Floris misschien?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:30 schreef Bankfurt het volgende:
Een TV-jeugdserie omstreeks 1974; het werd uitgezonden door de NOS en op zondag-avond, voor Studio Sport.
Middeleeuws thema;
Duitsland als decor: Hanzesteden o.a. de steden Bremen en Lubeck.
Erg moeilijk om terug te vinden, ben de naam van de serie vergeten.
Daar zat ik ook aan te denken, maar Floris werd in 1969 uitgezonden.quote:
Dat speelde ook niet in Duitsland, dus ik denk niet dat, dat het is.quote:Op maandag 23 april 2012 07:42 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Daar zat ik ook aan te denken, maar Floris werd in 1969 uitgezonden.
Sport in beeldquote:Op maandag 23 april 2012 12:10 schreef golfer het volgende:
De Nederlandse Floris zat wel op zondagavond voor Sport in Beeld.
De Duitse versie is volgens mij nooit in NL uitgezonden.
Kan jij je niet meer herinneren, waarschijnlijk?quote:
Iddquote:Op maandag 23 april 2012 12:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Kan jij je niet meer herinneren, waarschijnlijk?
Nee, het was geen Floris.quote:Op maandag 23 april 2012 07:44 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat speelde ook niet in Duitsland, dus ik denk niet dat, dat het is.
Ken wel een serie Die Buddenbrooks, maar dat speelt zich in de 19e eeuw af en die werd in 1979 uitgezonden.quote:Op maandag 23 april 2012 14:02 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Nee, het was geen Floris.
Het was een realistische TV-serie middeleeuws decor, echte natuur en stedelijk middeleeuws havengebied, geen toverij of tekenposters enzo.
Thema was ongeveer Hanzesteden, handel en gilde, misschien ook een schatkist.
Het werd vertoond op zondagavonden o.a.
25-aug-1974 en 1-sep-1974.
Dus als er een oude TV-gids van 1974 ergens beschikbaar is, ... maar heb ik nog niet kunnen vinden op internet.
Bedankt, maarre idd heel grote lijst...quote:Op maandag 23 april 2012 14:38 schreef Karina het volgende:
Het enige dat ik nog kan vinden is een zeeer uitgebreide lijst van tv-series (op een Duitse site), maar die is zo groot dat je eigenlijk een trefwoord uit de titel zou moeten hebben, anders zoek je je een ongeluk.
..
Stuur een mailtje met jouw vraag naar beide omroepen. Misschien kunnen zij je helpen?quote:Op maandag 23 april 2012 16:20 schreef Bankfurt het volgende:
Ik dacht ook aan een Avro gids of KRO gids uit 1974, met alle TV-programma's op zondagavond als mogelijkheid.
Was het niet 'Fabian van Fallada', of 'Johan en de Alverman'...?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:30 schreef Bankfurt het volgende:
Een TV-jeugdserie omstreeks 1974; het werd uitgezonden door de NOS en op zondag-avond, voor Studio Sport.
Middeleeuws thema;
Duitsland als decor: Hanzesteden o.a. de steden Bremen en Lubeck.
Erg moeilijk om terug te vinden, ben de naam van de serie vergeten.
Dat is Belgisch. Wel briljant.quote:Op maandag 23 april 2012 16:27 schreef Maron het volgende:
[..]
Was het niet 'Fabian van Fallada', of 'Johan en de Alverman'...?
Wel Duitse en Oostenrijkse film-locaties..Hoofrolspelers zijn ook al een jaartje ouder..;)quote:
Helaas, nee. maar thanks.quote:Op maandag 23 april 2012 16:27 schreef Maron het volgende:
[..]
Was het niet 'Fabian van Fallada', of 'Johan en de Alverman'...?
quote:Op maandag 23 april 2012 16:38 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Helaas, nee. maar thanks.
Wel grappig als je aan het zoeken bent wat je tegenkomt....
zoals:
(de tamme boerenzoon)
Dat was een hit ten tijde van die TV-serie die ik dus zoek.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |