abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 maart 2012 @ 21:59:34 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_109333683
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_109333709
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 21:57 schreef LieLie het volgende:

[..]

Zei ik onbewust wat raars? :P
Nee :+ maar die van mij komt morgenavond pas weer thuis ;(
Ja doei.
pi_109333793
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 21:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee :+ maar die van mij komt morgenavond pas weer thuis ;(
Die van mij eigenlijk ook :P
Als hij straks terug is slaap ik al zo'n beetje, morgenvroeg als hij weggaat ben ik ook nog niet zo wakker en dan komt ie dus morgenavond laat weer thuis :+
pi_109333909
Grrrr, ben er klaar mee. Ik probeer al de hele avond iets in mijn site aan te passen, maar het lukt niet. Ik kan dat soort dingen ook niet makkelijk loslaten :')
pi_109334590
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 22:02 schreef An24 het volgende:
Grrrr, ben er klaar mee. Ik probeer al de hele avond iets in mijn site aan te passen, maar het lukt niet. Ik kan dat soort dingen ook niet makkelijk loslaten :')
Dat zou de nerd in mij ook wakker maken :P
pi_109335084
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 22:13 schreef LieLie het volgende:

[..]

Dat zou de nerd in mij ook wakker maken :P
Mjah, ik ben niet eens een nerd, maar ik vind dan dat ik dat moet kunnen. Gelukkig ist alsnog gelukt, dus ik kan rustig slapen.
pi_109335447
Ik heb ook bakjes! Al heb ik de laatste 2 weken 2 bakjes geruïneerd door ze in de magnetron te zetten, met lange, witte mozzarella-achtige slierten door het eten als gevolg o|O
pi_109335938
Lijstje

O: havermout, kokos, dadels, banaan
T: koffie verkeerd, halve appel, rijstwafel pindakaas
L: meergranenbroodje geitenkaas, roggebrood pindakaas
T: halve komkommer met wat hummus
D: omelet van 2 eieren met 150 gr spinazie, halve courgette, uitje. 2x kleine getoaste bh.
S: ruim een uur boksen
T: bak yoghurt met handje cornflakes en wat gedroogd fruit
Be someone that makes you happy
pi_109335992
Ik ga morgen weer aan de havermout met pindakaas en whey vanille denk ik hehehhe :@ heb er nu al zin in.
pi_109336548
Ik ga nu slapen en morgen ochtend even een half uurtje bewegen op de sportschool. Dan heb ik iig een reden om m'n bed uit te komen en kom ik op tijd en fris op college *)!
Worry is a misuse of imagination
pi_109336709
Ik ben benieuwd naar de samengestelde lunches voor XM en naar het vegakookboek :)
pi_109336998
Gisteren nieuwe bakjes gekocht bij de Action hopelijk zijn ze ook een beetje lekbestendig.
pi_109337111
Ik heb gewoon geen tijd voor jullie..of om over mijn eten na te denken :@ Zit zelfs zomaar door de weeks aan een glas wijn omdat ik niet thuis was om op tijd mijn melatonine te nemen (slaapspul) wegens 2x college :') Er komen nog eens 5 dagen aan waarin in geen invloed heb op mijn voedsel helaas, al heb ik bij de kok gepleit voor meer groente dan vorig jaar. Wat niet moeilijk moet zijn aangezien het toen gewoonweg afwezig was :X En ergens volgende week gaan we weer eens aan een ritme denken en zo..

Oh en als je je afvraagt waarom dan: www.vivariumbeurs.nl Daar zit ik de komende dagen :+ als hoofd standhouders en informatie.. :s)
pi_109337218
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 22:50 schreef Sarabi het volgende:
Gisteren nieuwe bakjes gekocht bij de Action hopelijk zijn ze ook een beetje lekbestendig.
Ikea is altijd wel fijn met bakjes..
pi_109337553
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 18:03 schreef conleche het volgende:
:D Lief. Maar vinden jullie m'n shirt ook mooi? :P Ik heb er ook nog een besteld in een grotere maat omdat ik niet altijd zin heb in strak. Was maar 14,95. Dus dat kon wel vond ik. Niet vaak meer dat ik verliefd ben op een kledingstuk.

Oke. Nu echt, ietwat verlaat, aan de administratie. ;( :')

edit: en ik ben dus echt dol op de Sugababes. :@ vind dat by far de leukste meidengroep
leuk shirtje!! waar is ie van?
pi_109337676
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 22:54 schreef Probability het volgende:

[..]

Ikea is altijd wel fijn met bakjes..
De Ikea zit hier helaas nergens in de buurt, maar mocht ik er ooit komen zal ik het onthouden :)
Altijd wel handig.
pi_109337887
Ahwww, sterkte Sun!
pi_109337912
Ik ben vaak 1.88. Met hakken. Dat wel. En dat is mooi *)
pi_109337965
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 23:04 schreef An24 het volgende:
Ahwww, sterkte Sun!
Ach.. stiekem is het heel leuk allemaal, behalve het werken er voor.. ;) Zit op hete kolen nu om te gaan helpen met de opbouw.

impressie van vorig jaar: *O*
pi_109337988
Ik moet slapen :W Lig al in bed :P
pi_109338060
Nu slapen :W tot ooit :+
pi_109338146
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 23:05 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ach.. stiekem is het heel leuk allemaal, behalve het werken er voor.. ;) Zit op hete kolen nu om te gaan helpen met de opbouw.

impressie van vorig jaar: *O*
Okay! Ik had al geen idee. Niet iets voor mij, maar ik kan me voorstellen dar jou werk wel leuk is.
pi_109338260
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 23:08 schreef An24 het volgende:

[..]

Okay! Ik had al geen idee. Niet iets voor mij, maar ik kan me voorstellen dar jou werk wel leuk is.
Ik had ooit een aquarium (meerdere) en paludarium, maar nu geen tijd meer voor door de drukte van de beurs :+ :+ Mijn vriend heeft er ook niets mee (al vond hij het aqua leuk hoor) maar is een van de actiefste leden van het kernteam :P

Ohja, slapen!!
pi_109338538
Hmm.
Vriend heeft een humeur omdat ik de telefoon niet opnam en hij wilde weten waar ik de schuurmachine gelaten had.
Voor drie kwartier.
Nou wil ik eigenlijk zeggen dat hij niet verstopt was en dat het van weinig inventiviteit getuigt dat ie in die tijd niet bemerkt heeft dat ie op plek Y lag. Maar ik doe het niet. Hmm
pi_109341520
Sunny, voor dit soort weken is het verstandig een goede kom met salade te maken :)
Kun je dan vaak goed in dagporties verpakken en meenemen.

Hoe steviger de dingen, des te houdbaarder. Dus iets met spinazie, paprika, sjalot, komkommer, knoflook, pijnboompitten... Makkelijk 5 dagen lekker te houden! :Y

Krijg je in ieder geval je groente binnen. ^O^
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_109341670
Wilde nog iets typen over dat waarom je de eerste week vaak een boel water verliest met afvallen. Neh, slapen! :z

Diegenemetdelangenaam die van de redactie van nog wattus, gewoon eens zoeken wat water wel niet doet in je lichaam.

:W
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_109343151
Snert! Hoefde er 'pas' om kwart voor zes uit, maar ben om de één of andere idiote reden nu al klaarwakker!
Let me see you stripped down to the bone
pi_109343198
Nou. We beginnen maar eens met een lijstje.. *)

O1: (Nu, om wakker te worden) Citrussmoothie van mineola's en kumquats.
O2: Glas sojamelk en een flink speltbroodje met cashewnoten-chocoladepasta
L: Heel veel ratatouille, met een paar scheppen bulghur en wat geitenkaas
D: Mijn L: was al mijn D: dus iets lichts: ik denk dat ik een salsa maak van maïs, koriander en rode ui en dat schep ik dan op met volkoren tortillachips (tortilla met wat olie, zout en komijn bakken in de koekenpan, en dan in puntjes snijden)
S: Half uur woon-werkverkeer op de fiets. Misschien nog, als ik zin heb, Jillian (dag zeven).

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 21-03-2012 05:59:46 ]
  woensdag 21 maart 2012 @ 11:30:54 #29
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_109343242
Hoei! Hij doettet weer!
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_109343244
minilot, je lijstje was zo lekker dat 't FOK! stukmaakte :(
Ja doei.
pi_109343394
:')

Zo zonder die afleiding heb ik al zo'n 70% van m'n taken af voor vandaag :@
pi_109343466
Jeej! *O*

Zelfs zonder FOK! lukt het me om nog WOG te vertonen. :')
pi_109343476
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 11:36 schreef V1z0R het volgende:

Zo zonder die afleiding heb ik al zo'n 70% van m'n taken af voor vandaag :@
Ja, het helpt wel, geen afleiding :D. En ik was ook al vroeg op het werk, want poes vond het weer nodig om ons wakker te mauwen. Om 4 uur. Tegen zessen heb ik het opgegeven en ben maar opgestaan. Ik hoop echt dat dit geen weken gaat duren :{.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 21 maart 2012 @ 11:40:38 #34
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_109343564
Phaidra: katten krabben aan deur

Misschien heb je er wat aan?
pi_109343764
ik heb echt amper tijd op mijn werk voor FOK helaas, op sommige dagen is het wel eens wat rustiger, maar de laatste tijd lukt het me amper ook om bij te lezen ;(
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_109343922
Ah hij doet het weer....blijkt maar weer dat ik zonder Fok geen reet te doen heb op m'n werk :')

Lijstje:

O - kom Griekse yoghurt met gemende noten en honing
L - 3 vk bth hummus/kaas/vlees/tom&kom
T - banaan
S - kracht en cardio
D - kip/paprika/ui/mais/tomaat mengseltje met gerookte paprikapoeder en oregano met een avocado en geraspte cheddar
T - koffie verkeerd

Maandag armen/rug/schouders gedaan na een weekje rust ivm elleboogklachten en gisteren gewoon WEER de hele tijd een zeurend gevoel in mijn ellebogen en bij beweging echt stekende (zenuw)pijnscheuten....lijkt me niet echt normaal...v1z/aurum/an, hebben jullie dat ook weleens (gehad)?

M'n trainer doet er heel laconiek over "oh gaat wel weg", maar ik vind het echt niet leuk om na iedere training pijn te hebben, bij deadliften en squaten doet het ook zeer, zelfs bij wandelen bij de verkeerde beweging schiet ik even door het plafond.
Na een paar dagen rust is het weer weg en dan begint het weer van voren af aan.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_109343960
Oh haai!

Lijstje gisteren:

Laat Ontbijt: kip siam
Late L: 2 boterhammen met chocoladepasta
D: biefstuk, aardappeltjes & boontjes
T: appeltje
T: halve liter versgeperste sinaasappelsap

Vandaag:

Late O: Kip siam
L: omelet (van 2 eieren)
D: nog geen idee
T: nog geen idee
pi_109343963
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 11:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Phaidra: katten krabben aan deur

Misschien heb je er wat aan?
Ik vind het ook wel heel zielig, dat 'ie zo van slag is door het wegvallen van de andere poes... Midden in de nacht overheerst nu wel irritatie, maar om na een halve week al maatregelen te nemen vind ik ook een beetje sneu. Hopelijk wordt het vanzelf minder als de geur van de andere poes vervaagt. Zo niet, kan ik altijd jouw tip nog gebruiken :Y.

Progje, wel goed op jezelf letten he? Je klinkt wel erg uitgeblust de laatste weken :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_109344053
O: smoothie met nootjes
T: rijstwafels met pindakaas
S: Lesje 4 en 15 keer opdrukken
T: havermout, kwark en bessen
D: Roasted tomato, aubergine, and halloumi burger
T: kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_109344065
Novem, dat klinkt echt niet goed hoor. Als je zo door gaat zou het heel goed iets chronisch kunnen worden. Misschien meer iets voor een fysio dan voor een trainer?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_109344112
@Phaidra, misschien een feliway stekker kopen? Schijnt stressverminderend te werken, heb er veel goede dingen over gelezen/gehoord.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_109344208
Morgen, of eigenlijk al bijna middag! Ik dacht dat ik mn mobi gesloopt had, maar fok was dus gewoon kapot. Nou ja, is wel goed voor de concentratie ;)
  woensdag 21 maart 2012 @ 11:56:36 #43
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_109344254
T: glas sap + creatine + glutamine, glas water
O: banaan
L: eiwit (6x), eigeel (2x), 3x champions, 1 bosui (of lenteui), 4x plak kalkoenfilet, 3x plak salami, 2x toast, 1x toast met pindakaas, koffie, multivitamine + visolie
T: ?
D: ?
T: ?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_109344267
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 11:49 schreef Novem het volgende:
Ah hij doet het weer....blijkt maar weer dat ik zonder Fok geen reet te doen heb op m'n werk :')

Lijstje:

O - kom Griekse yoghurt met gemende noten en honing
L - 3 vk bth hummus/kaas/vlees/tom&kom
T - banaan
S - kracht en cardio
D - kip/paprika/ui/mais/tomaat mengseltje met gerookte paprikapoeder en oregano met een avocado en geraspte cheddar
T - koffie verkeerd

Maandag armen/rug/schouders gedaan na een weekje rust ivm elleboogklachten en gisteren gewoon WEER de hele tijd een zeurend gevoel in mijn ellebogen en bij beweging echt stekende (zenuw)pijnscheuten....lijkt me niet echt normaal...v1z/aurum/an, hebben jullie dat ook weleens (gehad)?

M'n trainer doet er heel laconiek over "oh gaat wel weg", maar ik vind het echt niet leuk om na iedere training pijn te hebben, bij deadliften en squaten doet het ook zeer, zelfs bij wandelen bij de verkeerde beweging schiet ik even door het plafond.
Na een paar dagen rust is het weer weg en dan begint het weer van voren af aan.
Nee, dit heb ik nooit gehad. Ik stop ook bij pijn!

Heb weleens een geirriteerd peesje, maar daar train ik dan omheen -> pas de oefeningen aan.

Als je echt pijn hebt, dan zit er iets niet lekker. Bij ellebogen denk ik gelijk aan een geirriteerde slijmbeurs.

En je trainer is imo een lompe hork :X

Als je naar je huisarts gaat, zegt hij op zeker neem 2 weken rust :') Maar imo schiet dat niet echt op. Wanneer heb je last? Als je gewicht weg moet drukken? Gewoon buigen strekken van je arm? /needmoreinformation.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_109344319
Novem, ik heb wel eens dat een zenuw daar klem zit, dan wordt m'n onderarm doof als ik m'n elleboog op een harde ondergrond laat rusten. Weet niet of jij het in die zelfde hoek moet zoeken, maar wat jij hebt klinkt mij niet echt bekend in de oren :@
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 11:45 schreef progje het volgende:
ik heb echt amper tijd op mijn werk voor FOK helaas, op sommige dagen is het wel eens wat rustiger, maar de laatste tijd lukt het me amper ook om bij te lezen ;(
:* Maar jij bent gewoon super bezig! Managen van lastige ontwikkelaars in verschillende landen en zulks! ^O^
En het is hier nu rustig, plus m'n huidige opdracht is lekker ruim ingepland :)
pi_109344337
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 11:53 schreef DarkElf het volgende:
@Phaidra, misschien een feliway stekker kopen? Schijnt stressverminderend te werken, heb er veel goede dingen over gelezen/gehoord.
Dank je! Ik kende het inderdaad wel, maar totaal niet aan gedacht nu :D. Is zeker het proberen waard.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_109344385
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 11:57 schreef V1z0R het volgende:
[..]

:* Maar jij bent gewoon super bezig! Managen van lastige ontwikkelaars in verschillende landen en zulks! ^O^
_O_. Die vent. :D
pi_109344432
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2012 11:58 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dank je! Ik kende het inderdaad wel, maar totaal niet aan gedacht nu :D. Is zeker het proberen waard.
Hoop dat het werkt :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 21 maart 2012 @ 12:03:35 #49
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_109344527
quote:
Fuck SB.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_109344634
Aurum, ligt het aan mij of zit jij de laatste tijd wat lager in de KH's :?
(had ik dit al niet een keer gevraagd? /IR Confused)
Die burgers zien er erg :9 uit trouwens! :D
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 11:50 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh haai!

Lijstje gisteren:

Laat Ontbijt: kip siam
Late L: 2 boterhammen met chocoladepasta
D: biefstuk, aardappeltjes & boontjes
T: halve liter versgeperste sinaasappelsap

Vandaag:

Late O: Kip siam
L: omelet (van 2 eieren)
D: nog geen idee
^O^ voor jouw doen toch? Verder ook geen sinas gedronken? :P
Zou zeggen, doe nog wel stukje fruit erbij! ;)
pi_109344732
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:06 schreef V1z0R het volgende:
Aurum, ligt het aan mij of zit jij de laatste tijd wat lager in de KH's :?
(had ik dit al niet een keer gevraagd? /IR Confused)
Die burgers zien er erg :9 uit trouwens! :D
Ik ben 2 maanden geleden lager gegaan met carbs, ik at teveel en bewoog te weinig.

Nu sport ik weer meer en ben ik langzaamaan weer wat meer carbs toe aan het voegen.

(Bijna iedere maaltijd heeft carbs en ik gooi de hoeveelheid langzaam omhoog).

Sowieso eet ik op loopdagen iets meer carbs :Y
  woensdag 21 maart 2012 @ 12:10:06 #52
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109344762
Ik heb een verse groene smooothie want we hebben een blender op het werk! *O* Spinazie, kiwi en bananananana!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_109344830
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:10 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb een verse groene smooothie want we hebben een blender op het werk! *O* Spinazie, kiwi en bananananana!
En hoe smaakt ie?
pi_109344843
Middaggg! Fok was dood.... :(...

luncheenn.
pi_109344853
Ik snap niet hoe ik moet multi-quoten :')

@Phaidra: Ja, daar ben ik dus ook bang voor, dus ben best wel voorzichtig nu, wil niet dat er iets stuk gaat.

@ V1z, nee dat is het denk ik niet, mijn arm wordt niet doof of tintelend ofzo

@Aurum: Ja ik vond het eerlijk gezegd ook wel een vlakke reactie, schijnbaar krijg ik pijn door oefeningen die hij heeft bedacht, dan zou ik het wel leuk vinden als hij dan meedenkt hoe dit op te lossen. In plaats daarvan hem ik zelf maar oefeningen aangedragen die we konden doen.

Het is begonnen bij het deadliften. Mijn rug enzo waren prima, maar tijdens het tillen deden mijn armen/ellebogen gewoon vet zeer. De paar keren daarna dat ik bijv. hammer curl en dumbell/bench press had ik tijdens de oefeningen nergens last van, alleen de dag erna. Toen een week geen armen gedaan, wel benen, maar geen deadlift of squat ivm met de armen. Pijn was helemaal weg.
Maandag weer armen en schouders gedaan en toen merkte ik wel bij dumbell press bij het duwen/strekken kleine "steekjes" rondom mijn elleboog, pezen denk ik. En dus sinds gisteren weer de hele tijd best wel erge steken bij te ver strekken, bij druk op mijn armen, tillen, aanspannen enz.
pi_109344865
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:12 schreef Nallie het volgende:

[..]

En hoe smaakt ie?
Dat vraag ik me ook af :D Kiwi en banaan = nom! Maar die spinazie? :?
pi_109344908
Minilot oeh die smoothie! Heb je een beschrijving hoe je dat maakt? En waar kocht je O+ kumquats O+?

Novem hoeveel kg doe je dan liften? Rustig beginnen enzo, misschien overwerkt?
pi_109344926
En spinazie in smoothie = nom want je proeft het niet :P
pi_109344973
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 22:59 schreef Probability het volgende:

[..]

leuk shirtje!! waar is ie van?
Blend.
pi_109345007
Mijn lijstje:
O: 200 ml rijstmelk met 40 gr havermout en kokos
T: 2 bth grillworst
T: 4 paaseitjes
L: grote kom soep met veel verse groenten + snee brood + 1 plak kaas
B: 3x20 minuten fietsen
D: grote salade met veel groenten
T: 2 bier
T: appel
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 12:18:42 #61
70532 loveli
N
pi_109345046
Novem, bij pijn niet doorgaan. Probeer langer rust te nemen dan een paar dagen. Of dokter. Je hoeft niet kapot.
crap in = crap out
pi_109345053
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:14 schreef Perruche het volgende:
Minilot oeh die smoothie! Heb je een beschrijving hoe je dat maakt? En waar kocht je O+ kumquats O+?

Novem hoeveel kg doe je dan liften? Rustig beginnen enzo, misschien overwerkt?
Dumbell bench press/shoulder press met 8 kg per arm, maar dat gaat heel makkelijk hoor, het voelt niet heel erg zwaar en we hebben ook ruim 2 maanden opgebouwd, maar wie weet toch wel overwerkt?
pi_109345183
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:18 schreef loveli het volgende:
Novem, bij pijn niet doorgaan. Probeer langer rust te nemen dan een paar dagen. Of dokter. Je hoeft niet kapot.
Ja, ik heb er niet zo'n lekker gevoel bij. Ik doe 1 keer per week armen, misschien dan gewoon een stuk lager gewicht pakken en squats en deadlifts op benendag ook vermijden.
  woensdag 21 maart 2012 @ 12:22:47 #64
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109345213
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:12 schreef Nallie het volgende:

[..]

En hoe smaakt ie?
Lekker! :Y Niet megazoet zoals gesuikerde drankjes, maar zoet genoeg door fruit en de spinazie valt niet op (al voel ik mijn lippen en tong wel een beetje tintelen? :? Misschien door de onverwachte stroom vitamientjes :') ).

Co, dat shirtje! O+ En dat figuur :9 :D
pi_109345310
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:17 schreef Perruche het volgende:
Mijn lijstje:
Ik vind m wel mooi. Niets teveel in elk geval. Kokos :)
pi_109345485
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:22 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Lekker! :Y Niet megazoet zoals gesuikerde drankjes, maar zoet genoeg door fruit en de spinazie valt niet op (al voel ik mijn lippen en tong wel een beetje tintelen? :? Misschien door de onverwachte stroom vitamientjes :') ).

Co, dat shirtje! O+ En dat figuur :9 :D
Maria, dat is van de kiwi! dat hebben meer mensen. Net zoals sommige mensen een zeperige smaak in de mond krijgen van pijnboompitten.
pi_109345517
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:25 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ik vind m wel mooi. Niets teveel in elk geval. Kokos :)
Ja beetje rare dag ivm drukke dag op werk en geen tijd voor D. Jammer van die paaseitjes, volgende keer neem ik er maar 2 mee! maar het zijn van die lekkere met suiker erom :')
pi_109345568
Yesterday:
O: 2x 1x geroosterd Allinson met filet A. en ui
S: stepshape interval
L: smoothie van volle kwark, mango, sinaasappel, aardbei en framboos1x geroosterd Allinson met filet A. en ui
T: 1x geroosterd Allinson met geitenkaas, prei en honing
T: wodka, katjang
D: kippenpoot met broccoli uit de oven. doperwtjes met citroenmayo en mosterd.
Beetje weinig zie ik nu.

Vandaag:

O: 1x geroosterd Allinson met filet A. en ui
L: salade met geitenkaas, prei en 1x geroosterd Allinson
T: gehaktballetje
T: volle kwark met limoen en framboos
S: hardlopen
D: gehakt met gewokte wilde spinazie.
pi_109345581
En weer thuis! Alle planning gedaan en morgen pas mijn eerste afspraak. Lekker relaxt dus!

Planning lijstje:

O: dikke plak zuurdesembrood met sandwichspread, een snee krentenbrood met boter, een gekookt ei en een beker thee met melk.
T: verse muntthee
L: verse soep van paprika, tomatenblokjes en courgette. Met een beetje parmezaan. Italiaanse bol, ranja met spa
D: spinazie, aardappeltjes, duits biefstukje
  woensdag 21 maart 2012 @ 12:32:26 #70
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109345609
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:29 schreef An24 het volgende:

[..]

Maria, dat is van de kiwi! dat hebben meer mensen. Net zoals sommige mensen een zeperige smaak in de mond krijgen van pijnboompitten.
Oh! Ik heb wel eens dat ik een zere mond krijg van verse ananas, maar van kiwi had ik nog nooit last! Achja, smaakpapil-evolutie ofzo :P
pi_109345623
quote:
Mijn lijstje:
Paaseitjes :9

Werkt rijstmelk hetzelfde als gewone melk, zelfde "gevoel" als je het gebruikt voor havermout?

Ik heb laatst amandelmelk gebruikt voor pannekoeken en smoothies en dat ging goed en smaakte prima, heb het alleen nog niet gebruikt voor Brinta, ga ik morgen denk ik doen!
pi_109345637
O: 2 plakken roggebrood met pindakaas
T: 2 gekookte eitjes
L: Griekse yoghurt met walnoten
T: geroosterde boterham met hummus
S: Jillian
S: spinningles
D: burritos (gemaakt van volkorenwraps, uiteraard, met vooral veel groente en wat gehakt)
T: volkoren blauwebessenmuffin

En begin nu aan de eitjes :9

[ Bericht 9% gewijzigd door motorbloempje op 21-03-2012 12:43:06 ]
Ja doei.
pi_109345654
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:32 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Oh! Ik heb wel eens dat ik een zere mond krijg van verse ananas, maar van kiwi had ik nog nooit last! Achja, smaakpapil-evolutie ofzo :P
Ananas is er ook zo'n gevalletje inderdaad!
pi_109345673
Het echte lijstje:

O: 200 gram kwark, 20 gram havermout, bosbessen, halve banaan
T: ontbijtkoek met roomboter :9
S: 26 min hardlopen en 4 minuten wandelen. heerlijk weer! rood hoofd!
L: 3 geroosterde speltboterhammen, 1 met ei, 1 met kipfilet en komkommer, 1 met pindakaas
T: andere halve banaan
S: rondje wielrennen
D: broodje hamburger met tomaat en sla, salade voor erbij
pi_109345699
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:32 schreef Novem het volgende:

[..]

Paaseitjes :9

Werkt rijstmelk hetzelfde als gewone melk, zelfde "gevoel" als je het gebruikt voor havermout?

Ik heb laatst amandelmelk gebruikt voor pannekoeken en smoothies en dat ging goed en smaakte prima, heb het alleen nog niet gebruikt voor Brinta, ga ik morgen denk ik doen!
Ik vind rijstmelk wat wateriger van structuur dan amandelmelk. Het is ook wat zoetig maar dat vind ik door de havermout wel lekker. Pannekoekjes met rijstmelk waren niet zo'n succes vond ik!
pi_109345700
ik heb net in korte broek hardgelopen! *O* *O* *O*
pi_109345720
Oh ik probeer weer geen paaseitjes te eten, behalve op de twee paasdagen! Fijne van mijn mannelijke werkomgeving: ik heb nog nooit een man iets om te snoepen mee zien nemen naar zijn werk.
pi_109345721
Oh trainer zegt net dat hij denkt aan overbelaste pezen, mag helemaal geen armen doen totdat de steken weg zijn (zal een kleine week zijn als het zoals vorige week is gegaan) en daarna moet ik weer langzaam opbouwen met de helft van het gewicht.
Klinkt wel als een goed advies denk ik?
pi_109345767
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:35 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ik vind rijstmelk wat wateriger van structuur dan amandelmelk. Het is ook wat zoetig maar dat vind ik door de havermout wel lekker. Pannekoekjes met rijstmelk waren niet zo'n succes vond ik!
Ah thanks, dan laat ik rijstmelk even voor wat het is.

Goed lijstje Anna!!
pi_109345900
Lijkt me wel Novem ^O^ Weet niet of je een bewegelijke slaper bent, maar bij mijn knie scheelde het als ik mijzelf goed instoptte voor het slapen gaan. Kon daarvoor merken dat ik na het slapen best wel last had.

Eens wat betreft lijstje van anna _O_

O+ het weer O+, was zelfs niet chagrijnig dat vogels m'n bolide als openbare toilet blijken te gebruiken :D
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:31 schreef conleche het volgende:
Yesterday:
O: 2x 1x geroosterd Allinson met filet A. en ui
S: stepshape interval
L: smoothie van volle kwark, mango, sinaasappel, aardbei en framboos1x geroosterd Allinson met filet A. en ui
T: 1x geroosterd Allinson met geitenkaas, prei en honing
D: kippenpoot met broccoli uit de oven. doperwtjes met citroenmayo en mosterd.
Beetje weinig zie ik nu.

Vandaag:

O: 1x geroosterd Allinson met filet A. en ui
L: salade met geitenkaas, prei en 1x geroosterd Allinson
T: gehaktballetje
T: volle kwark met limoen en framboos
S: hardlopen
D: gehakt met gewokte wilde spinazie.

Jij gaat weer richting low-carb, Co?! En is inderdaad aan de magere kant, zou zeggen gooi er nog iets met KH's bij na je hardlopen. :@
pi_109345971
lijstje:

O: havermout met banaan en lijnzaad.
T: knackebrod met pindakaas
S: 6 km. hardlopen
L: broccoli/sperciebonen/doperwten met tonijn, kikkererwten en zonnebloempitten.
T: gekookt ei
T: bak yoghurt met meusli
L: kipfilet, ovenfrietjes, coleslaw.
pi_109346073
@ Viezzz: ik wil een paar kilo kwijt en ik probeer het te doen met iets minder carbs dan normaal. Maar ik eet ze nog wel. Als het werkt op deze manier, des te beter, zo niet, dan ga ik weer een paar weken streng, ben ik er weer van af voor een jaar. Ik heb er alleen zoooooo geen zin in om full blown low carb te gaan, dus ik probeer het eerst even zo.
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 12:48:21 #83
70532 loveli
N
pi_109346122
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:41 schreef V1z0R het volgende:
O+ het weer O+, was zelfs niet chagrijnig dat vogels m'n bolide als openbare toilet blijken te gebruiken :D
Buren die een hekel aan je hebben en voer op je auto strooien? ;)
crap in = crap out
  woensdag 21 maart 2012 @ 12:48:38 #84
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109346141
Zon O+

We zitten nu met kantoor op een lekker druk stukje stad, dus leuk mensen kijken die langslopen :D

Intussen Juanes playlistje aan voor de blije bounce *O*
pi_109346358
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:43 schreef Jagärtrut het volgende:
lijstje:

O: havermout met banaan en lijnzaad.
T: knackebrod met pindakaas
S: 6 km. hardlopen
L: broccoli/sperciebonen/doperwten met tonijn, kikkererwten en zonnebloempitten.
T: gekookt ei
T: bak yoghurt met meusli
L: kipfilet, ovenfrietjes, coleslaw.
Gaat goed he, met jou lijstjes?!
pi_109346445
Jagar! ^O^
/spuit11, maar mag gewoon wel gezegd worden
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:46 schreef conleche het volgende:
@ Viezzz: ik wil een paar kilo kwijt en ik probeer het te doen met iets minder carbs dan normaal. Maar ik eet ze nog wel. Als het werkt op deze manier, des te beter, zo niet, dan ga ik weer een paar weken streng, ben ik er weer van af voor een jaar. Ik heb er alleen zoooooo geen zin in om full blown low carb te gaan, dus ik probeer het eerst even zo.
:D kwam de vorige keer ook al over alsof je er wat meer moeite mee had dan voorheen :P
Krijg zelf altijd gigantische trek in KH's na m'n training en dat gaat alleen met KH's weg, vandaar.
^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:48 schreef loveli het volgende:

[..]

Buren die een hekel aan je hebben en voer op je auto strooien? ;)
Vogels met nestjes vlakbij de parkeerplek :'), m'n collega z'n auto ziet eruit alsof het een decorstuk uit Stephen Kings "The Birds" is geweest :D _O- Hele voorruit zit er ook onder!
pi_109346459
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:36 schreef anna82 het volgende:
Oh ik probeer weer geen paaseitjes te eten, behalve op de twee paasdagen! Fijne van mijn mannelijke werkomgeving: ik heb nog nooit een man iets om te snoepen mee zien nemen naar zijn werk.
Op mijn afdeling zijn de mannen juist de grote snoepkonten :D. en proberen sommige vrouwen te overleven op komkommer, wortel en bouillon, maar dat terzijde :')
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  woensdag 21 maart 2012 @ 12:59:02 #88
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109346570
Hier op kantoor is het meest voorkomende voedsel veelal fruit, groenten, noten, rijstwafels, pindakaas en salades, volgens mij ben ik nagenoeg de enige die brood eet :') :D Maarja, als ik steeds eten moet halen in de pauze wordt het wel een duurder grapje :+

Oh en laatst hadden ze koekies voor bij de koffie voor als er gasten zijn.
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 12:59:17 #89
70532 loveli
N
pi_109346582
Als ze rond hemelvaart voor 50 cent per pond gaan koop ik paaseitjes. Heb er nu niet eens zin in.
crap in = crap out
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:00:20 #90
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_109346616
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:56 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Op mijn afdeling zijn de mannen juist de grote snoepkonten :D. en proberen sommige vrouwen te overleven op komkommer, wortel en bouillon, maar dat terzijde :')
De vraag is dan: zijn de mannen te dik en de vrouwen slank?
pi_109346682
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:00 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

De vraag is dan: zijn de mannen te dik en de vrouwen slank?
Nee en nee :')
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 13:02:52 #92
70532 loveli
N
pi_109346711
Is de populatie op je werk zo groot dat het statistisch significant is?
crap in = crap out
pi_109346787
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:02 schreef loveli het volgende:
Is de populatie op je werk zo groot dat het statistisch significant is?
Nee, maar dat heb ik ook nooit beweerd ;)
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:05:10 #94
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109346801
Arme Phaidrapoes ;(.

Hier nog steeds flink aan het doorpakken en mag ook weer langer blijven zitten vandaag, dus ik heb ook geen tijd voor jullie, helaas ;(. Maar ik heb best wel mooie lijstjes, dus ik post 'm weer even :D. Al val ik geen donder af :').

T: mandarijntje
O: yoghurt, banaan, muesli, honing
T: twee bth sandwichspread
L: twee bth kaas
T: vast nog wel een bth
T: nog een mandarijntje
D: ratatouille met brie

Dit wordt al de derde dag dat ik geen aardappelen/pasta/rijst eet bij het avondeten en ik heb in ieder geval sinds zaterdag elke dag voldoende groente gehad *).
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:05:19 #95
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_109346805
quote:
10s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:02 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Nee en nee :')
Awesome om een man te zijn :D
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 13:06:04 #96
70532 loveli
N
pi_109346825
De mannen op mijn werk doen wel aan snoepen. En dik worden.
crap in = crap out
pi_109346827
Jeej, FOK doet het weer!
Ik heb zelfs vanochtend niet bijster veel gedaan. :')
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_109346983
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:53 schreef An24 het volgende:

[..]

Gaat goed he, met jou lijstjes?!
het gaat de goede kant op! Vandaag werk ik thuis, dus dan is het ook makkelijker...
pi_109346985
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:05 schreef Viking84 het volgende:
Arme Phaidrapoes ;(.

Hier nog steeds flink aan het doorpakken en mag ook weer langer blijven zitten vandaag, dus ik heb ook geen tijd voor jullie, helaas ;(. Maar ik heb best wel mooie lijstjes, dus ik post 'm weer even :D. Al val ik geen donder af :').

T: mandarijntje
O: yoghurt, banaan, muesli, honing
T: twee bth sandwichspread
L: twee bth kaas
T: vast nog wel een bth
T: nog een mandarijntje
D: ratatouille met brie

Dit wordt al de derde dag dat ik geen aardappelen/pasta/rijst eet bij het avondeten en ik heb in ieder geval sinds zaterdag elke dag voldoende groente gehad *).
Wel mooi lijstje idd! Hoe bevalt t brood weer?
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:15:24 #100
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109347092
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:11 schreef Nallie het volgende:

[..]

Wel mooi lijstje idd! Hoe bevalt t brood weer?
Goed, geen last meer van een opgeblazen gevoel.
Het :% gaat beter, maar nog niet zoals het was. Misschien moet ik maar weer terug naar de yoghurt met frambozen als ontbijt en de muesli voor het weekend bewaren? Zou ik wel jammer vinden, want het is wel een lekker ontbijt :9.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:16:34 #101
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109347124
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:11 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

het gaat de goede kant op! Vandaag werk ik thuis, dus dan is het ook makkelijker...
Haha, hier is het juist andersom :P. Ik heb hier gewoon een beperkt aantal producten en daar moet ik het mee doen :P. Voorheen smeerde ik m'n bammetjes thuis en als ik nog honger had als ze op waren, had ik pech. Nu heb ik gewoon brood liggen en beleg in de koelkast, zodat ik zo veel brood kan eten als ik zelf wil.
Niet meer actief op Fok!
pi_109347156
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:15 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Goed, geen last meer van een opgeblazen gevoel.
Het :% gaat beter, maar nog niet zoals het was. Misschien moet ik maar weer terug naar de yoghurt met frambozen als ontbijt en de muesli voor het weekend bewaren? Zou ik wel jammer vinden, want het is wel een lekker ontbijt :9.
Ik zou misschien eerder twee bh vervangen door iets; omeletje/salade ofzo!
pi_109347164
ik zat ook al te denken aan je pezen. Gebeurt vaker want je spieren groeien dan harder dan je pezen aankunnen. Veel herhalingen met licht gewicht helpt ook, doorbloedt de boel beter ofzo :P

Ik heb dat meestal de eerste week na een ruime periode van luiheid :+ Maar de week erop is het weg :)
pi_109347176
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:17 schreef Nallie het volgende:

[..]

ik las de bh als beha en dat wth?!
pi_109347188
Ik stond me vanmorgen op met een uitgemergeld gevoel bahbah.
Gisteren ook wel portie aan de gewichten gehangen, voel het goed :P..

O: yoghurt met muesli, een peer en een whey proteine shake
L: boterham zuivelspread,boterham kipfilet, sesam cracker pindakaas, kwart komkommer
S: yoghurt met een appel, wortels
A: gebakken aardappels (meh..) met kipfilet, en broccoli
S: 60 min krachttraining (rug/buik), 30 min cardio (hardlopen)
T: handje noten, whey proteine shake
pi_109347197
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:36 schreef anna82 het volgende:
grappig mijn collega's (alleen mannen) halen juist altijd snoep & koekjes om te snaaien :')
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:19:22 #107
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109347222
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:17 schreef Nallie het volgende:

[..]

Nou ja, punt is dat vier bth en yoghurt met frambozen voorheen werkten. Maar ja, toen viel ik ook niet af (al at ik toen weer meer carbs bij het avondeten). Ik denk dat ik gewoon wat geduld moet hebben ook. Ik zit echt met smart te wachten tot ik naar de sportschool kan in juli :X.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 13:19:56 #108
70532 loveli
N
pi_109347239
quote:
10s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:18 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ik las de bh als beha en dat wth?!
XM zoekt er wel een plaatje bij :')
crap in = crap out
pi_109347273
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:18 schreef progje het volgende:

[..]

grappig mijn collega's (alleen mannen) halen juist altijd snoep & koekjes om te snaaien :')
Hier ook. :') Zakken snoep/chips gaan er doorheen per week.
pi_109347294
Zou deze opleiding to good to be true zijn? :) Klinkt echt leuk.

http://www.helicon.nl/mbo(...)h/Wellness_Lifestyle

Maar aan de ene kant denk ik dat de kans op een baan er niet echt is..
Maargoed zit dan nog wel 4 jaar op school zeker...
pi_109347404
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:21 schreef Siral het volgende:

Moet je anders in het register kijken of het een officiële MBO-kwalificatie is?!

Over je lijstje, omdat je ook bij een dietist loopt, vind die dan niet dat je na je sporten ook gewoon KH's moet gaan aanvullen?! Helemaal met jouw sportregime?
pi_109347421
quote:

Je kan altijd navraag doen bij sportscholen/healthcenters etc. in de buurt. Dan heb je iig een beetje een beeld van de vraag naar personeel en of deze opleiding geaccepteerd wordt.
pi_109347422
quote:

Ziet er wel grappig uit, maar misschien kan je meer met een opleiding specifiek fitnessinstructeur, personal trainer of dietiek?

Ik wil ook wel voedingsleer studeren, lijkt me leuk :@
pi_109347479
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:25 schreef Novem het volgende:

[..]

Ziet er wel grappig uit, maar misschien kan je meer met een opleiding specifiek fitnessinstructeur, personal trainer of dietiek?

Ik wil ook wel voedingsleer studeren, lijkt me leuk :@
Ik doe een cursus voedingsleer van de LOI naast m'n werk. Is goed te doen en leuk!
pi_109347703
quote:
Mijn lijstje:
Rijstmelk met havermout boks! Vond het wel een mooie O voor het sporten. Had er ook nog wat banaan bijgedaan, maar kokos lijkt me ook superlekker!
pi_109347728
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:24 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Moet je anders in het register kijken of het een officiële MBO-kwalificatie is?!

Over je lijstje, omdat je ook bij een dietist loopt, vind die dan niet dat je na je sporten ook gewoon KH's moet gaan aanvullen?! Helemaal met jouw sportregime?
Het is officieel :)

Die zegt eigenlijk niet "hoe ik moet eten". Ik eet momenteel op gevoel en waarvan ik denk dat ik het lekker en gezond vind, en ik zorg dat ik de basis binnen krijg.

Ik heb een standaard lijst waar alle voedingstoffen op staan die ik nodig heb, als richtlijn, het is op lange duur te weinig (standaard 2x twee boterhammen, 2x zuivel, 2x fruit etc) Maar dat is gewoon een richtlijn zodat ik weet dat ik nooit minder dan dat mag eten. (zo'n 1700 kcal is dat lijstje denk ik)

Momenteel bespreken we eigenlijk gewoon hoe het eten uberhaupt gaat en niet zo zeer wat ik moet eten. Ik weet namelijk heel goed wat de basis is en die pas ik sowieso wel toe, ze spoort me gewoon aan om weer leren te genieten van eten zonder schuldgevoel en te luisteren naar echte honger. Verder raad ze me gewoon dingen aan die nodig zijn, zoals proberen meer te eten bij de lunch, proberen meer vet te gebruiken etc.

Maar moet zeggen dat het de laatste tijd echt aardig gaat met eten :) Ik heb alleen wel moeite met tussendoortjes, vooral de middag tussendoortjes, smorgens is fruit zo voor de hand liggend en heb het meestal ook niet nodig omdat ik graag flink ontbijt :@ .. Alleen om 4 uur wil ik nog wel eens in de stress schieten.. Ze spoort me wel aan om dan bijv een boterham te eten, alleen ik neig dan nog al snel naar iets zonder Kh's inderdaad.. Savonds ook.

Enige wat ik meestal aan kh's wel wil eten savonds is fruit, verder alles overdag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Siral op 21-03-2012 13:40:54 ]
pi_109347736
Ah nallie zoiets lijkt me echt superleuk!

Novem ik vind rijstmelk heel lekker maar eigenlijk vind ik sojamelk lekkerder als het in iets warms gaat. Rijstmelk is win voor in smoothies enzo! Of bij cornflakes.
pi_109347760
Ik zat te denken aan de hbo opleding voeding en dietiek :) Maar die word nergens meer deeltijd aangeboden.. ;(
pi_109347782
Lijstjes update:
Mijn lijstje:
L: wrap met rundergehalt en bonen + 200 gr salade
T: 1 bth grillworst
T: 150 gr yoghurt met 1 peer en druiven

Ik heb alleen geen D. Ik moet nog even kijken hoe ik dat ga fixen :') en of het wel nodig is qua kcals :D
pi_109347816
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:36 schreef Perruche het volgende:
Lijstjes update:
Mijn lijstje:
L: wrap met rundergehalt en bonen + 200 gr salade
T: 1 bth grillworst
T: 150 gr yoghurt met 1 peer en druiven

Ik heb alleen geen D. Ik moet nog even kijken hoe ik dat ga fixen :')
EEn boterham ofzo, Perruche? Met een gebakken ei?
pi_109347833
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:24 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Savonds eet ik meestal echt alleen zuivel, groente en fruit. Maar aangezien ik overdag zo'n craving naar fruit heb laat ik het meestal savonds liggen :P Als zou 3 stukken fruit per dag prima kunnen.
Maar we zijn met 5 man thuis en dan is het fruit niet meer aan te sleeeeeeepen :P
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:40:27 #122
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109347876
Mooie lijstjes Jeager en Vik!

Novem, pijn is niet normaal, dus rustig aan doen, kan lang duren dit soort kwaaltjes.

Ben vandaag vrij en heb het smoordruk :')
Ben ook nog naar de action geweest en heb ruim 20 euro uitgegeven, dus heb haske veel gekocht :+

Heb bij de winkel de paaseitjes, mini stroopwafels, blokjes zeeuws spek en nagelkaas genegeerd!

Lijst:
O: boterham kaas, beker melk
S: 11 km hardlopen in capribroek in precies 1 uur
L: 2 geroosterde allinsons met 2 gebakken eieren met kaas/ham/tomaat/doperwten/champignon/bosui/bieslook/peterselie en kruiden met augurkjes.
T's: beschuit kaas, beschuit aardbeien, aardbeien, druifjes, peer, appel, blokje choco
D: Broccoli, spinazie, grote gegrilde biefstuk met gegrild ui, rijst met zelfgemaakte satesaus
T: kwark en vla
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_109347932
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:38 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

EEn boterham ofzo, Perruche? Met een gebakken ei?
Ja ik heb al zoveel "brodigs"... en ik kom niet thuis tot 10 uur! Misschien haal ik bij de AH to go nog een yoghurt smoothie ofzo, eens kijken... zit nu aan 1800 kcals met als D bier en 2 bitterballen :').
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:42:53 #124
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109347975
Onverwachte wending: theeglas kan niet tegen heet water en knalt finaal uit elkaar, allemaal ministukjes :') Zelf niet bezeerd gelukkig, alleen twee kleine sneetjes toen ik de boel met mn handen wou opruimen want geen stoffer en blik of stofzuiger aanwezig :') Je handen afvegen met allemaal kleine splintertjes is niet hendig he _O-
pi_109348025
Spoel dan eerst je handen af. :{ Zit er geen glas meer in?
pi_109348029
Een theeglas dat niet tegen hitte kan? Sweet.

:* erop.
pi_109348034
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:34 schreef Perruche het volgende:
Ah nallie zoiets lijkt me echt superleuk!

Novem ik vind rijstmelk heel lekker maar eigenlijk vind ik sojamelk lekkerder als het in iets warms gaat. Rijstmelk is win voor in smoothies enzo! Of bij cornflakes.
Sojamelk heb ik nooit gehad! Ik ga ze allemaal maar eens proberen :)

@Nallie, leuk!! Maak je dan ook echt opdrachten enzo? Of gebruik je het alleen als naslagwerk?
Ben net klaar met een opleiding naast mijn werk en werd helemaal gek van al het huiswerk :P

Ik ga er eens naar kijken bij de LOI.
pi_109348184
Havermelk kan ook maar ik vind dat mentaal niet lekker, havermout met havermelk. Te veel haver, enzo.
pi_109348193
Mijn lunch wordt salade met kip! dus lekker laag in carbs. D wordt lasagne met venkel, paprika etc, en niet zoveel lasagnebladen, dus ook relatief weinig carbs. Jammer dat ik net een stuk chocola heb gegeten. Had trek en ipv van lunch ging ik snoepen. Niet handig. maar vanavond maar weer eens sporten. Twijfel tussen lopen of mtben..
pi_109348195
:) Kijk! Kunnen anderen straks mooi commentaar geven, en ga ik lekker achterover leunen! :7
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:41 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja ik heb al zoveel "brodigs"... en ik kom niet thuis tot 10 uur! Misschien haal ik bij de AH to go nog een yoghurt smoothie ofzo, eens kijken... zit nu aan 1800 kcals met als D bier en 2 bitterballen :').
:o ... :) ... :D ... *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:34 schreef Siral het volgende:

[..]

Dan spoor ik jou aan om vanavond na je S een lekkere dikke plak waldkorn met laag Philadelphia kruiden en paar plakjes Schwarzwalder schinken of zo te nemen! :Y

Nee maar serieus, moet je gewoon eens proeven! :9~
:') net een uur geleden gehad, nu al weer zin in aan!
pi_109348196
Dom ding ben ik ook soms :')
pi_109348216
haha viz, jaja langzaam maar zeker komt het wel goed :P
pi_109348222
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:48 schreef Perruche het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D. Het verschil van x duizend euro viel niet op? :P
pi_109348242
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:48 schreef Perruche het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, nou als je het per ongeluk deed dan was t vast niet extreem duur. Heb wel eens naar het verschil gekeken naar 'normaal' en business class naar New York.. Maar voor dat verschil kon ik bijna 2x economy..
pi_109348244
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:49 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

:D. Het verschil van x duizend euro viel niet op? :P
Ik dacht wel van he dat is duurder dan gewoon maar het scheelt niet zo super veel gelukkig.
pi_109348263
Tien minuten geleden: Ik ga scrambled egg maken! :9
Tijdens het bakken: Dit gaat zo omnomnom worden *;

Nu, tijdens het eten: :X

Het leek zo lekker, maar op de een of andere manier krijg ik het niet af. Ik ben echt een beetje teleurgesteld :')
pi_109348297
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:48 schreef V1z0R het volgende:
:) Kijk! Kunnen anderen straks mooi commentaar geven, en ga ik lekker achterover leunen! :7

[..]

:o ... :) ... :D ... *O*

[..]

Dan spoor ik jou aan om vanavond na je S een lekkere dikke plak waldkorn met laag Philadelphia kruiden en paar plakjes Schwarzwalder schinken of zo te nemen! :Y

Nee maar serieus, moet je gewoon eens proeven! :9~
:') net een uur geleden gehad, nu al weer zin in aan!
DAT IS OOK LEKKER HAHA! Ik eet dat regelmatig bij de lunch: boterham met philadelphia, kipfilet of ham dus, komkommer, peper en knoflookpoeder. ONNOM. En op waldkorn is het nog lekkerder ik geloof het heus :D
pi_109348336
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:11 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Herkenbaar. Als ik thuis werk kan ik verse dingen maken, zoals salades en soep etc. Ik ben niet zo'n van tevoren plannert :')
pi_109348355
Nieuwe capri tights van Nike is binnen, damn dat ding heeft een nice fit 8-)

Ik heb alleen altijd het idee dat iedereen naar je kruis staart als je zoiets aan hebt, ben ik de enige? :')
pi_109348526
Zonder foto kunnen wij weinig.
pi_109348581
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:44 schreef Novem het volgende:

[..]

Sojamelk heb ik nooit gehad! Ik ga ze allemaal maar eens proberen :)

@Nallie, leuk!! Maak je dan ook echt opdrachten enzo? Of gebruik je het alleen als naslagwerk?
Ben net klaar met een opleiding naast mijn werk en werd helemaal gek van al het huiswerk :P

Ik ga er eens naar kijken bij de LOI.
Sojamelk vind ik de lekkerste melkvervanger! Maar ik wissel het af met rijstemelk omdat ik niet elke dag soja moet hebben, want dat vind mn buik niet zo leuk :)

En ja je maakt opdrachtjes na elk hoofdstuk en dan na een paar hoofdstukken een soort van toets. En aan het eind een examen!
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 13:59:26 #142
70532 loveli
N
pi_109348640
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:50 schreef Cocotrimonium het volgende:

Het leek zo lekker, maar op de een of andere manier krijg ik het niet af. Ik ben echt een beetje teleurgesteld :')
Je hebt mij geinspireerd om ook iets met ei te gaan bakken. Dus tx.
crap in = crap out
pi_109348657
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:52 schreef Siral het volgende:

Ik heb alleen altijd het idee dat iedereen naar je kruis staart als je zoiets aan hebt, ben ik de enige? :')
Cameltoe?
pi_109348740
Aw Cococakes :* Neem je toch nog lekker wat anders? Bak yoghurt met fruit ofzo :)
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:51 schreef Siral het volgende:

[..]

DAT IS OOK LEKKER HAHA! Ik eet dat regelmatig bij de lunch: boterham met philadelphia, kipfilet of ham dus, komkommer, peper en knoflookpoeder. ONNOM. En op waldkorn is het nog lekkerder ik geloof het heus :D
Kijk!

* V1z0R neemt dat aan als een "Ja is lekker! Ga ik doen! Bedankt voor de tip, V1z!"
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:03:56 #145
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109348794
Moet ook een korte hardloopbroek met plaats voor mp3 en zakjes met rits.

VAnmorgen dus in capri gerend, moest eerst de wintervacht eraf epileren :')

Zit nu in het zonnetje in de tuin 0+
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_109348814
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:02 schreef V1z0R het volgende:
Aw Cococakes :* Neem je toch nog lekker wat anders? Bak yoghurt met fruit ofzo :)
Probleem is dat ik niet zo veel in huis heb atm. Dus dan moet ik me aankleden en naar de supermarkt huppelen. En dan betekent dat ik me moet douchen en fatsoenlijk aan moet kleden :+

Maar, no worries. Ik heb nog brood in huis. En aardappeltjes. En wat andere dingetjes waar ik wel een lunch mee in elkaar kan flansen. Die drie hapjes ei gaan 't 'm niet doen in ieder geval :P
pi_109348874
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:03 schreef uniekhoorn het volgende:
VAnmorgen dus in capri gerend, moest eerst de wintervacht eraf epileren :')
:D _O-

Morgen heb ik die echo he? Morgenvroeg ga ik 'daar beneden' de boel eens netjes op orde brengen. Heb het bewust uitgesteld zodat ik het voor de echo mooi in orde kon maken :')
pi_109348911
Coco :D zie je er tegenop morgen?

Ik ga dit weekend evy les 1 en 2 doen! Misschien begin ik zelfs vrijdag al. Whoei!
pi_109348928
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:07 schreef Perruche het volgende:

Ik ga dit weekend evy les 1 en 2 doen! Misschien begin ik zelfs vrijdag al. Whoei!
Good busy!
Ja doei.
pi_109348958
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Good busy!
Ja toch! Jij ook volgens mij. Wij allemaal gewoon!

O+
pi_109348984
True that! B-)
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:04 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Probleem is dat ik niet zo veel in huis heb atm. Dus dan moet ik me aankleden en naar de supermarkt huppelen. En dan betekent dat ik me moet douchen en fatsoenlijk aan moet kleden :+

Maar, no worries. Ik heb nog brood in huis. En aardappeltjes. En wat andere dingetjes waar ik wel een lunch mee in elkaar kan flansen. Die drie hapjes ei gaan 't 'm niet doen in ieder geval :P
:') Met die 45min. douchen van jou gaat dat te lang duren inderdaad! :P
^O^

:? bij een echo gaat je broek toch niet uit?!
pi_109349000
:Y Sporten gaat écht heerlijk op 't moment O+

Oh, en m'n scriptie ook! _O_ heb awesome bronnen gevonden en zit nu een beetje op m'n gemak m'n introductie aan te passen / te FOK!ken en het gaat allemaal gestaag de goede kant op! Hoop dat ik 'm tegen een uurtje of 4 'af' heb :Y
Ja doei.
pi_109349003
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:07 schreef Perruche het volgende:

Nog niet :+ Ben ook eigenlijk gewoon totaal niet stressig of zenuwachtig. Nog niet :P Denk dat ik daar wel morgenvroeg op weg naar 't zhuis last van krijg. Niet voor de echo zelf overigens, inwendige echo heb ik al eens gehad. Ik moest giechelen als een puber toen ik zag dat ze het echo-ding een condoom om doen :')

Evy! Misschien dat ik daar ook weer eens mee moet beginnen nu het lekkerder weer wordt :)
Hopelijk kan ik volgende week weer naar de fitness. Ik begin een fatty fatso te worden :D :+
pi_109349059
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:59 schreef Nallie het volgende:

[..]

Cameltoe?
Pcies daar ben ik altijd bang voor!! :'( :D
pi_109349060
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:58 schreef Nallie het volgende:

[..]

Sojamelk vind ik de lekkerste melkvervanger! Maar ik wissel het af met rijstemelk omdat ik niet elke dag soja moet hebben, want dat vind mn buik niet zo leuk :)

En ja je maakt opdrachtjes na elk hoofdstuk en dan na een paar hoofdstukken een soort van toets. En aan het eind een examen!
Hmm ok interessant. Alleen kan je niet zoveel met dat diploma lijkt het? Ze hebben het er over dat gewichtsconsulent wel erkend is, maar dat is dan wat minder interessant. Dietist is geen beschermd beroep geloof ik..
pi_109349066
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:09 schreef V1z0R het volgende:
True that! B-)

[..]

:') Met die 45min. douchen van jou gaat dat te lang duren inderdaad! :P
^O^

:? bij een echo gaat je broek toch niet uit?!
Bij inwendige echo's wel.

Oh damn :D Nu was ik me voor aan het stellen dat dat bij iedere echo gebeurt :') Dat je binnenkomt, "doe uw broek en slipje maar uit mevrouw". En dan ga je liggen en het enige dat ze doen is met zo'n ding over je buik wrijven. Lig je daar met je onderkant fully exposed :D :')
pi_109349077
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:50 schreef Cocotrimonium het volgende:

Mijn vriend heeft 3 Michelinsterren scrambled eggs maken O+
Het draait vooral om geduld (vuur continue laag) en de eieren van het vuur afhalen als ze nog niet gaar zijn!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_109349122
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:11 schreef Novem het volgende:

Hmm ok interessant. Alleen kan je niet zoveel met dat diploma lijkt het? Ze hebben het er over dat gewichtsconsulent wel erkend is, maar dat is dan wat minder interessant. Dietist is geen beschermd beroep geloof ik..
Zeker wel!! :o Dietist is wèl een beschermd beroep.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_109349125
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn vriend heeft 3 Michelinsterren scrambled eggs maken O+
Het draait vooral om geduld (vuur continue laag) en de eieren van het vuur afhalen als ze nog niet gaar zijn!
Kijk aan. Ik heb het vuur zo hoog mogelijk gezet en als een bezetene door die eieren staan roeren tot ze gaar waren :+
pi_109349153
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:13 schreef Cocotrimonium het volgende:

Kijk aan. Ik heb het vuur zo hoog mogelijk gezet en als een bezetene door die eieren staan roeren tot ze gaar waren :+
Die van hem zijn zo romig en zooo lekker O+ O+ Daarmee heeft hij me ook versierd :') Engelse ontbijtjes _O-

(en romig van alleen het ei hè! er gaat geen melk, niks door)
pi_109349208
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:26 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ik doe een cursus voedingsleer van de LOI naast m'n werk. Is goed te doen en leuk!
Krijg je dan een erkend diploma als dietiste?
pi_109349215
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:11 schreef Novem het volgende:

[..]

Nee ik geloof dat Sonja Bakker deze ook heeft :') Al zijn alle opleidingen wel geaccrediteerd.
Maar ik doe het gewoon omdat ik het leuk en interessant vind.
pi_109349222
Wat een weertje!! Zit je hier weer binnen :+

Tot nu toe vier boterhammen gegeten, waldkornachtig. 2x pindakaas, 2x kipfilet. Twee mandarijntjes een klein paaskoekje en een klein bolletje ijs (seizoen moest geopend worden O-) )
pi_109349236
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:15 schreef Siral het volgende:

De beroepsuitoefening van een dietist is niet beschermd (iedereen mag dieetadvies geven), maar de titel dietist is wel beschermd.
pi_109349244
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zeker wel!! :o Dietist is wèl een beschermd beroep.
Oh ik lees dat de titel beschermd is maar dat de wet BIG de beroepsuitoefening niet meer beschermd, is dat iets anders dan? Betekent toch dat iedereen het beroep kan uitoefenen, maar dat je jezelf dan voedingsadviseur noemt ofzo?

Edit: oh dat zeg je net haha

Je kan jezelf dus alleen dietist noemen als je HBO voeding oid hebt gedaan
pi_109349253
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:15 schreef Siral het volgende:

[..]

Nee dan moet je voeding en diëtiek doen geloof ik
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:16:34 #167
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109349255
Slankies in de flow!

Aw Coco :D Dat zou ik ook doen :') maar ik ben dan ook van nature schaamtegevoelig aangelegd :+

Je monster komt er nog aan btw! Gisteravond was ik niet lekker en lag ik om 21:00 in bed :') :D

Ben nu glasvrij btw! de vloer niet.

Zit in het park naast werk, in het zonnetje, tussen de eendjes en de rondrennende kleuters :D
pi_109349274
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:16 schreef Novem het volgende:

Oh ik lees dat de titel beschermd is maar dat de wet BIG de beroepsuitoefening niet meer beschermd, is dat iets anders dan? Betekent toch dat iedereen het beroep kan uitoefenen, maar dat je jezelf dan voedingsadviseur noemt ofzo?
Ja, of voedingsconsulente. Zoiets, maar je mag jezelf zonder diploma geen dietiste noemen.
pi_109349325
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:16 schreef Nallie het volgende:

[..]

Nee dan moet je voeding en diëtiek doen geloof ik
Ja precies... dat wilde ik graag alleen word niet meer deeltijd aangeboden.. baal ik wel van!
pi_109349404
Oeh. Vriend mag maandag zijn scriptie verdedigen/presenteren 8-) Spannend! Wel jammer dat tijdens een familie weekje weg is, maar dat maakt niet uit O+

Nu ff h&m-en, zoek wat leuks voor de familie foto *)

Lijstje:
O: Mag. yoghurt met muesli
T: niks, was druk in de winkel :D
L: 3 sonneboterhammen met kaas
T: manderijn of appel.. Maar die appel was gisteren echt vies... En deze is van dezelfde 'partij'... :')
D: Burrito's met extra bonen.
T: Don't know...
~ Bonito La Risa ~
pi_109349437
Sonneboterhammen?
pi_109349542
Oh ja lijstje *O*

O: appel, kiwi, muesli, yoghurt
T: koffie verkeerd, 2 abrikozen, 3 pruimen en wat kokos
L: roggebrood pindakaas, hard meergranenbroodje geitenkaas
T: half bakje cherrytomaatjes, bioreepje
D: zelfgemaakte pizza met gegrilde aubergine/courgette
T: popcorn in de bios misschien
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:23:40 #173
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109349544
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:20 schreef Perruche het volgende:
Sonneboterhammen?
Boterhammen geinspireerd door Ramstein, weetjewel!
pi_109349553
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:23 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Mijn garp, wat doe je ;(
Ja doei.
pi_109349583
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:23 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

:9 lekker dan.
pi_109349662
Haha Sorry. Sonnebrood moest het zijn, heel lekker donker brood met zonnebloem pitten, en gewone pitten *)
~ Bonito La Risa ~
pi_109349839
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:33 schreef motorbloempje het volgende:
O: 2 plakken roggebrood met pindakaas
T: 2 gekookte eitjes
L: Griekse yoghurt met walnoten restje kikkererwtencurry met wat creme fraiche
T: geroosterde boterham met hummus
S: Jillian
S: spinningles
D: burritos (gemaakt van volkorenwraps, uiteraard, met vooral veel groente en wat gehakt)
T: volkoren blauwebessenmuffin

En begin nu aan de eitjes :9
Ja doei.
pi_109349861
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:23 schreef Nallie het volgende:
Oh ja lijstje *O*

O: appel, kiwi, muesli, yoghurt
T: koffie verkeerd, 2 abrikozen, 3 pruimen en wat kokos
L: roggebrood pindakaas, hard meergranenbroodje geitenkaas
T: half bakje cherrytomaatjes, bioreepje
D: zelfgemaakte pizza met gegrilde aubergine/courgette
T: popcorn in de bios misschien
Lastig in te schatten, maar m'n pief-paf-poef-inschatter-de-patter zegt dat er wel iets meer eiwitten bij mogen. :@
pi_109349891
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:59 schreef loveli het volgende:
Als ze rond hemelvaart voor 50 cent per pond gaan koop ik paaseitjes. Heb er nu niet eens zin in.
ik heb nog steeds een voorraad Lindt chocola :9

én een van mijn lief z'n vrienden die in Aken woont komt eind van de maand langs. Dus ik heb wel goede hoop dat mijn voorraad nog aangevuld gaat worden B-)
pi_109349903
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:06 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

:D _O-

Morgen heb ik die echo he? Morgenvroeg ga ik 'daar beneden' de boel eens netjes op orde brengen. Heb het bewust uitgesteld zodat ik het voor de echo mooi in orde kon maken :')

mwhaha dat deed ik dus ook toen ik voor mijn uitstrijkje moest :@
pi_109349959
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:32 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Lastig in te schatten, maar m'n pief-paf-poef-inschatter-de-patter zegt dat er wel iets meer eiwitten bij mogen. :@
Ja ik weet t, maar gister had ik veul eiwitten en morgen ook :) Anders neem ik nog wat nootjes, kan er wel bij. Is dat goed?
pi_109349976
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:35 schreef Siral het volgende:
Ik zat te denken aan de hbo opleding voeding en dietiek :) Maar die word nergens meer deeltijd aangeboden.. ;(
die heeft mijn lief voor 1 maand gedaan is toen overgestapt naar wat anders. Alles valt en staat met het voedingscentrum op die opleiding....en vrienden van unilever /kortdoordebocht.
pi_109350046
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:35 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ja ik weet t, maar gister had ik veul eiwitten en morgen ook :) Anders neem ik nog wat nootjes, kan er wel bij. Is dat goed?
Nou... Tja... Goede vetten had je al en zulks... Hmmm.... Nou vooruit dan maar :{

:P

Doe anders paar plakjes salami op je pizza of zo! :9
pi_109350075
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:35 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

die heeft mijn lief voor 1 maand gedaan is toen overgestapt naar wat anders. Alles valt en staat met het voedingscentrum op die opleiding....en vrienden van unilever /kortdoordebocht.
Oh }:| ..

o: 2 boterhammen met boter kaas en jam
t: 1 stuk fruit
l: 3 boterhammen met boter kaas, jam en vlees, 1 glas melk
t: 1 a 2 plakjes peperkoek met boter
d: 200 gram aardappelen, 125 gram vlees, 250 gram groente,
1 lepel jus of saus, 1 schaaltje yoghurt
t: 1 plakje peperkoek met boter, 1 stuk fruit

dat lijtjes verhaal dus wat iedereen kan leren :')

Wat doet hij/zij nu? :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Siral op 21-03-2012 14:43:39 ]
pi_109350080
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:37 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Nou... Tja... Goede vetten had je al en zulks... Hmmm.... Nou vooruit dan maar :{

Ja uh ik kan ook een ei koken als je daar blij van wordt, of wat kaas op de pizza doen :P
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:39:23 #186
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109350134
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:37 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Streng heur, Viz! :+ Nee is goed voor de verbale schop onder onze bips w/

Ik heb tot nu toe:

O: amaranthcruesli met melk
T: glas groene smoothie
L: twee sneetjes pindakaas en een rijstwafel pindakaas
T: glas groene smoothie
T: gemengde ongezoute noten :9
D: weet ik nog steeds niet :+

[ Bericht 6% gewijzigd door MariaEtcetera op 21-03-2012 15:48:42 ]
pi_109350184
Tjee, wat gaan jullie hard! Even compenseren voor vanmorgen ofzo? :D

Excuses voor mijn te blije smiley, maar het is zulk mooi weer. O+
Everything has changed
pi_109350227
SPOILER
pi_109350475
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:35 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Dat verhaal heb ik ook eerder gehoord, bij de cursus van het LOI wordt ook nogal uitgegaan van de schijf van vijf zag ik net. Alle overige informatie in die cursus lijkt me dan weer wel handig.
pi_109350557
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:48 schreef Novem het volgende:

[..]

Dat verhaal heb ik ook eerder gehoord, bij de cursus van het LOI wordt ook nogal uitgegaan van de schijf van vijf zag ik net. Alle overige informatie in die cursus lijkt me dan weer wel handig.
Klopt, maar is maar een klein deel inderdaad. En ze nemen dat als basis. Verder leer je gewoon veel over wat voeding doet in je lichaam en alle voedingsstoffen/vitamines/mineralen etc in het eerste deel. Ben net met deel twee begonnen; daar gaat het over dieten voor speciale behoeftes, zoals bij zwangerschap enzo.
pi_109350618
zeg ladies, ik heb net level 1 van de 30 day shred gedaan, ik dacht dat ik een goeie conditie had maar blijkbaar kan er nog wel aan gesleuteld worden :D Was dat bij jullie ook of ben ik de enige ?

(heb t wel volgehouden trouwens, was lekker! maar ga zo lekker hardlopen, iets wat ik tenminste wel lekker kan :') )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_109350716
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:38 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ja uh ik kan ook een ei koken als je daar blij van wordt, of wat kaas op de pizza doen :P
Zie m'n edit! :D

Hoeft het echt niet voor mij te doen hoor! Gewoon doen wat je zelf het beste lijkt. :)

Zag 'm laatst voorbij komen bij Dieet, Baz Luhrmann - Everybody's free (to wear sunscreen)
Zit wel een goed stukje in, "Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it"
pi_109350865
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:54 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Zie m'n edit! :D

Hoeft het echt niet voor mij te doen hoor! Gewoon doen wat je zelf het beste lijkt. :)

Zag 'm laatst voorbij komen bij Dieet, Baz Luhrmann - Everybody's free (to wear sunscreen)
Zit wel een goed stukje in, "Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it"
Eens :Y maar het klopt wel hoor. Had het zelf ook gesignaleerd. Morgen weer eitjes en zuks, want had er gister ook al twee op. Ik hoor het altijd graag!
pi_109351399
Ik denk dat ik iets met gerookte zalm ga eten vandaag :9
pi_109352476
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:33 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ik heb nog steeds een voorraad Lindt chocola :9

én een van mijn lief z'n vrienden die in Aken woont komt eind van de maand langs. Dus ik heb wel goede hoop dat mijn voorraad nog aangevuld gaat worden B-)
In Bremen zit ook een Lindt outlet... :9
pi_109352507
quote:
2s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:41 schreef _aurum_ het volgende:
SPOILER
dat deed ik ook toen m'n mirena geplaatst werd. Ideaal.
  woensdag 21 maart 2012 @ 15:50:27 #197
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_109352712
Doet me altijd weer denken aan een leuk stukje uit de NRC:

http://www.nrc.nl/ik/2007/06/06/glitter/

pi_109352730
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:45 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

dat deed ik ook toen m'n mirena geplaatst werd. Ideaal.
Ik ook :)

SPOILER
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 21 maart 2012 @ 15:51:14 #199
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_109352751
Oh? Why?
pi_109352765
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:50 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ik ook :)

SPOILER
:o

SPOILER
pi_109352788
Oh en ik ben een blij ei *O*
Medewerker met wat ontsierende jeugdgevalletjes en face geholpen en hij was er nog blij mee ook.

En dat terwijl ik bang was dat hij boos zou zijn toen ik het aankaartte.
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 15:52:56 #202
70532 loveli
N
pi_109352808
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:44 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

In Bremen zit ook een Lindt outlet... :9
Had ik dat eerder geweten...
crap in = crap out
pi_109352866
quote:
17s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:52 schreef Ml-etje het volgende:
Oh en ik ben een blij ei *O*
Medewerker met wat ontsierende jeugdgevalletjes en face geholpen en hij was er nog blij mee ook.

En dat terwijl ik bang was dat hij boos zou zijn toen ik het aankaartte.
O+

Ik begrijp er weer niks van :D
pi_109352907
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:54 schreef V1z0R het volgende:

[..]

O+

Ik begrijp er weer niks van :D
medewerker had ontstekende jeugdpuisten, en ze heeft geholpen daarmee, middeltje gegeven ofzo. Tenminste, na 3x lezen haalde ik dat eruit..
pi_109352915
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:51 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

:o

SPOILER
:o haha. Bij mij bevalt ie uitermate goed O+
~ Bonito La Risa ~
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 15:55:50 #206
70532 loveli
N
pi_109352933
puistjes
crap in = crap out
pi_109352942
_O- nee joh!

Bijwerking: "vochtophopingen" dus ik hoop dat de verminderen.
SPOILER
  woensdag 21 maart 2012 @ 15:56:28 #208
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_109352959
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:52 schreef Siral het volgende:

Daar zijn die broeken voor gemaakt. Om te kijken dus.
pi_109352977
Inderdaad ik wilde cryptisch zijn :') ivm zoekbaarheid enzo :+
pi_109353002
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Doet me altijd weer denken aan een leuk stukje uit de NRC:

http://www.nrc.nl/ik/2007/06/06/glitter/

_O- _O-
pi_109353074
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:56 schreef Ml-etje het volgende:
_O- nee joh!

Bijwerking: "vochtophopingen" dus ik hoop dat de verminderen.
SPOILER
ik hoop dat dat ding bij jou wel goed gaat werken. Bij DaD ging het geloof ik niet goed.
pi_109353110
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:55 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

medewerker had ontstekende jeugdpuisten, en ze heeft geholpen daarmee, middeltje gegeven ofzo. Tenminste, na 3x lezen haalde ik dat eruit..
Zoiets dacht ik ook, tot de laatste zin...

Waarom zou iemand niet blij zijn als je hem van puisten kan afhelpen :?
pi_109353119
Thanks XM nu mag ik uitleggen waarom ik lach :D
pi_109353179
bij mij zijn er 4 stukken van die dadelbrownies mijn mond in gevallen O-)
pi_109353187
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:00 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Zoiets dacht ik ook, tot de laatste zin...

Waarom zou iemand niet blij zijn als je hem van puisten kan afhelpen :?
Omdat diegene wellicht niet blij is erop aangesproken te worden?

En ik kan hem niet helpen hé alleen sturen. Ben geen dokter tenslotte :D
pi_109353192
Werd net gebeld door bedrijf van de carrieredag, 2 maanden voor het eind van mn studie willen ze graag een afspraak maken. Nice! Bedrijf #3 voor gesprek. Gaat lekker!
Even ontopic: heb zin in slecht voer.. maar das niet zo verstandig natuurlijk.. moeilijk zo rond 4 uur.
pi_109353222
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:01 schreef _aurum_ het volgende:
bij mij zijn er 4 stukken van die dadelbrownies mijn mond in gevallen O-)
:9
  woensdag 21 maart 2012 @ 16:07:38 #218
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_109353399
Ik ben een beetje aan het afkicken van slank maar zo af en toe nog een lijstje moet wel kunnen.

O: 200 gram magere kwark, 3 lepels havermout.
L: kom tomatensoep. Geroosterde kip met wat 'salade' en 2 schelletjes ananas.
T: Klein stukje zelfgemaakte appelcake.
T: 200 gram magere kwark, peer, kiwi, klein beetje muesli
T: 800 gram rauwe groenten (komkommer, selderij, paprika, wortel, bloemkool)
S: kracht of eens die Gillian proberen.
D: groot bord salade met wat bolognaise saus (indien honger met pasta)
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_109353461
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:02 schreef Nallie het volgende:

[..]

:9
ja, ik voel me niet schuldig omdat ze goed voor me zijn :P
pi_109353523
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:02 schreef the85mc het volgende:
Werd net gebeld door bedrijf van de carrieredag, 2 maanden voor het eind van mn studie willen ze graag een afspraak maken. Nice! Bedrijf #3 voor gesprek. Gaat lekker!
Even ontopic: heb zin in slecht voer.. maar das niet zo verstandig natuurlijk.. moeilijk zo rond 4 uur.
Mooi! :Y Zijn het ook bedrijven waar je voor zou willen werken?
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 16:13:04 #221
70532 loveli
N
pi_109353628
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:02 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Welke tip heb je gegeven? De behind hebben van een 18-jarige is niet echt een probleem, maar dat m'n huid er dezelfde leeftijd op nahoudt maakt me minder vrolijk.
crap in = crap out
pi_109353681
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:10 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Mooi! :Y Zijn het ook bedrijven waar je voor zou willen werken?
Ja, allemaal interessant. Ik zoek sowieso geen contact met bedrijven waar ik niet voor zou willen werken. Zonde van mn tijd. Misschien dat ik dat wel ga doen als ik echt geen baan kan vinden. Maar eerst focus ik op bedrijven die ik leuk vind.
De meesten zijn toch wel de engineering kant op. Vind ik erg interessant, al vind ik de economische kant van techniek ook leuk.
pi_109353878
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:59 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ik hoop dat dat ding bij jou wel goed gaat werken. Bij DaD ging het geloof ik niet goed.
Bij mij gaat op dat gebied niks goed, dus of je mij nou als referentie moet gebruiken... :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_109353922
Ja doei.
pi_109354032
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:07 schreef Sjaapje het volgende:
Ik ben een beetje aan het afkicken van slank maar zo af en toe nog een lijstje moet wel kunnen.

O: 200 gram magere kwark, 3 lepels havermout.
L: kom tomatensoep. Geroosterde kip met wat 'salade' en 2 schelletjes ananas.
T: Klein stukje zelfgemaakte appelcake.
T: 200 gram magere kwark, peer, kiwi, klein beetje muesli
T: 800 gram rauwe groenten (komkommer, selderij, paprika, wortel, bloemkool)
S: kracht of eens die Gillian proberen.
D: groot bord salade met wat bolognaise saus (indien honger met pasta)
Was dat geen beton? :D
pi_109354061
quote:
wat een eikel die vent zeg :')

om het niet over t voor de hand liggende te hebben :P
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_109354108
quote:
Die zag ik vanochtend ook ja... Jesus H. Christ. :')
Maar waarom je met iemand trouwt als je d'r blijkbaar zo dom vindt (en dat op Youtube wilt etaleren) is ook beyond me. De enige hoop is dat het hele filmpje in scène is gezet.
Everything has changed
pi_109354433
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:13 schreef loveli het volgende:

[..]

Welke tip heb je gegeven? De behind hebben van een 18-jarige is niet echt een probleem, maar dat m'n huid er dezelfde leeftijd op nahoudt maakt me minder vrolijk.
Hij is 3 jaar ouder dan dat en ik had altijd veel baat bij eryacne op die leeftijd (nog steeds wel) en goed schoonmaken met 1 zo'n lijn (in mijn geval dermalogica of shiseido).
pi_109354444
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:35 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hij is 3 jaar ouder en ik had altijd veel baat bij eryacne op die leeftijd
MI-etje doet aan tijdreizen O+
pi_109354449
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:19 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Bij mij gaat op dat gebied niks goed, dus of je mij nou als referentie moet gebruiken... :+.
Ben jij die gynefix kwijtgeraakt dan?
pi_109354468
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:35 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

MI-etje doet aan tijdreizen O+
_O- Hoi Coco!

Goe hé!
pi_109354584
quote:
11s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:36 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ben jij die gynefix kwijtgeraakt dan?
Nee, de T-safe besloot dat 'ie liever in m'n baarmoederhals klem zat. Van de Gynefix ben ik een half jaar aan een stuk ongesteld geweest. Toen ging m'n relatie uit en heb ik 'm laten verwijderen.
pi_109354665
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:41 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Nee, de T-safe besloot dat 'ie liever in m'n baarmoederhals klem zat. Van de Gynefix ben ik een half jaar aan een stuk ongesteld geweest. Toen ging m'n relatie uit en heb ik 'm laten verwijderen.
Oh getver zeg, jij hebt echt pech gehad dan ja!

Ik heb het "geluk" dat ik van hormoon over ga naar niet hormoon waardoor ik dat half jaar pret wellicht ontloop.
pi_109354747
Nice, Mc! ^O^
Ik wordt al de hele week doodgespammed met mailtjes van de carrierebeurs en technisch weekblad en zulks :')
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:02 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ligt toch ook aan de manier hoe je het zegt?!
"Goh, wat een puisten heb jij in je vretert zeg, moeje nodig wat an doen kerol!" of
"Heej, heb zelf eerder ook boel last gehad, dit en dit heeft me geholpen"...
pi_109354928
DaD. Wat een gedoe heb jij gehad zeg.

Ik kon slecht tegen de Pil. (vaak overgeven, misselijk, vergeten etc..)
Toen heb ik een jaar geleden de Mirena laten plaatsen _O_ Nooit meer misselijk, nooit meer ongesteld geworden! Ik had tijdens de ingreep wel wat pijn, maar 's middags al minder en 2 dagen later niks aan de hand *)
~ Bonito La Risa ~
pi_109355022
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:43 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Oh getver zeg, jij hebt echt pech gehad dan ja!

Ik heb het "geluk" dat ik van hormoon over ga naar niet hormoon waardoor ik dat half jaar pret wellicht ontloop.
Dan heb je die "pret" dus wel elke maand. :P Maar ik ben er nog steeds heel blij mee. O+
Everything has changed
pi_109355034
Ow, even een vraagje, deze 'look' voor een familie foto? Dillema: Zus heeft dit jurkje in een kort blousje variant, zelfde kleur, het leek haar leuk om hetzelfde dan ook aan te doen, zij doet zwart shirt eronder, en ik een blazer erboven. De rest is verschillend (broek, schoenen, lichaam etc :7 )

http://www.hm.com/nl/s/02URZE

Lukt me niet om m in 1x te laten zien, dus ff klikken :+
~ Bonito La Risa ~
  woensdag 21 maart 2012 @ 16:59:22 #238
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_109355151
ah, val ik in de anticonceptiediscussie? buiten het stressmoment eerder deze week ben ik sinds ik ontpild ben heel tevreden over simpelweg condooms gebruiken. geen hormonen meer voor, aan of in mijn jodelekokus.
Kwak
pi_109355170
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:59 schreef kwakz0r het volgende:
ah, val ik in de anticonceptiediscussie? buiten het stressmoment eerder deze week ben ik sinds ik ontpild ben heel tevreden over simpelweg condooms gebruiken. geen hormonen meer voor, aan of in mijn jodelekokus.
Condooms only ja?

Ik ben een paar maanden geleden gestopt met de pil vanwege depressie klachten die ik eigenlijk al jaaaaaren heb (zit al vanaf mijn 14e aan een enorm zware pil). En wonder boven wonder voel ik me echt al beter na een maand of 3... Geen idee of het ook echt door het stoppen van de pil is of omdat de zon weer schijnt buiten ;) Maar ik lijk me beter te voelen! :)

Nu ben ik alleen anticonceptie loos.. :')
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:01:35 #240
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_109355218
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:00 schreef Siral het volgende:

[..]

Condooms only ja?

Ik ben een paar maanden geleden gestopt met de pil vanwege depressie klachten die ik eigenlijk al jaaaaaren heb (zit al vanaf mijn 14e aan een enorm zware pil). En wonder boven wonder voel ik me echt al beter na een maand of 3... Nu ben ik alleen anticonceptie loos.. :')
jup. vriendje vindt t geen probleem, en aangezien ik nu ook van andere condoomloosvrijen klachten (zoals de nodige narige gisten en andere zuurgraadgerelateerde problemen) af ben, ben ik er alleen maar blij mee.

ik ben knetterdepressief geweest toen ik de pil slikte. bij de yaz 24+4 had ik dat overigens niet.
Kwak
pi_109355239
For some reason vind ik condooms ook niet zo tof meer. :').
pi_109355264
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:01 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

jup. vriendje vindt t geen probleem, en aangezien ik nu ook van andere condoomloosvrijen klachten (zoals de nodige narige gisten en andere zuurgraadgerelateerde problemen) af ben, ben ik er alleen maar blij mee.
Hmm, ik vrij nog liever met de pil/zonder condoom, dan met condoom/zonder pil. Is dat raar? :')
Ben een schijterd wat dat uberhaupt betreft, zolang ik geen vaste relatie heb is dubbelop een pre hoor hahaha.
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:03:22 #243
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_109355290
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
For some reason vind ik condooms ook niet zo tof meer. :').
:@ nou ik scheet m dus ook even deze week....
SPOILER
Kwak
pi_109355308
Getrouwd en condoom + pil. ^O^ het zekere voor het onzekere!
Ja doei.
pi_109355322
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:00 schreef Siral het volgende:

[..]

Condooms only ja?

Ik ben een paar maanden geleden gestopt met de pil vanwege depressie klachten die ik eigenlijk al jaaaaaren heb (zit al vanaf mijn 14e aan een enorm zware pil). En wonder boven wonder voel ik me echt al beter na een maand of 3... Geen idee of het ook echt door het stoppen van de pil is of omdat de zon weer schijnt buiten ;) Maar ik lijk me beter te voelen! :)

Nu ben ik alleen anticonceptie loos.. :')
Had ik ook (vanaf m'n 15e een zware pil), en ik merk zo'n verschil nu ik van de hormonen af ben. De "bijwerkingen" van heviger ongesteld zijn en het niet kunnen timen neem ik dan graag voor lief.
Everything has changed
pi_109355327
Ik vind condooms ondingen. Echt geen bal (of zak) aan. :+

@ Mo: echt waar? :o
pi_109355330
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:46 schreef V1z0R het volgende:
Nice, Mc! ^O^
Ik wordt al de hele week doodgespammed met mailtjes van de carrierebeurs en technisch weekblad en zulks :')

[..]

Ligt toch ook aan de manier hoe je het zegt?!
"Goh, wat een puisten heb jij in je vretert zeg, moeje nodig wat an doen kerol!" of
"Heej, heb zelf eerder ook boel last gehad, dit en dit heeft me geholpen"...
Klopt hoor, maar als je niet veel zelfvertrouwen hebt dan komt ook het laatste hard aan en ik ben nu eenmaal niet het moederlijke type ;)
pi_109355352
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:04 schreef motorbloempje het volgende:
Ja zo keek ik er ook tegenaan, maar toen ik een serieuze relatie had die condoom weggelaten. En dat is jaaaaren goed gegaan. Achteraf denk ik, omg whut, why! You fool, haha. Maargoed. Niks gebeurd.
pi_109355369
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:04 schreef conleche het volgende:
Ja, we willen geen énkel risico lopen :) en dit is toch wel redelijk veilig me dunkt.
Ja doei.
pi_109355394
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:04 schreef Mini. het volgende:

[..]

Had ik ook (vanaf m'n 15e een zware pil), en ik merk zo'n verschil nu ik van de hormonen af ben. De "bijwerkingen" van heviger ongesteld zijn en het niet kunnen timen neem ik dan graag voor lief.
Ik ben alleen nog steeds niet ongesteld geworden sinds het stoppen...

But I like how i´m feeling lately. Paar maanden terug zat ik nog bij de huisarts vanwege enorme depressie klachten en geen zin meer in het leven hebben, en nu sta ik er zo anders tegenover :) Voel me echt beter, en eten gaat dus ook beter.
pi_109355404
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:04 schreef conleche het volgende:
Ik vind condooms ondingen. Echt geen bal (of zak) aan. :+

Dat ja :)

En hormonen worden hem ook niet meer omdat ik hoop dat mijn benen blijer worden van geen hormonen.
En als dat niet werkt dan kan ik altijd weer terug of ergens anders heen.
pi_109355429
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:05 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, we willen geen énkel risico lopen :) en dit is toch wel redelijk veilig me dunkt.
:o moet er werkelijk niet aan denken :@
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 17:07:57 #253
70532 loveli
N
pi_109355431
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:05 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, we willen geen énkel risico lopen :)
Spiraaltje, klem op je eileiders, knipje bij Mr Mo, pil, zaaddodende pasta, condoom en pessarium. En onthouding van dag 10 tot dag 17. Sneaky basterd die jou nog zwanger krijgt.
crap in = crap out
pi_109355458
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:07 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:o moet er werkelijk niet aan denken :@
Ieder z'n ding :)
Ja doei.
pi_109355468
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:07 schreef loveli het volgende:

[..]

Spiraaltje, klem op je eileiders, knipje bij Mr Mo, pil, zaaddodende pasta, condoom en pessarium. En onthouding van dag 10 tot dag 17. Sneaky basterd die jou nog zwanger krijgt.
_O-
pi_109355476
quote:

[..]

Spiraaltje doe ik niet aan, het idee alleen al, de klem en de knip komen er nog wel; voorlopig vinden we dit wel afdoende. Ik mag nog niet eens een knip, volgens mij :')
Ja doei.
pi_109355496
quote:

[..]

_O-

Grappig, ik heb dan weer véél liever dat spiraaltje dan altijd met condooms te moeten klooien. Ach ja, ieder het zijne inderdaad. :)
Everything has changed
pi_109355543
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:13 schreef loveli het volgende:

[..]

de mirena maakt dat m'n huid veel onrustiger is. Het enige stomme effect van dat hele ding..
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:12:41 #259
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_109355551
er wordt bij ons heel niet geklooid :N
Kwak
pi_109355552
quote:

[..]

Die kan zo bij in de sig van Cat22 :D
Oh en die klemmen en knippen gaan vast niet lukken nu.
pi_109355566
Condooms ook geen fan van :{ Wel ontdekt dat je beter goed geld uit kunt geven dan kloten met die goedkope rotzooi! Durex Comfort ^O^

Pil, spiraal, pessarium dan weer geen persoonlijke ervaring mee :+
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:04 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Klopt hoor, maar als je niet veel zelfvertrouwen hebt dan komt ook het laatste hard aan en ik ben nu eenmaal niet het moederlijke type ;)
Het was een vent toch? Wel gigantisch zacht ei die niet tegen het laatste kan dan...
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 17:14:01 #262
70532 loveli
N
pi_109355580
Oh ja, ook nog een kwartje tussen je knieen.
crap in = crap out
pi_109355584
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:12 schreef kwakz0r het volgende:
er wordt bij ons heel niet geklooid :N
Sssst stil liggen schat, straks hoort de ooievaar ons!

quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:12 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

de mirena maakt dat m'n huid veel onrustiger is. Het enige stomme effect van dat hele ding..
Jep, lang leve de puistjes op mijn rug :')
pi_109355598
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:10 schreef Mini. het volgende:

[..]

_O-

Grappig, ik heb dan weer véél liever dat spiraaltje dan altijd met condooms te moeten klooien. Ach ja, ieder het zijne inderdaad. :)
^^ condooms ben ik ook niet weg van.
~ Bonito La Risa ~
pi_109355615
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:04 schreef motorbloempje het volgende:
wat heeft het getrouwd zijn voor invloed op het zekere?
pi_109355631
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:13 schreef V1z0R het volgende:
Condooms ook geen fan van :{ Wel ontdekt dat je beter goed geld uit kunt geven dan kloten met die goedkope rotzooi! Durex Comfort ^O^

[..]

Het was een vent toch? Wel gigantisch zacht ei die niet tegen het laatste kan dan...
Jongen V1z }:|
En het zal je maar dwars zitten ;) komt er zo'n blond geval ernaar vragen ook nog!
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 17:15:28 #267
70532 loveli
N
pi_109355642
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:14 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

wat heeft het getrouwd zijn voor invloed op het zekere?
Getrouwde stellen hebben significant minder sex met elkaar.
crap in = crap out
pi_109355657
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:15 schreef loveli het volgende:

[..]

Getrouwde stellen hebben significant minder sex.
2e lachbui, collega kijkt steeds vreemder :D
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 17:16:16 #269
70532 loveli
N
pi_109355666
zie edit :+
crap in = crap out
pi_109355670
Toen ik aan het ontpillen was, maar we nog even niet aan kinderen wilden beginnen, hebben we een tijdje condooms gebruikt. Ik vind het zelf vreselijke ondingen.

Mijn ex's zus & vriend gebruikten ook én de pil én condoom. Voor mij nemen condooms echter een hoop van het leuke/geile weg. Bedoel, prima dat die dingen er zijn, maar ik gebruik ze alleen als het moet :)
pi_109355681
Ik vind een piem0l in condoom ook veel minder mooi. En het smaakt vies en het is een stomme pauze en nou ja, niks voor mij.
pi_109355688
Oh, en hier alleen spiraal. Als het zo moet zijn moet het zo zijn. Al zou het nu qua timing wel even flink kut uitkomen, maar ook daar zouden we wel uitkomen.

Condooms zijn inderdaad ondingen!
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 17:17:46 #273
70532 loveli
N
pi_109355708
Condooms zijn ondingen, maar SOA's ook :')
disclaimer: niet uit eigen ervaring :P
crap in = crap out
pi_109355721
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:17 schreef loveli het volgende:
Condooms zijn ondingen, maar SOA's ook :')
Stimmt. Met een one night stand, of een korte relatie zou ik dan ook altijd condooms gebruiken. Wij hebben bijna een jaar een condoom gebruikt, geloof ik...
pi_109355761
Ik zou ook liever geen condooms hoeven te gebruiken, maar ja.
pi_109355786
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:13 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Wij gebruikten Durex xl. Dat doosje hebben we regelmatig voor de lol in de huiskamer laten slingeren als er vrienden langskwamen om te pokeren enzo.

"Oh jee, wat genant! Onze XL condooms liggen hier nog. Ik dacht dat we die XL condooms al hadden opgeruimd. Leg die XL condooms eens weg!". :')

Overigens zijn die extra grote condooms blijkbaar vooral wat groter in de omtrek, en daardoor vaak meer comfortabel voor de man. Ligt dus niet zo zeer aan de lengte. Als ik het tenminste goed onthouden heb.
pi_109355796
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zou ook liever geen condooms hoeven te gebruiken, maar ja.
Die gynefix zetten ze vast hé?

/ookiemanddiehetzekerewilde :P
pi_109355801
Mooi dat condooms er zijn, en zeker als je elkaar nog niet zo lang kent dan gebruik ik ze. Maar ik denk dat alle mannen het er mee eens zijn (en sommige vrouwen ook wel) dat het een flink stuk beleving wegneemt.
Het is een beetje als eerst oordoppen in doen en dan naar je favoriete muziek gaan luisteren.
Maar goed, als je allemaal bijwerkingen hebt van de pil kan ik het me wel voorstellen dat je die niet wil gebruiken.
pi_109355804
Nou ja, ik doe niet aan ONS, maar ik zou zo snel mogelijk een test willen. Liefst al voor de eerste keer. Maar ik weet ook niet goed hoe ik dat zou moeten brengen. :') Leuk gespreksonderwerp voor op een date. Hoewel, het is weer zo stom, dat het wel weer leuk is.
pi_109355809
Snap ik helemaal hoor, Con! Brrr, condooms. :N Af-schu-we-lijk. Ik vertrouw op mijn pil! ^O^
En min of meer op de monogamie van mijn lief. >:)

Eindelijk thuis! Maïssalade maken, tortillaatje bakken. :9
pi_109355866
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:21 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Die gynefix zetten ze vast hé?

/ookiemanddiehetzekerewilde :P
Jup. Voel je als het goed is niet veel van, hoor.
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 17:24:49 #282
70532 loveli
N
pi_109355893
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:21 schreef the85mc het volgende:
Mooi dat condooms er zijn, en zeker als je elkaar nog niet zo lang kent dan gebruik ik ze. Maar ik denk dat alle mannen het er mee eens zijn (en sommige vrouwen ook wel) dat het een flink stuk beleving wegneemt.
Het is een beetje als eerst oordoppen in doen en dan naar je favoriete muziek gaan luisteren.
Maar goed, als je allemaal bijwerkingen hebt van de pil kan ik het me wel voorstellen dat je die niet wil gebruiken.
Google eens op de pil en shbg. Vraag je dan af of de pil echt zo ideaal is (en of je 'em zou slikken als je een vrouw was)...
crap in = crap out
pi_109355924
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:23 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Jup. Voel je als het goed is niet veel van, hoor.
Maar jij hebt hem toch niet gehad of lees ik niet goed?
pi_109355943
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:24 schreef loveli het volgende:

[..]

Google eens op de pil en shbg. Vraag je dan af of de pil echt zo ideaal is (en of je 'em zou slikken als je een vrouw was)...
Mijn Mr zat met open mond de bijsluiter van de mirena te lezen en wilde meteen zelf naar de dokter, de schat O+
pi_109355977
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:25 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Maar jij hebt hem toch niet gehad of lees ik niet goed?
Ja, een half jaar dus. Dat zei ik toch? :@.
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 17:27:43 #286
70532 loveli
N
pi_109355984
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:22 schreef minilot het volgende:
Eindelijk thuis! Maïssalade maken, tortillaatje bakken. :9
Mais staat niet bovenaan de lijst gezonde of slanke dingen. Kan het uitleggen, maar geen zin/tijd :')
crap in = crap out
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:28:04 #287
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_109356001
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:21 schreef the85mc het volgende:
mja, ik vind dat dat grotendeels tussen je oren zit. het voelt voor míj echt niet heel anders, en vriendje vindt t iets minder intens maar kan daardoor langer doorgaan en dat vindt ie wel leuk.

de pauze is hooguit 10 seconden (als je een beetje geoefend bent) en verder is er weinig veranderd, behalve dan dat we nu geen onsexy vlekken in t bed hebben na afloop, ik niet naar de wc hoef te rennen om te voorkomen dat ik weer blaasontsteking krijg, etc.

en wat betreft vies smaken... dat doen we dan weer zonder want daar komen geen kindjes van :P
Kwak
pi_109356003
Bijsluiters zijn altijd eng om te lezen. Het gros van de bijwerkingen komt natuurlijk maar minimaal voor, maar het moet er allemaal wél in staan.
pi_109356187
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:28 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

mja, ik vind dat dat grotendeels tussen je oren zit. het voelt voor míj echt niet heel anders, en vriendje vindt t iets minder intens maar kan daardoor langer doorgaan en dat vindt ie wel leuk.

de pauze is hooguit 10 seconden (als je een beetje geoefend bent) en verder is er weinig veranderd, behalve dan dat we nu geen onsexy vlekken in t bed hebben na afloop, ik niet naar de wc hoef te rennen om te voorkomen dat ik weer blaasontsteking krijg, etc.
Ik weet niet. Ook al is de pauze nog zo kort, een condoom is gewoon on-sexy. Ik kan een piem0l in erectie echt heel sexy vinden, maar zodra er zo'n rubber geval omheen zit, is dat al meteen weg. Tussendoor switchen (tussen seks en oraal bijvoorbeeld) is meteen yuk (vind ik). En ik vind het zelf ook gewoon minder prettig aanvoelen. Dus er zal heus wel een deel tussen je oren zitten, maar -in ieder geval voor mij- voor een groot deel ook niet, zeg maar.

Groot voordeel is inderdaad wel dat hij langer kan, ja :D En je hoeft niet uit te lekken na afloop :')
pi_109356191
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:28 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

en wat betreft vies smaken... dat doen we dan weer zonder want daar komen geen kindjes van :P
Ja doei.
pi_109356201
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:27 schreef loveli het volgende:

[..]

Mais staat niet bovenaan de lijst gezonde of slanke dingen. Kan het uitleggen, maar geen zin/tijd :')
Verse maïs bevat, overigens net als vrijwel elke soort graan, groenten, noten of fruit, een aantal zeer nuttige voedingsstoffen en er is mijns inziens dan ook helemaal niets mis met af en toe een half kolfje. Het isoleren van specifieke natuurlijke voedingsmiddelen als 'gezond' of 'ongezond' past, vrees ik, niet helemaal binnen mijn semiholistische manier van over eten denken. ;)

En, wat dat slank betreft, vanmorgen 59,5 kilo. Onder de zestig! ^O^
pi_109356205
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:33 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik weet niet. Ook al is de pauze nog zo kort, een condoom is gewoon on-sexy. Ik kan een piem0l in erectie echt heel sexy vinden, maar zodra er zo'n rubber geval omheen zit, is dat al meteen weg. Tussendoor switchen (tussen seks en oraal bijvoorbeeld) is meteen yuk (vind ik). En ik vind het zelf ook gewoon minder prettig aanvoelen. Dus er zal heus wel een deel tussen je oren zitten, maar -in ieder geval voor mij- voor een groot deel ook niet, zeg maar.

Groot voordeel is inderdaad wel dat hij langer kan, ja :D En je hoeft niet uit te lekken na afloop :')
En dat _O_
Ja doei.
pi_109356241
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:27 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ja, een half jaar dus. Dat zei ik toch? :@.
Oh dacht een T-safe *google aanslingert
pi_109356247
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:24 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat de pil ideaal is. Zeker als je er bijwerkingen van hebt is het flink beroerd. Sowieso kun je je afvragen of hormonen opeten wel goed voor je is. De vrouwelijke hormonen uit de pil schijnen zelfs in het drinkwater te zitten.
pi_109356252
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:33 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Hoe je seks beleeft zít ook grotendeels tussen je oren, dus dat deert verder niet. :)

Ik vind condooms ook echt niks hoor: gewoon allebei bloot en niks ertussen! O+
pi_109356283
Ik ben trouwens klaar met seizoen twee van Breaking Bad :) Martijn moet er straks maar even voor zorgen dat ik aan seizoen 3 kan beginnen. Ondertussen ben ik bezig met seizoen 1, aflevering 18 van Supernatural :)
pi_109356313
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik ben trouwens klaar met seizoen twee van Breaking Bad :) Martijn moet er straks maar even voor zorgen dat ik aan seizoen 3 kan beginnen. Ondertussen ben ik bezig met seizoen 1, aflevering 18 van Supernatural :)
Ah, dan loop je nu een paar afleveringen voor. Sssssst. :)
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 17:38:01 #298
70532 loveli
N
pi_109356356
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:33 schreef minilot het volgende:

[..]

Verse maïs bevat, net als vrijwel elke soort graan, groenten, noten en fruit, een aantal zeer nuttige voedingsstoffen en er is mijns inziens dan ook helemaal niets mis met af en toe een half kolfje. Het isoleren van specifieke natuurlijke voedingsmiddelen als 'gezond' past, vrees ik, niet helemaal binnen mijn semiholistische manier van over eten denken. ;)

En, wat dat slank betreft, vanmorgen 59,5 kilo. Onder de zestig! ^O^
Mais = diervoeder, zorgt voor te veel omega-6 in ons vlees en te veel daarvan geeft ontstekingsreacties en vergroot de kans op diabetes. Balans is zoek in de voedselketen. En verder is het de bron van alle kwaad => high fructose corn syrup.
crap in = crap out
pi_109356449
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:14 schreef Perruche het volgende:
Minilot oeh die smoothie! Heb je een beschrijving hoe je dat maakt? En waar kocht je O+ kumquats
Daar is weinig eer aan te behalen hoor! Drie mineola's (uit de koelkast) geperst en in de blender gedaan. Vervolgens een stuk of vijftien kumquats in plakjes gesneden en ontpit en erbij gedaan. Tot slot drie ijsblokjes van kokoswater erbij. Blender een minuutje aan en klaar.

Kumquats kocht ik bij de Sligro! Ik zie ze nooit op de markt of in de groentenwinkel, helaas! Je kunt ze ook goed confijten, maar dat doe ik pas weer als het winter wordt. Onder een geconfijte kumquat hoort namelijk een taartje.
pi_109356470
Ik heb een latexallergie en condooms zonder latex :N Laat ik zeggen dat de seks dan wel heel duur wordt :D
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2012 @ 17:41:45 #301
70532 loveli
N
pi_109356499
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:41 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb een latexallergie en condooms zonder latex :N Laat ik zeggen dat de seks dan wel heel duur wordt :D
Vraag 'em ten huwelijk.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')