Nouja, of er moeten verschillende types feedback zijn, maar het is eerder een gil(piep) dan dat het feedback is(Zoem van gitaar naast versterker die aanstaat)quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:38 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Is het niet gewoon feedback wat je bedoelt?
Feedback is niks anders dan dat door het geluid wat uit je speakers komt je snaren (harder) gaan resoneren wat weer uit je versterker komt waardoor.... etc. etc. Bij akoestische gitaren klinkt het veel al verschrikkelijk en bij elektrische gitaren is het heel erg afhankelijk van het soort geluid wat je gebruikt en wat je ermee wilt bereiken.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:51 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nouja, of er moeten verschillende types feedback zijn, maar het is eerder een gil(piep) dan dat het feedback is(Zoem van gitaar naast versterker die aanstaat)
Met de strat heb ik namelijk last van de Zoem als ik hem heel hard zet, maar dat is pas zodra een akkoord wegsterft, bij de Les Paul is het eigenlijk al direct 1-2 seconden na het aangeslagen akkoord dat hij begint te piepen(zelfs op huiskamer niveau)
Ja, dan gilt de gitaar ook nog, in de oefenruimte stond de gitarist ongeveer 5 meter van de versterker verwijderd en hij gilde nog als een gek.... op een gegeven moment toen hij achter in de oefenruimte ging staanquote:Op woensdag 21 maart 2012 14:56 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Feedback is niks anders dan dat door het geluid wat uit je speakers komt je snaren (harder) gaan resoneren wat weer uit je versterker komt waardoor.... etc. etc. Bij akoestische gitaren klinkt het veel al verschrikkelijk en bij elektrische gitaren is het heel erg afhankelijk van het soort geluid wat je gebruikt en wat je ermee wilt bereiken.
Gilt hij ook nog als je ver ver ver weg van je gitaar versterker gaat staan op hetzelfde volume?
Dan is het gewoon een feedback probleem. Als hij verder weg gaat staan wordt het minder. Sommige gitaren hebben hier nou eenmaal meer 'last' van (sommige mensen willen dat nou eenmaal graag). Andere pickups zouden vast kunnen helpen, maar ik weet niks van verschillende pickups.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:58 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, dan gilt de gitaar ook nog, in de oefenruimte stond de gitarist ongeveer 5 meter van de versterker verwijderd en hij gilde nog als een gek.... op een gegeven moment toen hij achter in de oefenruimte ging staanwas het minder.
Upload het dan niet...quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:12 schreef Braddie het volgende:
http://www.facebook.com/p(...)82208&type=2&theater
Even een soundtest met de versterker voor Mysterious ways.
Heb hier geen A/B vergelijkings materiaal(helaas geen A3) maar volgens mij is het best ok toch? (moet alleen de Phaser fatsoenlijk instellen)
Ik wacht geduldig af!quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Emg zijn dr meest stille die je kan hebben
Nee, je hebt juist last van feedback, dan moet je niet nog meer willen!quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:58 schreef Braddie het volgende:
[..]
Er is nog niks mis mee verder?, maar als er feedback van iemand kan komen, dan graag
FAALquote:Op woensdag 21 maart 2012 17:07 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Nee, je hebt juist last van feedback, dan moet je niet nog meer willen!
Het valt me nog mee wat dat ding moet kosten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:18 schreef CoiLive het volgende:
Ik ben trouwens verliefd op dit lelijke onding:
[ afbeelding ]
Het is een modeling / profiling amp. Dat wil zeggen dat je je eigen amps, of die van vrienden met zeer weinig moeite even kan profilen en erin kan gooien om hem vervolgens als modeling te gebruiken. Ook kun je andere profiles natuurlijk even downloaden van het internet (en dat zijn er al heel erg veel).
Voor zover ik tot nu toe kan horen komt dat ding zo ongelofelijk dicht in de buurt van de originele amps dat dat ding zeker zijn geld waar is. Het enige wat mij nu nog tegen houdt om hem te kopen is de beperkte hoeveelheid effecten die erin zitten en ik wil graag een John Mayer achtige clean tone ervan horen.
Edit
Wat lul ik eigenlijk dom. Dat ding gaat er komen! Mijn 11R gaat eruit en dan haal ik een losse audio interface met meer inputs (dat mis ik nu op de 11R) en dan moet de Kemper er komen! Verliefd zeg ik jullie!![]()
quote:Op donderdag 22 maart 2012 16:01 schreef The_Dean het volgende:
Zo, even naar Brabant voor een gitaar.
Als je dat filmpje kijkt dan zie je dat dat niet kan.quote:Op donderdag 22 maart 2012 14:13 schreef Braddie het volgende:
Stel... je hebt een geisoleerde gitaartrack van Harrison, dan zou je met dit ding dat geluid identiek kunnen nabootsen?
Uur eerder ok?quote:
Sgoed hoorquote:
Gezellig!quote:Op donderdag 22 maart 2012 16:01 schreef The_Dean het volgende:
Zo, even naar Brabant voor een gitaar.
niks breda, veldhoven jongequote:
Geen probleem manquote:Op donderdag 22 maart 2012 17:42 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Sgoed hoorhij ligt klaar. De hoogste 3 snaren zijn alleen wat verroest. En heb die 3 net niet meer liggen
quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:56 schreef genakt het volgende:
Word uitkijken voor braddie![]()
-_Guitarist_-, welkom! *O*
volgens mij speel je het te snel.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:46 schreef Gehenna het volgende:
heu ik heb mijn eerste gitaarspeel filmpje op youtube
beetje sloppy nog, maar volgens mij begint het ergens op te lijken, imho... jullie mening?
hehe dat ook iddquote:Op donderdag 22 maart 2012 19:48 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
volgens mij speel je het te snel.
Precies als Blackbird op shuffle langskomt, kom ik deze post tegenquote:Op donderdag 22 maart 2012 19:46 schreef Gehenna het volgende:
beetje sloppy nog, maar volgens mij begint het ergens op te lijken, imho... jullie mening?
Yeah!quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:22 schreef stefanhaan het volgende:
Zo dean is ook weer een gave ibanez rijker![]()
Klinkt wel aardig tochquote:Op donderdag 22 maart 2012 19:46 schreef Gehenna het volgende:
Jammerquote:
quote:
Ik wil dit nummer ook kunnen spelenquote:Op donderdag 22 maart 2012 19:46 schreef Gehenna het volgende:
Waarom gebruik je zulke moeilijke vingerzettingen? Kan veel makkelijker gespeeld worden, misschien gaat het je dan ook wat makkelijker af. Volgens mij klopt de picking volgorde van je vingers ook niet helemaal.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:46 schreef Gehenna het volgende:
? oh ik dacht juist dat ik zo met mijn hand redelijk dezelfde houding kon houden..quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:56 schreef starla het volgende:
[..]
Waarom gebruik je zulke moeilijke vingerzettingen? Kan veel makkelijker gespeeld worden, misschien gaat het je dan ook wat makkelijker af.
Hier zal ik nog eens naar kijkenquote:Volgens mij klopt de picking volgorde van je vingers ook niet helemaal.
Maar je moet wel veel de hals op en neer.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:03 schreef Gehenna het volgende:
[..]
? oh ik dacht juist dat ik zo met mijn hand redelijk dezelfde houding kon houden..
Welkomquote:Op donderdag 22 maart 2012 21:56 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
* Blue_Panther_Ninja meld aan als gitaar noob![]()
Heb sinds 18 Februari j.l een Dimavery ST-203 Wild Red E-Guitar, oorspronkelijk zou het donkerblauw zijn(koste maar ¤62).Hoefde niet eens ¤75(Wild Red)te betalen,gewoon zelfde prijs.Bax-shop is wel aardig,moet nog een softbag erbij hebben(die kost maar ~¤17 bij hun).![]()
Oefen wel veel(maximaal 5 uur per dag).![]()
* Slash,Brian May and Lita Ford zijn BPN helden
Welkom!quote:
Je laat er geen gras over groeien je eerste dag maar welkom in MUZquote:Op donderdag 22 maart 2012 21:56 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Heb sinds 18 Februari j.l een Dimavery ST-203 Wild Red E-Guitar, oorspronkelijk zou het donkerblauw zijn(koste maar ¤62).Hoefde niet eens ¤75(Wild Red)te betalen,gewoon zelfde prijs.Bax-shop is wel aardig,moet nog een softbag erbij hebben(die kost maar ~¤17 bij hun).![]()
Wow vijf uur per dag soms? Vorderingen zullen dan snel te merken zijn. Vijf uur is misschien wel meer dan de gemiddelde beginnend gitarist in een week haalt. Succes!quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:56 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
quote:Op donderdag 22 maart 2012 23:32 schreef KaMo het volgende:
Nog ook nog eens lekker 3 kwartier zitten heerschen op mijn SG
En dan zaterdag gitaardebuut op de buhne, spannond!
Woeeiiiquote:Op donderdag 22 maart 2012 23:32 schreef KaMo het volgende:
Nog ook nog eens lekker 3 kwartier zitten heerschen op mijn SG
En dan zaterdag gitaardebuut op de buhne, spannond!
Dat is inderdaad best veel, ik speelde in het begin ongeveer 1-2 uurtjes per dag, dat is later afgezakt naar 2 maanden helemaal niet, en daarna ongeveer 15 minuutjes per dag.quote:Op donderdag 22 maart 2012 23:12 schreef Push. het volgende:
[..]
Wow vijf uur per dag soms? Vorderingen zullen dan snel te merken zijn. Vijf uur is misschien wel meer dan de gemiddelde beginnend gitarist in een week haalt. Succes!
Een Lita Ford fanquote:Op donderdag 22 maart 2012 21:56 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Fixed.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:17 schreef stefanhaan het volgende:
Mensen die niet James Hetfield als held hebben.
Fixedquote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:17 schreef stefanhaan het volgende:
Mensen die niet Johnny Ramone als held hebben.
Wanneer heb je die foto's gemaakt? Net nieuwe snaren erop?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 05:01 schreef Braddie het volgende:
Bwhehe, ik heb die Les Paul nu al ruim 1 maand in huis maar nog steeds niet getoont aan julie![]()
FOTOOOOOOOO`S
Headstock: [ afbeelding ]
Front: [ afbeelding ]
Back: [ afbeelding ]
Roadworn: [ afbeelding ]
Volledige gitaar(En m`n andere gitaren + amp): [ afbeelding ]
1974 Black Beauty met Maxon Hi-Gain pickups![]()
Sounds damn fine!
Helaas.quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:56 schreef genakt het volgende:
Word uitkijken voor braddie![]()
-_Guitarist_-, welkom! *O*
gisteren... snaren zitten er een weekje af.. maar ze zitten niet in de wegquote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:10 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Wanneer heb je die foto's gemaakt? Net nieuwe snaren erop?
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:44 schreef Braddie het volgende:
[..]
gisteren... snaren zitten er een weekje af.. maar ze zitten niet in de weg
Leugenaarquote:Op zondag 18 maart 2012 17:09 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Knip je snaren eens af manOp zondag 18 maart 2012 17:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
Net gedaan
Ja vond het wel vreemd maar wel jammerquote:
Die reactie van Metalfreak was op een foto van de LP, faalhaas.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:03 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, van de Strat heb ik ze afgeknipt
En weer valt ie door de mandquote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:23 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Die reactie van Metalfreak was op een foto van de LP, faalhaas.
Tuurlijk niet, van de strat heb ik ze afgeknipt, daar ging het toch om? van die Les Paul(Waar over de comment ging dat ik m`n snaren moest afknippen) nog niet.quote:
Het ging om die Les Paul en toen zei jij dat je die af had geknipt. Wat drijft jou toch elke keer om zoveel onzin te verkopen op internet?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:41 schreef Braddie het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, van de strat heb ik ze afgeknipt, daar ging het toch om? van die Les Paul(Waar over de comment ging dat ik m`n snaren moest afknippen) nog niet.
Kom op, grijp eens in. Dit begint onderhand het Braddie topic te worden, hij is degene die het meeste post hier, het lijkt alleen nog maar om hem te draaien. Geef die knul zijn eigen topic (heeft Dribbel_ ooit al eens aangemaakt) en laat hem lekker daar om aandacht vragen..quote:
Actie foto's!!quote:
Dat is volgens mij al een behoorlijk oude foto.quote:
TLFG tijdperk nog, zat net wat fotomappen op te ruimen en kwam hem toen tegenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:37 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat is volgens mij al een behoorlijk oude foto.
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:17 schreef stefanhaan het volgende:
Mensen die niet Dave Murray als held hebben.
Ik liep met St Patrick's Day tegen een kerel aan waarvan ik dacht dat jij het was. Maar ja, was niet zo. Toen heb ik hem omver gebeukt omdat ik boos was dat hij jou niet was!quote:
Liep hij ook een halve tel achter op de rest? Dan was het die van ons.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 09:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik liep met St Patrick's Day tegen een kerel aan waarvan ik dacht dat jij het was. Maar ja, was niet zo. Toen heb ik hem omver gebeukt omdat ik boos was dat hij jou niet was!.
Hij beweerde bassist te zijn in een punkbank, alsof dat geloofwaardig is.
Geen idee. Ik vond hem iig erg irritant. Met name omdat hij Dribbel niet wasquote:Op zaterdag 24 maart 2012 09:28 schreef brother52 het volgende:
[..]
Liep hij ook een halve tel achter op de rest? Dan was het die van ons.
Dan is het die van ons geweest.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 10:00 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Geen idee. Ik vond hem iig erg irritant. Met name omdat hij Dribbel niet was.
alle iron maiden gitaristen zijn wel helden, op jannis naquote:Op zaterdag 24 maart 2012 09:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..].
Meer Steve Harris in mijn geval natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |