dit, ik dacht eerst ook oooh dat is er zo één met een bontkraag, dat kán niet goed zijnquote:Op donderdag 22 maart 2012 22:29 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Toen met die bondkraag verwachte ik echt een gangstermannetje
Maar toffe gast, eerste die ik zie in de hele serie die daadwerkelijk geraakt wordt door een verhaal
ik ga wel kijkenquote:Op donderdag 22 maart 2012 22:30 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
EHBO - kijkers hier,
in TV SC
Ja ja ja?
[TV SC #611] Topic 611
nee... ik ga slapen nuquote:Op donderdag 22 maart 2012 22:30 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
EHBO - kijkers hier,
in TV SC
Ja ja ja?
[TV SC #611] Topic 611
Zo jij bent stoer zeg.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:31 schreef MacorgaZ het volgende:
Tering zeg, wat een zeikwijf dat gepeste wijf
Ik kan me altijd zo goed inleven in die pesters, ze waren gewoon 10-jarige kinderen, en dan komt er 15 jaar later zo'n loser aanbellen omdat ze nog STEEDS niet over die dingen heen is, tering zeg, get a fucking grip.
Probeer je je nou stoerder voor te doen dan dat je daadwerkelijk bent?quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:31 schreef MacorgaZ het volgende:
Tering zeg, wat een zeikwijf dat gepeste wijf
Ik kan me altijd zo goed inleven in die pesters, ze waren gewoon 10-jarige kinderen, en dan komt er 15 jaar later zo'n loser aanbellen omdat ze nog STEEDS niet over die dingen heen is, tering zeg, get a fucking grip.
Niet echt, het is gewoon tergend irritant om weer te zien dat het elke keer zo'n persoon is die gewoon niet verder wíl gaan in zijn/haar leven maar steeds maar terugvalt naar het verleden.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:34 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Probeer je je nou stoerder voor te doen dan dat je daadwerkelijk bent?
Wie zegt dat ze niet verder wil? Ze heeft toch therapie gevolgd en denk je nou echt dat iemand daarna 'verlost' is van het verleden ofzo? Zulke gebeurtenissen kunnen enorme impact op kinderen hebben, die jeugdjaren zijn erg bepalend voor later. Nu benoemt ze een aantal dingen die ze misschien net wat te vaak herhaald (?) (vind ik overigens niet irritant) maar vergeet niet dat het voor iemand die altijd gepest is, het best lastig is om de confrontatie aan te gaan op zo'n moment. Door spanning e.d. is het misschien lastig om het één en ander te uiten en alles bondig te houden of whatever. En wie bepaalt dat het onzinnig is? Zij heeft het mee gemaakt wij niet.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:41 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Niet echt, het is gewoon tergend irritant om weer te zien dat het elke keer zo'n persoon is die gewoon niet verder wíl gaan in zijn/haar leven maar steeds maar terugvalt naar het verleden.
Dat van de fiets trappen, rookbom, etc is natuurlijk helemaal onzinnig, zelfs als kind, maar "het achtervolgt me nog steeds"? Pffffff.
Dat geeft aan dat jij dus ook een pestkop was ? Anders zou je wel wat empathie op kunnen brengen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:41 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Niet echt, het is gewoon tergend irritant om weer te zien dat het elke keer zo'n persoon is die gewoon niet verder wíl gaan in zijn/haar leven maar steeds maar terugvalt naar het verleden.
Dat van de fiets trappen, rookbom, etc is natuurlijk helemaal onzinnig, zelfs als kind, maar "het achtervolgt me nog steeds"? Pffffff.
Als iemand maar erg genoeg gepest wordt dan kan dit wel degelijk veel invloed hebben op je latere leven. Ik zelf heb ook heel lang last gehad van pesterijtjes. Ondanks dat dit al jaren geleden is heeft het nog altijd impact. Ik kan bijvoorbeeld niet meer normaal in groepen functioneren omdat ik nog altijd bang ben om er weer niet bij te horen, om weer door alles en iedereen te worden uitgelachen. Hierdoor ben ik heel onzeker en heb ik nauwelijks een sociaal leven.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:41 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Zojuist gekeken ..wel treurig dat Wendy gepest werd.quote:Op donderdag 22 maart 2012 23:18 schreef pberends het volgende:
Uitzending Gepest van donderdag 22 maart 2012:
http://adaptive.rtl.nl/IP(...)8ffbe118c0631f00.mp4
Tuurlijk kun je daar jaren later nog last van hebben; het is echter wel de vraag wie je daar - realistisch gezien - voor verantwoordelijk kunt houden. Mijns inziens niemand. Tenzij het echt jarenlang ernstig pestgedrag is geweest door dezelfde personen, maar mijn indruk bij deze persoon was dat zij 'er niet echt bij hoorde'. En het is natuurlijk ook wel logisch dat zij kwetsende uitspraken nog in haar hoofd heeft zitten (door de impact) maar dat pesters vaak niet meer weten wat ze precies hebben gezegd.quote:Op donderdag 22 maart 2012 23:11 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Als iemand maar erg genoeg gepest wordt dan kan dit wel degelijk veel invloed hebben op je latere leven. Ik zelf heb ook heel lang last gehad van pesterijtjes. Ondanks dat dit al jaren geleden is heeft het nog altijd impact. Ik kan bijvoorbeeld niet meer normaal in groepen functioneren omdat ik nog altijd bang ben om er weer niet bij te horen, om weer door alles en iedereen te worden uitgelachen. Hierdoor ben ik heel onzeker en heb ik nauwelijks een sociaal leven.
Het is niet dat ik niet verder wíl en er bewust voor kies om in het verleden te blijven hangen, maar helaas kan ik bijna niet anders. En ik ben ervan overtuigd dat de meeste slachtoffers dit soort voorbeelden aan kunnen dragen, over waarom het ze zo blijft achtervolgen
Lijkt me wel heel heftig als je je hele leven gepest wordt. Zelf ben ik heel even aan het begin van de mavo gepest, maar ik had het geluk dat er klasgenoten voor mij opkwamen en het pesten zelf werd ook niet getolereerd. Zowel door de school als door de klas zelf. Zo zie je maar dat het inderdaad niks met intelligentie te maken heeft.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 07:41 schreef Yellowcard het volgende:
Heel herkenbaar verhaal voor mij. Wat me opviel is dat de pesters meestal nog jong waren (basisschool). Bij mij ging dat nog lang door tot mijn 27e. 4 x van school gewisseld maar daar begon het steeds opnieuw. Gelukkig dat Wendy op die andere school wel een normaal leven had. De ergste periode voor mij was toch de bovenbouw middelbare school 4/5/6 gymnasium. Pesten heeft niets met slim of dom te maken. Volgens mij is het het dierlijke in de mens. Zoals die ene jongen zei zo gaat het ook in de natuur ze kiezen de zwakste uit. Degene die alleen is en buiten de groep staat. Wat kun je doen als je alleen staat met een groep van 6 jongens die in een kring om je heen gaan staan om je in elkaar te slaan? Op mijn 27e werden mijn pesters ontslagen nadat een andere collega die ook gepest werd "aan de bel had getrokken" en gemeldt bij de directie. Sindsdien hebben we het stempel klokkenluider en laten mensen ons links liggen. Om de cirkel compleet te maken werd 1 van de ergste pesters van mijn middelbare school 2 jaar geleden mijn nieuwe collega na hem 14 jaar niet te hebben gezien. Ik dacht het wordt niks met die jongen, pure haat en agressie en een zware gebruiker. Die eindigd ergens in de goot of in de bak. Bleek hij toch ingenieur aan de TU Delft te zijn geworden en binnengehaald als technisch toptalent. Binnen de kortste tijd was hij voorzitter van de jongerenvereniging en had promotie gemaakt. Vroeger de held van de school en daarna de held van het bedrijf. Van binnen kookte ik omdat hij nogsteeds dezelfde klootzak was als vroeger Het enige gelukje wat ik had was de economische crisis. Door de reorganisatie bij ons werd zijn jaarcontract niet verlengd en moest hij weg. Wat me wel opvalt is dat die pesters altijd populair zijn bij de vrouwen. Nu heb ik daar weinig verstand van als autistische IT nerd maar is dat ook iets uit de natuur dat vrouwen de sterkste mannetjes uitkiezen? Het zijn geen domme vrouwen maar universitair geschoolden die ik eigenlijk best hoog had zitten wat normen, waarden en fatsoen betreft.
Slechte troll man.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:14 schreef gers het volgende:
Kelere wat een triest mens die gepeste
Als ze wat karakter had getoond had ze gewoon een iemand de tyfus ingeslagen en dan houdt het snel op. Maar als maar dat doorjanken over vroeger , je leeft nu niet in het verleden. Gewoon negeren en doorgaan met je leven.
En dat rookbommetje zoiets hoort gewoon in het onschuldige rijtje zoals belletje lellen.
Dit dus. Behalve dat van die rookbom, dat vind ik nog steeds té asociaal, zelfs al ben je een kind. Materiele schade en kinderen van hun fiets trappen vind ik nog steeds not done, ik heb zelf ook nooit zoiets gedaan, alleen de losers van de klas losers noemen en ze buitensluiten. In het 3e jaar van mijn middelbare school waren zelfs de leraren de loser zat en vonden ze hem irritant, het was dus echt niet "we kiezen willekeurig iemand uit en maken hem kapot", dat kind was gewoon té mongolisch en probeerde nooit normaal te doen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:14 schreef gers het volgende:
Kelere wat een triest mens die gepeste
Als ze wat karakter had getoond had ze gewoon een iemand de tyfus ingeslagen en dan houdt het snel op. Maar als maar dat doorjanken over vroeger , je leeft nu niet in het verleden. Gewoon negeren en doorgaan met je leven.
En dat rookbommetje zoiets hoort gewoon in het onschuldige rijtje zoals belletje lellen.
Dus als een kind van jou gepest wordt dan vind je dat niet erg.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:27 schreef miss_dynastie het volgende:
Nog nooit dit programma gezien, maar wat een raar gezin dit...
Ze zit zelf te vertellen hoe stom ze iedereen vond en het dan gek vinden dat je er buiten valt![]()
Een volwassen kerel die het gepest van kleine kinderen aanvoert voor het terroriseren van zijn eigen gezin'Ik werd dominant want m'n dochter werd gepest'
Ik kan daar dus echt helemaal niets mee, sorry....
Het lijkt wel alsof ze een excuus zoeken voor hun eigen houding en fouten, het ligt allemaal aan 'hullie'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |