Ja, want dan verdwijnen alle problemen als bij toverslag.quote:
Juist, want een pedofiel gaat zijn geaardheid hardop verkondigen, zodat iedereen en de overheid ervan weet.quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:08 schreef simpelintje het volgende:
Maar meike de overheid die weet toch onderhand alles?
Zoals je zelf al aangaf, die hulplijn voor pedofielen is al een eerste zet !quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:10 schreef simpelintje het volgende:
Van je als persoon bedoel ik. Maar hoe zie jij het dan? is er niks aan te doen?
Omdat er in de grondwet staat dat lichamelijke integriteit altijd gegarandeerd is. Je mag volgens de wet nooit een lichaamsdeel van een ander verwijderen omdat iemand een misdaad heeft gepleegd. Dit valt onder martelen / mutileren van een lichaam.quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:20 schreef simpelintje het volgende:
Ja meike dat is ook een goeie oplossing. Waarom doen ze het niet dan?
Andersom denk ikquote:Op donderdag 22 maart 2012 13:19 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Het probleem met pedofielen is niet zozeer de pedofilie maar de pedosexualiteit in combinatie met hypersexualiteit. Pedosexualiteit an sich moet je dus niet direct aan pedofilie koppelen.
Dat zeker niet nee.quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:22 schreef Woeste_Woerd het volgende:
[..]
Omdat er in de grondwet staat dat lichamelijke integriteit altijd gegarandeerd is. Je mag volgens de wet nooit een lichaamsdeel van een ander verwijderen omdat iemand een misdaad heeft gepleegd. Dit valt onder martelen / mutileren van een lichaam.
Anders zouden we ook weer voor dieven de handen kunnen afhakken en dergelijke. Niet echt een gewenste situatie lijkt me.
En dat vervolgens voor elk wissewasje gaan doen? Omdat jij het wil?quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:23 schreef simpelintje het volgende:
Ok maar dan kunnen ze daar toch een verandering in de weet gaan aanbrengen.
Nu ook niet dus.quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:24 schreef simpelintje het volgende:
Nee niet voor elk wit wasje........
Dus jij vindt dat als mensen een misdaad hebben gepleegd lichaamsdelen mogen verliezen? Dan ben jij een beul in mijn ogen. Wie ben jij om anderen kapot te maken? Pedofielen maken mensen kapot, maar jij ook als jij zoiets voorstaat. Wat als iemand onschuldig is veroordeeld?quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:23 schreef simpelintje het volgende:
Ok maar dan kunnen ze daar toch een verandering in de weet gaan aanbrengen.
Dat ja, ik was even in de war over wat nou wat was.quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:23 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Andersom denk ik![]()
Pedofilie moet je niet direct aan pedoseksualiteit koppelen. Een pedoseksueel raakt opgewonden van kindjes en gaat ook over tot walgelijke acties, de hyperseksualiteit, maar niet iederen pedofiel is een pedoseksueel, dat heb ik een jaar of 3 ook wel geleerd. Er zijn er volgens mij zat die er zelf ook naar en misselijk van worden met deze gevoelens rond te lopen en erg veel hulp kunnen hebben aan die hulplijn die dus vandaag (?) in het leven is geroepen.
Het klinkt nu alsof ik medelijden heb met die groep pedofielen die hulp vragen en dat is aan de ene kant ook wel zo, niet omdat ik het goed keur, maar omdat ik zelf ook een identiteits-stoornis heb gekend en dit zie ik gedeeltelijk ook zo.
Zij die tijdig hulp zoeken kan ik dus wel respecteren !
Edit: Paar regeltjes toegevoegd.
Waarin ben je een beul als je de maatschappij kan beschermen door iemand chemisch te castreren?quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:27 schreef Woeste_Woerd het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat als mensen een misdaad hebben gepleegd lichaamsdelen mogen verliezen? Dan ben jij een beul in mijn ogen. Wie ben jij om anderen kapot te maken? Pedofielen maken mensen kapot, maar jij ook als jij zoiets voorstaat. Wat als iemand onschuldig is veroordeeld?
Bovendien als het begint bij chemische castratie bij pedosexuelen, waar houdt het dan op? Dan wordt de volgende wet bijvoorbeeld het afhakken van handen van moordenaars zodat ze wapens niet kunnen gebruiken. De wet erna het afhakken van handen van dieven zodat ze niet meer kunnen stelen. Nee, dit hek wil je niet van de dam halen.
En stel dat onze overheid (die toch redelijk het beste met ons voorheeft) niet meer zo goedaardig is, dan hebben zij opeens martelen als geoorloofd middel in de wet staan. Mooie manier om je volk te onderdrukken. Deze keuzes wil je niet aan overheid geven.
Het wegnemen van een lichaamsfunctie zal ook wel onder mutilatie vallen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:31 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Waarin ben je een beul als je de maatschappij kan beschermen door iemand chemisch te castreren?
De balzak of testikels worden niet verwijderd, ze doen alleen geen moer meer = libido omlaag, geen kindjes meer en bovenal dus vermindering van perverse verlangens.
En is dat wel zo strafbaar dan ?
Transseksuelen, van man naar vrouw en van vrouw naar man word ook een eis gesteld dat zij in de nieuwe geslachtsrol geen kinderen meer mogen verwekken/baren, dus komt er een chemische castratie te pas !
Dus het kan !!
De transseksuelen hebben een keuze daarin. Die kunnen ervoor kiezen om zichzelf chemisch te castreren om zo de complete verandering door te gaan. Als je veroordeeld wordt heb je die keuze niet en op dat moment ga je dus wel aan iemands lichaam 'sleutelen'. Ik vind wel dat pedofielen deze keuze voor zichzelf mogen maken, absoluut. Als zij zichzelf chemisch willen castreren om het in de hand te houden vind ik dat een redelijke keuze.quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:31 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Waarin ben je een beul als je de maatschappij kan beschermen door iemand chemisch te castreren?
De balzak of testikels worden niet verwijderd, ze doen alleen geen moer meer = libido omlaag, geen kindjes meer en bovenal dus vermindering van perverse verlangens.
En is dat wel zo strafbaar dan ?
Transseksuelen, van man naar vrouw en van vrouw naar man word ook een eis gesteld dat zij in de nieuwe geslachtsrol geen kinderen meer mogen verwekken/baren, dus komt er een chemische castratie te pas !
Dus het kan !!
Bingo.quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:32 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Het wegnemen van een lichaamsfunctie zal ook wel onder mutilatie vallen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |