SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
Paars konijn van bakkiedoen:
Nog maar eens een giraffe (van Lijnloos):
YogaLove's ripple deken:
HOOK ON!!
![]()
[ Bericht 5% gewijzigd door Angelof9 op 21-03-2012 14:12:02 ]You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
in 1 woord...........Prachtigquote:Op woensdag 21 maart 2012 14:07 schreef Angelof9 het volgende:
Hier zijn de foto's van mijn Elise-shawl:
[ afbeelding ]
Ander randje eraan gemaakt:
[ afbeelding ]
Oké, dank je!quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:42 schreef Angelof9 het volgende:
Gebaseerd op een randje van Edie Eckman (no. 75) maar wel aangepast zodat hij zou werken voor de shawl.
Een deken met golven en dan in 5 kleuren, officieel gaat het patroon over 7 steken maar ik heb 9, 8 en zelf 10 steken en geloof ik 2 keer 7 steken en dat willekeurigquote:Op woensdag 21 maart 2012 14:49 schreef trui het volgende:
trovey, wat een domper. om wat voor deken gaat het?
thnx, ik doe dat normaal ook, maar dacht dat het draadje gewoon meer ruimte nodig had, nouja met naald 3 wordt het wel mooierquote:Op woensdag 21 maart 2012 16:39 schreef Angelof9 het volgende:
Kleiner. Ik ga voor amis zowiezo altijd kleiner dan op het wikkel staat.
Het kan allebei, ik vind het wel makkelijk om of een dikker garen te gebruiken, of dubbele draad.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:32 schreef crejo het volgende:
een vraagje. Ik wil graag een grote knuffel maken. Moet ik dan een patroon aanpassen dat er meer steken in zitten of moet ik andere wol en een grotere haaknaald pakken?
Pics!quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:59 schreef Aruna het volgende:
Na 17 maanden meelurkenga ik nu toch maar een aanhaken. Ik wilde het al eerder maar had steeds problemen met inloggen.
Ik ben via het Vivaforum hier terecht gekomen. Er zijn mij al een paar dames voorgegaan.
Nog een reden om het steeds uit te stellen is dat jullie gelijk om foto's vragen
Maar een reden om nu eindelijk aan te haken is toch ook wel de giraffe van Essei. Graag zou ik je willen mailen voor het patroon.
Ik ga uitzoeken hoe ik foto's moet plakken en dan laat ik wel wat zien
quote:
Had ik wel door hoor. Ik lurk al 17 maanden meequote:Op woensdag 21 maart 2012 18:49 schreef kwakz0r het volgende:
[..]ze maakt een grapje (
) door meteen om foto's te vragen
ook zonder foto's ben je welkom hoor!
Dan vraag ik het heel voorzichtig nog een keer. Mag ik alsjeblieft het patroon van de giraffequote:Op woensdag 21 maart 2012 19:23 schreef EsseEi het volgende:
mooie shawl!
en lijnloos van mij mag je best geld vragen voor een giraf hoor(precies wat Trui zegt
je hebt er tijd en moeite en materiaal in gestoken enzo
)
(en verder heb ik neit aandachtig gelezen)
In dat geval wil ik wel weten waar je het wolletje hebt gekocht, dat is wel een hele bijzondere zeg !quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:47 schreef trovey het volgende:
Graag ontvang patroon van de poes op de eerste foto.![]()
Leuke projectjes.
quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:12 schreef Mirjam het volgende:
kunnen die foto's de volgende keer wat kleiner?
ik heb echt geen trage pc, maar hij flipt 'm bijna
En ik moet echt even zeggen dat jij echt prachtige dingen gehaakt hebt!quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:59 schreef Aruna het volgende:
Nou gelijk maar even wat foto's, dan ben ik er vanafIk heb nog wel meer maar die moet ik eerst in mijn album zetten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De volgende is afgekeken van iemand hier op het forum. Annelotje?
[ afbeelding ]
Ik hoop dat ze niet te groot zijn maar ik vrees het ergste
Oww, dat is niet leuk!quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:45 schreef trovey het volgende:
Mooie sjaal. Ik kom er nu achter dat mijn deken die ik vorig jaar ben begonnen en nu wil afmaken vol fouten zit...niet zomaar hier en daar een foutje maar eigenlijk alleen maar fouten.
....ik denk dat ik maar even opnieuw begin want dit is ook niets.
quote:Op donderdag 22 maart 2012 07:37 schreef Bolletjekatoen het volgende:
Trui, wat een draak van een poppetje!Echt heel schattig. Waar heb je het patroon vandaan?
Ik hoop dat vandaag mijn katoen bestelling wordt afgeleverd. Dan kan ik aan JJ van Delicious crochet beginnen
Patroon staat op Ravelryquote:Op donderdag 22 maart 2012 07:54 schreef Tan het volgende:
Oooooh trui, die is écht heel erg leuk! Inderdaad, ik ben ook wel benieuwd naar het patroon!
100 Flowers to knit and crochet (Engelse versie) heb ik wel in pdf vorm op mijn pc thuis (ben nu op het werk). Als je me jouw emailadres in een PM stuurt, zal ik deze naar je opsturen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:24 schreef DjinN het volgende:
Lieve haakdames![]()
Ik ben op zoek naar 2 e-books over bloemetjes haken. Ik zoek 100 Flowers to knit and crochet van Lesley Stanfield, en 200 Crochet Flowers van Claire Crompton. Heeft iemand een idee waar ik die kan vinden? Of heeft een van jullie misschien een van deze twee e-books![]()
Jullie zouden me er echt superblij mee maken
Mooi!quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:59 schreef Aruna het volgende:
Nou gelijk maar even wat foto's, dan ben ik er vanafIk heb nog wel meer maar die moet ik eerst in mijn album zetten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De volgende is afgekeken van iemand hier op het forum. Annelotje?
[ afbeelding ]
Ik hoop dat ze niet te groot zijn maar ik vrees het ergste
Je bent geweldig! Dankjewel!quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:11 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
100 Flowers to knit and crochet (Engelse versie) heb ik wel in pdf vorm op mijn pc thuis (ben nu op het werk). Als je me jouw emailadres in een PM stuurt, zal ik deze naar je opsturen.
Als iemand anders het ook wil hebben => PM
hij is zooo schattigquote:Op donderdag 22 maart 2012 09:55 schreef trui het volgende:
dank! ja wat een schatje he. het is eigenlijk geen draak maar een jongetje verkleed als dinosaurus.ik ben niet zo tevreden over de puntjes op de rug, het was lastig om die netjes vast te zetten (moet 1 voor 1) maar verder is hij prima gelukt.
aruna, je moet ze eigenlijk verkleinen voordat je ze uploadt. dat kan in allerlei foto-bewerkingsprogamma's, of bijvoorbeeld met online resize programmaatjes zie bijv. hier. foto-upload-sites hebben soms ook een ingebouwde optie om de foto's tijdens het uploaden al te verkleinen naar een bepaalde standaard maat (dan kun je zelf aanvinken welke grootte je wil). photobucket heeft dat bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:02 schreef Aruna het volgende:
Wil iemand van jullie uitleggen hoe ik een foto moet verkleinen? Ik heb ze in "MijnAlbum" staan.
Alvast bedankt.
Ik heb hem pas voor zeven euro gekocht bij Eurolandquote:Op donderdag 22 maart 2012 08:11 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
100 Flowers to knit and crochet (Engelse versie) heb ik wel in pdf vorm op mijn pc thuis (ben nu op het werk). Als je me jouw emailadres in een PM stuurt, zal ik deze naar je opsturen.
Als iemand anders het ook wil hebben => PM
Ik wou dat ik wat minder tijd had om te haken...quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:21 schreef N.icka het volgende:
Ik wou dat ik wat meer tijd had om te haken...
Ik ben erachter gekomen dat er een fout moet zitten in het patroon, ik heb het nu precies zo gedaan zoals in het filmpje op You Tube stond maar kom weer niet uit op 7 steken, ik heb er nu constant 8 (wellicht hier en daar 9 ik ben gestopt met tellenquote:Op donderdag 22 maart 2012 07:58 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Oww, dat is niet leuk!Hoe erg zijn de fouten? Ik hoop dat je er niet uuuuuuuuuren mee bezig gaat zijn om helemaal opnieuw te beginnen.
@Angel, wat een mooie sjaal weer! Ik wou dat ik zoveel tijd kon vinden om zoveel te haken, geweldig!
dit is Drops Muskat. splijt & glimt wel nogal hoor. maar ik ben toch wel een fan.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:46 schreef Muck het volgende:
En trui, wat een snoepje
Mooi garen ook! Wat voor soort is dat?
ik ookquote:Op donderdag 22 maart 2012 11:46 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik heb hem pas voor zeven euro gekocht bij Euroland
En trui, wat een snoepje
Mooi garen ook! Wat voor soort is dat?
[..]
Ik wou dat ik wat minder tijd had om te haken...
Gehandicapt draakjequote:Op donderdag 22 maart 2012 12:02 schreef trui het volgende:
[..]
dit is Drops Muskat. splijt & glimt wel nogal hoor. maar ik ben toch wel een fan.
mijn restje lichtgroen was nog net genoeg voor de puntjes, daarom dus een donkergroen lijf en lichtgroene puntjes.
trovey het is geen draakje.die hebben toch vleugels?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
het glimt inderdaad prachtigquote:Op donderdag 22 maart 2012 12:02 schreef trui het volgende:
[..]
dit is Drops Muskat. splijt & glimt wel nogal hoor. maar ik ben toch wel een fan.
mijn restje lichtgroen was nog net genoeg voor de puntjes, daarom dus een donkergroen lijf en lichtgroene puntjes.
trovey het is geen draakje.die hebben toch vleugels?
Suc6!quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:43 schreef blabbel6 het volgende:
Ah! Er gaat een wereld voor me open.
Het moet me gewoon lukken.
Hartelijk dank voor je geduld.
Ik mis zijn neus danquote:Op donderdag 22 maart 2012 12:18 schreef trui het volgende:
wel lezen he.'t is een jongetje in een dinosauruspak.
Allemaal veel te veel gepriegel, ik moet nog steeds de stippen op de paddestoel zettenquote:Op donderdag 22 maart 2012 13:37 schreef N.icka het volgende:
Hebben jullie nog tips over hoe jullie die onderdelen netjes aan elkaar naaien? Zie je die steken niet erg zitten aan de buitenkant ?
Wat ik altijd makkelijker vind, is eerst de kleine losse onderdeeltjes haken (bijv. pootjes of staartje ofzo) en daarna pas beginnen aan het lijf. Terwijl ik het lijf dan nog aan het haken ben -dus het lijf is op dat moment nog 'open'-, zet ik die kleine onderdeeltjes vast.quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:37 schreef N.icka het volgende:
Hebben jullie nog tips over hoe jullie die onderdelen netjes aan elkaar naaien? Zie je die steken niet erg zitten aan de buitenkant ?
Hoe maak je die eindes eigenlijk zo recht af?quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:08 schreef BrainTeaser het volgende:
Update van Tommie de Tijger: alle losse onderdelen zijn afNu 'alleen nog' z'n lijf + kop!
[ afbeelding ]
Dat streepjespatroon gaat op den duur toch wel een beetje vervelen...
het is wel lastiger om te zien wat de juiste plaats is voor bevestiging vind ik. dat kun je vaak pas echt goed zien als 't helemaal af is.quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:49 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Wat ik altijd makkelijker vind, is eerst de kleine losse onderdeeltjes haken (bijv. pootjes of staartje ofzo) en daarna pas beginnen aan het lijf. Terwijl ik het lijf dan nog aan het haken ben -dus het lijf is op dat moment nog 'open'-, zet ik die kleine onderdeeltjes vast.
Op die manier kun je er aan de binnenkant veel beter bij, dus is het makkelijker om je naald en draad te sturen, zodat dat steken het minst zichtbaar zijn.
(Plus het leggen van knoopjes en wegwerken van draadjes is aan de binnenkant veel makkelijker!)
Dat is wel zo ja, zeker omdat de vorm vaak nog verandert als je meerdert of mindert.quote:Op donderdag 22 maart 2012 14:29 schreef trui het volgende:
[..]
het is wel lastiger om te zien wat de juiste plaats is voor bevestiging vind ik. dat kun je vaak pas echt goed zien als 't helemaal af is.
Danke!quote:Op donderdag 22 maart 2012 14:12 schreef BrainTeaser het volgende:
Platvouwen en dan door 2 steken tegelijk haken
Stond in dit geval zo in het patroon en het is dan ook een stuk makkelijker in elkaar zetten!
Maar niet elk patroon leent zich ervoor, soms is het mooier om pootjes 'open' aan het lijfje te zetten.
Hmm geen idee. Maar je kunt het anders ook hier even vragen: FOK!features, Bugs & Developmentquote:Op donderdag 22 maart 2012 14:46 schreef MizzEnroe het volgende:
Even iets heel anders wat niet direct met haken te maken heeft:
Ik heb al een aantal weken dat fok op de Ipad de topics niet update. Als ik naar CRE ga, dan geeft ie aan dat #115 het laatste topic is van Het grote haaktopic. :-( Weet iemand toevallig hoe ik dat op kan lossen?![]()
Heel irri want ik moet steeds van 115 naar 116, 117, 118, 119, 120, 121 en dan 122 gaan.
Bedankt Trui, ik ga het eens proberen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:35 schreef trui het volgende:
[..]
aruna, je moet ze eigenlijk verkleinen voordat je ze uploadt. dat kan in allerlei foto-bewerkingsprogamma's, of bijvoorbeeld met online resize programmaatjes zie bijv. hier. foto-upload-sites hebben soms ook een ingebouwde optie om de foto's tijdens het uploaden al te verkleinen naar een bepaalde standaard maat (dan kun je zelf aanvinken welke grootte je wil). photobucket heeft dat bijvoorbeeld.
bij flickr kun gewoon de originele maat uploaden, en als je dan met de rechter muisknop op de foto klikt kun je selecteren in welk formaat je 'm wil zien. (of eerst 'view all sizes' kiezen). als je dan voor een bescheiden maat kiest kun je de URL van die betreffende foto hier weer neerzetten, dan zien wij dus ook die verkleinde versie. ook handig.
je hebt trouwens leuke dingen gemaakt zeg!
In principe kan elke kringloop wol hebben, het is alleen de vraag of het in de winkel komt . Ik heb hier twee (gemeente) kringloopwinkels waar ik regelmatig wol kan vinden maar bij alle particuliere winkels is het echt een uitzondering als je wat vindt. Vorig jaar bij een particuliere winkel toevallig een grote hoeveelheid gevonden maar dat is echter een grote uitzondering, meestal het het daar nada.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:34 schreef Bolletjekatoen het volgende:
Trovey, dat is leuk wol kopen (en een leuke uitbreiding op je haakliteratuur)! Heeft iedere kringloop wol? Misschien moet ik hier dan ook maar eens gaan kijken.
Ik vind het tijgertje nu al lief en hij zit nog niet eens in elkaar![]()
Vandaag mijn wol nog niet binnen gekregen. Nu maar hopen op morgen. Het irritante is wel dat de postbode steeds pakketjes voor de bovenbuurvrouw komt brengen
Leuke aapjes/beertjesquote:Op donderdag 22 maart 2012 19:57 schreef Aruna het volgende:
Nogmaals bedankt voor de complimenten. Nog even een fotootje. Ik hoop dat hij niet weer zo groot is.
[ afbeelding ]
Hier staan 2 handige manieren, ik gebruik nu de tweede ervan en ben er best tevreden over!quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:21 schreef crejo het volgende:
Melice, wat jammer dat het niet lukt. Is ook lastig, maar als je het opvult dan lijkt het toch wel wat hoor!!!
Leuk dat tijgertje... Hoe kan je nou het beste van kleur veranderen zonder dat het te veel zichtbaar is? Ik krijg altijd zo'n lijn aan de achterkant. Is er nog een andere manier?
Dat doe ik ook altijd, werkt voor mij ook goed.quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:05 schreef Kniertje22 het volgende:
@ Blabbel; wat mij heeft geholpen bij het terugvinden van de 3e losse, is om deze losse te markeren met een draadje of steekmarkeerder.
Ik heb ook niet goed gelezen: "st" is natuurlijk stokje en niet steken dus de oogjes hebben bij mij ook maar een dun randje. Daarnaast heb ik maar 1 kleur roze, dus zowel jurkje als snuit hebben dezelfde kleur. Maar goed, ik ga me erbij neerleggen dat Lilly niet perfect is en ik maak haar gewoon af!quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:30 schreef Aruna het volgende:
Mooi kussentje Nicole.
Ik heb nog heel veel granny's voor een kussen. Maar het aan elkaar zetten heVerder heb ik nog best veel wipjes die, vind ik, het net niet helemaal hebben. Lily is daar een van. De oogjes zijn helemaal mislukt
ja inderdaad ,zo was het . Toch raar want het was wel zoals het patroon zei. Maar goed ,heb nu wel leren meerderen en minderen . Volgend projectje zal het beter gaan ( zegt ze hoopvol ) :p dank iigquote:Op donderdag 22 maart 2012 21:55 schreef Angelof9 het volgende:
Was het ene gedeelte geeindigd in minderen en het andere in meerderen? Ik heb dat dan ook hoor, dat het niet dezelfde maat is. Dus gewoon nog een extra randje op het kleinere rondje, zodat het wel past.
ik vond het al een gekke maatquote:Op donderdag 22 maart 2012 07:11 schreef YogaLove het volgende:
@Dottey: mijn ripple is nog niet af, ben ongeveer op een kwart.
Als er alleen afgeronde projecten in de OP geplaatst worden, kan ie er inderdaad uit TS!
wat schattigquote:
ik zou door gaan voor een deken! Keileuk!quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:08 schreef NicoleM het volgende:
En dit vanmiddag. Sorry voor de slechte foto. Ik ben er zelf meer dan tevreden over aangezien het allemaal de eerste keer is voor mij
een paddestoelgirafquote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:59 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ga als ik even tijd heb zo'n rood met witte stippen giraffe maken.
De ogen en neus sluiten niet mooi op elkaar aan. Toen dacht ik dat met wat borduursteken te fixen maar dat werd helemaal niks. Daarnaast had ik 2 grote, 15 mm breed, pijperagers om elkaar heen gedraaid en in de armen gedaan, maar ik kon ze niet mooi in vorm buigen. Volgens mijn heeft Ck voor de foto Lily plat op de grond gelegd. Dan blijft het wel zitten natuurlijk.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:17 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik heb ook niet goed gelezen: "st" is natuurlijk stokje en niet steken dus de oogjes hebben bij mij ook maar een dun randje. Daarnaast heb ik maar 1 kleur roze, dus zowel jurkje als snuit hebben dezelfde kleur. Maar goed, ik ga me erbij neerleggen dat Lilly niet perfect is en ik maak haar gewoon af!
Waarom zijn jouw oogjes mislukt?
Note to self: niet te ingewikkeld haken als je ziek bent want dan lees je niet goed.
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:04 schreef Godagoyas het volgende:
Mijn granny-bewaarpot voor mn huisjesdeken tot nu toe![]()
[ afbeelding ]
... en er ligt nog een hoopje grijze in de kelder-bewaarbox
Ik heb Zeeman Royal gebruikt met naald 5, dat is pas een reusaffe!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:55 schreef blabbel6 het volgende:
Gaaf die giraffen!
Ik had hem met naald 4 gehaakt, maar dan wordt ie wel een reusaffe.
Je gebruikt iedere keer leuke kleuren. Is dat allemaal Soft van de Zeeman?
lijkt wel een jutezak :xquote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:07 schreef Angelof9 het volgende:
Hahaha, wie gaat hier nou in rondlopen??
Ha ha ha ja, daar kun je heeeeel verschillend over denken.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:07 schreef Angelof9 het volgende:
Hahaha, wie gaat hier nou in rondlopen??
Zo leuk die drie op een rij!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:46 schreef trui het volgende:
mijn derde giraffe is affe.ze heeft een iets langere nek, en kan best goed staan (door haar wijdbenigheid.
)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
euh neequote:
Hier ook.quote:
Je maakt de laatste steek in de 'ring' vast aan de eerste met een halve vaste (=join with sl st). De (6) betekent dat je aan het einde van die rij 6 steken hoort te hebben.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:03 schreef Koningin het volgende:
[..]
Hier ook.
Wie kan mij helpen met iets wat voor jullie waarschijnlijk heel eenvoudig is, maar mij lukt het niet.
Dit staat in een patroon:
1) ch 2, 6 sc in 2nd ch from hook, join with sl st (6)
2-5) ch 1, sc in each sc, join with sl st (6)
Het vette gedeelte snap ik niet helemaal.
Twee lossen, dan doe je 6 vasten in de eerste losse die je hebt gehaalt (dus die het verste weg is van de haak). Dan doe je een halve vaste in de eerste vaste, waardoor je een klein rondje krijgt. Dan in de volgende ronde begin je met een losse, dan doe je een vaste in elke vaste tot je het rondje om bent en dan weer een halve vaste in die eerste losse.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:03 schreef Koningin het volgende:
[..]
Hier ook.
Wie kan mij helpen met iets wat voor jullie waarschijnlijk heel eenvoudig is, maar mij lukt het niet.
Dacht al dat ik de enige was die nog geen giraf gemaakt had hier!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik voel me buitengesloten
Maar zo te zien was het geen leuke mail in ieder geval
O ja, in de OP van dit topic staat een tabel met vertalingen en afkortingen, die is wellicht wel handig.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:03 schreef Koningin het volgende:
[..]
Hier ook.
Nee hoor, ik ben ook nog giraffeloosquote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:11 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Dacht al dat ik de enige was die nog geen giraf gemaakt had hier!
Ik zou gewoon eens op youtube een aantal basisdingen opzoeken, zoals een rondje haken e.d.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:19 schreef Koningin het volgende:
Thanks Angelof en Kwiwi. Dat had ik dus ook goed gelezen, maar ik krijg het niet voor mekaar.
Ga maar eens youtube raadplegen.
Tis gelukt!!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:25 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zou gewoon eens op youtube een aantal basisdingen opzoeken, zoals een rondje haken e.d.
Mooi!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:40 schreef Koningin het volgende:
[..]
Tis gelukt!!
Ik deed het fout, waardoor ik steeds meer vaste kreeg, maar nu is het gelukt.
Danke!
Ik heb geantwoordquote:
Ohhh wat leuk!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:08 schreef BrainTeaser het volgende:
Tommie is af!![]()
[ afbeelding ]
Meer foto's hier
Ik ben er stiekem een beetje verliefd op
Welke kleurtjes hebben ze eigenlijk van nova?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:30 schreef rojage het volgende:
EsseEi bericht gelezen en gereageerd.
Heb dus nu wel gescoord in een andere filiaal van de Wibra![]()
Heb me even volledig uitgeleefd en een stuk of 10 bolletjes NOVA katoen gekocht.
Ik was dus op zoek naar het patroontje van het vogeltje en ben bij Raverly geslaagd, alleen gaat het hier om een rammelaar en is het een GEKOCHT patroon. Maak dus nu vogel zonder stokje
Ik heb verleden week verschillende tinten groen en één karmijnrood gekocht, in Belgisch Limburg. In mn eigen stad is er geen Wibraquote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:22 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Welke kleurtjes hebben ze eigenlijk van nova?
Ja precies!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:40 schreef Herfstblad het volgende:
Dat klinkt alsof ik weer eens naar de Wibra moet voor die kleurtjes
Dat klinkt zeker goed.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:43 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Ja precies!
Ik zocht het eigenlijk om armbandjes mee te maken, is toch goedkoper dan ander katoen
Felle kleurtjes klinkt goed
Wat een luxe! Ik om 8 en zondag ook van 12 tot 5. Baal dat ze de koopzondagtijden hebben veranderd anders had ik om 4 uur nog even gekund(maar ach dat ene uurtje dubbel betaald is toch ook wel leuk).quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:45 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Dat klinkt zeker goed.
Misschien morgenochtend even voor mijn werk gaan. Ik begin pas rond 13 uur.
Nou ja, ik begon liever om 9 uur ofzo, maar het is niet andersquote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:47 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Wat een luxe! Ik om 8 en zondag ook van 12 tot 5. Baal dat ze de koopzondagtijden hebben veranderd anders had ik om 4 uur nog even gekund(maar ach dat ene uurtje dubbel betaald is toch ook wel leuk).
Dan donderdag maar kijken, al verwacht ik niet dat ze wat hebben, maar wie weet
De url van de foto moet tussen de [img] (url bestand) [/img] tags staan, en de url moet ook eindigen op iets als jpg of png.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 09:21 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Hmmm, waarom toont hij die foto nou niet? Ik ben echt een digibeet, zucht...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zo zeg, dat is mooi geworden heel leuk mooie kleurtjes zo bij elkaarquote:Op zaterdag 24 maart 2012 09:20 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Hallo harde hakers!
Er komen weer mooie projecten voorbij! Jammer van de giraf EsseEi...
Mijn kussen is af, ben erg blij met het resultaat.
http://www.flickr.com/pho(...)25624/in/photostream
Fijn weekend allemaal, geniet van de zon!
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 09:21 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Hmmm, waarom toont hij die foto nou niet? Ik ben echt een digibeet, zucht...
Wauw! Wat een ontzettend prachtig kussen!!quote:Op zaterdag 24 maart 2012 09:20 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Hallo harde hakers!
Er komen weer mooie projecten voorbij! Jammer van de giraf EsseEi...
Mijn kussen is af, ben erg blij met het resultaat.
http://www.flickr.com/pho(...)25624/in/photostream
Fijn weekend allemaal, geniet van de zon!
Ben ik heel gemeen als ik zeg dat ik dit wel fijn vind? Had echt gebaald als je heel veel leuke kleurtjes had gehadquote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:08 schreef Herfstblad het volgende:
Hier had de Wibra heel weinig katoen. Aleen geel, roze, 1 kleur groen, 1 kleur blauw en zwart en wit.
En ik heb nog geen weekend, moet vandaag nog werken.
Ga ik ook doen van de zomer.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 19:06 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ben een willekeurig dier met een lange nek aan het maken. Zomaar, uit m'n hoofd![]()
Hij wordt paars met witte stippen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wtfquote:Op zaterdag 24 maart 2012 19:32 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik moest het even delen.. De exorcist.. maar dan gehaakt.
[ afbeelding ]
Laten we het er maar niet meer over hebben hier, gewoon voor de zekerheid.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 19:06 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ben een willekeurig dier met een lange nek aan het maken. Zomaar, uit m'n hoofd![]()
Hij wordt paars met witte stippen
geweldig !!!quote:Op zaterdag 24 maart 2012 19:32 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik moest het even delen.. De exorcist.. maar dan gehaakt.
[ afbeelding ]
Ach gossiequote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:42 schreef Herfstblad het volgende:
Over giraffen gesproken: Ik moet de giraffenfamilie van Echtstudio nog steeds uitbreiden. Heb nu alleen papagiraf en moet nog een moeder en een kleintje. Al bijna een jaar inmiddels.
Die idd... Maar denk ook niet dat ze open zijn. Er is wel een Wibra...quote:Op zaterdag 24 maart 2012 23:03 schreef Herfstblad het volgende:
Mur zit in het centrum, maar ik gok niet dat die open is.
Wat een leuk wolletje!quote:Op zaterdag 24 maart 2012 23:51 schreef kwiwi het volgende:
Af!Beetje donkere foto's, maar net m'n eerste 'tasje' gemaakt. Meer een zakje maar goed
Is voor in m'n rugzak, heb ik eindelijk iets om m'n labello en dat soort kleine dingen in te bewaren.
[ afbeelding ]
Mooi! Met wat voor katoen haak je dit?quote:Op zondag 25 maart 2012 09:01 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik zal ook eens wat delen, maar het is zo'n megaproject dat ik over een jaar ofzo nog niet klaar ben. 2,5 meter breed, het moet een bedsprei worden en ik heb nog 2 meter te gaan
[ afbeelding ]
dat is Catania of Limone, iig iets in die richtingquote:Op zondag 25 maart 2012 09:48 schreef YogaLove het volgende:
[..]
Mooi! Met wat voor katoen haak je dit?
leuk ook die knoopjes erop!quote:Op zaterdag 24 maart 2012 23:51 schreef kwiwi het volgende:
Af!Beetje donkere foto's, maar net m'n eerste 'tasje' gemaakt. Meer een zakje maar goed
Is voor in m'n rugzak, heb ik eindelijk iets om m'n labello en dat soort kleine dingen in te bewaren.
[ afbeelding ]
Catania en nog wat andere dingen om een leuke kleurafwisseling te krijgen.. Elke streep is bijna 1 bol.quote:Op zondag 25 maart 2012 09:48 schreef YogaLove het volgende:
[..]
Mooi! Met wat voor katoen haak je dit?
inderdaad dan heb je nog wat rijen te gaan, maar wat een mooie kleuren niet schreeuwerig of fel dat bordeauxrood vind ik mooi..........quote:Op zondag 25 maart 2012 09:01 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Wat een leuk wolletje!
Ik zal ook eens wat delen, maar het is zo'n megaproject dat ik over een jaar ofzo nog niet klaar ben. 2,5 meter breed, het moet een bedsprei worden en ik heb nog 2 meter te gaan
[ afbeelding ]
dat schaap is heel leuk, alleen t garen wat in t boekje staat is zo ontzettend niet fijn om te gebruikenquote:Op zondag 25 maart 2012 10:52 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Leuke reacties op het kussen!
Wat een prachtige deken Paarsbeestje! Maar wat een klus. Haakt dat lekker zo'n haaknaald?
Ik ga me nu op de kraamcadeautjes storten, want het barst hier van de zwangeren in de omgeving. Ben begonnen met een granny stripe dekentje. En ik wil een aantal van die schaap-muziekdoosjes gaan maken, die vind ik zo schattig. En onzijdig qua kleur, dus dan kan ik mooi een voorraadje aanleggen.
Die ben ik nu aan het maken!quote:Op zaterdag 24 maart 2012 17:10 schreef Ynske het volgende:
Mn rammelhamer is klaar
[ afbeelding ]
tof kussen!
tisser met de gifaffe esseei?
Ja, zo'n haaknaald haakt lekker. Zeker voor de kleinere naalden. Ik heb ze in maat 1.75, 2 en 2,5.quote:
Zo'n haaknaald is veel fijner haken (vind ik) dan zo'n dunne. Ik heb sindsdien veel minder snel krampen in m'n hand.quote:Op zondag 25 maart 2012 10:52 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Leuke reacties op het kussen!
Wat een prachtige deken Paarsbeestje! Maar wat een klus. Haakt dat lekker zo'n haaknaald?
Ik ga me nu op de kraamcadeautjes storten, want het barst hier van de zwangeren in de omgeving. Ben begonnen met een granny stripe dekentje. En ik wil een aantal van die schaap-muziekdoosjes gaan maken, die vind ik zo schattig. En onzijdig qua kleur, dus dan kan ik mooi een voorraadje aanleggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.haken is cool
quote:Op zondag 25 maart 2012 14:53 schreef MissN het volgende:
Mooi Paarsbeestje!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geluktquote:Op zondag 25 maart 2012 15:30 schreef Angelof9 het volgende:
Ik kom even gezelig langs om jullie jaloers te maken! Ik ben namelijk vandaag jarig (niet zo boeiend), maar dit is wat ik vandaag aan wol heb gescoord!
[ afbeelding ]
Ja hoor: gelukt! Wat een mooie kleuren allemaal.quote:Op zondag 25 maart 2012 15:30 schreef Angelof9 het volgende:
Ik kom even gezelig langs om jullie jaloers te maken! Ik ben namelijk vandaag jarig (niet zo boeiend), maar dit is wat ik vandaag aan wol heb gescoord!
[ afbeelding ]
ik denk dat 't vaste-losse-vaste is, en dan telkens haken in de ruimte van de losse uit de vorige rij. maar zeker weten doe ik 't niet.quote:Op zondag 25 maart 2012 15:39 schreef EsseEi het volgende:
Die deken wordt mooi PaarsBeestje! misschien ben ik beetje kippig, maar wat voor steek is het? ik vind het hele mooi er uit zien(soort granny stripe achtig maar dan smaller...)
Mooi begin.quote:Op zondag 25 maart 2012 09:01 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Wat een leuk wolletje!
[ afbeelding ]
Goed gelukt tasje.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 23:51 schreef kwiwi het volgende:
[ afbeelding ]
Het is ook een granny maar met twee ipv drie steken en dan 3 toeren ipv 2.quote:Op zondag 25 maart 2012 15:39 schreef EsseEi het volgende:
woww allemaal voor je verjaardag gehad? wat tof!
Die deken wordt mooi PaarsBeestje! misschien ben ik beetje kippig, maar wat voor steek is het? ik vind het hele mooi er uit zien(soort granny stripe achtig maar dan smaller...)
En dat tasje is ook schattig
ik ga maar eens de laatste 2 poten voor het hertje haken
Welke bedoel je, die groen met oranje? Dat is een zelfgemaakte van de mevrouw van wooooool. Zelfgesponnen en geverfd.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:23 schreef Nerys het volgende:
Oh Angel, wat gaaf zeg! Is dat Araucania daar rechtsboven op de foto?
Pfff, nee echt geen idee. Als je zelf wol koopt, heb je meestal wel iets in je achterhoofd waar je het voor wil gebruiken, maar als iemand anders het voor je heeft uitgezocht, heb je dat dus helemaaaal niet! Ik ga de komende dagen dus flink projectjes struinen.quote:Op zondag 25 maart 2012 16:44 schreef blabbel6 het volgende:
[..]
Weet je al bij elke bol wat je ermee gaat doen?
Gefeliciteerd mede jarige!! Ik ook namelijk, vandaagquote:Op zondag 25 maart 2012 15:30 schreef Angelof9 het volgende:
[ afbeelding ]
Grappig hèquote:Op zondag 25 maart 2012 22:26 schreef Angelof9 het volgende:
Gefeliciflapstaart Guppyfriend! Wat leuk om een verjaarsmaatje te hebben
Ik moet mezelf rectificeren, ik ben met 4 haakprojecten bezig. Helemaal vergeten dat ik ook bezig ben met een stola voor mijn moeder. Dat project ligt bij mijn ouders, waar ik al een tijdje niet meer geweest ben. Is gehaakt met garen van de zeeman.quote:Op maandag 26 maart 2012 08:37 schreef MizzEnroe het volgende:
Gefeliciteerd aan de jarigen gister!
Wat heb ik weer mooie werkjes langs zien komen! Wauw.
Inmiddels ben ik met 3 verschillende haakprojecten bezig, zo slecht van mij. Ik heb ook nog 3 breiprojecten waar ik mee bezig ben, 1 naaiproject en 2 schilderprojecten. En ik wil alles afmaken...
Stom genoeg maak ik niets af en begin ik steeds iets nieuws.
Sjakie Stapelslak is 1 van mijn projecten en tot nu toe ben ik niet veel verder gekomen dan het "lichaam". Ik heb de staart ook af, maar ben daar niet blij mee. Ik heb het idee dat het patroon niet helemaal klopt bij de meerderingen.
[ afbeelding ]
Bij mij betekent het meestal dat het na 5 a 6 jaar pas af is.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:14 schreef trui het volgende:
die ziet er ook heel mooi uit, mizz! en niks mis met meerdere projecten tegelijk hoor. dat betekent heus niet dat ze niet afkomen.
Het zou een leuk onderdeel kunnen zijn van een sint surprise ofzo, maar dan houdt t ook wel op xDquote:Op maandag 26 maart 2012 11:49 schreef trui het volgende:
ja ok, ik ook. met een heeeeeeeeeeeeele grote tussenpoos. en de laatste 2 jaar weer actief.
en die haaknaald, tsjonge. dan weet je echt niet meer wat je nog maken moet.(de maat die erop staat klopt volgens mij ook niet helemaal).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |