Hmm dat is eigenlijk niet zo'n heel slecht idee. 1 dag had gelukkig mijn nichtje gekookt voor ons. Ik ga eens ff wat bedenken voor komend weekend.. Heb ik idd nog helemaal niet aan gedacht om dat zo te doenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:22 schreef deerntie het volgende:
[..]
Is het geen optie om van te voren bv op donderdag, voor het hele weekend eten te maken? Zoals ovenschotels ofzo (kun je zelf bepalen hoe gezond het wordt) of een keertje iets invriezen als in rijst met kip ofzo? kwestie van in de oven/magnetron en klaar, niet de drukte van een maaltijd in elkaar zetten op het moment zelf en toch redelijk gezond!
ja, ik ben woest.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:47 schreef Silmarwen het volgende:
Mirjam, wat onwijs kut zeg! Het zit je idd absoluut niet mee he.
Hier gaat het kut. Vind het moeilijk mij in te houden, 5 paaseitjes, teveel crackers. Ik ben dood en dood op, heb 4 uur geslapen, daar ga ik zo van snaaien. Goed
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu weer normaal doen.
ik ben bang dat er nu even geen houden aan isquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:53 schreef Stormqueen het volgende:
nee mir niet gaan eten joh! Daar schiet je niks mee op
nee, ik voel me niet beter, maar toch ook weer wel.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:56 schreef Stormqueen het volgende:
maar waarom gaan eten? Voel je je dan beter daarna?
Ik wil je niet pesten, maar je moet echt de associatie tussen troost en eten loslaten meissie
Probeer je nu eerst voor te stellen dat je een pak koekjes naar binnen werkt en dan hoe je je voelt na dat pak koekjes... Is dat gevoel je die calorieën waard? Of ga je liever iets echt lekkers uitzoeken waar je mega van kunt genieten bij een grote kop theequote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:57 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nee, ik voel me niet beter, maar toch ook weer wel.
ik weet dat die associatie nergens op slaat, maar toch zit het er. best moeilijk om het dan niet te doen zeg maar
Dat is al in ieder geval iets!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:01 schreef Silmarwen het volgende:
Ik ga vroeg naar bed Isa.Moet helpen.
Mirje kan het! Niet doen! Het is ook moeilijk om dat niet te doen, denk dat ik hetzelfde zou voelen. Kun je jezelf niet ergens mee afleiden? Visite, filmpje ofzo?
Nee hoor, die is vandaag begonnen om 6:15 http://nl.wikipedia.org/wiki/Lentequote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:14 schreef Stormqueen het volgende:
ja joh! De lente begint ook morgen jonge!
Wat at je voor avondeten als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:18 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben bleh en wil mee'en maar voel me vooral
Moe moe moe, morgen vroege dienst (kreeg net telefoon) en er komt nog iemand helpen met m'n belastingen vanavond en daar heb ik echt geen energie voor
Driekwart van mijn avondeten laten staan.
Spaghetti met groente en zalm. Paar hapjes op.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:21 schreef summer2bird het volgende:
Wat at je voor avondeten als ik vragen mag?
Lekkerquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Spaghetti met groente en zalm. Paar hapjes op.
Ik heb nog wat overquote:
Schattepoemeltje, die belastingen invullen, dat stelt toch helemaal niks meer voor tegenwoordig? Dat heb ik gisteren op tijd van 10 minuten gedaan...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb nog wat over
En geloof dat het wel lekker was, maar echt geen zin in eten.
En al helemaal geen zin in de belastinghulp, ik wil nu eigenlijk naar bed maar hij is natuurlijk al lang onderweg.
Yep, het is nog makkelijker dan sexquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:36 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Schattepoemeltje, die belastingen invullen, dat stelt toch helemaal niks meer voor tegenwoordig? Dat heb ik gisteren op tijd van 10 minuten gedaan...
Wandelen?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:37 schreef Stormqueen het volgende:
zo, een nieuw avondrecord gezet, dertien kilometer
In 2 uur?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jep, in 2 uur, dus mooi 800 kcal verbrand en dat zonder muffe sportschool
Ik doe het al sinds 2 januari 3-4 keer per week he. De eerste keren kwam ik ook niet verder dan 5 kilometer en dan was ik redelijk kapot, maar oefening baart echt kunstquote:
jesses dan loop je goed door zeg!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jep, in 2 uur, dus mooi 800 kcal verbrand en dat zonder muffe sportschool
Jeetje wat goed zeg! Toevallig bezig voor de 4 daagsequote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:37 schreef Stormqueen het volgende:
zo, een nieuw avondrecord gezet, dertien kilometer
Nee, ik haat hardlopen en sportscholen, dus dan maar zoquote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:09 schreef Chezzeel het volgende:
[..]
Jeetje wat goed zeg! Toevallig bezig voor de 4 daagse?
Dan ga je nu lekker naar bed, flink slapen, en dan is er morgen weer een frisse nieuwe dagquote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:11 schreef Lonaa het volgende:
Qua eten een goede dag gehad vandaag.
Gezond, veel fruit, veel groente, genoeg gedronken.
Veel gezonde boodschappen gedaan op de markt voor een prikkie en genoeg bewogen.
Maar om een of andere reden voel ik me ruk tot op het bot.
Nicequote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik doe het al sinds 2 januari 3-4 keer per week he. De eerste keren kwam ik ook niet verder dan 5 kilometer en dan was ik redelijk kapot, maar oefening baart echt kunst
Dat is natuurlijk ook heel fijn! Fijn ook als je man je support! Mijn vriend support me ook gelukkig ook al is hij uhm.. vrij dun haha. Af en toe is dat best lastig. Hij kan alles eten wat hij wil en ik moet maar opletten.. unfair!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, ik haat hardlopen en sportscholen, dus dan maar zo
En twee uur quality time met mijn man, da's ook wat waard
haha oh nee van mij is dus wel dun! Maar goed dat hij al 9 kilo kwijt is!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:34 schreef Stormqueen het volgende:
Ah nee, mijn vriend is ook een beetje pappig, dus we kunnen het beiden prima gebruiken. Hij is ook al 9 kilo kwijt
Het moest vanaf 2008 en er waren wat speciale postenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:36 schreef Sjeen het volgende:
Schattepoemeltje, die belastingen invullen, dat stelt toch helemaal niks meer voor tegenwoordig? Dat heb ik gisteren op tijd van 10 minuten gedaan...
Ik moet vanaf 2005 alles opnieuw invullenquote:Op woensdag 21 maart 2012 11:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het moest vanaf 2008 en er waren wat speciale posten
Het triggerde mij iig om ook even de belastingen op te sturenquote:Op woensdag 21 maart 2012 11:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het moest vanaf 2008 en er waren wat speciale posten
Nou, hij was om 22:00 weg, direct bed ingedoken. Om 6 uur ging de wekker alweer namelijk.quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moet vanaf 2005 alles opnieuw invullen. Ik blijf het maar uitstellen, heb geen zin om naar de boekhouder te gaan. En nu is ie druk met alle IB's natuurlijk dus goed excuus. Bah, belastingen, snap er geen zak van.
Heb je je ogen nog open kunnen houden gisteren?
Wat heb je er in gedaan?quote:
1 banaanquote:
Nee hoor, die vezels blijven er gewoon inzitten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:24 schreef J0ycie88 het volgende:
Even over die smoothies he.. Is het niet veel beter op het fruit (groentje gewoon zo te eten. Zo behoudt je de vezels toch veel meer, en is dat beter voor je darmen? En het lijkt mij veel meer vullen?
Zie hier namelijk regelmatig smoothies langskomen..
Heb ooit ergens gezien een documentaire dat vloeibaar voedsel meer vult en dus langer het honger gevoel onderdrukt dan vast voedsel.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:24 schreef J0ycie88 het volgende:
Even over die smoothies he.. Is het niet veel beter op het fruit (groentje gewoon zo te eten. Zo behoudt je de vezels toch veel meer, en is dat beter voor je darmen? En het lijkt mij veel meer vullen?
Zie hier namelijk regelmatig smoothies langskomen..
Klopt dat het wel erg veel fruit is.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor, die vezels blijven er gewoon inzitten.
Alleen vind ik het wel veel fruit, Lonaa! Erg veel suikers zo ineens.
Gewoon doorgaan.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:28 schreef Selestha het volgende:
Zoo ik ben er weer
Had wat afleiding van een leuke jongeman de afgelopen dagen, en ben spontaan 2 kilo afgevallen haha
batsenquote:Op woensdag 21 maart 2012 15:28 schreef Selestha het volgende:
Zoo ik ben er weer
Had wat afleiding van een leuke jongeman de afgelopen dagen, en ben spontaan 2 kilo afgevallen haha
Ja en dansenquote:
quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:54 schreef Lonaa het volgende:
Zo, hoppa! 12 km gefietst!
Voor mij een hele prestatie.![]()
![]()
Zo even een glas van die smoothie, wat eten en dan nog even aan t werk.
Er is nu ook een pasta met minder caloriën en meer vezels van Honig. Vezelrijk heet het. Dat gebruik ik de laatste tijd als ik pasta gerecht maak en het smaakt gewoon hetzelfde als de standaard pasta`s.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bij de kringloop hier in de buurt hadden ze een blender/smoothiemaker te koop (voor vijf euro). En die kwam ik tegen nadat ik al ruim twee en een half uur gewandeld had
Dus ik heb er nu ook een, die dingen zijn best lekker, ik krijg dan zuivel binnen (wat anders een groots probleem is) en ik kom wat gemakkelijker op genoeg kcals zonder dat ik me rot/schuldig voel
O. 3 boterhammen met kaas (had na de tweede nog trek)
L. 2 boterhammen met sandwichspread
T. Smoothie met magere yoghurt, halve banaan en een half handje frambozen (naja... had een hele banaan en een handje frambozen in het apparaat gegooid met yoghurt, maar dat samen met mijn vriend gedronken en kom dus zo op deze gok).
D. Pasta met ham, tomaten, ui, prei, champignons en misschien wat maïs.
T. Avocado, tomaatje en een stuk komkommer
Is dit goed en kom ik zo op genoeg uit? (en ik weet dat pasta niet super gezond is, al heb ik wel volkoren, maar ik heb veel eters over de vloer en dat maakt het wel gemakkelijker)
Hoezo is pasta niet gezond???? Is echt gezond hoor(wel de volkoren nemen)!! Alleen moet je je wel aan de porties houden en dat vinden de meeste mensen lastigquote:Op woensdag 21 maart 2012 15:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bij de kringloop hier in de buurt hadden ze een blender/smoothiemaker te koop (voor vijf euro). En die kwam ik tegen nadat ik al ruim twee en een half uur gewandeld had
Dus ik heb er nu ook een, die dingen zijn best lekker (uh... niet het apparaat, de smoothies), ik krijg dan zuivel binnen (wat anders een groots probleem is) en ik kom wat gemakkelijker op genoeg kcals zonder dat ik me rot/schuldig voel
O. 3 boterhammen met kaas (had na de tweede nog trek)
L. 2 boterhammen met sandwichspread
T. Smoothie met magere yoghurt, halve banaan en een half handje frambozen (naja... had een hele banaan en een handje frambozen in het apparaat gegooid met yoghurt, maar dat samen met mijn vriend gedronken en kom dus zo op deze gok).
D. Pasta met ham, tomaten, ui, prei, champignons en misschien wat maïs.
T. Avocado, tomaatje en een stuk komkommer
Is dit goed en kom ik zo op genoeg uit? (en ik weet dat pasta niet super gezond is, al heb ik wel volkoren, maar ik heb veel eters over de vloer en dat maakt het wel gemakkelijker)
Bedankt voor de tip! Ik maak normalitair altijd zelf mijn pasta (100gram volkoren bloem/meel/spul op een ei. Sommigen gebruiken een beetje olie, maar dat doe ik nooit), is die gedroogde pasta gewoon hetzelfde van smaak als de verse?quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:58 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Er is nu ook een pasta met minder caloriën en meer vezels van Honig. Vezelrijk heet het. Dat gebruik ik de laatste tijd als ik pasta gerecht maak en het smaakt gewoon hetzelfde als de standaard pasta`s.
Ja je proeft het verschil nauwelijks maar wat jij doet is helemaal goed hoor. Gewoon vers blijven maken, niks mis mee!quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Ik maak normalitair altijd zelf mijn pasta (100gram volkoren bloem/meel/spul op een ei. Sommigen gebruiken een beetje olie, maar dat doe ik nooit), is die gedroogde pasta gewoon hetzelfde van smaak als de verse?
Vast wel.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:55 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]![]()
Hoop dat het mij binnenkort ook weer lukt om veel te fietsen, er was ooit lang geleden een tijd dat ik makkelijk 60km op een dag haalde.
Ik heb geen idee, echt verse pasta heb ik nog nooit gegeten, alleen die tagliatelle uit de koeling van de AH.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Ik maak normalitair altijd zelf mijn pasta (100gram volkoren bloem/meel/spul op een ei. Sommigen gebruiken een beetje olie, maar dat doe ik nooit), is die gedroogde pasta gewoon hetzelfde van smaak als de verse?
Bij pasta heb ik van huis uit geleerd een kopje per persoon. Volgens de diëtiste en de psycholoog moet dat drie opscheplepels per persoon zijn.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:59 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Hoezo is pasta niet gezond???? Is echt gezond hoor(wel de volkoren nemen)!! Alleen moet je je wel aan de porties houden en dat vinden de meeste mensen lastigIk vind je lijstjes echt veel beter worden CotS, misschien nog wat afwisseling in broodbeleg en ik mis wel nog steeds een beetje eiwitten. Je zou ook een uitsmijter kunnen eten?
Je kunt ook zelf eiersalade maken als je daar echt eens zin in hebt. Ei in kleine stukjes snijden en halfvolle yoghurt mayo erdoor met wat peper, zout en verse peterselie.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Bij pasta heb ik van huis uit geleerd een kopje per persoon. Volgens de diëtiste en de psycholoog moet dat drie opscheplepels per persoon zijn.
Pasta bevat meer kcals dan aardappelen en hebben niet de vitamines van aardappelen. Maar ik eet belachelijk veel groente.
Broodbeleg is lastig. Ik heb nu een pakje ham liggen en probeer elke dag een boterham met ham te nemen, kaas (bevat toch ook eiwitten)...
Voordat ik aan de lijn deed at ik ook wel eens bijv. kip kerry op brood of eiersalade, maar die salades zijn toch niet goed wanneer je aan de lijn doet?
En ik moet idd vaker een doos eieren meenemen
Eiersalade is niks mis mee als je ze zelf maakt. Trouwens wat je zegt over aardappelen en pasta ben ik het niet mee eens. Ik ben me nu bij South Beach in het lezen en die cardioloog beweert dat je beter aardappelen kan laten staan en voor volkoren pastaproducten of zilvervliesrijst kunt kiezen. Kaas bevat wel wat eiwitten maar lang niet genoeg. Tonijn, kip, ei etc dat bevat veel eiwit.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Bij pasta heb ik van huis uit geleerd een kopje per persoon. Volgens de diëtiste en de psycholoog moet dat drie opscheplepels per persoon zijn.
Pasta bevat meer kcals dan aardappelen en hebben niet de vitamines van aardappelen. Maar ik eet belachelijk veel groente.
Broodbeleg is lastig. Ik heb nu een pakje ham liggen en probeer elke dag een boterham met ham te nemen, kaas (bevat toch ook eiwitten)...
Voordat ik aan de lijn deed at ik ook wel eens bijv. kip kerry op brood of eiersalade, maar die salades zijn toch niet goed wanneer je aan de lijn doet?
En ik moet idd vaker een doos eieren meenemen
quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:07 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Je kunt ook zelf eiersalade maken als je daar echt eens zin in hebt. Ei in kleine stukjes snijden en halfvolle yoghurt mayo erdoor met wat peper, zout en verse peterselie.
wacht.... je hebt de pasta nog opgegeten nadat de fles gebroken was???quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Verse pasta is goedkoper en tja... zo heb ik het gewoon geleerd. Is niet moeilijk. 's ochtends of de avond ervoor het deeg maken. De koelkast in. En als je het wilt gebruiken gewoon uitrollen (of voor de luie mens in de pastamachine) en drie minuutjes koken (heerlijk als je er verse basilicum er doorheen gooit).
O... toen ik net op mezelf woonde had ik nog geen deegroller (vergeten aan te schaffen) en heb toen een keer pasta gemaakt en het uitgerold met een bierflesje: slecht idee, niet doen! Bierflesjes breken en de hele maaltijd ben je stukjes glas uit je mond aan het halen.
Zilvervliesrijst en volkorenpasta schijnt inderdaad beter te zijn dan aardappels. Dat heeft de diëtist me 2 jaar geleden ook verteld.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:08 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Eiersalade is niks mis mee als je ze zelf maakt. Trouwens wat je zegt over aardappelen en pasta ben ik het niet mee eens. Ik ben me nu bij South Beach in het lezen en die cardioloog beweert dat je beter aardappelen kan laten staan en voor volkoren pastaproducten of zilvervliesrijst kunt kiezen. Kaas bevat wel wat eiwitten maar lang niet genoeg. Tonijn, kip, ei etc dat bevat veel eiwit.
En een klein scheutje ketchup, wat kerrie, paprikapoeder en bieslook!quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:07 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Je kunt ook zelf eiersalade maken als je daar echt eens zin in hebt. Ei in kleine stukjes snijden en halfvolle yoghurt mayo erdoor met wat peper, zout en verse peterselie.
quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wacht.... je hebt de pasta nog opgegeten nadat de fles gebroken was???
Ik maak vanavond gevulde eieren als tussendoortjequote:Op woensdag 21 maart 2012 16:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En een klein scheutje ketchup, wat kerrie, paprikapoeder en bieslook!
Ik ga eiersalade maken!
Lekker!quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:12 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ik maak vanavond gevulde eieren als tussendoortje
quote:
Naja... gezond of niet, toch blijf ik zo nu en dan mijn aardappeltjes etenquote:Op woensdag 21 maart 2012 16:08 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Eiersalade is niks mis mee als je ze zelf maakt. Trouwens wat je zegt over aardappelen en pasta ben ik het niet mee eens. Ik ben me nu bij South Beach in het lezen en die cardioloog beweert dat je beter aardappelen kan laten staan en voor volkoren pastaproducten of zilvervliesrijst kunt kiezen. Kaas bevat wel wat eiwitten maar lang niet genoeg. Tonijn, kip, ei etc dat bevat veel eiwit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |