Die heb ik niet eens gezien, maar ik heb nu wel spierpijn in kaken en buik van het lachen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:34 schreef Viking84 het volgende:
Die gozer die een gat in de muur maakt.
op een gegeven moment is het een kwestie van moeten.... verslaving enzoquote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:03 schreef Saninl het volgende:
[..]
Nou, waarom loop jij hard? Je ziet er hartstikke goed uit! haha
+1quote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:22 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik loop ook niet hard om af te vallen, althans, dat vind ik een prettige bijkomstigheid maar ik loop om me lekkerder te voelen en uithoudingsvermogen op te bouwen.
Dat dus. En ik val er helemaal niet van af.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:22 schreef Skull-splitter het volgende:
ik loop om me lekkerder te voelen en uithoudingsvermogen op te bouwen.
Obese mensen wordt zelden verteld gewicht te gaan heffen, volgens mij raak je daar niet je vet van kwijt.....hoe bedoel je dat dan?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:42 schreef slacker_nl het volgende:
Hardlopen om af te vallen is helemaal niet zo slim (om eerlijk te zijn).. met spieren kweken val je sneller en beter af.
Combinaties van een aantal uren fietsen/lopen/zwemmen etc zijn ideaal om vetten te verbranden. Niet gaan verzuren maar op 50/60% langdurig sportenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:47 schreef wyccie het volgende:
[..]
Obese mensen wordt zelden verteld gewicht te gaan heffen, volgens mij raak je daar niet je vet van kwijt.....hoe bedoel je dat dan?
Je raakt er zeker meer vet door kwijt (dat wil zeggen als je ook je eetpatroon aanpast, maar dat geldt ook voor duursporten uiteraard). Er zijn meerdere factoren:quote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:47 schreef wyccie het volgende:
[..]
Obese mensen wordt zelden verteld gewicht te gaan heffen, volgens mij raak je daar niet je vet van kwijt.....hoe bedoel je dat dan?
Ik ben van 95kg naar 85 gegaan naar 77 en nu zit ik weer op 85kgquote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:55 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik viel in het begin wel af, van zo'n 95kg naar 86kg maar nu kan ik me een slag in de rondte rennen maar ik blijf op het zelfde gewicht... ik ga er dus vanuit dat dit mijn optimale gewicht is.
Afvallen was voor mij ook niet het hoofddoel, voornamelijk het opbouwen van conditie omdat mijn baan de laatste jaren steeds meer een kantoorbaan is geworden
Dit is ook het geval met hardlopen, zeker als je meer dan 4 uur per week loop dan versnelt je verbranding permanentquote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:01 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
. Je verbrandt tijdens je cardio van een uur meer kcal dan bij een krachttraining, maar na krachttraining blijf je verbranden en heb je tot zo'n 24 a 48 uur meer verbrand. (Google EPOC aka Excess Post Exercise Oxygen Consumption).
Enjoy! Ik duik m'n nest in, morgen knallen met elektra in de la casa!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
Nu mijn tas inpakken en op weg naar de Dusky Dust Buster
Dat dacht ik dus ook altijd.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:50 schreef Drassss het volgende:
Combinaties van een aantal uren fietsen/lopen/zwemmen etc zijn ideaal om vetten te verbranden. Niet gaan verzuren maar op 50/60% langdurig sporten![]()
Ok, apart. Ik neem aan dat de essentie in 1) 'm zit in meer spiermassa is meer energieverbruik, en niet per se in rust? Dus dat wanneer je je vetmassa inruilt voor spiermassa je meer energie verbruikt. Maar goed, dan moet je wel eerst de eerste stap gezet hebben om van je vetmassa af te komen. In dat opzicht snap ik waarom je het beide zou moeten doen voor de optimale vetverbranding (en blijvend laag gewicht).quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:01 schreef slacker_nl het volgende:
1) Spieren verbruiken in rust meer energie, dus hoe meer spiermassa hoe groter je energieverbruik in rust is.
2) Na een krachttraining vind een zgn afterburn effect plaats, dit effect kent cardio (duurlopen) niet of minder. Je verbrandt tijdens je cardio van een uur meer kcal dan bij een krachttraining, maar na krachttraining blijf je verbranden en heb je tot zo'n 24 a 48 uur meer verbrand. (Google EPOC aka Excess Post Exercise Oxygen Consumption).
Sinds dit najaar om en nabij 12 kilo kwijt, onder andere door het vaker lopen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:47 schreef Drassss het volgende:
Als je echt wil afvallen kan je beter duursporten gaan doen die minder intensief zijn
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:13 schreef Skull-splitter het volgende:
Sinds dit najaar om en nabij 12 kilo kwijt, onder andere door het vaker lopen.
Dit zijn geen slappe schoenen. Zitten toch erg stevig om je voet heen, al moet ik zelf zeggen dat ik niet proneer.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:27 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik had heel erg mooie oranje schoenen geprobeerd, maar ik proneer als een gek op die slappe schoenen. Schrok ik best wel van.
Toevallig net in de sale op deze site:quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:34 schreef Viking84 het volgende:
Mooie schoentjes, SEMTEX! Welke zijn dat?.
Ik ook, denk ik. En om niet weer terug te vallen. Ik ben een ongelofelijke jojo-er en ben erachter dat ik moet blijven bewegen om te blijven waar ik nu ben. Dat lukt alleen als ik iets vind wat ik leuk vind om te doen en dat is inmiddels hardlopen gewordenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:22 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik loop ook niet hard om af te vallen, althans, dat vind ik een prettige bijkomstigheid maar ik loop om me lekkerder te voelen en uithoudingsvermogen op te bouwen.
Nee, die schoenen die ik had gepast waren wel slap. Waren de nieuwste modelllen van het merk dat ik eerder had, maar de trend is dus tegenwoordig less is more.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:15 schreef SEMTEX het volgende:
Dit zijn geen slappe schoenen. Zitten toch erg stevig om je voet heen, al moet ik zelf zeggen dat ik niet proneer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |