerd heeft.
pi_109488152
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:03 schreef beerten het volgende:
Dus heeft een hond niets,maar dan ook niets te zoeken bij een baby van anderhalf.
Je bent een onfatsoenlijk stuk vreten TS. Dat je met je hond wilt lopen, prima. Dat je er voor kiest het beest niet aan te lijnen, prima.

Amen
pi_109488170
quote:

Als je me persoonlijk kent heb je het recht om zo te reageren.

Ik zoek met mijn hond de kleine kinderen dan ook niet op - die mensen kwamen me tegenmoet en ik zal mijn hond ook zeker aanlijnen als ze erom vragen.
Het gaat me erom dat ik dat niet nodig acht aangezien mijn hond dagelijks met twee kleine kinderen in contact komt!
  zondag 25 maart 2012 @ 13:04:59 #29
97111 ukga
Siewosie baas
pi_109488171
Ts heeft weinig verstand van honden. Hoe lief en vol genade een hond voor zijn baas is, heeft niks te maken hoe een hond reageert op vreemden.
pi_109488202
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:04 schreef ukga het volgende:
Ts heeft weinig verstand van honden. Hoe lief en vol genade een hond voor zijn baas is, heeft niks te maken hoe een hond reageert op vreemden.
Oh, dat weet ik maar al te goed hoor. Met een herder is dat effect zelfs eens zo sterk als bij, zeg, een Terriër. Lees even de vorige post a.u.b.
  zondag 25 maart 2012 @ 13:05:40 #31
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_109488204
Werd zelf eens helemaal uitgescholden door een oud zeikwijf
Doei!
pi_109488218
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:05 schreef Meloewa het volgende:
Werd zelf eens helemaal uitgescholden door een oud zeikwijf
Net goed.
pi_109488221
Je stinkhond Falco noemen :')
5 Ferrari's op videoband!
  zondag 25 maart 2012 @ 13:06:52 #34
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_109488244
quote:

Onfatsoenlijk stuk vreten is een paar stappen te ver wat mij betreft, het zou de TS wel sieren als hij bijvoorbeeld bij zo'n kind in de buurt om de hond even vast te houden, verder is het niet zo'n groot probleem. Voorzichtigheid is belangrijk bij die kleinen.
Die dame die bang was kan ook een beetje afstand houden van het beestje, de baby heeft daar minder opties voor zelf.
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
  zondag 25 maart 2012 @ 13:07:56 #35
3658 _joepie_
Blijft zoeken.. en zal vinden.
pi_109488269
Ik vind wel dat de TS gelijk heeft, er zijn weinig plekken waar je met de hond kunt loslopen en als het kan is het feest voor de hond.
Als er dan een plek is waar het kan, zeur dan niet omdat de hond losloopt, als je je ergert aan loslopende honden, ga dan naar 99,9 % van de rest van het natuurgebied waar de honden aangelijnd moeten worden, daar kun je zonder problemen wandelen en hoeft niemand zich te ergeren.
Happiness is like a butterfly sitting on your hand..beautiful and fragile..when it flies away..you never know whether it might return one day..
  zondag 25 maart 2012 @ 13:08:25 #36
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_109488283
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:06 schreef kataklysm het volgende:

[..]

Net goed.
nee gewoon uitgelachen dat wijf
Doei!
pi_109488303
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:06 schreef Killjoy het volgende:

[..]

Onfatsoenlijk stuk vreten is een paar stappen te ver wat mij betreft, het zou de TS wel sieren als hij bijvoorbeeld bij zo'n kind in de buurt om de hond even vast te houden, verder is het niet zo'n groot probleem. Voorzichtigheid is belangrijk bij die kleinen.
Die dame die bang was kan ook een beetje afstand houden van het beestje, de baby heeft daar minder opties voor zelf.
Tuurlijk hou ik die hond een beetje op afstand! Als zij vragen of ik 'm wil aanlijnen zal ik dat ook direct doen, daar niet van. Veiligheid voor alles - ik stelde alleen de reden daarvan in vraag.

Sowieso wordt het gedrag van jezelf door de hond overgenomen.
Ben jij bang, wordt de hond opgefokt en bestaat er een grotere kans dat 'ie onverwachte dingen doet.
Blijf je rustig, is de hond rustig en zal 'ie eerder geneigd zijn te luisteren.
pi_109488310
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:07 schreef _joepie_ het volgende:
Ik vind wel dat de TS gelijk heeft, er zijn weinig plekken waar je met de hond kunt loslopen en als het kan is het feest voor de hond.
Als er dan een plek is waar het kan, zeur dan niet omdat de hond losloopt, als je je ergert aan loslopende honden, ga dan naar 99,9 % van de rest van het natuurgebied waar de honden aangelijnd moeten worden, daar kun je zonder problemen wandelen en hoeft niemand zich te ergeren.
Amen.

Bijna iedereen leest hier overheen zo te zien:

quote:
Klacht: deze mensen wandelen in een gebied waarvan ze weten dat honden los (mogen) lopen en dan gaan ze klagen dat de honden los lopen.
pi_109488351
Klacht: mensen zijn angsthazen
pi_109488353
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:08 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Bijna iedereen leest hier overheen zo te zien:
Dat gevoel heb ik ook, ja.
  FOK!fotograaf zondag 25 maart 2012 @ 13:13:45 #41
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109488462
quote:

Dit is hetzelfde als wanneer een nietroker naar een rokersruimte gaat en vraagt of alle sigaretten uitkunnen, omdat hij er last van heeft. Je loopt met een hond in een losloop gebied, die zijn er zeer weinig, dus hondje mag ook even lopen.
Overigens staat een beetje herder zo goed onder appèl dat deze, zelfs als ze iets tegenkomen waar ze graag achteraan willen, gewoon bij je blijven lopen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_109488512
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:13 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dit is hetzelfde als wanneer een nietroker naar een rokersruimte gaat en vraagt of alle sigaretten uitkunnen, omdat hij er last van heeft. Je loopt met een hond in een losloop gebied, die zijn er zeer weinig, dus hondje mag ook even lopen.
Overigens staat een beetje herder zo goed onder appèl dat deze, zelfs als ze iets tegenkomen waar ze graag achteraan willen, gewoon bij je blijven lopen.
Dat gebied is er niet voor los lopende honden, zoals een rokers ruimte voor rokers. Het is een stuk natuur, waar iedereen mag lopen en komen.

Je vergelijk klopt niet.
pi_109488519
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:13 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Klopt. De hond blijft gewoon zitten als ik dat zeg, ook al komt er een fietser langs, maar toch doe ik altijd voor de zekerheid even zijn riem om.

Zeg dus niet dat ik niet met veiligheid begaan ben. De meeste mensen beseffen niet dat als een hond iemand anders bijt, dat ook grote gevolgen heeft voor de eigenaar van de hond :Y
pi_109488555
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:15 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Dat gebied is er niet voor los lopende honden, zoals een rokers ruimte voor rokers. Het is een stuk natuur, waar iedereen mag lopen en komen.

Je vergelijk klopt niet.
Jouw vergelijking klopt niet. Heeft de gemeente dan volgens jou het recht om hondeneigenaars te verplichten om hun hond aan te lijnen? Die honden mogen dan toch ook "lopen en komen"?
pi_109488563
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 12:53 schreef Nilscollection het volgende:

Nu, wij hebben in onze woonplaats een strook van ongeveer 500 meter lang wat eigendom is van Rijkswaterstaat, m.a.w. de gemeente heeft hier niks te zeggen. Bijgevolg mag je hond hier dus wél gewoon vrij rondrennen, zonder de beperking van een hondenriem.
Dat heeft niks met elkaar te maken. Als het een openbare plek binnen de gemeente valt gelden daar de regels van de gemeente. Wie eigenaar is maakt niks uit.
quote:
Dit is algemeen bekend in ons dorp,
Dat zegt niks over of het waar is of niet. "Zoals iedereen weet... " is een gesprekstechniek om anderen van je gelijk te overtuigen. "Algemeen bekend" is er ook zo één.

Kortom, niet zeuren.
pi_109488585
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:17 schreef Riffey4 het volgende:

[..]

Dat heeft niks met elkaar te maken. Als het een openbare plek binnen de gemeente valt gelden daar de regels van de gemeente. Wie eigenaar is maakt niks uit.

[..]

Dat zegt niks over of het waar is of niet. "Zoals iedereen weet... " is een gesprekstechniek om anderen van je gelijk te overtuigen. "Algemeen bekend" is er ook zo één.

Kortom, niet zeuren.
Tuurlijk wel zeuren, want dat stuk grond is géén eigendom van onze gemeente!
pi_109488659
Ach .... gewoon ff je hond aan de lijn doen.
Het is een kleine moeite.

maar ik vind het wel idioot dat die vrouw bang is voor honden maar
ze loopt wel met je mee als je em aan de lijn hebt
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  zondag 25 maart 2012 @ 13:21:33 #48
222284 ivar92
heet dus geen henk!
pi_109488716
een hond is en blijft een levend dier, die ook angsten kent. dus onverwacht kan reageren.
waarschijnlijk kent TS zijn hond goed genoeg. is jouw hond zodanig dat je hem niet onvertrouwd los kunt laten lopen, zal TS dat ook niet doen.

de eigenaar van een hond weet in de meeste gevallen wel hoe een hond zal reageren, dus zal diegene er rekening mee houden.

ik kom het zelf jammergenoeg ook vaak genoeg tegen met het paard als ik naar buiten ga. mensen die kinderen helemaal bang maken voor een paard of ander dier. oooeh kijk uit, een paard ga maar snel aan de kant hoor, en of ik dan wel even rekening wil houden met kleine kinderen?

ik ga altijd als ik een tegenligger/achteropkomer tegenkom, of netjes in de berm stappen, of ergens in een rit staan.
't is pas sport as dr benzine in mot! http://www.youtube.com/watch?v=qsRncRwKvWY
  FOK!fotograaf zondag 25 maart 2012 @ 13:22:00 #49
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109488733
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:19 schreef -CRASH- het volgende:
En dat is het probleem. Overal moet dat beest aangelijnd zijn, een beetje hun lichaamsbeweging krijgen is veelal niet mogelijk. Wat krijg je dan? Honden die thuis of in de tuin hyperactief naar alles blaffen en overal achteraan rennen.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_109488754
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:19 schreef -CRASH- het volgende:

maar ik vind het wel idioot dat die vrouw bang is voor honden maar
ze loopt wel met je mee als je em aan de lijn hebt
Daar ergerde ik me dus ook aan, en nogmaals: ik doe mijn hond direct aan de lijn als je daarom zou vragen, ik zeg ook nergens dat ik dat niet zou doen.

Ik stel enkel dat dit één van de weinige plaatsen is waar dit nog mag - als wandelaars en/of fietsers daar problemen mee hebben, kunnen ze gewoon ergens anders gaan wandelen/fietsen want in 99% van Nederland is aanlijnen wél verplicht.
  zondag 25 maart 2012 @ 13:23:13 #51
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_109488776
Ik zou die mensen gewoon uitlachen en doorlopen. Als je echt bang bent voor honden blijf je namelijk weg uit een hondenlosloopgebied.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_109488792
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:23 schreef MichaelScott het volgende:
Ik zou die mensen gewoon uitlachen en doorlopen. Als je echt bang bent voor honden blijf je namelijk weg uit een hondenlosloopgebied.
Dat probeer ik al de hele tijd te zeggen, helaas merkt (bijna) niemand dat op :D
  FOK!fotograaf zondag 25 maart 2012 @ 13:24:16 #53
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109488810
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:23 schreef Nilscollection het volgende:

[..]

Dat probeer ik al de hele tijd te zeggen, helaas merkt (bijna) niemand dat op :D
Ikke wel! Komt misschien omdat ik zelf ook een hond heb.
The summer is magic!

pi_109488819
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:24 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ikke wel! Komt misschien omdat ik zelf ook een hond heb.
:)
pi_109488868
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:23 schreef Nilscollection het volgende:

[..]

Ik zie nergens dat het een losloop gebied is.
Je neemt het aan omdat het terrein niet van de gemeente is, en omdat "het algemeen bekend is".

Blijkbaar dénk je dat het zo is, maar ik ken de gemeentelijke verordeningen niet.
  zondag 25 maart 2012 @ 13:26:35 #56
232644 Dhaha
lachmeneer
pi_109488876
quote:
De bewuste hond:

[ afbeelding ]

O+ O+ O+

[..]

wat een bazenhond _O_
en leer hem gewoon op commando bijten
wat is dit
pi_109488927
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:26 schreef Riffey4 het volgende:

[..]

Ik zie nergens dat het een losloop gebied is.
Je neemt het aan omdat het terrein niet van de gemeente is, en omdat "het algemeen bekend is".

Blijkbaar dénk je dat het zo is, maar ik ken de gemeentelijke verordeningen niet.
Ik heb het even voor je aangeduid :Y

quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 12:53 schreef Nilscollection het volgende:
Op deze wonderschone zondagmorgen besloot ik om onze Tervuerense herder op een wandeling te trakteren.

KOMT 'IE:

Dit is algemeen bekend in ons dorp, maar toch kwam ik vanmiddag een aantal mensen tegen die schijnbaar toch een plank voor hun hoofd hebben:

Situatie 1
Ik loop rustig met Falco over de dijk, komt er een mevrouw naast me lopen. Die mevrouw is bang voor honden en uiteraard laat Falco dit niet ongemerkt. Hij begint te blaffen en mevrouw raakt helemaal in paniek.

"Oh nee, ik ben bang! Och, ik ben bang! Maak 'm alsjeblieft vast!"

Daarna loopt mevrouw wel nog rustig een honderdtal meters met me mee, totdat ik er genoeg van heb en zelf maar besluit om me om te draaien.

Situatie 2
Ik loop weeral rustig met Falco over de dijk, komt er een echtpaar met een baby langsgelopen. Of ik alsjeblieft de hond aan de lijn wilde doen, want "de baby is er bang voor".

Ik was bijna in lachen uitgebarsten. Een baby van anderhalf jaar die bang is voor honden?
Daar zowaar alle angsten van de mens aangeleerd zijn, is het de schuld van de ouders en hoef ik naar mijn mening daarvoor niet mijn hond aan te lijnen.

----------------------------------------

quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:26 schreef Dhaha het volgende:

[..]

wat een bazenhond _O_
Dankjewel! :D

Over dat op commando bijten, daar heb ik laatst een artikel over gelezen.
Die trainingen kosten een kleine 40 000 euro :@

Heb je wel echt een perfecte hond - heel vriendelijk, maar bij "val aan" verandert 'ie in een vechtmachine. _O_
  FOK!fotograaf zondag 25 maart 2012 @ 13:31:33 #58
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109489039
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:26 schreef Dhaha het volgende:

[..]

wat een bazenhond _O_
Een hond die gewoon luistert (dus geen chiwawa en dergelijke handtassen) zal nooit zomaar bijten. Zelfs ouwewijvenhondjes, die over het algemeen gewoon niet luisteren, bijten niet zomaar. Mijn hond heeft een keer mijn neefje gepakt. Niet gebeten, waar wel d'r neus er hard tegenaan gezet. Waarom? Neefje liep met de tochthond de hond te slaan, waarop de hond wegliep en in d'r bench ging liggen. Daar kwam neefje ook. Neefje paar keer gezegd niet te doen, maar niet de hele tijd in de gaten gehouden. Hond is het zat en waarschuwt door een beweging van bijten te maken zonder daadwerkelijk te bijten.

quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:28 schreef Nilscollection het volgende:
Dankjewel! :D

Over dat op commando bijten, daar heb ik laatst een artikel over gelezen.
Die trainingen kosten een kleine 40 000 euro :@

Heb je wel echt een perfecte hond - heel vriendelijk, maar bij "val aan" verandert 'ie in een vechtmachine. _O_
Als ik ga gillen of ga schreeuwen komt mijn hond, ook binnenshuis, met een noodgang de bench uit zetten, helemaal strak. Ben ook erg benieuwd wat er buitenshuis gebeurt.
The summer is magic!

pi_109489095
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:31 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Een hond die gewoon luistert (dus geen chiwawa en dergelijke handtassen) zal nooit zomaar bijten. Zelfs ouwewijvenhondjes, die over het algemeen gewoon [b]niet[/url] luisteren, bijten niet zomaar. Mijn hond heeft een keer mijn neefje gepakt. Niet gebeten, waar wel d'r neus er hard tegenaan gezet. Waarom? Neefje liep met de tochthond de hond te slaan, waarop de hond wegliep en in d'r bench ging liggen. Daar kwam neefje ook. Neefje paar keer gezegd niet te doen, maar niet de hele tijd in de gaten gehouden. Hond is het zat en waarschuwt door een beweging van bijten te maken zonder daadwerkelijk te bijten.
Dat zijn inderdaad vaak de situaties die een hond ertoe aanzetten om te bijten. Gewoon uit zelfverdediging omdat kleine kinderen vaak niet weten wanneer ze moeten stoppen.

Dat ervaar ik thuis ook wel eens - we hebben hier ook twee kleine kinderen rondrennen.
  zondag 25 maart 2012 @ 13:33:35 #60
320653 Vaseline_
Fuck's sake.
pi_109489101
Liev hondje O+
pi_109489114
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:33 schreef Vaseline_ het volgende:
Liev hondje O+
Klopt _O_
  FOK!fotograaf zondag 25 maart 2012 @ 13:34:11 #62
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109489117
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:33 schreef Nilscollection het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad vaak de situaties die een hond ertoe aanzetten om te bijten. Gewoon uit zelfverdediging omdat kleine kinderen vaak niet weten wanneer ze moeten stoppen.

Dat ervaar ik thuis ook wel eens - we hebben hier ook twee kleine kinderen rondrennen.
Nouja, eerst waarschuwen met een soort van kopstoot...
The summer is magic!

zondag 25 maart 2012 @ 13:35:01 #63
3658 _joepie_
pi_109489146
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:10 schreef Nilscollection het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik ook, ja.
De discussie ging alleen nog maar over aanvallende honden en kinderen die daardoor beschadigd zijn.

Ik heb zelf een boerenfox, 2 katers, een poes, 3 kinderen en regelmatig 2 kleinkinderen hier rondlopen. Je moet altijd dit in het achterhoofd houden:

1) je laat je hond nooit alleen met kinderen, zelfs niet "om de hoek" in de dezelfde kamer als de kinderen klein zijn.

2) veel mensen denken dat honden makkelijk agressief zijn, honden communiceren binnen een roedel heel duidelijk, "ïk vind je aardig", of duidelijk "nee", dat nee wordt door kinderen niet begrepen, zeker als ze geen honden gewend zijn, of als ze jong zijn en denken dat ze toch alles kunnen doen met de hond.

3) Binnen een roedel, de hond ziet kinderen en zichzelf min of meer als gelijke binnen de roedel, zie je hetzelfde verschijnsel als bij kinderen onderling, pakt het ene kind iets af van de ander zonder zijn of haar toestemming, dan krijg je oorlog, ruzie etc tussen de kids. Honden reageren net zo, "nee" is nee en wanneer je als "gelijke binnen de roedel" dan toch iets doen, dan krijg je ruzie, afhankelijk hoe het kind erop reageert kan zoiets snel escaleren. Aangezien een hond niet kan slaan wordt het dus bijten als uiterste middel. De beet kan dan feller zijn dan normaal, net zoals een mens in z'n woede harder kan slaan dan hij of zij normaal zou doen.

4) zoals eerder gezegd in dit topic, je loopt met eigen hond, een beetje goede eigenaar kent z'n hond door en door. Aan de houding, manier van lopen, aarzelingen, kijkgedrag etc etc zie je zoveel wat er in de hond omgaat. Als je een onbetrouwbare hond hebt dan laat je 'm niet loslopen met mensen in de buurt, je wilt geen rotzooi, je kwam juist om samen met de hond plezier te maken.

5) Als ik ergens loop met de hond en ik zie dat mensen eraankomen, roep ik de hond bij me, als mensen bang zijn, moet hij aan de andere kant van mij lopen, zodat ik tussen die mensen en de hond loop. Niet omdat ik bang ben dat Pluto wat zal doen, maar omdat het gewoon meer rust geeft.

6) Zo zijn er mensen met kleine kinderen die willen de hond ineens aaien, dat kan, maar ik praat eerst met de kinderen voordat ze dat doen. Leg uit dat ineens je hand uitsteken richting z'n kop om te aaien niet altijd het beste is, en soms door honden als bedreigend wordt ervaren...eerst je hand laten ruiken..da's de eerste kennismaking, net zoals je je voorstelt aan iemand anders. Zo leer je mensen dat je niet altijd bang hoeft te zijn en leer je mensen een beetje vanuit hondenperspectief te denken.

Elkaar een beetje ruimte geven, een beetje respect voor elkaar...moet toch lukken..??
Happiness is like a butterfly sitting on your hand..beautiful and fragile..when it flies away..you never know whether it might return one day..
pi_109489171
Klopt helemaal ^O^
pi_109489215
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:16 schreef Nilscollection het volgende:

[..]

Jouw vergelijking klopt niet. Heeft de gemeente dan volgens jou het recht om hondeneigenaars te verplichten om hun hond aan te lijnen? Die honden mogen dan toch ook "lopen en komen"?
Hoe die wetgeving in elkaar steekt weet ik niet, maar ik bedoel: het stuk is niet speciaal voor los lopende honden: zoals een rokers ruimte wel is. In andere woorden houd gewoon rekening met elkaar.
pi_109489242
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:37 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Hoe die wetgeving in elkaar steekt weet ik niet, maar ik bedoel: het stuk is niet speciaal voor los lopende honden: zoals een rokers ruimte wel is. In andere woorden houd gewoon rekening met elkaar.
Daar heb je gelijk in, maar tegenwoordig is het in 99% van Nederland verboden om honden los te laten lopen.
Waar houdt het dan op? Dadelijk kunnen honden enkel nog maar in de eigen tuin los rondlopen...
  zondag 25 maart 2012 @ 13:39:57 #67
320653 Vaseline_
Fuck's sake.
pi_109489277
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:34 schreef Nilscollection het volgende:

[..]

Klopt _O_
Terechte klacht hoor mensen die gaan zeiken als je de hond loslaat :') Ik bedoel, ga daar dan niet lopen.
  FOK!fotograaf zondag 25 maart 2012 @ 13:41:53 #68
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109489325
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:35 schreef _joepie_ het volgende:
3) Binnen een roedel, de hond ziet kinderen en zichzelf min of meer als gelijke binnen de roedel, zie je hetzelfde verschijnsel als bij kinderen onderling, pakt het ene kind iets af van de ander zonder zijn of haar toestemming, dan krijg je oorlog, ruzie etc tussen de kids. Honden reageren net zo, "nee" is nee en wanneer je als "gelijke binnen de roedel" dan toch iets doen, dan krijg je ruzie, afhankelijk hoe het kind erop reageert kan zoiets snel escaleren. Aangezien een hond niet kan slaan wordt het dus bijten als uiterste middel. De beet kan dan feller zijn dan normaal, net zoals een mens in z'n woede harder kan slaan dan hij of zij normaal zou doen.
Werkt met mijn hond niet helemaal. Die kwam uit een roedel waar ze de baas wou zijn, maar d'r halfzus ook. Heb dus een aardig pittige tante die zichzelf het liefste nog boven mij zou plaatsen, is d'r nooit gelukt (nu geaccepteerd door haar), maar ze ziet zichzelf dus wel als "meer" dan vooral kleine kinderen. Als ze geen zin heeft om te spelen en andere honden gaan toch door, dan is het 3 keer klappen met de kaken en vervolgens gewoon hap.
The summer is magic!

zondag 25 maart 2012 @ 13:42:10 #69
3658 _joepie_
pi_109489331
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:37 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Het gaat eigenlijk om de algemene discussie over hondenlosloopgebieden, niet specifiek om het stukkie bos van de TS.

De klacht wordt vaker gehoord, ook ik hoor 'm wel eens, gelukkig maar weinig.

Maar dan is de vergelijking helemaal correct, in een hondenuitlaatgebied klagen over loslopende honden is net zo als een rokersruimte binnenlopen en gaan klagen dat er gerookt wordt.

99,9 % van het gebouw is rookvrij, ga daar lekker lopen.
pi_109489360
Gewoon afschieten met je AK 747 en zeggen ''doe ik anders nooit''
  zondag 25 maart 2012 @ 13:43:31 #71
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_109489372
TS, lijn dat fucking beest gewoon aan.
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
pi_109489396
quote:
14s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:43 schreef Zero17 het volgende:
Lees eerst even het hele topic door, ja? Bespaart ons weer een hoop uitleg :')
  FOK!fotograaf zondag 25 maart 2012 @ 13:44:20 #73
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109489402
quote:
14s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:43 schreef Zero17 het volgende:
Lijn je kat eens aan!
The summer is magic!

pi_109489424
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:38 schreef Nilscollection het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar tegenwoordig is het in 99% van Nederland verboden om honden los te laten lopen.
Waar houdt het dan op? Dadelijk kunnen honden enkel nog maar in de eigen tuin los rondlopen...
Onze hond heeft niks te klagen op ons erf of stuk bos :P Maar als je in een wijk/stad woont kan ik me dat voorstellen, dat je gewoon lekker met je hond wilt lopen en als het kan ook even los :)
  zondag 25 maart 2012 @ 13:46:30 #75
3658 _joepie_
pi_109489468
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:41 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Werkt met mijn hond niet helemaal. Die kwam uit een roedel waar ze de baas wou zijn, maar d'r halfzus ook. Heb dus een aardig pittige tante die zichzelf het liefste nog boven mij zou plaatsen, is d'r nooit gelukt (nu geaccepteerd door haar), maar ze ziet zichzelf dus wel als "meer" dan vooral kleine kinderen. Als ze geen zin heeft om te spelen en andere honden gaan toch door, dan is het 3 keer klappen met de kaken en vervolgens gewoon hap.
Dat is wel iets wat ik wel wil opmerken, er zijn helaas (veel) hondenzittters die niet consequent en strak de hond onder controle houden. Zeker met intelligente honden, zoals boerenfoxen, die proberen continue hun grenzen te verleggen, net als kinderen..even laten gaan en dan weer kort. Als je dat niet doet, gaan ze hun eigen gang en is alle controle weg. je ziet ze dan alleen nog maar schreeuwen..NESTORRRRRRRR kommmmm nouuuuuuu, terwijl de hond rustig z'n eigen gang gaat.
pi_109489510
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:45 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Onze hond heeft niks te klagen op ons erf of stuk bos :P Maar als je in een wijk/stad woont kan ik me dat voorstellen, dat je gewoon lekker met je hond wilt lopen en als het kan ook even los :)
Klopt. In onze tuin is geen gras te bekennen en dus is het voor Falco enorm fijn om zich even uit te leven op de dijk :)
pi_109489561
@Nilscollection Een vraagje

Ligt de dijk binnen of buiten de bebouwde kom?
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_109489581
quote:
Wet op de dierenbescherming
Deze wet geeft de mogelijkheid om loslopende honden te doden, in de wet op de dierenbescherming staat een artikel :
Dat het aan politieagenten is toegestaan om honden en katten die zonder toezicht rondzwerven in "het veld" te vangen als zij een onmiddelijk gevaar vormen voor andere dieren waarvan de instandhouding is gewenst. Als hen geen ander middel voor afweren van het gevaar ten dienste staat, mogen ze de hond of de kat doden.
Dat kan nog mooi aflopen O+
  zondag 25 maart 2012 @ 13:50:42 #79
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_109489611
Als die mensen daar gaan lopen kunnen ze weten dat er honden los rondlopen. Als ze dat niet fijn vinden, gaan ze maar ergens anders lopen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_109489612
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:49 schreef -CRASH- het volgende:

en inderdaad?

quote:
Bebouwde kom
Binnen de bebouwde kom is het afhankelijk van in welke gemeente je woont, het losloop beleid van je hond is geregeld in de Algemene plaatselijke verordening. De gemeentes mogen die verordeningen zelf maken echter de meeste gemeente kiezen ervoor om een Model AVP te gebruiken die wordt uitgegeven door de Vereniging van Nederlandse Gemeenten. In dit model is de aanlijnplicht van de honden standaard opgenomen.
pi_109489638
quote:
3s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:49 schreef KritischeMassa het volgende:

[..]

Hij loopt niet zonder toezicht ;)
  zondag 25 maart 2012 @ 13:52:16 #82
3658 _joepie_
pi_109489668
quote:
3s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:49 schreef KritischeMassa het volgende:

[..]

Olie op het vuur..??? })
pi_109489687
quote:
De bewuste hond:

[ afbeelding ]

O+ O+ O+

Mooie hond O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zondag 25 maart 2012 @ 13:54:59 #84
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_109489781
quote:
De bewuste hond:

[ afbeelding ]

O+ O+ O+

Lieve hond om te zien.
Toch zou ik zelf wel rekening houden met een ander. Jij gaat er vanuit dat men maar weet dat honden daar vrij mogen loslopen. Tja, als je dan merkt dat iemand bang is hoeveel moeite is het dan om heel eventjes de hond aan te lijnen? Leven en laten leven.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_109489782
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:49 schreef -CRASH- het volgende:

Buiten de bebouwde kom. De cijfers staan voor de overeenkomstige situaties:

quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:54 schreef Staal het volgende:

[..]

Lieve hond om te zien.
Toch zou ik zelf wel rekening houden met een ander. Jij gaat er vanuit dat men maar weet dat honden daar vrij mogen loslopen. Tja, als je dan merkt dat iemand bang is hoeveel moeite is het dan om heel eventjes de hond aan te lijnen? Leven en laten leven.
Dankjewel! Maar nogmaals: als iemand me vraagt om de hond aan te lijnen, zal ik dat direct doen.

Het gaat me er hier echter om dat het niet nodig is - als die mensen problemen hebben met loslopende honden, is er nog voldoende ruimte in de omgeving om rustig te gaan wandelen.
Hondenbezitters kunnen dat niet, omdat de dijk de enige plaats in onze omgeving is waar honden los kunnen lopen en zich dus kunnen uitleven.
  FOK!fotograaf zondag 25 maart 2012 @ 13:55:05 #86
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109489790
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:46 schreef _joepie_ het volgende:

[..]

Dat is wel iets wat ik wel wil opmerken, er zijn helaas (veel) hondenzittters die niet consequent en strak de hond onder controle houden. Zeker met intelligente honden, zoals boerenfoxen, die proberen continue hun grenzen te verleggen, net als kinderen..even laten gaan en dan weer kort. Als je dat niet doet, gaan ze hun eigen gang en is alle controle weg. je ziet ze dan alleen nog maar schreeuwen..NESTORRRRRRRR kommmmm nouuuuuuu, terwijl de hond rustig z'n eigen gang gaat.
Bij mij niet. Althans, ik ben mij ervan bewust en ik doe mijn best d'r kort te houden. Ik heb inderdaad wel een uitgekookte tante (fyi: een collie) en ik ben degene die er het meeste mee loopt. Ik merk duidelijk dat als ik een paar keer niet met haar gelopen heb, ze al niet gaat zitten bij het oversteken.
The summer is magic!

pi_109489861
Terechte klacht.

Wel 'n kutnaam voor je hond trouwens.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_109489883
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:57 schreef ThaTim het volgende:
Terechte klacht.

Wel 'n kutnaam voor je hond trouwens.
Waarom? Ik vind 't wel bij 'm passen. O+
pi_109489903
Eens met TS,
Bij mij is het nog extremer.
Hier heb je mountainbikers/fietsers/etc die gaan lopen janken of een }:| gezicht trekken als ze langs je lopen, terwijl het een losloopgebied voor honden is. (zwart)
Terwijl ze gewoon de mogelijkheid hebben om geen honden/mensen tegen te komen. (geel) :D ;(

Bij de parkeerplaats kies je gewoon rechts voor vrijheid en geen kans om een hond in je wiel te krijgen en links kies je als je een hond hebt.
Plus dat je rechts extreem veel wild hebt en dat is cool. 8-)
Sukkels
pi_109489915
Hij ziet er uit als een Frits.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_109489925
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:58 schreef tralalala het volgende:
Eens met TS,
Bij mij is het nog extremer.
Hier heb je mountainbikers/fietsers/etc die gaan lopen janken of een }:| gezicht trekken als ze langs je lopen, terwijl het een losloopgebied voor honden is. (zwart)
Terwijl ze gewoon de mogelijkheid hebben om geen honden/mensen tegen te komen. (geel) :D ;(

[ afbeelding ]

Bij de parkeerplaats kies je gewoon rechts voor vrijheid en geen kans om een hond in je wiel te krijgen en links kies je als je een hond hebt.
Plus dat je rechts extreem veel wild hebt en dat is cool. 8-)
Sukkels
Dat is nog 10 keer erger inderdaad :(

quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:58 schreef ThaTim het volgende:
Hij ziet er uit als een Frits.
Maar hij komt uit Duitsland dus moet 'ie ook een Duitse naam hebben! 't Is overigens wel een Belgisch ras.
  zondag 25 maart 2012 @ 13:59:24 #92
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_109489935
Gewoon niet zo'n enge hond nemen man.
  zondag 25 maart 2012 @ 14:00:54 #93
3658 _joepie_
pi_109489976
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:55 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Bij mij niet. Althans, ik ben mij ervan bewust en ik doe mijn best d'r kort te houden. Ik heb inderdaad wel een uitgekookte tante (fyi: een collie) en ik ben degene die er het meeste mee loopt. Ik merk duidelijk dat als ik een paar keer niet met haar gelopen heb, ze al niet gaat zitten bij het oversteken.
Dat is precies wat ik bedoel, een echte hondenliefhebber weet dat je hond eigenlijk maar een baas echt accepteerd, die moet consequent zijn en dan krijg je geen problemen.
Een beetje intelligente hond (niet zo'n sukkel die net z'n voordeur kan vinden) zal je blijven uitdagen omdat hij continue z'n grenzen wil verleggen, da's het spel dat moet je meespelen anders krijg je problemen.
pi_109490000
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:59 schreef Twiitch het volgende:
Dit:

Is niet gelijk aan dit:
  zondag 25 maart 2012 @ 14:01:35 #95
42366 Staal
pi_109490006
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:55 schreef Nilscollection het volgende:

[..]

Buiten de bebouwde kom. De cijfers staan voor de overeenkomstige situaties:
[ afbeelding ]

[..]

Dankjewel! Maar nogmaals: als iemand me vraagt om de hond aan te lijnen, zal ik dat direct doen.

Het gaat me er hier echter om dat het niet nodig is - als die mensen problemen hebben met loslopende honden, is er nog voldoende ruimte in de omgeving om rustig te gaan wandelen.
Hondenbezitters kunnen dat niet, omdat de dijk de enige plaats in onze omgeving is waar honden los kunnen lopen en zich dus kunnen uitleven.
Ik begrijp je wel. Het is juist fijn dat er een zo'n plek waarin ze zich kunnen uitleven maar nogmaals, jij gaat er vanuit dat men maar weet dat honden daar vrij mogen loslopen en wrs. weten die mensen dat helemaal niet. Dat zou je dan wel kunnen gaan uitleggen maar dat is nog vermoeiender lijkt me.
Un certain jeune homme
  zondag 25 maart 2012 @ 14:02:12 #96
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_109490027
Gewoon aan de lijn houden die kutbeesten :r
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zondag 25 maart 2012 @ 14:02:21 #97
42366 Staal
pi_109490033
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:59 schreef Twiitch het volgende:
Die hond is helemaal niet eng maar heeft juist een lieve snuit.
Un certain jeune homme
pi_109490042
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 14:02 schreef Staal het volgende:

[..]

Die hond is helemaal niet eng maar heeft juist een lieve snuit.
Jij snapt 't ^O^
  zondag 25 maart 2012 @ 14:02:50 #99
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_109490044
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 14:01 schreef Nilscollection het volgende:

[..]

Dit:
[ afbeelding ]

Is niet gelijk aan dit:
[ afbeelding ]
Kijk die kaaklijn. daar kraakt die zo een babyschedel mee.
terecht dat die bezorgde ouders jou tot orde riepen.
pi_109490067
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 14:02 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Kijk die kaaklijn. daar kraakt die zo een babyschedel mee.
Dan neem ik er vandaag nog een.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')