Iemand die bang is om kaal te worden gok ik.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:19 schreef trabant het volgende:
BIj dit soort onderzoeken vraag ik me vooral af welke industrieel er voor die uitkomst betaald heeft.
Een echte rijke stinkerd heeft allang een haarinplant gedaan als dat voor hem persoonlijk zo'n thema is. Maar terwijl de industrie met allerlei reclames de vrouwen werkelijk al het mogelijke* heeft aangepraat, is de man nog redelijk onontgonnen terrein. Intussen is de metro-man al uitgevonden, en er zullen nog wel een paar mannensoorten de revue passeren eer ook de laatste bootwerker 's ochtends een uur eerder zal opstaan om vruchteloos aan zichzelf te pielen voordat die de deur uit kan.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 07:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Iemand die bang is om kaal te worden gok ik.
Bron en hier is tevens het filmpje te zienquote:Dermatoloog Ids Boersma van de Intermedica Kliniek in Geldermalsen krijgt de laatste jaren steeds meer vrouwen in zijn praktijk die lijden onder hun kaalheid. Veertig procent van de vrouwen kampt na de menopauze, en vijftien procent daarvoor, met deze klassieke, genetische, kaalheid.
Dit is eenzelfde vorm die ook bij mannen voorkomt. Het is voor hen een psychische belasting, die in sommige gevallen tot zelfmoord kan lijden.
Volgens Boersma is deze vorm van kaalheid een goed te behandelen volksziekte. Mannen mogen het effectieve geneesmiddel finasteride al enige jaren gebruiken, maar het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen verbiedt het middel voor vrouwen.
Dit, omdat er gebrekkig bewijs bestaat voor de veilige werkzaamheid van het geneesmiddel voor vrouwen. Onethisch en discriminerend, aldus Boersma.
Zeker, in de reportage zaten ook twee jonge vrouwen; als je op jonge leeftijd al kaal wordt is, zeker voor vrouwen, wel een last. Maar je hebt gelijk, het is niet levensbedreigend, het gaat om het uiterlijk, jammer.quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:45 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Triest he eigenlijk, hoe mensen aan hun einde komen door psychische druk van mooi willen wezen omdat dat schijnbaar zo moet wezen !
Het wordt misschien tijd om weer eens te accepteren dat we maar gewoon mensen zijn, en niet aan een bepaald voorgeschoteld beeld hoeven te voldoen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:47 schreef Karina het volgende:
[..]
Zeker, in de reportage zaten ook twee jonge vrouwen; als je op jonge leeftijd al kaal wordt is, zeker voor vrouwen, wel een last. Maar je hebt gelijk, het is niet levensbedreigend, het gaat om het uiterlijk, jammer.
Ik denk niet dat, dat ooit gaat gebeuren: zelfs bij volkeren in Afrika die halfnaakt rondlopen is er een ideaalbeeld: een lange nek, een hele grote onderlip, uitgerekte oorlellen, noem maar op.quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:49 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Het wordt misschien tijd om weer eens te accepteren dat we maar gewoon mensen zijn, en niet aan een bepaald voorgeschoteld beeld hoeven te voldoen.
Niet zolang we in een maatschappij als deze wonen nee, maar ik vind dat een ideaal toch iets anders is als nu het geval, nu spreek je niet meer van een natuurlijk ideaal, maar een gemaakte waar iedereen aan probeert te voldoen dat is iets anders vind ik.quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:54 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik denk niet dat, dat ooit gaat gebeuren: zelfs bij volkeren in Afrika die halfnaakt rondlopen is er een ideaalbeeld: een lange nek, een hele grote onderlip, uitgerekte oorlellen, noem maar op.
Uberhaubt vind ik dat in de gehele beleving van schoonheid, als extreme dan chirurgie. Dat als je kaal wordt, zeker als vrouw kan ik mij zeker iets bij voorstellen !quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:27 schreef Karina het volgende:
Wat plastische chirurgie, etc. betreft zijn we zeer zeker doorgeslagen. Dat zou ik zelf ook nooit doen, maar als ik kaal zou worden dan zou ik, als het zou kunnen, zeker iets aan doen.
Daar ben ik het helemaal mee eens, sommige mannen staat het prima als ze kaal zijn, in ieder geval stukken beter dan van die sliertjes over je hoofd gekamd.quote:Op maandag 9 april 2012 23:46 schreef defruitman het volgende:
Als je als vrouw zijnde kaal zou worden dan lijkt me dat zeer onwenselijk, maar bij mannen is kaal toch niet per definitie verkeerd lijkt mij. Ik ken vrouwen die echt een voorkeur voor kale mannen hebben, en sommige mannen staat het ook gewoon goed.
Ik heb het filmpje nog niet gezien maar dat lijkt me ook écht een ramp hoor !quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:27 schreef Karina het volgende:
Wat plastische chirurgie, etc. betreft zijn we zeer zeker doorgeslagen. Dat zou ik zelf ook nooit doen, maar als ik kaal zou worden dan zou ik, als het zou kunnen, zeker iets aan doen.
Wat het vooral zo wrang maakte, is dat het allebei vrij jonge vrouwen waren. De pillen moeten ze trouwens wel hun hele leven blijven slikken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 08:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje nog niet gezien maar dat lijkt me ook écht een ramp hoor !
Is toch iets heel anders dan kaalheid bij mannen, ik moet er niet aan denken
ik ga later wel even kijken, behoorlijk naar idee ...quote:Op dinsdag 10 april 2012 08:09 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat het vooral zo wrang maakte, is dat het allebei vrij jonge vrouwen waren. De pillen moeten ze trouwens wel hun hele leven blijven slikken.
Volgens mij mis ik iets, welke proteinen word je kaal van?quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:31 schreef marcotm het volgende:
Dusss, als ik kaal wil worden hoef ik alleenmmaar zon flesje proteinen n mn haar te smeren?
nou dat scheelt wel een paar scheermesjes op een jaar!
Ik moet ook mij hele leven lang Finasteride en Minoxidil blijven gebruiken, deze worden niet vergoed. Maar het zijn tot nu toe de enige bewezen middelen die echt wat doen voor je haar. Tenminste ik heb er baat bij.quote:Op dinsdag 10 april 2012 08:09 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat het vooral zo wrang maakte, is dat het allebei vrij jonge vrouwen waren. De pillen moeten ze trouwens wel hun hele leven blijven slikken.
je MOET helemaal niks, jij kiest ervoor, dat is iets heel anders.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:40 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik moet ook mij hele leven lang Finasteride en Minoxidil blijven gebruiken, deze worden niet vergoed. Maar het zijn tot nu toe de enige bewezen middelen die echt wat doen voor je haar. Tenminste ik heb er baat bij.
Er zijn zelfs mannen (en vrouwen) die het zware Dutasteride) slikken die ook nog eens vergoed wordt, maar daar wil ik pas aan denken indien de Fina na pakweg 5 tot 8 jaar gebruik minder of niet meer zou aanslaan.
Fina block DHT (het hormoon dat haaruitval veroorzaakt) voor ongeveer 70 procent. Duta blockt DHT voor ongeveer 90 procent, dus dat laatste middel werkt tegen haaruitval effectiever, maar heeft ook hogere bijwerkingen, en de lange termijn effecten zijn (nog) niet bekend.
Dat noemen ze ''Toppik''. over dat middel lopen op haarweb diverse topics over...quote:Op woensdag 18 april 2012 20:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik heb gewoon haar uit een spuitbus!
[ afbeelding ]
ik dacht dat jij implantaten had?quote:Op woensdag 18 april 2012 20:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik heb gewoon haar uit een spuitbus!
[ afbeelding ]
Ik leg er eerst een toupetje op en spuit er dan wat bakkebaarden bij.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ik dacht dat jij implantaten had?![]()
Ziet er best netjes uit dan bij jou
Je zag er echt beeldig uitquote:Op woensdag 18 april 2012 20:53 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik leg er eerst een toupetje op en spuit er dan wat bakkebaarden bij.
Je moet inderdaad niks, maar indien je besluit om wel iets aan je haaruitval oid te doen is het een gevecht wat je helaas je hele leven MOET blijven voeren. Het gebruik van haargroei medicijnen is geen paar maanden kuurtje en klaar is kees. Nee je moet zelfs al heb een HT ondergaan, dan nog zullen veel patienten Fina en Minox erbij MOETEN blijven gebruiken om hun haarstatus stabiel te houden., Helaas maar waar!quote:Op woensdag 18 april 2012 20:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
je MOET helemaal niks, jij kiest ervoor, dat is iets heel anders.
Nou de nobelprijs zou ik dan toch liever voor een ander doel bewarenquote:Op woensdag 18 april 2012 20:57 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Wie het weet mag het zeggen en kan meteen opteren voor de nobelprijs voor de geneeskunde.
Ja, dat vind ik ook. Ik word steeds grijzer, zelfs zo erg dat ik mijn toupet moet haarverven.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Je zag er echt beeldig uitserieus !
quote:Op woensdag 18 april 2012 21:01 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook. Ik word steeds grijzer, zelfs zo erg dat ik mijn toupet moet haarverven.
Wat een supertip !quote:Op dinsdag 24 april 2012 02:46 schreef Maron het volgende:
Ik geloof niet zo in die wondermiddeltjes..het kost meestal klauwen met geld, en meestal helpt het geen biet..Net als die middeltjes tegen rimpels, je wordt gewoon ouder, of het is erfelijk bepaald of je vroeg of laat grijs of kalend wordt..en wat dan nog..het zit maar aan de buitenkant, als de rest maar okay is..
Ik ben een paar weken geleden begonnen met het drinken van een glaasje tarwegrassap per dag..en nee hoor, ik ben niet echt een gezondheidsfreak of zo hoor, maar kwam een paar jaar geleden in contact met iemand die dit al jaren deed..de bloedruk/cholesterol/artrose/vitamine-en andere pillen had de man van nu 78 jaar al in de wc gedumpt, en is kerngezond zonder medicijnen..dus ik dacht..niet geschoten is altijd mis..
Nu staan de bakjes tarwegras in volgorde van dagen op mijn slaapkamer te groeien en groen te wezen, waarbij ze mij s'nachts van zuurstof voorzien, tot de dag dat ik ze door mijn molentje draai, en ik voor alle moeite een vers smaragdgroen glaasje van 30cc aan pure vitaminen en mineralen mag opdrinken..
Ik begin te merken dat mijn altijd dun,slap, en flutloos haar. lekker vol en stevig begint aan te voelen, het groeit,nét als mijn nagels, harder dan anders..ik voel me fit, helder, heb energie..
Het leukste vind ik eigenlijk dat het bijna niets kost..ik kan iedereen aanraden om eens een beetje te googelen en te zoeken over dit oeroude huismiddeltje..we zoeken ons vaak tien slagen in de rondte..terwijl de oplossing vlak voor onze neus ligt..
PS..Tarwegrassap zou zelfs je haarkleur terug kunnen brengen..dus try befor you die..
Voor het gemak een linkje..http://www.slowjuice.nl/wat-is-tarwegras
quote:Mink015 op 9-jun-2009 op 16:02 zei:
Ik ben 47, gebruik het gras nu drie dagen en….ik neuk weer zonder bril!
Ik heb geen brilquote:Op woensdag 25 april 2012 08:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik neuk trouwens nog steeds zonder bril
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |