Een hond wordt niet van de ene op de andere dag "vals"quote:Op zondag 25 maart 2012 12:55 schreef Mortaxx het volgende:
En als je hond die baby doodbijt zeker "dat doet ie anders nooit" roepen
Lees de opquote:Op zondag 25 maart 2012 12:57 schreef HiddenResponse het volgende:
Wat voor hond heb je ? Ik word ook altijd zenuwachtig van die grote honden. Vooral die asociale beesten als een rottweiler en een pitbull.
Bepaal jij even het leven van andere mensen met jouw hond...quote:Op zondag 25 maart 2012 12:57 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Een hond wordt niet van de ene op de andere dag "vals"![]()
Als ik mijn hond gewoon vrij wil laten rondlopen omdat dat van de gemeente nergens anders mag, moeten anderen niet gaan klagen dat zij hier hondvrij willen rondlopen.
Dan gaan ze maar ergens anders wandelen! Bossen genoeg in Limburg.
Bullshit. Als we zo gaan redeneren, kunnen we honden en katten best afschaffen. Oh, en keukenmessen ook want daarmee kun je ook mensen vermoorden.quote:Op zondag 25 maart 2012 12:57 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Bepaal jij even het leven van andere mensen met jouw hond...
Dan is er iemand de gebeten hondquote:Op zondag 25 maart 2012 12:55 schreef Mortaxx het volgende:
En als je hond die baby doodbijt zeker "dat doet ie anders nooit" roepen
Dit dus.quote:Op zondag 25 maart 2012 12:54 schreef ukga het volgende:
Tot dat die kut hond van je vals wordt en een baby aanvalt. dan lach jw wat minder denk ik
Dat zeg ik net. Die plaats is de enige plaats in het dorp waar de hond gewoon mag loslopen. Wat is dan het probleem van die mensen?quote:Op zondag 25 maart 2012 12:58 schreef Killjoy het volgende:
Mijn petekind is vorig jaar met de kerst in zijn gezicht gebeten door een hond van een familielid die al vele jaren goed getraind had en nog nooit zoiets gedaan had.
Daarnaast moet je hond wettelijk aangelijnd zijn op alle plaatsen behalve waar hij wel los mag lopen, dus neem gewoon geen risico en lijn de hond aan.
Da's kut, maarquote:Op zondag 25 maart 2012 12:58 schreef Killjoy het volgende:
Mijn petekind is vorig jaar met de kerst in zijn gezicht gebeten door een hond van een familielid die al vele jaren goed getraind was en nog nooit zoiets gedaan had.
Lees de OP eens goed.quote:Daarnaast moet je hond wettelijk aangelijnd zijn op alle plaatsen behalve waar hij wel los mag lopen, dus neem gewoon geen risico en lijn de hond aan.
Inderdaad.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:01 schreef Prospos het volgende:
Het verhaal heeft twee kanten. Beetje hetzelfde als mensen die zeuren dat iemand een sigaretje opsteekt op het terras.
Tuurlijk want een mes springt zo vanzelf uit zijn keukenla en snijdt wild om zich heen, zeker die hondsdolle schuimbekkende messen.quote:Op zondag 25 maart 2012 12:58 schreef Nilscollection het volgende:
De bewuste hond:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
[..]
Bullshit. Als we zo gaan redeneren, kunnen we honden en katten best afschaffen. Oh, en keukenmessen ook want daarmee kun je ook mensen vermoorden.
![]()
Goed, dat keukenmes was dan een appel-perenvergelijking.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:02 schreef Killjoy het volgende:
[..]
Tuurlijk want een mes springt zo vanzelf uit zijn keukenla en snijdt wild om zich heen, zeker die hondsdolle schuimbekkende messen.
Trouwens, zeker een mooi beestje.
Amenquote:Op zondag 25 maart 2012 13:03 schreef beerten het volgende:
Bah, wannabee dierenvrienden die vergeten dat hun dier gewoon een dier is.
Dus heeft een hond niets,maar dan ook niets te zoeken bij een baby van anderhalf.
Je bent een onfatsoenlijk stuk vreten TS. Dat je met je hond wilt lopen, prima. Dat je er voor kiest het beest niet aan te lijnen, prima.
Maar houd dat beest weg bij kleine kinderen.
Als je me persoonlijk kent heb je het recht om zo te reageren.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:03 schreef beerten het volgende:
Dus heeft een hond niets,maar dan ook niets te zoeken bij een baby van anderhalf.
Je bent een onfatsoenlijk stuk vreten TS. Dat je met je hond wilt lopen, prima. Dat je er voor kiest het beest niet aan te lijnen, prima.
Oh, dat weet ik maar al te goed hoor. Met een herder is dat effect zelfs eens zo sterk als bij, zeg, een Terriër. Lees even de vorige post a.u.b.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:04 schreef ukga het volgende:
Ts heeft weinig verstand van honden. Hoe lief en vol genade een hond voor zijn baas is, heeft niks te maken hoe een hond reageert op vreemden.
Net goed.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:05 schreef Meloewa het volgende:
Werd zelf eens helemaal uitgescholden door een oud zeikwijf
Onfatsoenlijk stuk vreten is een paar stappen te ver wat mij betreft, het zou de TS wel sieren als hij bijvoorbeeld bij zo'n kind in de buurt om de hond even vast te houden, verder is het niet zo'n groot probleem. Voorzichtigheid is belangrijk bij die kleinen.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:03 schreef beerten het volgende:
Tuurlijk hou ik die hond een beetje op afstand! Als zij vragen of ik 'm wil aanlijnen zal ik dat ook direct doen, daar niet van. Veiligheid voor alles - ik stelde alleen de reden daarvan in vraag.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:06 schreef Killjoy het volgende:
[..]
Onfatsoenlijk stuk vreten is een paar stappen te ver wat mij betreft, het zou de TS wel sieren als hij bijvoorbeeld bij zo'n kind in de buurt om de hond even vast te houden, verder is het niet zo'n groot probleem. Voorzichtigheid is belangrijk bij die kleinen.
Die dame die bang was kan ook een beetje afstand houden van het beestje, de baby heeft daar minder opties voor zelf.
Amen.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:07 schreef _joepie_ het volgende:
Ik vind wel dat de TS gelijk heeft, er zijn weinig plekken waar je met de hond kunt loslopen en als het kan is het feest voor de hond.
Als er dan een plek is waar het kan, zeur dan niet omdat de hond losloopt, als je je ergert aan loslopende honden, ga dan naar 99,9 % van de rest van het natuurgebied waar de honden aangelijnd moeten worden, daar kun je zonder problemen wandelen en hoeft niemand zich te ergeren.
quote:Klacht: deze mensen wandelen in een gebied waarvan ze weten dat honden los (mogen) lopen en dan gaan ze klagen dat de honden los lopen.
Dat gevoel heb ik ook, ja.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:08 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Bijna iedereen leest hier overheen zo te zien:
Dit is hetzelfde als wanneer een nietroker naar een rokersruimte gaat en vraagt of alle sigaretten uitkunnen, omdat hij er last van heeft. Je loopt met een hond in een losloop gebied, die zijn er zeer weinig, dus hondje mag ook even lopen.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:03 schreef beerten het volgende:
Dat gebied is er niet voor los lopende honden, zoals een rokers ruimte voor rokers. Het is een stuk natuur, waar iedereen mag lopen en komen.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dit is hetzelfde als wanneer een nietroker naar een rokersruimte gaat en vraagt of alle sigaretten uitkunnen, omdat hij er last van heeft. Je loopt met een hond in een losloop gebied, die zijn er zeer weinig, dus hondje mag ook even lopen.
Overigens staat een beetje herder zo goed onder appèl dat deze, zelfs als ze iets tegenkomen waar ze graag achteraan willen, gewoon bij je blijven lopen.
Klopt. De hond blijft gewoon zitten als ik dat zeg, ook al komt er een fietser langs, maar toch doe ik altijd voor de zekerheid even zijn riem om.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dit is hetzelfde als wanneer een nietroker naar een rokersruimte gaat en vraagt of alle sigaretten uitkunnen, omdat hij er last van heeft. Je loopt met een hond in een losloop gebied, die zijn er zeer weinig, dus hondje mag ook even lopen.
Overigens staat een beetje herder zo goed onder appèl dat deze, zelfs als ze iets tegenkomen waar ze graag achteraan willen, gewoon bij je blijven lopen.
Jouw vergelijking klopt niet. Heeft de gemeente dan volgens jou het recht om hondeneigenaars te verplichten om hun hond aan te lijnen? Die honden mogen dan toch ook "lopen en komen"?quote:Op zondag 25 maart 2012 13:15 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Dat gebied is er niet voor los lopende honden, zoals een rokers ruimte voor rokers. Het is een stuk natuur, waar iedereen mag lopen en komen.
Je vergelijk klopt niet.
Dat heeft niks met elkaar te maken. Als het een openbare plek binnen de gemeente valt gelden daar de regels van de gemeente. Wie eigenaar is maakt niks uit.quote:Op zondag 25 maart 2012 12:53 schreef Nilscollection het volgende:
Nu, wij hebben in onze woonplaats een strook van ongeveer 500 meter lang wat eigendom is van Rijkswaterstaat, m.a.w. de gemeente heeft hier niks te zeggen. Bijgevolg mag je hond hier dus wél gewoon vrij rondrennen, zonder de beperking van een hondenriem.
Dat zegt niks over of het waar is of niet. "Zoals iedereen weet... " is een gesprekstechniek om anderen van je gelijk te overtuigen. "Algemeen bekend" is er ook zo één.quote:Dit is algemeen bekend in ons dorp,
Tuurlijk wel zeuren, want dat stuk grond is géén eigendom van onze gemeente!quote:Op zondag 25 maart 2012 13:17 schreef Riffey4 het volgende:
[..]
Dat heeft niks met elkaar te maken. Als het een openbare plek binnen de gemeente valt gelden daar de regels van de gemeente. Wie eigenaar is maakt niks uit.
[..]
Dat zegt niks over of het waar is of niet. "Zoals iedereen weet... " is een gesprekstechniek om anderen van je gelijk te overtuigen. "Algemeen bekend" is er ook zo één.
Kortom, niet zeuren.
En dat is het probleem. Overal moet dat beest aangelijnd zijn, een beetje hun lichaamsbeweging krijgen is veelal niet mogelijk. Wat krijg je dan? Honden die thuis of in de tuin hyperactief naar alles blaffen en overal achteraan rennen.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:19 schreef -CRASH- het volgende:
Ach .... gewoon ff je hond aan de lijn doen.
Het is een kleine moeite.
Daar ergerde ik me dus ook aan, en nogmaals: ik doe mijn hond direct aan de lijn als je daarom zou vragen, ik zeg ook nergens dat ik dat niet zou doen.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:19 schreef -CRASH- het volgende:
Ach .... gewoon ff je hond aan de lijn doen.
Het is een kleine moeite.
maar ik vind het wel idioot dat die vrouw bang is voor honden maar
ze loopt wel met je mee als je em aan de lijn hebt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |