Goed zo! Lief zijn voor jezelf is ook gezondquote:Op donderdag 22 maart 2012 22:59 schreef Stormqueen het volgende:
etentje was supergezellig, bewust de teugels laten varen. Durf wel niet zo goed op de weegschaal morgen maar ach, ik ben overall zo streng voor mezelf dat een keer bewust loslaten wel eens goed voor me is
Dat had ik ook vanmorgen! Nu heb ik echter een lekkere voedselvergiftiging te pakken, dus die kilo zal er wel snel weer af zijnquote:Op donderdag 22 maart 2012 23:25 schreef Stormqueen het volgende:
ik voel mezelf echt tien kilo zwaarder maar de weegschaal gaf slechts een kilo meer aan dan vanmorgen. Valt alleszins mee
wordt je er erg ongelukkig van?? zo lang de 3/5 kilo niet 8/10 kilo wordt..quote:Op vrijdag 23 maart 2012 07:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zo, ondanks dat ik het allemaal niet zo goed bijhou atm (topic) ga ik niet slecht. Ik zit weer bijna op mijn laagste gewicht ooit. Dat is op zich mooi natuurlijk, maar ja heb de cirkel nog steeds niet weten te doorbreken, waarbij ik dat gewicht aantik, ik weer 3/5 kilo aankom, ik weer ga opletten tot ik dat gewicht aantik, weer 3/5 aankom, naja jullie snappen de cirkel
Tofquote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:10 schreef Sjeen het volgende:
Vanmorgen even twee broeken uit de kast getrokken die ik al zeker vijf jaar niet meer aangehad heb, want gekocht na mijn succesvolle afvalactie... ik kan ze weer aanweliswaar nog ietwat muffintop, maar hee, ik zit nu gewoon weer op mijn laagste gewicht sinds september 2007!
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:10 schreef Sjeen het volgende:
Vanmorgen even twee broeken uit de kast getrokken die ik al zeker vijf jaar niet meer aangehad heb, want gekocht na mijn succesvolle afvalactie... ik kan ze weer aanweliswaar nog ietwat muffintop, maar hee, ik zit nu gewoon weer op mijn laagste gewicht sinds september 2007!
superquote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:10 schreef Sjeen het volgende:
Ze zijn vooral van Ainsley hoorquote:Op vrijdag 23 maart 2012 08:21 schreef fruitshake_1901 het volgende:
Boh spierpijn.
Ik ga zo boodschappen doen om de Fajita's van Motorbloempjes blog te maken, lijkt me erg yumyum
Ja dat kan zeker! Ik kan lang niet meer zoveel eten als voorheen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een goede griep heeft mij volgens mij nu te pakken :S (officieel geloof ik een verkoudheid, maar ik voel me beroerd, dus zeg lekker griep)!
Kan het trouwens zo zijn dat magen krimpen? Het is misschien een stomme vraag, maar gisteravond was ik laat thuis, had geen zin in koken en geen eten mee gehad naar de studie, waardoor ik erge honger had en besloot met mijn vriend de subway te bezoeken. Voordat ik aan de lijn deed at ik met gemak een groot broodje op en kon daarna nog trek hebben, nu kan ik net een klein broodje op en dan zit ik ook de rest van de avond vol (naja... eet nog wat fruit of groente, maar niet uit een honger gevoel).
'k Vind het maar vreemd
Misschien moet je proberen minder van dat soort spullen in huis te hebben?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:33 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik hoop dat ik mezelf vandaag voor de rest kan inhouden.. Net veelste veel cruesli op met melk.. En ook nog een eierkoek. Had er zo'n behoefte aan. Voelde me niet lekker vanmorgen, en de suiker pept me op.. Heel slecht dat weet ik..
Maar goed ik hoop dat ik mezelf kan inhouden al ben ik er vandaag heel erg bang voor!
Nu heb ik het ook niet meer in huis want het is opquote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Misschien moet je proberen minder van dat soort spullen in huis te hebben?
Teveel muesli eten ken ik, dus ik heb het gewoon nooit in huis. Iedereen heeft zo zijn verleidingen en als je ze niet kan weerstaan, gewoon niet kopen
En kom op! Probeer sterk te zijn, zoek afleiding, ga wandelen, want je kan het best!
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:39 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Nu heb ik het ook niet meer in huis want het is op
Normaal eet ik altijd netjes kwark sochtends.. Maar zoals ik al zei de suiker pepte me op.. Normaal eet ik het nooit meer..quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]Misschien moet je dan nu iets ervoor in de plaats verzinnen waarbij je niet de neiging hebt om jezelf te overeten.
Als de rest goed gaat is het ook niet zo'n ramp toch? Liever nu dan wat cruesli en wat bewegen vandaag, dan je de hele dag voelen als een natte dweilquote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:42 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Normaal eet ik altijd netjes kwark sochtends.. Maar zoals ik al zei de suiker pepte me op.. Normaal eet ik het nooit meer..
Oeh, geweldig! Go Sjeen!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:10 schreef Sjeen het volgende:
Check & done!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:43 schreef fruitshake_1901 het volgende:
[..]
Als de rest goed gaat is het ook niet zo'n ramp toch? Liever nu dan wat cruesli en wat bewegen vandaag, dan je de hele dag voelen als een natte dweil![]()
Mag mijn ticker trouwens in de OP?
[ afbeelding ]
Dat heb ik ook gedaan. Had nog geen 8 euro bij me.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dan wacht je een dagje met drinken...
Ikzelf neem altijd alleen geld mee voor het aantal drankjes dat ik wil drinken. Dan gebeurd dit niet zo snel
Hmmm... ben je misschien te streng voor jezelf? Iedereen heeft wel eens een dagje nodig waar de teugels gevierd worden. Van boosheid en frustratie wordt het allemaal alleen maar moeilijker, het is vandaag een beetje mis gegaan, kan gebeuren. Morgen is er een nieuwe dag met nieuwe kansen. En dan zet je er gewoon weer de schouders onder.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:16 schreef Barreltje het volgende:
grmbll..
waar is mijn doorzettingsvermogen?
2 maanden en ik geloof dat het nu even weer eens niet meer wil
O: 2 plakjes stokrood met komkommer, tomaat en een plakje 48 + kaas , een halve pannekoek ( hij was het de kcal's echt niet waard)
t: appel
t: 2 speculaas koekjes
L: groot bolletje met veel sla en shoarma incl de knoflook saus![]()
, peren crumble met yoghurt en aardbeien
t: banaan
D: nog geen idee
maar![]()
waarom kan ik het niet meer??
ben ik zo blij met mijn 1e mijlpaal dat het daarna ook niet meer uitmaakt? want dat slaat nergens op.. de broeken van een jaar geleden kan ik nog steeds niet aan![]()
grmbl!
/egopost
Aha, ik dacht dat hij kromp want vroeger kreeg ik makkelijk een zak chips in mijn eentje op en nu krijg ik net een halve op.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:22 schreef locutus51 het volgende:
Ik lees hier vaak mee, en lees vaak goeie en bruikbare tips/informatie.. maar nu moet ik echt even iets corrigeren m.b.t. het krimpen van de maag..
Bij meer eten wordt de maag inderdaad groter, maar minder eten betekent niet dat je maag weer kleiner wordt. Dat kan alleen door een operatie. Wat wel kan, is dat je na een lang dieet minder honger hebt dan voordat je aan het dieet begon. Je lichaam is gewend geraakt aan minder eten en eten met minder calorieën. Maar je maag krimpt dus niet, die blijft even groot.
Het daadwerkelijk krimpen van de maag door een dieet is dus een fabeltje. Het is de maag die minder rekt, dit is iets anders dan krimpen.
Je lichaam is gewend aan minder eten/calorieën..hierdoor krijgen jou hersenen eerder een signaal dat je "vol" zit.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:26 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Aha, ik dacht dat hij kromp want vroeger kreeg ik makkelijk een zak chips in mijn eentje op en nu krijg ik net een halve op.
Ahzoquote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:28 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Je lichaam is gewend aan minder eten/calorieën..hierdoor krijgen jou hersenen eerder een signaal dat je "vol" zit.
Er zijn helaas ook veel tegenstrijdige berichten hierover... op de volgende sites staat het een en ander uitgelegd...quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:28 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
AhzoHeb je toevallig een bron want op Google vind ik echt allemaal tegenstrijdige resultaten?
Lees ik nou zo verkeerd?quote:Vet percentage:
Het aantal grammen verzadigd vet is: 20 gr
Het aantal grammen vet is: 65 gr
Hoeveel (verzadigd) vet mag je binnenkrijgen?
Je hebt vet nodig, maar te veel verzadigd vet verhoogt het cholesterolgehalte van het bloed. Omdat eten altijd wel wat verzadigd vet bevat, wordt gestreefd naar zo min mogelijk verzadigd vet. Voor de gemiddelde volwassen man geldt maximaal 28 gram en voor vrouwen maximaal 22 gram verzadigd vet.
Bij mannen mag de totale hoeveelheid vet in het eten tussen de 55 en 110 gram vet per dag liggen. Bij vrouwen is dat tussen de 45 en 90 gram. Het maximum ligt lager als je overgewicht hebt: 95 gram voor mannen en 80 gram voor vrouwen.
Je eet te veel vet. Daardoor krijg je al snel te veel calorieën en verzadigd vet binnen. Volgens je gegevens over je lengte en gewicht ben je te zwaar. Om af te vallen, is het beter minder vet te gaan eten. Blijf wel je brood besmeren. Dat is belangrijk voor de vitamines.
Vreemd, misschien vinden ze het teveel omdat 22g de MAX is?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:15 schreef summer2bird het volgende:
Ik snap iets niet, de calorienchecker zegt dit over het vet wat ik eet vandaag:
[..]
Lees ik nou zo verkeerd?
Ja, maar dan toch.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:16 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Vreemd, misschien vinden ze het teveel omdat 22g de MAX is?
Zal welquote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:29 schreef J0ycie88 het volgende:
Misschien is het totaal aan vetten teveel? Teveel slechte vetten?
Ja dat komt door het weer he, ik denk dat ik idd ga BBQ'en. En och, als je op de sausjes let is het ook nog gezonder dan een stuk vlees in de pan bakkenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:37 schreef Tink89 het volgende:
Ik eet eigenlijk wraps met roomkaas, ananas, gerookte kipfilet en veeul sla, maar heb zo'n zin om te barbecuen ineens.... Lekker
Toch vind m'n portemonnee het niet zo leuk als ik last-minute ga bbq-enquote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:42 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ja dat komt door het weer he, ik denk dat ik idd ga BBQ'en. En och, als je op de sausjes let is het ook nog gezonder dan een stuk vlees in de pan bakken
En ter compensatie ga ik zwemmen vanavond![]()
Ik vind 30+ gerijpt nog best te doen op zich.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:39 schreef motorbloempje het volgende:
Kaas, volvet of niet. Liever iets minder en dan écht lekker dan van die ranzige shit.
Ik vond het wel lekkerquote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:39 schreef motorbloempje het volgende:
Kaas, volvet of niet. Liever iets minder en dan écht lekker dan van die ranzige shit.
QFTquote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:39 schreef motorbloempje het volgende:
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:07 schreef Jarno het volgende:
Niks mis met 20+ smeerkaas van Slankie met sambal.
Amputeren.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb enorme keelpijn, wat helpt daar tegen (en dan geen pastilles of honing)
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hmmm... dan heb ik gelijk nergens meer last van
Eh, thee met wat honing en citroensap werkt het beste. Waarom geen honing?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb enorme keelpijn, wat helpt daar tegen (en dan geen pastilles of honing)
Naja... bevat veel suikers. De kamillethee staat te trekken, dus eensch zienquote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eh, thee met wat honing en citroensap werkt het beste. Waarom geen honing?
Juist! Ik ben het helemaal met je eensquote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet het niet P. Ik weet wel dat ik geen voorstander ben van dat soort verhalen. Ook al zijn ze waar. Ik vind gewoon dat we niet te ingewikkeld moeten doen en alles met mate moeten eten. Wat een marteling zeg, als je jezelf hele voedingsgroepen gaat ontzeggen. Ik eet alleen geen dingen die ik niet lust. En zelfs daar probeer ik zoveel mogelijk aan te doen. Afgelopen jaar heb ik bijvoorbeeld garnaal, krab en kreeft leren eten, het jaar daarvoor paddestoelen. Hoe meer variatie, hoe beter. Volgende stap is mossel, brr.
Ze stinken zo, en t is een vreemde substantie. En er hangt een gek fliebertje aan. Maar ik moet en zal ze een keer eten. Ik heb ze nog nooit op en heb dus totaal geen recht van sprekenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Juist! Ik ben het helemaal met je eensEn mosselen zijn lekker
Beetje koken in cider of zo
Mosselen a la Normandie
quote:
Stinken?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ze stinken zo, en t is een vreemde substantie. En er hangt een gek fliebertje aan. Maar ik moet en zal ze een keer eten. Ik heb ze nog nooit op en heb dus totaal geen recht van spreken.
Ik vind t maar saai hier, ik heb behoefte aan entertainment! Iedereen zit natuurlijk lekker op een terrasje. Wij kijken schaatsen. Ergens klopt er iets niet aan de combo weer/ schaatsen.
Ik heb niet zoveel meer te internetten op een of andere manier, dat bestaat blijkbaar. Heb genoeg te doen op de PC (ben alle Doctor Who eps aan het binnenhalen) maar heb nu alleen de iPad tot mn beschikking en dat werkt niet lekker. Heb nog wat kranten te lezen maar de kat heeft me geannexeerd. Wat is het leven toch zwaar.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Stinken?Gewoon een keertje klaar maken
Je kan ze altijd nog frituren
En ik zit een beetje te internetten...schaatsen kijken is al teveel sport voor meHeb vandaag 77 minuten gefietst. Genoeg beweging dus
Whehehehe. Valt wel mee allemaalquote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel meer te internetten op een of andere manier, dat bestaat blijkbaar. Heb genoeg te doen op de PC (ben alle Doctor Who eps aan het binnenhalen) maar heb nu alleen de iPad tot mn beschikking en dat werkt niet lekker. Heb nog wat kranten te lezen maar de kat heeft me geannexeerd. Wat is het leven toch zwaar.
Wat ben ik een zeikerd zeg als ik dit zo teruglees. Mijn multitaskdrang neemt soms echt ernstige proporties aan.
Dank voor de bevestigingquote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:11 schreef motorbloempje het volgende:
Héél goed P! Come to the roomboter side!
Niet je boterhammen besmeren met een cm dikke laag, maar liever wat minder échte lekkere boter dan van die vieze stinkmargarine.
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 07:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik hou niet van roomboter
Wel ergens in, maar niet ergens op. Ik hou niet van het vettige filmpje dat het op je gehemelte achterlaat
Ook niet van margarine overigens. Ik vermijd beiden bij voorkeur.
Whiiieee!!! Feel the love!quote:Op zaterdag 24 maart 2012 08:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
OMG IK VOEL ECHT EEN BAND NU BEEEE!!!
Iedereen kijkt me altijd aan alsof ik echt de grootst mogelijke obsceniteiten uitkraam als ik dat zeg
Ik vond ergens 10 Jillian dieettips en die riep ook dat je beter een beetje of the real thing kon nemen dan al dat nepvoedsel. Ze denkt zoals wij!quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:11 schreef motorbloempje het volgende:
Héél goed P! Come to the roomboter side!
Niet je boterhammen besmeren met een cm dikke laag, maar liever wat minder échte lekkere boter dan van die vieze stinkmargarine.
Ja maar dat is ook zo, roomboter is veel gezonder.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 09:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vond ergens 10 Jillian dieettips en die riep ook dat je beter een beetje of the real thing kon nemen dan al dat nepvoedsel. Ze denkt zoals wij!
haha ja dat is waarquote:Op zaterdag 24 maart 2012 09:34 schreef Isabeau het volgende:
Audrey, als je 20 km voor elke snack zou fietsen dan mag je altijd wel snacken
En geen dieet is een goed idee. Je manier van eten aanpassen zodat je het altijd vol kan houden lijkt mij het slimste. Zo doe ik het ook en heb mijn koolhydraatinname ook behoorlijk verminderd en als ik koolhydraten eet dan is het alleen in de vorm van volkorenproducten, zilvervliesrijst, bonen of iets als quinoa.
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 09:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vond ergens 10 Jillian dieettips en die riep ook dat je beter een beetje of the real thing kon nemen dan al dat nepvoedsel. Ze denkt zoals wij!
Ook zo heerlijk op een getoast stuk brood dat die roomboter zo licht smeltquote:Op zaterdag 24 maart 2012 10:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik lustte vroeger geen 'boter' op mijn brood. Margarine dus... Tot ik ECHTE boter ontdekte dus
Yeahquote:Op zaterdag 24 maart 2012 09:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Minder koolhydraten hoor ik gemixte verhalen over. Wat is jouw motivatie erachter?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 09:34 schreef Isabeau het volgende:
Audrey, als je 20 km voor elke snack zou fietsen dan mag je altijd wel snacken
En geen dieet is een goed idee. Je manier van eten aanpassen zodat je het altijd vol kan houden lijkt mij het slimste. Zo doe ik het ook en heb mijn koolhydraatinname ook behoorlijk verminderd en als ik koolhydraten eet dan is het alleen in de vorm van volkorenproducten, zilvervliesrijst, bonen of iets als quinoa.
Jaquote:Op zaterdag 24 maart 2012 10:35 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ook zo heerlijk op een getoast stuk brood dat die roomboter zo licht smelt
Misschien niet helemaal aan mij gericht maar ik ga hem wel beantwoorden. Koolhydraten zorgen voor een snelle suikerkick in je bloedsuikerspiegel. Het is de eerste energie die je lichaam aanspreekt. Als er teveel van deze energie wordt gegeten dan wordt dat opgeslagen.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 10:46 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Minder koolhydraten hoor ik gemixte verhalen over. Wat is jouw motivatie erachter?
Dat ik meer honger en meer trek in koolhydraten krijg als ik koolhydraten eetquote:Op zaterdag 24 maart 2012 10:46 schreef PdeHoog het volgende:
Minder koolhydraten hoor ik gemixte verhalen over. Wat is jouw motivatie erachter?
Precies dat! Al moet ik erbij zeggen dat ik niet aan 'snaaien' doe, ik heb dan gewoon meer honger en wacht dan wel tot m'n volgende ingeplande T of L/Dquote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat ik meer honger en meer trek in koolhydraten krijg als ik koolhydraten eet
Met meer vetten (vis, avocado's, noten, lijnzaad) en eiwitten in mijn menu's heb ik minder zin in snaaien.
Bij mij is het er ingesleten dat ik eigenlijk minimaal 1 maaltijd zonder koolhydraten heb en dat is op werkdagen doorgaans de lunch (salade met kip, ei of vis).quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:36 schreef motorbloempje het volgende:
Precies dat! Al moet ik erbij zeggen dat ik niet aan 'snaaien' doe, ik heb dan gewoon meer honger en wacht dan wel tot m'n volgende ingeplande T of L/D
Ik eet bij mijn avondeten 'échte' carbs (als het kan wel volkoren) en probeer overdag eigenlijk maximaal één maaltijd óf tussendoortje met carbs te hebben: meestal neem ik ei, yoghurt, etc.
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bij mij is het er ingesleten dat ik eigenlijk minimaal 1 maaltijd zonder koolhydraten heb en dat is op werkdagen doorgaans de lunch (salade met kip, ei of vis).
Ik ga je falafal maken vanavond, Mo!
WELKOM VANYEL WAT LEUK DAT JIJ ER OOK BENT!!!!!quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:14 schreef Vanyel het volgende:
Ik moet hier ook van DP. Volgens mij denkt ze dat ik dan minder tegen haar praat over eten.
En dat.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
WELKOM VANYEL WAT LEUK DAT JIJ ER OOK BENT!!!!!
yoghurt, kaas, eieren, tonijn, kip, whey shakes etc etcquote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:50 schreef Barreltje het volgende:
ik ben een beetje in de war..
bij eiwit kan ik me niet zo veel voorstellen..
wat EET je dan ?
+ vlees, noten, pindakaas, vis, bonen, soja etcquote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:50 schreef Audreyoot het volgende:
yoghurt, kaas, eieren, tonijn, kip, whey shakes etc etc
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:50 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
yoghurt, kaas, eieren, tonijn, kip, whey shakes etc etc
ik ben fan!quote:Eiwitrijk ontbijt met voldoende vezels:
Tarwe / bruin / volkoren / meergranen brood. Mueslibol.
Eiwitrijk beleg: pindakaas (bevat relatief veel, maar wel gezond, vet), kalkoenfilet, gekookt ei, magere kaas, rosbief.
(Magere) Yoghurt of kwark, bijv. met fruit of muesli of andere ontbijtgranen zoals havermout, quinoa en boekweit.
Brinta of havermoutpap.
Soja-melk of andere soja drank, karnemelk, magere melk.
Lunch met eiwit en voldoende vezels:
Tarwe / bruin / volkoren / meergranen brood met zonnebloempitten of pompoenpitten
Eiwitrijk beleg: rosbief, kalkoenfilet, tonijn, kipfilet, gekookt ei, zalm, pindakaas, magere kaas, beenham, achterham, makreel.
Salade met tonijn / kip / noten / zalm / ei / avocado
Sushi
Ingrediënten voor warme maaltijd met eiwit en voldoende vezels:
Rundvlees zoals tartaar, mager rundergehakt, ossehaas, tournedos.
Varkensvlees zoals varkenshaas en fricandeau.
Gevogelte zoals kipfilet, kalkoenfilet en wild (zonder huid)
Vis zoals zalm, haring, kabeljauw, tong etc.
Tofu als vleesvervanger
Bonen(soep), witte en bruine bonen, kapucijnen, linzen, spliterwten en andere peulvruchten.
Kiemgroenten als tauge en waterkers
Paddestoelen zoals champignons, kanterellen en oesterzwammen.
Sushi
dus bruin brood met pindakaas!quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
+ vlees, noten, pindakaas, vis, bonen, soja etc
Met bonen moet je alleen uitkijken want er zijn ook bonen waar veel zetmeel en koolhydraten inzitten. Noten ook beperkt want ze zijn rijk aan vetten welke goed zijn maar beperk het tot 15 cashews per dag ofzo omdat ze wel aantikken.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
+ vlees, noten, pindakaas, vis, bonen, soja etc
Kan je beter bleekselderij met pindakaas als tussendoortje doen bv Boterham zijn weer kh, ik beperk me meestal tot 1 of 0 boterhammen per dag en kh bij diner, en kh van de appel die ik in de muesli eet, voor de rest kies ik voor kh vrij.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:56 schreef Barreltje het volgende:
[..]
dus bruin brood met pindakaas!![]()
![]()
of is het bruine brood dan weer niet zo goed?
Brood (ik ga voor de volkorenvarianten) is prima voedsel, maar valt dus wel in de groep koolhydraten. Gewoon kiezen wat bij je pastquote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:56 schreef Barreltje het volgende:
dus bruin brood met pindakaas!![]()
![]()
of is het bruine brood dan weer niet zo goed?
dat lijkt me echt TE smerig!quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:57 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Kan je beter bleekselderij met pindakaas als tussendoortje doen bv Boterham zijn weer kh, ik beperk me meestal tot 1 of 0 boterhammen per dag en kh bij diner, en kh van de appel die ik in de muesli eet, voor de rest kies ik voor kh vrij.
Dat KH-arme brood vind ik een vreemde uitvinding imho. Zitten meer kcal in dan in gewoon broodquote:Op zaterdag 24 maart 2012 12:01 schreef Barreltje het volgende:
dat lijkt me echt TE smerig!![]()
dan maar gewoon een lepel pindakaas
ik begreep dat er ook KH-laag brood is?? spilt brood ofzo?
heeft afgelopen week tehoren gekregen dat hij kh-vrij moet gaan eten.. lastig.. en ik doe dan lekker mee..
Is lekker, ik heb het vandaag als T met la vache qui rit.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 12:01 schreef Barreltje het volgende:
[..]
dat lijkt me echt TE smerig!![]()
dan maar gewoon een lepel pindakaas
ik begreep dat er ook KH-laag brood is?? spilt brood ofzo?
heeft afgelopen week tehoren gekregen dat hij kh-vrij moet gaan eten.. lastig.. en ik doe dan lekker mee..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |