abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109383480
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 11:11 schreef simpelintje het volgende:
Pedofillie is gevaarlijk. En we moeten het niet accpeteren. Er word te makkelijk over nagedacht. Er wordt door pedo's beweerd dat het niet schadelijk is als de ouders toestemming geven. Dit gaat bij veel mensen het verstand te boven.

Het schaadt je wel degelijk. Voor de rest van je leven. Daarover horen we niet zoveel. Tenzij het slachtoffer later dader wordt. Ondertussen worden er signalen gegeven dat het eigenlijk normaal is en dat we het kunnen zien als homofillie. En dat klopt niet.

Ondanks alle probelemen die iedereen heeft op dit moment de crisis, kunnen we dit niet vergeten. Pedofillie is een ontzettend machtig netwerk, waarom? Waarom wordt het zo makkelijk geaccpeteerd? Er wordt gewaarschuwd voor ze denk goed na wat je doet want je kan bedreigd worden dat zei een gemeente raadslid van de Sp! Huh? Hallo, we moeten onze kinderen beschermen.

Zou een staking helpen? Hoe laten we zien dat dit echt niet kan en we dit gewoon niet accepteren? Moeten we dan altijd bang zijn?
Game on 8-)
Twiddel
  donderdag 22 maart 2012 @ 12:36:41 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109383590
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 12:31 schreef simpelintje het volgende:
Ach kom op man jullie voelen je beter als mijn om wat/ om hoe ik schrijf of omdat jullie de pedo beter begrijpen? Of om wat? Dit is een algemeen forum toch ik beledig niemand en mag hier en over gewoon posten
Gedraag je eens niet zo als een Calimero zeg, er zijn mensen hier niet eens met wat je zegt. Dat wil niet meteen zeggen dat wij onszelf slimmer vinden of wat dan ook.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 22 maart 2012 @ 12:38:08 #3
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109383640
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 12:36 schreef Id_do_her het volgende:

Dat wil niet meteen zeggen dat wij onszelf slimmer vinden of wat dan ook.
Nou ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_109383648
Nee kom er word perssonlijk op mijn aangevallen ze zijn het niet eens? Ik lees alleen maar hoe belachelijk ik ben duidelijk anwtoord op waar je niet mee neesn bent geef je niet. En dat ik iedereen over een kam scheer doe ik niet heb ik nooit gedaan.
  donderdag 22 maart 2012 @ 12:39:00 #5
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109383679
quote:
11s.gif Op donderdag 22 maart 2012 12:38 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nou ...
Ja ok, ik niet in ieder geval. Ik moet voor mezelf spreken. :')
  donderdag 22 maart 2012 @ 12:39:20 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109383692
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 12:38 schreef simpelintje het volgende:
Nee kom er word perssonlijk op mijn aangevallen ze zijn het niet eens? Ik lees alleen maar hoe belachelijk ik ben duidelijk anwtoord op waar je niet mee neesn bent geef je niet. En dat ik iedereen over een kam scheer doe ik niet heb ik nooit gedaan.
Wacht even ... jij beschuldigt Id do her ervan 'voor pedo's' te zijn en dan word jij persoonlijk aangevallen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 22 maart 2012 @ 12:39:31 #7
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109383701
quote:
11s.gif Op donderdag 22 maart 2012 12:39 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wacht even ... jij beschuldigt Id do her ervan 'voor pedo's' te zijn en dan word jij persoonlijk aangevallen?
Ja, die volg ik ook niet helemaal.
pi_109383816
@Simpelintje :

Nu sta ik in mijn sociale leven ook wel bekend als een redelijke flap-uit en heb ook wel eens de fout gemaakt om mijn mening te verkondigen als een feit, maar over een onderwerp als dit en dan zo makkelijk zeggen we moeten dit en we moeten dat, terwijl je niet eens de helft van de waarheden kent, ja dat vind ik best gevaarlijk.

Volgende keer ajb even wat langer nadenken voordat je je op zo'n onderwerp stort.

Trouwens, als we over dom/slim gaan ouwehoeren, ben ik ook snel uitgepraat met iemand die zichzelf simpel noemt.
pi_109383825
Wat een onzin dat het je voor je leven schaad.

Dat ligt compleet aan de situatie en persoon ..en omgeving.
Als je steeds als slachtoffer behandeld word dan hou je er wel een trauma aan over ja.

En ja ik ben zelf jarenlang misbruikt. (kindertehuis)
Ik heb er geen ptss of iets aan overgehouden hoor.

Wel angststoornissen maar dat kwam door mishandeling. (heel verhaal maar heeft niks met het misbruik van doen)

Ligt dus er maar net aan.

Anyway kinderen zitten niet te wachten op sex of intiem contact met een "vreemde".
Zelfs niet met toestemming van de ouders. :')
pi_109383931
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 12:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Als je steeds als slachtoffer behandeld word dan hou je er wel een trauma aan over ja.

Wel angststoornissen maar dat kwam door mishandeling. (heel verhaal maar heeft niks met het misbruik van doen)

Anyway kinderen zitten niet te wachten op sex of intiem contact met een "vreemde".
Respect ^O^
pi_109383956
Nou jouw heeft het gelukkig niet geschaad voor de rest van je leven maar bij sommige wel. En hoe komt het dan dat je er niks aan over hebt gehouden hoe ben je er mee omgegaan?
pi_109383980
@Meike goh ik wist niet dat ik iets gevaarlijks aan het doen was
pi_109384197
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 12:47 schreef simpelintje het volgende:
@Meike goh ik wist niet dat ik iets gevaarlijks aan het doen was
Ook dit is dus gevaarlijk wat je zegt, want je weet dus blijkbaar niet eens waar je het over hebt ?

Lees ajb je eerste topic door en dan met name waarop men op jou reageert en hoe jij er weer op terug reageert met nieuwe verkondigingen van meningen / feiten.

Als pedofilie/pedoseksuelen voor jou en voor vele andere zo belangrijk zijn om hier wat aan te doen, dan mag ik toch als mensch wel aan jou duidelijk maken dat je je punten beter moet formuleren en niet gaan verkondigen als feiten ?

Zover ik je eerste topic door lees verwacht jij dus dat mensen met deze gevoelens zich uit vrije wil direct melden bij de gemeente of politie en krijgen net zoals in WWII een ster op hun jas ??

Dat is wat ik er uit opmaak. Dus begrijp je nu dat ik zeg dat je gevaarlijke uitspraken doet ?
pi_109384432
Nou meike heb je me toch verkeerd begrepen. Ik denk niet dat zo'n iemand zich dirct gaat melden bij politie en gemeente. Dus nee en ik heb ook niet gezegd dat ze iets herkenbaars moeten dragen. Misschien is het idd niet goed als ik weet dat bijvoorbeeld de buurman een pedofiel is. Maar dan denk ik ook ik woon in een wijk met veel kinderen dus dan moeten ze daar geen pedofiel in een huis zetten. Dat is toch voor niemand goed. Ik hoef dan niet te weten dat hij een pedo is maar de gemeente en woningbouw wel.
  donderdag 22 maart 2012 @ 13:03:57 #15
365594 Oohm
quasi nonchalant
pi_109384568
Misschien moet het verboden worden...
pi_109384650
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:00 schreef simpelintje het volgende:
Nou meike heb je me toch verkeerd begrepen. Ik denk niet dat zo'n iemand zich dirct gaat melden bij politie en gemeente. Dus nee en ik heb ook niet gezegd dat ze iets herkenbaars moeten dragen. Misschien is het idd niet goed als ik weet dat bijvoorbeeld de buurman een pedofiel is. Maar dan denk ik ook ik woon in een wijk met veel kinderen dus dan moeten ze daar geen pedofiel in een huis zetten. Dat is toch voor niemand goed. Ik hoef dan niet te weten dat hij een pedo is maar de gemeente en woningbouw wel.
Daar ga je weer }:|

Je kan niet denken dat de gemeente overheid van iedereen weet wat zijn geaardheid of achtergrond is... Niet weten wie er in de toekomst een moord gaat plegen op Wilders, wie een stille alcoholist is en volgende week je overbuurbrouw van haar fietst rijd.

Nogmaals: Kijk de film Minority Report maar. Geen goed efilm, maar het laat wel zien hij jij blijkbaar denkt.

Misschien moeten we het toch maar tot de discussie beperken over ons iQ.. Wie is er slim/dom ?
pi_109384681
Als we dan toch tricky onderwerpen bespreken. Ik ben voor euthanasie en vooral voor dit soort topics. ^O^
"If a kid asks where rain comes from, I think a cute thing to tell him is God is crying. And if he asks why God is crying, another cute thing to tell him is; Probably because of something you did." - Stages in Indonesië
pi_109384724
Ok meike zo had ik het niet gezien. Nu heb je me in de war gebracht
pi_109384758
Maar meike de overheid die weet toch onderhand alles?
pi_109384763
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:06 schreef Woeste_Woerd het volgende:
Als we dan toch tricky onderwerpen bespreken. Ik ben voor euthanasie en vooral voor dit soort topics. ^O^
_O-
  donderdag 22 maart 2012 @ 13:09:46 #21
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109384791
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:08 schreef simpelintje het volgende:
Oh?
pi_109384806
quote:
Dan hadden ze Robert M toch ook al opgepakt voordat hij zijn VMBO had afgemaakt ?
pi_109384807
Van je als persoon bedoel ik. Maar hoe zie jij het dan? is er niks aan te doen?
pi_109384820
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:03 schreef Oohm het volgende:
Ja inderdaad, het is toch niet echt netjes ofzo
pi_109384848
Maar hij stond wel geregistreerd hij was er toch al voor opgepakt en zijn man toch ook? de directeur het was wel van te voren bekend toch?
  donderdag 22 maart 2012 @ 13:12:19 #26
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109384893
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:03 schreef Oohm het volgende:
Ja, want dan verdwijnen alle problemen als bij toverslag.
pi_109384912
quote:
Juist, want een pedofiel gaat zijn geaardheid hardop verkondigen, zodat iedereen en de overheid ervan weet. :')

Dat is juist het hele probleem bij deze kwestie, er rust zo'n taboe op dat niemand ervoor wil uitkomen. Daardoor laten deze mensen zich ook niet behandelen, want stel je voor dat anderen (en daar vallen ook therapeuten onder) het weten. Dan zijn zij hun leven niet meer zeker. Dus ze laten zich niet behandelen en lopen risico (omdat het onbehandeld blijft) dat zij de fout ingaan. Als er niet zo'n taboe op rustte omdat mensen zoals jij alles tegen hen willen doen zouden ze zich misschien wel laten behandelen. En als het dan gebeurd is het te laat, een kind wordt beschadigd voor een lange periode van zijn of haar leven.

De overheid weet ook niet wie pedofiel is, omdat zij het verbergen. Dus pas als zij de fout ingaan kunnen ze zien dat hij of zij die geaardheid heeft. En zelfs dan blijft nog de vraag wat je er dan mee moet doen. Behandelen? Uiteraard. Maar waar moet je ze terugplaatsen? Er wonen overal kinderen, dus ze zullen altijd ergens komen waar ook kinderen lopen. Politietoezicht? Er zijn niet zoveel agenten dat je altijd een agent naast hen kan laten lopen. Polsbandjes? Dan worden ze gelynched door de buurt. Chemische castratie? Dat mag niet omdat de grondwet lichamelijke integriteit gegarandeerd. Voor eeuwig in TBS? Daar is het geld niet voor, dat gaat uiteindelijk 100den miljoenen kosten.

Het probleem is niet zo makkelijk als dat je denkt simpelientje. Ik denk dat je kindermisbruik helaas nooit 100% kan voorkomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Woeste_Woerd op 22-03-2012 13:19:49 ]
"If a kid asks where rain comes from, I think a cute thing to tell him is God is crying. And if he asks why God is crying, another cute thing to tell him is; Probably because of something you did." - Stages in Indonesië
pi_109385016
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:10 schreef simpelintje het volgende:
Van je als persoon bedoel ik. Maar hoe zie jij het dan? is er niks aan te doen?
Zoals je zelf al aangaf, die hulplijn voor pedofielen is al een eerste zet !

Daarbij ben ik dus voor chemische castratie van iedere pedoseksueel die een kind heeft aangerand of heeft verkracht. Kan hij geen kindjes meer krijgen, wat goed is voor de maatschappij, hij verlaagd daarmee zijn libido en kan andere onzinnige dingen in zijn leven (TBS-cel) ondernemen of gaat een nutteloze studie doen.

Voor de rest kan je niets anders doen. Het is de vrijwilligheid van de mensen zelf, we kunnen niet in andermans kop kijken, dus het is ook niet te voorspellen met wie er nog meer met die perverse waan beelden rond loopt. Dus ja... afwachten is het enige wat je kan doen. En dan pas weer toeslaan.
pi_109385125
Nee het is idd niet makkelijk nee. Het zal ook nooit weg gaan
pi_109385152
Het probleem met pedofielen is niet zozeer de pedofilie maar de pedosexualiteit in combinatie met hypersexualiteit. Pedosexualiteit an sich moet je dus niet direct aan pedofilie koppelen.
pi_109385195
Ja meike dat is ook een goeie oplossing. Waarom doen ze het niet dan?
pi_109385247
Ok heeft Woeste Woerd al beantwoord
pi_109385257
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:20 schreef simpelintje het volgende:
Ja meike dat is ook een goeie oplossing. Waarom doen ze het niet dan?
Omdat er in de grondwet staat dat lichamelijke integriteit altijd gegarandeerd is. Je mag volgens de wet nooit een lichaamsdeel van een ander verwijderen omdat iemand een misdaad heeft gepleegd. Dit valt onder martelen / mutileren van een lichaam.

Anders zouden we ook weer voor dieven de handen kunnen afhakken en dergelijke. Niet echt een gewenste situatie lijkt me.
pi_109385298
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:19 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Het probleem met pedofielen is niet zozeer de pedofilie maar de pedosexualiteit in combinatie met hypersexualiteit. Pedosexualiteit an sich moet je dus niet direct aan pedofilie koppelen.
Andersom denk ik ;)

Pedofilie moet je niet direct aan pedoseksualiteit koppelen. Een pedoseksueel raakt opgewonden van kindjes en gaat ook over tot walgelijke acties, de hyperseksualiteit, maar niet iederen pedofiel is een pedoseksueel, dat heb ik een jaar of 3 ook wel geleerd. Er zijn er volgens mij zat die er zelf ook naar en misselijk van worden met deze gevoelens rond te lopen en erg veel hulp kunnen hebben aan die hulplijn die dus vandaag (?) in het leven is geroepen.

Het klinkt nu alsof ik medelijden heb met die groep pedofielen die hulp vragen en dat is aan de ene kant ook wel zo, niet omdat ik het goed keur, maar omdat ik zelf ook een identiteits-stoornis heb gekend en dit zie ik gedeeltelijk ook zo.

Zij die tijdig hulp zoeken kan ik dus wel respecteren !

Edit: Paar regeltjes toegevoegd.
  donderdag 22 maart 2012 @ 13:23:22 #35
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109385301
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:22 schreef Woeste_Woerd het volgende:

[..]

Omdat er in de grondwet staat dat lichamelijke integriteit altijd gegarandeerd is. Je mag volgens de wet nooit een lichaamsdeel van een ander verwijderen omdat iemand een misdaad heeft gepleegd. Dit valt onder martelen / mutileren van een lichaam.

Anders zouden we ook weer voor dieven de handen kunnen afhakken en dergelijke. Niet echt een gewenste situatie lijkt me.
Dat zeker niet nee.
pi_109385306
Ok maar dan kunnen ze daar toch een verandering in de weet gaan aanbrengen.
  donderdag 22 maart 2012 @ 13:23:55 #37
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109385326
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:23 schreef simpelintje het volgende:
En dat vervolgens voor elk wissewasje gaan doen? Omdat jij het wil?
pi_109385355
Nee niet voor elk wit wasje........
  donderdag 22 maart 2012 @ 13:25:22 #39
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109385378
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:24 schreef simpelintje het volgende:
Nee niet voor elk wit wasje........
Nu ook niet dus.

De wet even aanpassen. :')
pi_109385463
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:23 schreef simpelintje het volgende:
Dus jij vindt dat als mensen een misdaad hebben gepleegd lichaamsdelen mogen verliezen? Dan ben jij een beul in mijn ogen. Wie ben jij om anderen kapot te maken? Pedofielen maken mensen kapot, maar jij ook als jij zoiets voorstaat. Wat als iemand onschuldig is veroordeeld?

Bovendien als het begint bij chemische castratie bij pedosexuelen, waar houdt het dan op? Dan wordt de volgende wet bijvoorbeeld het afhakken van handen van moordenaars zodat ze wapens niet kunnen gebruiken. De wet erna het afhakken van handen van dieven zodat ze niet meer kunnen stelen. Nee, dit hek wil je niet van de dam halen.

En stel dat onze overheid (die toch redelijk het beste met ons voorheeft) niet meer zo goedaardig is, dan hebben zij opeens martelen als geoorloofd middel in de wet staan. Mooie manier om je volk te onderdrukken. Deze keuzes wil je niet aan overheid geven.

Nogmaals, ik snap je sentiment en gevoelens. Maar ik denk dat je als overheid, als burger en als ouder van kinderen helaas redelijk machteloos staat in kwesties als deze. Het enige wat je kan doen is proberen een goede band met je kinderen te hebben zodat je weet wat er in hun levens speelt.
  donderdag 22 maart 2012 @ 13:28:19 #41
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_109385487
Pedofilie moeten we accepteren.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_109385500
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:23 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Andersom denk ik ;)

Pedofilie moet je niet direct aan pedoseksualiteit koppelen. Een pedoseksueel raakt opgewonden van kindjes en gaat ook over tot walgelijke acties, de hyperseksualiteit, maar niet iederen pedofiel is een pedoseksueel, dat heb ik een jaar of 3 ook wel geleerd. Er zijn er volgens mij zat die er zelf ook naar en misselijk van worden met deze gevoelens rond te lopen en erg veel hulp kunnen hebben aan die hulplijn die dus vandaag (?) in het leven is geroepen.

Het klinkt nu alsof ik medelijden heb met die groep pedofielen die hulp vragen en dat is aan de ene kant ook wel zo, niet omdat ik het goed keur, maar omdat ik zelf ook een identiteits-stoornis heb gekend en dit zie ik gedeeltelijk ook zo.

Zij die tijdig hulp zoeken kan ik dus wel respecteren !

Edit: Paar regeltjes toegevoegd.
Dat ja, ik was even in de war over wat nou wat was.
pi_109385509
Meike ik moet zeggen dat je het voor mijn toch wel goed hebt uigelegd. Jij en Woeste Woerd hebben me wel iets geleerd vandaag en daar ben ik wel blij mee. Want zo begrijp ik het beter
pi_109385564
Ik vraag me nu af of dit een bagger- of kwaliteitsuser is. Leren van anderen enzo, dat is wel bijzonder hier.
pi_109385581
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:27 schreef Woeste_Woerd het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat als mensen een misdaad hebben gepleegd lichaamsdelen mogen verliezen? Dan ben jij een beul in mijn ogen. Wie ben jij om anderen kapot te maken? Pedofielen maken mensen kapot, maar jij ook als jij zoiets voorstaat. Wat als iemand onschuldig is veroordeeld?

Bovendien als het begint bij chemische castratie bij pedosexuelen, waar houdt het dan op? Dan wordt de volgende wet bijvoorbeeld het afhakken van handen van moordenaars zodat ze wapens niet kunnen gebruiken. De wet erna het afhakken van handen van dieven zodat ze niet meer kunnen stelen. Nee, dit hek wil je niet van de dam halen.

En stel dat onze overheid (die toch redelijk het beste met ons voorheeft) niet meer zo goedaardig is, dan hebben zij opeens martelen als geoorloofd middel in de wet staan. Mooie manier om je volk te onderdrukken. Deze keuzes wil je niet aan overheid geven.
Waarin ben je een beul als je de maatschappij kan beschermen door iemand chemisch te castreren?

De balzak of testikels worden niet verwijderd, ze doen alleen geen moer meer = libido omlaag, geen kindjes meer en bovenal dus vermindering van perverse verlangens.

En is dat wel zo strafbaar dan ?

Transseksuelen, van man naar vrouw en van vrouw naar man word ook een eis gesteld dat zij in de nieuwe geslachtsrol geen kinderen meer mogen verwekken/baren, dus komt er een chemische castratie te pas !

Dus het kan !!
  donderdag 22 maart 2012 @ 13:32:00 #46
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109385615
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:31 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Waarin ben je een beul als je de maatschappij kan beschermen door iemand chemisch te castreren?

De balzak of testikels worden niet verwijderd, ze doen alleen geen moer meer = libido omlaag, geen kindjes meer en bovenal dus vermindering van perverse verlangens.

Transseksuelen, van man naar vrouw en van vrouw naar man word ook een eis gesteld dat zij in de nieuwe geslachtsrol geen kinderen meer mogen verwekken/baren, dus komt er een chemische castratie te pas !

Dus het kan !!
Het wegnemen van een lichaamsfunctie zal ook wel onder mutilatie vallen.
pi_109385761
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:31 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dus het kan !!
De transseksuelen hebben een keuze daarin. Die kunnen ervoor kiezen om zichzelf chemisch te castreren om zo de complete verandering door te gaan. Als je veroordeeld wordt heb je die keuze niet en op dat moment ga je dus wel aan iemands lichaam 'sleutelen'. Ik vind wel dat pedofielen deze keuze voor zichzelf mogen maken, absoluut. Als zij zichzelf chemisch willen castreren om het in de hand te houden vind ik dat een redelijke keuze.

Daarom is het taboe rond pedofilie ook heel slecht in het voorkomen van kindermisbruik. Ik denk dat weinig mensen weten dat ze deze keuze kunnen maken. Als ze eerder naar een therapeut zouden gaan konden alle opties rond een behandeling eerder en open besproken worden. Helaas gebeurd dit dus niet, omdat er zo'n taboe heerst om open voor je pedofiele geaardheid uit te komen.
pi_109385776
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:32 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Het wegnemen van een lichaamsfunctie zal ook wel onder mutilatie vallen.
Bingo. ^O^
pi_109385937
Om overigens maar niet de kanttekening te plaatsen dat bij een chemische castratie niet alle lust verdwijnt en ze nog steeds de pedofiele gevoelens behouden.
pi_109385984
Oke, even een snelle vergelijking:

Bram, transseksueel van man naar vrouw, kot aan bij het VU in Amsterdam. Zij weet nu zeker wat ze wil en dat is verder door het leven als Bianca. Voordat zij overgaat in complexte behandelingen en alles, moet zij uit acceptatie voor haar keuze de beslissing maken dat zij geen kinderen meer kan verwekken uit de testikels en gaat dus op androcur, de chemische castratie. Dit doet ze uit vrije wil, om haar leven een nieuwe input te geven en die Bram achter te laten.

Jan, pedoseksueel, misselijk mannetje van net 40 jaar heeft zich vergrepen aan een kind. Hij heeft de keus, 18 jaar cel met TBS, of 10 jaar cel en chemische castratie, zodat hij meer kans heeft om te re-integreren in de maatschappij via een gecontroleerde woonvorm. Uit vrije wil kan die Jan dus ook kiezen voor de chemische castratie en verkorte straftijd. Naar mijn idee nog altijd een risico-factor, maar naar mijn idee meer effect dan iemand 20 jaar opsluiten en alsnog in herhaling vallen.

Denk dat er velen kiezen voor de vrij willige (chemische) castratie. Ze kunnen nog gewoon man zijn, maar de pedo/hyperseksualiteit neemt zeker af.

Het is hard om van iemand zijn mannelijkheid af te pakken, maar om van het kind het kindzijn af te pakken maakt het een hoop goed.
pi_109386053
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:42 schreef Woeste_Woerd het volgende:
Om overigens maar niet de kanttekening te plaatsen dat bij een chemische castratie niet alle lust verdwijnt en ze nog steeds de pedofiele gevoelens behouden.
Klopt, maar denk dat het zeker zo ver afneemt dat het onder controle gehouden kan worden.
pi_109386113
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:43 schreef Meike26 het volgende:
Oke, even een snelle vergelijking:

Bram, transseksueel van man naar vrouw, kot aan bij het VU in Amsterdam. Zij weet nu zeker wat ze wil en dat is verder door het leven als Bianca. Voordat zij overgaat in complexte behandelingen en alles, moet zij uit acceptatie voor haar keuze de beslissing maken dat zij geen kinderen meer kan verwekken uit de testikels en gaat dus op androcur, de chemische castratie. Dit doet ze uit vrije wil, om haar leven een nieuwe input te geven en die Bram achter te laten.

Jan, pedoseksueel, misselijk mannetje van net 40 jaar heeft zich vergrepen aan een kind. Hij heeft de keus, 18 jaar cel met TBS, of 10 jaar cel en chemische castratie, zodat hij meer kans heeft om te re-integreren in de maatschappij via een gecontroleerde woonvorm. Uit vrije wil kan die Jan dus ook kiezen voor de chemische castratie en verkorte straftijd. Naar mijn idee nog altijd een risico-factor, maar naar mijn idee meer effect dan iemand 20 jaar opsluiten en alsnog in herhaling vallen.

Denk dat er velen kiezen voor de vrij willige (chemische) castratie. Ze kunnen nog gewoon man zijn, maar de pedo/hyperseksualiteit neemt zeker af.

Het is hard om van iemand zijn mannelijkheid af te pakken, maar om van het kind het kindzijn af te pakken maakt het een hoop goed.
Ho! Nu verander je het onderwerp waar we over discussieren. Je zegt nu dat de pedofiel een keuze heeft tussen de lange gevangenisstraf / TBS en de korte gevangenisstraf en / chemische castratie. Dat is iets heel anders dan een veroordeling tot chemische castratie, waar hij niet onderuit komt. De overheid mag zoiets niet zomaar opleggen.

Ik twijfel overigens of dit voorstel gerechtelijk gezien ook kan, maar ik ben niet zoveel thuis in het juridisch gebeuren dat ik dat met zekerheid kan zeggen. Daarnaast kan ik ook niet echt ingaan op transseksualiteit, omdat ik daar ook niet zoveel in thuis ben. Maar zij heeft in ieder geval de vrije keuze voor deze ingreep gemaakt.
pi_109386169
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:45 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Klopt, maar denk dat het zeker zo ver afneemt dat het onder controle gehouden kan worden.
Volgens de wetenschappelijke literatuur is dat heel twijfelachtig.
  donderdag 22 maart 2012 @ 13:50:49 #54
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_109386263
Om maar even naar de basis terug te gaan; we moeten pedofilie wel accepteren, want het bestaat.
Vraag is hoe we er mee omgaan.
pi_109386395
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:50 schreef BasEnAad het volgende:
Om maar even naar de basis terug te gaan; we moeten pedofilie wel accepteren, want het bestaat.
Vraag is hoe we er mee omgaan.
En dat is de hamvraag. Ik denk dat er niet veel anders kan in deze kwestie. Als we het op een andere manier hadden kunnen voorkomen denk ik allang dat overheid dit ingevoerd had (gezien de maatschappelijke druk die erop zit).

Helaas is dit nooit compleet te voorkomen en zullen er kinderen zijn die getekend zijn voor de rest van hun leven.
pi_109386415
Ik ken het strafrecht ook niet.

Je hebt gelijk, ik heb de "spelregels" verlegd. Maar dat maakt het misschien juist mogelijk deze straf op te nemen. Stel die gasten maar voor een onmogelijke of moeilijke keuze. Of zoveel jaar (minimaal 10) cel MET TBS, of een forse strafvermindering, zonder tbs maar met de castratie. Hij zou vrijwillig die straf kiezen, je zou het niet als straf kunnen zien maar als keuze, wat het weer minder erg doet lijken. Met een gecontroleerde woonvorm kan hij dan blaadjes prikken in het park en eventueel een studie.

Ook al heb ik geen kinders, ik zou veel liever horen dat zo'n man technisch gezien bij zijn ballen is gepakt en een veel kleinere kans is op herhaling, dan dat ik als ouder weet dat hij over 12 jaar weer vrij komt. Mijn kind zal dan misschien al volwassen kunnen zijn, maar het risico is veel groter. Bovendien walg je er toch van dat zo'n man dan weer vrij rond loopt en alleen heeft vast gezeten ? In Eindhoven heeft zo'n situatie een tijd voorgedaan, volgens mij zelfs in de wijk waar hij ooit een kind heeft misbruikt. :r }:|
pi_109386735
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:55 schreef Meike26 het volgende:
Ik ken het strafrecht ook niet.

Je hebt gelijk, ik heb de "spelregels" verlegd. Maar dat maakt het misschien juist mogelijk deze straf op te nemen. Stel die gasten maar voor een onmogelijke of moeilijke keuze. Of zoveel jaar (minimaal 10) cel MET TBS, of een forse strafvermindering, zonder tbs maar met de castratie. Hij zou vrijwillig die straf kiezen, je zou het niet als straf kunnen zien maar als keuze, wat het weer minder erg doet lijken. Met een gecontroleerde woonvorm kan hij dan blaadjes prikken in het park en eventueel een studie.

Ook al heb ik geen kinders, ik zou veel liever horen dat zo'n man technisch gezien bij zijn ballen is gepakt en een veel kleinere kans is op herhaling, dan dat ik als ouder weet dat hij over 12 jaar weer vrij komt. Mijn kind zal dan misschien al volwassen kunnen zijn, maar het risico is veel groter. Bovendien walg je er toch van dat zo'n man dan weer vrij rond loopt en alleen heeft vast gezeten ? In Eindhoven heeft zo'n situatie een tijd voorgedaan, volgens mij zelfs in de wijk waar hij ooit een kind heeft misbruikt. :r }:|
Ik ken het strafrecht niet, maar ik vind het voorstel op eerste gezicht niet gek klinken. Maar dan wel met de kanttekening erbij dat chemische castratie nog niet alles oplost en dat zelfs dan de lust nog vaak niet onder controle is. Ik denk dat je zoiets moet combineren met een therapeutische begeleiding.

En uiteraard is het walgelijk als je leest dat die man in dezelfde flat komt als waar het slachtoffertje woont. Dan zie je dat die man geen schijntje begrip heeft voor het slachtoffer. :r Maar ik denk wel dat het taboe en de heftige reacties rond dit onderwerp de preventie vaak meer kwaad dan goed doet.
pi_109387102
Ja maar niet iedereen weet dit en denkt dan het makkelijkste. Ik denk al er zo meer open wordt gesproken en duidelijk uitgelegd dat je dan mindere bange ouders hebt die snel in paniek raken
pi_109387758
In het strafrecht kiest de dader niet voor z'n straf.

Daar hebben we rechters voor.
Dus zo'n keus voorleggen, wat tegen allerlei verdragen ingaat, kan sowieso al niet.

Het zijn onderbuik gevoelens waar je nou op zinspeelt.

En daar heeft niemand wat aan.

Pedofilie is geen landelijke of nationaal probleem.

Dat lijkt misschien zo maar we hebben het over tientallen? zaken per jaar wat helemaal nul komma nul voorstelt.
Daar worden geen grondrechten voor veranderd of verdragen voor geschonden dus zulke argumentaties als castreren kun je wel vergeten en dus zul je met iets anders moeten aankomen.

Goeie betere hulp inplaats van de (media) hetze die nu bestaat jegens zulke mensen.
Het liefst ook uiteraard dat mensen met zulke gevoelens ergens terecht kunnen voordat ze eigenlijk de controle verliezen.

Zelf-controle kan aangeleerd worden.

Het is niet anders als met geweld leren omgaan of anger management.

Overigens is vooral de media verkeerd bezig.
Tegenwoordig ben je al pedo als je 30 bent en je hebt een vriendin van 17 ofzo.
Terwijl het allemaal echt niet zo vreemd is als je er rustig over nadenkt.
pi_109388581
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 12:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Beiden zijn mishandeling wanneer beiden niet eigen wil waren. Deze ontkenning alsof het wel aan het ene lag en niet aan het andere vond ik vreemd lezen.

En dan even mijn mening. Een pedoseksueel (is dus iemand die zijn lusten botviert op kinderen) is in mijn ogen iets heel anders dan een pedofiel, die misschien wel tijdelijk verliefd is op een kind maar er niets mee doet. Het woord tijdelijk is voor mij bewust, omdat kinderen uiteindelijk geen kind meer zal zijn maar groter en ouder zal worden.

Ik zag in het vorige topic iets over weerbaarder worden. Nooit mag je van een kind verwachten dat het handelt zoals een volwassene, zelfs volwassenen werden misbruikt. Het is maar net hoe de situatie is. Van mij mag een pedoseksueel dus gewoon de volledige straf uitzitten van twaalf jaar (volgens mij willen ze die straf naar achttien jaar verhogen)

Yvonne v Hertum heeft meerdere personen als pedofiel of mogelijk pedofiel weggezet. Ze ging daar enorm eng fundamentalistisch ver in. Toen ze ongelijk had, liet ze gewoon een tijdje niets van zich horen. Ik snap niet dat daar verder niets mee werd gedaan. De naam van de man die pedofiel zou zijn volgens van Hertum, is gewoon aan onterecht aan de schandpaal genageld en zou strafbaar moeten zijn...en niet dat alleen, Yvonne v Hertum en alleen het gedeelte waarin zij dus valselijk iemand beschuldigde zou overal in de pers moeten komen. Hoef je nog niet eens de naam v h slachtoffer van haar te gebruiken.

Ik heb gezien hoe in Iran een mensenmassa kan reageren op een vermoedelijke dader....vermoedelijk.....brrrr

De dwepende haat die ze elkaar oppeppen en oppeppen zodat mocht er een pedofiel bekend is bj 1 persoon uit die menigte, hij misschien zal worden gelyncht door die menigte.

Ik zou alleen altijd een TBS willen zien bij misbruik meerdere kinderen. En al helemaal niet een vervroegde vrijlating (na drie jaar weer vrij) wegens goed gedrag. En dan zo'n dader vervolgens in een flat plaatsen met uitzicht op een school in een parkje met een speeltuin. (dit zijn feit over een pedoseksueel die vijf kinderen heeft misbruikt)

Een pedofiel is nog geen misbruiker omdat hij nu eenmaal pedofiel is. Houden van kinderen, op seksueel gebied, geloof ik niet in, dus kan je absoluut niet gaan vergelijken met hetero of homo. Om de eenvoudige reden dat kinderen geen kind blijven.

Maar iemand wegzetten als monster terwijl degene nog geen strafbaar feit heeft gedaan, en dus puur op aard willen demonstreren? Brrr eng.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_109388818
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:53 schreef paddy het volgende:

[..]

Beiden zijn mishandeling wanneer beiden niet eigen wil waren. Deze ontkenning alsof het wel aan het ene lag en niet aan het andere vond ik vreemd lezen.

En dan even mijn mening. Een pedoseksueel (is dus iemand die zijn lusten botviert op kinderen) is in mijn ogen iets heel anders dan een pedofiel, die misschien wel tijdelijk verliefd is op een kind maar er niets mee doet. Het woord tijdelijk is voor mij bewust, omdat kinderen uiteindelijk geen kind meer zal zijn maar groter en ouder zal worden.

Ik zag in het vorige topic iets over weerbaarder worden. Nooit mag je van een kind verwachten dat het handelt zoals een volwassene, zelfs volwassenen werden misbruikt. Het is maar net hoe de situatie is. Van mij mag een pedoseksueel dus gewoon de volledige straf uitzitten van twaalf jaar (volgens mij willen ze die straf naar achttien jaar verhogen)

Yvonne v Hertum heeft meerdere personen als pedofiel of mogelijk pedofiel weggezet. Ze ging daar enorm eng fundamentalistisch ver in. Toen ze ongelijk had, liet ze gewoon een tijdje niets van zich horen. Ik snap niet dat daar verder niets mee werd gedaan. De naam van de man die pedofiel zou zijn volgens van Hertum, is gewoon aan onterecht aan de schandpaal genageld en zou strafbaar moeten zijn...en niet dat alleen, Yvonne v Hertum en alleen het gedeelte waarin zij dus valselijk iemand beschuldigde zou overal in de pers moeten komen. Hoef je nog niet eens de naam v h slachtoffer van haar te gebruiken.

Ik heb gezien hoe in Iran een mensenmassa kan reageren op een vermoedelijke dader....vermoedelijk.....brrrr

De dwepende haat die ze elkaar oppeppen en oppeppen zodat mocht er een pedofiel bekend is bj 1 persoon uit die menigte, hij misschien zal worden gelyncht door die menigte.

Ik zou alleen altijd een TBS willen zien bij misbruik meerdere kinderen. En al helemaal niet een vervroegde vrijlating (na drie jaar weer vrij) wegens goed gedrag. En dan zo'n dader vervolgens in een flat plaatsen met uitzicht op een school in een parkje met een speeltuin. (dit zijn feit over een pedoseksueel die vijf kinderen heeft misbruikt)

Een pedofiel is nog geen misbruiker omdat hij nu eenmaal pedofiel is. Houden van kinderen, op seksueel gebied, geloof ik niet in, dus kan je absoluut niet gaan vergelijken met hetero of homo. Om de eenvoudige reden dat kinderen geen kind blijven.

Maar iemand wegzetten als monster terwijl degene nog geen strafbaar feit heeft gedaan, en dus puur op aard willen demonstreren? Brrr eng.
Ik weet hoe en wat mij geraakt heeft en op welke manier so yeh.
Jarenlang therapie achter de kiezen.

Ik zit allang niet meer met het misbruik.
En heb geen negatieve effecten ervan ondervonden. (ja in het begin maar dat vervaagde voor mij gewoon)

De mishandeling gaat dieper en ligt voor mij anders (andere personen en omstandigheden ook)
Snap dat er overeenkomsten zijn als buitenstaander.

Voor mij als "slachtoffer" weet ik hoe het zit.
pi_109389057
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik weet hoe en wat mij geraakt heeft en op welke manier so yeh.
Jarenlang therapie achter de kiezen.

Ik zit allang niet meer met het misbruik.
En heb geen negatieve effecten ervan ondervonden. (ja in het begin maar dat vervaagde voor mij gewoon)

De mishandeling gaat dieper en ligt voor mij anders (andere personen en omstandigheden ook)
Snap dat er overeenkomsten zijn als buitenstaander.

Voor mij als "slachtoffer" weet ik hoe het zit.
Uiteraard weet je voor jezelf het beste wat je voelt en waarbij. Het is als user voor mij gewoon vreemd lezen :)

Ben alleen maar blij voor je dat je verder geen langdurige gevolgen van die seksuele misbruik als kind hebt ondervonden..Jammer dat je nog wel last hebt van de lichamelijke mishandelingen van vroeger. Sterkte daarmee.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')