Ik denk dat laatste. (en zelfs voor onze buren geldt al, het wordt eerst gefilterd als het al in nederland aankomt moet het al wel iets beter zijn)quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik ken niet veel Belgische bands, maar de bands die ik ken, zijn wel steengoed. Ik vraag me dan ook wel eens af waarom ik geen Nederlandse bands leer kennen die ik zo goed vind. Of is mijn beeld gewoon vertekend omdat er nu eenmaal vaak gezegd wordt dat Belgen betere muziek maken?
Elke keer als het over Belgische muziek gaat, komt deze discussie weer. De Belgische alternatieve scene (dus wat fok leuk vindtquote:Op woensdag 28 maart 2012 11:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat laatste. (en zelfs voor onze buren geldt al, het wordt eerst gefilterd als het al in nederland aankomt moet het al wel iets beter zijn)
Dat is wel een goed punt.quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat laatste. (en zelfs voor onze buren geldt al, het wordt eerst gefilterd als het al in nederland aankomt moet het al wel iets beter zijn)
Zijn toch wel wat interessante Nederlandse artiesten on the loose hoor, vind ik zelf dan.quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik ken niet veel Belgische bands, maar de bands die ik ken, zijn wel steengoed. Ik vraag me dan ook wel eens af waarom ik geen Nederlandse bands leer kennen die ik zo goed vind. Of is mijn beeld gewoon vertekend omdat er nu eenmaal vaak gezegd wordt dat Belgen betere muziek maken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:53 schreef On het volgende:
[..]
Zijn toch wel wat interessante Nederlandse artiesten on the loose hoor, vind ik zelf dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:53 schreef On het volgende:
[..]
Zijn toch wel wat interessante Nederlandse artiesten on the loose hoor, vind ik zelf dan.Ik wil ook niet zeggen dat we niks leuks maken in Nederland, maar ik vind Creature with the atom brain, Kiss the anus of a black cat en dEUS wel stuk voor stuk beter dan de bands die je noemt (voor zover ik ze ken, want ik moet zeggen dat ik ze niet allemaal even goed ken). Alleen Froger staat natuurlijk op eenzame hoogte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
Waarschijnlijk. Alsof Triggerfinger zoveel beter is dan een Drive Like Maria, De Wolff, The Machine en dergelijke. Ik ken tientallen nederlandse bands die ik goed vind, maar een handjevol belgische bands. Alleen de nederlandse bands die ik het best vind kent 90% van nederland niet eens... dat soort bands zal er in belgie ook wel zijn maar halen dwdd en 3voor12 niet...quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Of is mijn beeld gewoon vertekend omdat er nu eenmaal vaak gezegd wordt dat Belgen betere muziek maken?
In Nederland worden Belgische bands gewoon meer gehyped dan in Belgie heb ik soms het gevoel, en meer dan onze eigen bands (tenzij het van Excelsior isquote:Op woensdag 28 maart 2012 11:55 schreef ranja het volgende:
[..]
Waarschijnlijk. Alsof Triggerfinger zoveel beter is dan een Drive Like Maria, De Wolff, The Machine en dergelijke. Ik ken tientallen nederlandse bands die ik goed vind, maar een handjevol belgische bands. Alleen de nederlandse bands die ik het best vind kent 90% van nederland niet eens... dat soort bands zal er in belgie ook wel zijn maar halen dwdd en 3voor12 niet...
beter lezenquote:Op woensdag 28 maart 2012 12:02 schreef Bosbeetle het volgende:
En dan zijn de kreuners nog niet eens genoemd
Niet genoeg gitaar en zoquote:Op woensdag 28 maart 2012 12:03 schreef ranja het volgende:
Wat ik dan wel weer opvallend vind, als 'heel nederland' alle belgische muziek zo fantastisch vind, waarom dan het geweldige album van Hooverphonic (The Night Before, 2010) vrijwel genegeerd is.
Omdat ze altijd met portishead vergeleken worden.quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:03 schreef ranja het volgende:
Wat ik dan wel weer opvallend vind, als 'heel nederland' alle belgische muziek zo fantastisch vind, waarom dan het geweldige album van Hooverphonic (The Night Before, 2010) vrijwel genegeerd is.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:04 schreef ranja het volgende:
[..]
beter lezenstaan volgens mij al in minstens 2 lijstjes.
Dat is net het minste album van Hooverphonic.quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:03 schreef ranja het volgende:
Vind jij. Maar goed, in Belgie stond de single van het album dik op 1, in Nederland helemaal niks. Ik vind dat toch raar.quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:05 schreef Gillingham het volgende:
Dat is net het minste album van Hooverphonic.
De Nederlandse 3voor12 blik is echt ongelooflijk beperkt. Alle muziek die "goed" is is exact hetzelfde. Veel gitaar, van die vervelende stemmen, lekker alternatief, hippe bril etc...Dan komt iets als Hooverphonic er niet doorheen. Als er iets beter is aan Belgie is het dat ze een minder beperkte mening hebben dan in Nederland...niet de muziekquote:Op woensdag 28 maart 2012 12:11 schreef ranja het volgende:
[..]
Vind jij. Maar goed, in Belgie stond de single van het album dik op 1, in Nederland helemaal niks. Ik vind dat toch raar.
Dat zal dan wellicht iets met marketing te maken hebben?quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:11 schreef ranja het volgende:
[..]
Vind jij. Maar goed, in Belgie stond de single van het album dik op 1, in Nederland helemaal niks. Ik vind dat toch raar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |