SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
Trovey's Log Cabin
Bolletjekatoens Koe:
Godagoyas' Phillippe:
HOOK ON!!
Smile, tomorrow will be worse...
Op Raverly bij toeval tegen Log Cabin patroon voor breien aangelopen en dat omgezet in haken en toen maar bolletjes en kleurtjes verzamelen (101 om precies te zijnquote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:55 schreef Bolletjekatoen het volgende:
Toverheks, beestjes en dekens moet je juist afwisselen! Dat die ik ook.
Trovey, wat een mooie deken! De rand is ook goed gelukt (daar heb ik meestal problemen mee). Waar heb je het patroon vandaan?
Oeh, en mijn koe in de opening![]()
En nu zie ik pas de paarse Sparkle, die zag ik vanmiddag niet. Leuk hoor!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:12 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat witte en de paarse zijn een gehaakt koordje (van Zeeman Sparkle) wat ik door een rand dubbel stokje heb geregen, weer eens wat anders als afwerking.
Het kan op verschillende manieren, o.a. met een creditcard. Ik kies zelf echter altijd voor PayPal (daar kun je ook een creditcard aan koppelen, of je bankrekening) want dan kun je je geld vrij makkelijk terugkrijgen mocht je geen producten ontvangen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:16 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Godagoyas, daar staat inderdaad veel! Dank je wel.
Hoe gaat dat eigenlijk als je via Etsy wat besteld, met betalen?
Geeft nietquote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:30 schreef Godagoyas het volgende:
Hier heb ik ook betaald met Paypal![]()
Enne ik loop verloren, 'k vind dat hertje niet terug
Ik kan het wel uitleggen, maar een filmpje zegt meerquote:Op vrijdag 16 maart 2012 23:15 schreef Miendientje het volgende:
Ik heb net mijn 2e haakwerkje gemaakt, een keurig rondje (als je niet naar de achterkant kijkt) en ik ben nu met de 3e bezig. Alleen nu is mijn draad op, misschien een beetje domme vraag, maar hoe ga je verder met een nieuwe draad, hoe haak je die er zeg maar aan vast?
Kwiwi, deze is hier wel eens voorbij gekomen volgens mij. Is alleen wel een betaald patroon.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:07 schreef kwiwi het volgende:
O ja, ik weet ineens weer wat ik al 2 dagen wilde vragenHeeft iemand toevallig een leuk patroon van een hertje?
bedankt, gelukt!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 23:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik kan het wel uitleggen, maar een filmpje zegt meer![]()
En een uitgebreidere:
Dankjewel! Deze ga ik maken.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 23:26 schreef bietel het volgende:
[..]
Kwiwi, deze is hier wel eens voorbij gekomen volgens mij. Is alleen wel een betaald patroon.
http://www.ravelry.com/patterns/library/friends-forever-fawn
Mooi zo! Best makkelijk hèquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In een boekje van Nicole?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Geeft nietToch bedankt voor het zoeken!
als je je adres naar EsseEi pmt stuurt zij jou het patroon. verder kan het van allerlei soorten garen. maar het voorbeeld is gemaakt van zeeman soft, met naald 3.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 07:52 schreef rojage het volgende:
En hier alweer een nieuwe haakfan. Ben helemaal weg van de Giraffe's en je begrijpt het al....wil ze graag maken. Weet een van jullie hoe ik aan het patroon kan komen, welk garen ervoor gebruikt wordt en de haaknaald dikkte ??????
Ze zijn een ééneiïge haakling.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 09:49 schreef crejo het volgende:
jullie zijn goed op elkaar ingespeeld zeg!!!
quote:
Geweldig , hartsikke bedanktquote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:37 schreef NicoleM het volgende:
Hallo allemaal!
Mijn laptop deed het niet meer sinds vrijdagmiddag, mijn man heeft hem net gemaaktAls het goed is, heb ik nu IEDEREEN die mij een bericht had gestuurd, gemaild. Mocht je (binnen nu en een kwartier ongeveer) nog geen mail hebben gehad, laat het dan even weten.
Groetjes,
Nicole
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar weet niet of ik deze zo mag delen..indien niet hoor ik het graag, verwijder ik het netjes en kunnen jullie me per PM bereiken
*normaal ben ik gewend via picasa dan alles binnen te halen.. echter bij deze gaat dat niet. Ik ben net fanatiek aan 1 boek begonnen.. de pagina's zijn erg kleinmaar ik merk dat velen van jullie niet eens uitleg nodig hebben
ernaar kijken is genoeg*
**EDIT: zie net dat er ook brei spul tussenstaat geloof ik.. maar mijn japans is niet zo goed**
Ja, ja...zeggen ze allemaal die turbohaaksters hier.quote:
Dank je.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 14:47 schreef Angelof9 het volgende:
Ik kan de peer niet zien (plaatje werkt niet). Bloem is heel tof! Ik zou er inderdaad kraaltjes of een klein knoopje opzetten, op die gaatjes.
edit: even op flickr gekeken, prachtige peer! Is dat echt je eerste haaksel?? Je hebt talent!
Dank je wel. Rechts klikken gaat niet met de Iphone...quote:Op zaterdag 17 maart 2012 14:57 schreef Angelof9 het volgende:
Ik zal hem even voor je plaatsen:
[ afbeelding ]
Je moet de link van het plaatje zelf gebruiken (rechts klikken op de foto) in plaats van de link naar de Flickr pagina.
Waarschijnlijk moet je dan klikken en even vasthouden of zoiets. Al gaan die dingen idd heel lastig met een telefoon.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 14:59 schreef Koningin het volgende:
Dank je wel. Rechts klikken gaat niet met de Iphone...
Nu ga ik een appel maken!
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Jaja, onze koningin kan meer dan alleen koekhappen
Welcome to the ripple club!quote:Op zaterdag 17 maart 2012 14:10 schreef Jojogirl het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn eerste ripples
En het assortiment van de Zeeman is hier ook per winkel (er zijn er hier 4 waar ik wel eens kom) heel verschillend, zowel qua soorten garen die ze hebben liggen als qua kleuren per soort.
thanksquote:Op zaterdag 17 maart 2012 18:48 schreef crejo het volgende:
gave tas zeg!!! heb je dat met zpaggeti gemaakt?
Iets van Zeeman, op mijn project pagina staat een linkje.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 18:00 schreef crejo het volgende:
wat een lief poesje zeg!!!mooi met die kleurwisseling. Welk draad is dat??
Hij kijkt als een typische kat!quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:02 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Iets van Zeeman, op mijn project pagina staat een linkje.
Wat een scheetje dat hertje!quote:Op zondag 18 maart 2012 10:43 schreef EsseEi het volgende:
Gister begonnen met dit hertje voor kleine nichtje in wording!
met Catania, hopelijk heb ik genoeg, staat niet bij hoeveel je nodig hebt
Oh in het roze trouwens
wat een schatje zeg!!!!quote:Op zondag 18 maart 2012 10:43 schreef EsseEi het volgende:
Oh in het roze trouwens
quote:Op zondag 18 maart 2012 10:43 schreef EsseEi het volgende:
Oh in het roze trouwens
Ik heb voor deze 6, 1 granny geprobeerd te haken jaquote:Op zondag 18 maart 2012 13:15 schreef Dottey het volgende:
Wat word dat schattig, Wizzy!![]()
Mooie Grannies, NicoleM. Zijn dat je eerste die j maakt?
en je gaat zomaar weg en je vraagt ons niet meequote:Op zondag 18 maart 2012 05:53 schreef phluphy het volgende:
Mooie shawl Angelof! Ik ben wel van dat soort dingen, en deze vind ik ook alweer gaaf. *noteert*.
Ik heb op je ravelry-verzameling gekeken, wat heb je al veel toffe dingen gemaakt.![]()
Jojogirl, mooie ripple. Ik met nog ripple-maagd, en elke keer vind ik het er zo eenvoudig uitzien, maar ik geloof dat dit niet klopt.![]()
Ik neem afscheid voor een paar weken want ik ga op vakantie/bezoek bij mijn pa in de Dominicaanse Republiek. Ik hoop zowel in het vliegtuig als aan het strand en zulks heeeeeel veel tijd om te haken te hebben!![]()
vind het niet naar staan, maar uithalen zonde, waarom laat je het niet zo en op het einde weer een baan rood en de kleuren waar mee je bent begonnenquote:Op zondag 18 maart 2012 14:22 schreef YogaLove het volgende:
Update:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De rode baan vind ik eigenlijk niet zo mooi, en wilde ik er tussen uit halen, maar ik denk niet dat het gaat lukken.
Wat vinden jullie?
En is het formaat foto eigenlijk wel goed?
Thanks, ja hoe verder ik van dat rood afhaak (quote:Op zondag 18 maart 2012 14:56 schreef Toverheks het volgende:
[..]
vind het niet naar staan, maar uithalen zonde, waarom laat je het niet zo en op het einde weer een baan rood en de kleuren waar mee je bent begonnen
Thanks.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:57 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vind die rode baan niet storend, gewoon zo laten!
Het is geluktquote:[b]Op
x-duck, ik denk dat angel 't bij het rechte eind heeft.
quote:Op zondag 18 maart 2012 16:19 schreef Muck het volgende:
Spuit elf vindt dat het rood er ook in mag blijven
Ik vind dat ripple-pattern sowieso erg leuk! Ik ben ooit met een deken over mijn luie stoel begonnen, maar toen de stoel het begaf, heb ik de deken ook uitgehaald
Wel heb ik met sparkle-wol een kussentje gemaakt
gaaf!!! leuk... ja ik zou ze neerzetten..quote:Op zondag 18 maart 2012 19:36 schreef Angelof9 het volgende:
Argh, wat zijn deze gaaf! Geen idee wat je ermee moet, maar ik vind ze wel heel tof
Door de link van het plaatje (rechtermuisknop -> afbeeldingslocatie kopieren) tussen [img] en [/img ] te plaatsenquote:Op zondag 18 maart 2012 19:37 schreef BakkieDoen het volgende:
[ afbeelding ]
Grrrr....hoe plaats je een foto uit photobucket?
Neuh, vind koffie lekker, maar haken leukerquote:Op zondag 18 maart 2012 19:48 schreef Muck het volgende:
Fijn patroon is dat
Ik heb er inmiddels drie gemaakt, waarvan eentje in pluizige wol. Dat doe ik nooit meer![]()
Ben je trouwens verdwaald? Moet je niet hier zijn?
[KSC #4912] een tas koffie met tabletvak
quote:Op zondag 18 maart 2012 19:54 schreef BakkieDoen het volgende:
[..]
Neuh, vind koffie lekker, maar haken leuker
Denk dat je niet die twee soorten nova door elkaar moet gebruiken, inderdaad door verschil in dikte van garen.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:21 schreef BakkieDoen het volgende:
Dat varkentje is trouwens heel leuk ( heb even gekeken)
Denk dat je dan inderdaad te veel verschil ziet. De dunnere is ook stugger. Maar je kunt altijd een stukje proberen, uithalen kan altijd nog!quote:Op zondag 18 maart 2012 20:18 schreef BakkieDoen het volgende:
Heeft iemand hier trouwens ervaring met het haken met nova van de wibra en dan de twee verschillende soorten door elkaar? Of zie je dan teveel het verschil in dikte?
Ik heb eigenlijk helemaal geen ervaring met katoen, dus hoeveel dat je nodig hebt voor zo'n varkentje weet ik niet. Met acryl kom je altijd een heel end.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:23 schreef x__duck het volgende:
[..]
Denk dat je niet die twee soorten nova door elkaar moet gebruiken, inderdaad door verschil in dikte van garen.
Denk je dat ik aan 100 gram katoen (geen nova, katoen van vroeger van de v&d!) in dikte naald 3,5 / 4 genoeg heb?
Dat lijfquote:Op zondag 18 maart 2012 20:59 schreef Lijnloos het volgende:
Mijn giraf is ook eindelijk af. Maar nu moet ik er dus nog 1 maken, Minke heeft hem gespot en na uitleg dat ie voor haar vriendinnetje is, moet ik er nu 1 maken voor haarMaar dan ging zij er wel een voor zus van vriendinnetje maken... mijn kleine haakstertje
But without further a due:
[ afbeelding ]
ja zie je erg vind ik, ben granny`s aan het haken, nova van 1.79 is echt dunner dan die bolletjes van 1.69.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:18 schreef BakkieDoen het volgende:
Heeft iemand hier trouwens ervaring met het haken met nova van de wibra en dan de twee verschillende soorten door elkaar? Of zie je dan teveel het verschil in dikte?
een plaatje en wat een leuke kleurencombinatiequote:Op zondag 18 maart 2012 20:59 schreef Lijnloos het volgende:
Mijn giraf is ook eindelijk af. Maar nu moet ik er dus nog 1 maken, Minke heeft hem gespot en na uitleg dat ie voor haar vriendinnetje is, moet ik er nu 1 maken voor haarMaar dan ging zij er wel een voor zus van vriendinnetje maken... mijn kleine haakstertje
But without further a due:
[ afbeelding ]
jij hebt wat los gemaakt hier met je Girafquote:Op zondag 18 maart 2012 21:58 schreef EsseEi het volgende:
aah wat een vrolijke giraf Lijnloos!:D
dat beertje en die ripple zijn tof trouwens ^^
en nog een mooi konijn
gewoon op ravely zetten gewoon durven hoor hij is gewoon te leuk en je kan de beschrijving er toch gelijk onder doen of heb ik dat verkeerd,en als je collage maakt wacht niet op mij he moet er nog steeds aan beginnen. (popcorn deken schiet wel op maar gaat me zo vervelen, maar moet gewoon eerst af.)quote:Op zondag 18 maart 2012 22:19 schreef EsseEi het volgende:
jaa he? echt leuk! kreeg net nog een mailtje van iemand di er ook 1 had gemaakt maar geen foto op internet wou zetten ofzo, maar wel dus foto naar mij gestuurd
Worden er echt een berg gemaakt! misschien eensaan allemaal foto vragen en een collage maken!
wel jammer dat ik 'm niet gewoon op ravelry kan/durf te zetten, want dit kost iedere keer best veel moeite! en bij ravelry krijg je gewoon berichtje als iemand 'm gelinkt heeft en gemaakt heeft met foto enzo
dat zie je inderdaad verkeerd hahaquote:Op zondag 18 maart 2012 22:24 schreef Toverheks het volgende:
[..]
gewoon op ravely zetten gewoon durven hoor hij is gewoon te leuk en je kan de beschrijving er toch gelijk onder doen of heb ik dat verkeerd,en als je collage maakt wacht niet op mij he moet er nog steeds aan beginnen. (popcorn deken schiet wel op maar gaat me zo vervelen, maar moet gewoon eerst af.)
Ik ben het nu uit aan het proberen met streepjes en bobblestitch en je ziet wel een breder en smaller streepje, maar als ik het afwissel kan het volgens mij wel. ( ga gewoon nog ff door met proberen en anders haal ik het maar weer uit)quote:Op zondag 18 maart 2012 21:53 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ja zie je erg vind ik, ben granny`s aan het haken, nova van 1.79 is echt dunner dan die bolletjes van 1.69.
op die manier, oke laat je patroontjes dan maar lekker hier alleen voor ons, want blij is iedereen ermee zoals je gemerkt hebtquote:Op zondag 18 maart 2012 22:38 schreef EsseEi het volgende:
[..]
dat zie je inderdaad verkeerd hahahet erop zetten is niet zo'n probleem, niet zo ingewikkeld.
Maar ik heb het nageaapt van een plaatje, van iemand die de knuffels verkoopt. Ze verkoopt alleen het patroon niet, en ik denk dat z niet zo gelukkig wordt, als ik het zomaar gratis ga verspreiden. En ben bang voor/heb niet zo veel zin in gedoe enzo (ook al zitten er volgens mij genoeg verschillen in om het wettelijk toegestaan te maken maar goed)
Dat was het inderdaad, Zo'm klein broekje of truitje is bijkans net zoveel werk als een grote! Lapjes haken, in elkaar zetten, mouwtjes eraan, randje erlangs, 10 miljoen draadjes wegwerken... Maar het is ook wel heel leuk! Ik zit al weer vol ideeën voor nieuwe kleertjes!quote:Op zondag 18 maart 2012 23:02 schreef BakkieDoen het volgende:
Angelof, je beertje vind ik ook erg leuk, maar het lijkt me wel een gepruts ( en vind Ko nu wel erg naakt)
Vier?quote:Op maandag 19 maart 2012 12:03 schreef Angelof9 het volgende:
Ik dacht dat je vier volwassen zoons had?
Je hebt PM!quote:Op zondag 18 maart 2012 23:06 schreef EsseEi het volgende:
tuurlijk mag dathoe meer zielen giraffen hoe meer vreugd!
yogalove wie was je eerst dan?
Ze wikkelt haar garen om de punten als ze bolletjes wil makenquote:Op maandag 19 maart 2012 12:48 schreef Angelof9 het volgende:
Ja, maar die konigin is al oud, dan gaan dingen niet meer zo makkelijk. Of mischien gebruikt ze haar kroon juist wel om de draadjes uit elkaar te houden!
Ik ben niet oud!quote:Op maandag 19 maart 2012 12:48 schreef Angelof9 het volgende:
Ja, maar die konigin is al oud, dan gaan dingen niet meer zo makkelijk. Of mischien gebruikt ze haar kroon juist wel om de draadjes uit elkaar te houden!
Bloot in het haaktopic.quote:Op maandag 19 maart 2012 13:37 schreef Angelof9 het volgende:
Hier nog wat fotos van beertje. Zonder de kleren:
[ afbeelding ]
En de kleren:
[ afbeelding ]
Zij doet geen 2 of 3 losse voor de nieuwe rits, maar haalt hem eerst achterwaardsesalto voor ze der stokje maakt bij de eerste. Ga ik toch eens proberen, want ik vind dat stokje van losse nooit zo mooi!quote:Op maandag 19 maart 2012 13:09 schreef MizzEnroe het volgende:
De Koningin is nu natuurlijk even van slag door alle omstandigheden, Lijnloos.![]()
Ik ben op youtube trouwens op een interessant filmpje gestuit. Moet ik binnenkort eens uitproberen.![]()
Omdat dat erop naaien gewoon niet leuk is, waarschijnlijk!quote:Op maandag 19 maart 2012 15:10 schreef trovey het volgende:
Rode hoed voor het krukje is klaar, nu de stippen nog erop naaien...waarom heb ik hier totaal geen zin in?
![]()
Eerst maar even wat anders doen.
Hmm?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
quote:Op maandag 19 maart 2012 16:25 schreef Muck het volgende:
[..]
Hmm?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muck ik wist dat je leuk en goed kon haken maar een roze, waarom niet lekker paars
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
Ik snap hetquote:Op maandag 19 maart 2012 15:22 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Omdat dat erop naaien gewoon niet leuk is, waarschijnlijk!![]()
Zou je het er niet aan vast kunnen haken? Dus de witte stippen op het rode gedeelte leggen en dan met een witte draad rondom lossen erop haken waarbij je het rode gedeelte meehaakt.
Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel.
quote:Op maandag 19 maart 2012 16:25 schreef Muck het volgende:
[..]
Hmm?Vleeswaren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Tof! Ik heb de kleutjes ook liggen maar ben het nog niet helemaal eens over het betalen voor patronenquote:Op maandag 19 maart 2012 19:36 schreef BrainTeaser het volgende:
Ben eindelijk begonnen met Tommie de Tijger
[ afbeelding ]
Had stiekem gehoopt dat de kleurwissels nog minder zichtbaar zouden zijn, maar ben niet ontevreden!
Heb z'n oren, staart, snuit en één voorpootje af!
dat kan zeker, dat doen we toch ook al? ik zou zeggen: voeg maar toe hoor! deze was ik ook al eens tegengekomen (of een variant erop). zeker interessant! en wel fijn als dat soort linkjes bij elkaar staan in de OP!quote:
Goede tip. Kunnen we niet in de spoiler van de OP steeds een handig instructiefilmpje erbij linken?
Ik ben toch wel benieuwd waar de originele staat:Pquote:Op maandag 19 maart 2012 21:07 schreef EsseEi het volgende:
even grove telling gedaan, geloof dat het patroon van de giraf zo'n 70 keer verspreid isikzelf ongeveer 60, en dan de engelse van trui nog!
(en lijnloos het mag wel hoorzeg maar dat ik hem ontworpen heb
)
ben aan hertje bezig, kop en lijf al af, en 1 oor, nu 2e oor. Maar heb zomaar overal spierpijn (weet niet waarom) dus haekn is beetje pijnlijk
Die van Essei is dikker en heeft puntoortjes! (Zoek de verschillen?)quote:Op maandag 19 maart 2012 21:40 schreef trui het volgende:
ze heeft inderdaad veel leuke spullen gemaakt zeg! en ik zie nog best een aantal verschillen tussen de giraffes van haar en die van jou, esse.
Heb er ook naar zitten kijken, opzich lijkt die ezel wel op de giraffe...quote:Op maandag 19 maart 2012 21:53 schreef melice het volgende:
Wow die ezel is mooi!
Ik vind jou giraffe mooier esseei, als iemand een keer denkt de ezel te maken, meld ik mij als eerste voor het patroon :-)
die van haar hebben een mondquote:Op maandag 19 maart 2012 21:43 schreef x__duck het volgende:
[..]
Die van Essei is dikker en heeft puntoortjes! (Zoek de verschillen?)
quote:Op maandag 19 maart 2012 21:57 schreef Angelof9 het volgende:
Het is officieel, EsseEi's giraffe is mooier.
Ook door mij. :pquote:Op maandag 19 maart 2012 22:25 schreef Angelof9 het volgende:
Ow, ik zie nu pas die rood met witte stippen versie van de giraffe! Die is wel weer megatof... dat idee zou wel eens door mij gestolen kunnen worden...
Die vond ik ook heel tof! Die ga ik ook nog eens doen denk ik. En die enorme theepotquote:Op maandag 19 maart 2012 22:25 schreef Angelof9 het volgende:
Ow, ik zie nu pas die rood met witte stippen versie van de giraffe! Die is wel weer megatof... dat idee zou wel eens door mij gestolen kunnen worden...
Leuke wolquote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:51 schreef crejo het volgende:
Heeft iemand ervaring met het haken van wol??
.[ afbeelding ]
thanx voor de tip, zij zei dat het goed voor knuffels kan, viel mee met pluizen, maar dat doet het toch wel.... pffff. verkooppraatjes waar ik dus intrap...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:12 schreef Angelof9 het volgende:
Ik haak regelmatig met wol. Ik zou alleen van die sokkenwol geen ami maken, maar meer iets als een sjaal ofzo. Die sokkenwol werkt heel goed voor dat soort dingen vind ik.
Die strengen moet je trouwens eerste uitvouwen, ergens omheen doen en dan een bol van maken. Anders wordt het een grote geknoopte nachtmerrie (ervaring).
Die strengen zijn inderdaad een hel als je het niet goed uit elkaar haalt. Heb er helaas ook ervaring mee. Ik heb mijn streng destijds wel helemaal uit de knoop gehaald. Ben daar best trots op!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:12 schreef Angelof9 het volgende:
Ik haak regelmatig met wol. Ik zou alleen van die sokkenwol geen ami maken, maar meer iets als een sjaal ofzo. Die sokkenwol werkt heel goed voor dat soort dingen vind ik.
Die strengen moet je trouwens eerste uitvouwen, ergens omheen doen en dan een bol van maken. Anders wordt het een grote geknoopte nachtmerrie (ervaring).
Heb je nog tijd over, ik heb nog een streng katoen liggen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:16 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Die strengen zijn inderdaad een hel als je het niet goed uit elkaar haalt. Heb er helaas ook ervaring mee. Ik heb mijn streng destijds wel helemaal uit de knoop gehaald. Ben daar best trots op!
http://www.allfreecrochet(...)-Free-Crochet-eBooksquote:
he ja zullen we pasen maar gewoon even wat opschuiven dit jaar?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:45 schreef Godagoyas het volgende:
[..]
http://www.allfreecrochet(...)-Free-Crochet-eBooks
Krans al gekocht in winkel... maar ik schiet zo goed op met mn huisjesdeken en daar gevonden paaskrans vond ik wel sjiek... maar ben ook nog bezig met paaskonijn... HELP tijdsgebrek
Nee, ik ook niet. Al vraag ik doorgaans niet heel veel meer dan het materiaal.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:56 schreef trui het volgende:
gedl voor een "FO" (Finished Object) vragen staat mijns inziens los van of je voor 't patroon hebt betaald of niet hoor. als mensen bij mij een giraf bestellen ga ik dat niet voor niks doen. tenzij ik 't zelf al bij wijze van cadeautje wilde doen uiteraard.
Ik vraag ook alleen de materiaalkosten terug, want voor de rest vind ik het al lang leuk dat ik iets kan haken en dat mensen daar blij mee zijnquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:40 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet. Al vraag ik doorgaans niet heel veel meer dan het materiaal.
quote:
wat zijn jullie allemaal bescheiden door helemaal niks voor de tijd te rekenen. ik vind materiaalkosten x 2 een heel redelijk bedrag hoor. kijk, als het toevallig net iets is wat je toch al eens wilde maken, alleen nog niet wist voor wie.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:40 schreef Bolletjekatoen het volgende:
Ik vraag alleen geld (materiaalkosten) voor mijn haaksels als het voor een vriend van een vriend is bijv., beetje lastig uit te leggen. Van vriendinnen krijg ik vaak bolletjes garen.
Het ligt er ook wel een beetje aan voor wie hoorquote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:26 schreef trui het volgende:
[..]
[..]
wat zijn jullie allemaal bescheiden door helemaal niks voor de tijd te rekenen. ik vind materiaalkosten x 2 een heel redelijk bedrag hoor. kijk, als het toevallig net iets is wat je toch al eens wilde maken, alleen nog niet wist voor wie.
Ik zou het toch nog even proberen met die fluffy wol, want het is het uiteindelijk wel waard vond ik!quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:15 schreef melice het volgende:
@crejo, ik heb je een pm gestuurd, zou graag het schaapjespatroon willen hebben. Ik had die wil ook voor een schaap gekocht, maar heb nog geen leuk patroon.
Ga het morgen bij daglicht nog eens proberen.
heb er gisteravond nog wel snel een telefoonhoesje van gehaakt. 8 stokjes en op gevoel maar een beetje insteken. Ziet er prima uit haha
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Smile, tomorrow will be worse...
Op zich maakt het niets uit, als je het maar consequent de hele shawl hetzelfde doet.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:41 schreef blabbel6 het volgende:
En nu ik toch bezig ben: ik heb me nu al zwetend door de eerste 2 toeren heen geworsteld. Ik weet niet zeker of ik alles in de goede 'space' heb gehaakt. Komt dat erg nauw?
Zo goed als hetzelfde inderdaad! Maar een beetje Wilma's "eigen schuld" omdat ze het patroon niet beschikbaar maakt. Dan gaan mensen het dus namaken.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:48 schreef Lijnloos het volgende:
Kiek nou: http://liques.blogspot.com/2012/02/maffe-raf.html
Da;s dus de blog van waar ik mijn nieuwe spullies heb besteld.. Ben ik nou maf of lijkt ie wel ontzettend! (Op de oren na misschien).
Lol, iets eronder bij de comments staat ook een comment van die williewollie (oh hoe ze ook heet), wilma in elk geval.. Zij ziet de gelijkenis ook
Het is inderdaad wat Trui zegt; het picotrandje doe je aan het eind als je de shawl groot genoeg vindt.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:41 schreef blabbel6 het volgende:
Ik heb gelijk een vraagje: ik ben aan de Elise shawl begonnen (moeilijk, moeilijk!).
In het patroon staat dat je vanaf de 4e toer het picotrandje moet maken. Een picotrand haak je toch als je klaar bent, rondom? Dat moet ik toch niet vanaf toer 4 meehaken? Weet iemand dat?
En nu ik toch bezig ben: ik heb me nu al zwetend door de eerste 2 toeren heen geworsteld. Ik weet niet zeker of ik alles in de goede 'space' heb gehaakt. Komt dat erg nauw?
Ik dacht: ik doe eens wat anders, maar het valt niet helemaal mee.
Ik heb er wel hele leuke gekleurde katoen van de Wibra voor. Het splijt nogal, maar ik vind de kleuren prachtig. Beetje terra-goud-groen-achtig. Je kunt ook zeggen rood-geel-groen, maar dan doe ik het geen recht.
dat doen ze anders ook wel hoor.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:54 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Zo goed als hetzelfde inderdaad! Maar een beetje Wilma's "eigen schuld" omdat ze het patroon niet beschikbaar maakt. Dan gaan mensen het dus namaken.
nou ja, voor je zelf een paar aantekeningen maken over een patroon is wel wat anders dan het helemaal uitwerken tot een patroon dat voor iedereen bruikbaar is.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:56 schreef Kniertje22 het volgende:
En over het 'originele' patroon van de giraffe; een beetje raar dat ze zegt dat geen patroon heeft opgeschreven, terwijl ze wel 4 giraffes te koop heeft staan. Heeft ze die dan allemaal (op dezelfde manier) uit haar hoofd gehaakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |