kom op he! ben het een beetje zat om constant op 1 te staanquote:Op vrijdag 23 maart 2012 07:18 schreef Jumparound het volgende:
vanavond lange duurloop, 90 minuten...
Ik zie er nu nog wel wat tegen op...
Als je op google zoekt op vervanging hardloopschoenen kom ik toch echt rond de 1200/1500 uit dat is het dubbele als waar rechtsedirecte mee kwam, waar heb je dit vandaan?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 07:47 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Zo snel al, dat is dan een nieuw paar schoenen per jaar / ander half jaar. Kan nog best een duur geintje worden dan.
tuurlijk,gewoon 1500km op je schoenen blijven lopen @ 30-40km per week.....quote:Op vrijdag 23 maart 2012 07:53 schreef datisstom het volgende:
[..]
Sinds dat wij een enorme trampoline kregen waar zeker 6 man op kon en waar op stond dat er maar 1 persoon op mag, neem ik dat soort adviezen niet echt serieus meer.
ik weet niet waar jij gezocht heb maar rond de 800km begin te demping toch echt wel uit de schoenen te raken.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 07:59 schreef NeoDweezil het volgende:
[..]
Als je op google zoekt op vervanging hardloopschoenen kom ik toch echt rond de 1200/1500 uit dat is het dubbele als waar rechtsedirecte mee kwam, waar heb je dit vandaan?
Simpele regel: bij koorts niet lopen. In uitzonderlijke gevallen kun je er hartproblemen door krijgen maar sowieso: je lichaam is druk met iets bevechten, dan ga je er geen extra stress aan geven door te lopen natuurlijk.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Slacker, hier heb ik nog echt van gehoord.
www.runnersweb.nl/Nieuws/(...)hoenen-vervangen.htmquote:Op vrijdag 23 maart 2012 08:03 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik weet niet waar jij gezocht heb maar rond de 800km begin te demping toch echt wel uit de schoenen te raken.
Ikzelf ben nogal een "zware" loper (1.95m-ish en 86kg) en ik merk gewoon dat mijn schoenen na 600km af beginnen te raken.
Natuurlijk is er aan de schoen zelf nog niets te zien maar het gaat om de demping
600-800 is wat weinig denk ik. Ligt wel aan de soort schoenen, gewicht, ondergrond etc. Ik ben <70, loop vooral op de baan en asfalt en doe er 1200km mee.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 08:03 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik weet niet waar jij gezocht heb maar rond de 800km begin te demping toch echt wel uit de schoenen te raken.
Ikzelf ben nogal een "zware" loper (1.95m-ish en 86kg) en ik merk gewoon dat mijn schoenen na 600km af beginnen te raken.
Natuurlijk is er aan de schoen zelf nog niets te zien maar het gaat om de demping
maar met twee paar schoenen afwisselend lopen maak je toch net zo veel kilometers als wanneer je eerst 1000 loopt op een paar, dan nieuwe koopt em dan weer 1000 loopt? Of zeg ik nu iets heel stoms?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 08:13 schreef slacker_nl het volgende:
En daarom heb ik twee paar schoenen voor het lopen, kan je per schoen meer km's maken dan met een paar. Ik kan zeker nog twee jaar met beide schoenen vooruit (zeg ik zo puur theoretisch).
Dernet weer een klein stukje gelopen. Doel was op laag tempo lopen voor m'n kuit en omdat ik de laatste keer het idee had dat ik veels te snel liep. Was lastig om het juiste tempo te vinden, je ziet de pace op endo dan ook ook absoluut niet constant zijn. Zit niet in de zone om het zo te zeggen.
Dat vraag je in het hardlooptopic?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:05 schreef Drassss het volgende:
Dilemma, of 2u gaan fietsen of 45 minuten op rustig tempo gaan hardlopen
Je schoenen krijgen meer de kans om te herstellen. Dus waar jij 1000km per schoen loopt kan ik 1500km per schoen lopen omdat ik afwissel en niet continue op dezelfde schoen loop. Dat verlengt dus de levensduur per schoen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
maar met twee paar schoenen afwisselend lopen maak je toch net zo veel kilometers als wanneer je eerst 1000 loopt op een paar, dan nieuwe koopt em dan weer 1000 loopt? Of zeg ik nu iets heel stoms?
http://www.hardlooparchie(...)le&id=273&Itemid=362quote:Hardloopschoenen gaan gemiddeld 1300 tot 1500 km mee.
In de praktijk komt het vaak voor, dat er pijntjes of ongemakken gaan optreden (naar mate je in de buurt komt van bovenstaand aantal kilometers) die je eerder nog niet gevoeld hebt. Dit kan er op duiden dat je hardloopschoenen "op z'n eind lopen".
Het advies is: voordat je huidige hardloopschoenen versleten zijn, alvast een nieuw paar te gaan gebruiken. De oude en nieuwe hardloopschoenen een tijdje af te wisselen en vervolgens daarna volledig op de nieuwe hardloopschoenen over te gaan. Dit maakt de overgang van oude naar nieuwe hardloopschoenen eenvoudiger en verlengt tevens de levensduur.
quote:Voor mensen die meer dan drie keer per week lopen, is het verstandig om sowieso twee paar schoenen te hebben. Schoenen die binnen 24 uur opnieuw belast worden, herstellen minder goed. Als je bijvoorbeeld op de ene dag een (pittige) duurloop van vijftien kilometer gelopen hebt en de volgende dag een korte hersteltraining wil doen, is het goed om de schoenen die je de dag ervoor droeg, een “rustdag” te geven. Dit geeft de schoenen de gelegenheid om volledig te herstellen van de belasting die de zolen hebben moeten verduren. En wat goed is voor de schoen, is goed voor de hardloper!
met 2 paar schoenen "rusten" ze langer tussen de keren dat je ze draagt waardoor de demping minder snel "slijt"quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
maar met twee paar schoenen afwisselend lopen maak je toch net zo veel kilometers als wanneer je eerst 1000 loopt op een paar, dan nieuwe koopt em dan weer 1000 loopt? Of zeg ik nu iets heel stoms?
Sorry matequote:
sho be rightquote:
okeoke, ik ga alquote:Op vrijdag 23 maart 2012 07:57 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
kom op he! ben het een beetje zat om constant op 1 te staan
Ga minder lopen!!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 07:57 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
kom op he! ben het een beetje zat om constant op 1 te staan
Angel!! Welkom bij de clubquote:Op donderdag 22 maart 2012 20:39 schreef charmed_angel het volgende:
Vandaag eindelijk begonnen met les 1 van start to run 2011
Hartelijk dank voor de hulp. Het zit inderdaad in de luchtwegen. Bisolvon, mucus, afijn ik zal de details besparenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 08:18 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Simpele regel: bij koorts niet lopen. In uitzonderlijke gevallen kun je er hartproblemen door krijgen maar sowieso: je lichaam is druk met iets bevechten, dan ga je er geen extra stress aan geven door te lopen natuurlijk.
Zoveel dagen je koorts had, mag je t dubbele aantal niet lopen.
Verder: als je problemen vanaf je hals naar boven zitten (snotneus bijv) dan kan je lopen. Zit t lager (luchtwegen bijv) loop dan niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |