Hmm dat is eigenlijk niet zo'n heel slecht idee. 1 dag had gelukkig mijn nichtje gekookt voor ons. Ik ga eens ff wat bedenken voor komend weekend.. Heb ik idd nog helemaal niet aan gedacht om dat zo te doenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:22 schreef deerntie het volgende:
[..]
Is het geen optie om van te voren bv op donderdag, voor het hele weekend eten te maken? Zoals ovenschotels ofzo (kun je zelf bepalen hoe gezond het wordt) of een keertje iets invriezen als in rijst met kip ofzo? kwestie van in de oven/magnetron en klaar, niet de drukte van een maaltijd in elkaar zetten op het moment zelf en toch redelijk gezond!
ja, ik ben woest.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:47 schreef Silmarwen het volgende:
Mirjam, wat onwijs kut zeg! Het zit je idd absoluut niet mee he.
Hier gaat het kut. Vind het moeilijk mij in te houden, 5 paaseitjes, teveel crackers. Ik ben dood en dood op, heb 4 uur geslapen, daar ga ik zo van snaaien. Goed
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu weer normaal doen.
ik ben bang dat er nu even geen houden aan isquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:53 schreef Stormqueen het volgende:
nee mir niet gaan eten joh! Daar schiet je niks mee op
nee, ik voel me niet beter, maar toch ook weer wel.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:56 schreef Stormqueen het volgende:
maar waarom gaan eten? Voel je je dan beter daarna?
Ik wil je niet pesten, maar je moet echt de associatie tussen troost en eten loslaten meissie
Probeer je nu eerst voor te stellen dat je een pak koekjes naar binnen werkt en dan hoe je je voelt na dat pak koekjes... Is dat gevoel je die calorieën waard? Of ga je liever iets echt lekkers uitzoeken waar je mega van kunt genieten bij een grote kop theequote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:57 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nee, ik voel me niet beter, maar toch ook weer wel.
ik weet dat die associatie nergens op slaat, maar toch zit het er. best moeilijk om het dan niet te doen zeg maar
Dat is al in ieder geval iets!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:01 schreef Silmarwen het volgende:
Ik ga vroeg naar bed Isa.Moet helpen.
Mirje kan het! Niet doen! Het is ook moeilijk om dat niet te doen, denk dat ik hetzelfde zou voelen. Kun je jezelf niet ergens mee afleiden? Visite, filmpje ofzo?
Nee hoor, die is vandaag begonnen om 6:15 http://nl.wikipedia.org/wiki/Lentequote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:14 schreef Stormqueen het volgende:
ja joh! De lente begint ook morgen jonge!
Wat at je voor avondeten als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:18 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben bleh en wil mee'en maar voel me vooral
Moe moe moe, morgen vroege dienst (kreeg net telefoon) en er komt nog iemand helpen met m'n belastingen vanavond en daar heb ik echt geen energie voor
Driekwart van mijn avondeten laten staan.
Spaghetti met groente en zalm. Paar hapjes op.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:21 schreef summer2bird het volgende:
Wat at je voor avondeten als ik vragen mag?
Lekkerquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Spaghetti met groente en zalm. Paar hapjes op.
Ik heb nog wat overquote:
Schattepoemeltje, die belastingen invullen, dat stelt toch helemaal niks meer voor tegenwoordig? Dat heb ik gisteren op tijd van 10 minuten gedaan...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb nog wat over
En geloof dat het wel lekker was, maar echt geen zin in eten.
En al helemaal geen zin in de belastinghulp, ik wil nu eigenlijk naar bed maar hij is natuurlijk al lang onderweg.
Yep, het is nog makkelijker dan sexquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:36 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Schattepoemeltje, die belastingen invullen, dat stelt toch helemaal niks meer voor tegenwoordig? Dat heb ik gisteren op tijd van 10 minuten gedaan...
Wandelen?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:37 schreef Stormqueen het volgende:
zo, een nieuw avondrecord gezet, dertien kilometer
In 2 uur?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jep, in 2 uur, dus mooi 800 kcal verbrand en dat zonder muffe sportschool
Ik doe het al sinds 2 januari 3-4 keer per week he. De eerste keren kwam ik ook niet verder dan 5 kilometer en dan was ik redelijk kapot, maar oefening baart echt kunstquote:
jesses dan loop je goed door zeg!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jep, in 2 uur, dus mooi 800 kcal verbrand en dat zonder muffe sportschool
Jeetje wat goed zeg! Toevallig bezig voor de 4 daagsequote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:37 schreef Stormqueen het volgende:
zo, een nieuw avondrecord gezet, dertien kilometer
Nee, ik haat hardlopen en sportscholen, dus dan maar zoquote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:09 schreef Chezzeel het volgende:
[..]
Jeetje wat goed zeg! Toevallig bezig voor de 4 daagse?
Dan ga je nu lekker naar bed, flink slapen, en dan is er morgen weer een frisse nieuwe dagquote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:11 schreef Lonaa het volgende:
Qua eten een goede dag gehad vandaag.
Gezond, veel fruit, veel groente, genoeg gedronken.
Veel gezonde boodschappen gedaan op de markt voor een prikkie en genoeg bewogen.
Maar om een of andere reden voel ik me ruk tot op het bot.
Nicequote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik doe het al sinds 2 januari 3-4 keer per week he. De eerste keren kwam ik ook niet verder dan 5 kilometer en dan was ik redelijk kapot, maar oefening baart echt kunst
Dat is natuurlijk ook heel fijn! Fijn ook als je man je support! Mijn vriend support me ook gelukkig ook al is hij uhm.. vrij dun haha. Af en toe is dat best lastig. Hij kan alles eten wat hij wil en ik moet maar opletten.. unfair!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, ik haat hardlopen en sportscholen, dus dan maar zo
En twee uur quality time met mijn man, da's ook wat waard
haha oh nee van mij is dus wel dun! Maar goed dat hij al 9 kilo kwijt is!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:34 schreef Stormqueen het volgende:
Ah nee, mijn vriend is ook een beetje pappig, dus we kunnen het beiden prima gebruiken. Hij is ook al 9 kilo kwijt
Het moest vanaf 2008 en er waren wat speciale postenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:36 schreef Sjeen het volgende:
Schattepoemeltje, die belastingen invullen, dat stelt toch helemaal niks meer voor tegenwoordig? Dat heb ik gisteren op tijd van 10 minuten gedaan...
Ik moet vanaf 2005 alles opnieuw invullenquote:Op woensdag 21 maart 2012 11:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het moest vanaf 2008 en er waren wat speciale posten
Het triggerde mij iig om ook even de belastingen op te sturenquote:Op woensdag 21 maart 2012 11:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het moest vanaf 2008 en er waren wat speciale posten
Nou, hij was om 22:00 weg, direct bed ingedoken. Om 6 uur ging de wekker alweer namelijk.quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moet vanaf 2005 alles opnieuw invullen. Ik blijf het maar uitstellen, heb geen zin om naar de boekhouder te gaan. En nu is ie druk met alle IB's natuurlijk dus goed excuus. Bah, belastingen, snap er geen zak van.
Heb je je ogen nog open kunnen houden gisteren?
Wat heb je er in gedaan?quote:
1 banaanquote:
Nee hoor, die vezels blijven er gewoon inzitten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:24 schreef J0ycie88 het volgende:
Even over die smoothies he.. Is het niet veel beter op het fruit (groentje gewoon zo te eten. Zo behoudt je de vezels toch veel meer, en is dat beter voor je darmen? En het lijkt mij veel meer vullen?
Zie hier namelijk regelmatig smoothies langskomen..
Heb ooit ergens gezien een documentaire dat vloeibaar voedsel meer vult en dus langer het honger gevoel onderdrukt dan vast voedsel.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:24 schreef J0ycie88 het volgende:
Even over die smoothies he.. Is het niet veel beter op het fruit (groentje gewoon zo te eten. Zo behoudt je de vezels toch veel meer, en is dat beter voor je darmen? En het lijkt mij veel meer vullen?
Zie hier namelijk regelmatig smoothies langskomen..
Klopt dat het wel erg veel fruit is.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor, die vezels blijven er gewoon inzitten.
Alleen vind ik het wel veel fruit, Lonaa! Erg veel suikers zo ineens.
Gewoon doorgaan.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:28 schreef Selestha het volgende:
Zoo ik ben er weer
Had wat afleiding van een leuke jongeman de afgelopen dagen, en ben spontaan 2 kilo afgevallen haha
batsenquote:Op woensdag 21 maart 2012 15:28 schreef Selestha het volgende:
Zoo ik ben er weer
Had wat afleiding van een leuke jongeman de afgelopen dagen, en ben spontaan 2 kilo afgevallen haha
Ja en dansenquote:
quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:54 schreef Lonaa het volgende:
Zo, hoppa! 12 km gefietst!
Voor mij een hele prestatie.![]()
![]()
Zo even een glas van die smoothie, wat eten en dan nog even aan t werk.
Er is nu ook een pasta met minder caloriën en meer vezels van Honig. Vezelrijk heet het. Dat gebruik ik de laatste tijd als ik pasta gerecht maak en het smaakt gewoon hetzelfde als de standaard pasta`s.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bij de kringloop hier in de buurt hadden ze een blender/smoothiemaker te koop (voor vijf euro). En die kwam ik tegen nadat ik al ruim twee en een half uur gewandeld had
Dus ik heb er nu ook een, die dingen zijn best lekker, ik krijg dan zuivel binnen (wat anders een groots probleem is) en ik kom wat gemakkelijker op genoeg kcals zonder dat ik me rot/schuldig voel
O. 3 boterhammen met kaas (had na de tweede nog trek)
L. 2 boterhammen met sandwichspread
T. Smoothie met magere yoghurt, halve banaan en een half handje frambozen (naja... had een hele banaan en een handje frambozen in het apparaat gegooid met yoghurt, maar dat samen met mijn vriend gedronken en kom dus zo op deze gok).
D. Pasta met ham, tomaten, ui, prei, champignons en misschien wat maïs.
T. Avocado, tomaatje en een stuk komkommer
Is dit goed en kom ik zo op genoeg uit? (en ik weet dat pasta niet super gezond is, al heb ik wel volkoren, maar ik heb veel eters over de vloer en dat maakt het wel gemakkelijker)
Hoezo is pasta niet gezond???? Is echt gezond hoor(wel de volkoren nemen)!! Alleen moet je je wel aan de porties houden en dat vinden de meeste mensen lastigquote:Op woensdag 21 maart 2012 15:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bij de kringloop hier in de buurt hadden ze een blender/smoothiemaker te koop (voor vijf euro). En die kwam ik tegen nadat ik al ruim twee en een half uur gewandeld had
Dus ik heb er nu ook een, die dingen zijn best lekker (uh... niet het apparaat, de smoothies), ik krijg dan zuivel binnen (wat anders een groots probleem is) en ik kom wat gemakkelijker op genoeg kcals zonder dat ik me rot/schuldig voel
O. 3 boterhammen met kaas (had na de tweede nog trek)
L. 2 boterhammen met sandwichspread
T. Smoothie met magere yoghurt, halve banaan en een half handje frambozen (naja... had een hele banaan en een handje frambozen in het apparaat gegooid met yoghurt, maar dat samen met mijn vriend gedronken en kom dus zo op deze gok).
D. Pasta met ham, tomaten, ui, prei, champignons en misschien wat maïs.
T. Avocado, tomaatje en een stuk komkommer
Is dit goed en kom ik zo op genoeg uit? (en ik weet dat pasta niet super gezond is, al heb ik wel volkoren, maar ik heb veel eters over de vloer en dat maakt het wel gemakkelijker)
Bedankt voor de tip! Ik maak normalitair altijd zelf mijn pasta (100gram volkoren bloem/meel/spul op een ei. Sommigen gebruiken een beetje olie, maar dat doe ik nooit), is die gedroogde pasta gewoon hetzelfde van smaak als de verse?quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:58 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Er is nu ook een pasta met minder caloriën en meer vezels van Honig. Vezelrijk heet het. Dat gebruik ik de laatste tijd als ik pasta gerecht maak en het smaakt gewoon hetzelfde als de standaard pasta`s.
Ja je proeft het verschil nauwelijks maar wat jij doet is helemaal goed hoor. Gewoon vers blijven maken, niks mis mee!quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Ik maak normalitair altijd zelf mijn pasta (100gram volkoren bloem/meel/spul op een ei. Sommigen gebruiken een beetje olie, maar dat doe ik nooit), is die gedroogde pasta gewoon hetzelfde van smaak als de verse?
Vast wel.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:55 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]![]()
Hoop dat het mij binnenkort ook weer lukt om veel te fietsen, er was ooit lang geleden een tijd dat ik makkelijk 60km op een dag haalde.
Ik heb geen idee, echt verse pasta heb ik nog nooit gegeten, alleen die tagliatelle uit de koeling van de AH.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Ik maak normalitair altijd zelf mijn pasta (100gram volkoren bloem/meel/spul op een ei. Sommigen gebruiken een beetje olie, maar dat doe ik nooit), is die gedroogde pasta gewoon hetzelfde van smaak als de verse?
Bij pasta heb ik van huis uit geleerd een kopje per persoon. Volgens de diëtiste en de psycholoog moet dat drie opscheplepels per persoon zijn.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:59 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Hoezo is pasta niet gezond???? Is echt gezond hoor(wel de volkoren nemen)!! Alleen moet je je wel aan de porties houden en dat vinden de meeste mensen lastigIk vind je lijstjes echt veel beter worden CotS, misschien nog wat afwisseling in broodbeleg en ik mis wel nog steeds een beetje eiwitten. Je zou ook een uitsmijter kunnen eten?
Je kunt ook zelf eiersalade maken als je daar echt eens zin in hebt. Ei in kleine stukjes snijden en halfvolle yoghurt mayo erdoor met wat peper, zout en verse peterselie.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Bij pasta heb ik van huis uit geleerd een kopje per persoon. Volgens de diëtiste en de psycholoog moet dat drie opscheplepels per persoon zijn.
Pasta bevat meer kcals dan aardappelen en hebben niet de vitamines van aardappelen. Maar ik eet belachelijk veel groente.
Broodbeleg is lastig. Ik heb nu een pakje ham liggen en probeer elke dag een boterham met ham te nemen, kaas (bevat toch ook eiwitten)...
Voordat ik aan de lijn deed at ik ook wel eens bijv. kip kerry op brood of eiersalade, maar die salades zijn toch niet goed wanneer je aan de lijn doet?
En ik moet idd vaker een doos eieren meenemen
Eiersalade is niks mis mee als je ze zelf maakt. Trouwens wat je zegt over aardappelen en pasta ben ik het niet mee eens. Ik ben me nu bij South Beach in het lezen en die cardioloog beweert dat je beter aardappelen kan laten staan en voor volkoren pastaproducten of zilvervliesrijst kunt kiezen. Kaas bevat wel wat eiwitten maar lang niet genoeg. Tonijn, kip, ei etc dat bevat veel eiwit.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Bij pasta heb ik van huis uit geleerd een kopje per persoon. Volgens de diëtiste en de psycholoog moet dat drie opscheplepels per persoon zijn.
Pasta bevat meer kcals dan aardappelen en hebben niet de vitamines van aardappelen. Maar ik eet belachelijk veel groente.
Broodbeleg is lastig. Ik heb nu een pakje ham liggen en probeer elke dag een boterham met ham te nemen, kaas (bevat toch ook eiwitten)...
Voordat ik aan de lijn deed at ik ook wel eens bijv. kip kerry op brood of eiersalade, maar die salades zijn toch niet goed wanneer je aan de lijn doet?
En ik moet idd vaker een doos eieren meenemen
quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:07 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Je kunt ook zelf eiersalade maken als je daar echt eens zin in hebt. Ei in kleine stukjes snijden en halfvolle yoghurt mayo erdoor met wat peper, zout en verse peterselie.
wacht.... je hebt de pasta nog opgegeten nadat de fles gebroken was???quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Verse pasta is goedkoper en tja... zo heb ik het gewoon geleerd. Is niet moeilijk. 's ochtends of de avond ervoor het deeg maken. De koelkast in. En als je het wilt gebruiken gewoon uitrollen (of voor de luie mens in de pastamachine) en drie minuutjes koken (heerlijk als je er verse basilicum er doorheen gooit).
O... toen ik net op mezelf woonde had ik nog geen deegroller (vergeten aan te schaffen) en heb toen een keer pasta gemaakt en het uitgerold met een bierflesje: slecht idee, niet doen! Bierflesjes breken en de hele maaltijd ben je stukjes glas uit je mond aan het halen.
Zilvervliesrijst en volkorenpasta schijnt inderdaad beter te zijn dan aardappels. Dat heeft de diëtist me 2 jaar geleden ook verteld.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:08 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Eiersalade is niks mis mee als je ze zelf maakt. Trouwens wat je zegt over aardappelen en pasta ben ik het niet mee eens. Ik ben me nu bij South Beach in het lezen en die cardioloog beweert dat je beter aardappelen kan laten staan en voor volkoren pastaproducten of zilvervliesrijst kunt kiezen. Kaas bevat wel wat eiwitten maar lang niet genoeg. Tonijn, kip, ei etc dat bevat veel eiwit.
En een klein scheutje ketchup, wat kerrie, paprikapoeder en bieslook!quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:07 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Je kunt ook zelf eiersalade maken als je daar echt eens zin in hebt. Ei in kleine stukjes snijden en halfvolle yoghurt mayo erdoor met wat peper, zout en verse peterselie.
quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wacht.... je hebt de pasta nog opgegeten nadat de fles gebroken was???
Ik maak vanavond gevulde eieren als tussendoortjequote:Op woensdag 21 maart 2012 16:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En een klein scheutje ketchup, wat kerrie, paprikapoeder en bieslook!
Ik ga eiersalade maken!
Lekker!quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:12 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ik maak vanavond gevulde eieren als tussendoortje
quote:
Naja... gezond of niet, toch blijf ik zo nu en dan mijn aardappeltjes etenquote:Op woensdag 21 maart 2012 16:08 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Eiersalade is niks mis mee als je ze zelf maakt. Trouwens wat je zegt over aardappelen en pasta ben ik het niet mee eens. Ik ben me nu bij South Beach in het lezen en die cardioloog beweert dat je beter aardappelen kan laten staan en voor volkoren pastaproducten of zilvervliesrijst kunt kiezen. Kaas bevat wel wat eiwitten maar lang niet genoeg. Tonijn, kip, ei etc dat bevat veel eiwit.
quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
O... toen ik net op mezelf woonde had ik nog geen deegroller (vergeten aan te schaffen) en heb toen een keer pasta gemaakt en het uitgerold met een bierflesje: slecht idee, niet doen! Bierflesjes breken en de hele maaltijd ben je stukjes glas uit je mond aan het halen.
Uh... jaquote:Op woensdag 21 maart 2012 16:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wacht.... je hebt de pasta nog opgegeten nadat de fles gebroken was???
Ik heb het glas er wel vanaf geveegd. Alleen die kleine splintertjes zijn zo lastigquote:
Je stopt ook geen glas in je keelquote:Op woensdag 21 maart 2012 16:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Daarnaast, goed eten gooi je niet weg
Eten met glas is geen goed eten, mafkeesquote:Op woensdag 21 maart 2012 16:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb het glas er wel vanaf geveegd. Alleen die kleine splintertjes zijn zo lastig
En oké, het was mijn eerste maaltijd in mijn eerste echte studentenkamer en weigerde toe te geven dat het eventueel niet goed gelukt kon zijn.
Daarnaast, goed eten gooi je niet weg
Uh... ja, het heeft ook een tijdje geduurd voordat ik mijn mama hierover heb ingelicht. Iedereen die net op zichzelf woont doet stomme dingen. En ik doe dat nogal veel en vaak (ook al woon ik nu al een tijd op mezelf)quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:18 schreef Selestha het volgende:
[..]
Je stopt ook geen glas in je keelDat had mama je neem ik aan ook wel verteld
Ammoniak met chloor mengen o.O OMG... die fout heb ik dus niet gemaaktquote:Op woensdag 21 maart 2012 16:21 schreef Stormqueen het volgende:
ik vind het nogal een essentieel verschil of je ammoniak met chloor mengt (goede beginnersfout) of dat je pasta met glasscherven vreet, maar soit
Alleen bij witte kleren!quote:
Tuurlijk, dan is alles weer stralend witquote:
je hebt domme mensen en domme mensen, alleen die laatste categorie zou die zooi niet meteen wegdonderen...quote:
Deegrollers vallen niet uiteen in splinters, dus het was een eens en nooit weerquote:Op woensdag 21 maart 2012 16:41 schreef Mirjam het volgende:
[..]
je hebt domme mensen en domme mensen, alleen die laatste categorie zou die zooi niet meteen wegdonderen...
als ik ook maar vermoed dat er glas in mijn eten zit, donder ik de hele bende weg.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Deegrollers vallen niet uiteen in splinters, dus het was een eens en nooit weer
Ja ik had eens een smoothie bij de V & D waar onderin glas bleek te zitten. Godzijdank wilde ik drinken uit een rietje!quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:45 schreef Mirjam het volgende:
[..]
als ik ook maar vermoed dat er glas in mijn eten zit, donder ik de hele bende weg.
heb het wel eens gehad hoor.
ik ga geen enkel risico nemen
quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:49 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja ik had eens een smoothie bij de V & D waar onderin glas bleek te zitten. Godzijdank wilde ik drinken uit een rietje!
Heb wel een aantal tegoedbonnen gehad toen
quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:51 schreef Selestha het volgende:
[..]
Had ik maar in Amerika gewoond, dan was ik nu miljonair geweest
Neem je iets waar je wel zin in hebt en als je nergens zin in hebt dan eet je niks.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:28 schreef summer2bird het volgende:
Hmpf.
Volgens de calorien checker zit ik vandaag op 800 calorien icl avondeten.
Probleem is dat ik echt wel weet dat het veels te weinig is maar ik ben misselijk, niet normaal
Even kijken hoe het na het avondeten gaat, als het goed gaat neem ik wel een paar boterhammen ofzo
Lekker! Wij gaan in diezelfde periode ergens richting de Eiffel, heb ik ook al erg veel zin in..quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
(even offtopic, mijn vriend heeft een weekje weg geboekt naar Sauerland in Duitsland, midden in de natuur, dus een week van wandelen en genieten. Heb er nu al zin innu wachten tot midden mei
![]()
)
Ja, en als je post dat je verder niks eet buiten die 800 cal krijg je de hele dieetclub over je heenquote:Op woensdag 21 maart 2012 17:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Neem je iets waar je wel zin in hebt en als je nergens zin in hebt dan eet je niks.
Wat zijn sommigen hier spastisch met eten bezig zeg.
misschien moet je niet elke keer als je trek hebt bouillon of thee nemen, maar ook af en toe een boterham? (let op met het zout als je veel bouillon neemt trouwens)quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:37 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja, en als je post dat je verder niks eet buiten die 800 cal krijg je de hele dieetclub over je heen
Ja, dat is wel een oplossing idd.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:41 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
misschien moet je niet elke keer als je trek hebt bouillon of thee nemen, maar ook af en toe een boterham? (let op met het zout als je veel bouillon neemt trouwens)
En misschien moet die dan onderscheid maken tussen iemand die zich niet lekker voelt en iemand die expres veel te weinig eet omdat ze wil afvallenquote:Op woensdag 21 maart 2012 17:37 schreef summer2bird het volgende:
Ja, en als je post dat je verder niks eet buiten die 800 cal krijg je de hele dieetclub over je heen
Oh zo jaquote:Op woensdag 21 maart 2012 17:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En misschien moet die dan onderscheid maken tussen iemand die zich niet lekker voelt en iemand die expres veel te weinig eet omdat ze wil afvallen
Veel plezierquote:Op woensdag 21 maart 2012 17:34 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Lekker! Wij gaan in diezelfde periode ergens richting de Eiffel, heb ik ook al erg veel zin in..
En ik heb gebruikt gemaakt van het mooie weer, lekker met mijn jochie wezen wandelen, bijna 2 uur onderweg geweest..
Hahaahahahahahhaa inderdaadquote:Op woensdag 21 maart 2012 17:37 schreef summer2bird het volgende:
[..]
als ik niet genoeg eet dan krijg ik vaak ook hoofdpijn en wordt ik misselijk..quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:44 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Oh zo ja
Ik eet nu niet expres te weinig, voel me gewoon hondsberoerd
Het plantsoen..quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Veel plezier
Buiten de wandeling om heb ik ook de hele dag in het plantsoen gelegen
Ik kijk wel altijd of ik niet juist misselijk van de honger ben.quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:00 schreef Barreltje het volgende:
[..]
als ik niet genoeg eet dan krijg ik vaak ook hoofdpijn en wordt ik misselijk..
wat dan weer overgaat nadat ik gegeten heb..
misschien dat ook in de gaten houden?
Ik heb geen idee wat er precies kut gaat, maar kan je afleiding zoeken in iets wat je leuk vindt? Een vriendin bellen om te kletsen, een bad nemen, lekker op de bank hangen met je favo tv-serie?quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:41 schreef Brighteyes het volgende:
Heel, heel, heel erg kut-gedoe hier.
Eens kijken of ik het het kan aanwenden om mijn ruggegraat eens te sterken ipv me meteen te buiten aan allerlei vreetwerk...
Ons huis is zo goed als snoepvrij nuquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:07 schreef PhatBassBoom het volgende:
Pfff.. Elke keer als ik de keuken inloop krijg ik gewoon vreetkick.. Dan ligt er weer baklava, repen mars of snicker enz.![]()
Helaas woon ik nog thuis en ik heb een moeder die haar kinderen maar al te graag vetmest zodat ze niks tekort komenquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:10 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ons huis is zo goed als snoepvrij nu. Alleen nog wat elitehaver en chocolade van de kleine... en daar kan ik natuurlijk echt niet aankomen!
Interessant. Ga ik voortaan gewoon doen. Het zal ook wel goed zijn voor het strakker maken van je huid rondom je buik. Denk ik.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:32 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, dat is geen fabeltje. Sws werkt het aanspannen van je buikspier bij oefeningen.
Het traint je buikspieren en je algehele spiercorset vlgs mij waardoor je een betere houding krijgt.
Het is een ophoping van studenten. Nog nooit een skater gespotquote:Op woensdag 21 maart 2012 18:02 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Het plantsoen..
Verzamelplek voor het skaten... En ook wel leuke Groningentopicmeets gehad jaren terug...
Vrijdagavond rond 8 uur moet je dan maar eens gaan kijken...quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het is een ophoping van studenten. Nog nooit een skater gespotDie plek maakt mij zo gelukkig en is nog geen twee minuten van mijn huis weg
Ja... oké, maar dit zitten aan de Jumbokant van het plantsoen en bij dat muziekgevalletje. Ik hang dan met mijn voeten in het waterquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:37 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Vrijdagavond rond 8 uur moet je dan maar eens gaan kijken...Nu nog niet, maar vanaf eind april tot half september weer.
Moet je ze wel echt goed aanspannenquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:33 schreef PhatBassBoom het volgende:
[..]
Interessant. Ga ik voortaan gewoon doen. Het zal ook wel goed zijn voor het strakker maken van je huid rondom je buik. Denk ik.
Zo hard mogelijk.quote:
Bij Pilates moesten we ze 'vastzetten'. Door hard uit te blazen, met je tong tegen je voortanden zeg maar. Tsst-geluidje. Als je begrijpt wat ik bedoelquote:
Wat de hell, dat werkt goedquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:44 schreef LieLie het volgende:
[..]
Bij Pilates moesten we ze 'vastzetten'. Door hard uit te blazen, met je tong tegen je voortanden zeg maar. Tsst-geluidje. Als je begrijpt wat ik bedoel
/nietgeschiktvoorhetonderwijzoalsjeziet
En anders genieten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:16 schreef Stormqueen het volgende:
Kak, kennelijk morgen uit eten![]()
Hopelijk kiezen ze een fatsoenlijke tent met salades
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
En anders genieten.
Zij die zonder zonde leeft werpt de eerste steen(om ook eens Jezus te citeren)
Ja, maar ik ben meer van de discipline, en niet van het zondigen omdat anderen besloten hebben dat we gaan eten. En ja, ik kan thuis blijven, maar ik opteer toch liever de saladeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
freeeeeeeeze!quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:34 schreef laiveneertiekje het volgende:
Bij spinning doe je ook zo'n oefening waarbij hij altijd roept dat je je buikspieren ook goed aan moet spannen.....
Mijn ervaring is dat salades soms de meest slechte optie zijnquote:Op woensdag 21 maart 2012 22:42 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, maar ik ben meer van de discipline, en niet van het zondigen omdat anderen besloten hebben dat we gaan eten. En ja, ik kan thuis blijven, maar ik opteer toch liever de salade
ja, dat weet ikquote:Op donderdag 22 maart 2012 07:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat salades soms de meest slechte optie zijn
Blauwe kaas, héél veel dressing of veel olie etc. Dus vraag even hoe ze de salade precies klaarmaken.
Soms is een gegrild stukje vis of vlees gewoon beter. En dan zeggen dat je absoluut geen boter mag!
Pff, morgen dan toch wel vrij hè?quote:Op donderdag 22 maart 2012 07:33 schreef Isabeau het volgende:
Twee diensten bij 2 afdelingen. Nou ja, ik heb toegestemd, eigen schuld.
Gefeliquote:Op donderdag 22 maart 2012 07:36 schreef J0ycie88 het volgende:
Joehoe! Er is weer 5 ons af sinds maandag! Nu nog 6 ons en dan zit ik onder de 95, mijn eerste doel!
Ach ja een paar dagen wat maakt dat nu uit, ik kijk maar 1x per week hoorquote:Op donderdag 22 maart 2012 07:41 schreef Stormqueen het volgende:
en selestha ook al goed!!
ik sta al een paar dagen stil, maar die had ik wel aan zien komen
Goed bezigquote:Op donderdag 22 maart 2012 07:36 schreef J0ycie88 het volgende:
Joehoe! Er is weer 5 ons af sinds maandag! Nu nog 6 ons en dan zit ik onder de 95, mijn eerste doel!
Oei...da's langquote:Op donderdag 22 maart 2012 07:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb wel eens sneu naar een megavette salade zitten kijken![]()
Of een schaal lekkere sperzieboontjes...met 150 gram roomboter.
Eens kijken hoe ik het vandaag ga doen. Ik werk van 9 tot 23 en moet dus na mijn ontbijtje alles op mijn werk eten.
Dank je!quote:
Gaat goed komenquote:Op donderdag 22 maart 2012 07:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dank je!
Heb nu boterhammen met ei en een linzensalade, walnoten, een banaan en een sinaasappel in mijn tas gepropt. Op het werk nog salade en karnemelk oid kopen.
Hmmm... anders kun je altijd even na de HA gaan voor tips? Het zou jammer zijn als je een dip komt door dit...quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:19 schreef Tink89 het volgende:
Goeiemorgen!
Vanochtend even gewogen en ik sta nog steeds stil. Blijf zo'n beetje hangen rond de 91 en ik wil gewoon voor de eerste keer in 6 jaar een getal dat begint met een 8 op de weegschaal hebben.
Bij m'n vorige afvalpoging bleek ik overigens ook hier stil staan, blijkbaar voelt m'n lijf zich wel prettig bij dit gewicht
Anyway, gisteren bij de Plus 2 meloensalades gescoord voor de prijs van 1, dus heb iig vast een heerlijk tussendoortje vanmiddag. Wilde eigenlijk een smoothie maken, maar de blender zit ergens onderin een verhuisdoos
Ik val 'in de tijd van de maand' ook altijd 1,5 kilo af. Kijk eens naar je grafiekje *als je dat hebt?*. Kan best zijn dat het daar aan ligtquote:Op donderdag 22 maart 2012 08:50 schreef Audreyoot het volgende:
T: 2 koppen zoethout, 2 koppen minty marrocco, halve reep bros chocolade (tijd vd maand, mega choco behoefte)
Snappen jullie het nog? Ik niet iig.
Ik heb een grafiekje maar normaal kom ik dus altijd bij danquote:Op donderdag 22 maart 2012 08:52 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik val 'in de tijd van de maand' ook altijd 1,5 kilo af. Kijk eens naar je grafiekje *als je dat hebt?*. Kan best zijn dat het daar aan ligt
In de eerste week ookquote:Op donderdag 22 maart 2012 08:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoorde een gesprekje in de trein tussen twee vrouwen, waarbij de een zei dat ze heel erg haar best had gedaan in de sportschool in de eerste week en niets was afgevallen en toen maar 6 oliebollen had gekocht en opgegetenSlim.
quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoorde een gesprekje in de trein tussen twee vrouwen, waarbij de een zei dat ze heel erg haar best had gedaan in de sportschool in de eerste week en niets was afgevallen en toen maar 6 oliebollen had gekocht en opgegetenSlim.
haha ja zo gaat dat bij mij ookquote:Op donderdag 22 maart 2012 09:14 schreef Stormqueen het volgende:
ik kom twee dagen voor de tijd van de maand juist altijd drie kilo aan en die pis ik er dan tijdens de tijd van de maand weer uit
Same here.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:14 schreef Stormqueen het volgende:
ik kom twee dagen voor de tijd van de maand juist altijd drie kilo aan en die pis ik er dan tijdens de tijd van de maand weer uit
dat denk ik nou ook altijdquote:Op donderdag 22 maart 2012 09:48 schreef Stormqueen het volgende:
dit soort situatieschetsen zijn zulks een effectieve anticonceptiemethode
idemquote:Op donderdag 22 maart 2012 09:48 schreef Stormqueen het volgende:
dit soort situatieschetsen zijn zulks een effectieve anticonceptiemethode
Zo klopt hij voor onsquote:Op donderdag 22 maart 2012 09:57 schreef Stormqueen het volgende:
gelukkig heeft mijn schoonzus al één jong rondkruipen, de tweede onderweg. Dat helpt wel voor de beeldvorming: geen kinderen voor ons!
Oh BE, wat erg. Wat dubbel, wat pfff, ik weet niet zo goed wat te zeggen..quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:02 schreef Brighteyes het volgende:
Zo, heb het toch maar online gegooid, dus voor degenen die wilden weten waarom ik gisteren vond dat ik echt recht had op die zak choco-pops:
[OUD SC] 't Is altijd lente in de ogen van de tandartsassistente!
En later die avond een hele zak oven-chips.
Maar de weegschaal was me alsnog goed gezind in de avond dus de schouders gaan er gewoon weer onder!
Misschien gaat dat over rode kool uit een potje? Daar zit vaak boter in, omdat het gestoofd is met appels.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:20 schreef fruitshake_1901 het volgende:
Even een vraagje tussendoor, iemand een idee waarom voedingswijzer over rodekool zegt: ''Voedingscentrum bij uitzondering product!'' ?
Ik heb ingevuld verse rode kool. Ik vind potjesgroenten vies haha. Maar misschien moet ik dat gewoon niet te serieus nemenquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:21 schreef Selestha het volgende:
[..]
Misschien gaat dat over rode kool uit een potje? Daar zit vaak boter in, omdat het gestoofd is met appels.
Dat lijkt me ookquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:22 schreef fruitshake_1901 het volgende:
[..]
Ik heb ingevuld verse rode kool. Ik vind potjesgroenten vies haha. Maar misschien moet ik dat gewoon niet te serieus nemen
Fuck BE, dat is wel heel hard... *hele dikke knuffel geeftquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:02 schreef Brighteyes het volgende:
Zo, heb het toch maar online gegooid, dus voor degenen die wilden weten waarom ik gisteren vond dat ik echt recht had op die zak choco-pops:
En later die avond een hele zak oven-chips.
Maar de weegschaal was me alsnog goed gezind in de avond dus de schouders gaan er gewoon weer onder!
Ha wat goedquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:17 schreef Lonaa het volgende:
Ik wil wel even blij zijn. Vandaag op de weegschaal gaan staan.
- 700 gram.![]()
![]()
![]()
Ik voel me goed en super gemotiveerd.
quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:28 schreef Stormqueen het volgende:
van verse rode kool ga je poepen als een malle!
loona, goed bezig!
Oeiquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:02 schreef Brighteyes het volgende:
Vind ik wel even goed tbh :']quote:
Pehehe!quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
BE, sterkte. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Fijn dat jullie een weloverwogen beslissing hebben kunnen nemen, dat is uiteindelijk het belangrijkste.
SQ, de catch of the day of de steak lijkt me het minst evil. Daar staat in ieder geval geen room, spek, kaas, etc bij. Ziet er wel lekker uit allemaal.
Edit: ik zie dat ze bij het hert rode kool serveren. Misschien heb je het dan al weer uitgepoept voor de kcals hun evil masterplan hebbeb kunnen uitvoeren.
Omdat het voedingscentrum sowieso een beetje raar is. Hetzelfde zeggen ze over eieren. Ik hou er denk ik andere ideeen op na dan het voedingscentrum.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:20 schreef fruitshake_1901 het volgende:
Even bijgelezen.
BE, heel veel sterkte![]()
Gisteren even 140 euro verdient in vier uur werken, hoppa! En die vier uur dus continue gelopen, dus wat betreft beweging ook wel goed
Maandag weer wegen, ben benieuwd.
Even een vraagje tussendoor, iemand een idee waarom voedingswijzer over rodekool zegt: ''Voedingscentrum bij uitzondering product!'' ?
quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:26 schreef Chezzeel het volgende:
Vandaag gewogen ( donderdag is mijn weegdag ) en ik ben 1,2 kg kwijt! WHOHOHOO
Ik ken het gevoel.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:38 schreef Chezzeel het volgende:
Nu weeg ik dus 100,8 kg.. ik wil weer 2 getallen zien voor de komma ipv 3!!!
quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:26 schreef Chezzeel het volgende:
Vandaag gewogen ( donderdag is mijn weegdag ) en ik ben 1,2 kg kwijt! WHOHOHOO
Komt door het weer denk ikquote:Op donderdag 22 maart 2012 11:51 schreef Stormqueen het volgende:
wajoo wat gaat iedereen weer goed zeg!
Ja. Daar word je vrolijk van, gemotiveerd, energiek, en je gaat lekker naar buiten!quote:
wow! goede plannen!quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok peepz, ik heb een beetje hulp nodig. Ik ga per aanstaande maandag mijn leven drastisch veranderen. Het komt er in het kort op neer dat ik minimaal 3 middagen in de week van 13.00 tot 19.00 in de universiteitsbibliotheek ga zitten. Omdat je daar niet mag eten (alleen flesje water) brengt dat natuurlijk problemen met zich mee. Het is nogal lastig om naar buiten te gaan om iets te eten, erg veel gedoe. Ik kan natuurlijk ook niets gekoeld bewaren.
De theorie is vooralsnog dat ik in de auto mijn lunch eet. 3 Boterhammen, dus 1 meer dan normaal zodat ik 's middags minder honger heb. Het enige dat ik kan bedenken dat ik 's middags nog kan eten is een appel ofzo. Ja, sultana, evergreen, gevulde koek maar dat is alleen in case of extreme emergency zoals terecht komen in een monsterfile ofzo. Ik denk er wel over na om een mok en een zakje opkikker mee te nemen. Heeft een van jullie nog een idee voor iets gezonds, niet koud/warm en uit het vuistje op te eten en van te voren klaar te maken?
Daarnaast hebben we besloten dat we op zondag een groot deel van de maaltijden gaan voorbereiden. Het is echt de bedoeling dat we de drie dagen dat ik ook laat ben er alleen eten in de oven geschoven wordt en misschien een kleine salade gemaakt wordt. Het zal namelijk per dag verschillen (niet vtv te bepalen) wie er het eerst thuis is en mijn vriend moet het ook kunnen bereiden. Hij kan best koken maar ik heb er weinig zin in om al zijn zooi op te moeten ruimen als ik thuiskom.
Ik ben eigenlijk helemaal niet van opgewarmd eten, maar dingen als lasagne zijn natuurlijk prima klaar te maken. Ik denk ook dat ik zondag MoBlo's volkorenwraps ga maken voor maandag. Dan vries ik ook wat in voor de week erna. Ik kom alleen niet verder dan lasagne, ik zit in een soort vicieuze cirkel waarin ik alleen lasagne kan bedenken. Heeft er iemand een idee?
Brocolli ovenschotel? Rijst met zoetzure saus en kip, is prima op te warmen zowel in pan als magnetron. Aardappelschijfjes, witlof ham/kaas en vlees, allemaal uit de oven, wil ook prima... Zo even mijn eerste gedachtes. Verder kun je ook wel een pan macaroni of spaghetti maken, maar dan wordt het misschien te veel pasta in een week.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok peepz, ik heb een beetje hulp nodig. Ik ga per aanstaande maandag mijn leven drastisch veranderen. Het komt er in het kort op neer dat ik minimaal 3 middagen in de week van 13.00 tot 19.00 in de universiteitsbibliotheek ga zitten. Omdat je daar niet mag eten (alleen flesje water) brengt dat natuurlijk problemen met zich mee. Het is nogal lastig om naar buiten te gaan om iets te eten, erg veel gedoe. Ik kan natuurlijk ook niets gekoeld bewaren.
De theorie is vooralsnog dat ik in de auto mijn lunch eet. 3 Boterhammen, dus 1 meer dan normaal zodat ik 's middags minder honger heb. Het enige dat ik kan bedenken dat ik 's middags nog kan eten is een appel ofzo. Ja, sultana, evergreen, gevulde koek maar dat is alleen in case of extreme emergency zoals terecht komen in een monsterfile ofzo. Ik denk er wel over na om een mok en een zakje opkikker mee te nemen. Heeft een van jullie nog een idee voor iets gezonds, niet koud/warm en uit het vuistje op te eten en van te voren klaar te maken?
Daarnaast hebben we besloten dat we op zondag een groot deel van de maaltijden gaan voorbereiden. Het is echt de bedoeling dat we de drie dagen dat ik ook laat ben er alleen eten in de oven geschoven wordt en misschien een kleine salade gemaakt wordt. Het zal namelijk per dag verschillen (niet vtv te bepalen) wie er het eerst thuis is en mijn vriend moet het ook kunnen bereiden. Hij kan best koken maar ik heb er weinig zin in om al zijn zooi op te moeten ruimen als ik thuiskom.
Ik ben eigenlijk helemaal niet van opgewarmd eten, maar dingen als lasagne zijn natuurlijk prima klaar te maken. Ik denk ook dat ik zondag MoBlo's volkorenwraps ga maken voor maandag. Dan vries ik ook wat in voor de week erna. Ik kom alleen niet verder dan lasagne, ik zit in een soort vicieuze cirkel waarin ik alleen lasagne kan bedenken. Heeft er iemand een idee?
Oh, even proberen een keer. Kaas mis ik echtquote:Op donderdag 22 maart 2012 12:27 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb net lightkaas gekocht bij de kaasboer. Het smaakte wel oke.
Dit dus.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Fuck BE, dat is wel heel hard... *hele dikke knuffel geeft
Ik kan inderdaad een wrap meenemen, dat bedacht ik ook net tijdens mijn miles. En natuurlijk gewoon een zakje komkommerschijfjes/paprika stukjes. Die kan ik zelfs verstoppen onder een papier zodat ik wat te knabbelen hebquote:Op donderdag 22 maart 2012 12:02 schreef Barreltje het volgende:
[..]
wow! goede plannen!
voor de voedsel uit het vuistje evt wraps of quiche?? die kunnen iig ook koud/lauw gegeten worden..
en een fruitje meenemen en dat even tijdens je studie break eten is ook prima.. ( ik neem aan dat je niet 6 uur lang continue gaat studeren, dat je ook minstens 1 koffie/thee/tussendoor break hebt )
en.. het opruimen omdat manlief gekookt heeft.. zoooo herkenbaar!
Ik moet inderdaad eens op zoek naar wat ovenschotels. Het probleem daarbij is dat ik dan al snel uitkom op gehakt en dat is ook zo saai om vaak te eten. Ik ga in ieder geval zondag lasagne en shepherd's pie maken dus dat is al 2 x gehakt. Hoe lang zou je zoiets in de koelkast kunnen bewaren? Ik heb maar 1 ovenschaal met deksel die dus in de diepvries kan en die is het meest geschikt voor lasagne.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:10 schreef deerntie het volgende:
[..]
Brocolli ovenschotel? Rijst met zoetzure saus en kip, is prima op te warmen zowel in pan als magnetron. Aardappelschijfjes, witlof ham/kaas en vlees, allemaal uit de oven, wil ook prima... Zo even mijn eerste gedachtes. Verder kun je ook wel een pan macaroni of spaghetti maken, maar dan wordt het misschien te veel pasta in een week.
Misschien even naar de action/blokker/hema/whatsoever om er een ovenschotel of meerdere bij te scoren?quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik moet inderdaad eens op zoek naar wat ovenschotels. Het probleem daarbij is dat ik dan al snel uitkom op gehakt en dat is ook zo saai om vaak te eten. Ik ga in ieder geval zondag lasagne en shepherd's pie maken dus dat is al 2 x gehakt. Hoe lang zou je zoiets in de koelkast kunnen bewaren? Ik heb maar 1 ovenschaal met deksel die dus in de diepvries kan en die is het meest geschikt voor lasagne.
Denk dat ik inderdaad iets van een broccoli ovenschotel ga maken. Zonder gehakt maar met iets anders. Vis een optie?.
Hmm, mijn geweldige studie-plan brengt vooralsnog een heleboel studie ontwijkend gedrag met zich mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zometeen lekker meloensalade![]()
XxK&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Ik denk dat Drakenkeizer (eventueel zonder saus) best te doen isquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:32 schreef Stormqueen het volgende:
Het wordt deze:
http://www.boekencafe.nl/menukaart_hoofdgerechten.html
Tips?
quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:10 schreef fruitshake_1901 het volgende:
Jillian viel niks tegen! Kom maar op met die 30 day shred![]()
Nu sinaasappel
Waar?quote:Op donderdag 22 maart 2012 16:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]heb je de hele serie? Ik heb 'm eventueel wel voor je.
Ik mag straks ook weer, dag 6 alweer!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet de hele serie, maar wel de 3 levels, dat bedoelde ik eigenlijkzitten in één filmpje.
[ Bericht 13% gewijzigd door motorbloempje op 22-03-2012 16:40:09 ]Ja doei.
quote:Op donderdag 22 maart 2012 16:34 schreef motorbloempje het volgende:
Mooi dat je weer even post, dan hoef ik je wraps niet op te zoekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet de hele serie, maar wel de 3 levels, dat bedoelde ik eigenlijkzitten in één filmpje.
.
Spoilers!
Ja ik heb, als het goed is de hele. 1 .avi met 3 levels. Toch bedanktquote:Op donderdag 22 maart 2012 16:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]heb je de hele serie? Ik heb 'm eventueel wel voor je.
Ik mag straks ook weer, dag 6 alweer!
Goed bezig.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Euh, zeg hem dat hij het zelf moet doenquote:Op donderdag 22 maart 2012 11:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nee, dat is helemaal niet gek! Maar hij doet het gewoon niet goed (genoeg). En hij is op onvoorspelbare tijden thuis dus het is niet te voorspellen of het eten dan inderdaad klaar is als ik thuis kom. En hij multi taskt niet zo goed dus moet alles opgeruimd worden na het eten in plaats van tijdens het koken. En dan ga ik helpen natuurlijk. En me ergeren want dan ben ik moe. En hoe moeier hij is ( hij heeft dan al zeker 10 uur gewerkt), hoe rommeliger hij wordt. En ik kan ook niet lekker op de bank zitten als het een rommel is, en, en, en... Kortom, ik ben een zeikerd en hij gewoon een .... man. Maar we kennen elkaars gedrag wat dit betreft na 9 jaar welquote:Op donderdag 22 maart 2012 19:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Euh, zeg hem dat hij het zelf moet doen![]()
Zeg ik daarmee iets heel geks..?
Wow jij hebt echt een goede conditie! Ik wil jou worden als ik later groot ben!quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:33 schreef fruitshake_1901 het volgende:
Zo. Naast Jillian ook nog Leslie Sansone's 5 Mile Fat Burning Walk gedaan. Toch nog iets anders dan hardlopen gevonden wat ik wel leuk vind zolang ik nog niet bij de sportschool zit.
Ik heb nog bietjes!quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:03 schreef Sjeen het volgende:
Nice Isa! Bietjessoep is lekker trouwens
Ja, zoietsquote:Op donderdag 22 maart 2012 21:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb nog bietjes!
Is dat dan niet een soort borsjt of hoe je dat ook maar spelt?
Staat in een boek hier, maar ik sprokkel wat zooi bij elkaar voor je dit weekend!quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Die stoofschotel klinkt ook goed P. Heb inmiddels mijn lijst voor komende week gemaakt maar ik hou van variatie en ik ben van plan dit regime ten minste tot en met juni vol te houden. Dus heb je toevallig een linkje?
Ik heb alles in huisquote:Op donderdag 22 maart 2012 21:52 schreef Sjeen het volgende:
Ja, zoiets
Ik had een heel simpel recept:
Wat sjalotjes, wortel en bleekselderij klein snijden en aanfruiten. Laurierblad en liiter bouillon erbij en kwartiertje pruttelen, ondertussen gare bietjes schillen en in blokjes snijden. Bietjes erbij en 20 minuutjes pruttelen, laurier eruit en pureren. Op smaak brengen met peper en zout en serveren met wat zure room.
Thanks, ben benieuwd! Weet niet wat je allemaal van plan bent maar ik ben geen fan van rund of varken in stoofpotjes. Ben gek op soep (behalve borsjt!) maar t vriendje vind dat niet ok als avondeten helaas. Ga morgen wel aspergesoep maken, nom!quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:57 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Staat in een boek hier, maar ik sprokkel wat zooi bij elkaar voor je dit weekend!
Ook interesse in soep etc? Lekker met brood en zo.
Nou, ik ben alleen en kook regelmatig meer zodat er in de vriezer ligt. Ik loop ff mijn recepten dingen door op bruikbare recepten voor jequote:Op donderdag 22 maart 2012 22:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Thanks, ben benieuwd! Weet niet wat je allemaal van plan bent maar ik ben geen fan van rund of varken in stoofpotjes. Ben gek op soep (behalve borsjt!) maar t vriendje vind dat niet ok als avondeten helaas. Ga morgen wel aspergesoep maken, nom!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |