ja, en die vieze homo's ook. En eigenlijk ook mensen die denken dat de aarde plat is. En gereformeerden die hun dochters neuken.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:01 schreef lukoki het volgende:
Geen problemen mee in het geval van die smerige kankerpedo.
Hij heeft een baby van 19 dagen oud misbruikt! Zo iemand verdient het toch niet nog tot deze samenleving te behoren?!quote:
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:03 schreef WatskeZegt het volgende:
[..]
Hij heeft een baby van 19 dagen oud misbruikt! Zo iemand verdient het toch niet nog tot deze samenleving te behoren?!
Om met Gandalf te spreken:quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:03 schreef WatskeZegt het volgende:
[..]
Hij heeft een baby van 19 dagen oud misbruikt! Zo iemand verdient het toch niet nog tot deze samenleving te behoren?!
'Soberso'quote:
Ze halen hem ook uit de samenleving om deze reden.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:03 schreef WatskeZegt het volgende:
[..]
Precies dit. Je kan een rechter niet laten bepalen of iemand dood moet, hoe zwaar het delict ook is.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:09 schreef Drietebuul het volgende:
Onderbuikgevoelenstopic in 3...2...1...
Ik ben tegen de doodstraf. Hoe erg het ook is dat iemand een 19 dagen oud baby'tje heeft misbruikt, dit is geen argument voor de doodstraf. Wetten en rechters zijn niet onfeilbaar, laat ze daarom zo min mogelijk onomkeerbare straffen en maatregelen opleggen.
Al die boe-roepers moeten zich maar troosten aan het feit dat Nederland een van de twee (of drie?) Europese landen is waar levenslang daadwerkelijk levenslang is.
quote:
ik moet altijd denken aan die film: escape from new york, zet ze maar lekker op een eilandje ofzo bijelkaar en ze zoeken het maar uit met elkaar.doodstraf nee, is te licht.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:03 schreef QM84 het volgende:
Nee. Naast het feit dat geen enkel mens over het leven van een ander zou mogen beslissen, vind ik ook dat zo'n crimineel er dan te makkelijk mee wegkomt.. Het is even een spuitje/schok/..., en dan is het voorbij, terwijl het slachtoffer de rest van zijn/haar leven er last van blijft houden.
Graaf maar ergens een diepe put en gooi al dat soort beesten daar maar in. 1x per dag een paar broden en een fles met water naar beneden flikkeren en laat ze het voor de rest zelf maar uitzoeken.
overdrijven is ook een vakquote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:15 schreef Drietebuul het volgende:
En daarbij is het argument "TBS kost 400 euro per dag" fucked. Volgens mij is 400 enkel voor longstay, en zijn doorsnee TBS'ers ongeveer 800 euro per dag. Als TS liever in een land woont waar ze geen geld overhebben voor het professioneel opvangen en rehabiliteren van mensen die buiten de samenleving vallen maar ze liever een kogel door het achterhoofd ziet worden gejaagd raad ik TS aan naar het altijd zonnige China/Iran/Saudi-Arabië te gaan verhuizen. Ohnee, TS vindt "allochtonen" waarschijnlijk ook eng.
Haha als het aan die god is voorbehouden is dat toch een geweldige sadist zeg! Gelukkig laat hij deze gast leven maar neemt hij die Belgische kindjes van het busongeluk tot zich.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:17 schreef fruityloop het volgende:
Ik persoonlijk geloof daarnaast dat het nemen/geven van een leven is voorbehouden aan een hogere macht, die ik "God" noem, maar onder vele andere namen genoemd wordt, en ook mede daardoor ben ik tegen de doodstraf.
hope so.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:19 schreef drumstickNL het volgende:
Koningin geen politieke macht meer ; doodstraf terug ; onderwijs kapot bezuinigen ; meer PVV stemmen = op naar een 3e wereld land?
Dit dus.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:20 schreef Yi-Long het volgende:
Ik vind 400/800 euro per dag sowieso VEELS te duur om wie dan ook te behandelen. Laat staan dit soort zieke hufters.
Ik ben zeer zeker niet tegen de doodstraf, maar dan niet zoals in de USA waar het wel 20-25 jaar kan duren voordat iemand eindelijk afgemaakt wordt, maar gewoon zodra de schuld 100% bewezen is geacht, meteen binnen 2 weken afschieten.
Ik heb er alle begrip voor dat je als volwassene op een kind kunt vallen. Dat is een ziekte, dat is een aangeboren afwijking of verlangen, zo ben je nu eenmaal geaard en daar kun je vrij weinig aan veranderen. Maar zodra je overgaat tot actie, en dus daadwerkelijk kinderen gaat misbruiken, en zeker als het gaat om de mate waarin Robert M. dat heeft gedaan, dan hoef je van mij echt geen TBS meer te geven ofzo. Levenslang opsluiten of afschieten. Niet teveel moeite meer in steken.
100% bewezen is geacht?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:20 schreef Yi-Long het volgende:
Ik vind 400/800 euro per dag sowieso VEELS te duur om wie dan ook te behandelen. Laat staan dit soort zieke hufters.
Ik ben zeer zeker niet tegen de doodstraf, maar dan niet zoals in de USA waar het wel 20-25 jaar kan duren voordat iemand eindelijk afgemaakt wordt, maar gewoon zodra de schuld 100% bewezen is geacht, meteen binnen 2 weken afschieten.
Ik heb er alle begrip voor dat je als volwassene op een kind kunt vallen. Dat is een ziekte, dat is een aangeboren afwijking of verlangen, zo ben je nu eenmaal geaard en daar kun je vrij weinig aan veranderen. Maar zodra je overgaat tot actie, en dus daadwerkelijk kinderen gaat misbruiken, en zeker als het gaat om de mate waarin Robert M. dat heeft gedaan, dan hoef je van mij echt geen TBS meer te geven ofzo. Levenslang opsluiten of afschieten. Niet teveel moeite meer in steken.
In de kerk weet men ook wel raad met onze heilige kinderen. HALLELUJA!!!!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:11 schreef Dr.Mikey het volgende:
Simpele tokkies die nu om doodstraf roepen omdat het om onze heilige kinderen gaat..
Als je het inderdaad bij de naam noemt en dat het een geaardheid is zoals hetro-/homoseksualiteit dan valt dat net zoals homoseksualiteit niet te "genezen" waardoor TBS voor zulke types sowieso weggegooid geld is. Niet aan beginnen en gewoon dwangarbeid..quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:20 schreef Yi-Long het volgende:
Ja, videobewijs, een shculdverklaring van de verdachte, belastende verklaringen van de slachtoffers, ooggetuigen, etc etc. Als het echt 100% zeker is dat de verdachte dus ook de dader is, dat er absoluut geen enkele twijfel over mogelijk is, dan vind ik de doodstraf geen optie die je zou moeten uitsluiten puur op basis van 'principe' dat je tegen de doodstraf bent.quote:
Dus jij bepaalt dat hij dood moet?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:03 schreef WatskeZegt het volgende:
[..]
400/800 Euro per dag te veel om zieke personen op menselijke wijze uit de buurt van je moedertje met d'r zwakke hart en je naïve dochter te houden? Mensen die zitten te mekkeren over het financiële plaatje van ons strafrechtsysteem weten dat in de Verenigde Staten, de proces- en tenuitvoerleggingskosten bij een doodstraf veel hoger liggen dan levenslange gevangenisstraf? Weet waar je om vraagt dan.quote:Ik vind 400/800 euro per dag sowieso VEELS te duur om wie dan ook te behandelen. Laat staan dit soort zieke hufters.
Nou, veel succes daarmee, Sherlock. Hoe zie je dat voor je dan?quote:zodra de schuld 100% bewezen is geacht,
Ik ben niet voor dwangarbeid. Ik ben ook niet voor versobering van normale cellen enzo. Voor de meeste criminelen vind ik de ontneming van vrijheid al straf genoeg, en dan kun je best ook in de gevangenissen werken om ze scholing of whatever te bieden. Daar heb ik geen problemen mee, en dat mag van mij ook best met een TV en een Playstation op de cel.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:23 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Als je het inderdaad bij de naam noemt en dat het een geaardheid is zoals hetro-/homoseksualiteit dan valt dat net zoals homoseksualiteit niet te "genezen" waardoor TBS voor zulke types sowieso weggegooid geld is. Niet aan beginnen en gewoon dwangarbeid..
Dit dus...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:06 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ze halen hem ook uit de samenleving om deze reden.
Lucia de B. had 8 kinderen vermoord die verdiende toch ook de doodstraf!? Ow, wacht ze is vrijgesproken vanwege gebrek aan bewijs omdat het ''keiharde bewijs'' toch niet zo hard was. Zolang ons recht systeem niet waterdicht is kan je niet iemand ter dood veroordelen.
Daarnaast vind ik het moreel verkeerd het leven van iemand te ontnemen of iemand anders te vragen het leven van iemand te ontnemen. En nee, dat de persoon zelf geen moraal heeft doet daar geen afbreuk aan.
Om even jouw lijn door te trekken.quote:
Persoonlijk vind ik het van de zotten dat bajes-tuig het breder heeft dan de armere mensen in de maatschappij die niet het criminele leven hebben verkozen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:27 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik ben niet voor dwangarbeid. Ik ben ook niet voor versobering van normale cellen enzo. Voor de meeste criminelen vind ik de ontneming van vrijheid al straf genoeg, en dan kun je best ook in de gevangenissen werken om ze scholing of whatever te bieden. Daar heb ik geen problemen mee, en dat mag van mij ook best met een TV en een Playstation op de cel.
Maar dat hele TBS-gebeuren lijkt inmiddels wel een complete industrie te zijn geworden met idioot hoge kosten voor de belastingbetaler, terwijl je dat gewoon zou moeten kunnen uitvoeren door mensen die werken op een vast ambtenaren salaris en in een gebouw dat al van de overheid is en waarvoor je dus alleen de vaste lasten als beveiliging, gas, licht, afschrijving, etc etc voor moet rekenen. 400/800 euro PER DAG PER PATIENT is echt veels te veel geld.
Vooral wanneer zo'n iemand niet genezen kan worden van zijn sexuele voorkeuren.
Ik denk dat dat nooit kan. Mijn lievelingskleur is bijvoorbeeld blauw.quote:Vooral wanneer zo'n iemand niet genezen kan worden van zijn sexuele voorkeuren.
Referendum houden.quote:
Waarom vergelijk je het kostenplaatje met de USA, en niet met bijvoorbeeld China of Rusland? Niemand zegt dat we het precies zo moeten invullen als de USA.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:25 schreef Drietebuul het volgende:
[..]
400/800 Euro per dag te veel om zieke personen op menselijke wijze uit de buurt van je moedertje met d'r zwakke hart en je naïve dochter te houden? Mensen die zitten te mekkeren over het financiële plaatje van ons strafrechtsysteem weten dat in de Verenigde Staten, de proces- en tenuitvoerleggingskosten bij een doodstraf veel hoger liggen dan levenslange gevangenisstraf? Weet waar je om vraagt dan.
[..]
Die eis is er nu in feite toch ook al wanneer we mensen naar de gevangenis sturen? Schuld moet 100% zeker zijn. Dat het in de praktijk nog te vaak mis gaat, is te schandalig voor woorden uiteraard.quote:Nou, veel succes daarmee, Sherlock. Hoe zie je dat voor je dan?
Ik neem aan dat ze die Playstation en TV enzo wel gewoon zelf moeten betalen, of dat doen vrienden/familie voor ze.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:29 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het van de zotten dat bajes-tuig het breder heeft dan de armere mensen in de maatschappij die niet het criminele leven hebben verkozen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |