Sorry, geen tijd voor, ik heb constructievere dingen te doen. Maar bedankt voor de uitnodigingquote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
31 maart a.s. is het weer zo ver.... lekker overal appeltaart proeven en rondneuzen in de huizen van mensen die liever ergens anders wonen.
Jij blijkbaar niet, want als je dat deed zat je niet meer in dit topic te emmeren dat het iedereens schuld behalve je eigen isquote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Voor geld doet een mens toch echt alles![]()
Jammer ik heb een klusje, even ¤400 verdienen om mijn hypotheek mee af te lossen. Morgen ga ik kijken of iemand een groter huis voor mij gaat regelen terwijl ik met een biertje in het zonnetje zit.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
31 maart a.s. is het weer zo ver.... lekker overal appeltaart proeven en rondneuzen in de huizen van mensen die liever ergens anders wonen.
Godverdomme!quote:SGP: Kabinet-Rutte moet hervormen
De SGP heeft het kabinet opgeroepen om 'zonder taboes' te hervormen. Volgens fractievoorzitter Kees van der Staaij is dat nodig om twee redenen: 'de financieel-economische malaise en de morele crisis'. Van der Staaij deed zijn oproep zaterdag tijdens een ledenvergadering in Hoevelaken.
Met bezuinigen alleen wordt de crisis volgens Van der Staaij niet afdoende bestreden. "De kaasschaaf volstaat niet, de botte bijl voldoet niet. Slim hervormen is nodig." De SGP'er wil aanpassing van de woning- en de arbeidsmarkt en van de gezondheidszorg.
SGP-politici gaven zaterdagochtend in NRC Handelsblad aan meer te willen in ruil voor steun aan het kabinet, dat na het opstappen van Hero Brinkman uit de PVV zijn meerderheid in de Kamer kwijt is. Daardoor komt de SGP nog nadrukkelijker aanzet als informele gedoogpartij, menen ze.
http://www.funda.nl/koop/(...)oen-40/omschrijving/quote:Putterplantsoen 40 Amsterdam Zeer scherpe prijs ivm Liquidatieverkoop!!!.
De woning is recent volledig geschilderd en gestoffeerd en is direct te betrekken
ligging;
Deze in 1998 opgeleverde woning met een tuin op de zonzijde ligt werkelijk op een unieke plek in Amsterdam Zuidoost. In tegenstelling tot de woningen in deze straat met de oneven nummers hebben de woningen met de even huisnummers de gehele middag zon in de tuin. De woning ligt op een ruime kavel van 95 m2 grond!!!(afgekochte erfpacht van de gemeete Amsterdam) De tuin is netjes ingericht en bestraat voorts treft u hier een berging aan.
de woning;
Woonoppervlakte 120 m2 en inhoud 350 m3. Bouwjaar 1998. Indeling:
Entree begane grond, Hal met meterkast en toilet voorzien van fonteintje. Ruime woonkamer met half open keuken. Keuken is voorzien van koelkast, vriezer, vaatwasser, keramische kookplaat alsmede combimagnetron. Via openslaande deuren in woonkamer tuin van ca 25 m2 op zuidwesten te bereiken. Achter in tuin separate houten berging. De tuin heeft een achterom.
Op de eerste verdieping zijn drie ruime slaapkamers !!, een badkamer voorzien van ligbad, wastafel en aansluiting wasmachine. Vanuit de overloop is een vlizotrap naar de vliering.
Geheel; De woning is slim ingedeeld en heeft een ruim trappenhuis. Hierdoor gaan er weinig meters verloren en zijn er geen onlogische hoekjes in deze woning. Het betreft een zeer ruime en lichte woning.
Prijsstelling;
Deze woning wordt aangeboden voor een werkelijk zeer lage koopsom. Zo werd deze woning zo'n tien jaar geleden!!! Nog verkocht voor ¤ 195.000,-- k.k. (toen nog met 6% overdrachtsbelasting)
Ter vergelijking enkele koopsommen uit de buurt;
-Putterplantsoen 36 ¤ 210.000 koopsom 2010
-Putterplantsoen 32 ¤ 198.000 koopsom 2007
-Putterplantsoen 38 ¤ 202.500 koopsom 2004
-pikoletstraat 22 ¤ 212.000 koopsom 2010
-pikoletstraat 40 ¤ 225.000 koopsom 2009
Verkopende partij is een belegingsmaatschappij derhalve zal er gewerkt worden met een projectnotaris. Voor u als kopende partij is hier een scherpe prijs bedongen van ¤ 999,--all inn dat houdt in dat niet alleen uw leveringsakte bij deze prijs in zit maar ook uw hypotheekakte!!! (inclusief BTW. kadasterkosten etc etc.)
Daar verkoper deze woning op een executieveiling heeft verworven kan u deze woning kopen voor een spectaculair lage crisisprijs...
Koopsom slechts ¤ 179.000,-- k.k. (2% overdrachtsbelasting) Dat is ruim ¤ 35.000,-- onder de prijs van de laatst verkochte vergelijkbare woning in deze straat!!!!
Verkoper behoud zich bij overmatige belangstelling het recht van gunning en / of loting voor!
Aan deze presentatie kunnen geen rechten worden ontleend.
quote:Op zondag 25 maart 2012 00:39 schreef WammesWaggel het volgende:
De woning ligt op een ruime kavel van 95 m2 grond!!!
quote:(afgekochte erfpacht van de gemeente Amsterdam)
"Verkopende partij is een belegingsmaatschappij"quote:Op zondag 25 maart 2012 00:39 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
http://www.funda.nl/koop/(...)oen-40/omschrijving/
Advertentie staat nu al 5 weken op Funda, voor hoeveel zou die hut nou verkocht worden en wanneer?
De ruime kavel van 95 m2 moet je inderdaad niet verwarren met de kleine kavel van 95 m2... Zo typisch altijd dat er bij een exacte maat een subjectieve beschrijving moet staan...quote:Op zondag 25 maart 2012 03:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
"De woning ligt op een ruime kavel van 95 m2 grond!!!"
Zal nog wel even duren.quote:Op zondag 25 maart 2012 00:39 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Advertentie staat nu al 5 weken op Funda, voor hoeveel zou die hut nou verkocht worden en wanneer?
Er is zeker niet toevallig ergens te vinden wat de verkoopprijs op de executieveiling was?quote:Op zondag 25 maart 2012 16:08 schreef Dagonet het volgende:
Volgens http://www.koopeenveiling(...)m-zuidoost-3357.html was de veiling 21 oktober
Bij de meeste pensioenfondsen in Nederland is het gebruikelijk, om te kopen wanneer de koersen op hun top staan en te verkopen wanneer de koersen op hun dieptepunt staan. Denk je contrair dan is het tijd om te kopen wanneer de pensioenfondsen gaan verkopenquote:Op zondag 25 maart 2012 16:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
"Verkopende partij is een belegingsmaatschappij"
Kunnen ze nou serieus hun eigen omschrijving niet goed spellen? Op het moment dat een beleggingsmaatschappij uitstapt is het een zeer slecht moment om te kopen. Bij aandelen stappen particulieren ook vaak op het verkeerde manier in en uit, lang nadat de professionele beleggers al verdwenen zijn (met de winst).
Dat wil dus nog niet echt vlotten, als je die hut koop voor 120k en je zet er wat Polen in a 650 in de maand heb je een aardig rendement, busje kunnen ze mooi voor de deur zetten en alhoewel klein er zijn aparte slaapkamers dus dat moet kunnen.quote:Op zondag 25 maart 2012 16:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zal nog wel even duren.
http://www.huizenzoeker.n(...)soen-40/details.html
26 augustus
Volgens http://www.koopeenveiling(...)m-zuidoost-3357.html was de veiling 21 oktober
Wat is onduidelijjk aan 'vervallen'? Is ingetrokken. Dwz is ondershands verkocht, of niet verkocht. Maar niet geveild. Indien verkocht: prijs op te vragen bij kadaster.quote:Op zondag 25 maart 2012 16:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Er is zeker niet toevallig ergens te vinden wat de verkoopprijs op de executieveiling was?
quote:zo 25 mrt 2012, 18:43
|
lees voor
Corporaties weigeren huurverhoging
AMSTERDAM - Zeker een op de zes woningcorporaties is niet van plan om de huur van rijkere huurders te verhogen.
Van het kabinet mogen de corporaties per 1 juli de huur van huishoudens met een inkomen van meer dan 43.000 euro met 5 procent verhogen. Dat moet 'scheefhuurders' stimuleren hun goedkope huis beschikbaar te stellen voor mensen die weinig verdienen.
Maar volgens de corporaties is het plan nadelig voor met name gezinnen. Ook zzp'ers bij wie het inkomen wisselt, zijn slecht af met de regeling. 16% van de huurders verdient jaarlijks meer dan 43.000 euro, blijkt uit het onderzoek van de NOS.
Dat lijkt dan extreem goedkoop en zo, zoveel oppervlakte, en een tuin in Amsterdam nog wel. Totdat je de postcode invoert in de allochtono-meter op GS.quote:Op zondag 25 maart 2012 00:39 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
En daarom is dat huis dus niks waard. Zo'n nieuwbouwprojectje in een Vogelaarwwijk.quote:In Amsterdam (regio 1102) woonden op 1 januari 2010 20820 mensen, waarvan 16290 niet-westerse allochtonen (78.2%).
Mensen dwingen te dure huizen te kopen, goed plan!quote:Op maandag 26 maart 2012 00:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon een paar jaar die 5% doen, dan gaan die 150.000 scheefwoners vanzelf kopen en is de crisis op de huizenmarkt ook voorbij
Ik zou pleiten voor vooroorlogse prijzen, om helemaal zeker te zijn.quote:Op maandag 26 maart 2012 08:42 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Mensen dwingen te dure huizen te kopen, goed plan!
Wat denk je van eenmalig -50% doen, zitten we weer op 1995-niveau qua prijzen, dan gaan is de crisis inderdaad voorbij en gaan die scheefwoners vanzelf kopen.
quote:ma 26 mrt 2012, 08:21 | 54 reacties |lees voor
'Ruimte voor hoger begrotingstekort'
AMSTERDAM - De directeur van het Centraal Planbureau Coen Teulings ziet ruimte voor een hoger tekort. Als het kabinet de economie ingrijpend hervormt door onder meer de hypotheekrenteaftrek aan te pakken, valt volgens Teulings met de EU-commissie te praten over een hoger begrotingstekort dan de Europese norm van 3 procent.
Oh ja, Coen Teulings: 2004 Lid commissie beginselprogramma van de PvdAquote:Op maandag 26 maart 2012 09:29 schreef HD9 het volgende:
hoger begrotingstekort kan van de EU, mits het kabinet de HRA aan gaat pakken
[..]
Precies volgens verwachting kan het kabinet zo z'n handen wassen in onschuld en onder EU-dwang de HRA aanpakken. Kost geen kiezers, de EU is toch al niet populair.quote:Op maandag 26 maart 2012 09:29 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ja de EU wordt weer eens voor het karretje van de woningmarkt gezet, eerst om de corporaties meer inkomen te geven met de inkomensgrens 33.000 en nu de HRAquote:Op maandag 26 maart 2012 09:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Precies volgens verwachting kan het kabinet zo z'n handen wassen in onschuld en onder EU-dwang de HRA aanpakken. Kost geen kiezers, de EU is toch al niet populair.
Dus hra aanpakken waardoor een overheid bezuinigd en dan nog niet op een lager begrotingstekort uitkomen.quote:Op maandag 26 maart 2012 09:29 schreef HD9 het volgende:
[..]
is wel een goede manier om de HRA te tackelen zonder dat de VVD er schade door oplooptquote:Op maandag 26 maart 2012 09:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus hra aanpakken waardoor een overheid bezuinigd en dan nog niet op een lager begrotingstekort uitkomen.![]()
En daarvoor moet je dan directeur van het CPB zijn om met zulke onlogische voorstellen aan te kunnen komen.
Nee, dat is geen goed plan.quote:Op maandag 26 maart 2012 08:42 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Mensen dwingen te dure huizen te kopen, goed plan!
Wat denk je van eenmalig -50% doen, zitten we weer op 1995-niveau qua prijzen, dan gaan is de crisis inderdaad voorbij en gaan die scheefwoners vanzelf kopen.
Daarom heb ik een huis gekocht in 2009.quote:Op maandag 26 maart 2012 12:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, dat is geen goed plan.
Mensen kiezen toch voor zichzelf, als kopen goedkoper is dan huren gaan ze kopen
Voor de scheefhuurders duurt het nog 4-5 jaar met huurverhogingen van 5% maar die gaan dan vanzelf massaal kopen.quote:Op maandag 26 maart 2012 12:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Daarom heb ik een huis gekocht in 2009.
Droom maar lekker verder. Er zijn er al 6 in NL die die huurverhoging niet doorvoeren. Is ook moeilijk voor bv gezinnen met 3 of meer kinderen. Die komen al nauwelijks rond met 43k. En WBC hebben ook een sociale kant, hoewel die niet bij iedere WBC zo duidelijk naar voren komt in de media.quote:Voor de scheefhuurders duurt het nog 4-5 jaar met huurverhogingen van 5% maar die gaan dan vanzelf massaal kopen.
Bovendien komt er dan meer geld vrij voor bouw van huurwoningen
Alleen winnaars
Denken dat woningcorporaties "meer geld" benutten voor nieuwbouwquote:Op maandag 26 maart 2012 12:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Que? Dat zijn bijna honderdduizend ouderwetse guldens. Zelfs als het een gezin is met 3 of meer kinderen (SGP gezin neem ik aan, anders is een knoop erin wel een suggestie als je nauwelijks kan rondkomen) is (hoi, kinderbijslag). Waar besteden die hun geld eigenlijk aan?quote:Op maandag 26 maart 2012 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
Droom maar lekker verder. Er zijn er al 6 in NL die die huurverhoging niet doorvoeren. Is ook moeilijk voor bv gezinnen met 3 of meer kinderen. Die komen al nauwelijks rond met 43k. En WBC hebben ook een sociale kant, hoewel die niet bij iedere WBC zo duidelijk naar voren komt in de media.
Ja, goede investering als het 5 keer met 5% omhoog gaatquote:Op maandag 26 maart 2012 12:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Denken dat woningcorporaties "meer geld" benutten voor nieuwbouw![]()
Guldens waren vroeger nog wat waard, tegenwoordig moet je als scheefhuurder het met 43k doen. Das geen pretje als je dan moet meebetalen voor de riante regeling voor scheeflenersquote:Op maandag 26 maart 2012 12:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Que? Dat zijn bijna honderdduizend ouderwetse guldens. Zelfs als het een gezin is met 3 of meer kinderen (SGP gezin neem ik aan, anders is een knoop erin wel een suggestie als je nauwelijks kan rondkomen) is (hoi, kinderbijslag). Waar besteden die hun geld eigenlijk aan?
Nou tijd om die woonlasten te fixeren dan. Koop een huisquote:Op maandag 26 maart 2012 13:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Guldens waren vroeger nog wat waard, tegenwoordig moet je als scheefhuurder het met 43k doen. Das geen pretje als je dan moet meebetalen voor de riante regeling voor scheefleners![]()
![]()
2
Dat lukt weer niet met die 43K zonder spaargeld, daarvoor kunnen ze alleen een appartement financieren, of een afgeleefd huurkrot. En je weet toch dat er hier een stel prinsessen op de erwt rondslingeren.quote:Op maandag 26 maart 2012 13:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nou tijd om die woonlasten te fixeren dan. Koop een huis
Teveel SF gelezen?quote:Op maandag 26 maart 2012 15:27 schreef HD9 het volgende:
Dat Brussel zou gaan ingrijpen op de Nederlandse hypotheekrenteaftrek was wel te verwachtten
Ik begrijp uit dit topic altijd dat voor dat geld makkelijk een riante villa gebouwd kan worden, dus ik neem het bedrag maar met een tikkeltje zout. Lijkt mij bovendien dat je dat bedrag nooit kunt terugverdienen. Bij stijgende energieprijzen worden slecht geisoleerde huizen toch vanzelf minder waard, en wordt erin geinvesteerd?quote:Op maandag 26 maart 2012 15:19 schreef dvr het volgende:
Hebben jullie al gehoord over die nieuwe richtlijn die de EU in voorbereiding heeft over de energiezuinigheid van woonhuizen? Volgens Die Welt kan die richtlijn huiseigenaren tot wel 100.000 euro aan isolatiemaatregelen e.d. gaan kosten.
http://www.welt.de/finanz(...)sanieren-lassen.html
Voordat ze kunnen bouwen zullen ze eerst hun oude pand moeten slopen (voor zover monumentenbescherming dat niet in de weg staat). Ik denk dat een grondige herbouw/renovatie om die normen te halen meestal voordeliger zullen zijn.quote:Op maandag 26 maart 2012 15:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik begrijp uit dit topic altijd dat voor dat geld makkelijk een riante villa gebouwd kan worden, dus ik neem het bedrag maar met een tikkeltje zout.
Joh, dat voorstel heeft toch geen enkele kans van slagen...quote:Op maandag 26 maart 2012 15:59 schreef dvr het volgende:
[..]
Voordat ze kunnen bouwen zullen ze eerst hun oude pand moeten slopen (voor zover monumentenbescherming dat niet in de weg staat). Ik denk dat een grondige herbouw/renovatie om die normen te halen meestal voordeliger zullen zijn.
Het beloven weer lucratieve tijden te worden voor ambtenaren en adviesbureau's op het gebied van bouw en woningtoezicht en monumentenzorg.
Toch vraag ik me af, veel huurders die ik 10 "- 15 jaar geleden nog kende, riepen steeds "ik ga kopen, da's op den duur goedkoper dan huren". Verstandige opmerking rationeel gezien, echter, ze zitten nu nog steeds gehuurd. Domweg omdat ze het lef/de ballen niet hebben om een woning te kopen.quote:Op maandag 26 maart 2012 12:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mensen kiezen toch voor zichzelf, als kopen goedkoper is dan huren gaan ze kopen
Scheefhuren op kosten van de samenleving en de zelfde samenleving die geen ballen heeft om er wat aan te doenquote:Op maandag 26 maart 2012 16:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af, veel huurders die ik 10 "- 15 jaar geleden nog kende, riepen steeds "ik ga kopen, da's op den duur goedkoper dan huren". Verstandige opmerking rationeel gezien, echter, ze zitten nu nog steeds gehuurd. Domweg omdat ze het lef/de ballen niet hebben om een woning te kopen.
Ergo, het is niet alleen de berekening kopen/huren; de emoties en andere praktische zaken, spelen ook een rol.
Wat dacht je van de vetrekpremie van Eric Staal? En wat vangen al die bestuurders van "sociale" WBV's niet? En al die kantoorpanden die ze neerzetten? En al die onderhoudsbedrijven die langsrennen?quote:Op maandag 26 maart 2012 12:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ben onderdeel van de samenleving en kan echt niets aan scheefhuren doen. Het is de overheid die te bangeschijterig is om in te grijpen. Zie nu weer de uitvoering van de 5% verhoging: WBV liggen dwars. Maar wel Eric Staal met tig miljoen wegsturen.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
en de zelfde samenleving die geen ballen heeft om er wat aan te doen
VVD stemmen..quote:Op maandag 26 maart 2012 16:30 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik ben onderdeel van de samenleving en kan echt niets aan scheefhuren doen. Het is de overheid die te bangeschijterig is om in te grijpen. Zie nu weer de uitvoering van de 5% verhoging: WBV liggen dwars. Maar wel Eric Staal met tig miljoen wegsturen.
Is het dan zo onbegrijpelijk dat iemand post hoe hij erover denkt, ongeacht waar zijn belangen liggen?quote:Op maandag 26 maart 2012 16:43 schreef RemcoDelft het volgende:
@DAM hierboven: ik ben wel benieuwd waar jouw belangen bij hoge huizenprijzen liggen. Voor zover ik weet woon je niet eens in NL...
In Remco's wereld wel ja.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Is het dan zo onbegrijpelijk dat iemand post hoe hij erover denkt, ongeacht waar zijn belangen liggen?
quote:Op maandag 26 maart 2012 16:43 schreef RemcoDelft het volgende:
@DAM hierboven: ik ben wel benieuwd waar jouw belangen bij hoge huizenprijzen liggen. Voor zover ik weet woon je niet eens in NL...
Je huurt woning A voor 400 euroquote:Op maandag 26 maart 2012 17:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Overigens denk ik dat zolang mensen speculeren dat huizenprijzen blijven dalen, het voor de koopmarkt niet uitmaakt wat de huurmarkt precies doet. Wat blomke op de vorige pagina al opmerkte, het zijn meer persoonlijke omstandigheden die iemand noopt tot kopen in een baisse speculatie. Op een gegeven moment komt er wel weer evenwicht, in theorie aangeduid door stijgende omzet (laten we dat de LXIV doctrine noemen)
Met alle respect DAM, dat vraag ik me dus af. Kan je diezelfde woning ook kopen? En wat komt er allemaal nog extra bij kijken als je de woning eenmaal hebt gekocht?quote:Op maandag 26 maart 2012 17:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je huurt woning A voor 400 euro
Je kan woning A kopen voor netto 600 euro woonlasten
Je huur van woning A gaat naar 700 euro
Dan gaan de meeste mensen die huren gewoon kopen
Als je dat niet kunt moet je ook geen woning willen kopen maar lekker gehuurd blijven wonen. Is heus geen schande.quote:Op maandag 26 maart 2012 17:15 schreef blomke het volgende:
[..]
Met alle respect DAM, dat vraag ik me dus af. Kan je diezelfde woning ook kopen? En wat komt er allemaal nog extra bij kijken als je de woning eenmaal hebt gekocht?
Tenzij ik denk dat woning A volgend jaar voor 5% minder te koop is, met gelijke omstandigheden, dus een lagere financieringslast.quote:Op maandag 26 maart 2012 17:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je huurt woning A voor 400 euro
Je kan woning A kopen voor netto 600 euro woonlasten
Je huur van woning A gaat naar 700 euro
Dan gaan de meeste mensen die huren gewoon kopen
Meer kopers en gelijkblijvend aanbod = stijgende prijzen
Wat onderhoud, maar dat doen de meeste mensen zelfquote:Op maandag 26 maart 2012 17:15 schreef blomke het volgende:
[..]
Met alle respect DAM, dat vraag ik me dus af. Kan je diezelfde woning ook kopen? En wat komt er allemaal nog extra bij kijken als je de woning eenmaal hebt gekocht?
Ken nogal wat huppelkutjes in het onderwijs die onderhoud dus echt niet zelf kunnen uitvoeren, en mij daarvoor inhuren.quote:Op maandag 26 maart 2012 17:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat onderhoud, maar dat doen de meeste mensen zelf
Stel je verdient 45.000 bruto en 35.000 netto en je betaaltquote:Op maandag 26 maart 2012 17:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Tenzij ik denk dat woning A volgend jaar voor 5% minder te koop is, met gelijke omstandigheden, dus een lagere financieringslast.
Natuurlijk is dat niet te timen, en wie het onderste uit de kan wil, krijgt de deksel op zijn neus (tegeltje!), maar zolang de algemene opvatting zo is, is het self fullfilling proficy.
Ervaring leert dat dat heel snel draait.
De laatste 5 jaar(2007,2008,2009,2010,2011) is de huizenprijs niet met 30% gedaald, dus als dat in 2007 was ingevoerd waren er nu nauwelijks scheefhuurders geweestquote:Op maandag 26 maart 2012 17:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Stel je verdient 45.000 bruto en 35.000 netto en je betaalt
2012 = 700 euro 24% van je inkomen
2013 = 735 euro 25,2% van je inkomen
2014 = 771 euro 26,4% van je inkomen
2015 = 809 euro 27,7% van je inkomen
2016 = 849 euro 29,1% van je inkomen
2017 = 891 euro 30,5% van je inkomen
Zo gaat het toch best snel
Klopt, ergens weegt de hoop op een prijsdaling niet meer op tegen de zekerheid van een huurstijging.quote:Op maandag 26 maart 2012 17:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Stel je verdient 45.000 bruto en 35.000 netto en je betaalt
2012 = 700 euro 24% van je inkomen
2013 = 735 euro 25,2% van je inkomen
2014 = 771 euro 26,4% van je inkomen
2015 = 809 euro 27,7% van je inkomen
2016 = 849 euro 29,1% van je inkomen
2017 = 891 euro 30,5% van je inkomen
Zo gaat het toch best snel
Dan wil ik niet weten hoeveel welvaart en weelde een tweede of eerste wereldland kent.quote:Op maandag 26 maart 2012 17:37 schreef michaelmoore het volgende:
De Hypotyeekschulden en de HRA subsidie maken van Nederland een derde wereldland binnen Europa hoor ik op RTLZ
Je wilt toch niet serieus zeggen dat 43k voor een gezin met 3 of meer kinderen veel is? En als jij het niet vind, dan vindt de overheid het wel, want met dat bedrag krijg je nog steeds toeslagen. En toeslagen krijg je alleen als je weinig inkomen hebt.quote:Op maandag 26 maart 2012 12:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Que? Dat zijn bijna honderdduizend ouderwetse guldens. Zelfs als het een gezin is met 3 of meer kinderen (SGP gezin neem ik aan, anders is een knoop erin wel een suggestie als je nauwelijks kan rondkomen) is (hoi, kinderbijslag). Waar besteden die hun geld eigenlijk aan?
Vrijgezellen komen hier wel goed weg. dus niet trouwen hequote:Op maandag 26 maart 2012 17:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je wilt toch niet serieus zeggen dat 43k voor een gezin met 3 of meer kinderen veel is? En als jij het niet vind, dan vindt de overheid het wel, want met dat bedrag krijg je nog steeds toeslagen. En toeslagen krijg je alleen als je weinig inkomen hebt.
Aangezien de gulden al 10 jaar niet meer bestaat en we gemiddeld 2% inflatie hebben, is de prijsstijging 22%, hoe daar ook rekening mee.
Daarnaast is die 43k natuurlijk bruto.
Een gemiddeld gezin in NL heeft geloof ik 2 tot 3 kinderen, vandaar dat voorbeeld, heef niks met de SGP te maken.
En geen drie kinderen verwekken. Wel een belangrijke toevoeging.quote:Op maandag 26 maart 2012 18:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Vrijgezellen komen hier wel goed weg. dus niet trouwen he
2e wereld: USSR en zijn satteliet statenquote:Op maandag 26 maart 2012 17:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dan wil ik niet weten hoeveel welvaart en weelde een tweede of eerste wereldland kent.
Prima, iedereen die nu tegen de grens van scheefhuren zit gaat verder kijken, iemand die daar nog 20-30% vanaf zit zal lekker blijven zitten en wachten op het bloedbad op de koopmarktquote:Op maandag 26 maart 2012 17:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Klopt, ergens weegt de hoop op een prijsdaling niet meer op tegen de zekerheid van een huurstijging.
Wanneer zijn de prijzen dan 5% gedaald?quote:Op maandag 26 maart 2012 18:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een daling van 5% per jaar op een huis van 200k is ruim 800 Euro per maand.
Kun je leuk huis voor huren.
Zoek maar op.quote:Op maandag 26 maart 2012 18:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wanneer zijn de prijzen dan 5% gedaald?
Het is jou bewering, dus die kan je scharen onder het kopje ONZINquote:
5% per jaar is er ongeveer af gemiddeld de afgelopen paar jaar, een paar regios uitgezonderd , mijn bewering is dat die daling nog wel een aantal jaren zal aanhouden.quote:Op maandag 26 maart 2012 18:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het is jou bewering, dus die kan je scharen onder het kopje ONZIN
Bron?quote:Op maandag 26 maart 2012 18:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
5% per jaar is er ongeveer af gemiddeld de afgelopen paar jaar, een paar regios uitgezonderd , mijn bewering is dat die daling nog wel een aantal jaren zal aanhouden.
Dat laatste zijn uiteraard nog geen cijfers van.
quote:Op maandag 26 maart 2012 18:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
5% per jaar is er ongeveer af gemiddeld de afgelopen paar jaar, een paar regios uitgezonderd , mijn bewering is dat die daling nog wel een aantal jaren zal aanhouden.
Dus? Die daling zet door. En dan?quote:Op maandag 26 maart 2012 18:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Totdat er weer evenwicht is tussen vraag en aanbod.quote:
Ok, best, en nu? Dan zijn er nog steeds mensen die geen huis kunnen kopen, maar dat maakt dan zeker niet meer uit, zolang de mensen in dit topic maar wél een huis kunnen kopen?quote:Op maandag 26 maart 2012 18:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Totdat er weer evenwicht is tussen vraag en aanbod.
Zie ik voorlopig nog niet gebeuren.
Teveel onzekerheden die boven de markt zweven.
Er is ook een groep die wel een huis kan kopen en na wat rekenen tot de conclusie komt dat het handiger is om af te wachten en voorlopig maar even vrije sector te huren.quote:Op maandag 26 maart 2012 19:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ok, best, en nu? Dan zijn er nog steeds mensen die geen huis kunnen kopen, maar dat maakt dan zeker niet meer uit, zolang de mensen in dit topic maar wél een huis kunnen kopen?
Ja, maar die groep is hier niet zo vertegenwoordigd. Ik denk dat de grootste roepers hier never nooit geen huis zullen kunnen kopen.quote:Op maandag 26 maart 2012 19:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Er is ook een groep die wel een huis kan kopen en na wat rekenen tot de conclusie komt dat het handiger is om af te wachten en voorlopig maar even vrije sector te huren.
Met een goed inkomen is het op dit moment gunstiger om te sparen en huis te huren in de vrije sector.quote:Op maandag 26 maart 2012 19:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar die groep is hier niet zo vertegenwoordigd. Ik denk dat de grootste roepers hier never nooit geen huis zullen kunnen kopen.
Daarnaast, de mensen die voorlopig even afwachten en het rustig uitzitten zitten denk ik in deze topics zich ook niet te verkneukelen om de in hun ogen te verwachten ellende voor kopers die in de problemen zouden gaan komen volgens hun.
een jaar of drie daling....wat? (edit: oke, volledige zin gezien).quote:Op maandag 26 maart 2012 19:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Met een goed inkomen is het op dit moment gunstiger om te sparen en huis te huren in de vrije sector.
Ik denk dat er nog jaar of drie daling
Ik denk ook niet dat Piet_Piraat doelde op de entiteit formerly known as Xeno, maar meer in het algmeen.quote:Op maandag 26 maart 2012 19:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
een jaar of drie daling....wat? (edit: oke, volledige zin gezien).
Over 3 jaar kan Xeno/ComplexConjugate echt nog steeds geen huis kopen hoor.
Een heleboel anderen wel die gegroeid zijn in inkomen en geld opzij hebben gezet.quote:Op maandag 26 maart 2012 19:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
een jaar of drie daling....wat? (edit: oke, volledige zin gezien).
Over 3 jaar kan Xeno/ComplexConjugate echt nog steeds geen huis kopen hoor.
Nee dat begrijp ik wel, maar goed, de grootste namen van mensen in dit topic die hopen dat huizenprijzen instorten zijn de mensen die, zelfs als dat gebeurd, nog steeds geen huis kunnen kopen.quote:Op maandag 26 maart 2012 19:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat Piet_Piraat doelde op de entiteit formerly known as Xeno, maar meer in het algmeen.
Ja, maar die kunnen dat nu ookquote:Op maandag 26 maart 2012 19:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een heleboel anderen wel die gegroeid zijn in inkomen en geld opzij hebben gezet.
Mijn dochter zit in die situatie, prima inkomen, volle spaarrekening en huurt een leuk huis voor 700 Euro.quote:Op maandag 26 maart 2012 19:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat Piet_Piraat doelde op de entiteit formerly known as Xeno, maar meer in het algmeen.
En dat is toch prima? Maar jouw dochter zit (denk ikquote:Op maandag 26 maart 2012 19:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Mijn dochter zit in die situatie, prima inkomen, volle spaarrekening en huurt een leuk huis voor 700 Euro.
Doet naast haar werk nog wat specialisaties en een huis kopen heeft geen prioriteit.
Klopt helemaal, ze luistert ook nog naar haar vader die 2x dikke winst maakte op een huis.quote:Op maandag 26 maart 2012 19:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En dat is toch prima? Maar jouw dochter zit (denk ik) niet in dit topic hard te schreeuwen dat ze hopen dat 'scheefleners' in de shit komen en wat al niet meer, puur om dr eigen frustratie over het niet kunnen kopen te ventileren.
Jouw dochter zit in de situatie dat zij prima op weg is om een huis te kunnen kopen, en dat lijkt me een goede zaak. Heel wat anders dan geen cent te makken hebben maar wel heel hard schreeuwen.
Als de samenleving eerst eens de ballen zou hebben om wat aan de scheefleensubsidie toe doen.... zou al een grote stap voorwaarts zijn imo.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Scheefhuren op kosten van de samenleving en de zelfde samenleving die geen ballen heeft om er wat aan te doen
De overheid durft ook de scheefleensubsidie niet aan te pakken, komt door al die laffe VVD'ers die niet uit de kast durven te komen m.b.t. hun liberale gevoelensquote:Op maandag 26 maart 2012 16:30 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik ben onderdeel van de samenleving en kan echt niets aan scheefhuren doen. Het is de overheid die te bangeschijterig is om in te grijpen. Zie nu weer de uitvoering van de 5% verhoging: WBV liggen dwars. Maar wel Eric Staal met tig miljoen wegsturen.
Waarom eigenlijk?quote:Op maandag 26 maart 2012 19:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als de samenleving eerst eens de ballen zou hebben om wat aan de scheefleensubsidie toe doen.... zou al een grote stap voorwaarts zijn imo.
Goed bezigquote:Op maandag 26 maart 2012 19:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Mijn dochter zit in die situatie, prima inkomen, volle spaarrekening en huurt een leuk huis voor 700 Euro.
Doet naast haar werk nog wat specialisaties en een huis kopen heeft geen prioriteit.
Omdat het een onrechtvaardig en anti-liberaal systeem isquote:
Als ik zo zie wat er in het politieke veld gebeurt, is dat op termijn van nu t/m 5 jaren, eigenlijk maar bar weinig. De 5% extra huurverhoging wordt gedwarsboomd door de uitvoerende WBV-en (waarom eigenlijk, hoe hoger de huren, des te meer inkomsten de WBV-en voor hun bestuurders binnenhalen), aanpak van de HRA, zo die al uit de politieke pijplijn vloeit, zal pas op de lange termijn misschien gaan plaatsvinden, en van enige marktwerking in de nieuwbouw is ook geen sprake; er is hoegenaamd geen nieuwbouwmarkt meer.quote:Op maandag 26 maart 2012 19:46 schreef ComplexConjugate het volgende:
De overheid durft ook de scheefleensubsidie niet aan te pakken, komt door al die laffe VVD'ers die niet uit de kast durven te komen m.b.t. hun liberale gevoelens
Prima toch? Zo word de ellende vanzelf groot genoeg om een revolutie teweeg te brengen.quote:Op maandag 26 maart 2012 19:52 schreef blomke het volgende:
De hele woningmarkt ligt grotendeels stil.
Vergeet niet dat ze ook bang zijn kiezers kwijt te rakenquote:Op maandag 26 maart 2012 19:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Als ik zo zie wat er in het politieke veld gebeurt, is dat op termijn van nu t/m 5 jaren, eigenlijk maar bar weinig. De 5% extra huurverhoging wordt gedwarsboomd door de uitvoerende WBV-en (waarom eigenlijk, hoe hoger de huren, des te meer inkomsten de WBV-en voor hun bestuurders binnenhalen), aanpak van de HRA, zo die al uit de politieke pijplijn vloeit, zal pas op de lange termijn misschien gaan plaatsvinden, en van enige marktwerking in de nieuwbouw is ook geen sprake; er is hoegenaamd geen nieuwbouwmarkt meer.
Politiek Den Haag is verlamd door de angst voor een crash op de huizenmarkt -> beroep op de NHG
-> overheid kan voor miljarden opdraaien.
Nederlanders doen niet meer aan revoluties, dat zijn ze verleerdquote:Op maandag 26 maart 2012 19:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Prima toch? Zo word de ellende vanzelf groot genoeg om een revolutie teweeg te brengen.
Die zijn ze nu gegarandeerd aan het verliezen, mensen zijn alleen bereid om leiders te volgen. Angsthazen doorzien we tenslotte allemaal.quote:Op maandag 26 maart 2012 19:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ze ook bang zijn kiezers kwijt te raken
Het instinct om te overleven kweek je er echt niet binnen 2 generaties uit hoor, als de ellende maar groot genoeg word is iedereen vanzelf weer bereid om 'de wapens' op te pakken. Dit systeem is gewoon aan een grondige herziening toe en ik verwacht persoonlijk niet dat de huidige elite met de oplossingen gaat komen.quote:Op maandag 26 maart 2012 19:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nederlanders doen niet meer aan revoluties, dat zijn ze verleerd
Overlevenquote:Op maandag 26 maart 2012 19:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het instinct om te overleven kweek je er echt niet binnen 2 generaties uit hoor, als de ellende maar groot genoeg word is iedereen vanzelf weer bereid om 'de wapens' op te pakken. Dit systeem is gewoon aan een grondige herziening toe en ik verwacht persoonlijk niet dat de huidige elite met de oplossingen gaat komen.
De elite bedruipt zichzelf wel, maak je daar maar niet druk om!quote:Op maandag 26 maart 2012 19:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het instinct om te overleven kweek je er echt niet binnen 2 generaties uit hoor, als de ellende maar groot genoeg word is iedereen vanzelf weer bereid om 'de wapens' op te pakken. Dit systeem is gewoon aan een grondige herziening toe en ik verwacht persoonlijk niet dat de huidige elite met de oplossingen gaat komen.
Met bloedquote:Op maandag 26 maart 2012 20:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
De elite bedruipt zichzelf wel, maak je daar maar niet druk om!
Als je leden van de vastgoedmaffia moet geloven komt het einde van de beschaving in zicht als we niet snel nieuwe lucht in de zeepbel blazenquote:
Je draaft wat door.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als je leden van de vastgoedmaffia moet geloven komt het einde van de beschaving in zicht als we niet snel nieuwe lucht in de zeepbel blazen
quote:
huilen om het verlies op je half gebouwde huis dit dat?quote:Op maandag 26 maart 2012 20:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan iemand effe een berichtje geven als Xeno weer uitgeblaat is, dan doe ik tot die tijd wat andere dingen
Hij kan wel een berg ijshockeyenquote:Op maandag 26 maart 2012 16:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat dacht je van de vetrekpremie van Eric Staal? En wat vangen al die bestuurders van "sociale" WBV's niet? En al die kantoorpanden die ze neerzetten? En al die onderhoudsbedrijven die langsrennen?
Blij dat ik m'n eigen computer heb, zelf m'n hypotheek samenstel, het onderhoud uitvoer en m'n eigen gereedschap daarvoor heb.
Gelukkig maar, ik zou niet willen dat de beschaving ten onder gaat aan een klein probleempje met slechte beleggingenquote:
quote:Op maandag 26 maart 2012 20:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
huilen om het verlies op je half gebouwde huis dit dat?
Trouwens, sociale huurwoningen doen het nog steeds goed. De wachttijden worden langer en langer.quote:Op maandag 26 maart 2012 19:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Als ik zo zie wat er in het politieke veld gebeurt, is dat op termijn van nu t/m 5 jaren, eigenlijk maar bar weinig. De 5% extra huurverhoging wordt gedwarsboomd door de uitvoerende WBV-en (waarom eigenlijk, hoe hoger de huren, des te meer inkomsten de WBV-en voor hun bestuurders binnenhalen), aanpak van de HRA, zo die al uit de politieke pijplijn vloeit, zal pas op de lange termijn misschien gaan plaatsvinden, en van enige marktwerking in de nieuwbouw is ook geen sprake; er is hoegenaamd geen nieuwbouwmarkt meer.
Politiek Den Haag is verlamd door de angst voor een crash op de huizenmarkt -> beroep op de NHG
-> overheid kan voor miljarden opdraaien.
Als het goedkoper kan, zal daar natuurlijk altijd meer vraag naar zijn. Dus nee, ik denk niet dat ooit er een overschot in de sociale sector zal zijn. Althans niet zolang vrije sector stukken duurder is.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Trouwens, sociale huurwoningen doen het nog steeds goed. De wachttijden worden langer en langer.
Maar daar zijn er gewoon te weinig van.
Ik weet trouwens niet of de woningnood in de sociale huurwoning sector rechtgezet kan worden alleen maar door de scheefhuurders aan te pakken.
Sinds 2007 op 80 hectare, inmiddels 3 verkocht en de laatste is voor mezelf.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ben je al dertig jaar aan het bouwen?
Iemand die in 2007 of 2008 gekocht heeft, heeft het gewoon beter gedaan hoorquote:Op maandag 26 maart 2012 19:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Met een goed inkomen is het op dit moment gunstiger om te sparen en huis te huren in de vrije sector.
Ik denk dat er nog jaar of drie daling aan zit te komen maar dat is mijn visie.
150.000 scheefhuurders(althans inkomen boven 43000 bruto) als die uitstromen is het ook afgelopen met de wachtlijstenquote:Op maandag 26 maart 2012 20:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Trouwens, sociale huurwoningen doen het nog steeds goed. De wachttijden worden langer en langer.
Maar daar zijn er gewoon te weinig van.
Ik weet trouwens niet of de woningnood in de sociale huurwoning sector rechtgezet kan worden alleen maar door de scheefhuurders aan te pakken.
Wie zijn normaliter de verhuurders van woningen in de vrije sector? Zijn dat gewoon particuliere huizenbezitters of ook woningbouwverenigingen?quote:Op maandag 26 maart 2012 20:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Als het goedkoper kan, zal daar natuurlijk altijd meer vraag naar zijn. Dus nee, ik denk niet dat ooit er een overschot in de sociale sector zal zijn. Althans niet zolang vrije sector stukken duurder is.
Hoe weet je eigenlijk dat het tekort aan sociale huurwoningen 150000 stuks bedraagt?quote:Op maandag 26 maart 2012 20:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
150.000 scheefhuurders(althans inkomen boven 43000 bruto) als die uitstromen is het ook afgelopen met de wachtlijsten
niet in Nederland, neem ik aan, Piet?quote:Op maandag 26 maart 2012 20:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Sinds 2007 op 80 hectare, inmiddels 3 verkocht en de laatste is voor mezelf.
ook en ook verzekeraars en bankenquote:Op maandag 26 maart 2012 20:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wie zijn normaliter de verhuurders van woningen in de vrije sector? Zijn dat gewoon particuliere huizenbezitters of ook woningbouwverenigingen?
Geen idee, ik heb de wachtlijsten nooit gezien, jij welquote:Op maandag 26 maart 2012 20:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hoe weet je eigenlijk dat het tekort aan sociale huurwoningen 150000 stuks bedraagt?
Nee, ongeveer 80km onder Keulen. Prachtige omgeving daar.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
niet in Nederland, neem ik aan, Piet?
Toch knap dat je dat voor elkaar gekregen hebt met glazenwassenquote:Op maandag 26 maart 2012 20:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ook en ook verzekeraars en banken
ik woon voor 675 euro in een vrije sector woning aan een park , mooi hoor
En met de huidige situatie kun je rustig afwachten wat de markt gaat doen.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ook en ook verzekeraars en banken
ik woon voor 675 euro in een vrije sector woning aan een park , mooi hoor
Technisch gezien zijn het meer wachttijden dan wachtlijsten trouwens. Hoe langer je staat ingeschreven, hoe hoger je op de ranglijst komt voor een woning waarop je hebt gereageerd.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb de wachtlijsten nooit gezien, jij wel
De grap zit 'm altijd in 'min of meer'quote:Op maandag 26 maart 2012 20:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En met de huidige situatie kun je rustig afwachten wat de markt gaat doen.
De huidige prijsdalingen zorgen ervoor dat huren min of meer gratis is.
Hopelijk doe je zelf niet het rekenen voor je gefantaseerde projectjequote:Op maandag 26 maart 2012 20:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hoe liggen de prijsverhoudingen daar?quote:Op maandag 26 maart 2012 20:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Nee, ongeveer 80km onder Keulen. Prachtige omgeving daar.
Huren wordt geen cent goedkoper wanneer de huizenprijzen zakken. Dat maakt toch niet uit!quote:Op maandag 26 maart 2012 20:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Stel je koopt nu als starter een huis, de kans dat het in waarde daalt is zeer groot.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
De grap zit 'm altijd in 'min of meer'
quote:Op maandag 26 maart 2012 20:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Stel je koopt nu als starter een huis, de kans dat het in waarde daalt is zeer groot.
Een simpele rekensom zegt dat een paar procent al een leuke huurwoning is voor een jaar.
quote:Op maandag 26 maart 2012 20:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hopelijk doe je zelf niet het rekenen voor je gefantaseerde projectje
Dat is toch geen verdienen. Dat is hooguit vermogen behouden. Net zoals je niks verdient wanneer de beurs daalt en je cash zit.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Stel je koopt nu als starter een huis, de kans dat het in waarde daalt is zeer groot.
Een simpele rekensom zegt dat een paar procent al een leuke huurwoning is voor een jaar.
Voor 400-500k koop je daar vrijstaand huis met veel grond.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Hoe liggen de prijsverhoudingen daar?
Hangt nogal van de huurwoning af. En de regio. En je omstandigheden. Financiering. Zin om tijdelijk ergens te gaan zitten. Speculatiezin. Er hangen wel wat meer factoren omheenquote:Op maandag 26 maart 2012 20:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Duh, hier ook buiten de randstadquote:Op maandag 26 maart 2012 20:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Voor 400-500k koop je daar vrijstaand huis met veel grond.
Als je het huis koopt ipv huurt, betaal je rente aflossing en 3 jaar later blijkt het in het putje verdwenen.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is toch geen verdienen. Dat is hooguit vermogen behouden. Net zoals je niks verdient wanneer de beurs daalt en je cash zit.
Huh? Als je huur betaalt, waar verdwijnt het dan?quote:Op maandag 26 maart 2012 20:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Als je het huis koopt ipv huurt, betaal je rente aflossing en 3 jaar later blijkt het in het putje verdwenen.
Je hebt dan dus dubbel betaald.
Daar 20 hectare grond.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Duh, hier ook buiten de randstad
518k voor landhuis van 1000+ m3 op 5 hectare grond.
Dat kan wel zijn, maar dat dubbele geld, gaat dat dan naar huurders toe? Jij beweerde te kunnen verdienen met huren omdat de huizenprijzen zakten. Verdienen is voor mij: meer geld in je zak hebben dan eerst. Hoe werkt dat dan?quote:Op maandag 26 maart 2012 20:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Als je het huis koopt ipv huurt, betaal je rente aflossing en 3 jaar later blijkt het in het putje verdwenen.
Met huren verdwijnt het 1x, met kopen op dit moment 2x.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Huh? Als je huur betaalt, waar verdwijnt het dan?
Dat is geen verdienen, dat is besparenquote:Op maandag 26 maart 2012 20:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Met huren verdwijnt het 1x, met kopen op dit moment 2x.
Uiteraard geen bosgrond en genoeg mogelijkheden om kavel te splitsen.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
15 hectare bosgrond = 30.000 euro extra
Sure, doe maar een linkjequote:Op maandag 26 maart 2012 20:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Uiteraard geen bosgrond en genoeg mogelijkheden om kavel te splitsen.
ongeveer 1% per jaar over je spaarsaldo, he....quote:Op maandag 26 maart 2012 20:43 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En wat je bespaart gaat op spaarrekening, uiteindelijk ga je dan veel verdienen.
Ik beweer dat je 2x zo duur uit bent wanneer je nu een huis koopt.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, maar dat dubbele geld, gaat dat dan naar huurders toe? Jij beweerde te kunnen verdienen met huren omdat de huizenprijzen zakten. Verdienen is voor mij: meer geld in je zak hebben dan eerst. Hoe werkt dat dan?
Ok, dat kan zo zijn. Als de huizenprijzen dan nog verder blijven dalen in ieder geval.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik beweer dat je 2x zo duur uit bent wanneer je nu een huis koopt.
En een bank die graag wil onderhandelen over de hypotheek.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ongeveer 1% per jaar over je spaarsaldo, he....
Wat zullen ze doen volgens jouw visie?quote:Op maandag 26 maart 2012 20:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok, dat kan zo zijn. Als de huizenprijzen dan nog verder blijven dalen in ieder geval.
Ik ben in de war. De ene helft verklaart hier dat niemand nog een hypotheek krijgt, en volgens jou wil de bank graag onderhandelen over de hypotheek.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En een bank die graag wil onderhandelen over de hypotheek.
Wanneer je 40K meeneemt dan zijn ze ineens veel aardiger.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik ben in de war. De ene helft verklaart hier dat niemand nog een hypotheek krijgt, en volgens jou wil de bank graag onderhandelen over de hypotheek.
Je stelt toch niet dat de helft van dit topics een stelletje paupers met een grote bek maar geen centen zijn, hequote:Op maandag 26 maart 2012 20:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wanneer je 40K meeneemt dan zijn ze ineens veel aardiger.
Ik stel maar 1 ding en dat is het feit dat vrije sector huren opweegt tegen de prijsdaling.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Je stelt toch niet dat de helft van dit topics een stelletje paupers met een grote bek maar geen centen zijn, he
en hangt nogal van het te lenen bedrag af, en heel vriendelijk worden ze nooit zonder dat ze er erg veel centen aan verdienen
imho mist dat de woorden 'soms', 'in bepaalde omstandigheden' en 'waarschijnlijk'quote:Op maandag 26 maart 2012 21:00 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik stel maar 1 ding en dat is het feit dat vrije sector huren opweegt tegen de prijsdaling.
Wat elke boerenlul op zijn klompen kan aanvoelen, bedoel je?quote:Op maandag 26 maart 2012 21:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
imho mist dat de woorden 'soms', 'in bepaalde omstandigheden' en 'waarschijnlijk'
Tja. Met zo'n denkbeeld kun je nooit en te nimmer een PC kopen, laat staan een auto...quote:Op maandag 26 maart 2012 21:00 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik stel maar 1 ding en dat is het feit dat vrije sector huren opweegt tegen de prijsdaling.
Dalenquote:Op maandag 26 maart 2012 20:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wat zullen ze doen volgens jouw visie?
Wanneer je waarde ziet verdampen dan ga je vanzelf anders denken.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tja. Met zo'n denkbeeld kun je nooit en te nimmer een PC kopen, laat staan een auto...
Boeit het dat de waarde wat daalt? Mij niet in ieder geval. Ik koop een huis om naar mijn zin in te wonen. Ik moet er niet aan denken om in een huurwoning te ziten. Gratis nog niet.
Als het goedkoper zou zijn een auto te huren dan te kopen, dan huurde ik er een. Want het maakt mij echt niet uit de status is van het voertuig wat ik rijdt.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tja. Met zo'n denkbeeld kun je nooit en te nimmer een PC kopen, laat staan een auto...
Boeit het dat de waarde wat daalt? Mij niet in ieder geval. Ik koop een huis om naar mijn zin in te wonen. Ik moet er niet aan denken om in een huurwoning te ziten. Gratis nog niet.
quote:Op maandag 26 maart 2012 20:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
quote:Op maandag 26 maart 2012 20:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hopelijk doe je zelf niet het rekenen voor je gefantaseerde projectje
Denk ik ook, geen heftige crash maar een gestage daling naar een niveau dat de vraag weer gaat toenemen.quote:
Nee.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wanneer je waarde ziet verdampen dan ga je vanzelf anders denken.
Laatste 5 jaar niet en zo'n crisis kom je niet vaak tegenquote:Op maandag 26 maart 2012 21:00 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Lol nee neger, tuurlijk niet.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Goed. Maar de gemiddelde starter, die de prijzen gestaag naar beneden ziet gaan, die denkt vaak: Laat nog maar verder zakken. Beter over een jaar erin dan nu. En daar heeft hij ook weer gelijk in.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee.
(Nee, echt niet. Het zal me een zorg zijn wat mijn huis over 20 jaar waard is.)
Mij interesseert een auto ook geen reet. Als hij maar veilig en betrouwbaar is, en start als ik het contact omdraai. Hoe die eruit ziet zal me worst zijn. En daarom zou ik er ook 1 huren als het goedkoper zou zijn dan kopen.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:08 schreef LXIV het volgende:
Als het goedkoper zou zijn een auto te huren dan te kopen, dan huurde ik er een. Want het maakt mij echt niet uit de status is van het voertuig wat ik rijdt.
Ergens najaar 2008 begon die crisis.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Laatste 5 jaar niet en zo'n crisis kom je niet vaak tegen
Ehm. Neequote:Op maandag 26 maart 2012 21:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En dan is 'ie wéér te laat, omdat ie altijd denkt nog effe de laatste knaak mee proberen te pakken. Opnieuw, ik denk dat dat nogal van persoonlijke omstandigheden afhankelijk is. Niet iedereen wenst te speculeren met een dak boven het hoofd.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Goed. Maar de gemiddelde starter, die de prijzen gestaag naar beneden ziet gaan, die denkt vaak: Laat nog maar verder zakken. Beter over een jaar erin dan nu. En daar heeft hij ook weer gelijk in.
no shit Sherlockquote:Op maandag 26 maart 2012 21:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Denk ik ook, geen heftige crash maar een gestage daling naar een niveau dat de vraag weer gaat toenemen.
En daar zit het probleem, starters met goed inkomen kunnen kiezen uit het steeds grotere aanbod van vrije sector woningen.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Goed. Maar de gemiddelde starter, die de prijzen gestaag naar beneden ziet gaan, die denkt vaak: Laat nog maar verder zakken. Beter over een jaar erin dan nu. En daar heeft hij ook weer gelijk in.
Whatever makes you sleep at nightquote:Op maandag 26 maart 2012 21:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ergens najaar 2008 begon die crisis.
In Europa zijn we wat trager.
Misschien 80 km onder Keulen, maar niet in dit landje.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En daar zit het probleem, starters met goed inkomen kunnen kiezen uit het steeds grotere aanbod van vrije sector woningen.
Die kunnen ook rekenen.
Maar mensen die een huis willen kopen en dat kunnen betalen doen dat toch. Want dat huis kunnen ze helemaal naar hun zin aanpassen. Dat kan met een huurhuis niet zomaar even 123.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En daar zit het probleem, starters met goed inkomen kunnen kiezen uit het steeds grotere aanbod van vrije sector woningen.
Die kunnen ook rekenen.
Wel als je ziet dat woningen in prijs dalen, HRA onzeker is en aantal aangeboden huurhuizen toeneemt.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
En dan is 'ie wéér te laat, omdat ie altijd denkt nog effe de laatste knaak mee proberen te pakken. Opnieuw, ik denk dat dat nogal van persoonlijke omstandigheden afhankelijk is. Niet iedereen wenst te speculeren met een dak boven het hoofd.
Vrije sector in een gewilde gemeente, onder de 800 euroquote:Op maandag 26 maart 2012 21:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die kunnen ook rekenen.
35 m2. moet kunnenquote:Op maandag 26 maart 2012 21:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Vrije sector in een gewilde gemeente, onder de 800 euro
Komt U maar
Die 2 punten dus niet. Sterker nog, dat woningen dalen is nou juist de reden dat veel mensen straks een huis wél gaan kopen, en nu dus nog even wachten met kopen, dat bepleit je nota bene zelfquote:Op maandag 26 maart 2012 21:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wel als je ziet dat woningen in prijs dalen, HRA onzeker is en aantal aangeboden huurhuizen toeneemt.
In Argentinie heet dat een schoenendoos, dat dekt de ladingquote:
Nou, die markt is natuurlijk hartstikke traag. En echt speculeren vind ik het ook niet. Helemaal op de bodem stapt altijd maar één persoon in. Maar het is niet irrationeel om te wachten zolang de markt daalt.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
En dan is 'ie wéér te laat, omdat ie altijd denkt nog effe de laatste knaak mee proberen te pakken. Opnieuw, ik denk dat dat nogal van persoonlijke omstandigheden afhankelijk is. Niet iedereen wenst te speculeren met een dak boven het hoofd.
Jij snapt dat ik mijn dochter het advies geef om af te wachten.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, die markt is natuurlijk hartstikke traag. En echt speculeren vind ik het ook niet. Helemaal op de bodem stapt altijd maar één persoon in. Maar het is niet irrationeel om te wachten zolang de markt daalt.
Waar huurt je dochter nu?quote:Op maandag 26 maart 2012 21:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Jij snapt dat ik mijn dochter het advies geef om af te wachten.
Een huis wat te koop staat.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waar huurt je dochter nu?
Natuurlijk is het speculeren. Zoals het vroeger speculeren omhoog was, is het nu speculeren omlaag. Ja, logisch, wachten zolang de markt daalt. Maar tot wanneer is dat? Dat is hetzelfde als mensen die met een AEX op 200 dachten, laat ik wachten totdat ie op 150 staat. En als ie 150 had geraakt, hadden ze gedacht, 100 lukt ook nog wel, ff wachten. Dat zijn mensen die simpelweg niet in de markt meedoen, want overigens een valide keuze kan zijn.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, die markt is natuurlijk hartstikke traag. En echt speculeren vind ik het ook niet. Helemaal op de bodem stapt altijd maar één persoon in. Maar het is niet irrationeel om te wachten zolang de markt daalt.
De huizenmarkt is niet te vergelijken met AEX.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Natuurlijk is het speculeren. Zoals het vroeger speculeren omhoog was, is het nu speculeren omlaag. Ja, logisch, wachten zolang de markt daalt. Maar tot wanneer is dat? Dat is hetzelfde als mensen die met een AEX op 200 dachten, laat ik wachten totdat ie op 150 staat. En als ie 150 had geraakt, hadden ze gedacht, 100 lukt ook nog wel, ff wachten. Dat zijn mensen die simpelweg niet in de markt meedoen, want overigens een valide keuze kan zijn.
Daar heb ik mijn oude dag geregeld, die is voor mij wat dichterbij dan meeste andere in dit topic.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik gok 80 km ten zuiden van Keulen
Het ging mij om de gedachtengang en daadkracht van de speculanten. Die is namelijk hetzelfde.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De huizenmarkt is niet te vergelijken met AEX.
Die is vele malen trager.
Dat lijkt mij buitengewoon onmogelijkquote:Op maandag 26 maart 2012 21:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Daar heb ik mijn oude dag geregeld, die is voor mij wat dichterbij dan meeste andere in dit topic.
Nog net jaren 50.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dat lijkt mij buitengewoon onmogelijk
Voor hoeveel staat het te koop, voor hoeveel huurt het ze het? Welke kosten neemt ze zelf voor haar rekening en wat gebeurt er als het verkocht wordt?quote:
Dat ga ik jou niet aan de neus hangen.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Voor hoeveel staat het te koop, voor hoeveel huurt het ze het? Welke kosten neemt ze zelf voor haar rekening en wat gebeurt er als het verkocht wordt?
Ik doelde eigenlijk eerder op het feit dat hier een aantal begin veertigers rondlopen als pensionadosquote:
Ik heb ook 3x flink gecashed, of dat nu mijn kunde was, waag ik te betwijfelen.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk eerder op het feit dat hier een aantal begin veertigers rondlopen als pensionados
Sunchildquote:Op maandag 26 maart 2012 21:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik heb ook 3x flink gecashed, of dat nu mijn kunde was, waag ik te betwijfelen.
Jij bent diegene die opschept dat je je dochter zo goed hebt geadviseerdquote:Op maandag 26 maart 2012 21:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat ga ik jou niet aan de neus hangen.
Ja die heeft de huizen over een tijdje voor het uitzoeken.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Jij bent diegene die opschept dat je je dochter zo goed hebt geadviseerd
Ga je nu die vragen beantwoorden, kan je je goede adviezen ook aantonenquote:Op maandag 26 maart 2012 21:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja die heeft de huizen over een tijdje voor het uitzoeken.
Dat heeft iedereen die een goed genoeg inkomen heeft en maar lang genoeg spaart. Beetje een open deur die je nu intrapt.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja die heeft de huizen over een tijdje voor het uitzoeken.
Kom je daar nu pas achter?quote:Op maandag 26 maart 2012 21:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat heeft iedereen die een goed genoeg inkomen heeft en maar lang genoeg spaart. Beetje een open deur die je nu intrapt.
Ik heb piet nog nooit op iets buitengewoons kunnen betrappen.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat heeft iedereen die een goed genoeg inkomen heeft en maar lang genoeg spaart. Beetje een open deur die je nu intrapt.
Nee, natuurlijk niet. Ik heb 't op dezelfde manier gedaan.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Kom je daar nu pas achter?
Had het over die open deurquote:Op maandag 26 maart 2012 21:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Ik heb 't op dezelfde manier gedaan.
Oh dat. Nee, ik ook dat niet, maar dan mag het nog af en toe wel een keer benoemd worden.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Had het over die open deur
Ik weet het niet maar volgens mij neemt je saldo op je rekening ook toe als je een woning hebt en minder geld uitgeeft dan er binnen komt
Het licht van Fok: Als je een woning huurt in de vrije sector kan je vervolgens sparen om een woningen te kunnen komenquote:Op maandag 26 maart 2012 22:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh dat. Nee, ik ook dat niet, maar dan mag het nog af en toe wel een keer benoemd worden.
Dat schijnt zo te zijn ja, maar dat zijn maar geruchten..
Ik verdenk de admins er zelfs van dat ze af en toe de volgnummers van deze reeks random shufflen.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:30 schreef LXIV het volgende:
Het is trouwens wel opmerkelijk dat de discussie na 186 topics (van 300 posts) nog steeds gaat over de vraag of het nu goed of niet goed is om een huis te kopen.
Inderdaad, en ik geef mijn dochter goede raad.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:30 schreef LXIV het volgende:
Het is trouwens wel opmerkelijk dat de discussie na 186 topics (van 300 posts) nog steeds gaat over de vraag of het nu goed of niet goed is om een huis te kopen. Wat mij betreft bepaalt dat iedereen toch voor zichzelf.
Je kunt wel besluiten wel of niet te speculeren. Je kunt wel verwachten dat de prijs stijgt of daalt. Maar de discussie of het in bezit hebben van een huis nu een lust of een last is, dat is geen discussie, dat is een kwestie van gevoel. Ieder voor zich dus.
Ja klopt, het is eik een open deur.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb wat paarden gefokt en op Italiaanse motorfietsen gereden.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb piet nog nooit op iets buitengewoons kunnen betrappen.
Rekenen en logisch nadenken vast nietquote:Op dinsdag 27 maart 2012 02:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik heb wat paarden gefokt en op Italiaanse motorfietsen gereden.
Het laatste paard dat kon rekenen en logisch nadenken was idd Mr. Ed. Of was dat een ezel?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 09:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Rekenen en logisch nadenken vast niet
Is dat wel zo? Ik denk dat een hoop mensen zijn ingestapt in het nationale piramidespel met de aanname dat ze op deze manier 'goed bezig' waren. Als nu blijkt dat ze vast komen te zitten omdat het Ponzi spel geen nieuwe instroom meer hoeft te verwachten voor de voorzienbare toekomst is het toch echt de harde realiteit dat huizenleasen niet zo heel erg 'slim' is.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:30 schreef LXIV het volgende:
Het is trouwens wel opmerkelijk dat de discussie na 186 topics (van 300 posts) nog steeds gaat over de vraag of het nu goed of niet goed is om een huis te kopen. Wat mij betreft bepaalt dat iedereen toch voor zichzelf.
Je kunt wel besluiten wel of niet te speculeren. Je kunt wel verwachten dat de prijs stijgt of daalt. Maar de discussie of het in bezit hebben van een huis nu een lust of een last is, dat is geen discussie, dat is een kwestie van gevoel. Ieder voor zich dus.
Dat hangt af van de prijs die je ervoor wil betalen. Je kunt ook er vanuit gaan dat de bodem nu bereikt is en dat je graag wat meer per maand betaalt om helemaal eigenaar te kunnen zijn en in het huis te kunnen investeren. Dat is gewoon een mening.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Ik denk dat een hoop mensen zijn ingestapt in het nationale piramidespel met de aanname dat ze op deze manier 'goed bezig' waren. Als nu blijkt dat ze vast komen te zitten omdat het Ponzi spel geen nieuwe instroom meer hoeft te verwachten voor de voorzienbare toekomst is het toch echt de harde realiteit dat huizenleasen niet zo heel erg 'slim' is.
Wat was er niet normaal aan?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 09:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
/edit/ vraag het eens op een normale manier
Geen antwoordquote:Op maandag 26 maart 2012 21:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Voor hoeveel staat het te koop, voor hoeveel huurt het ze het? Welke kosten neemt ze zelf voor haar rekening en wat gebeurt er als het verkocht wordt?
Geen antwoordquote:Op maandag 26 maart 2012 21:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Vrije sector in een gewilde gemeente, onder de 800 euro
Komt U maar
De VVD met haar anti-liberale taboesquote:'Hypotheekrenteaftrek taboe in Catshuis'
AMSTERDAM – Tijdens de onderhandelingen in het Catshuis over een nieuw bezuinigings- en hervormingspakket wordt er niet gesproken over de aanpak van de hypotheekrenteaftrek.
Volgens Stef Blok, fractievoorzitter van de VVD ligt hier een taboe op. Dit bericht de Leeuwarder Courant dinsdag.
Blok bracht maandag een werkbezoek aan Drachten, waar hij sprak met Friese VVD-bestuurders en politici.
Blok is een van de zes onderhandelaars die namens de drie gedoogpartners VVD, CDA en PVV onderhandelen over een nieuw pakket aan bezuinigingen en hervormingen.
bron: nu.nl
Goed... iedereen kan zich beroepen op zijn of haar mening destijds maar dat wil niet zeggen dat iedereen achteraf even blij is met zijn of haar mening destijds. We hebben beiden een goed punt, het is namelijk een gevoel wat veroorzaakt word door de nieuwe realiteitquote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat hangt af van de prijs die je ervoor wil betalen. Je kunt ook er vanuit gaan dat de bodem nu bereikt is en dat je graag wat meer per maand betaalt om helemaal eigenaar te kunnen zijn en in het huis te kunnen investeren. Dat is gewoon een mening.
Als je hun handvest leest weet je dat ze helemaal niets met 'een man, een man...' hebben. Het enige wat telt is profiteren zolang het kan... linksom of rechtsom willen VVD'ers maar 1 ding en dat is hun zakken blijven vullen. Principes en idealen zijn er voor de show, niet om ze daadwerkelijk waar te maken of hoog te houden.quote:
Ze doen gewoon wat hun momenteel het beste uitkomt, als de achterban morgen een manier ontdekt om geld te verdienen met de afschaffing van de HRA dan zijn ze direct om.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ze doen gewoon wat ze beloofd hebben, maar misschien kan je proberen om op de materie in te gaan in plaats van je standaard geblaat te gaan copy-pasten
Precies, ze voeren hun verkiezingsbelofte uitquote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ze doen gewoon wat hun momenteel het beste uitkomt, als de achterban morgen een manier ontdekt om geld te verdienen met de afschaffing van de HRA dan zijn ze direct om.
In dat geval zou jij er perfect bij passen, want dat is exact wat jij doet. Op een forum jarenlang blaten en ondertussen passief zitten te wachten tot de lucht uit de bel loopt zodat jij, in jouw ogen, ook de mogelijkheid krijgt om een huis te kopen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ze doen gewoon wat hun momenteel het beste uitkomt, als de achterban morgen een manier ontdekt om geld te verdienen met de afschaffing van de HRA dan zijn ze direct om.
Dat is inderdaad wat het nieuws zegt. Maar als je eens rondvraagt bij mensen (heb ik gedaan) dan is er echt helemaal niemand die een daling van een huisprijs iets interesseert als het huis niet te koop staat.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Ik denk dat een hoop mensen zijn ingestapt in het nationale piramidespel met de aanname dat ze op deze manier 'goed bezig' waren. Als nu blijkt dat ze vast komen te zitten omdat het Ponzi spel geen nieuwe instroom meer hoeft te verwachten voor de voorzienbare toekomst is het toch echt de harde realiteit dat huizenleasen niet zo heel erg 'slim' is.
Hoe kan ik er actief aan bijdragen dat de prijzen gaan dalen? Juist.... door niet te kopenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:16 schreef CoolGuy het volgende:
In dat geval zou jij er perfect bij passen, want dat is exact wat jij doet. Op een forum jarenlang blaten en ondertussen passief zitten te wachten tot de lucht uit de bel loopt zodat jij, in jouw ogen, ook de mogelijkheid krijgt om een huis te kopen.
Hoe kan ik eraan bijdragen om meer te besteden te krijgen? Juist... door nu niks uit te geven.quote:Dat, terwijl je ook moeite had kunnen doen om wat meer te besteden te krijgen, maar dat zou betekenen dat je daadwerkelijk iets moet doen, en daar heb jij helemaal geen zin in. JIj wil alles op een presenteerblaadje aangereikt krijgen.
Wat wil je hiermee zeggen met meerdere miljoenen koophuizen?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
40.000 hypotheken hebben een betalingsachterstand van meer dan 3 maanden
Vertel het iedereen, het schip gaat zinken
Als je de lasten kan betalen en niet hoeft te verhuizen is er waarschijnlijk ook niets aan de hand.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dat is inderdaad wat het nieuws zegt. Maar als je eens rondvraagt bij mensen (heb ik gedaan) dan is er echt helemaal niemand die een daling van een huisprijs iets interesseert als het huis niet te koop staat.
Het interesseert mij ook echt geen reet dat ik mijn eerste huis gekocht hebt bijna op de top in 2009. Ik kan er echt niet wakker om liggen.
Grapjas. Je kúnt niet eens kopen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Hoe kan ik er actief aan bijdragen dat de prijzen gaan dalen? Juist.... door niet te kopen
Je hebt ook niks uit te gevenquote:Hoe kan ik eraan bijdragen om meer te besteden te krijgen? Juist... door nu niks uit te geven.
Mooi, dan zijn we het daar over eens. Maar wat is dan het supergrote probleem? Of geloof jij het superopgeblazen verhaal dat we allemaal armer worden op papier? Met papier, dat je een huis hebt, kan je geen brood kopenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als je de lasten kan betalen en niet hoeft te verhuizen is er waarschijnlijk ook niets aan de hand.
En dat geldt voor tig mensen. De enige mensen die in de shit komen zijn de mensen die een huis hebben gekocht op 2 inkomens waarbij de relatie verbroken is etc.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als je de lasten kan betalen en niet hoeft te verhuizen is er waarschijnlijk ook niets aan de hand.
Nee. Sowieso is die hele overwaarde nauwelijks interessant als je gewoon ergens naar je zin woont en je lasten kunt betalen. Maar als die nu 100.000 euro is heb je daar ook niks aan.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat het nieuws zegt. Maar als je eens rondvraagt bij mensen (heb ik gedaan) dan is er echt helemaal niemand die een daling van een huisprijs iets interesseert als het huis niet te koop staat.
Het interesseert mij ook echt geen reet dat ik mijn eerste huis gekocht hebt bijna op de top in 2009. Ik kan er echt niet wakker om liggen.
Een maar een kleine fractie van de totale huizenbezitters, maar wel janken op TV, waardoor het lijkt dat die groep groot is.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En dat geldt voor tig mensen. De enige mensen die in de shit komen zijn de mensen die een huis hebben gekocht op 2 inkomens waarbij de relatie verbroken is etc.
Maar dat is niet het probleem van de markt. Dat is het probleem van die mensen, die blijkbaar op 1 salaris geen huis konden kopen of dat huis niet groot genoeg was naar hun zin. Maar dat is hun eigen keuze geweest, dat is verder door niemand veroorzaakt dan door hunzelf.
Er zijn ook mensen die nu een huis kunnen kopen. Die zijn er. Die hebben gewoon meer te besteden. Ik bedoel, volgens jouw redenering is het ook het gunstigste als de prijs van Ferrari's laag is, want dan kunnen (meer) mensen een ferrari kopen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Sowieso is die hele overwaarde nauwelijks interessant als je gewoon ergens naar je zin woont en je lasten kunt betalen. Maar als die nu 100.000 euro is heb je daar ook niks aan.
Daarom snap ik ook niet dat veel mensen 5 jaar geleden stonden te juichen als de huizenprijzen weer gestegen waren. Want dan waren ze op papier rijker geworden, terwijl ze dat geld nooit zouden kunnen cashen. Is hetzelfde verhaal, maar dan andersom.
Lage huizenprijzen zijn wat dat betreft toch het gunstigste. Want daarmee kunnen mensen instappen, en dat is niet ten nadele van diegenen die al een huis hebben.
Ik snap dat wel hoor, dat mensen juichen... Ze zijn namelijk aangestoken door de media.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Sowieso is die hele overwaarde nauwelijks interessant als je gewoon ergens naar je zin woont en je lasten kunt betalen. Maar als die nu 100.000 euro is heb je daar ook niks aan.
Daarom snap ik ook niet dat veel mensen 5 jaar geleden stonden te juichen als de huizenprijzen weer gestegen waren. Want dan waren ze op papier rijker geworden, terwijl ze dat geld nooit zouden kunnen cashen. Is hetzelfde verhaal, maar dan andersom.
Lage huizenprijzen zijn wat dat betreft toch het gunstigste. Want daarmee kunnen mensen instappen, en dat is niet ten nadele van diegenen die al een huis hebben.
Je begreep het sarcasme niet, jammerquote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee zeggen met meerdere miljoenen koophuizen?
We gaan niet alleen armer worden op papier... was dat maar waar... We gaan allemaal armer worden.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Mooi, dan zijn we het daar over eens. Maar wat is dan het supergrote probleem? Of geloof jij het superopgeblazen verhaal dat we allemaal armer worden op papier? Met papier, dat je een huis hebt, kan je geen brood kopen
QFT... alleen de banksters en bouwmaffia zaten te springen om die hogere prijzen, die krijgen nu mooi het deksel op de neus.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:31 schreef LXIV het volgende:
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
We gaan niet alleen armer worden op papier... was dat maar waar... We gaan allemaal armer worden.
De afgunst druipt er vanafquote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:42 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
QFT... alleen de banksters en bouwmaffia zaten te springen om die hogere prijzen, die krijgen nu mooi het deksel op de neus.
Een struisvogel moet ook eten...quote:
Nope..... leedvermaakquote:
Ik denk dat die banksters uiteindelijk als laatste lachen. Er zit een of andere gast die te lui is om te werken op een forum wat dingetjes te roepen. That'll show 'em!quote:
Waarom is er toch zo'n aversie tegen de bouwers? Ik neem aan dat je de bouwbedrijven bedoeld? Ik hoor heel vaak dat, dat allemaal maar corrupt is. Maar op een enkele uitzondering na is dat niet zo. (En die uitzonderingen zitten in elke branche dan ook, in geen enkel werkgebied is iedereen "schoon")quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:42 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
QFT... alleen de banksters en bouwmaffia zaten te springen om die hogere prijzen, die krijgen nu mooi het deksel op de neus.
Ik ben blij dat ik ook voor hen een beetje entertainment kan verzorgenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:47 schreef CoolGuy het volgende:
Ik denk dat die banksters uiteindelijk als laatste lachen. Er zit een of andere gast die te lui is om te werken op een forum wat dingetjes te roepen. That'll show 'em!![]()
Vooral als zij al lang en breed binnen zijn en ergens op een tropisch eiland van hun geld liggen te genieten. Nou nou nou, wat een leedvermaak heb je dan zeg, sjonge jonge jonge.
Ik denk niet eens dat ze uberhaupt bezig zijn met jouw bestaanquote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik ook voor hen een beetje entertainment kan verzorgen
Met de bouwmaffia bedoel ik het hele complex van banken, makelaars, projectontwikkelaars, hypotheekverstrekkers, adviesbureau's, grondspeculanten en overeheden. De overheid hield het monopoly in stand zodat zij en haar commerciele partners maximaal konden profiteren. Feitelijk is er geen vrije markt m.b.t. vastgoed in Nederland. Nu de samenwerking tussen de banken, overheden en bouwsector spaak loopt kunnen we misschien weer beetje bij beetje wat van onze verloren vrijheden opeisen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:55 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Waarom is er toch zo'n aversie tegen de bouwers? Ik neem aan dat je de bouwbedrijven bedoeld? Ik hoor heel vaak dat, dat allemaal maar corrupt is. Maar op een enkele uitzondering na is dat niet zo. (En die uitzonderingen zitten in elke branche dan ook, in geen enkel werkgebied is iedereen "schoon")
Inderdaad Xeno. Dat jij geen huis kunt kopen ligt aan de partijen die je nu net opnoemt. Vooral niet aan jezelf. Vooral dat niet.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Met de bouwmaffia bedoel ik het hele complex van banken, makelaars, projectontwikkelaars, hypotheekverstrekkers, adviesbureau's, grondspeculanten en overeheden. De overheid hield het monopoly in stand zodat zij en haar commerciele partners maximaal konden profiteren. Feitelijk is er geen vrije markt m.b.t. vastgoed in Nederland. Nu de samenwerking tussen de banken, overheden en bouwsector spaak loopt kunnen we misschien weer beetje bij beetje wat van onze verloren vrijheden opeisen.
Here we go...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:08 schreef Ender_W het volgende:
hmm, ik dacht dat TRU inderdaad een deurtje verder was.
Heb je ook een onderbouwing van jou beweringen? Aangezien het, in mijn beleving, een en al kolder is. Maar als jij daar feiten voor hebt ben ik zeer geīnteresseerd.
[offtopic]quote:
Run, run while you can! Voor ons is het te laat maar jij kunt nog wegkomen!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:11 schreef Ender_W het volgende:
[..]
[offtopic]
Moet ik 186 delen teruglezen? Welk deel raad je aan?
[/offtopic]
Jouw "oplossing" is meebieden in het piramidespel, waarbij iedereen die instapt zorgt voor hogere prijzen. Dat is natuurlijk geen werkelijke oplossing, maar slechts een verschuiving van het probleem.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Inderdaad Xeno. Dat jij geen huis kunt kopen ligt aan de partijen die je nu net opnoemt. Vooral niet aan jezelf. Vooral dat niet.
Ik ben niet bezig met 'oplossingen'. Ik wil X doen. Ik kijk of ik X kan doen, en als ik dat niet kan, dan doe ik X niet en dan zeur ik ook niet over dat ik X niet kan.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Jouw "oplossing" is meebieden in het piramidespel, waarbij iedereen die instapt zorgt voor hogere prijzen. Dat is natuurlijk geen werkelijke oplossing, maar slechts een verschuiving van het probleem.
quote:Op maandag 26 maart 2012 20:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan iemand effe een berichtje geven als Xeno weer uitgeblaat is, dan doe ik tot die tijd wat andere dingen
Als ik X niet kan of wil doen dan doe ik X niet. Vervolgens ga ik kijken wat ik kan veranderen waardoor ik X wel wil of kan doen. In dit geval bestaat dat uit het wachten totdat het realiteitsbesef aanbreekt dat huizen te hoog gewaardeerd zijn en men niet langer bereid is de hoofdprijs te betalen, dat besef is nu overal aan het ontstaan. Het gevolg daarvan is dat de deelnemers aan het piramidespel heel zenuwachtig beginnen te worden omdat 'zekerheden' onder hun voeten vandaan vallen. Dit terwijl de zekerheid dat huizen weer betaalbaarder gaan worden met de dag toenemen voor hen die wachten in te stappen. Cheers...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:44 schreef CoolGuy het volgende:
Hier zitten mensen die X willen doen, maar niet kunnen doen. Vervolgens beginnen ze te zeuren dat ze X niet kunnen doen en zoeken ze de schuld overal behalve bij zichzelf.
Tja... wil je beweren dat we een open en transparante woningmarkt hebben? Als dat zo was dan hadden de prijzen zich reeds geconvergeerd naar het nieuwe niveau van 'betaalbaarheid'. Echter zitten we nu nog in de fase waarin overheden, banken en speculanten proberen te achterhalen waar ze hun verliezen kunnen neerleggen. Dat is geen complottheorie, dat is gewoon de realiteit die je overal om je heen kan zien in de financiele wereld.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:08 schreef Ender_W het volgende:
hmm, ik dacht dat TRU inderdaad een deurtje verder was.
Heb je ook een onderbouwing van jou beweringen? Aangezien het, in mijn beleving, een en al kolder is. Maar als jij daar feiten voor hebt ben ik zeer geīnteresseerd.
Wat JIJ kunt veranderen is dat je eens gaat werken en fatsoenlijk geld gaat verdienen in plaats van je hand ophouden voor een paar grijpstuivers. Dat wachten is niet iets wat jij 'kunt veranderen'. Je hebt de keuze tussen zorgen dat je meer geld krijgt of wachten tot de prijzen zakken en dat laatste kost gewoon veel minder moeite. Maar dat is niet iets veranderen, dat is gewoon iets moeten doen omdat je niet anders wilquote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als ik X niet kan of wil doen dan doe ik X niet. Vervolgens ga ik kijken wat ik kan veranderen waardoor ik X wel wil of kan doen. In dit geval bestaat dat uit het wachten totdat het realiteitsbesef aanbreekt dat huizen te hoog gewaardeerd zijn en men niet langer bereid is de hoofdprijs te betalen, dat besef is nu overal aan het ontstaan. Het gevolg daarvan is dat de deelnemers aan het piramidespel heel zenuwachtig beginnen te worden omdat 'zekerheden' onder hun voeten vandaan vallen. Dit terwijl de zekerheid dat huizen weer betaalbaarder gaan worden met de dag toenemen voor hen die wachten in te stappen. Cheers...
Blijkt dat de aantal mensen met een vaste baan en eigen spaargeld ook is opgedroogd, maar wel hebben we meer Zelfstandigen Zonder Poenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
Blijft het feit dat de aanvoer van nieuwe kopers ernstig opgedroogd is.
Dat komt omdat die allemaal privaat gaan hurenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
Blijft het feit dat de aanvoer van nieuwe kopers ernstig opgedroogd is.
Jouw vragen laat ik open staan, gewoon omdat het kan.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat komt omdat die allemaal privaat gaan huren
Maar Piraat ga je die vragen nog beantwoorden zodat je misschien serieus te nemen bent?
Niet serieus te nemen dusquote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Jouw vragen laat ik open staan, gewoon omdat het kan.
Ik zuig het uit mijn duim.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Niet serieus te nemen dus
Wist ik alquote:
Heel plat gezegd is de huizenmarkt vrij transparant toch? Ik zie een huis, ik doe een bod en het bod wordt wel/niet geaccepteerd. Blijft het huis onverkocht dan is de prijs voor dat huis op die locatie blijkbaar te hoog. Wordt het huis snel verkocht dan is de vraagprijs blijkbaar redelijk.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Tja... wil je beweren dat we een open en transparante woningmarkt hebben? Als dat zo was dan hadden de prijzen zich reeds geconvergeerd naar het nieuwe niveau van 'betaalbaarheid'. Echter zitten we nu nog in de fase waarin overheden, banken en speculanten proberen te achterhalen waar ze hun verliezen kunnen neerleggen. Dat is geen complottheorie, dat is gewoon de realiteit die je overal om je heen kan zien in de financiele wereld.
Voor verkopers waarvan hypotheek lager is dan waarde van het huis gaat dat op inderdaad.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:45 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Heel plat gezegd is de huizenmarkt vrij transparant toch? Ik zie een huis, ik doe een bod en het bod wordt wel/niet geaccepteerd. Blijft het huis onverkocht dan is de prijs voor dat huis op die locatie blijkbaar te hoog. Wordt het huis snel verkocht dan is de vraagprijs blijkbaar redelijk.
Nu de huizenprijzen dalende zijn is het inderdaad duidelijk dat de prijzen hoog waren. In mijn beleving is ook zo dat de prijzen op dit moment aan het normaliseren zijn. (En ik verwacht dat, dat nog wel een jaartje aanhoudt (mening, verwachting -> geen feit)).
Boeiendquote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Voor verkopers waarvan hypotheek lager is dan waarde van het huis gaat dat op inderdaad.
Een andere groep kan simpelweg niet verkopen vanwege restschuld.
Onzin, ik begrijp dat niet een ieder het kan. Maar er zijn er zat die het wel kunnen. Ik heb zelf de keuze gemaakt om mijn huis met verlies te verkopen. En nu dat verlies te nemen in de vorm van een lening alles af te betalen. Er is bijna altijd een mogelijkheid en soms moet je, je verlies kunnen, willen en durven accepteren.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Voor verkopers waarvan hypotheek lager is dan waarde van het huis gaat dat op inderdaad.
jawel want dat is exact het criterium.quote:
Mensen die niet willen verkopen omdat ze restschuld hebben, waarom zou dat mij precies moeten boeien.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:09 schreef Artimunor het volgende:
[..]
jawel want dat is exact het criterium.
ook is het een beetje een dooddoener om al die mensen met restschuld die vast zitten als 'boeiend' te bestempelen.
of al die starters die vast zitten.
of al die huurders die gepakt gaan worden door de stuiptrekkingen van de koopwoningmarkt.
als je dat 'boeiend' vind, waarom post je hier dan?
Die mensen met restschuld hebben zelf die handtekening gezet. Die starters die vastzitten hebben ook zelf hun handtekening gezet. Als je geen veel te duur huis koopt eigenlijk voor je budget hoef je ook geen belachelijke prijzen voor je huis te vragen om 'gelijk te spelen' als je 't wil verkopen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:09 schreef Artimunor het volgende:
[..]
jawel want dat is exact het criterium.
ook is het een beetje een dooddoener om al die mensen met restschuld die vast zitten als 'boeiend' te bestempelen.
of al die starters die vast zitten.
of al die huurders die gepakt gaan worden door de stuiptrekkingen van de koopwoningmarkt.
als je dat 'boeiend' vind, waarom post je hier dan?
Bijna al mijn eigendommen hebben een restschuld als ik ze verkoop.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat zijn de uitersten, heleboel starters zitten vast in hun appartement of flatje en doorstromen kunnen ze voorlopig vergeten.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die mensen met restschuld hebben zelf die handtekening gezet. Die starters die vastzitten hebben ook zelf hun handtekening gezet. Als je geen veel te duur huis koopt eigenlijk voor je budget hoef je ook geen belachelijke prijzen voor je huis te vragen om 'gelijk te spelen' als je 't wil verkopen.
Als je er uit moet omdat je de lasten niet meer kunt betalen vanwege verlies van 1 van de 2 banen waarop de hypotheek is afgesloten...ja eigen schuld.
Ik zit ook vast in mijn huidige baan, carriere maken kan ik voorlopig vergeten.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat zijn de uitersten, heleboel starters zitten vast in hun appartement of flatje en doorstromen kunnen ze voorlopig vergeten.
Klopt, en mensen moeten wennen aan het feit dat ook een huis in waarde daalt in een gezonde markt.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:16 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Bijna al mijn eigendommen hebben een restschuld als ik ze verkoop.
Dat is natuuurlijk ook zo logisch als wat. Waarom zou de volgende koper elke keer meer moeten betalen voor wat uitgeleefde bakstenen. als je nagaat is het van de zotte.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Klopt, en mensen moeten wennen aan het feit dat ook een huis in waarde daalt in een gezonde markt.
Met als kanttekening dat we nog heel ver van die gezonde markt af zitten...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Klopt, en mensen moeten wennen aan het feit dat ook een huis in waarde daalt in een gezonde markt.
Staat een huis op een leuk stuk grond wat op een mooie locatie ligt dan verandert de waarde.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat is natuuurlijk ook zo logisch als wat. Waarom zou de volgende koper elke keer meer moeten betalen voor wat uitgeleefde bakstenen. als je nagaat is het van de zotte.
Omdat een huis, mits periodiek klein en om de zoveel jaar groot onderhoud gepleegd wordt, gewoon bijna oneindig lang meegaat? Een houten balk verrot niet in een binnenklimaat, een betonnen vloer idem dito. Een goed dak gaat ook twintig jaar mee of langer (voor dakpannen zeker), zelfde als met kozijnen, bakstenen (>100 jaar), etc.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat is natuuurlijk ook zo logisch als wat. Waarom zou de volgende koper elke keer meer moeten betalen voor wat uitgeleefde bakstenen. als je nagaat is het van de zotte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |