Een hond wordt niet van de ene op de andere dag "vals"quote:Op zondag 25 maart 2012 12:55 schreef Mortaxx het volgende:
En als je hond die baby doodbijt zeker "dat doet ie anders nooit" roepen
Lees de opquote:Op zondag 25 maart 2012 12:57 schreef HiddenResponse het volgende:
Wat voor hond heb je ? Ik word ook altijd zenuwachtig van die grote honden. Vooral die asociale beesten als een rottweiler en een pitbull.
Bepaal jij even het leven van andere mensen met jouw hond...quote:Op zondag 25 maart 2012 12:57 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Een hond wordt niet van de ene op de andere dag "vals"![]()
Als ik mijn hond gewoon vrij wil laten rondlopen omdat dat van de gemeente nergens anders mag, moeten anderen niet gaan klagen dat zij hier hondvrij willen rondlopen.
Dan gaan ze maar ergens anders wandelen! Bossen genoeg in Limburg.
Bullshit. Als we zo gaan redeneren, kunnen we honden en katten best afschaffen. Oh, en keukenmessen ook want daarmee kun je ook mensen vermoorden.quote:Op zondag 25 maart 2012 12:57 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Bepaal jij even het leven van andere mensen met jouw hond...
Dan is er iemand de gebeten hondquote:Op zondag 25 maart 2012 12:55 schreef Mortaxx het volgende:
En als je hond die baby doodbijt zeker "dat doet ie anders nooit" roepen
Dit dus.quote:Op zondag 25 maart 2012 12:54 schreef ukga het volgende:
Tot dat die kut hond van je vals wordt en een baby aanvalt. dan lach jw wat minder denk ik
Dat zeg ik net. Die plaats is de enige plaats in het dorp waar de hond gewoon mag loslopen. Wat is dan het probleem van die mensen?quote:Op zondag 25 maart 2012 12:58 schreef Killjoy het volgende:
Mijn petekind is vorig jaar met de kerst in zijn gezicht gebeten door een hond van een familielid die al vele jaren goed getraind had en nog nooit zoiets gedaan had.
Daarnaast moet je hond wettelijk aangelijnd zijn op alle plaatsen behalve waar hij wel los mag lopen, dus neem gewoon geen risico en lijn de hond aan.
Da's kut, maarquote:Op zondag 25 maart 2012 12:58 schreef Killjoy het volgende:
Mijn petekind is vorig jaar met de kerst in zijn gezicht gebeten door een hond van een familielid die al vele jaren goed getraind was en nog nooit zoiets gedaan had.
Lees de OP eens goed.quote:Daarnaast moet je hond wettelijk aangelijnd zijn op alle plaatsen behalve waar hij wel los mag lopen, dus neem gewoon geen risico en lijn de hond aan.
Inderdaad.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:01 schreef Prospos het volgende:
Het verhaal heeft twee kanten. Beetje hetzelfde als mensen die zeuren dat iemand een sigaretje opsteekt op het terras.
Tuurlijk want een mes springt zo vanzelf uit zijn keukenla en snijdt wild om zich heen, zeker die hondsdolle schuimbekkende messen.quote:Op zondag 25 maart 2012 12:58 schreef Nilscollection het volgende:
De bewuste hond:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
[..]
Bullshit. Als we zo gaan redeneren, kunnen we honden en katten best afschaffen. Oh, en keukenmessen ook want daarmee kun je ook mensen vermoorden.
![]()
Goed, dat keukenmes was dan een appel-perenvergelijking.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:02 schreef Killjoy het volgende:
[..]
Tuurlijk want een mes springt zo vanzelf uit zijn keukenla en snijdt wild om zich heen, zeker die hondsdolle schuimbekkende messen.
Trouwens, zeker een mooi beestje.
Amenquote:Op zondag 25 maart 2012 13:03 schreef beerten het volgende:
Bah, wannabee dierenvrienden die vergeten dat hun dier gewoon een dier is.
Dus heeft een hond niets,maar dan ook niets te zoeken bij een baby van anderhalf.
Je bent een onfatsoenlijk stuk vreten TS. Dat je met je hond wilt lopen, prima. Dat je er voor kiest het beest niet aan te lijnen, prima.
Maar houd dat beest weg bij kleine kinderen.
Als je me persoonlijk kent heb je het recht om zo te reageren.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:03 schreef beerten het volgende:
Dus heeft een hond niets,maar dan ook niets te zoeken bij een baby van anderhalf.
Je bent een onfatsoenlijk stuk vreten TS. Dat je met je hond wilt lopen, prima. Dat je er voor kiest het beest niet aan te lijnen, prima.
Oh, dat weet ik maar al te goed hoor. Met een herder is dat effect zelfs eens zo sterk als bij, zeg, een Terriër. Lees even de vorige post a.u.b.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:04 schreef ukga het volgende:
Ts heeft weinig verstand van honden. Hoe lief en vol genade een hond voor zijn baas is, heeft niks te maken hoe een hond reageert op vreemden.
Net goed.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:05 schreef Meloewa het volgende:
Werd zelf eens helemaal uitgescholden door een oud zeikwijf
Onfatsoenlijk stuk vreten is een paar stappen te ver wat mij betreft, het zou de TS wel sieren als hij bijvoorbeeld bij zo'n kind in de buurt om de hond even vast te houden, verder is het niet zo'n groot probleem. Voorzichtigheid is belangrijk bij die kleinen.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:03 schreef beerten het volgende:
Tuurlijk hou ik die hond een beetje op afstand! Als zij vragen of ik 'm wil aanlijnen zal ik dat ook direct doen, daar niet van. Veiligheid voor alles - ik stelde alleen de reden daarvan in vraag.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:06 schreef Killjoy het volgende:
[..]
Onfatsoenlijk stuk vreten is een paar stappen te ver wat mij betreft, het zou de TS wel sieren als hij bijvoorbeeld bij zo'n kind in de buurt om de hond even vast te houden, verder is het niet zo'n groot probleem. Voorzichtigheid is belangrijk bij die kleinen.
Die dame die bang was kan ook een beetje afstand houden van het beestje, de baby heeft daar minder opties voor zelf.
Amen.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:07 schreef _joepie_ het volgende:
Ik vind wel dat de TS gelijk heeft, er zijn weinig plekken waar je met de hond kunt loslopen en als het kan is het feest voor de hond.
Als er dan een plek is waar het kan, zeur dan niet omdat de hond losloopt, als je je ergert aan loslopende honden, ga dan naar 99,9 % van de rest van het natuurgebied waar de honden aangelijnd moeten worden, daar kun je zonder problemen wandelen en hoeft niemand zich te ergeren.
quote:Klacht: deze mensen wandelen in een gebied waarvan ze weten dat honden los (mogen) lopen en dan gaan ze klagen dat de honden los lopen.
Dat gevoel heb ik ook, ja.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:08 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Bijna iedereen leest hier overheen zo te zien:
Dit is hetzelfde als wanneer een nietroker naar een rokersruimte gaat en vraagt of alle sigaretten uitkunnen, omdat hij er last van heeft. Je loopt met een hond in een losloop gebied, die zijn er zeer weinig, dus hondje mag ook even lopen.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:03 schreef beerten het volgende:
Dat gebied is er niet voor los lopende honden, zoals een rokers ruimte voor rokers. Het is een stuk natuur, waar iedereen mag lopen en komen.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dit is hetzelfde als wanneer een nietroker naar een rokersruimte gaat en vraagt of alle sigaretten uitkunnen, omdat hij er last van heeft. Je loopt met een hond in een losloop gebied, die zijn er zeer weinig, dus hondje mag ook even lopen.
Overigens staat een beetje herder zo goed onder appèl dat deze, zelfs als ze iets tegenkomen waar ze graag achteraan willen, gewoon bij je blijven lopen.
Klopt. De hond blijft gewoon zitten als ik dat zeg, ook al komt er een fietser langs, maar toch doe ik altijd voor de zekerheid even zijn riem om.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dit is hetzelfde als wanneer een nietroker naar een rokersruimte gaat en vraagt of alle sigaretten uitkunnen, omdat hij er last van heeft. Je loopt met een hond in een losloop gebied, die zijn er zeer weinig, dus hondje mag ook even lopen.
Overigens staat een beetje herder zo goed onder appèl dat deze, zelfs als ze iets tegenkomen waar ze graag achteraan willen, gewoon bij je blijven lopen.
Jouw vergelijking klopt niet. Heeft de gemeente dan volgens jou het recht om hondeneigenaars te verplichten om hun hond aan te lijnen? Die honden mogen dan toch ook "lopen en komen"?quote:Op zondag 25 maart 2012 13:15 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Dat gebied is er niet voor los lopende honden, zoals een rokers ruimte voor rokers. Het is een stuk natuur, waar iedereen mag lopen en komen.
Je vergelijk klopt niet.
Dat heeft niks met elkaar te maken. Als het een openbare plek binnen de gemeente valt gelden daar de regels van de gemeente. Wie eigenaar is maakt niks uit.quote:Op zondag 25 maart 2012 12:53 schreef Nilscollection het volgende:
Nu, wij hebben in onze woonplaats een strook van ongeveer 500 meter lang wat eigendom is van Rijkswaterstaat, m.a.w. de gemeente heeft hier niks te zeggen. Bijgevolg mag je hond hier dus wél gewoon vrij rondrennen, zonder de beperking van een hondenriem.
Dat zegt niks over of het waar is of niet. "Zoals iedereen weet... " is een gesprekstechniek om anderen van je gelijk te overtuigen. "Algemeen bekend" is er ook zo één.quote:Dit is algemeen bekend in ons dorp,
Tuurlijk wel zeuren, want dat stuk grond is géén eigendom van onze gemeente!quote:Op zondag 25 maart 2012 13:17 schreef Riffey4 het volgende:
[..]
Dat heeft niks met elkaar te maken. Als het een openbare plek binnen de gemeente valt gelden daar de regels van de gemeente. Wie eigenaar is maakt niks uit.
[..]
Dat zegt niks over of het waar is of niet. "Zoals iedereen weet... " is een gesprekstechniek om anderen van je gelijk te overtuigen. "Algemeen bekend" is er ook zo één.
Kortom, niet zeuren.
En dat is het probleem. Overal moet dat beest aangelijnd zijn, een beetje hun lichaamsbeweging krijgen is veelal niet mogelijk. Wat krijg je dan? Honden die thuis of in de tuin hyperactief naar alles blaffen en overal achteraan rennen.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:19 schreef -CRASH- het volgende:
Ach .... gewoon ff je hond aan de lijn doen.
Het is een kleine moeite.
Daar ergerde ik me dus ook aan, en nogmaals: ik doe mijn hond direct aan de lijn als je daarom zou vragen, ik zeg ook nergens dat ik dat niet zou doen.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:19 schreef -CRASH- het volgende:
Ach .... gewoon ff je hond aan de lijn doen.
Het is een kleine moeite.
maar ik vind het wel idioot dat die vrouw bang is voor honden maar
ze loopt wel met je mee als je em aan de lijn hebt
Dat probeer ik al de hele tijd te zeggen, helaas merkt (bijna) niemand dat opquote:Op zondag 25 maart 2012 13:23 schreef MichaelScott het volgende:
Ik zou die mensen gewoon uitlachen en doorlopen. Als je echt bang bent voor honden blijf je namelijk weg uit een hondenlosloopgebied.
Ikke wel! Komt misschien omdat ik zelf ook een hond heb.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:23 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Dat probeer ik al de hele tijd te zeggen, helaas merkt (bijna) niemand dat op
quote:Op zondag 25 maart 2012 13:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ikke wel! Komt misschien omdat ik zelf ook een hond heb.
Ik zie nergens dat het een losloop gebied is.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:23 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Dat probeer ik al de hele tijd te zeggen, helaas merkt (bijna) niemand dat op
wat een bazenhondquote:Op zondag 25 maart 2012 12:58 schreef Nilscollection het volgende:
De bewuste hond:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
[..]
Bullshit. Als we zo gaan redeneren, kunnen we honden en katten best afschaffen. Oh, en keukenmessen ook want daarmee kun je ook mensen vermoorden.
![]()
Ik heb het even voor je aangeduidquote:Op zondag 25 maart 2012 13:26 schreef Riffey4 het volgende:
[..]
Ik zie nergens dat het een losloop gebied is.
Je neemt het aan omdat het terrein niet van de gemeente is, en omdat "het algemeen bekend is".
Blijkbaar dénk je dat het zo is, maar ik ken de gemeentelijke verordeningen niet.
----------------------------------------quote:Op zondag 25 maart 2012 12:53 schreef Nilscollection het volgende:
Op deze wonderschone zondagmorgen besloot ik om onze Tervuerense herder op een wandeling te trakteren.
KOMT 'IE:
Nu, wij hebben in onze woonplaats een strook van ongeveer 500 meter lang wat eigendom is van Rijkswaterstaat, m.a.w. de gemeente heeft hier niks te zeggen. Bijgevolg mag je hond hier dus wél gewoon vrij rondrennen, zonder de beperking van een hondenriem.
Dit is algemeen bekend in ons dorp, maar toch kwam ik vanmiddag een aantal mensen tegen die schijnbaar toch een plank voor hun hoofd hebben:
Situatie 1
Ik loop rustig met Falco over de dijk, komt er een mevrouw naast me lopen. Die mevrouw is bang voor honden en uiteraard laat Falco dit niet ongemerkt. Hij begint te blaffen en mevrouw raakt helemaal in paniek.
"Oh nee, ik ben bang! Och, ik ben bang! Maak 'm alsjeblieft vast!"
Daarna loopt mevrouw wel nog rustig een honderdtal meters met me mee, totdat ik er genoeg van heb en zelf maar besluit om me om te draaien.
Situatie 2
Ik loop weeral rustig met Falco over de dijk, komt er een echtpaar met een baby langsgelopen. Of ik alsjeblieft de hond aan de lijn wilde doen, want "de baby is er bang voor".
Ik was bijna in lachen uitgebarsten. Een baby van anderhalf jaar die bang is voor honden?
Daar zowaar alle angsten van de mens aangeleerd zijn, is het de schuld van de ouders en hoef ik naar mijn mening daarvoor niet mijn hond aan te lijnen.
Klacht: deze mensen wandelen in een gebied waarvan ze weten dat honden los (mogen) lopen en dan gaan ze klagen dat de honden los lopen.
Dankjewel!quote:Op zondag 25 maart 2012 13:26 schreef Dhaha het volgende:
[..]
wat een bazenhond
en leer hem gewoon op commando bijten
Een hond die gewoon luistert (dus geen chiwawa en dergelijke handtassen) zal nooit zomaar bijten. Zelfs ouwewijvenhondjes, die over het algemeen gewoon niet luisteren, bijten niet zomaar. Mijn hond heeft een keer mijn neefje gepakt. Niet gebeten, waar wel d'r neus er hard tegenaan gezet. Waarom? Neefje liep met de tochthond de hond te slaan, waarop de hond wegliep en in d'r bench ging liggen. Daar kwam neefje ook. Neefje paar keer gezegd niet te doen, maar niet de hele tijd in de gaten gehouden. Hond is het zat en waarschuwt door een beweging van bijten te maken zonder daadwerkelijk te bijten.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:26 schreef Dhaha het volgende:
[..]
wat een bazenhond
en leer hem gewoon op commando bijten
Als ik ga gillen of ga schreeuwen komt mijn hond, ook binnenshuis, met een noodgang de bench uit zetten, helemaal strak. Ben ook erg benieuwd wat er buitenshuis gebeurt.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:28 schreef Nilscollection het volgende:
Dankjewel!![]()
Over dat op commando bijten, daar heb ik laatst een artikel over gelezen.
Die trainingen kosten een kleine 40 000 euro![]()
Heb je wel echt een perfecte hond - heel vriendelijk, maar bij "val aan" verandert 'ie in een vechtmachine.![]()
Dat zijn inderdaad vaak de situaties die een hond ertoe aanzetten om te bijten. Gewoon uit zelfverdediging omdat kleine kinderen vaak niet weten wanneer ze moeten stoppen.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Een hond die gewoon luistert (dus geen chiwawa en dergelijke handtassen) zal nooit zomaar bijten. Zelfs ouwewijvenhondjes, die over het algemeen gewoon [b]niet[/url] luisteren, bijten niet zomaar. Mijn hond heeft een keer mijn neefje gepakt. Niet gebeten, waar wel d'r neus er hard tegenaan gezet. Waarom? Neefje liep met de tochthond de hond te slaan, waarop de hond wegliep en in d'r bench ging liggen. Daar kwam neefje ook. Neefje paar keer gezegd niet te doen, maar niet de hele tijd in de gaten gehouden. Hond is het zat en waarschuwt door een beweging van bijten te maken zonder daadwerkelijk te bijten.
Nouja, eerst waarschuwen met een soort van kopstoot...quote:Op zondag 25 maart 2012 13:33 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad vaak de situaties die een hond ertoe aanzetten om te bijten. Gewoon uit zelfverdediging omdat kleine kinderen vaak niet weten wanneer ze moeten stoppen.
Dat ervaar ik thuis ook wel eens - we hebben hier ook twee kleine kinderen rondrennen.
De discussie ging alleen nog maar over aanvallende honden en kinderen die daardoor beschadigd zijn.quote:
Hoe die wetgeving in elkaar steekt weet ik niet, maar ik bedoel: het stuk is niet speciaal voor los lopende honden: zoals een rokers ruimte wel is. In andere woorden houd gewoon rekening met elkaar.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:16 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Jouw vergelijking klopt niet. Heeft de gemeente dan volgens jou het recht om hondeneigenaars te verplichten om hun hond aan te lijnen? Die honden mogen dan toch ook "lopen en komen"?
Daar heb je gelijk in, maar tegenwoordig is het in 99% van Nederland verboden om honden los te laten lopen.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:37 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Hoe die wetgeving in elkaar steekt weet ik niet, maar ik bedoel: het stuk is niet speciaal voor los lopende honden: zoals een rokers ruimte wel is. In andere woorden houd gewoon rekening met elkaar.
Terechte klacht hoor mensen die gaan zeiken als je de hond loslaatquote:
Werkt met mijn hond niet helemaal. Die kwam uit een roedel waar ze de baas wou zijn, maar d'r halfzus ook. Heb dus een aardig pittige tante die zichzelf het liefste nog boven mij zou plaatsen, is d'r nooit gelukt (nu geaccepteerd door haar), maar ze ziet zichzelf dus wel als "meer" dan vooral kleine kinderen. Als ze geen zin heeft om te spelen en andere honden gaan toch door, dan is het 3 keer klappen met de kaken en vervolgens gewoon hap.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:35 schreef _joepie_ het volgende:
3) Binnen een roedel, de hond ziet kinderen en zichzelf min of meer als gelijke binnen de roedel, zie je hetzelfde verschijnsel als bij kinderen onderling, pakt het ene kind iets af van de ander zonder zijn of haar toestemming, dan krijg je oorlog, ruzie etc tussen de kids. Honden reageren net zo, "nee" is nee en wanneer je als "gelijke binnen de roedel" dan toch iets doen, dan krijg je ruzie, afhankelijk hoe het kind erop reageert kan zoiets snel escaleren. Aangezien een hond niet kan slaan wordt het dus bijten als uiterste middel. De beet kan dan feller zijn dan normaal, net zoals een mens in z'n woede harder kan slaan dan hij of zij normaal zou doen.
Het gaat eigenlijk om de algemene discussie over hondenlosloopgebieden, niet specifiek om het stukkie bos van de TS.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:37 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Hoe die wetgeving in elkaar steekt weet ik niet, maar ik bedoel: het stuk is niet speciaal voor los lopende honden: zoals een rokers ruimte wel is. In andere woorden houd gewoon rekening met elkaar.
Lijn je kat eens aan!quote:
Onze hond heeft niks te klagen op ons erf of stuk bosquote:Op zondag 25 maart 2012 13:38 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar tegenwoordig is het in 99% van Nederland verboden om honden los te laten lopen.
Waar houdt het dan op? Dadelijk kunnen honden enkel nog maar in de eigen tuin los rondlopen...
Dat is wel iets wat ik wel wil opmerken, er zijn helaas (veel) hondenzittters die niet consequent en strak de hond onder controle houden. Zeker met intelligente honden, zoals boerenfoxen, die proberen continue hun grenzen te verleggen, net als kinderen..even laten gaan en dan weer kort. Als je dat niet doet, gaan ze hun eigen gang en is alle controle weg. je ziet ze dan alleen nog maar schreeuwen..NESTORRRRRRRR kommmmm nouuuuuuu, terwijl de hond rustig z'n eigen gang gaat.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Werkt met mijn hond niet helemaal. Die kwam uit een roedel waar ze de baas wou zijn, maar d'r halfzus ook. Heb dus een aardig pittige tante die zichzelf het liefste nog boven mij zou plaatsen, is d'r nooit gelukt (nu geaccepteerd door haar), maar ze ziet zichzelf dus wel als "meer" dan vooral kleine kinderen. Als ze geen zin heeft om te spelen en andere honden gaan toch door, dan is het 3 keer klappen met de kaken en vervolgens gewoon hap.
Klopt. In onze tuin is geen gras te bekennen en dus is het voor Falco enorm fijn om zich even uit te leven op de dijkquote:Op zondag 25 maart 2012 13:45 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Onze hond heeft niks te klagen op ons erf of stuk bosMaar als je in een wijk/stad woont kan ik me dat voorstellen, dat je gewoon lekker met je hond wilt lopen en als het kan ook even los
Dat kan nog mooi aflopenquote:Wet op de dierenbescherming
Deze wet geeft de mogelijkheid om loslopende honden te doden, in de wet op de dierenbescherming staat een artikel :
Dat het aan politieagenten is toegestaan om honden en katten die zonder toezicht rondzwerven in "het veld" te vangen als zij een onmiddelijk gevaar vormen voor andere dieren waarvan de instandhouding is gewenst. Als hen geen ander middel voor afweren van het gevaar ten dienste staat, mogen ze de hond of de kat doden.
en inderdaad?quote:Op zondag 25 maart 2012 13:49 schreef -CRASH- het volgende:
@Nilscollection Een vraagje
Ligt de dijk binnen of buiten de bebouwde kom?
quote:Bebouwde kom
Binnen de bebouwde kom is het afhankelijk van in welke gemeente je woont, het losloop beleid van je hond is geregeld in de Algemene plaatselijke verordening. De gemeentes mogen die verordeningen zelf maken echter de meeste gemeente kiezen ervoor om een Model AVP te gebruiken die wordt uitgegeven door de Vereniging van Nederlandse Gemeenten. In dit model is de aanlijnplicht van de honden standaard opgenomen.
Olie op het vuur..???quote:
Mooie hondquote:
Lieve hond om te zien.quote:
Buiten de bebouwde kom. De cijfers staan voor de overeenkomstige situaties:quote:Op zondag 25 maart 2012 13:49 schreef -CRASH- het volgende:
@Nilscollection Een vraagje
Ligt de dijk binnen of buiten de bebouwde kom?
Dankjewel! Maar nogmaals: als iemand me vraagt om de hond aan te lijnen, zal ik dat direct doen.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:54 schreef Staal het volgende:
[..]
Lieve hond om te zien.
Toch zou ik zelf wel rekening houden met een ander. Jij gaat er vanuit dat men maar weet dat honden daar vrij mogen loslopen. Tja, als je dan merkt dat iemand bang is hoeveel moeite is het dan om heel eventjes de hond aan te lijnen? Leven en laten leven.
Bij mij niet. Althans, ik ben mij ervan bewust en ik doe mijn best d'r kort te houden. Ik heb inderdaad wel een uitgekookte tante (fyi: een collie) en ik ben degene die er het meeste mee loopt. Ik merk duidelijk dat als ik een paar keer niet met haar gelopen heb, ze al niet gaat zitten bij het oversteken.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:46 schreef _joepie_ het volgende:
[..]
Dat is wel iets wat ik wel wil opmerken, er zijn helaas (veel) hondenzittters die niet consequent en strak de hond onder controle houden. Zeker met intelligente honden, zoals boerenfoxen, die proberen continue hun grenzen te verleggen, net als kinderen..even laten gaan en dan weer kort. Als je dat niet doet, gaan ze hun eigen gang en is alle controle weg. je ziet ze dan alleen nog maar schreeuwen..NESTORRRRRRRR kommmmm nouuuuuuu, terwijl de hond rustig z'n eigen gang gaat.
Waarom? Ik vind 't wel bij 'm passen.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:57 schreef ThaTim het volgende:
Terechte klacht.
Wel 'n kutnaam voor je hond trouwens.
Dat is nog 10 keer erger inderdaadquote:Op zondag 25 maart 2012 13:58 schreef tralalala het volgende:
Eens met TS,
Bij mij is het nog extremer.
Hier heb je mountainbikers/fietsers/etc die gaan lopen janken of eengezicht trekken als ze langs je lopen, terwijl het een losloopgebied voor honden is. (zwart)
Terwijl ze gewoon de mogelijkheid hebben om geen honden/mensen tegen te komen. (geel)![]()
![]()
[ afbeelding ]
Bij de parkeerplaats kies je gewoon rechts voor vrijheid en geen kans om een hond in je wiel te krijgen en links kies je als je een hond hebt.
Plus dat je rechts extreem veel wild hebt en dat is cool.![]()
Sukkels
Maar hij komt uit Duitsland dus moet 'ie ook een Duitse naam hebben! 't Is overigens wel een Belgisch ras.quote:
Dat is precies wat ik bedoel, een echte hondenliefhebber weet dat je hond eigenlijk maar een baas echt accepteerd, die moet consequent zijn en dan krijg je geen problemen.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Bij mij niet. Althans, ik ben mij ervan bewust en ik doe mijn best d'r kort te houden. Ik heb inderdaad wel een uitgekookte tante (fyi: een collie) en ik ben degene die er het meeste mee loopt. Ik merk duidelijk dat als ik een paar keer niet met haar gelopen heb, ze al niet gaat zitten bij het oversteken.
Ik begrijp je wel. Het is juist fijn dat er een zo'n plek waarin ze zich kunnen uitleven maar nogmaals, jij gaat er vanuit dat men maar weet dat honden daar vrij mogen loslopen en wrs. weten die mensen dat helemaal niet. Dat zou je dan wel kunnen gaan uitleggen maar dat is nog vermoeiender lijkt me.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:55 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Buiten de bebouwde kom. De cijfers staan voor de overeenkomstige situaties:
[ afbeelding ]
[..]
Dankjewel! Maar nogmaals: als iemand me vraagt om de hond aan te lijnen, zal ik dat direct doen.
Het gaat me er hier echter om dat het niet nodig is - als die mensen problemen hebben met loslopende honden, is er nog voldoende ruimte in de omgeving om rustig te gaan wandelen.
Hondenbezitters kunnen dat niet, omdat de dijk de enige plaats in onze omgeving is waar honden los kunnen lopen en zich dus kunnen uitleven.
Die hond is helemaal niet eng maar heeft juist een lieve snuit.quote:
Jij snapt 'tquote:Op zondag 25 maart 2012 14:02 schreef Staal het volgende:
[..]
Die hond is helemaal niet eng maar heeft juist een lieve snuit.
Kijk die kaaklijn. daar kraakt die zo een babyschedel mee.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:01 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Dit:
[ afbeelding ]
Is niet gelijk aan dit:
[ afbeelding ]
Dan neem ik er vandaag nog een.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:02 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Kijk die kaaklijn. daar kraakt die zo een babyschedel mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |