SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door zakstront op 19-03-2012 04:33:48 ]maar het oog wil ook wat
quote:Op maandag 19 maart 2012 05:48 schreef klabbakus het volgende:
Een 40plusser van na 1980 mag niet meedoen?
Tofquote:Op maandag 19 maart 2012 05:15 schreef zakstront het volgende:
[ afbeelding ]
Battlestar Galactica
wat een sentiment allemaal
Hier krijg ik echt kippenvel van. Dat was zo geweldig. Was ze helemaal vergeten. De muziek, de openingsscene, de spannende verhalen.quote:Op maandag 19 maart 2012 12:31 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
[ afbeelding ]
De Vrijbuiters, een spannende serie over tieners die voor de geheime dienst werkten. Veel actie zat erin, helikopters, speedboten en enge boeven. Het meisje Sue was zo mooi en stoer!
De openingstheme was ook erg catchy (begint na een halve minuut):
quote:Op maandag 19 maart 2012 16:05 schreef tong80 het volgende:
Herenleed van de VPRO met Cherry Duyns en Armando. Was niet voor mijn leeftijdscategorie bedoeld, ik was 15, maar toen al gek van literatuur en absurde humor.
Is toch niet van voor 1980 ?quote:Op maandag 19 maart 2012 20:29 schreef Karina het volgende:
Lastig, ligt aan hoe oud ik was en wat ik TOEN leuk vond. Deze vond ik in ieder geval heel cool:
Op je plaatje staat 80-tv showquote:Op maandag 19 maart 2012 20:51 schreef Karina het volgende:
[..]
Niet? Oh geen idee eigenlijk.
1982 dus inderdaad, sorry
Ken het nietquote:Op maandag 19 maart 2012 20:58 schreef Karina het volgende:
[..]
Jaja ik ben een sukkel.
Vanwege John TravoltaNiet zo bekend misschien.
quote:Op maandag 19 maart 2012 22:14 schreef Karina het volgende:
Deze was toch wel favoriet, nog steeds eigenlijk![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 19 maart 2012 22:18 schreef Karina het volgende:
[ afbeelding ]
Als het maar SciFi is of was dan vind ik het al goed.
Karinaquote:
Ik herken de titel en de muziek maar kan me niets van de serie zelf herinnerenquote:Op maandag 19 maart 2012 20:58 schreef Karina het volgende:
[..]
Jaja ik ben een sukkel.
Vanwege John TravoltaNiet zo bekend misschien.
Bekend boek maar serie of film nooit gezienquote:Op maandag 19 maart 2012 22:38 schreef Karina het volgende:
[..]
Ken je deze? Uit 1981, dus ik speel een beetje vals.
[ afbeelding ]
Nog een mooie DVD box van.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:46 schreef Karina het volgende:
Jij had wel HEEEL veel favoriete series
Nog wat SciFi dan maar
Leukquote:Op woensdag 21 maart 2012 01:07 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
Bekend boek maar serie of film nooit gezien
[..]
Nog een mooie DVD box van.
[ afbeelding ]
Het leukste vond ik de scene als hij voor de spiegel stond en dan zo van "nah, ik hoef niets te doen, ik ben knap genoeg"quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:53 schreef tong80 het volgende:
The Fonz
Die kon met één tik tegen de buitenkant de juke-box laten spelen
Die ken ik nietquote:Op woensdag 21 maart 2012 13:36 schreef Karina het volgende:
En met dezelfde hoofdrolspeler
[ afbeelding ]
The Magician
Ging over een goochelaar die ook privédetective speelde. Gek dat je die niet kent trouwens, is van begin zeventiger jaren.quote:
Toen vond ik het kapsel helemaal geweldigquote:Op woensdag 21 maart 2012 14:22 schreef tong80 het volgende:
Ik vond die Fawcett veel te plastic. Is toch jong overleden aan kanker ?
Volgens mij heette hij hier "De Illusionist".quote:
Die was idd geweldigquote:
Nee, komt me totaal niet bekend voor inderdaad.quote:Op zondag 8 april 2012 14:42 schreef Iwanius het volgende:
Ik denk dat de meesten het niet kennen maar voor mij was dat.
Het komt me heel vaag bekend voor, ik denk dat ik er te jong voor was, ik zie dat het uit 1970 komt, toen was ik pas 8 (wat heerlijk, als je kunt zeggen, ik was PAS 8quote:Op maandag 9 april 2012 21:34 schreef februaristaker het volgende:
De jonkvrouw van Avignon, kent iemand die serie nog? De romantiek ten top..
Bram van der Vlugt had er ook een rol in. Heel jong en nog heel onsinterklazig..
[ afbeelding ]
quote:
quote:
Jaaa.quote:Op maandag 19 maart 2012 04:38 schreef zakstront het volgende:
[ afbeelding ]
Kom op bezoek bij Barbapappa!
Huub huub, barbatruuk!
Die zien er zo plastic uitquote:
Zo zagen ze er allemaal uit in die series van die tijd. En de stem van Charlie werd gedaan door Blake uit Dynastie, waar ook weer allemaal plastic vrouwen inzaten.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die zien er zo plastic uit
Wel typisch jaren 70.
Ik geloof niet dat ik geweten heb dat Blake de stem van Charlie was, of wel en heb ik het verdrongen.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:19 schreef Karina het volgende:
[..]
Zo zagen ze er allemaal uit in die series van die tijd. En de stem van Charlie werd gedaan door Blake uit Dynastie, waar ook weer allemaal plastic vrouwen inzaten.
Ik vond Falconetti de interessantstequote:Op donderdag 12 april 2012 17:31 schreef Maes het volgende:
[ afbeelding ]
The Jordaches, rich man, poor man. Het 2e seizoen. het eerste met Nick Nolte kan ik me niet herinneren. Ik had een crush op de man links vooraan. Gregg Henry
Dat kan ik me ook niet herinnerenquote:Op donderdag 12 april 2012 17:36 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik vond Falconetti de interessantste
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 12 april 2012 17:37 schreef Maes het volgende:
[..]
Dat kan ik me ook niet herinnerenWaarschijnlijk lag ik watertandend alleen maar naar die blonde jongen te kijken
Aan lager wal raken laatst dacht ik.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:41 schreef Karina het volgende:
[..]Ik vond die blonde maar een watje.
Bij Nick Nolte denk ik altijd als eerste aan deze serie, terwijl hij daarna zoveel meer heeft gedaan.
quote:Op donderdag 12 april 2012 17:36 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik vond Falconetti de interessantste
[ afbeelding ]
Ik was nog jongquote:Op donderdag 12 april 2012 17:41 schreef Karina het volgende:
[..]Ik vond die blonde maar een watje.
Bij Nick Nolte denk ik altijd als eerste aan deze serie, terwijl hij daarna zoveel meer heeft gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van Velzen eat your heart out.quote:Op zaterdag 14 april 2012 10:03 schreef Karina het volgende:
[ afbeelding ]
The plane, the plane![]()
Hier zouden ze best een moderne versie van kunnen maken, met alle middelen die er tegenwoordig zijn, qua special effects.
Was het niet iets met Familie? Het staat me heel vaag bij.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:30 schreef Bankfurt het volgende:
Een TV-jeugdserie omstreeks 1974; het werd uitgezonden door de NOS en op zondag-avond, voor Studio Sport.
Middeleeuws thema;
Duitsland als decor: Hanzesteden o.a. de steden Bremen en Lubeck.
Erg moeilijk om terug te vinden, ben de naam van de serie vergeten.
Zou kunnen.quote:Op zondag 22 april 2012 10:36 schreef Karina het volgende:
[..]
Was het niet iets met Familie? Het staat me heel vaag bij.
Waarschijnlijk was het een eenmalige serie van ongeveer 10 a 13 afleveringen. Het slot was omstreeks eind september 1974.quote:Op zondag 22 april 2012 16:24 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Zou kunnen.
ik kan me alleen een scene herinneren van 2 middeleeuwse jongens die in een haven in een transportbootje stappen. Ik denk dat het decor omstreeks 1400-1500 is. De steden Bremen en Lubeck staan me ook bij.
Wat mij opviel was dat de muziek, en TV-tune in die serie typisch middeleeuws was; fluit, mondharmonica en zo.
Het was of een Engelse of een Duitse serie, NL-ondertiteld.
Bedankt !quote:Op zondag 22 april 2012 17:16 schreef Karina het volgende:
Ik hoop dat je er nog achter komt, zo irritant als je iets niet meer weet
Anders zou je het eventueel hier nog kunnen vragen:
Ik zoek de titel van een serie/film/ programma deel 39
Deze volgde ik ook, met een hele mooie begintune:
Clarence de schele leeuwquote:
Alleen omdat je die wel vaker hebt gepostquote:
Floris misschien?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:30 schreef Bankfurt het volgende:
Een TV-jeugdserie omstreeks 1974; het werd uitgezonden door de NOS en op zondag-avond, voor Studio Sport.
Middeleeuws thema;
Daar zat ik ook aan te denken, maar Floris werd in 1969 uitgezonden.quote:
Dat speelde ook niet in Duitsland, dus ik denk niet dat, dat het is.quote:Op maandag 23 april 2012 07:42 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Daar zat ik ook aan te denken, maar Floris werd in 1969 uitgezonden.
Sport in beeldquote:Op maandag 23 april 2012 12:10 schreef golfer het volgende:
De Nederlandse Floris zat wel op zondagavond voor Sport in Beeld.
De Duitse versie is volgens mij nooit in NL uitgezonden.
Kan jij je niet meer herinneren, waarschijnlijk?quote:
Iddquote:Op maandag 23 april 2012 12:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Kan jij je niet meer herinneren, waarschijnlijk?
Nee, het was geen Floris.quote:Op maandag 23 april 2012 07:44 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat speelde ook niet in Duitsland, dus ik denk niet dat, dat het is.
Ken wel een serie Die Buddenbrooks, maar dat speelt zich in de 19e eeuw af en die werd in 1979 uitgezonden.quote:Op maandag 23 april 2012 14:02 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Nee, het was geen Floris.
Het was een realistische TV-serie middeleeuws decor, echte natuur en stedelijk middeleeuws havengebied, geen toverij of tekenposters enzo.
Thema was ongeveer Hanzesteden, handel en gilde, misschien ook een schatkist.
Het werd vertoond op zondagavonden o.a.
25-aug-1974 en 1-sep-1974.
Dus als er een oude TV-gids van 1974 ergens beschikbaar is, ... maar heb ik nog niet kunnen vinden op internet.
Bedankt, maarre idd heel grote lijst...quote:Op maandag 23 april 2012 14:38 schreef Karina het volgende:
Het enige dat ik nog kan vinden is een zeeer uitgebreide lijst van tv-series (op een Duitse site), maar die is zo groot dat je eigenlijk een trefwoord uit de titel zou moeten hebben, anders zoek je je een ongeluk.
..
Stuur een mailtje met jouw vraag naar beide omroepen. Misschien kunnen zij je helpen?quote:Op maandag 23 april 2012 16:20 schreef Bankfurt het volgende:
Ik dacht ook aan een Avro gids of KRO gids uit 1974, met alle TV-programma's op zondagavond als mogelijkheid.
Was het niet 'Fabian van Fallada', of 'Johan en de Alverman'...?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:30 schreef Bankfurt het volgende:
Middeleeuws thema;
Dat is Belgisch. Wel briljant.quote:Op maandag 23 april 2012 16:27 schreef Maron het volgende:
[..]
Was het niet 'Fabian van Fallada', of 'Johan en de Alverman'...?
Wel Duitse en Oostenrijkse film-locaties..Hoofrolspelers zijn ook al een jaartje ouder..;)quote:
Helaas, nee. maar thanks.quote:Op maandag 23 april 2012 16:27 schreef Maron het volgende:
[..]
Was het niet 'Fabian van Fallada', of 'Johan en de Alverman'...?
quote:Op maandag 23 april 2012 16:38 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Helaas, nee. maar thanks.
Wel grappig als je aan het zoeken bent wat je tegenkomt....
zoals:
(de tamme boerenzoon)
Dat was een hit ten tijde van die TV-serie die ik dus zoek.
Die begintune was geweldig.quote:Op maandag 23 april 2012 22:34 schreef Amaranth het volgende:
Ach ja Rawhide. Ik was een beetje verliefd op Eric Fleming.
Nee, niet weer Belgischquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:51 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
Ik herinner me nog wel dit:
Ook zo rond die tijd uitgezonden, eveneens middeleeuwse setting en deuntje, maar 100% Vlaams en niets Duits aan.
Tja, de zomer van '74... alles wat toen met Duitsland te maken had zal wel uit het collectieve geheugen verdrongen zijn
Wat blijft dat toch een geweldig nummer van Donna Summerquote:Op woensdag 25 april 2012 18:00 schreef Bankfurt het volgende:
Sjef van Oekel, REEDS !
met Donna Summer .
quote:Op donderdag 26 april 2012 19:47 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
Wat blijft dat toch een geweldig nummer van Donna Summer
Nee, vrijgesproken.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:29 schreef tong80 het volgende:
[ afbeelding ]
Baretta
Veroordeeld voor moord op zijn vrouw
Dacht dat ie vast zat.quote:
Hij zat een jaar vast, werd vrijgesproken, kreeg vervolgens een civiele procedure aan z'n broek en moest iets van 30 miljoen schadevergoeding betalen.quote:
"Keep your eyes on the sparrow, when the going gets narrow...don't do it."quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij zat een jaar vast, werd vrijgesproken, kreeg vervolgens een civiele procedure aan z'n broek en moest iets van 30 miljoen schadevergoeding betalen.
Net zoals OJ Simson dus. Die heeft niet vastgezeten maar wel veroordeeld via een civiele procedure,quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij zat een jaar vast, werd vrijgesproken, kreeg vervolgens een civiele procedure aan z'n broek en moest iets van 30 miljoen schadevergoeding betalen.
Sammy Davis jr.quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:20 schreef jekomterwelhinter het volgende:
[..]
"Keep your eyes on the sparrow, when the going gets narrow...don't do it."
Ah Stuifesin was zo leukquote:Op woensdag 2 mei 2012 23:01 schreef Kentekenplaat het volgende:
Als heel klein Kentekenplaatje keek ik altijd naar:
en toen ik groter was naar:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |