nooitquote:Op donderdag 22 maart 2012 12:40 schreef Apekoek het volgende:
Oke we hebben het dan over de liter prijzen in Koeweit (http://www.brandstofprijzen.info/brandstofprijzen-europa.php). Maar het is toch te erg dat wij naar de 2 euro per liter afstevenen daar waar de mensen in Koeweit een appel en een ei betalen voor een volle tank in hun te grote SUV.
De prijzen zij daar uiteraard zo laag omdat de olie daar natuurlijk direct uit de grond komt. Maar het is toch te erg dat wij zo afhankelijk van dergelijke landen zijn en uiteindelijk de hoofdprijs voor een volle tank betalen! 50 liter tanken in NL kan zo maar gaan oplopen naar de 100 euro, daar waar in Koeweit 8,85 euro voor dezelfde 50 liter wordt betaald.
Wanneer neemt onze afhankelijkheid af? Vanaf wanneer rijden wij allemaal op elektrische energie?
Dan maar iets meer belasting over elektrische energie. Deze afhankelijkheid gaat ons uiteindelijk nekken en de economie beschadigen.quote:
dat doet het al.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:44 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dan maar iets meer belasting over elektrische energie. Deze afhankelijkheid gaat ons uiteindelijk nekken en de economie beschadigen.
Electrische auto's hebben ook niet de toekomst. Hoe graag we het zouden willen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:44 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dan maar iets meer belasting over elektrische energie. Deze afhankelijkheid gaat ons uiteindelijk nekken en de economie beschadigen.
Maar wel als je bulk gaat versturen...quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:46 schreef Tja..1986 het volgende:
Stuur een pakketje van een liter naar Koeweit, lukt je niet voor 2 euro. Dus die prijs voor een liter valt nog best mee eigenlijk.
Een auto met zonnepanelen schilt al een slok op de borrel.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:46 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Electrische auto's hebben ook niet de toekomst. Hoe graag we het zouden willen.
quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:55 schreef mighty_myte het volgende:
Allemaal accijns, belasting en BTW.
Kwakzalver. Het moet hier ook naartoe worden gebracht, lonen hier zijn hoger. Belastingen eroverheen. Beetje kortzichtig topic dit. Eentje van: "Een statement maken omdat het tof is" maar niet weten wat je zegt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:40 schreef Apekoek het volgende:
Oke we hebben het dan over de liter prijzen in Koeweit (http://www.brandstofprijzen.info/brandstofprijzen-europa.php). Maar het is toch te erg dat wij naar de 2 euro per liter afstevenen daar waar de mensen in Koeweit een appel en een ei betalen voor een volle tank in hun te grote SUV.
De prijzen zij daar uiteraard zo laag omdat de olie daar natuurlijk direct uit de grond komt. Maar het is toch te erg dat wij zo afhankelijk van dergelijke landen zijn en uiteindelijk de hoofdprijs voor een volle tank betalen! 50 liter tanken in NL kan zo maar gaan oplopen naar de 100 euro, daar waar in Koeweit 8,85 euro voor dezelfde 50 liter wordt betaald.
Wanneer neemt onze afhankelijkheid af? Vanaf wanneer rijden wij allemaal op elektrische energie?
Ik ben ook niet op mijn achterhoofd gevallen, duh natuurlijk komt er enorm veel overhead overheen. Dat wil niet zeggen dat de benzine prijzen absurd zijn en dat het maar eens tijd wordt om minder afhankelijk te worden van de olie voorraad in het midden oosten. Lijkt mij een volkomen normale discussie die ik hier wil aangaan.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:56 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Kwakzalver. Het moet hier ook naartoe worden gebracht, lonen hier zijn hoger. Belastingen eroverheen. Beetje kortzichtig topic dit. Eentje van: "Een statement maken omdat het tof is" maar niet weten wat je zegt.
Nooit. Nederland heeft namelijk geen enkele grondstoffen meer op eigen gebied.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:40 schreef Apekoek het volgende:
Wanneer neemt onze afhankelijkheid af?
Moet je op gas gaan rijden. Komt hier in Groningen gewoon uit de grond. Maar dat is ook geen 17 cent per liter. De andere optie is er ook al, elektrisch.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:58 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik ben ook niet op mijn achterhoofd gevallen, duh natuurlijk komt er enorm veel overhead overheen. Dat wil niet zeggen dat de benzine prijzen absurd zijn en dat het maar eens tijd wordt om minder afhankelijk te worden van de olie voorraad in het midden oosten. Lijkt mij een volkomen normale discussie die ik hier wil aangaan.
quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Nooit. Nederland heeft namelijk geen enkele grondstoffen meer op eigen gebied.
Dat wil ik zien, hoe een auto met zonnepanelen een slok op de borrel schilt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:50 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Een auto met zonnepanelen schilt al een slok op de borrel.
En melk, dat hebben we ook!quote:
Wat een kulargumentquote:Op donderdag 22 maart 2012 12:46 schreef Tja..1986 het volgende:
Stuur een pakketje van een liter naar Koeweit, lukt je niet voor 2 euro. Dus die prijs voor een liter valt nog best mee eigenlijk.
In venezuela, en voor nog wel een beetje minder als dat ookquote:Op donderdag 22 maart 2012 12:57 schreef Gravedigger het volgende:
Waar krijg je benzine voor 18 cent per liter?
bronquote:Nation City Price in USD Regular/Gallon
Netherlands Amsterdam $6.48
Norway Oslo $6.27
Italy Milan $5.96
Denmark Copenhagen $5.93
Belgium Brussels $5.91
Sweden Stockholm $5.80
United Kingdom London $5.79
Germany Frankfurt $5.57
France Paris $5.54
Portugal Lisbon $5.35
Hungary Budapest $4.94
Luxembourg $4.82
Croatia Zagreb $4.81
Ireland Dublin $4.78
Switzerland Geneva $4.74
Spain Madrid $4.55
Japan Tokyo $4.24
Czech Republic Prague $4.19
Romania Bucharest $4.09
Andorra $4.08
Estonia Tallinn $3.62
Bulgaria Sofia $3.52
Brazil Brasilia $3.12
Cuba Havana $3.03
Taiwan Taipei $2.84
Lebanon Beirut $2.63
South Africa Johannesburg $2.62
Nicaragua Managua $2.61
Panama Panama City $2.19
Russia Moscow $2.10
Puerto Rico San Juan $1.74
Saudi Arabia Riyadh $0.91
Kuwait Kuwait City $0.78
Egypt Cairo $0.65
Nigeria Lagos $0.38
Venezuela Caracas $0.12
En flikker jij maar op uit dit topic.quote:Op donderdag 22 maart 2012 16:00 schreef WatskeZegt het volgende:
Flikker op met je elektrishe auto TS.
Het valt allemaal wel mee, Porsche heeft ook een elektrische bak, niet gek dunkt me!quote:Op donderdag 22 maart 2012 16:00 schreef WatskeZegt het volgende:
Flikker op met je elektrishe auto TS.
Niet allemaal. De productieprijs + marge voor de oliemaatschappij is al 65 cent.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:55 schreef mighty_myte het volgende:
Allemaal accijns, belasting en BTW.
Egypte ook oa.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:03 schreef DroogDok het volgende:
In Koeweit zit er gewoon dikke subsidie op brandstoffen.
Yo dawg, je kan laden terwijl je aan rijden bent!11 VET HANDIG SJIEK!1 Kost alleen wat meer vermogen, waardoor de actieradius weer omlaag gaat.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:30 schreef bloodysunday het volgende:
Hoe kan je ooit op vakantie met je elektrische auto? Paar 100km rijden en dan 10 uur wachten tot je accu vol is
straks rijden we net als die trolleybussen hahaquote:Op donderdag 22 maart 2012 20:32 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Yo dawg, je kan laden terwijl je aan rijden bent!11 VET HANDIG SJIEK!1 Kost alleen wat meer vermogen, waardoor de actieradius weer omlaag gaat.
Elektrisch is best een optie, men moet alleen iets met de manier van opladen. Want die is nu niet weggelegd voor mensen in een appartement/flat/talloze andere plekken.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:34 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
straks rijden we net als die trolleybussen haha
Al je opties zijn veel te veel moeite. Mensen vinden tanken nu al kut, laat staan met accu's, iets met volkliederen, kabels, whatever te moeten sjouwen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:45 schreef Sounddragon het volgende:
Mijn idee: alle fabrikanten gaan accupacks maken die uitwisselbaar zijn op elk voertuig, en die je kunt wisselen binnen een paar minuten, heb je alleen nog flinke plekken nodig waar die meuk opgeslagen en geladen kan worden, en waar je de ruimte hebt om die te wisselen binnen een fatsoenlijke tijd.
Thuis en op je werk laden blijft het interessantst voor nu; thuis kun je het dak volkliederen met panelen die stroom terugleveren aan het net, en die stroom kun je 's nachts weer in de accu proppen. Dan rijd je dus gratis, qua brandstof. Op je werk heb je ws een gunstig tarief, want bedrijven betalen minder voor hun prik als particulieren.
In wat? uitstappen en even de stekker erin frotten?quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:48 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Al je opties zijn veel te veel moeite. Mensen vinden tanken nu al kut, laat staan met accu's, iets met volkliederen, kabels, whatever te moeten sjouwen.
Ik zou er na een 10 uur werken en 2 uur autorijden geen zin in hebben.
Huh? verklaar je nader?quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:50 schreef bloodysunday het volgende:
Moet je dan 4 accus meenemen ofzo? En het zijn natuurlijk geen kleine lichte accus
dit systeem heeft Renault al, al is het dan enkel uitwisselbaar op hun eigenmodelen. het systeem hebben zij alquote:Op donderdag 22 maart 2012 20:45 schreef Sounddragon het volgende:
Mijn idee: alle fabrikanten gaan accupacks maken die uitwisselbaar zijn op elk voertuig, en die je kunt wisselen binnen een paar minuten, heb je alleen nog flinke plekken nodig waar die meuk opgeslagen en geladen kan worden, en waar je de ruimte hebt om die te wisselen binnen een fatsoenlijke tijd.
Thuis en op je werk laden blijft het interessantst voor nu; thuis kun je het dak volkliederen met panelen die stroom terugleveren aan het net, en die stroom kun je 's nachts weer in de accu proppen. Dan rijd je dus gratis, qua brandstof. Op je werk heb je ws een gunstig tarief, want bedrijven betalen minder voor hun prik als particulieren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |