abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:58:32 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_109410256
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: Gezonde ontbijt/lunch keuzes

*O* MEET *O*
We hebben het idee opgepakt om binnenkort een keer te gaan meeten.
Dit geven we nog verder vorm. Enthousiast? Meld het even!

Dieetclub-Meet
Wanneer? ergens in Mei ( nog nader te bepalen
Waar? Ergens centraal, de woonplaatsen zijn nu:
Utrecht
Den Haag
Groningen 2x
Maastricht
Dordrecht
Eindhoven
Tilburg
Enschede
Wat? Picknicken in een park met een wandeltocht er voor/na

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks:

Silmarwen

Deerntie:

Selestha:

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 23-03-2012 10:03:12 ]
disclaimer
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:59:33 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_109410321
etentje was supergezellig, bewust de teugels laten varen. Durf wel niet zo goed op de weegschaal morgen maar ach, ik ben overall zo streng voor mezelf dat een keer bewust loslaten wel eens goed voor me is :')
disclaimer
pi_109410935
quote:
99s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:59 schreef Stormqueen het volgende:
etentje was supergezellig, bewust de teugels laten varen. Durf wel niet zo goed op de weegschaal morgen maar ach, ik ben overall zo streng voor mezelf dat een keer bewust loslaten wel eens goed voor me is :')
Goed zo! Lief zijn voor jezelf is ook gezond ;).
Spoilers!
  donderdag 22 maart 2012 @ 23:25:54 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_109412044
ik voel mezelf echt tien kilo zwaarder maar de weegschaal gaf slechts een kilo meer aan dan vanmorgen. Valt alleszins mee :D
disclaimer
pi_109416250
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 23:25 schreef Stormqueen het volgende:
ik voel mezelf echt tien kilo zwaarder maar de weegschaal gaf slechts een kilo meer aan dan vanmorgen. Valt alleszins mee :D
Dat had ik ook vanmorgen! Nu heb ik echter een lekkere voedselvergiftiging te pakken, dus die kilo zal er wel snel weer af zijn :')
My salvation lies in your love..
  vrijdag 23 maart 2012 @ 07:14:57 #6
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_109417065
Zo een week lopen kutten en meteen weer op de 90. Verdomme. Dus nu weer goed doen. -.-
pi_109417080
Zo, ondanks dat ik het allemaal niet zo goed bijhou atm (topic) ga ik niet slecht. Ik zit weer bijna op mijn laagste gewicht ooit. Dat is op zich mooi natuurlijk, maar ja heb de cirkel nog steeds niet weten te doorbreken, waarbij ik dat gewicht aantik, ik weer 3/5 kilo aankom, ik weer ga opletten tot ik dat gewicht aantik, weer 3/5 aankom, naja jullie snappen de cirkel :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 23 maart 2012 @ 08:02:27 #8
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_109417460
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 07:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zo, ondanks dat ik het allemaal niet zo goed bijhou atm (topic) ga ik niet slecht. Ik zit weer bijna op mijn laagste gewicht ooit. Dat is op zich mooi natuurlijk, maar ja heb de cirkel nog steeds niet weten te doorbreken, waarbij ik dat gewicht aantik, ik weer 3/5 kilo aankom, ik weer ga opletten tot ik dat gewicht aantik, weer 3/5 aankom, naja jullie snappen de cirkel :')
wordt je er erg ongelukkig van?? zo lang de 3/5 kilo niet 8/10 kilo wordt..
ik denk dat iedereen sowieso een schommelend gewicht heeft..

hier is het semi waardeloos.. ik eet meer, maar merk ook dat ik meer energie heb/minder moe ben..
ben alleen benieuwd hoe eea er uitziet als ik thuis weer op de weegschaal kan staan :P :X
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_109417485
Ja hoi ik ben er weer. Weegschaal nog steeds rotsvast op 85 kilo uiteraard maar dat mag de pret niet drukken. Vandaag de gebruikelijke bammetjes en 2 stuks fruit mee en vanavond een ouderwets bord aardappels met bietjes :'). Oh en een saucijs. Waardoor we weer strak op de 1800 kcal's uitkomen.

Morgenochtend sporten denk ik :).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 23 maart 2012 @ 08:05:43 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_109417498
hier is de uiteindelijke schade slechts 500 gram, dat valt me erg mee. Wel nog steeds een volle maag voor mijn gevoel. Ben het echt niet meer gewend :')
disclaimer
pi_109417670
Boh spierpijn.
Ik ga zo boodschappen doen om de Fajita's van Motorbloempjes blog te maken, lijkt me erg yumyum :Y)
La musique elle me sourit et je ferme les yeux, l'hôtesse se barre, non c'est j'm en balance
La musique... la musique, Électronique, électronique, électronique..
pi_109418217
Hier na een fietstochtje op kantoor :9 Met een lekkere, vers geblenderde, smoothie :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 maart 2012 @ 09:10:34 #13
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_109418530
Vanmorgen even twee broeken uit de kast getrokken die ik al zeker vijf jaar niet meer aangehad heb, want gekocht na mijn succesvolle afvalactie... ik kan ze weer aan :o weliswaar nog ietwat muffintop, maar hee, ik zit nu gewoon weer op mijn laagste gewicht sinds september 2007!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_109418545
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:10 schreef Sjeen het volgende:
Vanmorgen even twee broeken uit de kast getrokken die ik al zeker vijf jaar niet meer aangehad heb, want gekocht na mijn succesvolle afvalactie... ik kan ze weer aan :o weliswaar nog ietwat muffintop, maar hee, ik zit nu gewoon weer op mijn laagste gewicht sinds september 2007!
Tof :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_109418579
quote:
*O*
La musique elle me sourit et je ferme les yeux, l'hôtesse se barre, non c'est j'm en balance
pi_109418593
quote:
super *O*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_109418614
Een goede griep heeft mij volgens mij nu te pakken :S (officieel geloof ik een verkoudheid, maar ik voel me beroerd, dus zeg lekker griep)!

Kan het trouwens zo zijn dat magen krimpen? Het is misschien een stomme vraag, maar gisteravond was ik laat thuis, had geen zin in koken en geen eten mee gehad naar de studie, waardoor ik erge honger had en besloot met mijn vriend de subway te bezoeken. Voordat ik aan de lijn deed at ik met gemak een groot broodje op en kon daarna nog trek hebben, nu kan ik net een klein broodje op en dan zit ik ook de rest van de avond vol (naja... eet nog wat fruit of groente, maar niet uit een honger gevoel).
'k Vind het maar vreemd

Mijn plan voor vandaag:
O. 2 boterhammen met een restje groenteprut van gisteren (warm, lekker en ik hoop gezond)
T. Appeltje kaneel
L. 2 boterhammen met een plakje ham
T. Smoothie :) met blauwe bessen en banaan (of iets anders, iig fruit)
D. Een gewone, gezonde hap (veel groente, een basis en een eiwit)
T. Avocado met wat tomaten

En ik heb besloten geen kcals te tellen. De dagen dat ik dat niet doe, gaan goed en ik zit dan niet met een voortdurend schuldgevoel :) Jullie gaan vast wel schreeuwen als ik teveel eet ;)
pi_109418617
quote:
*O*
pi_109418697
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 08:21 schreef fruitshake_1901 het volgende:
Boh spierpijn.
Ik ga zo boodschappen doen om de Fajita's van Motorbloempjes blog te maken, lijkt me erg yumyum :Y)
Ze zijn vooral van Ainsley hoor ;) maar een beetje aangepast! Hoop dat je ze lekker vindt!

quote:
^O^ herkenbaar gevoel! *O* Goed!
Ja doei.
pi_109418700
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een goede griep heeft mij volgens mij nu te pakken :S (officieel geloof ik een verkoudheid, maar ik voel me beroerd, dus zeg lekker griep)!

Kan het trouwens zo zijn dat magen krimpen? Het is misschien een stomme vraag, maar gisteravond was ik laat thuis, had geen zin in koken en geen eten mee gehad naar de studie, waardoor ik erge honger had en besloot met mijn vriend de subway te bezoeken. Voordat ik aan de lijn deed at ik met gemak een groot broodje op en kon daarna nog trek hebben, nu kan ik net een klein broodje op en dan zit ik ook de rest van de avond vol (naja... eet nog wat fruit of groente, maar niet uit een honger gevoel).
'k Vind het maar vreemd

Ja dat kan zeker! Ik kan lang niet meer zoveel eten als voorheen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_109418877
Ja je maag kan krimpen!

Mijn plan van vandaag:

O: omelet van 2 eieren
T: paar stengels bleekselderij met puntje la vache qui rit light
L: magere yoghurt, appel, kaneel , 2el muesli
T: volkoren boterham met sandwichspread en komkommer
D: groentesoep, tartaartje met wokgroentes
T: weet ik nog niet

Ben langzaam wat kh af het bouwen :)
pi_109419004
Hmmm... dan zie ik dat als een positief ding :)

(en sowieso, ik bespaar per maand echt enorm op de boodschappen)
pi_109419008
Ik hoop dat ik mezelf vandaag voor de rest kan inhouden.. Net veelste veel cruesli op met melk.. En ook nog een eierkoek. Had er zo'n behoefte aan. Voelde me niet lekker vanmorgen, en de suiker pept me op.. Heel slecht dat weet ik..

Maar goed ik hoop dat ik mezelf kan inhouden al ben ik er vandaag heel erg bang voor!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_109419087
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:33 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik hoop dat ik mezelf vandaag voor de rest kan inhouden.. Net veelste veel cruesli op met melk.. En ook nog een eierkoek. Had er zo'n behoefte aan. Voelde me niet lekker vanmorgen, en de suiker pept me op.. Heel slecht dat weet ik..

Maar goed ik hoop dat ik mezelf kan inhouden al ben ik er vandaag heel erg bang voor!
Misschien moet je proberen minder van dat soort spullen in huis te hebben?
Teveel muesli eten ken ik, dus ik heb het gewoon nooit in huis. Iedereen heeft zo zijn verleidingen en als je ze niet kan weerstaan, gewoon niet kopen :)

En kom op! Probeer sterk te zijn, zoek afleiding, ga wandelen, want je kan het best!
pi_109419140
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:36 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Misschien moet je proberen minder van dat soort spullen in huis te hebben?
Teveel muesli eten ken ik, dus ik heb het gewoon nooit in huis. Iedereen heeft zo zijn verleidingen en als je ze niet kan weerstaan, gewoon niet kopen :)

En kom op! Probeer sterk te zijn, zoek afleiding, ga wandelen, want je kan het best!
Nu heb ik het ook niet meer in huis want het is op :P
pi_109419173
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:39 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Nu heb ik het ook niet meer in huis want het is op :P
:P Misschien moet je dan nu iets ervoor in de plaats verzinnen waarbij je niet de neiging hebt om jezelf te overeten.
pi_109419200
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

:P Misschien moet je dan nu iets ervoor in de plaats verzinnen waarbij je niet de neiging hebt om jezelf te overeten.
Normaal eet ik altijd netjes kwark sochtends.. Maar zoals ik al zei de suiker pepte me op.. Normaal eet ik het nooit meer..
pi_109419234
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:42 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Normaal eet ik altijd netjes kwark sochtends.. Maar zoals ik al zei de suiker pepte me op.. Normaal eet ik het nooit meer..
Als de rest goed gaat is het ook niet zo'n ramp toch? Liever nu dan wat cruesli en wat bewegen vandaag, dan je de hele dag voelen als een natte dweil :7

Mag mijn ticker trouwens in de OP?
  vrijdag 23 maart 2012 @ 10:03:55 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_109419765
quote:
Oeh, geweldig! Go Sjeen!

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:43 schreef fruitshake_1901 het volgende:

[..]

Als de rest goed gaat is het ook niet zo'n ramp toch? Liever nu dan wat cruesli en wat bewegen vandaag, dan je de hele dag voelen als een natte dweil :7

Mag mijn ticker trouwens in de OP?
[ afbeelding ]
Check & done!
disclaimer
  vrijdag 23 maart 2012 @ 10:05:11 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_109419799
ik voel me alsof ik gisteren een krat bier heb weggezopen en drie kilo heb gegeten, vind het zo bizar :') En het waren maar zes biertjes en een vega diner _O-
Zit nog steeds vol, dus nog geen ontbijt genoten :@
disclaimer
pi_109420411
*O* *O* Eindelijk zit ik op de 95.8 en dus onder de 96 *O* *O*

En ik heb badass spierpijn in buik en rug door de oefeningen van gisteren. En spierpijn is goed want dan is er iets gebeurd!
Het zal het weer wel zijn of ik ben hyper door de medicijnen maar ik voel me echt zo goed. Ik heb een geniaal plan vanaf volgende week, ik heb er helemaal zin in. Ik heb gisteren een lijst gemaakt met daarop wat ik op welke dag ga doen. Ik ga gewoon net doen of ik voor een baas werk, dan heb je ook geen keuze. Ik zit er zelfs over te denken om een kinderslot op mijn pc te zetten zodat ie om 12.15 uit gaat en ik wel aan de slag moet _O-.

Gisteren, 1803 kcals:
O: yoghurt, muesli
S: 1 mile, 10 min standing abs, 10 min mat abs (beide exercise tv)
T: 2 meergranen beschuit met jam O+ , karnemelk
L: 1,5 pistolet met brie
T: 2 kiwi's, stroopkoek, 2 dropjes
A: risotto, berg groente, geitenkaas
T: Optimel yoghurt, dropje

Over vandaag nog even verzinnen qua L en middag T want ik ben onderweg. Vanavond lekker asperges, nom!

Als nu mijn hooikoorts meds het even snel gaan doen, ben ik tevreden voor vandaag.
Spoilers!
pi_109424632
Goed bezig Lucky Strike!

(misschien iets anders verzinnen voor stroopkoek en drop? Anderzijds, je valt erop af ;))
  vrijdag 23 maart 2012 @ 13:03:09 #33
319308 Tink89
To live is to dance
pi_109425600
Zo, net spontaan bewogen. Kon of op de fiets naar de kapper (enorm hoge heuvel over), of ik ging met vriendjelief heen en met de bus terug. Ik besloot voor optie twee, maar ben lekker naar huis gewandeld :)

Nu even lunchen en dan mag ik vanmiddag een rosebiertje in de tuin :) er liggen er nog drie in de koelkast en dan zijn ze op *ze liggen er sinds oktober, dus zal er weinig aan missen*

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_109425833
*vloekt*
Ik moet minder drinken. Waarom kan ik niet gewoon 1 biertje drinken in de kroeg en dan naar huis?
Waarom is dat?

Nou heb ik, godzijdank, niet asociaal veel gedronken, maar ik wilde minder drinken (want heel heel veel kcal) en nu durf ik niet zo goed op de weegschaal. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_109425951
Dan wacht je een dagje met drinken... wegen

Ikzelf neem altijd alleen geld mee voor het aantal drankjes dat ik wil drinken. Dan gebeurd dit niet zo snel
  vrijdag 23 maart 2012 @ 13:16:23 #36
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_109426007
grmbll..
waar is mijn doorzettingsvermogen?
2 maanden en ik geloof dat het nu even weer eens niet meer wil -O-

O: 2 plakjes stokrood met komkommer, tomaat en een plakje 48 + kaas , een halve pannekoek ( hij was het de kcal's echt niet waard :N)
t: appel
t: 2 speculaas koekjes
L: groot bolletje met veel sla en shoarma incl de knoflook saus }:| :@ , peren crumble met yoghurt en aardbeien
t: banaan
D: nog geen idee

maar :X :X waarom kan ik het niet meer??
ben ik zo blij met mijn 1e mijlpaal dat het daarna ook niet meer uitmaakt? want dat slaat nergens op.. de broeken van een jaar geleden kan ik nog steeds niet aan :X -O-

grmbl!

/egopost :@
pi_109426061
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 13:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dan wacht je een dagje met drinken...

Ikzelf neem altijd alleen geld mee voor het aantal drankjes dat ik wil drinken. Dan gebeurd dit niet zo snel
Dat heb ik ook gedaan. Had nog geen 8 euro bij me.
Ik had 2 uur gewerkt en het was Lady's Night (lees, alle drankjes helft van het geld. B-) )
Ik dacht, even wat drinken, even uitblazen, en dan naar huis.
Naja, niet gelukt dus. En ik krijg her en der ook nog wat aangeboden.
pi_109426131
Naja, verder gisteren best een nette dag gehad, dus ik ga er niet om zitten knarsen. Vandaag weer een dag.

Ga me netjes aan mn eetrichtlijn houden, en vanavond niet drinken!
pi_109426197
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 13:16 schreef Barreltje het volgende:
grmbll..
waar is mijn doorzettingsvermogen?
2 maanden en ik geloof dat het nu even weer eens niet meer wil -O-

O: 2 plakjes stokrood met komkommer, tomaat en een plakje 48 + kaas , een halve pannekoek ( hij was het de kcal's echt niet waard :N)
t: appel
t: 2 speculaas koekjes
L: groot bolletje met veel sla en shoarma incl de knoflook saus }:| :@ , peren crumble met yoghurt en aardbeien
t: banaan
D: nog geen idee

maar :X :X waarom kan ik het niet meer??
ben ik zo blij met mijn 1e mijlpaal dat het daarna ook niet meer uitmaakt? want dat slaat nergens op.. de broeken van een jaar geleden kan ik nog steeds niet aan :X -O-

grmbl!

/egopost :@
Hmmm... ben je misschien te streng voor jezelf? Iedereen heeft wel eens een dagje nodig waar de teugels gevierd worden. Van boosheid en frustratie wordt het allemaal alleen maar moeilijker, het is vandaag een beetje mis gegaan, kan gebeuren. Morgen is er een nieuwe dag met nieuwe kansen. En dan zet je er gewoon weer de schouders onder.

Kop op! :*
  vrijdag 23 maart 2012 @ 13:22:39 #40
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_109426211
Ik lees hier vaak mee, en lees vaak goeie en bruikbare tips/informatie.. maar nu moet ik echt even iets corrigeren m.b.t. het krimpen van de maag..

Bij meer eten wordt de maag inderdaad groter, maar minder eten betekent niet dat je maag weer kleiner wordt. Dat kan alleen door een operatie. Wat wel kan, is dat je na een lang dieet minder honger hebt dan voordat je aan het dieet begon. Je lichaam is gewend geraakt aan minder eten en eten met minder calorieën. Maar je maag krimpt dus niet, die blijft even groot.

Het daadwerkelijk krimpen van de maag door een dieet is dus een fabeltje. Het is de maag die minder rekt, dit is iets anders dan krimpen.
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
pi_109426255
Moach... het maakt mij ook geen donder uit :) iig kan er minder voedsel in mij
pi_109426282
Snackdag op de zaak weer ontweken... rondje gelopen met de bammetjes in de hand! Heerlijk weer ook daarvoor.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_109426336
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 13:22 schreef locutus51 het volgende:
Ik lees hier vaak mee, en lees vaak goeie en bruikbare tips/informatie.. maar nu moet ik echt even iets corrigeren m.b.t. het krimpen van de maag..

Bij meer eten wordt de maag inderdaad groter, maar minder eten betekent niet dat je maag weer kleiner wordt. Dat kan alleen door een operatie. Wat wel kan, is dat je na een lang dieet minder honger hebt dan voordat je aan het dieet begon. Je lichaam is gewend geraakt aan minder eten en eten met minder calorieën. Maar je maag krimpt dus niet, die blijft even groot.

Het daadwerkelijk krimpen van de maag door een dieet is dus een fabeltje. Het is de maag die minder rekt, dit is iets anders dan krimpen.
Aha, ik dacht dat hij kromp want vroeger kreeg ik makkelijk een zak chips in mijn eentje op en nu krijg ik net een halve op.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 13:28:20 #44
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_109426389
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 13:26 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Aha, ik dacht dat hij kromp want vroeger kreeg ik makkelijk een zak chips in mijn eentje op en nu krijg ik net een halve op.
Je lichaam is gewend aan minder eten/calorieën..hierdoor krijgen jou hersenen eerder een signaal dat je "vol" zit.
pi_109426409
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 13:28 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Je lichaam is gewend aan minder eten/calorieën..hierdoor krijgen jou hersenen eerder een signaal dat je "vol" zit.
Ahzo :) Heb je toevallig een bron want op Google vind ik echt allemaal tegenstrijdige resultaten?

Edit; heb al iets aanneembaars gevonden, er zitten dus geen grote spieren rond de maag die je zou kunnen trainen dus je kan je maag niet terug laten krimpen.
pi_109426563
Ik jompel nog maar een keertje voor mezelf want een van mijn dikke mensen gewaden is te groot! Ik ben nog niet eens zoveel afgevallen (4 kilo totaal) maar door mijn ziekte was ik vorig jaar veel meer opgezwollen dan nu, vooral mijn gezicht en schouders. Nu zit dat ding helemaal los op mijn schouders. Als ik m niet in model dwing, hangt de naad schouder/arm halverwege mijn bovenarm *O* .
Ik weet eigenlijk niet of hij wel te groot is want rond mijn buik past hij wel goed, een maat kleiner zou er echt niet uit zien. Maar toch nogmaals *O* , gewoon om de moed erin te houden.
Spoilers!
  vrijdag 23 maart 2012 @ 13:35:07 #47
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_109426625
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 13:28 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ahzo :) Heb je toevallig een bron want op Google vind ik echt allemaal tegenstrijdige resultaten?
Er zijn helaas ook veel tegenstrijdige berichten hierover... op de volgende sites staat het een en ander uitgelegd...

http://eatingcleanworks.c(...)without-surgery.html
http://gezondheid.blog.nl(...)g-krimpt-door-di-ten
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 maart 2012 @ 14:01:01 #48
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_109427506
Ik word een beetje kriegel van die reclame van cereal...
  vrijdag 23 maart 2012 @ 14:06:29 #49
319308 Tink89
To live is to dance
pi_109427684
Ik ook... Alles met vet en suiker is slecht en alles met vezels en vitaminen is goed. Alsof je lichaam nooit vet en suiker nodig heeft. los van het feit dat die stemmetjes me moordneigingen geven
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_109427685
Ben een kilo afgevallen sinds 2 dagen geleden!!
*O* *O* *O*
Twiddel
pi_109428009
Ik snap iets niet, de calorienchecker zegt dit over het vet wat ik eet vandaag:

quote:
Vet percentage:
Het aantal grammen verzadigd vet is: 20 gr
Het aantal grammen vet is: 65 gr
Hoeveel (verzadigd) vet mag je binnenkrijgen?
Je hebt vet nodig, maar te veel verzadigd vet verhoogt het cholesterolgehalte van het bloed. Omdat eten altijd wel wat verzadigd vet bevat, wordt gestreefd naar zo min mogelijk verzadigd vet. Voor de gemiddelde volwassen man geldt maximaal 28 gram en voor vrouwen maximaal 22 gram verzadigd vet.
Bij mannen mag de totale hoeveelheid vet in het eten tussen de 55 en 110 gram vet per dag liggen. Bij vrouwen is dat tussen de 45 en 90 gram. Het maximum ligt lager als je overgewicht hebt: 95 gram voor mannen en 80 gram voor vrouwen.

Je eet te veel vet. Daardoor krijg je al snel te veel calorieën en verzadigd vet binnen. Volgens je gegevens over je lengte en gewicht ben je te zwaar. Om af te vallen, is het beter minder vet te gaan eten. Blijf wel je brood besmeren. Dat is belangrijk voor de vitamines.
Lees ik nou zo verkeerd? :?
Twiddel
pi_109428061
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 14:15 schreef summer2bird het volgende:
Ik snap iets niet, de calorienchecker zegt dit over het vet wat ik eet vandaag:

[..]

Lees ik nou zo verkeerd? :?
Vreemd, misschien vinden ze het teveel omdat 22g de MAX is?
pi_109428114
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 14:16 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Vreemd, misschien vinden ze het teveel omdat 22g de MAX is?
Ja, maar dan toch.
Ik eet vandaag 20g verzadigd vet.

Nou ja, zo erg is het nu ook weer niet voor een dagje :)
Twiddel
pi_109428635
Misschien is het totaal aan vetten teveel? Teveel slechte vetten?
pi_109428804
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 14:29 schreef J0ycie88 het volgende:
Misschien is het totaal aan vetten teveel? Teveel slechte vetten?
Zal wel :P
Ik eet vanavond patat met majo, daar zal het 'm wel inzitten.
Twiddel
  vrijdag 23 maart 2012 @ 14:37:26 #56
319308 Tink89
To live is to dance
pi_109428952
Ik eet eigenlijk wraps met roomkaas, ananas, gerookte kipfilet en veeul sla, maar heb zo'n zin om te barbecuen ineens.... Lekker :Y)
pi_109429149
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 14:37 schreef Tink89 het volgende:
Ik eet eigenlijk wraps met roomkaas, ananas, gerookte kipfilet en veeul sla, maar heb zo'n zin om te barbecuen ineens.... Lekker :Y)
Ja dat komt door het weer he, ik denk dat ik idd ga BBQ'en. En och, als je op de sausjes let is het ook nog gezonder dan een stuk vlees in de pan bakken :D

En ter compensatie ga ik zwemmen vanavond :7
  vrijdag 23 maart 2012 @ 14:49:45 #58
319308 Tink89
To live is to dance
pi_109429449
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 14:42 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ja dat komt door het weer he, ik denk dat ik idd ga BBQ'en. En och, als je op de sausjes let is het ook nog gezonder dan een stuk vlees in de pan bakken :D

En ter compensatie ga ik zwemmen vanavond :7
Toch vind m'n portemonnee het niet zo leuk als ik last-minute ga bbq-en :( Volgende week misschien.

Xx
pi_109429782
Ik heb ook zin in BBQ, mijn lief helaas niet :P. Mijn dieet is blij met mijn lief
pi_109429819
Wij zouden gaan barbecueën :') maar nu toch maar verplaatst naar morgen! Is wel lekker na een dagje motorrijden :Y
Ja doei.
pi_109429859
Ohhhhhh BBQ... Ja, ik wil.

Maja.
pi_109429869
Morgen is wél weer een aardig plan trouwens.
pi_109430000
Net maar 's spullen eruit gehaald: lamsgehakt voor lamsburgers (1pp.) en een kleine kam spareribs. Erbij een halve maiskolf de man, zoete aardappel van de barbecue met knoflook en een couscoussalade :9
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 maart 2012 @ 15:09:12 #64
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_109430120
Isa eet niet thuis vandaag, dus hier ceasar salad ipv frietjes :Y)
pi_109430205
Ik zit te twijfelen over wat ik ga eten.

Heb nog mager rundergehakt in de vriezer. Denk dat ik daar kleine gehaktballetjes van draai. Groente de bij, nog meer groente erbij, prima avondeten.
pi_109430208
Alleen is de zon altijd zo vroeg weg uit onze achtertuin... zeker nu. Misschien nog maar een weekje uitstellen op de gok tot de zomertijd in is gegaan ;).
  vrijdag 23 maart 2012 @ 15:15:23 #67
54772 Silmarwen
pi_109430340
Eet op bedrijfsfeest vanavond en morgen Sakura, dus gezond wordt het sowieso niet.

Ben wel bruiner geworden vandaag. :D
pi_109430541
Ik eet een tosti. Wel met 10+ kaas van slankie. Dat dan weer wel.
Oeps.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 maart 2012 @ 15:35:41 #69
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_109431088
10+ kaas :o dat klinkt als plastic...
pi_109431136
Mja, vindt het best lekker, sowieso op een tosti. Nog nooit eerder gehad/gezien :)
pi_109431138
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 15:35 schreef Sjeen het volgende:
10+ kaas :o dat klinkt als plastic...
Dat wilde ik net posten :') dan zou ik ook 'oeps' zeggen :') :P
Ja doei.
pi_109431167
Haha die had ik ook pas :D. Niet te vreten idd... Ik trek de grens bij 30+ hoor ;).
pi_109431183
Overigens had ik hem wel in de flavorwave gemaakt, dus volgens mij is het allemaal zo slecht nog niet :')
pi_109431248
Een tosti is toch gewoon een boterham met kaas (en eventueel ham) maar dan warm?
pi_109431250
Kaas, volvet of niet. Liever iets minder en dan écht lekker dan van die ranzige shit.
Ja doei.
pi_109431283
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 15:39 schreef motorbloempje het volgende:
Kaas, volvet of niet. Liever iets minder en dan écht lekker dan van die ranzige shit.
Ik vind 30+ gerijpt nog best te doen op zich.
pi_109431332
quote:
Ik vond het wel lekker :6
  vrijdag 23 maart 2012 @ 15:41:36 #78
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_109431333
quote:
QFT :D

en tosti :9~
*loopt naar boven en pakt een granny * :P
pi_109431347
Ik heb 't wel eens op volgens mij, 30+, maar er gaat voor mij niets boven een fatsoenlijke oude kaas of een volvette jong belegen... :9 :9 :9
Ja doei.
pi_109432167
30+ kaas vind ik lekker om te eten. Maar daaronder wordt het vies vind ik. Maar, de slankie smeerkaas vind ik dan wel weer lekker :)
Sara
Merel
Ukje
pi_109432304
Niks mis met 20+ smeerkaas van Slankie met sambal :9.
pi_109432451
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:07 schreef Jarno het volgende:
Niks mis met 20+ smeerkaas van Slankie met sambal :9.
O+
pi_109432511
Ik heb enorme keelpijn, wat helpt daar tegen (en dan geen pastilles of honing)
pi_109432571
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Amputeren.
pi_109432609
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:16 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Amputeren.
Hmmm... dan heb ik gelijk nergens meer last van ;)
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 maart 2012 @ 16:17:52 #86
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_109432636
Trachitol
pi_109432693
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hmmm... dan heb ik gelijk nergens meer last van ;)
:P Kamillethee? Zouthoutthee?
pi_109432894
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:17 schreef Sjeen het volgende:
Trachitol
pi_109433327
Mijn huisgenoten hebben patat en frikandellen. en OMG wat ruikt dat lekker. Pfff. Ik ga maar een appeltje eten.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 16:43:41 #90
319308 Tink89
To live is to dance
pi_109433495
Vriendjelief is pro terras, maar we moeten echt, echt, echt boodschappen doen :(
pi_109433730
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Eh, thee met wat honing en citroensap werkt het beste. Waarom geen honing?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_109433879
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Eh, thee met wat honing en citroensap werkt het beste. Waarom geen honing?
Naja... bevat veel suikers. De kamillethee staat te trekken, dus eensch zien
  vrijdag 23 maart 2012 @ 18:11:13 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_109436189
Afgezien van die ene dag van de week heb ik me verder best redelijk in weten te houden. *O* Mijn gewicht gaat ook nog steeds ietsjes naar beneden. :) :Y Niet ontevreden dus. :s)

Straks tapassen met vrienden. :9

Nu even bijlezen gaat...
pi_109436634
Blergh.
Hoofdpijn, enorm verkouden.
;(

Mijn lijstje voor vandaag:
O: een kampioentje (zo'n grote bol) met hagelslag
M: 2 bruine boterhammen met sla, ham, ei, rauwkostsalade, kruidenboter.
T: een eierkoek, 1 pruim, 6 snacktomaatjes
A: patat met majo en een kroket :') :@
T: een pruim of eierkoek oid.

Wel een uur gewandeld. *O*
Twiddel
pi_109439104
Vandaag een discussie op kantoor met een collega over dat je eiwitten en koolhydraten eigenlijk niet moet mixen en dat melkproducten slecht zijn voor je omdat je lijf die niet goed kan verwerken.

Ik geloof niet zo heel erg in dat soort dingen, maar ze bracht me toch aan het twijfelen.

Zijn deze beweringen nu echt waar? Zo ja, hebben jullie een bron?
pi_109443810
Ik weet het niet P. Ik weet wel dat ik geen voorstander ben van dat soort verhalen. Ook al zijn ze waar. Ik vind gewoon dat we niet te ingewikkeld moeten doen en alles met mate moeten eten. Wat een marteling zeg, als je jezelf hele voedingsgroepen gaat ontzeggen. Ik eet alleen geen dingen die ik niet lust. En zelfs daar probeer ik zoveel mogelijk aan te doen. Afgelopen jaar heb ik bijvoorbeeld garnaal, krab en kreeft leren eten, het jaar daarvoor paddestoelen. Hoe meer variatie, hoe beter. Volgende stap is mossel, brr.
Spoilers!
pi_109443966
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 21:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet het niet P. Ik weet wel dat ik geen voorstander ben van dat soort verhalen. Ook al zijn ze waar. Ik vind gewoon dat we niet te ingewikkeld moeten doen en alles met mate moeten eten. Wat een marteling zeg, als je jezelf hele voedingsgroepen gaat ontzeggen. Ik eet alleen geen dingen die ik niet lust. En zelfs daar probeer ik zoveel mogelijk aan te doen. Afgelopen jaar heb ik bijvoorbeeld garnaal, krab en kreeft leren eten, het jaar daarvoor paddestoelen. Hoe meer variatie, hoe beter. Volgende stap is mossel, brr.
Juist! Ik ben het helemaal met je eens :Y En mosselen zijn lekker :9 Beetje koken in cider of zo :9 Mosselen a la Normandie O+
pi_109444941
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 21:25 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Juist! Ik ben het helemaal met je eens :Y En mosselen zijn lekker :9 Beetje koken in cider of zo :9 Mosselen a la Normandie O+
Ze stinken zo, en t is een vreemde substantie. En er hangt een gek fliebertje aan. Maar ik moet en zal ze een keer eten. Ik heb ze nog nooit op en heb dus totaal geen recht van spreken :D.

Ik vind t maar saai hier, ik heb behoefte aan entertainment! Iedereen zit natuurlijk lekker op een terrasje. Wij kijken schaatsen. Ergens klopt er iets niet aan de combo weer/ schaatsen :D.
Spoilers!
pi_109444972
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Naja... bevat veel suikers.
:')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_109445016
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 21:44 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

:')
Soms weet ik wel wat ik in mijn mond stop ;)
pi_109445048
Blijkbaar heb je geen idee :')
  vrijdag 23 maart 2012 @ 21:47:12 #102
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_109445146
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:17 schreef Sjeen het volgende:
Trachitol
Dit. En anders gorgelen met zout water.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_109445172
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ze stinken zo, en t is een vreemde substantie. En er hangt een gek fliebertje aan. Maar ik moet en zal ze een keer eten. Ik heb ze nog nooit op en heb dus totaal geen recht van spreken :D.

Ik vind t maar saai hier, ik heb behoefte aan entertainment! Iedereen zit natuurlijk lekker op een terrasje. Wij kijken schaatsen. Ergens klopt er iets niet aan de combo weer/ schaatsen :D.
Stinken? :D Gewoon een keertje klaar maken :9 Je kan ze altijd nog frituren :Y)

En ik zit een beetje te internetten...schaatsen kijken is al teveel sport voor me :P Heb vandaag 77 minuten gefietst. Genoeg beweging dus :Y)
  vrijdag 23 maart 2012 @ 22:03:46 #104
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_109445994
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 21:47 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Stinken? :D Gewoon een keertje klaar maken :9 Je kan ze altijd nog frituren :Y)

En ik zit een beetje te internetten...schaatsen kijken is al teveel sport voor me :P Heb vandaag 77 minuten gefietst. Genoeg beweging dus :Y)
Ik heb niet zoveel meer te internetten op een of andere manier, dat bestaat blijkbaar. Heb genoeg te doen op de PC (ben alle Doctor Who eps aan het binnenhalen) maar heb nu alleen de iPad tot mn beschikking en dat werkt niet lekker. Heb nog wat kranten te lezen maar de kat heeft me geannexeerd. Wat is het leven toch zwaar.
Wat ben ik een zeikerd zeg als ik dit zo teruglees :D. Mijn multitaskdrang neemt soms echt ernstige proporties aan.

Ik heb zo'n aversie tegen fietsen, ik heb in mijn leven echt zo veel Moeten fietsen dat het me voor t plezier nog steeds tegenstaat. Ook daar ga ik ooit nog verandering in brengen. Gelukkig heb ik mijn miles :+.
Spoilers!
pi_109447389
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 22:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb niet zoveel meer te internetten op een of andere manier, dat bestaat blijkbaar. Heb genoeg te doen op de PC (ben alle Doctor Who eps aan het binnenhalen) maar heb nu alleen de iPad tot mn beschikking en dat werkt niet lekker. Heb nog wat kranten te lezen maar de kat heeft me geannexeerd. Wat is het leven toch zwaar.
Wat ben ik een zeikerd zeg als ik dit zo teruglees :D. Mijn multitaskdrang neemt soms echt ernstige proporties aan.
Whehehehe. Valt wel mee allemaal ;) iPad is wel ideaal om de allerhande te lezen :D :Y
pi_109449121
Hmm....net wat stukjes gelezen over margarine vs (room)boter. Boter komt er dan toch beter uit moet ik zeggen :o Sowieso als ik lees hoe margarine gemaakt wordt :X Tijd om de margarine het huis uit te werken denk ik........ zal de dietiste vast niet leuk vinden :')
pi_109451452
Héél goed P! Come to the roomboter side!

Niet je boterhammen besmeren met een cm dikke laag, maar liever wat minder échte lekkere boter dan van die vieze stinkmargarine. :6

O+
Ja doei.
pi_109454605
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 00:11 schreef motorbloempje het volgende:

Niet je boterhammen besmeren met een cm dikke laag, maar liever wat minder échte lekkere boter dan van die vieze stinkmargarine. :6

O+
Dank voor de bevestiging 8-)
pi_109454622
Ik hou niet van roomboter :N

Wel ergens in, maar niet ergens op. Ik hou niet van het vettige filmpje dat het op je gehemelte achterlaat :')

Ook niet van margarine overigens. Ik vermijd beiden bij voorkeur.
pi_109454937
Ik vind boter echt lekker :9 Zeker op versgebakken brood :9 Maar dat moet je niet teveel eten :+
  zaterdag 24 maart 2012 @ 08:24:44 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_109454990
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 07:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik hou niet van roomboter :N

Wel ergens in, maar niet ergens op. Ik hou niet van het vettige filmpje dat het op je gehemelte achterlaat :')

Ook niet van margarine overigens. Ik vermijd beiden bij voorkeur.
*;
Idd dat vettige gevoel op je gehemelte! :X
pi_109455000
OMG IK VOEL ECHT EEN BAND NU BEEEE!!!

Iedereen kijkt me altijd aan alsof ik echt de grootst mogelijke obsceniteiten uitkraam als ik dat zeg :D
  zaterdag 24 maart 2012 @ 08:35:25 #113
54772 Silmarwen
pi_109455043
Eensch. Roomboter vettig laagje bleh. Geef mij maar margerine.

Staan hupsen op Gerard Joling gisteravond, that's a first. :D Kon stom genoeg zijn liedjes meezingen. Geen idee waar ik die van ken. :D

Vanavond Sakura, gelukkig is Japans eten relatief gezond. :+
pi_109455177
Hoihoihoi, 600 gram eraf!
pi_109455350
Ik weer bijnaaaaaaaaaaaaaaaaa onder de 79 :')

Nu ist weer weekend, hardcore nommen dus :')
  zaterdag 24 maart 2012 @ 09:21:14 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_109455460
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 08:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
OMG IK VOEL ECHT EEN BAND NU BEEEE!!!

Iedereen kijkt me altijd aan alsof ik echt de grootst mogelijke obsceniteiten uitkraam als ik dat zeg :D
Whiiieee!!! Feel the love!
pi_109455560
Wat een rare dag gister, maar wel resultaat! Mijn laagste gewicht sinds de afgelopen jaren en eindelijk onder die 85, zit nu op 84,1, hoop dat ik mijn streef van 80 voor 21 april ga halen.

Lijstje gister:
O: omelet
T: 4 stronken bleekselderij met 2 la vache qui rit light puntjes
L: magere yoghurt, appel, kaneel 2 el muesli
T: vol boterham met sandwichspread en komkommer
S: 10 km gefietst voor broodje subway :')
D: half broodje subway
S: 10 km terug, 20 km in totaal dus
S: een uur met de honden gewandeld
T: toastjes met 20+ slankie smeerkaas.

Ik denk dat ik toch niet aan south beach begin, ik wil niet op een echt dieet en ik let sowieso al op mijn kh. Ik moet gewoon meer bewegen dus ik ga een fiets kopen (leen nu altijd eentje). Vind fietsen best leuk :D
pi_109455567
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 00:11 schreef motorbloempje het volgende:

O+
Ik vond ergens 10 Jillian dieettips en die riep ook dat je beter een beetje of the real thing kon nemen dan al dat nepvoedsel. Ze denkt zoals wij! :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_109455580
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 09:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vond ergens 10 Jillian dieettips en die riep ook dat je beter een beetje of the real thing kon nemen dan al dat nepvoedsel. Ze denkt zoals wij! :o
Ja maar dat is ook zo, roomboter is veel gezonder.
pi_109455600
Audrey, als je 20 km voor elke snack zou fietsen dan mag je altijd wel snacken *O*

En geen dieet is een goed idee. Je manier van eten aanpassen zodat je het altijd vol kan houden lijkt mij het slimste. Zo doe ik het ook en heb mijn koolhydraatinname ook behoorlijk verminderd en als ik koolhydraten eet dan is het alleen in de vorm van volkorenproducten, zilvervliesrijst, bonen of iets als quinoa.
pi_109455630
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 09:34 schreef Isabeau het volgende:
Audrey, als je 20 km voor elke snack zou fietsen dan mag je altijd wel snacken *O*

En geen dieet is een goed idee. Je manier van eten aanpassen zodat je het altijd vol kan houden lijkt mij het slimste. Zo doe ik het ook en heb mijn koolhydraatinname ook behoorlijk verminderd en als ik koolhydraten eet dan is het alleen in de vorm van volkorenproducten, zilvervliesrijst, bonen of iets als quinoa.
haha ja dat is waar :D Ik woon in het heuvellandschap (volgens mytrack was de laagste helling 6% en de hoogste 9,5% met 124m hoogteverschil) dus dat is dan extra verbranding! Maar vooral in dit weer is het gewoon erg fijn om door een mooie natuur te fietsen.

Ik beperk mijn kh inname ook(die toastjes waren alleen geen slim idee maarja, het was vrijdag en ik had genoeg bewogen) en kies sowieso altijd voor volkoren :)
  zaterdag 24 maart 2012 @ 10:23:44 #122
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_109456305
Het is weekeeeeeeend *O* .

Ik heb helemaal geen boeiende plannen maar ik heb gewoon zin om me aan mijn nieuwe planning te houden :s) . Vandaag lekker wassen, hele huis schoon, boodschapjes doen en sporten. Morgen 4 gerechten koken, tuinieren, administratie, zonnebank en persoonlijke verzorging. Lekker burgerlijk en dat bevalt me prima!

Gisteren, 1716 kcal:
O: yoghurt, muesli, lijnzaad
S: 2 miles met gewichtjes
T: 2 luxe meergranen beschuit, halvajam
L: 2 bruin met sandwichspread
T: appel, halve komkommer, 3 rijstwafels met kaassmaak
A: asperges, plakje ham, gebakken aardappels, halve runderburger, ei, lepeltje gesmolten margarine >:)
T: 3 dropjes, extra zure augurken, zoute sticks
Spoilers!
pi_109456494
quote:

[..]

*;

Ik lustte vroeger geen 'boter' op mijn brood. Margarine dus... Tot ik ECHTE boter ontdekte dus :9
Ja doei.
pi_109456522
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 10:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

*;

Ik lustte vroeger geen 'boter' op mijn brood. Margarine dus... Tot ik ECHTE boter ontdekte dus :9
Ook zo heerlijk op een getoast stuk brood dat die roomboter zo licht smelt O+
pi_109456672
quote:

[..]

Yeah *O*
pi_109456685
De weegschaal was vanmorgen weer lief terwijl het echt een slechte week is.
pi_109456693
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 09:34 schreef Isabeau het volgende:

Minder koolhydraten hoor ik gemixte verhalen over. Wat is jouw motivatie erachter?
pi_109456703
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 10:35 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ook zo heerlijk op een getoast stuk brood dat die roomboter zo licht smelt O+
Ja :9
pi_109456820
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 10:46 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Minder koolhydraten hoor ik gemixte verhalen over. Wat is jouw motivatie erachter?
Misschien niet helemaal aan mij gericht maar ik ga hem wel beantwoorden. Koolhydraten zorgen voor een snelle suikerkick in je bloedsuikerspiegel. Het is de eerste energie die je lichaam aanspreekt. Als er teveel van deze energie wordt gegeten dan wordt dat opgeslagen.

Ik kwam zelf voor het eerst in aanmerking met de koolhydraatvrije fase door mijn sportleraar die mij twee weken ketose aanraadde(dus geen brood, aardappels, rijst, pasta, fruit, alleen bepaalde soorten vlees, geen gekleurde groentes alleen groene etc). Hierdoor viel ik 7 kilo af in 2 weken maar daarna was meteen pinkpop waar ik aan de pannenkoeken en friet sloeg (erg dom). Nu een jaar later ben ik nog steeds 5 kilo van die ketose fase kwijt.

Zelf let ik nu op een beperkte inname van koolhydraten en een verhoogde inname van eiwitten. Hierdoor ben ik nog eens een 2 kilo kwijtgeraakt. In het afgelopen jaar dus 7 kilo verloren terwijl ik tegelijk stopte met roken en niet eens zwaar overgewicht heb. Heel blij dus met deze methode.

Het gaat in stof nog wel iets verder, zo kan je beter voor complexe koolhydraten kiezen ipv simpele want je lichaam heeft wel koolhydraten nodig maar niet zoveel als de gemiddelde mens nu eet.

Door koolhydraten stijgt je bloedsuikerspiegel heel even heel hoog en vervalt daarna in een sterke daling waardoor je weer moe en hongerig wordt en dus weer wilt snacken. Door die sterke schommelingen heb je constant zin in zoetigheid en 'slecht eten'. Door het eten van eiwitten breek je ook niet je spieren af (wat bij calorie tellen wel vaak gebeurd).

Je merkt ook al je koolhydraatarm eet je ook veel minder zin hebt in snacks en je constant vol zit.

Mijn visie: kies voor veel eiwitten, eet gezonde vetten, beperk koolhydraten en als je ze eet kies voor complexe.

[ Bericht 5% gewijzigd door Audreyoot op 24-03-2012 10:59:21 ]
pi_109456943
Ik moet dit weekend werken. Eerst een late dienst, dan een vroege (lekker hoor, met een uur minder slaap vanwege die stomme klok :P)

Ik hou van roomboter trouwens! Heerlijk! Haal het regelmatig, probeer er weinig van op te smeren, maar stiekem is het altijd teveel :P
Sara
Merel
Ukje
pi_109457227
:W

Ik moet hier ook van DP. Volgens mij denkt ze dat ik dan minder tegen haar praat over eten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_109457573
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 10:46 schreef PdeHoog het volgende:

Dat ik meer honger en meer trek in koolhydraten krijg als ik koolhydraten eet :Y)
Met meer vetten (vis, avocado's, noten, lijnzaad) en eiwitten in mijn menu's heb ik minder zin in snaaien.
pi_109457692
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 11:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat ik meer honger en meer trek in koolhydraten krijg als ik koolhydraten eet :Y)
Met meer vetten (vis, avocado's, noten, lijnzaad) en eiwitten in mijn menu's heb ik minder zin in snaaien.
Precies dat! Al moet ik erbij zeggen dat ik niet aan 'snaaien' doe, ik heb dan gewoon meer honger en wacht dan wel tot m'n volgende ingeplande T of L/D :P

Ik eet bij mijn avondeten 'échte' carbs (als het kan wel volkoren) en probeer overdag eigenlijk maximaal één maaltijd óf tussendoortje met carbs te hebben: meestal neem ik ei, yoghurt, etc.
Ja doei.
pi_109457799
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 11:36 schreef motorbloempje het volgende:

Precies dat! Al moet ik erbij zeggen dat ik niet aan 'snaaien' doe, ik heb dan gewoon meer honger en wacht dan wel tot m'n volgende ingeplande T of L/D :P

Ik eet bij mijn avondeten 'échte' carbs (als het kan wel volkoren) en probeer overdag eigenlijk maximaal één maaltijd óf tussendoortje met carbs te hebben: meestal neem ik ei, yoghurt, etc.
Bij mij is het er ingesleten dat ik eigenlijk minimaal 1 maaltijd zonder koolhydraten heb en dat is op werkdagen doorgaans de lunch (salade met kip, ei of vis).

Ik ga je falafal maken vanavond, Mo! *O*
pi_109457836
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 11:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Bij mij is het er ingesleten dat ik eigenlijk minimaal 1 maaltijd zonder koolhydraten heb en dat is op werkdagen doorgaans de lunch (salade met kip, ei of vis).

Ik ga je falafal maken vanavond, Mo! *O*
:D O+ leuk! Die zouden wij vanavond ook, maar we gaan toch maar de barbecue aansteken! 2 stukjes vlees p.p., wat zoete aardappel en een halve maiskolf :9
Ja doei.
pi_109457859
Ik heb al Turks brood gehaald op de markt, dan met falafal, baba ghanoush en tehina.
pi_109457902
:9
Ja doei.
pi_109457922
Barbecueën is ook leuk O+ Maar heb geen bbq :+
pi_109457937
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 11:14 schreef Vanyel het volgende:

Ik moet hier ook van DP. Volgens mij denkt ze dat ik dan minder tegen haar praat over eten.
WELKOM VANYEL WAT LEUK DAT JIJ ER OOK BENT!!!!! *O*
pi_109457978
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 11:48 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

En dat.
Ja doei.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 11:50:35 #141
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_109458002
ik ben een beetje in de war.. :@
bij eiwit kan ik me niet zo veel voorstellen..
wat EET je dan ?
pi_109458014
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 11:50 schreef Barreltje het volgende:
ik ben een beetje in de war.. :@
bij eiwit kan ik me niet zo veel voorstellen..
wat EET je dan ?
yoghurt, kaas, eieren, tonijn, kip, whey shakes etc etc
pi_109458109
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 11:50 schreef Audreyoot het volgende:

+ vlees, noten, pindakaas, vis, bonen, soja etc :+
  zaterdag 24 maart 2012 @ 11:54:35 #144
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_109458113
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 11:50 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

:D
quote:
Eiwitrijk ontbijt met voldoende vezels:

Tarwe / bruin / volkoren / meergranen brood. Mueslibol.
Eiwitrijk beleg: pindakaas (bevat relatief veel, maar wel gezond, vet), kalkoenfilet, gekookt ei, magere kaas, rosbief.
(Magere) Yoghurt of kwark, bijv. met fruit of muesli of andere ontbijtgranen zoals havermout, quinoa en boekweit.
Brinta of havermoutpap.
Soja-melk of andere soja drank, karnemelk, magere melk.

Lunch met eiwit en voldoende vezels:

Tarwe / bruin / volkoren / meergranen brood met zonnebloempitten of pompoenpitten

Eiwitrijk beleg: rosbief, kalkoenfilet, tonijn, kipfilet, gekookt ei, zalm, pindakaas, magere kaas, beenham, achterham, makreel.
Salade met tonijn / kip / noten / zalm / ei / avocado
Sushi
Ingrediënten voor warme maaltijd met eiwit en voldoende vezels:

Rundvlees zoals tartaar, mager rundergehakt, ossehaas, tournedos.
Varkensvlees zoals varkenshaas en fricandeau.
Gevogelte zoals kipfilet, kalkoenfilet en wild (zonder huid)
Vis zoals zalm, haring, kabeljauw, tong etc.
Tofu als vleesvervanger
Bonen(soep), witte en bruine bonen, kapucijnen, linzen, spliterwten en andere peulvruchten.
Kiemgroenten als tauge en waterkers

Paddestoelen zoals champignons, kanterellen en oesterzwammen.
Sushi
ik ben fan! :@
  zaterdag 24 maart 2012 @ 11:56:51 #145
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_109458169
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 11:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

dus bruin brood met pindakaas! :Y :9~
of is het bruine brood dan weer niet zo goed?
pi_109458182
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 11:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Met bonen moet je alleen uitkijken want er zijn ook bonen waar veel zetmeel en koolhydraten inzitten. Noten ook beperkt want ze zijn rijk aan vetten welke goed zijn maar beperk het tot 15 cashews per dag ofzo omdat ze wel aantikken.
pi_109458191
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 11:56 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Kan je beter bleekselderij met pindakaas als tussendoortje doen bv Boterham zijn weer kh, ik beperk me meestal tot 1 of 0 boterhammen per dag en kh bij diner, en kh van de appel die ik in de muesli eet, voor de rest kies ik voor kh vrij.
pi_109458231
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 11:56 schreef Barreltje het volgende:

Brood (ik ga voor de volkorenvarianten) is prima voedsel, maar valt dus wel in de groep koolhydraten. Gewoon kiezen wat bij je past :Y
  zaterdag 24 maart 2012 @ 12:01:22 #149
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_109458284
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 11:57 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Kan je beter bleekselderij met pindakaas als tussendoortje doen bv Boterham zijn weer kh, ik beperk me meestal tot 1 of 0 boterhammen per dag en kh bij diner, en kh van de appel die ik in de muesli eet, voor de rest kies ik voor kh vrij.
dat lijkt me echt TE smerig! :o :@
dan maar gewoon een lepel pindakaas ;)
ik begreep dat er ook KH-laag brood is?? spilt brood ofzo?

(8> heeft afgelopen week tehoren gekregen dat hij kh-vrij moet gaan eten.. lastig.. en ik doe dan lekker mee..
pi_109458308
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 12:01 schreef Barreltje het volgende:

(8> heeft afgelopen week tehoren gekregen dat hij kh-vrij moet gaan eten.. lastig.. en ik doe dan lekker mee..
Dat KH-arme brood vind ik een vreemde uitvinding imho. Zitten meer kcal in dan in gewoon brood :Y)
pi_109458312
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 12:01 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Is lekker, ik heb het vandaag als T met la vache qui rit.

KH laag brood moet je niet aan beginnen, als je toch kh wil eten kies gewoon voor volkorenbrood (niet alle bruinbrood is volkoren dus even opletten).
pi_109458328
Ja, maar dan mix je ook 2 methodes door elkaar Isa.
pi_109458339
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 12:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat KH-arme brood vind ik een vreemde uitvinding imho. Zitten meer kcal in dan in gewoon brood :Y)
Dat idd! En als je koolhydraatvrij gaat eten moet je rekening houden dat je dat maar 2 weken mag doen en dan helemaal geen brood, pasta, aardappels, rijst, gekleurde groentes anders dan groene, fruit etc etc
pi_109458366
Ik dacht eerst ook wat een onzin en dit en dat is niet lekker maar je smaak verandert wel degelijk en het went. Ik weet zeker dat ik dit mijn leven vol kan houden, en als ik een dag veel beweeg pak ik mij ook gewoon een ijsje of toastjes of een extra stuk fruit, want je moet jezelf ook niet alles gaan onthouden.
pi_109458386
Maar het gekke is wel dat ik nu af en toe kan uitkijken naar een bak kwark met appel. Terwijl ik daar vroeger toch niet echt plezier aan beleefde.
pi_109458403
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 12:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja, maar dan mix je ook 2 methodes door elkaar Isa.
Nou ja, afvallen doe je domweg op minder energie binnen krijgen en het maakt geen ene moer uit wat de mix eiwit/koolhydraat/vet is voor het afvallen. Ik heb alleen geen trek in zoetigheid etc meer sinds ik de meeste koolhydraten heb geschrapt.
pi_109458443
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 12:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar het gekke is wel dat ik nu af en toe kan uitkijken naar een bak kwark met appel. Terwijl ik daar vroeger toch niet echt plezier aan beleefde.
:Y Ja dat heb ik ook wel, vind het heerlijk met kaneel terwijl ik er vroeger echt helemaal niks aan vond.
pi_109458444
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 12:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb net een groot glas groene thee met een schijfje limoen genomen met 1 blokje pure chocolade.
Ik geloof niet dat ik voorheen 1 blokje kon eten :D Chocoladereep ligt al meer dan een week duidelijk in het zicht en er zijn 3 blokjes op.
pi_109458471
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 12:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou ja, afvallen doe je domweg op minder energie binnen krijgen en het maakt geen ene moer uit wat de mix eiwit/koolhydraat/vet is voor het afvallen. Ik heb alleen geen trek in zoetigheid etc meer sinds ik de meeste koolhydraten heb geschrapt.
Ik weet het niet, natuurlijk gaat het om meer energie verbranden dan je inneemt maar het kiezen van een ander soort energie bepaalt ook al veel. Ik denk dat je door die laatste eerder succesvol afvalt dan calorieën tellen want dat zie ik iemand zijn hele leven niet doen.
pi_109458488
Nou, maar eens ontbijten dan he :@
  Licht Ontvlambaar zaterdag 24 maart 2012 @ 12:15:25 #161
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_109458630
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 12:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nou, maar eens ontbijten dan he :@
Ow ja, dat moet ook nog... We hebben terras gekarchert en de tuinmeubels schoongemaakt. Vriend staat in douche, ik zit aan tweede koffie verkeerd.

Isa, ik heb al twee weken een zakje pure paaseitjes met advocaatvulling in mijn la liggen op kantoor, er zijn al zes eitjes uit :D
pi_109458685
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 12:15 schreef Sjeen het volgende:

Ow ja, dat moet ook nog... We hebben terras gekarchert en de tuinmeubels schoongemaakt. Vriend staat in douche, ik zit aan tweede koffie verkeerd.

Isa, ik heb al twee weken een zakje pure paaseitjes met advocaatvulling in mijn la liggen op kantoor, er zijn al zes eitjes uit :D
Ook al zo knap _O_ (vooral met advocaat :9~ )

En wat is karcheren?
pi_109458803
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 12:09 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ik weet het niet, natuurlijk gaat het om meer energie verbranden dan je inneemt maar het kiezen van een ander soort energie bepaalt ook al veel. Ik denk dat je door die laatste eerder succesvol afvalt dan calorieën tellen want dat zie ik iemand zijn hele leven niet doen.
Ik doe een combinatie van beiden omdat je ook best teveel kunt eten van eiwitten en dan nog niet afvalt...
pi_109458848
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 12:22 schreef PdeHoog het volgende:
Ik doe een combinatie van beiden omdat je ook best teveel kunt eten van eiwitten en dan nog niet afvalt...
En je hebt absoluut niet veel eiwit nodig! De meeste mensen overschatten dat enorm. Zelfs niet als je veel sport of aan krachttraining doet.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 12:28:49 #165
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_109458959
ik heb juist het idee dat ik meet kh moet eten omdat ik meer sport :@
naja we gaan zien hoe eea gaat lopen.. (8> moet het 4 weken volhouden als een soort " detox" ofzo :? ik begreep het allemaal niet helemaal :@
naja we gaan zien of het ook een goed effect heeft op mijn gewicht :D

en eiwitshakes.. is dat hetzelfde als die maaltijd shakes van weight watchers ofzo??
pi_109458998
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 12:28 schreef Barreltje het volgende:
ik heb juist het idee dat ik meet kh moet eten omdat ik meer sport :@
naja we gaan zien hoe eea gaat lopen.. (8> moet het 4 weken volhouden als een soort " detox" ofzo :? ik begreep het allemaal niet helemaal :@
naja we gaan zien of het ook een goed effect heeft op mijn gewicht :D

en eiwitshakes.. is dat hetzelfde als die maaltijd shakes van weight watchers ofzo??

Neej!!
pi_109459054
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 12:22 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Hmm zelf nog niet meegemaakt en een keto dag zag er bij mij zo uit:

O: 2 of 3 eieren
T: whey protein shake (eiwitshake)
L: ijsbergsla met tonijn groene paprika en komkommer
T: whey protein shake met handje noten
D: brocolli met zalm
T: groene salade met kip

Mega veel eiwitten dus. Ik weet niet of je echt in vetmassa aan kunt komen van veel eiwitten. Het is ook een energiebron dus zou kunnen?

2 a 3 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht is normaal, een sporter kan meer hebben. Ik zit op ongeveer 200 - 250 g per dag. En dan eet ik al heel eiwitrijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Audreyoot op 24-03-2012 12:39:26 ]
  zaterdag 24 maart 2012 @ 12:44:30 #168
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_109459309
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 11:14 schreef Vanyel het volgende:

Vertel eens over eten dan ;) .
Spoilers!
  Licht Ontvlambaar zaterdag 24 maart 2012 @ 12:45:03 #169
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_109459320
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 12:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ook al zo knap _O_ (vooral met advocaat :9~ )

En wat is karcheren?
Met zo'n gele hogedrukspuit spelen ;)
pi_109459377
Dit gevonden over teveel aan eiwitten:

quote:
In tegenstelling tot vetzuren en glucose kunnen aminozuren niet worden opgeslagen. Aminozuren kunnen ook niet uitgescheiden worden. Een te veel aan aminozuren wordt als brandstof gebruikt. Daartoe wordt de alfa-aminegroep (als NH3) verwijderd en het overblijvende koolstofskelet wordt omgezet zodat het verder gebruikt kan worden in de stofwisseling. Het grootste deel van de aminegroepen van een te veel aan aminozuren worden omgezet in ureum, terwijl hun koolstofskeletten worden omgevormd in acetyl CoA, acetoacetyl CoA, pyruvaat of een tussenproduct van de citroenzuurcyclus. Hieruit kunnen aminozuren omgezet worden tot vetzuren, ketonstoffen en glucose.
Een teveel aan kh wordt sowieso opgeslagen als vet, eiwitten niet direct. Eiwitten worden namelijk omgezet in aminozuren en die zijn niet direct op te slaan als vet maar kunnen wel gebruikt worden om te verbranden en ook daar kan je overschotten voor opbouwen. Je spieren hebben eiwitten nodig om te groeien dus als je doet sporten én doet lijnen is het sowieso verstandig om meer eiwitten te eten.
Als je dan kh arm gaat eten en je haalt je energie uit eiwitten komen je spieren eiwit tekort, vandaar dat je je focust op je eiwitinname.

quote:
Ik geloof niet dat je snel teveel eiwitten opneemt, snel vet wordt je er ook niet van, ook al heeft het een hoge opname snelheid, volgens mij kan je rustig 4gr/kg eten. Alle energie die je naar binnen werkt kan opgeslagen worden als vet, het verschilt alleen per bron hoe snel dat zal gaan.
In principe kan dus elke soort van energie (vet, kh, eiwit) opgeslagen worden als massa, the key is alleen hoe snel het gebeurd en hoe je lichaam er mee omgaat. Eiwit wordt niet snel opgeslagen als vet en wordt door de lever ook nog gefilterd, maar het kán wel.
pi_109459388
Op 2 januari had ik een jurkje gekocht dat me toen veel te klein was. Dat jurkje was gekocht met het idee dat ik dat tegen juni wel zou passen. Vandaag heb ik het aan en het staat me leuk :) (al zeg ik het zelf). Nu moet ik dus wel een nieuw kledingstuk gaan kopen dat veel te klein is.
Een ander leuk punt ervan is dat ik nu dus in de normale maten val *O* Sowieso staan alle grote vrouwen gewaden me niet meer, ze zijn veel te wijd. Dus deze maand maar op zoek naar nieuwe kleding.

Het eten van vandaag:
O. 2 boterhammen, 1 met kaas en eentje met halve ham (had even zin in wat zoets)
L. 2 boterhammen met sandwichspread
T. Smoothie
D. Nog geen flauw idee, denk aan een maaltijdsalade
T. Wat knaaggroentes ;)
pi_109459522
Oh en de bloedsuikerspiegel wordt amper beïnvloed door eiwitten terwijl je bij kh,en dan vnl de suikers dit wel doet waardoor het lichaam snel insuline afgeeft wat oa. de vetopslag bevordert.

[/promoten eiwitten]
pi_109459562
Hmm... ik blijf ervan overtuigd dat een normaal eetritme het gezondste is en dat je geen voedingsstoffen moet ontlopen
pi_109459637
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 12:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hmm... ik blijf ervan overtuigd dat een normaal eetritme het gezondste is en dat je geen voedingsstoffen moet ontlopen
'Normaal' is voor iedereen anders en ik denk dat ik voedingsstoffen als suiker wel degelijk moet proberen te ontlopen als ik af wil vallen. En schijnbaar gingen we niet goed om met ons 'normale' eetritme anders hadden we geen overgewicht toch?
pi_109459693
Ik had geen eetritme. Ik at wanneer ik trek had en dan moest het ook per direct beschikbaar zijn (maw: kant en klaar is snel, de frituurpan is makkelijk en een zak chips open trekken ook).

Maar wat ik nu allemaal eet is echt veel lekkerder :')
pi_109459718
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 12:58 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

'Normaal' is voor iedereen anders en ik denk dat ik voedingsstoffen als suiker wel degelijk moet proberen te ontlopen als ik af wil vallen. En schijnbaar gingen we niet goed om met ons 'normale' eetritme anders hadden we geen overgewicht toch?
Natuurlijk moet je niet lopen snoepen, maar als ik de dag niet start met brood heb ik gewoon honger. Volkoren brood/pasta en zilvervlies rijst behoren voor mij tot een gezond dieet (evenals aardappelen). Ik heb wel een tijd koolhydraatarm geprobeerd en het resultaat was dat voortdurend moe was, terwijl ik op deze manier eigenlijk de hele dag door energie heb. En ik val op deze manier af.
Dit houd ik een heel leven moeiteloos vol :)
pi_109459758
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:02 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Natuurlijk moet je niet lopen snoepen, maar als ik de dag niet start met brood heb ik gewoon honger. Volkoren brood/pasta en zilvervlies rijst behoren voor mij tot een gezond dieet (evenals aardappelen). Ik heb wel een tijd koolhydraatarm geprobeerd en het resultaat was dat voortdurend moe was, terwijl ik op deze manier eigenlijk de hele dag door energie heb. En ik val op deze manier af.
Dit houd ik een heel leven moeiteloos vol :)
Dan moet je dat vooral doen, van brood krijg ik honger na een uur. Op mijn omeletje kom ik de dag supergoed door en soms vul ik hem met champignons, paprika, ham en een beetje kaas.

[ Bericht 4% gewijzigd door Audreyoot op 24-03-2012 13:11:13 ]
pi_109459782
Precies wat ik bedoel met 'je moet dat dieet kiezen wat bij je past' 8-)
Anderen van je eigen dieetmethode proberen te overtuigen is volkomen nutteloos.
pi_109459789
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:03 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Dan moet je dat vooral doen, van brood krijg ik honger na een uur. Op mijn omeletje kom ik de dag supergoed door en soms vul ik hem met champignons, paprika, ham en een beetje kaas.
Mensen verschillen :) Als ik om 8.30 mijn boterhammetjes eet heb ik pas tegen 12.00 weer honger. En na die boterhammetjes kan ik er weer tegen aan tot 15.00 (om dan wat fruit te eten) om gelukkig te zijn tot een uur 17/18.00
pi_109459793
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:05 schreef Isabeau het volgende:
Dat wil ik ook niet, maar inzicht geven wat eiwitten voor je lichaam doen is anders dan een 'dieetmethode' opdringen :)
pi_109459799
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:05 schreef Isabeau het volgende:
Eensch :) Als het werkt en je al je voedingsstoffen binnen krijgt is het oke
pi_109459821
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:06 schreef Audreyoot het volgende:

Dat wil ik ook niet, maar inzicht geven wat eiwitten voor je lichaam doen is anders dan een 'dieetmethode' opdringen :)
Oh, dat zie ik ook wel! Ik bedoel gewoon dat ik het grappig vind dat jij en CotS zo anders reageren op eten. En dus eten jullie allebei wat voor jullie werkt! Ik zie geen gepreek hoor :D
pi_109459840
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, dat zie ik ook wel! Ik bedoel gewoon dat ik het grappig vind dat jij en CotS zo anders reageren op eten. En dus eten jullie allebei wat voor jullie werkt! Ik zie geen gepreek hoor :D
Ah goedzo :D

Ja CotS en ik hebben hele andere methodes en als het voor beide op een gezonde manier werkt is het prima. Ik vind eiwitten gewoon erg prettig omdat ik nu ook geen trek meer heb in zoetigheid op mijn brood als ik een keer een boterham pak. Heb al eeuwen geen jam of chocopasta meer gehad!
pi_109459861
Dat lichamen zo kunnen verschillen is idd erg grappig :) Het zal er ook wel mee te maken hebben hoe je bent opgevoed en hoe je stofwisseling in elkaar zit (omg... heb ik überhaupt wel stofwisseling ;)).

En je moet natuurlijk iets kiezen wat je vol kan houden. Ik heb twee, drie maanden weinig koolhydraten gegeten (een paar jaar terug) en ik werd totaal gek. Ik was zo blij toen ik weer een boterham kon krijgen.

Maar goed... dik worden begon ook tijdens een studentenritme. Met dit burgerritme gaat het goed :)
pi_109459882
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:08 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ah goedzo :D

Ja CotS en ik hebben hele andere methodes en als het voor beide op een gezonde manier werkt is het prima. Ik vind eiwitten gewoon erg prettig omdat ik nu ook geen trek meer heb in zoetigheid op mijn brood als ik een keer een boterham pak. Heb al eeuwen geen jam of chocopasta meer gehad!
Aaaaaaaah... ja ik had vanochtend jam op mijn brood. Zo eens per maand vind ik dat lekker ;) en dat mag van mezelf hooguit eens per maand op zaterdagochtend (andere dagen gewoon ham/kaas/sandwichspread)

En buh... ik pas toch in dat jurkje dat ik voor de zomer pas had gekocht ;)
pi_109459887
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat lichamen zo kunnen verschillen is idd erg grappig :) Het zal er ook wel mee te maken hebben hoe je bent opgevoed en hoe je stofwisseling in elkaar zit (omg... heb ik überhaupt wel stofwisseling ;)).

En je moet natuurlijk iets kiezen wat je vol kan houden. Ik heb twee, drie maanden weinig koolhydraten gegeten (een paar jaar terug) en ik werd totaal gek. Ik was zo blij toen ik weer een boterham kon krijgen.

Maar goed... dik worden begon ook tijdens een studentenritme. Met dit burgerritme gaat het goed :)
Je moet het ook vol kunnen houden ja. En ik eet wel kh he maar met mate :) Heb ook wel eens zin in een boterham en die moet je voor de variatie ook erin houden.
pi_109459922
Dat gaat dus ook mis als je een methode kiest die totaal niet bij je past: dat houd je echt nooit vol :o
Ik moet ook af en toe gewoon lekker brood hoor, of volkorenpasta of heerlijke aardappelpuree. Maar ik hoef het nu niet meer bij elke maaltijd en avondeten zonder koolhydraten vind ik ook niet gek meer. Vroeger hoorde het er echt bij en had ik eten zonder rijst/pasta/aardappels maar gek gevonden.
pi_109459972
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:12 schreef Isabeau het volgende:
Vroeger hoorde het er echt bij en had ik eten zonder rijst/pasta/aardappels maar gek gevonden.
Ik vind het jammer dat ik dat nog steeds wel vind -O-
Maar goed mijn ontbijt & lunch bestaan heel vaak uit weinig/geen carbs dus dan probeer ik het maar zo.
pi_109459991
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:12 schreef Isabeau het volgende:
Dat gaat dus ook mis als je een methode kiest die totaal niet bij je past: dat houd je echt nooit vol :o
Ik moet ook af en toe gewoon lekker brood hoor, of volkorenpasta of heerlijke aardappelpuree. Maar ik hoef het nu niet meer bij elke maaltijd en avondeten zonder koolhydraten vind ik ook niet gek meer. Vroeger hoorde het er echt bij en had ik eten zonder rijst/pasta/aardappels maar gek gevonden.
Ja ik ben veel te gek op Iltaliaans en Mexicaans eten om helemaal zonde kh te kunnen :@ Lijkt me ook niet gezond. Maar ik wil geen 3 of 4 boterhammen op een dag want ik heb gemerkt dat ik met de eiwitten veel gevarieerder eet. Sommige mensen eten wel veel brood op een dag en als dat voor hun werkt moeten ze dat ook vooral blijven doen ^O^
pi_109459998
Je komt al heel ver als je alle frisdrank, suiker in je koffie/thee, koekjes, snoepjes, gebak etc schrapt ;)
pi_109460001
Zonder basis geen maaltijd :) (voor mij tenminste)

Ik ben heel blij dat ik überhaupt nooit van de snoep en frisdranken e.d. ben geweest. Thee en fruit is veel lekkerder
pi_109460022
Maar ik wandel maar weer eens naar de winkel, moet nog tahini kopen. :W
pi_109460023
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:15 schreef Isabeau het volgende:
Je komt al heel ver als je alle frisdrank, suiker in je koffie/thee, koekjes, snoepjes, gebak etc schrapt ;)
Dat was bij mij niet want ik dronk al alleen water en snoepte heel beperkt. Ik ben echt aangekomen van carbs.

(zeg maar 2 of 3 keep opscheppen bij macaroni, veel aardappels enzo)
pi_109460048
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zonder basis geen maaltijd :) (voor mij tenminste)

Ik ben heel blij dat ik überhaupt nooit van de snoep en frisdranken e.d. ben geweest. Thee en fruit is veel lekkerder
Wat is voor jou basis? Rijst/pasta/aardappels?

Voor mij is dat vlees :')
pi_109460099
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:17 schreef Audreyoot het volgende:

Bij mij is dat groente! :o Ik kijk eerst welke groente ik wil eten en dan wat ik daar bij wil.
pi_109460110
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 11:48 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Zo spontaan O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_109460115
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:17 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Eiwitten, groente en basis.
Dat zijn de dingen die elke maaltijd moet bevatten en dan vooral de groente. Een beetje de logica van een half bord groente en dan een kwart basis en een kwart eiwit.

Vlees het liefst zo weinig mogelijk. Vlees en ik houden niet zo van elkaar. Vlees smaakt veel te sterk en ik vind het maar onsmakelijk. Geef mij maar linzen/ei/noten o.i.d
pi_109460138
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Bij mij is dat groente! :o Ik kijk eerst welke groente ik wil eten en dan wat ik daar bij wil.
Dat sowieso :) Als mijn vriend vraagt wat we eten is het altijd eerst de groente noemen (terwijl zijn interesse meer naar het eiwit uit gaat)
pi_109460145
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Zo spontaan O+
Zo ben ik pop :*

En nu afvallen jij!
pi_109460173
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:20 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Eiwitten, groente en basis.
Dat zijn de dingen die elke maaltijd moet bevatten en dan vooral de groente. Een beetje de logica van een half bord groente en dan een kwart basis en een kwart eiwit.

Vlees het liefst zo weinig mogelijk. Vlees en ik houden niet zo van elkaar. Vlees smaakt veel te sterk en ik vind het maar onsmakelijk. Geef mij maar linzen/ei/noten o.i.d
Maar wat is voor jou basis?

Ik kies het vlees(dat is trouwens eiwit) en daarmee stem ik de groente erop af. Altijd 350g groente bij het D probeer ik.

Zo had ik een paar dagen terug:
zelfgemaakte groentesoep met 200 g groente, salade van sla/tomaat/komkommer/ui/paprika met zalm en een gevulde paprika (vulling: courgette, champignons, ui, chorizo)
pi_109460208
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 12:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Vertel eens over eten dan ;) .
Ik moet er geloof ik nog even inkomen :)
pi_109460222
Met het woord basis wordt er in mijn vriendenkring de pasta/couscous/rijst/aardappelen e.d. bedoeld.
Maar dat is voor mij niet de belangrijkste, voor mij is groente het belangrijkst. Ik kies een groente en bedenk daar een maaltijd om heen. Een avondmaaltijd moet minimaal 300gr groente bevatten naar mijn mening
pi_109460238
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Met het woord basis wordt er in mijn vriendenkring de pasta/couscous/rijst/aardappelen e.d. bedoeld.
Maar dat is voor mij niet de belangrijkste, voor mij is groente het belangrijkst. Ik kies een groente en bedenk daar een maaltijd om heen. Een avondmaaltijd moet minimaal 300gr groente bevatten naar mijn mening
Ik heb ook meestal 350g groentes. En 100-150g vis of vlees
Die basis krijg ik dan niet eens meer op :')
pi_109460294
Och... in grammen weet ik het meestal niet :) Doe het op de gok en de rest is aankleding van mijn groente :)
pi_109460703
Voor de mensen die zin hebben in chips en nog een courgette in de koelkast hebben:

Recept
pi_109460809
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:43 schreef Audreyoot het volgende:
Voor de mensen die zin hebben in chips en nog een courgette in de koelkast hebben:

[ afbeelding ]

Recept
Ha, thanks. Ze zijn nu goedkoper dan ooit en in de aanbieding bij de Appie. Ben dus op zoek naar lekkere dingen om te maken met courgette!
pi_109460952
Oh, zijn de koolhydraten nu opeens de boosdoeners? ;).

OT: vanochtend weer 2 uurtjes in de sportschool doorgebracht, cardio en krachttraining gedaan. Verder zoals gebruikelijk in het weekend een beetje ongestructureerd qua eten maar we doen ons best ;). Net een heerlijk broodje rosbief in de tuin op. Waar we de rest van de middag niet meer vandaan komen hopelijk ;).
pi_109461021
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:53 schreef Jarno het volgende:
Oh, zijn de koolhydraten nu opeens de boosdoeners? ;).

OT: vanochtend weer 2 uurtjes in de sportschool doorgebracht, cardio en krachttraining gedaan. Verder zoals gebruikelijk in het weekend een beetje ongestructureerd qua eten maar we doen ons best ;). Net een heerlijk broodje rosbief in de tuin op. Waar we de rest van de middag niet meer vandaan komen hopelijk ;).
Niet opeens, altijd al :)
pi_109461067
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:56 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Niet opeens, altijd al :)
Nah, ik ben meer van de lijn 'gewoon minder eten dan je verbruikt (of meer verbruiken dan je binnenkrijgt)' dan komt het vanzelf goed. En uiteraard niet je kcal's vullen met chips en witbrood maar met een verantwoorde, afwisselende en gezonde voeding.
pi_109461089
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:58 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nah, ik ben meer van de lijn 'gewoon minder eten dan je verbruikt (of meer verbruiken dan je binnenkrijgt)' dan komt het vanzelf goed. En uiteraard niet je kcal's vullen met chips en witbrood maar met een verantwoorde, afwisselende en gezonde voeding.
Dan zeg je zelf dus eigenlijk al dat je moet uitkijken met kh.

Meer verbruiken dan wat je binnenkrijgt is prima voor af te vallen, maar wat daarna? Het is voor veel mensen makkelijker een andere eetgewoonte te krijgen dan precies bij te houden wat ze verbruiken.
pi_109461157
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:59 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Dan zeg je zelf dus eigenlijk al dat je moet uitkijken met kh.
Er mee uitkijken is wat anders als ze in de ban doen.

En ik ben dan een uitzondering denk ik ;). Ik hou liever bij wat ik in m'n waffel stop (kost me 5 tot 10 minuten per dag hooguit en maakt me zeebeer bewust van bepaalde voedingskeuzes) dan dat ik geen brood, rijst of pasta meer zou eten. Minder eten is een kwestie van discipline :).
pi_109461217
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 14:02 schreef Jarno het volgende:

[..]

Er mee uitkijken is wat anders als ze in de ban doen.

En ik ben dan een uitzondering denk ik ;). Ik hou liever bij wat ik in m'n waffel stop (kost me 5 tot 10 minuten per dag hooguit en maakt me zeebeer bewust van bepaalde voedingskeuzes) dan dat ik geen brood, rijst of pasta meer zou eten. Minder eten is een kwestie van discipline :).
Ik heb ook nergens gezegd dat ik geen brood rijst of pasta eet :) Ik let er alleen op en ik kies ipv 4 keer per dag brood eten liever voor wat andere variatie met eiwitten. Het is niet gezond om kh te verbannen.
Ik eet juist veeeeeeeeeeel meer sinds ik op eiwitten let, en val daardoor meer af.
pi_109461542
Ik geloof dat hier niemand alle koolhydraten verbandt, Jarno ;) zou ik niet eens willen :9
  zaterdag 24 maart 2012 @ 14:37:12 #214
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_109461886
Moblo, hoe kruid jij je lamsburgers? Vriendje komt ineens thuis van de Turkse slager met 3 ons gehakt te veel dus ga wat invriezen. Het is echt supervers, de slager ging het speciaal voor hem malen :D.
Spoilers!
pi_109463240
Hoppa weer n broekmaat kleiner *O*

Alleen mn bovenlijf gaat nog niet echt mee :') onder maat 48 nu boven 54
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 24 maart 2012 @ 15:47:54 #216
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_109463404
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 14:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Moblo, hoe kruid jij je lamsburgers? Vriendje komt ineens thuis van de Turkse slager met 3 ons gehakt te veel dus ga wat invriezen. Het is echt supervers, de slager ging het speciaal voor hem malen :D.
Oh ja, ze ging motorrijden. Heb nog een Marokkaanse (echt uit Marokko) kruidenmix liggen, dat is vast lekker met een lente-uitje.
Spoilers!
  Licht Ontvlambaar zaterdag 24 maart 2012 @ 15:54:48 #217
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_109463574
Vriend en dochter staan in de rij bij de beste ijssalon in Maastricht, ik zit op bankje in de zon... geen zin in ijs :o :o
pi_109463891
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 15:54 schreef Sjeen het volgende:
Vriend en dochter staan in de rij bij de beste ijssalon in Maastricht, ik zit op bankje in de zon... geen zin in ijs :o :o
Nou ja zeg! :o

Ik moet wel oppassen mensen niet nu te gaan veroordelen op wat ze kopen :@ Ik stond in de rij bij de kassa in de Lidl en de moeder met 2 kleine kinderen voor me had op de band: American Pizza's, 3 witbrood, doos frikandellen, 2 flessen cola, pakjes boterhamworst en een paar zakken snoep voor de kids. Ik dacht niet echt positief over betreffende moeder :X
pi_109464007
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 16:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik moet wel oppassen mensen niet nu te gaan veroordelen op wat ze kopen :@ Ik stond in de rij bij de kassa in de Lidl en de moeder met 2 kleine kinderen voor me had op de band: American Pizza's, 3 witbrood, doos frikandellen, 2 flessen cola, pakjes boterhamworst en een paar zakken snoep voor de kids. Ik dacht niet echt positief over betreffende moeder :X
Ik had net een klant in de winkel en die vrouw had extreem overgewicht, ik schat dat ze 140-150 woog en ze had haar dochter bij zich die stond te huilen omdat ze geen broodje frikandel van de bakker mocht.
Vrouw: 'Ja dat is toch niet gezond voor haar'
Ik: Nee idd...

Vervolgens loopt ze de winkel uit en zegt ze tegen dochter, nou voor deze ene keer dan als je stopt met huilen!

:N
  zaterdag 24 maart 2012 @ 16:14:42 #220
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_109464058
quote:

[..]

Ik veroordeel zulke mensen juist graag >:) . En volgens mij is dat ook best sociaal geaccepteerd :s) . Arme kinders trouwens....
Spoilers!
pi_109464149
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 16:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik veroordeel zulke mensen juist graag >:) .
Altijd als ik dat net vol eigengeilerij gedaan heb (in mijn hoofd), eet ik daarna zelf een vette hap oid op straat en zie ik een of ander gratenpakhuis misprijzend naar mijn pens kijken.
pi_109464223
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 16:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Altijd als ik dat net vol eigengeilerij gedaan heb (in mijn hoofd), eet ik daarna zelf een vette hap oid op straat en zie ik een of ander gratenpakhuis misprijzend naar mijn pens kijken.

Karma is a bitch, innit?
pi_109464468
:Y
pi_109464651
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 14:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ligt eraan, maar dit keer met wat harissa en honing :9
Ja doei.
pi_109464703
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 16:17 schreef Vanyel het volgende:

Alleen daarom al eet ik nooit op straat O-)
pi_109465888
Terug van een dagje fotograferen :9 Jammer alleen dat ik op een gegeven moment uit verveling patat en een broodje frikandel heb gehaald.....naast alles wat ik bij me had -O- Achter kan ik me wel voor de kop slaan }:|

quote:
17s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:06 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

En naar dit soort informatie ben ik heel erg op zoek. Niet zozeer met als doel gewicht verliezen maar vooral inzicht verkrijgen in hoe alles werkt.
pi_109466333
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 17:31 schreef PdeHoog het volgende:
Terug van een dagje fotograferen :9 Jammer alleen dat ik op een gegeven moment uit verveling patat en een broodje frikandel heb gehaald.....naast alles wat ik bij me had -O- Achter kan ik me wel voor de kop slaan }:|

[..]

En naar dit soort informatie ben ik heel erg op zoek. Niet zozeer met als doel gewicht verliezen maar vooral inzicht verkrijgen in hoe alles werkt.
Als je dat inzicht krijgt ga je sowieso onbewust voor betere producten kiezen denk ik :)

En iedereen gaat wel eens de fout in, ik ook zovaak, niet schuldig voelen en vooral niet denken dat dit je dag verpest heeft dus opletten hoeft vandaag niet meer, nee gewoon weer doorgaan waar je vanochtend aan begonnen was :)
pi_109466596
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 17:48 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Als je dat inzicht krijgt ga je sowieso onbewust voor betere producten kiezen denk ik :)
Ik vraag me sowieso bij elk product al af wat het me oplevert :) Is het bewerkt? kunstmatig? bevat het iets werkzaams? etc. Dat zit wel goed ;)

Gisteren trouwens een briljant filmpje van de Keuringsdienst van Waren gezien over het "Ik kies bewust"-logo _O-
quote:
En iedereen gaat wel eens de fout in, ik ook zovaak, niet schuldig voelen en vooral niet denken dat dit je dag verpest heeft dus opletten hoeft vandaag niet meer, nee gewoon weer doorgaan waar je vanochtend aan begonnen was :)
Nee joh :D Mijn dag heeft het zeker niet verpest :) En af en toe de fout in gaan kan best, maar ik vond het gewoon zonde eigenlijk. En ik heb het avondplan maar iets aangepast. Geen erwtensoep maar pancetta-uien-soep :9 Scheelt een hele bonk aan koolhydraten en kcals :+
pi_109466731
quote:

[..]

_O- herkenbaar wel.

Zo stonden wij gisteren in de rij bij het wokrestaurant en voor ons stond een stel bij het ijs :X mennn.
En dat arme kind erbij kreeg extra slagroom ;(

Maarja mijn Mr die als eerste wijst heeft het wel erg makkelijk als écht gratenpakhuis.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_109467145
Zo, mijn avondeten is klaar!

Een kogelbiefstukje dat afgeprijsd was, champignons, een rood uitje, boel sla. Aangemaakt met een beetje zure room met citroensap. Jam.
pi_109467588
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 18:04 schreef Ml-etje het volgende:

_O- herkenbaar wel.

Zo stonden wij gisteren in de rij bij het wokrestaurant en voor ons stond een stel bij het ijs :X mennn.
En dat arme kind erbij kreeg extra slagroom ;(

Maarja mijn Mr die als eerste wijst heeft het wel erg makkelijk als écht gratenpakhuis.
Nou, het gaat me er niet eens om dat ze er eventueel dik van zouden kunnen worden. Het is meer dat het zo ongelofelijk ongezond is voor die lijfjes, plus ik vroeg me af waar het voedende voedsel was :{
pi_109468446
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 18:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, het gaat me er niet eens om dat ze er eventueel dik van zouden kunnen worden. Het is meer dat het zo ongelofelijk ongezond is voor die lijfjes, plus ik vroeg me af waar het voedende voedsel was :{
Ik vraag me af of je in zo'n situatie dergelijke oordelen kan vellen. Je weet niet hoe de rest van hun leven eruit ziet nl.
pi_109468525
En wat er precies mis is met kinderen die ijs krijgen als ze uit eten zijn vat ik ook niet helemaal...
pi_109468936
Wijn :7

Moet :+
pi_109468969
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 19:13 schreef Jarno het volgende:
En wat er precies mis is met kinderen die ijs krijgen als ze uit eten zijn vat ik ook niet helemaal...
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 19:10 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je in zo'n situatie dergelijke oordelen kan vellen. Je weet niet hoe de rest van hun leven eruit ziet nl.
Zeg, gaan we nou ineens genuanceerd lopen doen...? }:|
  zaterdag 24 maart 2012 @ 19:36:23 #236
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_109469328
Mannen /= vrouwen ;)
Spoilers!
pi_109469434
ZE ZIJN GEWOON STOM JAH :(

ALLEMAAL :(

OMDAT!
  zaterdag 24 maart 2012 @ 19:42:12 #238
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_109469530
Ik heb toch goddelijk gegeten net! Helemaal niets bijzonders maar ik had zoveel honger dat ik alles naar binnen had kunnen schuiven. Ik kan prima leven met gezonde keuzes enzo maar soms is een salade waar creme fraiche en spekjes doorheen zit wel errug lekker! De mayo/chilisaus bij de krieltjes was ook niet verkeerd. En omg, wat is de vega kaas broccoli carre van AH lekker! Ok, ik ben dus nog helemaal aan het nagenieten :D.

Ik zal mn app eens even invullen. Ik 'moet' straks ook nog knaks in danerolle eten. Met een Wieckse rose.
Spoilers!
  Licht Ontvlambaar zaterdag 24 maart 2012 @ 19:50:11 #239
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_109469802
Ik let eigenlijk nooit zo op wat anderen op de band gooien bij de kassa of wat ze op hun bord gooien in een wokrestaurant... Behalve dan toen er een lat naast ons zat die eerst drie borden vol wegwerkte, daarna zich een halfuur in het toilet verschanste, om vervolgens met rode ogen een berg ijs met slagroom te verorberen. Dat verbaasde me wel een beetje...

Ik vraag me wel vaker af wat mensen denken van de producten die ik op de band gooi, omdat het meestal niet echt bijelkaar past :P
pi_109469947
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 19:25 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

[..]

Zeg, gaan we nou ineens genuanceerd lopen doen...? }:|
Beetje common sense kan geen kwaad :7
pi_109470026
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 17:58 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik vraag me sowieso bij elk product al af wat het me oplevert :) Is het bewerkt? kunstmatig? bevat het iets werkzaams? etc. Dat zit wel goed ;)

Gisteren trouwens een briljant filmpje van de Keuringsdienst van Waren gezien over het "Ik kies bewust"-logo _O-

[..]

Nee joh :D Mijn dag heeft het zeker niet verpest :) En af en toe de fout in gaan kan best, maar ik vond het gewoon zonde eigenlijk. En ik heb het avondplan maar iets aangepast. Geen erwtensoep maar pancetta-uien-soep :9 Scheelt een hele bonk aan koolhydraten en kcals :+
Oh ja dat ik kies bewust logo is echt te erg. Ik geloof dat calve bij de pindakaas er pinda's uit heeft moeten halen en extra suiker in heeft moeten doen om het logo te krijgen :') wtf

Ik let ook nooit op dat logo eerlijk gezegd, het is gewoon een marketingstruc.
pi_109470042
Ik was eens in de AH en een meneer had echt 100 sinaassappels en 15 pakken chocomel en 10 dozen champignons :D

Toen heb ik het gewoon gevraagd. Bleek voor een restaurant :D

Bij de Lidl had een meneer eens van alles wat maar ook echt iets van 15 containers met 1000 zoetjes :D

Die keek eng, dus niet gevraagd :D
pi_109470104
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 19:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik was eens in de AH en een meneer had echt 100 sinaassappels en 15 pakken chocomel en 10 dozen champignons :D

Toen heb ik het gewoon gevraagd. Bleek voor een restaurant :D

Bij de Lidl had een meneer eens van alles wat maar ook echt iets van 15 containers met 1000 zoetjes :D

Die keek eng, dus niet gevraagd
haha :D

Ik heb wel altijd dat ik mezelf beter voel als ik alleen maar gezonde dingen op de band leg en de spullen van andere mensen bestaan uit cola en chips enzo :@
pi_109470601
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 19:58 schreef Audreyoot het volgende:

Ik heb wel altijd dat ik mezelf beter voel als ik alleen maar gezonde dingen op de band leg en de spullen van andere mensen bestaan uit cola en chips enzo :@
:D :Y ^O^
pi_109471165
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 19:56 schreef Audreyoot het volgende:

Oh ja dat ik kies bewust logo is echt te erg. Ik geloof dat calve bij de pindakaas er pinda's uit heeft moeten halen en extra suiker in heeft moeten doen om het logo te krijgen :') wtf

Ik let ook nooit op dat logo eerlijk gezegd, het is gewoon een marketingstruc.
Wat een bullshit idd he :o Ik snap serieus niet dat de overheid zoiets heeft opgezet en ik snap al helemaal niet hoe mensen erin kunnen trappen.
pi_109471335
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 19:13 schreef Jarno het volgende:
Niks, maar wel als ze al 2x zoveel wegen dan gezond zou zijn ;)

Maar ik oordeel makkelijk zo zonder kinderen.
pi_109471445
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:24 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Wat een bullshit idd he :o Ik snap serieus niet dat de overheid zoiets heeft opgezet en ik snap al helemaal niet hoe mensen erin kunnen trappen.
Ingredienten ftw, als je ziet wat het voedingscentrum gezond vindt.

Ze doen net of carbs normaal zijn, die aten mensen vroegah ook niet.
Spekgeneratie tegenover carbgeneratie, vandaag heb ik in het tuincentrum eens rondgekeken :o
pi_109472020
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:30 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ingredienten ftw, als je ziet wat het voedingscentrum gezond vindt.

Ze doen net of carbs normaal zijn, die aten mensen vroegah ook niet.
Spekgeneratie tegenover carbgeneratie, vandaag heb ik in het tuincentrum eens rondgekeken :o
Wat bedoel je met vroeger? Want volgens mij is zoiets als brood er al heeeeeeel lang. En dingen als pasta en noedels zijn er ook al lang. Aardappelen worden al sinds voor 1800 geteeld en gegeten in Europa en nog veel eerder in Zuid-Amerika. Dus ja...ik snap wel waarom ze carbs normaal vinden.

Ik snap persoonlijk ook al dat gezeik over het Voedingscentrum niet eigenlijk :{ De mensen die daar werken hebben er, net als dietistes, voor geleerd ga ik voor het gemak maar even vanuit en, no offense, de mensen hier halen hun kennis met name van internet muv Isabeau denk ik, die het merendeel van de theorieeen tijdens haar opleiding heeft gehad en kennis van internet staat niet bekend om zijn 100% betrouwbaarheid!
pi_109472151
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:44 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Wat bedoel je met vroeger? Want volgens mij is zoiets als brood er al heeeeeeel lang. En dingen als pasta en noedels zijn er ook al lang. Aardappelen worden al sinds voor 1800 geteeld en gegeten in Europa en nog veel eerder in Zuid-Amerika. Dus ja...ik snap wel waarom ze carbs normaal vinden.

Ik snap persoonlijk ook al dat gezeik over het Voedingscentrum niet eigenlijk :{ De mensen die daar werken hebben er, net als dietistes, voor geleerd ga ik voor het gemak maar even vanuit en, no offense, de mensen hier halen hun kennis met name van internet muv Isabeau denk ik, die het merendeel van de theorieeen tijdens haar opleiding heeft gehad en kennis van internet staat niet bekend om zijn 100% betrouwbaarheid!
Klopt maar er wordt veel gesponsord, congressen voedingsleer met allerlei merken ;)

Ik werk tussen de voedingsmiddelen en met technologen, steek nog wel eens iets op.
Of het het juiste is merk je vanzelf aan je lichaam.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 20:47:35 #250
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_109472175
Nou ja zeg. Wil ik helemaal los gaan vanavond en had ik speciaal iets evils uitgezocht, blijk ik nog moeite te moeten doen om de 2000 kcals aan te tikken vandaag. Een magere knakworst is maar 25 en een mini danerolle maar 32! En ik gebruik maar een halve knakworst per 'croissant' ook. Wat een teleurstelling :(. Ik pik lekker een slokje Poolse pivo om mn verdriet te verdrinken.
Spoilers!
pi_109472275
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:47 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Klopt maar er wordt veel gesponsord, congressen voedingsleer met allerlei merken ;)
Dat is misschien bij dat lachwekkende keurmerk zo, maar ik vind dit op de site van het voedingscentrum:

quote:
Het Voedingscentrum accepteert geen financiële bijdragen van bedrijven of andere instellingen in ruil voor het overnemen en/of uitdragen van een bepaalde stellingname.
http://www.voedingscentru(...)rkingsverbanden.aspx

Overigens is je laatste opmerking het belangrijkste denk ik :) Je moet doen waar je lichaam zich het prettigst bij voelt....
pi_109472295
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou ja zeg. Wil ik helemaal los gaan vanavond en had ik speciaal iets evils uitgezocht, blijk ik nog moeite te moeten doen om de 2000 kcals aan te tikken vandaag. Een magere knakworst is maar 25 en een mini danerolle maar 32! En ik gebruik maar een halve knakworst per 'croissant' ook. Wat een teleurstelling :(. Ik pik lekker een slokje Poolse pivo om mn verdriet te verdrinken.
De vraag is nu: heb je echt genoten van die magere knakworst? Of had je toch liever die normale gehad? :P
pi_109472447
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:49 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat is misschien bij dat lachwekkende keurmerk zo, maar ik vind dit op de site van het voedingscentrum:

[..]

http://www.voedingscentru(...)rkingsverbanden.aspx

Overigens is je laatste opmerking het belangrijkste denk ik :) Je moet doen waar je lichaam zich het prettigst bij voelt....
Het zijn ok geen bijdragen, maar becel komt op zo'n dag zichzelf promoten enz.
pi_109472483
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:53 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Het zijn ok geen bijdragen, maar becel komt op zo'n dag zichzelf promoten enz.
Tijdens wat voor soort dag dan?
pi_109472807
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:54 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Tijdens wat voor soort dag dan?
Bijscholing dieetiek.
pi_109472928
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 21:02 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Bijscholing dieetiek.
Ok. Wordt zoiets georganiseerd door het voedingscentrum? Apart dan.
pi_109473127
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 21:05 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ok. Wordt zoiets georganiseerd door het voedingscentrum? Apart dan.
Nee niet door het voedingscentrum :D
pi_109473320
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 21:10 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Nee niet door het voedingscentrum :D
Ok :) Nou ja...never mind :D
  zaterdag 24 maart 2012 @ 21:23:34 #259
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_109473666
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:50 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

De vraag is nu: heb je echt genoten van die magere knakworst? Of had je toch liever die normale gehad? :P
Jazeker, ik heb er best van genoten. Ook voor ik dik was at ik al liever de magere of de runder. Ben niet zo'n varkensvleesfan, met uitzondering van spek uiteraard.
Spoilers!
pi_109474820
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 21:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Jazeker, ik heb er best van genoten. Ook voor ik dik was at ik al liever de magere of de runder. Ben niet zo'n varkensvleesfan, met uitzondering van spek uiteraard.
:D :P Spekjes :9 :@
  zaterdag 24 maart 2012 @ 22:03:26 #261
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_109474937
:Y
Spoilers!
pi_109477973
Ik weet niet zo goed wat ik van het Voedingscentrum moet vinden. Ik denk wel dat hun voedingsadviezen op nuchter verstand zijn gebaseerd en als elke Nederlander zo zou eten zou iedereen al stukken gezonder zijn. Maar soms komen ze wat log over en worden nieuwe inzichten niet tot zeer traag doorgevoerd in de advisering. En ik ben gewoon niet zo'n fan van de margarinepromotie :D
pi_109482630
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 23:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik van het Voedingscentrum moet vinden. Ik denk wel dat hun voedingsadviezen op nuchter verstand zijn gebaseerd en als elke Nederlander zo zou eten zou iedereen al stukken gezonder zijn. Maar soms komen ze wat log over en worden nieuwe inzichten niet tot zeer traag doorgevoerd in de advisering. En ik ben gewoon niet zo'n fan van de margarinepromotie :D
Gezond verstand is goed. En technisch gezien is margarine ook de betere keus. Dat wij het niet eens zijn met het productieproces en de smaak is een ander verhaal ;)
pi_109482869
Waarom is margarine de betere keus?
pi_109482904
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2012 09:22 schreef Vanyel het volgende:
Minder verzadigde vetten.
  zondag 25 maart 2012 @ 10:17:45 #266
319308 Tink89
To live is to dance
pi_109483518
Ik neem altijd Halvarine, of dieet-becel. Margarine vind ik niet lekker, roomboter al helemaal niet *bovendien mag ik geen roomboter hebben, lactosetechnisch gezien*

Hier nu een lekker ontbijtje van twee warme bruine broodjes :Y) Gisteren liep dieettechnisch eigenlijk nog best aardig, en vandaag wordt het moeilijker, maar ik ga het wel gewoon volhouden. Heb gisteren enorm naar nieuws gehad, maar da's geen reden om te eten...*is streng voor zichzelf, maar weet nu al dat ze dat later fijn vindt* zie de gigantische off-topic spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anyway, volgende week begint de verhuizing, dus ik ga weer dozen inpakken en meubels uit elkaar halen. Vooralsnog vindt m'n weegschaal nog steeds niet dat ik afgevallen ben van alle verhuisstress... vorige keer verloor ik toen 10 kilo, puur door de zenuwen. Dat was ook niks hoor, maar nu blijf ik gewoon rond de 91 schommelen, terwijl ik zo graag een getal dat met een 8 begint op dat schermpje wil zien. Zou de eerste keer zijn sinds ik 18 was ofzo.

Xx
  zondag 25 maart 2012 @ 10:22:40 #267
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_109483636
Tink, wat heftig! Ik denk dat het heel normaal is hoor dat je je zo dubbel voelt, dat zou ik denk ik ook hebben. Sterkte :* .
Spoilers!
pi_109483795
Tink, dat is idd beroerd nieuws zeg -O- Sterkte!
  Vis een optie? zondag 25 maart 2012 @ 10:32:05 #269
70532 loveli
N
pi_109483873
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2012 09:22 schreef Vanyel het volgende:
Niet. Gewoon maat houden met roomboter. Vetzuurketens zijn verzadigd, maar omdat ze relatief kort zijn, is het niet per se slecht. Je hebt half-half nodig, door huidige patroon krijg je te weinig onverzadigd (vooral omega-3) binnen om de balans goed te houden. Becel heeft verkeerde onverzadigde vetzuur, die mag je skippen. Margarine heeft altijd wat transvet en dat is helemaal slecht.

Lekker met mate roomboter blijven eten, dagelijks bewegen.
crap in = crap out
  zondag 25 maart 2012 @ 10:34:31 #270
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_109483936
Ik zie in mijn grafiekje dat ik sinds maandag de 12e eigenlijk niets meer ben afgevallen :{ . Ik geef mijn huidige regime nog 1 week de tijd om zich te bewijzen.

Gisteren, 1948 kcal:
O Yoghurt, muesli, lijnzaad
S 2 miles met gewichtjes
T 2 meergranen beschuit met jam
S Slaapkamers, trap en badkamer
L 2 bruin met sandwichspread
S Woonkamer, wc, keuken
T Peijenburg Tussendoor, 3 dropjes
A Krieltjes, grote salade met weinig spekkies en creme fraiche, kaas-broccoli vegading
T 8 mini Danerolles met 3 magere knakworsten

Straks gezellig naar het tuincentrum om kruidenplantjes te halen. Daarna shepherd's pie, tuna casserole, kip/prei quiche en Maleisische kipcurry maken *; .
Spoilers!
pi_109484116
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2012 10:32 schreef loveli het volgende:

[..]

Niet. Gewoon maat houden met roomboter. Vetzuurketens zijn verzadigd, maar omdat ze relatief kort zijn, is het niet per se slecht. Je hebt half-half nodig, door huidige patroon krijg je te weinig onverzadigd (vooral omega-3) binnen om de balans goed te houden. Becel heeft verkeerde onverzadigde vetzuur, die mag je skippen. Margarine heeft altijd wat transvet en dat is helemaal slecht.

Lekker met mate roomboter blijven eten, dagelijks bewegen.
Ook als margarine echt de betere keus is, weiger ik het op mijn brood te doen, maar fijn om daar ook rechtvaardiging voor te hebben :)
pi_109484271
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:44 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik haal mijn kennis vooral bij mensen die een opleiding over voeding hebben gedaan, of mensen in de sportschool die heel veel met voeding bezig zijn. Voedingscentrum heeft op veel gebieden nog verouderde info zoals bv met eieren per dag.
pi_109484330
Ik ga zo ontbijten met een bagel *O*

Zondag is de enige dag in de week waarop ik echt lekker ontbijt *O*
pi_109484530
Ik ontbijt elke dag lekker :D
pi_109484549
Ik niet hoor, geen tijd, geen geld, noem maar op, bakje kwark it is.
pi_109484567
Elke ochtend met een omeletje, tijd maak ik ervoor en het kost niet per se meer dan ander ontbijt :)
  Vis een optie? zondag 25 maart 2012 @ 11:05:50 #277
70532 loveli
N
pi_109484574
quote:
17s.gif Op zondag 25 maart 2012 10:51 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ik haal mijn kennis vooral bij mensen die een opleiding over voeding hebben gedaan, of mensen in de sportschool die heel veel met voeding bezig zijn. Voedingscentrum heeft op veel gebieden nog verouderde info zoals bv met eieren per dag.
http://www.nu.nl/gezondhe(...)-eten-steentijd.html
Ook iets over spek vs brood.
crap in = crap out
pi_109484598
quote:
17s.gif Op zondag 25 maart 2012 11:05 schreef Audreyoot het volgende:
Elke ochtend met een omeletje, tijd maak ik ervoor en het kost niet per se meer dan ander ontbijt :)
Dat zou wel duurder zijn, maar idd niet noemenswaardig. Voor mij niet haalbaar omdat ik op het werk ontbijt. Bij thuisontbijten trek ik het namelijk niet tot de lunch op enkel mijn stukje fruit als T.
pi_109484659
quote:
17s.gif Op zondag 25 maart 2012 11:03 schreef Audreyoot het volgende:
Ik ontbijt elke dag lekker :D
Ik ook :9 gelukkig wel
Vanaf morgen weer overnight oatmeals *O* (als ik ze niet vergeet te maken de dag van te voren)
pi_109484777
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 11:05 schreef loveli het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/gezondhe(...)-eten-steentijd.html
Ook iets over spek vs brood.
Ja ik vind het voedingscentrum zo ontsettend hollands; eet elke dag een bord met aardappelen groente en vlees en dan zit je goed. Iedereen zijn eigen kijk op voedsel natuurlijk maar ik vind het wat achterhaald en bovendien erg commercieel.

quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 11:09 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik ook :9 gelukkig wel
Vanaf morgen weer overnight oatmeals *O* (als ik ze niet vergeet te maken de dag van te voren)
*O*
Ik maak er ook tijd voor, ben bij elke job altijd gewend geweest om 2 uur eerder op te staan zodat ik lekker kon ontbijten, nieuws kijken, douchen etc etc. Vroegste was toen ik in het onderwijs werkte en ik om kwart over 5 elke dag opstond ;(
pi_109485097
Zijn jullie ook altijd zo blij wanneer je kakt VOORDAT je al je koffie en ontbijt op hebt? :@

Natuurlijk het meest gunstige moment om te wegen! En ik ben er blij mee! *O*
pi_109485170
Alleen de volgende dag is dan zo'n deceptie als je niet gekakt hebt en weer veel zwaarder bent..
  zondag 25 maart 2012 @ 11:34:14 #283
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_109485365
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 11:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zijn jullie ook altijd zo blij wanneer je kakt VOORDAT je al je koffie en ontbijt op hebt? :@

Natuurlijk het meest gunstige moment om te wegen! En ik ben er blij mee! *O*
Ik ben al blij als ik uberhaupt ga :D . Is alweer 4 dagen geleden, geen wonder dat ik niet afval.
Spoilers!
pi_109485374
Dat ligt er natuurlijk maar net aan hoe je je die dag gedraagt *O*

*O* IK HEB MIJN TICKER INGEHAALD *O*
  zondag 25 maart 2012 @ 12:48:41 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_109487596
ik ga zo ff teruglezen maar de weegschaal was niet blij met het bbq-weer :')
disclaimer
pi_109487799
Pffffft... ben echt goed ziek :( Heb de hele nacht liggen ijlen en doen (volgens mijn vriend, ik voelde me voornamelijk beroerd en naar). De koorts is iets gezakt, maar goed ziek ben ik nog wel -O-

Het eten van vandaag:
brunch (ben net wakker): een grote kom smoothie om rustig naar binnen te lepelen (magere yoghurt, een banaan en 40 gram frambozen)
T. Een boterham?
D. Een salade met aardappeltjes, avocado, komkommer, tomaat
T. Een vitaminebom (wat fruit)

*en ik weet dat er meer in moet. Alleen op dit moment ben ik überhaupt blij met alles wat erin komt
  zondag 25 maart 2012 @ 13:18:03 #287
319308 Tink89
To live is to dance
pi_109488597
Jum, net een galiameloen gekocht :D Dat wordt smullen straks!

CotS: Beterschap... Alles wat je binnen houdt, is op een dag als vandaag al prima. Probeer anders vanmiddag wat bouillon ofzo :)

Xx
pi_109490815
:o
Ik heb net met veel genoegen een bak geroerbakte witlof met vissaus en sojasaus weggewerkt...
  zondag 25 maart 2012 @ 14:57:43 #289
319308 Tink89
To live is to dance
pi_109491680
Oeps... toen had ik opeens 8 krakelingen op. Da's 424 kCal die niet de bedoeling waren :{
pi_109491725
Ik ben best een broodmens, niet omdat ik denk dat het de allerbeste keus is, maar gewoon omdat ik ervan houd. Vooral zelfgebakken :9 Als ik niet bezig ben met strakker worden dan eet ik er zo 7/8 sneden op een dag. Mits ik daarnaast voldoende blijf bewegen blijf ik daarmee prima op gewicht..

Voordeel bij cutten is dat ik dat dan ook niet geheel hoef te schrappen, gewoon teruggaan naar 5 sneden en de rest vervangen door vetten-eiwitten is al voldoende.

Overigens heb ik wel veel KH geschrapt tov van wat me is meegegeven vanuit thuis. Daar was ontbijten met brood met zoet beleg, bij de koffie een koek, 's middags weer brood met 1x vlees en de rest zoet, tussendoor koekje of chocolade, avondeten met een zoet toetje, en 's avonds weer iets bij de koffie een 'normaal' patroon. Iedereen bij ons thuis (behalve m'n ma en ik) was tenger, dus niemand maakte zich daar ook druk om. Maar ik vind dat dus niet normaal, dat koek er standaard in zit (zelfs 3x) en dat fruit, groente, naturel yoghurt of kwark, vette vis, noten etc. iets is waar je echt aan moet denken of zomaar eens 'een keertje' eet. En aan 200g groenten per persoon kwamen we dus echt niet.

Als ik naga wat ik al niet aan nutteloze energie (en idd voornamelijk suiker/kh) geschrapt heb door die 'standaard' snacks en zoet beleg te vervangen door voedzaam voedsel (en wat mij betreft kan dat deels ook best volkorenbrood zijn en blijven), dan scheelt dat echt enorm. Mijn huidige KEV verhouding is iets van 35-25-40 en dat bevalt me prima. Voorheen zat ik wel aan de 50-60% KH denk ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ciske- op 25-03-2012 15:08:05 ]
  zondag 25 maart 2012 @ 15:07:59 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_109491915
Wel hendig dat tailleriemen in de mode zijn, kan ik mijn heupriem weer gebruiken van toen ik nog 65 kilo woog :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag maar weer groenten in mijn lijf pompen, lichaam vindt bbq niet zo tof meer :')
disclaimer
pi_109492036
Je ziet er super uit SQ!!
pi_109492316
quote:
99s.gif Op zondag 25 maart 2012 15:07 schreef Stormqueen het volgende:
Wel hendig dat tailleriemen in de mode zijn, kan ik mijn heupriem weer gebruiken van toen ik nog 65 kilo woog :')

SPOILER
Vandaag maar weer groenten in mijn lijf pompen, lichaam vindt bbq niet zo tof meer :')
Nice!
  zondag 25 maart 2012 @ 15:35:54 #294
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_109492705
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 14:59 schreef Ciske- het volgende:
Ik ben best een broodmens, niet omdat ik denk dat het de allerbeste keus is, maar gewoon omdat ik ervan houd. Vooral zelfgebakken :9 Als ik niet bezig ben met strakker worden dan eet ik er zo 7/8 sneden op een dag. Mits ik daarnaast voldoende blijf bewegen blijf ik daarmee prima op gewicht..

Voordeel bij cutten is dat ik dat dan ook niet geheel hoef te schrappen, gewoon teruggaan naar 5 sneden en de rest vervangen door vetten-eiwitten is al voldoende.

Overigens heb ik wel veel KH geschrapt tov van wat me is meegegeven vanuit thuis. Daar was ontbijten met brood met zoet beleg, bij de koffie een koek, 's middags weer brood met 1x vlees en de rest zoet, tussendoor koekje of chocolade, avondeten met een zoet toetje, en 's avonds weer iets bij de koffie een 'normaal' patroon. Iedereen bij ons thuis (behalve m'n ma en ik) was tenger, dus niemand maakte zich daar ook druk om. Maar ik vind dat dus niet normaal, dat koek er standaard in zit (zelfs 3x) en dat fruit, groente, naturel yoghurt of kwark, vette vis, noten etc. iets is waar je echt aan moet denken of zomaar eens 'een keertje' eet. En aan 200g groenten per persoon kwamen we dus echt niet.

Als ik naga wat ik al niet aan nutteloze energie (en idd voornamelijk suiker/kh) geschrapt heb door die 'standaard' snacks en zoet beleg te vervangen door voedzaam voedsel (en wat mij betreft kan dat deels ook best volkorenbrood zijn en blijven), dan scheelt dat echt enorm. Mijn huidige KEV verhouding is iets van 35-25-40 en dat bevalt me prima. Voorheen zat ik wel aan de 50-60% KH denk ik.
zon soort patroon heb ik ook vanuit thuis meegekregen, veel aardappelen/pasta/rijst voor het gevulde gevoel zeg maar, en dan wat groenten voor erbij :Y nu is het andersom en eet ik ( in ieder geval als ik thuis eet en de mogelijkheid heb) t liefst alleen groenten en vlees/vis. Toetjes eet ik ook niet als ik alleen ben, al gaat er wel een scheutje yoghurt door mn ontbijtsmoothie :Y
  zondag 25 maart 2012 @ 15:39:11 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_109492802
Brood is ook gewoon O+ O+
Alleen het lichaam vindt het echt niet meer tof. Gisteren dus een BBQ gedaan, 1 schnitzel, 1 steak, en drie stokjes sate, met een stuk of 8 plakjes stokbrood, en mijn lichaam zit nu compleet op slot. Maag zit nog vol dus geen honger, hele dag al niet gegeten :') en aan de onderkant komt het er ook niet uit.
Vanavond EAT ALL THE VEGGIES!
disclaimer
  zondag 25 maart 2012 @ 15:40:41 #296
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_109492845
quote:
99s.gif Op zondag 25 maart 2012 15:39 schreef Stormqueen het volgende:
Brood is ook gewoon O+ O+
Alleen het lichaam vindt het echt niet meer tof. Gisteren dus een BBQ gedaan, 1 schnitzel, 1 steak, en drie stokjes sate, met een stuk of 8 plakjes stokbrood, en mijn lichaam zit nu compleet op slot. Maag zit nog vol dus geen honger, hele dag al niet gegeten :') en aan de onderkant komt het er ook niet uit.
Vanavond EAT ALL THE VEGGIES!
hier gister spareribs met knoflookstokbrood en vanmorgen ook weer broodjes. T voordeel is wel dat je idd totaal geen honger hebt. Met meer groenten en fruit heb ik wel sneller trek :Y

hier vanavond ook weer lekker n maaltijdsalade :9
  zondag 25 maart 2012 @ 16:06:31 #297
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_109493626
de knoflook van eergister heeft een beetje verkeerd effect op mijn darmen..
hier vanochtend dus niet gekakt :P
maar ook geen weegschaal :P
of nouja.. alleen goederen vervoer weegschalen.. O-)
iemand nog een goed idee voor een gezonde in-de-auto-maaltijd ?
en een adres in N-Holland om het te halen ;)
want in Mac heb ik niet zo'n trek :@
pi_109493923
quote:
7s.gif Op zondag 25 maart 2012 16:06 schreef Barreltje het volgende:
de knoflook van eergister heeft een beetje verkeerd effect op mijn darmen..
hier vanochtend dus niet gekakt :P
maar ook geen weegschaal :P
of nouja.. alleen goederen vervoer weegschalen.. O-)
iemand nog een goed idee voor een gezonde in-de-auto-maaltijd ?
en een adres in N-Holland om het te halen ;)
want in Mac heb ik niet zo'n trek :@
Je hebt van die kant-en-klare maaltijdsalades. In Grunn is er op zondag altijd een Jumbo open, dus dat moet in het Wilde Westen ook wel het geval zijn
  zondag 25 maart 2012 @ 16:43:59 #299
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_109494993
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 16:14 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Je hebt van die kant-en-klare maaltijdsalades. In Grunn is er op zondag altijd een Jumbo open, dus dat moet in het Wilde Westen ook wel het geval zijn
ik ben pas om 19:30 weer aan land :P gok dat er dan geen supermarkt meer open is in het altijd pittoreske Den Helder.. :P
  zondag 25 maart 2012 @ 16:48:09 #300
319308 Tink89
To live is to dance
pi_109495155
quote:
7s.gif Op zondag 25 maart 2012 16:43 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik ben pas om 19:30 weer aan land :P gok dat er dan geen supermarkt meer open is in het altijd pittoreske Den Helder.. :P
Wellus! De AH in de Meeuwenstraat is elke zondag tot 8 uur open :)

Xx!
  zondag 25 maart 2012 @ 16:48:23 #301
319308 Tink89
To live is to dance
pi_109495168
En ik gooi hem dicht :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')