SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
Paars konijn van bakkiedoen:
Nog maar eens een giraffe (van Lijnloos):
YogaLove's ripple deken:
HOOK ON!!
![]()
[ Bericht 5% gewijzigd door Angelof9 op 21-03-2012 14:12:02 ]You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
in 1 woord...........Prachtigquote:Op woensdag 21 maart 2012 14:07 schreef Angelof9 het volgende:
Hier zijn de foto's van mijn Elise-shawl:
[ afbeelding ]
Ander randje eraan gemaakt:
[ afbeelding ]
Oké, dank je!quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:42 schreef Angelof9 het volgende:
Gebaseerd op een randje van Edie Eckman (no. 75) maar wel aangepast zodat hij zou werken voor de shawl.
Een deken met golven en dan in 5 kleuren, officieel gaat het patroon over 7 steken maar ik heb 9, 8 en zelf 10 steken en geloof ik 2 keer 7 steken en dat willekeurigquote:Op woensdag 21 maart 2012 14:49 schreef trui het volgende:
trovey, wat een domper. om wat voor deken gaat het?
thnx, ik doe dat normaal ook, maar dacht dat het draadje gewoon meer ruimte nodig had, nouja met naald 3 wordt het wel mooierquote:Op woensdag 21 maart 2012 16:39 schreef Angelof9 het volgende:
Kleiner. Ik ga voor amis zowiezo altijd kleiner dan op het wikkel staat.
Het kan allebei, ik vind het wel makkelijk om of een dikker garen te gebruiken, of dubbele draad.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:32 schreef crejo het volgende:
een vraagje. Ik wil graag een grote knuffel maken. Moet ik dan een patroon aanpassen dat er meer steken in zitten of moet ik andere wol en een grotere haaknaald pakken?
Pics!quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:59 schreef Aruna het volgende:
Na 17 maanden meelurkenga ik nu toch maar een aanhaken. Ik wilde het al eerder maar had steeds problemen met inloggen.
Ik ben via het Vivaforum hier terecht gekomen. Er zijn mij al een paar dames voorgegaan.
Nog een reden om het steeds uit te stellen is dat jullie gelijk om foto's vragen
Maar een reden om nu eindelijk aan te haken is toch ook wel de giraffe van Essei. Graag zou ik je willen mailen voor het patroon.
Ik ga uitzoeken hoe ik foto's moet plakken en dan laat ik wel wat zien
quote:
Had ik wel door hoor. Ik lurk al 17 maanden meequote:Op woensdag 21 maart 2012 18:49 schreef kwakz0r het volgende:
[..]ze maakt een grapje (
) door meteen om foto's te vragen
ook zonder foto's ben je welkom hoor!
Dan vraag ik het heel voorzichtig nog een keer. Mag ik alsjeblieft het patroon van de giraffequote:Op woensdag 21 maart 2012 19:23 schreef EsseEi het volgende:
mooie shawl!
en lijnloos van mij mag je best geld vragen voor een giraf hoor(precies wat Trui zegt
je hebt er tijd en moeite en materiaal in gestoken enzo
)
(en verder heb ik neit aandachtig gelezen)
In dat geval wil ik wel weten waar je het wolletje hebt gekocht, dat is wel een hele bijzondere zeg !quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:47 schreef trovey het volgende:
Graag ontvang patroon van de poes op de eerste foto.![]()
Leuke projectjes.
quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:12 schreef Mirjam het volgende:
kunnen die foto's de volgende keer wat kleiner?
ik heb echt geen trage pc, maar hij flipt 'm bijna
En ik moet echt even zeggen dat jij echt prachtige dingen gehaakt hebt!quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:59 schreef Aruna het volgende:
Nou gelijk maar even wat foto's, dan ben ik er vanafIk heb nog wel meer maar die moet ik eerst in mijn album zetten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De volgende is afgekeken van iemand hier op het forum. Annelotje?
[ afbeelding ]
Ik hoop dat ze niet te groot zijn maar ik vrees het ergste
Oww, dat is niet leuk!quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:45 schreef trovey het volgende:
Mooie sjaal. Ik kom er nu achter dat mijn deken die ik vorig jaar ben begonnen en nu wil afmaken vol fouten zit...niet zomaar hier en daar een foutje maar eigenlijk alleen maar fouten.
....ik denk dat ik maar even opnieuw begin want dit is ook niets.
quote:Op donderdag 22 maart 2012 07:37 schreef Bolletjekatoen het volgende:
Trui, wat een draak van een poppetje!Echt heel schattig. Waar heb je het patroon vandaan?
Ik hoop dat vandaag mijn katoen bestelling wordt afgeleverd. Dan kan ik aan JJ van Delicious crochet beginnen
Patroon staat op Ravelryquote:Op donderdag 22 maart 2012 07:54 schreef Tan het volgende:
Oooooh trui, die is écht heel erg leuk! Inderdaad, ik ben ook wel benieuwd naar het patroon!
100 Flowers to knit and crochet (Engelse versie) heb ik wel in pdf vorm op mijn pc thuis (ben nu op het werk). Als je me jouw emailadres in een PM stuurt, zal ik deze naar je opsturen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:24 schreef DjinN het volgende:
Lieve haakdames![]()
Ik ben op zoek naar 2 e-books over bloemetjes haken. Ik zoek 100 Flowers to knit and crochet van Lesley Stanfield, en 200 Crochet Flowers van Claire Crompton. Heeft iemand een idee waar ik die kan vinden? Of heeft een van jullie misschien een van deze twee e-books![]()
Jullie zouden me er echt superblij mee maken
Mooi!quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:59 schreef Aruna het volgende:
Nou gelijk maar even wat foto's, dan ben ik er vanafIk heb nog wel meer maar die moet ik eerst in mijn album zetten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De volgende is afgekeken van iemand hier op het forum. Annelotje?
[ afbeelding ]
Ik hoop dat ze niet te groot zijn maar ik vrees het ergste
Je bent geweldig! Dankjewel!quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:11 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
100 Flowers to knit and crochet (Engelse versie) heb ik wel in pdf vorm op mijn pc thuis (ben nu op het werk). Als je me jouw emailadres in een PM stuurt, zal ik deze naar je opsturen.
Als iemand anders het ook wil hebben => PM
hij is zooo schattigquote:Op donderdag 22 maart 2012 09:55 schreef trui het volgende:
dank! ja wat een schatje he. het is eigenlijk geen draak maar een jongetje verkleed als dinosaurus.ik ben niet zo tevreden over de puntjes op de rug, het was lastig om die netjes vast te zetten (moet 1 voor 1) maar verder is hij prima gelukt.
aruna, je moet ze eigenlijk verkleinen voordat je ze uploadt. dat kan in allerlei foto-bewerkingsprogamma's, of bijvoorbeeld met online resize programmaatjes zie bijv. hier. foto-upload-sites hebben soms ook een ingebouwde optie om de foto's tijdens het uploaden al te verkleinen naar een bepaalde standaard maat (dan kun je zelf aanvinken welke grootte je wil). photobucket heeft dat bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:02 schreef Aruna het volgende:
Wil iemand van jullie uitleggen hoe ik een foto moet verkleinen? Ik heb ze in "MijnAlbum" staan.
Alvast bedankt.
Ik heb hem pas voor zeven euro gekocht bij Eurolandquote:Op donderdag 22 maart 2012 08:11 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
100 Flowers to knit and crochet (Engelse versie) heb ik wel in pdf vorm op mijn pc thuis (ben nu op het werk). Als je me jouw emailadres in een PM stuurt, zal ik deze naar je opsturen.
Als iemand anders het ook wil hebben => PM
Ik wou dat ik wat minder tijd had om te haken...quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:21 schreef N.icka het volgende:
Ik wou dat ik wat meer tijd had om te haken...
Ik ben erachter gekomen dat er een fout moet zitten in het patroon, ik heb het nu precies zo gedaan zoals in het filmpje op You Tube stond maar kom weer niet uit op 7 steken, ik heb er nu constant 8 (wellicht hier en daar 9 ik ben gestopt met tellenquote:Op donderdag 22 maart 2012 07:58 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Oww, dat is niet leuk!Hoe erg zijn de fouten? Ik hoop dat je er niet uuuuuuuuuren mee bezig gaat zijn om helemaal opnieuw te beginnen.
@Angel, wat een mooie sjaal weer! Ik wou dat ik zoveel tijd kon vinden om zoveel te haken, geweldig!
dit is Drops Muskat. splijt & glimt wel nogal hoor. maar ik ben toch wel een fan.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:46 schreef Muck het volgende:
En trui, wat een snoepje
Mooi garen ook! Wat voor soort is dat?
ik ookquote:Op donderdag 22 maart 2012 11:46 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik heb hem pas voor zeven euro gekocht bij Euroland
En trui, wat een snoepje
Mooi garen ook! Wat voor soort is dat?
[..]
Ik wou dat ik wat minder tijd had om te haken...
Gehandicapt draakjequote:Op donderdag 22 maart 2012 12:02 schreef trui het volgende:
[..]
dit is Drops Muskat. splijt & glimt wel nogal hoor. maar ik ben toch wel een fan.
mijn restje lichtgroen was nog net genoeg voor de puntjes, daarom dus een donkergroen lijf en lichtgroene puntjes.
trovey het is geen draakje.die hebben toch vleugels?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
het glimt inderdaad prachtigquote:Op donderdag 22 maart 2012 12:02 schreef trui het volgende:
[..]
dit is Drops Muskat. splijt & glimt wel nogal hoor. maar ik ben toch wel een fan.
mijn restje lichtgroen was nog net genoeg voor de puntjes, daarom dus een donkergroen lijf en lichtgroene puntjes.
trovey het is geen draakje.die hebben toch vleugels?
Suc6!quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:43 schreef blabbel6 het volgende:
Ah! Er gaat een wereld voor me open.
Het moet me gewoon lukken.
Hartelijk dank voor je geduld.
Ik mis zijn neus danquote:Op donderdag 22 maart 2012 12:18 schreef trui het volgende:
wel lezen he.'t is een jongetje in een dinosauruspak.
Allemaal veel te veel gepriegel, ik moet nog steeds de stippen op de paddestoel zettenquote:Op donderdag 22 maart 2012 13:37 schreef N.icka het volgende:
Hebben jullie nog tips over hoe jullie die onderdelen netjes aan elkaar naaien? Zie je die steken niet erg zitten aan de buitenkant ?
Wat ik altijd makkelijker vind, is eerst de kleine losse onderdeeltjes haken (bijv. pootjes of staartje ofzo) en daarna pas beginnen aan het lijf. Terwijl ik het lijf dan nog aan het haken ben -dus het lijf is op dat moment nog 'open'-, zet ik die kleine onderdeeltjes vast.quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:37 schreef N.icka het volgende:
Hebben jullie nog tips over hoe jullie die onderdelen netjes aan elkaar naaien? Zie je die steken niet erg zitten aan de buitenkant ?
Hoe maak je die eindes eigenlijk zo recht af?quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:08 schreef BrainTeaser het volgende:
Update van Tommie de Tijger: alle losse onderdelen zijn afNu 'alleen nog' z'n lijf + kop!
[ afbeelding ]
Dat streepjespatroon gaat op den duur toch wel een beetje vervelen...
het is wel lastiger om te zien wat de juiste plaats is voor bevestiging vind ik. dat kun je vaak pas echt goed zien als 't helemaal af is.quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:49 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Wat ik altijd makkelijker vind, is eerst de kleine losse onderdeeltjes haken (bijv. pootjes of staartje ofzo) en daarna pas beginnen aan het lijf. Terwijl ik het lijf dan nog aan het haken ben -dus het lijf is op dat moment nog 'open'-, zet ik die kleine onderdeeltjes vast.
Op die manier kun je er aan de binnenkant veel beter bij, dus is het makkelijker om je naald en draad te sturen, zodat dat steken het minst zichtbaar zijn.
(Plus het leggen van knoopjes en wegwerken van draadjes is aan de binnenkant veel makkelijker!)
Dat is wel zo ja, zeker omdat de vorm vaak nog verandert als je meerdert of mindert.quote:Op donderdag 22 maart 2012 14:29 schreef trui het volgende:
[..]
het is wel lastiger om te zien wat de juiste plaats is voor bevestiging vind ik. dat kun je vaak pas echt goed zien als 't helemaal af is.
Danke!quote:Op donderdag 22 maart 2012 14:12 schreef BrainTeaser het volgende:
Platvouwen en dan door 2 steken tegelijk haken
Stond in dit geval zo in het patroon en het is dan ook een stuk makkelijker in elkaar zetten!
Maar niet elk patroon leent zich ervoor, soms is het mooier om pootjes 'open' aan het lijfje te zetten.
Hmm geen idee. Maar je kunt het anders ook hier even vragen: FOK!features, Bugs & Developmentquote:Op donderdag 22 maart 2012 14:46 schreef MizzEnroe het volgende:
Even iets heel anders wat niet direct met haken te maken heeft:
Ik heb al een aantal weken dat fok op de Ipad de topics niet update. Als ik naar CRE ga, dan geeft ie aan dat #115 het laatste topic is van Het grote haaktopic. :-( Weet iemand toevallig hoe ik dat op kan lossen?![]()
Heel irri want ik moet steeds van 115 naar 116, 117, 118, 119, 120, 121 en dan 122 gaan.
Bedankt Trui, ik ga het eens proberen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:35 schreef trui het volgende:
[..]
aruna, je moet ze eigenlijk verkleinen voordat je ze uploadt. dat kan in allerlei foto-bewerkingsprogamma's, of bijvoorbeeld met online resize programmaatjes zie bijv. hier. foto-upload-sites hebben soms ook een ingebouwde optie om de foto's tijdens het uploaden al te verkleinen naar een bepaalde standaard maat (dan kun je zelf aanvinken welke grootte je wil). photobucket heeft dat bijvoorbeeld.
bij flickr kun gewoon de originele maat uploaden, en als je dan met de rechter muisknop op de foto klikt kun je selecteren in welk formaat je 'm wil zien. (of eerst 'view all sizes' kiezen). als je dan voor een bescheiden maat kiest kun je de URL van die betreffende foto hier weer neerzetten, dan zien wij dus ook die verkleinde versie. ook handig.
je hebt trouwens leuke dingen gemaakt zeg!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |