abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 maart 2012 @ 13:04:42 #76
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_109488161
quote:
5s.gif Op zondag 25 maart 2012 12:54 schreef Mercer het volgende:

[..]

Hoe staan die in verhouding t.o.v. de inkomsten(bpm, accijns, wegenbelasting etc)?
Ongeveer een tiende gaat terug naar aan wegvoertuigen gerelateerde zaken.
pi_109557033
quote:
5s.gif Op zondag 25 maart 2012 12:54 schreef Mercer het volgende:

[..]

Hoe staan die in verhouding t.o.v. de inkomsten(bpm, accijns, wegenbelasting etc)?
Dit is wel een aardige inschatting volgens mij:
http://www.berekenjeautok(...)n-autogebruiker.html

Er zou dan dus zo'n 7 miljard aan de strijkstok blijven hangen, er wordt dan bijvoorbeeld geen rekening gehouden met de maatschappelijke kosten als gevolg van ongelukken fok milieuvervuiling en de kosten voor het KLPD (maar de inkomsten uit boetes wordt ook niet meegenomen).
Per saldo maakt de overheid dus denk ik wel "winst" op de automobilist. Het zal echter wat minder zijn dan de 7 miljard uit mijn link.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 27 maart 2012 @ 08:03:12 #78
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_109557066
Daarom rij ik altijd een stukje om, dan ga ik in Koewijt tanken
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  dinsdag 27 maart 2012 @ 09:20:49 #79
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_109558017
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 08:03 schreef Waaghals het volgende:
Daarom rij ik altijd een stukje om, dan ga ik in Koewijt tanken
doe ik ook, ligt mooi op de route naar m'n werk.

maar OT, ik vind het ook belachelijk. Helaas is de Nederlandse cultuur niet van het tanken-en-doorrijden, anders had ik zwaar aangeraden dat massaal te doen. Maargoed, stel al zouden ze dan iets aan de benzineprijs doen, dan zou dat gewoon doorberekend worden in andere belastingen.. dus je naait jezelf.
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
- God
pi_109594634
zo lang er te veel auto's op de weg zijn, elke ochtend files zijn etc is de prijs blijkbaar nog niet te hoog. Ik vind 't ook veel te duur, maar we zitten alleen maar te mopperen en stappen vervolgens in de auto om tóch die prijs te betalen. Dan moeten we gewoon met z'n allen stoppen met autorijden.
There are only 151 Pokémon.
  woensdag 28 maart 2012 @ 16:57:54 #81
261215 fullmetal
YZF-600R CAT
pi_109613333
doe ik ook, ligt mooi op de route naar m'n werk.

maar OT, ik vind het ook belachelijk. Helaas is de Nederlandse cultuur niet van het tanken-en-doorrijden, anders had ik zwaar aangeraden dat massaal te doen. Maargoed, stel al zouden ze dan iets aan de benzineprijs doen, dan zou dat gewoon doorberekend worden in andere belastingen.. dus je naait jezelf.

Wacht maar tot 95 de 2 euro grens aantikt. Ik gok op, de geestelijke pijngrens wordt bereikt, mensen krijgen schijt en gaan lekker New Kids uithangen.

Niet dat ze dat willen, maar omdat het moet.

Natuurlijk spreek ik niet voor iedereen, maar er zal een duidelijke piek te zien zijn.
Never trade the thrills of living for the security of existence.
pi_109615170
Tijd om maar eens een tankoplegger vol met benzine uit Koeweit te bestellen.

>:)
Putin for President _O_
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 april 2012 @ 09:33:02 #83
862 Arcee
Look closer
pi_109755027
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 12:40 schreef Apekoek het volgende:
Vanaf wanneer rijden wij allemaal op elektrische energie?
Geen idee, maar reken maar dat we daar voor aan de pomp net zo veel betalen als nu.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 1 april 2012 @ 10:18:37 #84
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_109755589
zelf bio-olie produceren? :9
pi_109756231
quote:
14s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

In venezuela, en voor nog wel een beetje minder als dat ook :)

[..]

bron

Let wel: prijzen zijn per GALLON he.. roep nu nog maar eens dat we niet vet geript worden door Den Haag :r
kortom; hoe rijker het land (uitgezonderd amerika) hoe meer je moet betalen ;(
pi_109762395
Zo duur is de benzine in nederland (of waar dan ook in europa) helemaal niet. 70 cent voor een liter is wat je zou betalen als de overheid niet zo belachelijk veel geld nodig had om onze verzorgingsstaat en bureaucratie in stand te houden....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_109762994
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 09:33 schreef Arcee het volgende:

Geen idee, maar reken maar dat we daar voor aan de pomp net zo veel betalen als nu.
Nee. Omdat we langzaam naar electrisch gaan willen ze juist die km heffing erdoor drukken op de een of andere manier.

Als iedereen dadelijk zelf electriciteit opwekt thuis moet je een andere manier vinden om toch belasting te innen natuurlijk.

Overigens is het grootste belemmering de actieradius. Tegen de tijd dat we niet meer op accu's maar brandstofcel rijden lijkt me ineens een sprong te komen naar electrisch rijden ipv dit hybride gezever. Lekker thuis je zonnepanelen/windmolentje wat waterstof laten maken zou natuurlijk perfect zijn :)
  dinsdag 3 april 2012 @ 11:00:53 #88
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_109841325
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 12:40 schreef Apekoek het volgende:
Oke we hebben het dan over de liter prijzen in Koeweit (http://www.brandstofprijzen.info/brandstofprijzen-europa.php). Maar het is toch te erg dat wij naar de 2 euro per liter afstevenen daar waar de mensen in Koeweit een appel en een ei betalen voor een volle tank in hun te grote SUV.

De prijzen zij daar uiteraard zo laag omdat de olie daar natuurlijk direct uit de grond komt. Maar het is toch te erg dat wij zo afhankelijk van dergelijke landen zijn en uiteindelijk de hoofdprijs voor een volle tank betalen! 50 liter tanken in NL kan zo maar gaan oplopen naar de 100 euro, daar waar in Koeweit 8,85 euro voor dezelfde 50 liter wordt betaald.

Wanneer neemt onze afhankelijkheid af? Vanaf wanneer rijden wij allemaal op elektrische energie?
Als jij liever in Koeweit gaat wonen.... , ik hou je niet tegen. Een liter water is daar duurder dan een liter benzine. Ik weet wel waar ik prioriteit aan geef.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')