nooitquote:Op donderdag 22 maart 2012 12:40 schreef Apekoek het volgende:
Oke we hebben het dan over de liter prijzen in Koeweit (http://www.brandstofprijzen.info/brandstofprijzen-europa.php). Maar het is toch te erg dat wij naar de 2 euro per liter afstevenen daar waar de mensen in Koeweit een appel en een ei betalen voor een volle tank in hun te grote SUV.
De prijzen zij daar uiteraard zo laag omdat de olie daar natuurlijk direct uit de grond komt. Maar het is toch te erg dat wij zo afhankelijk van dergelijke landen zijn en uiteindelijk de hoofdprijs voor een volle tank betalen! 50 liter tanken in NL kan zo maar gaan oplopen naar de 100 euro, daar waar in Koeweit 8,85 euro voor dezelfde 50 liter wordt betaald.
Wanneer neemt onze afhankelijkheid af? Vanaf wanneer rijden wij allemaal op elektrische energie?
Dan maar iets meer belasting over elektrische energie. Deze afhankelijkheid gaat ons uiteindelijk nekken en de economie beschadigen.quote:
dat doet het al.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:44 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dan maar iets meer belasting over elektrische energie. Deze afhankelijkheid gaat ons uiteindelijk nekken en de economie beschadigen.
Electrische auto's hebben ook niet de toekomst. Hoe graag we het zouden willen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:44 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dan maar iets meer belasting over elektrische energie. Deze afhankelijkheid gaat ons uiteindelijk nekken en de economie beschadigen.
Maar wel als je bulk gaat versturen...quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:46 schreef Tja..1986 het volgende:
Stuur een pakketje van een liter naar Koeweit, lukt je niet voor 2 euro. Dus die prijs voor een liter valt nog best mee eigenlijk.
Een auto met zonnepanelen schilt al een slok op de borrel.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:46 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Electrische auto's hebben ook niet de toekomst. Hoe graag we het zouden willen.
quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:55 schreef mighty_myte het volgende:
Allemaal accijns, belasting en BTW.
Kwakzalver. Het moet hier ook naartoe worden gebracht, lonen hier zijn hoger. Belastingen eroverheen. Beetje kortzichtig topic dit. Eentje van: "Een statement maken omdat het tof is" maar niet weten wat je zegt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:40 schreef Apekoek het volgende:
Oke we hebben het dan over de liter prijzen in Koeweit (http://www.brandstofprijzen.info/brandstofprijzen-europa.php). Maar het is toch te erg dat wij naar de 2 euro per liter afstevenen daar waar de mensen in Koeweit een appel en een ei betalen voor een volle tank in hun te grote SUV.
De prijzen zij daar uiteraard zo laag omdat de olie daar natuurlijk direct uit de grond komt. Maar het is toch te erg dat wij zo afhankelijk van dergelijke landen zijn en uiteindelijk de hoofdprijs voor een volle tank betalen! 50 liter tanken in NL kan zo maar gaan oplopen naar de 100 euro, daar waar in Koeweit 8,85 euro voor dezelfde 50 liter wordt betaald.
Wanneer neemt onze afhankelijkheid af? Vanaf wanneer rijden wij allemaal op elektrische energie?
Ik ben ook niet op mijn achterhoofd gevallen, duh natuurlijk komt er enorm veel overhead overheen. Dat wil niet zeggen dat de benzine prijzen absurd zijn en dat het maar eens tijd wordt om minder afhankelijk te worden van de olie voorraad in het midden oosten. Lijkt mij een volkomen normale discussie die ik hier wil aangaan.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:56 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Kwakzalver. Het moet hier ook naartoe worden gebracht, lonen hier zijn hoger. Belastingen eroverheen. Beetje kortzichtig topic dit. Eentje van: "Een statement maken omdat het tof is" maar niet weten wat je zegt.
Nooit. Nederland heeft namelijk geen enkele grondstoffen meer op eigen gebied.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:40 schreef Apekoek het volgende:
Wanneer neemt onze afhankelijkheid af?
Moet je op gas gaan rijden. Komt hier in Groningen gewoon uit de grond. Maar dat is ook geen 17 cent per liter. De andere optie is er ook al, elektrisch.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:58 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik ben ook niet op mijn achterhoofd gevallen, duh natuurlijk komt er enorm veel overhead overheen. Dat wil niet zeggen dat de benzine prijzen absurd zijn en dat het maar eens tijd wordt om minder afhankelijk te worden van de olie voorraad in het midden oosten. Lijkt mij een volkomen normale discussie die ik hier wil aangaan.
quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Nooit. Nederland heeft namelijk geen enkele grondstoffen meer op eigen gebied.
Dat wil ik zien, hoe een auto met zonnepanelen een slok op de borrel schilt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:50 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Een auto met zonnepanelen schilt al een slok op de borrel.
En melk, dat hebben we ook!quote:
Wat een kulargumentquote:Op donderdag 22 maart 2012 12:46 schreef Tja..1986 het volgende:
Stuur een pakketje van een liter naar Koeweit, lukt je niet voor 2 euro. Dus die prijs voor een liter valt nog best mee eigenlijk.
In venezuela, en voor nog wel een beetje minder als dat ookquote:Op donderdag 22 maart 2012 12:57 schreef Gravedigger het volgende:
Waar krijg je benzine voor 18 cent per liter?
bronquote:Nation City Price in USD Regular/Gallon
Netherlands Amsterdam $6.48
Norway Oslo $6.27
Italy Milan $5.96
Denmark Copenhagen $5.93
Belgium Brussels $5.91
Sweden Stockholm $5.80
United Kingdom London $5.79
Germany Frankfurt $5.57
France Paris $5.54
Portugal Lisbon $5.35
Hungary Budapest $4.94
Luxembourg $4.82
Croatia Zagreb $4.81
Ireland Dublin $4.78
Switzerland Geneva $4.74
Spain Madrid $4.55
Japan Tokyo $4.24
Czech Republic Prague $4.19
Romania Bucharest $4.09
Andorra $4.08
Estonia Tallinn $3.62
Bulgaria Sofia $3.52
Brazil Brasilia $3.12
Cuba Havana $3.03
Taiwan Taipei $2.84
Lebanon Beirut $2.63
South Africa Johannesburg $2.62
Nicaragua Managua $2.61
Panama Panama City $2.19
Russia Moscow $2.10
Puerto Rico San Juan $1.74
Saudi Arabia Riyadh $0.91
Kuwait Kuwait City $0.78
Egypt Cairo $0.65
Nigeria Lagos $0.38
Venezuela Caracas $0.12
En flikker jij maar op uit dit topic.quote:Op donderdag 22 maart 2012 16:00 schreef WatskeZegt het volgende:
Flikker op met je elektrishe auto TS.
Het valt allemaal wel mee, Porsche heeft ook een elektrische bak, niet gek dunkt me!quote:Op donderdag 22 maart 2012 16:00 schreef WatskeZegt het volgende:
Flikker op met je elektrishe auto TS.
Niet allemaal. De productieprijs + marge voor de oliemaatschappij is al 65 cent.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:55 schreef mighty_myte het volgende:
Allemaal accijns, belasting en BTW.
Egypte ook oa.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:03 schreef DroogDok het volgende:
In Koeweit zit er gewoon dikke subsidie op brandstoffen.
Yo dawg, je kan laden terwijl je aan rijden bent!11 VET HANDIG SJIEK!1 Kost alleen wat meer vermogen, waardoor de actieradius weer omlaag gaat.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:30 schreef bloodysunday het volgende:
Hoe kan je ooit op vakantie met je elektrische auto? Paar 100km rijden en dan 10 uur wachten tot je accu vol is
straks rijden we net als die trolleybussen hahaquote:Op donderdag 22 maart 2012 20:32 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Yo dawg, je kan laden terwijl je aan rijden bent!11 VET HANDIG SJIEK!1 Kost alleen wat meer vermogen, waardoor de actieradius weer omlaag gaat.
Elektrisch is best een optie, men moet alleen iets met de manier van opladen. Want die is nu niet weggelegd voor mensen in een appartement/flat/talloze andere plekken.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:34 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
straks rijden we net als die trolleybussen haha
Al je opties zijn veel te veel moeite. Mensen vinden tanken nu al kut, laat staan met accu's, iets met volkliederen, kabels, whatever te moeten sjouwen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:45 schreef Sounddragon het volgende:
Mijn idee: alle fabrikanten gaan accupacks maken die uitwisselbaar zijn op elk voertuig, en die je kunt wisselen binnen een paar minuten, heb je alleen nog flinke plekken nodig waar die meuk opgeslagen en geladen kan worden, en waar je de ruimte hebt om die te wisselen binnen een fatsoenlijke tijd.
Thuis en op je werk laden blijft het interessantst voor nu; thuis kun je het dak volkliederen met panelen die stroom terugleveren aan het net, en die stroom kun je 's nachts weer in de accu proppen. Dan rijd je dus gratis, qua brandstof. Op je werk heb je ws een gunstig tarief, want bedrijven betalen minder voor hun prik als particulieren.
In wat? uitstappen en even de stekker erin frotten?quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:48 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Al je opties zijn veel te veel moeite. Mensen vinden tanken nu al kut, laat staan met accu's, iets met volkliederen, kabels, whatever te moeten sjouwen.
Ik zou er na een 10 uur werken en 2 uur autorijden geen zin in hebben.
Huh? verklaar je nader?quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:50 schreef bloodysunday het volgende:
Moet je dan 4 accus meenemen ofzo? En het zijn natuurlijk geen kleine lichte accus
dit systeem heeft Renault al, al is het dan enkel uitwisselbaar op hun eigenmodelen. het systeem hebben zij alquote:Op donderdag 22 maart 2012 20:45 schreef Sounddragon het volgende:
Mijn idee: alle fabrikanten gaan accupacks maken die uitwisselbaar zijn op elk voertuig, en die je kunt wisselen binnen een paar minuten, heb je alleen nog flinke plekken nodig waar die meuk opgeslagen en geladen kan worden, en waar je de ruimte hebt om die te wisselen binnen een fatsoenlijke tijd.
Thuis en op je werk laden blijft het interessantst voor nu; thuis kun je het dak volkliederen met panelen die stroom terugleveren aan het net, en die stroom kun je 's nachts weer in de accu proppen. Dan rijd je dus gratis, qua brandstof. Op je werk heb je ws een gunstig tarief, want bedrijven betalen minder voor hun prik als particulieren.
jij hebt het over verwisselbare accusquote:Op donderdag 22 maart 2012 22:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Huh? verklaar je nader?
Je steekt de stekker van je auto in een buiten stopcontact en klaar is Kees.
zoals ik al zei renault heeft dit systeemquote:Op donderdag 22 maart 2012 22:19 schreef AdoraBelle het volgende:
Je zou dan bijvoorbeeld een abonnement kunnen nemen bij een bedrijf die die accu's levert. En dan ga je gewoon naar een soort van tankstation waar binnen een paar minuten je accu automatisch vervangen wordt.
quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:19 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
jij hebt het over verwisselbare accus
Dat dus, net zoals tanken, alleen verwissel je dan de accu ipv dat je de tank volgooit terwijl je benzine snuiftquote:Op donderdag 22 maart 2012 22:19 schreef AdoraBelle het volgende:
Je zou dan bijvoorbeeld een abonnement kunnen nemen bij een bedrijf die die accu's levert. En dan ga je gewoon naar een soort van tankstation waar binnen een paar minuten je accu automatisch vervangen wordt.
Ja en daar gaat onze overheid niets mee doenquote:Op donderdag 22 maart 2012 22:22 schreef Sounddragon het volgende:
En niet geheel onbelangrijk; je betaalt dan maar een paar euro per keer, ipv dat je bijna in huilen uitbarst bij het afrekenen![]()
Daar zullen ze dan best een slaatje uit willen slaan, maar dat is nú nog niet zo, dus als je per morgen elektrisch gaat rijden, valt er nog een hoop te winnenquote:Op donderdag 22 maart 2012 22:54 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja en daar gaat onze overheid niets mee doen
Die bedenken wel wat waardoor dat gewoon de prijzen van de huidige brandstoffen aantikt.
Ons hele land is gebouwd op buitensporige accijnzen en belastingen op werkelijk alles.
Het zal voor ons een alternatief zijn, maar geen goedkopere.
En dan ook nog eens +, + en nogmaals +quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:55 schreef mighty_myte het volgende:
Allemaal accijns, belasting en BTW.
Denk het niet, want dan begint de politiek te bl@ten dat ze geen accijns inkomsten meer hebben. En dan?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
stop de persen
waarschijnlijk vanaf 2017 450 KM op 1 accu pakket
http://www.amt.nl/Nieuws/(...)rijden-bij-Envia.htm
dan begint het ergens op te lijken
Belasting betalen over je gereden kilometersquote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Denk het niet, want dan begint de politiek te bl@ten dat ze geen accijns inkomsten meer hebben. En dan?
Fucking hell, ik wist dat we genaaid werden, maar dit is wel heel ergquote:Op donderdag 22 maart 2012 13:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In venezuela, en voor nog wel een beetje minder als dat ook
[..]
bron
Let wel: prijzen zijn per GALLON he.. roep nu nog maar eens dat we niet vet geript worden door Den Haag
Je zou er bijna voor heen en weer kunnen rijden....quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:40 schreef Apekoek het volgende:
Oke we hebben het dan over de liter prijzen in Koeweit (http://www.brandstofprijzen.info/brandstofprijzen-europa.php). Maar het is toch te erg dat wij naar de 2 euro per liter afstevenen daar waar de mensen in Koeweit een appel en een ei betalen voor een volle tank in hun te grote SUV.
De prijzen zij daar uiteraard zo laag omdat de olie daar natuurlijk direct uit de grond komt. Maar het is toch te erg dat wij zo afhankelijk van dergelijke landen zijn en uiteindelijk de hoofdprijs voor een volle tank betalen! 50 liter tanken in NL kan zo maar gaan oplopen naar de 100 euro, daar waar in Koeweit 8,85 euro voor dezelfde 50 liter wordt betaald.
Wanneer neemt onze afhankelijkheid af? Vanaf wanneer rijden wij allemaal op elektrische energie?
er wordt nu zelfs subsidie gegeven op elektrische auto's dus ik snap die aanhaal niet?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Denk het niet, want dan begint de politiek te bl@ten dat ze geen accijns inkomsten meer hebben. En dan?
Dat is om over korte tijd een reden te hebben, kerncentrales te moeten bouwen. Want ja, de vraag naar elektriciteit is zo hoog en dat ga je met de huidige voorraad kolen (kolen om elektriciteit te winnen) niet redden.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
er wordt nu zelfs subsidie gegeven op elektrische auto's dus ik snap die aanhaal niet?
iddquote:Op zaterdag 24 maart 2012 12:50 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Dat is om over korte tijd een reden te hebben, kerncentrales te moeten bouwen. Want ja, de vraag naar elektriciteit is zo hoog en dat ga je met de huidige voorraad kolen (kolen om elektriciteit te winnen) niet redden.
We trappen met open ogen in de politiekZo mooi
Inmiddels staat de V-power van Shell al op 1.90Gewoon die prijs opjagen, men aan in een hybride/elektrische auto helpen met behulp van subsidies jagen door middel van accijnzen en straks een legitiem verhaal naar je volk tegelijkertijd een dik gevulde schatkist om het met bakken tegelijk in het buitenland over de balk te pleuren. Mooi toch
![]()
quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:22 schreef Sounddragon het volgende:
In niet geheel onbelangrijk; je betaalt dan maar een paar euro per keer, ipv dat je bijna in huilen uitbarst bij het afrekenen![]()
Zie mijn post eerder in het topic met de bovag-link.quote:Op zondag 25 maart 2012 11:01 schreef junkiexp het volgende:
Wat zou in NL een liter euro95 kosten zonder alle belastingen e.d.
Dus alleen met de winst voor de betreffende oliemaatschappij?
Over het hoofd gezien, excuus.quote:Op zondag 25 maart 2012 11:10 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zie mijn post eerder in het topic met de bovag-link.
Rond de 80 cent.
de maatschappelijke kosten van autorijden zijn ook hoog, denk aan de aanleg van wegen.quote:Op zondag 25 maart 2012 11:11 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Over het hoofd gezien, excuus.
Er zit dus bijna 1 euro belasting op, best bizar eigenlijk.
Hoe staan die in verhouding t.o.v. de inkomsten(bpm, accijns, wegenbelasting etc)?quote:Op zondag 25 maart 2012 12:41 schreef DroogDok het volgende:
[..]
de maatschappelijke kosten van autorijden zijn ook hoog, denk aan de aanleg van wegen.
Ongeveer een tiende gaat terug naar aan wegvoertuigen gerelateerde zaken.quote:Op zondag 25 maart 2012 12:54 schreef Mercer het volgende:
[..]
Hoe staan die in verhouding t.o.v. de inkomsten(bpm, accijns, wegenbelasting etc)?
Dit is wel een aardige inschatting volgens mij:quote:Op zondag 25 maart 2012 12:54 schreef Mercer het volgende:
[..]
Hoe staan die in verhouding t.o.v. de inkomsten(bpm, accijns, wegenbelasting etc)?
doe ik ook, ligt mooi op de route naar m'n werk.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 08:03 schreef Waaghals het volgende:
Daarom rij ik altijd een stukje om, dan ga ik in Koewijt tanken
Geen idee, maar reken maar dat we daar voor aan de pomp net zo veel betalen als nu.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:40 schreef Apekoek het volgende:
Vanaf wanneer rijden wij allemaal op elektrische energie?
kortom; hoe rijker het land (uitgezonderd amerika) hoe meer je moet betalenquote:Op donderdag 22 maart 2012 13:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In venezuela, en voor nog wel een beetje minder als dat ook
[..]
bron
Let wel: prijzen zijn per GALLON he.. roep nu nog maar eens dat we niet vet geript worden door Den Haag
Nee. Omdat we langzaam naar electrisch gaan willen ze juist die km heffing erdoor drukken op de een of andere manier.quote:Op zondag 1 april 2012 09:33 schreef Arcee het volgende:
Geen idee, maar reken maar dat we daar voor aan de pomp net zo veel betalen als nu.
Als jij liever in Koeweit gaat wonen.... , ik hou je niet tegen. Een liter water is daar duurder dan een liter benzine. Ik weet wel waar ik prioriteit aan geef.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:40 schreef Apekoek het volgende:
Oke we hebben het dan over de liter prijzen in Koeweit (http://www.brandstofprijzen.info/brandstofprijzen-europa.php). Maar het is toch te erg dat wij naar de 2 euro per liter afstevenen daar waar de mensen in Koeweit een appel en een ei betalen voor een volle tank in hun te grote SUV.
De prijzen zij daar uiteraard zo laag omdat de olie daar natuurlijk direct uit de grond komt. Maar het is toch te erg dat wij zo afhankelijk van dergelijke landen zijn en uiteindelijk de hoofdprijs voor een volle tank betalen! 50 liter tanken in NL kan zo maar gaan oplopen naar de 100 euro, daar waar in Koeweit 8,85 euro voor dezelfde 50 liter wordt betaald.
Wanneer neemt onze afhankelijkheid af? Vanaf wanneer rijden wij allemaal op elektrische energie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |