Ik was sowieso van plan om een OP te maken waarin de lijstjes van het huidige topic staat maar wel een overzicht met top 5s die al zijn geweest.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:57 schreef Norrage het volgende:
Wel mooi, je kan over een tijdje ook statistiek doen over de hoeveelheid lijstjes per artiest en zoEn dus de populariteit/bekendheid op fok
Ik gok op top40/populair erg weinigquote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:57 schreef Norrage het volgende:
En dus de populariteit/bekendheid op fok
Haha dat is ook wel een leuke, top5 nummers uit de huidige top40quote:
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Haha dat is ook wel een leuke, top5 nummers uit de huidige top40
tja als Lily Allen al een hoopquote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:40 schreef Bosbeetle het volgende:
Mooie lijst hoor, maar is dat wel echt het debuut van Boc? Ze hebben eerder nog Boc Maxima en wat andere platen uitgebracht geloof ik.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:50 schreef Gillingham het volgende:
Aangezien ik dit leuke topic nu pas fatsoenlijk ontdek en geen vijf nummer van Lily Allen uit mijn hoofd ken, doe ik nu alsnog een debuut-album top 5:
1. Boards of Canada - Music Has the Right to Children
2. Low - I Could Live in Hope
3. Leonard Cohen - Songs of Leonard Cohen
4. Portishead - Dummy
5. Fleet Foxes - Fleet Foxes
Tja... Dat is inderdaad altijd een beetje de vraag bij BoC. Boc Maxima had een oplage van 50, Hi Scores is meer een EP en Twoism werd aanvankelijk enkel onder familie en vrienden verspreid (zoals Boc Maxima). Op RYM staat nog wat ander spul voor Music Has the Right to Children, maar een deel daarvan is überhaupt nooit echt boven komen drijven, laat staan regulier beschikbaar geweest.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:02 schreef On het volgende:
[..]
Mooie lijst hoor, maar is dat wel echt het debuut van Boc? Ze hebben eerder nog Boc Maxima en wat andere platen uitgebracht geloof ik.
11,473 plays.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:37 schreef Breuls het volgende:
Lily Allen
Jammer dat ze gestopt is.
Snelle top 5:
1. 22
2. Friday Night
3. Who'd Have Known
4. LDN
5. Not Fair
quote:Your musical compatibility with Breuls is Low
Music you have in common includes The Beatles, The Muppets, Doe Maar, The Prodigy and Radiohead.
quote:Music you have in common includes The Beatles, Andrew Bird, Lily Allen, Arctic Monkeys and Radiohead.
Ja, ik kan er uren op werken. Constant shuffle.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:40 schreef Felagund het volgende:
[..]
11,473 plays., dat is 10 keer zoveel als mijn nummer 1 op Last.fm.
quote:Your musical compatibility with Breuls is Low
Music you have in common includes The Beatles, Andrew Bird, Arctic Monkeys, Wir Sind Helden and Electric Light Orchestra.
net even de top40 bekeken en ik kom nog wel tot een top 5 die ik prima aan te horen vind eigenlijk!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik kan denk ik ook nog wel aan een top 5 komen. Misschien toch een leuk idee voor een volgende lijst?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 17:30 schreef ohnikua het volgende:
[..]
net even de top40 bekeken en ik kom nog wel tot een top 5 die ik prima aan te horen vind eigenlijk!
als we dat ook nog gaan doen wordt dit topic wel enorme chaosquote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:35 schreef DeensZweet het volgende:
Even tussendoor, dus geen telling, de top 5 liedjes uit je geboortejaar?
Oeh, ik denk dat ik deze oversla. Ik houd helemaal niet bij uit welk land welk lied komt. Dan zou ik van al mijn liedjes dat moeten achterhalenquote:
Van de "DWDD" artiesten weet ik het maar voor de rest heb ik echt geen idee. Dat interesseert me vrij weinig ook. Dus verder dan het standaard lijstje dEUS, Triggerfinger en Milow zal ik niet komen. En als ik te weinig keuze heb, pas ikquote:Op woensdag 28 maart 2012 07:56 schreef Beregd het volgende:
ik bedoel gewoon songs van belgische artiesten. Dat weet je toch wel, hoop ik?
OOeh leukequote:Op woensdag 28 maart 2012 07:40 schreef Beregd het volgende:
De uitslag: Lilly Allen top 5
1) the fear (28)
2) smile (17)
3) not fair (16)
4) LDN (15)
5) 22 (13)
6) Oh My God (& Mark Ronson) (6)
7) Who'd Had known (6)
8) Everyone's at it (5)
9) Friday Night (4)
10) Fuck You (4)
11) Straight To Hell (Cover voor War Child Presents: Heroes) (3)
12) alfie (2)
13) Him (1)
Ik denk dat laatste. (en zelfs voor onze buren geldt al, het wordt eerst gefilterd als het al in nederland aankomt moet het al wel iets beter zijn)quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik ken niet veel Belgische bands, maar de bands die ik ken, zijn wel steengoed. Ik vraag me dan ook wel eens af waarom ik geen Nederlandse bands leer kennen die ik zo goed vind. Of is mijn beeld gewoon vertekend omdat er nu eenmaal vaak gezegd wordt dat Belgen betere muziek maken?
Elke keer als het over Belgische muziek gaat, komt deze discussie weer. De Belgische alternatieve scene (dus wat fok leuk vindtquote:Op woensdag 28 maart 2012 11:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat laatste. (en zelfs voor onze buren geldt al, het wordt eerst gefilterd als het al in nederland aankomt moet het al wel iets beter zijn)
Dat is wel een goed punt.quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat laatste. (en zelfs voor onze buren geldt al, het wordt eerst gefilterd als het al in nederland aankomt moet het al wel iets beter zijn)
Zijn toch wel wat interessante Nederlandse artiesten on the loose hoor, vind ik zelf dan.quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik ken niet veel Belgische bands, maar de bands die ik ken, zijn wel steengoed. Ik vraag me dan ook wel eens af waarom ik geen Nederlandse bands leer kennen die ik zo goed vind. Of is mijn beeld gewoon vertekend omdat er nu eenmaal vaak gezegd wordt dat Belgen betere muziek maken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:53 schreef On het volgende:
[..]
Zijn toch wel wat interessante Nederlandse artiesten on the loose hoor, vind ik zelf dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:53 schreef On het volgende:
[..]
Zijn toch wel wat interessante Nederlandse artiesten on the loose hoor, vind ik zelf dan.Ik wil ook niet zeggen dat we niks leuks maken in Nederland, maar ik vind Creature with the atom brain, Kiss the anus of a black cat en dEUS wel stuk voor stuk beter dan de bands die je noemt (voor zover ik ze ken, want ik moet zeggen dat ik ze niet allemaal even goed ken). Alleen Froger staat natuurlijk op eenzame hoogte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
Waarschijnlijk. Alsof Triggerfinger zoveel beter is dan een Drive Like Maria, De Wolff, The Machine en dergelijke. Ik ken tientallen nederlandse bands die ik goed vind, maar een handjevol belgische bands. Alleen de nederlandse bands die ik het best vind kent 90% van nederland niet eens... dat soort bands zal er in belgie ook wel zijn maar halen dwdd en 3voor12 niet...quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Of is mijn beeld gewoon vertekend omdat er nu eenmaal vaak gezegd wordt dat Belgen betere muziek maken?
In Nederland worden Belgische bands gewoon meer gehyped dan in Belgie heb ik soms het gevoel, en meer dan onze eigen bands (tenzij het van Excelsior isquote:Op woensdag 28 maart 2012 11:55 schreef ranja het volgende:
[..]
Waarschijnlijk. Alsof Triggerfinger zoveel beter is dan een Drive Like Maria, De Wolff, The Machine en dergelijke. Ik ken tientallen nederlandse bands die ik goed vind, maar een handjevol belgische bands. Alleen de nederlandse bands die ik het best vind kent 90% van nederland niet eens... dat soort bands zal er in belgie ook wel zijn maar halen dwdd en 3voor12 niet...
beter lezenquote:Op woensdag 28 maart 2012 12:02 schreef Bosbeetle het volgende:
En dan zijn de kreuners nog niet eens genoemd
Niet genoeg gitaar en zoquote:Op woensdag 28 maart 2012 12:03 schreef ranja het volgende:
Wat ik dan wel weer opvallend vind, als 'heel nederland' alle belgische muziek zo fantastisch vind, waarom dan het geweldige album van Hooverphonic (The Night Before, 2010) vrijwel genegeerd is.
Omdat ze altijd met portishead vergeleken worden.quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:03 schreef ranja het volgende:
Wat ik dan wel weer opvallend vind, als 'heel nederland' alle belgische muziek zo fantastisch vind, waarom dan het geweldige album van Hooverphonic (The Night Before, 2010) vrijwel genegeerd is.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:04 schreef ranja het volgende:
[..]
beter lezenstaan volgens mij al in minstens 2 lijstjes.
Dat is net het minste album van Hooverphonic.quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:03 schreef ranja het volgende:
Vind jij. Maar goed, in Belgie stond de single van het album dik op 1, in Nederland helemaal niks. Ik vind dat toch raar.quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:05 schreef Gillingham het volgende:
Dat is net het minste album van Hooverphonic.
De Nederlandse 3voor12 blik is echt ongelooflijk beperkt. Alle muziek die "goed" is is exact hetzelfde. Veel gitaar, van die vervelende stemmen, lekker alternatief, hippe bril etc...Dan komt iets als Hooverphonic er niet doorheen. Als er iets beter is aan Belgie is het dat ze een minder beperkte mening hebben dan in Nederland...niet de muziekquote:Op woensdag 28 maart 2012 12:11 schreef ranja het volgende:
[..]
Vind jij. Maar goed, in Belgie stond de single van het album dik op 1, in Nederland helemaal niks. Ik vind dat toch raar.
Dat zal dan wellicht iets met marketing te maken hebben?quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:11 schreef ranja het volgende:
[..]
Vind jij. Maar goed, in Belgie stond de single van het album dik op 1, in Nederland helemaal niks. Ik vind dat toch raar.
SPOILER: nummers met meer dan 5 punten :Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er waren in totaal 71 verschillende nummers ingestuurd
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Zang, of vocalen?quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:45 schreef Bosbeetle het volgende:
De top 5 voor vandaag is nummer zonder zang
zang = vocalen, in de breedste zin van het woord dus.quote:
Moeilijk. Ik kan maar weinig nummers noemen zonder zang. Behalve het Carnaval Festival liedje van Toon Hermansquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
zang = vocalen, in de breedste zin van het woord dus.
Rodrigo Y Gabriela.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:52 schreef Gala6183 het volgende:
1. The Black Crowes - Sunday Buttermilk Waltz
2. Calexico - Dance of Death
3. Rodrigo y Gabriela - Hanuman
4. Booker T. & the MG's - Green Onions
5. Yann Tiersen - J'y suis jamais allé
Moeilijk
Er zitten niet zoveel dj liefhebbers in dit topic volgens mij, misschien even melden in het dance-topic? Daarnaast kan je ook denken aan Jazz en Postrock.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:07 schreef ohnikua het volgende:
wat worden er weinig dj's genoemd..? lijkt me toch de meest voor de hand liggende soort artiesten voor vandaag!
Hmm, nu je het zegt. Extrawelt verdient ook wel een vermelding.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:07 schreef ohnikua het volgende:
wat worden er weinig dj's genoemd..? lijkt me toch de meest voor de hand liggende soort artiesten voor vandaag!
Overdrijven is ook een vak.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:11 schreef Norrage het volgende:
Postrock ook onmogelijk te vergelijken, dat zijn nummers van vaak 30 minuten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |