Ach, het is toch zo? Echt lachwekkend dit. Ik kan er echt niet bij dat dit rechtvaardigheid voor moet stellen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:49 schreef freako het volgende:
[..]
Toch mooi dat je aan de hand van een halve zin:
[..]
kunt zien welke krant de bron van dit artikel is.
Hij heeft 18 jaar gekregen, wat "normaal" is voor zijn vergrijp. Echt levenslang kan men wel krijgen in Nederland, maar die straf wordt enkel opgelegd bij meerdere moorden, en/of als iemand in herhaling is gevallen. De OvJ heeft het wel geëist, maar de rechtbank, en ook het gerechtshof in Amsterdam tijdens het hoger beroep, hebben mede op basis van het psychiatrisch rapport gemeend de "normale" straf te geven. Met aftrek van voorarrest en goed gedrag etc, is zijn vrijlating in 2014, en net als elke andere gevangene mag hij ~18 maanden daarvoor beginnen met zijn eerste proefverlof.quote:Op vrijdag 27 april 2012 14:03 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Tering, niet alles gelezen maar wat een absurd lage straf... Ik gok dat onze waxinelichthoudergooiertje langer opgeborgen gaat zitten. Wat een land
.
Waarom niet? Iedere crimineel heeft toch dezelfde rechten ?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:48 schreef PieterPostbode het volgende:
Volkert van der Graaf mag geen 6 jaar strafvermindering krijgen !
Teken de Petitie !
http://petities.nl/
Precies, terwijl dat minder politieke gevolgen heeft.quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:11 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ik snap wat hierboven wordt gezegd, maar dit geldt dan weer niet wanneer iemand een echte aanslag op het leven van een lid van het koningshuis pleegt, dat weet ik zeker.
Waarom weet je dat zo zeker?quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:11 schreef C.Bukowski het volgende:
Lijkt me dat iedereen in Nederland dezelfde rechten heeft. Zou niet weten waarom dat in het geval van Volkert opeens anders zou moeten zijn?
Lijkt me stug dat hij in staat is het nog eens te doen: Fortuyin is immers al dood.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:06 schreef PieterPostbode het volgende:
Misschien is dit wel een mogelijkheid om hem TBS op te gaan leggen , want in een uitzending gisteren van Edwin zoekt Fortuyn gaf van der Graaf aan dat hij weer in staat is om dit nogmaals te doen .
Hij is een gevaar voor de samenleving en mag nooit meer buiten komen !
Bedenk wel dat er redelijk wat in de wetgeving/strafmaat voor diverse vergrijpen is veranderd sinds Volkert v/d G zijn misdaad pleegde. En daarnaast was Fortuin geen lid van het koninklijk huis, dus je vergelijking gaat wat mank..quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:11 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ik snap wat hierboven wordt gezegd, maar dit geldt dan weer niet wanneer iemand een echte aanslag op het leven van een lid van het koningshuis pleegt, dat weet ik zeker.
Vervroegde vrijlating is een stimulans voor goed gedragquote:Op zondag 29 april 2012 11:20 schreef Pro_Shifty het volgende:
Waarom zou je iemand uberhaubt vervoegd vrijlaten? Hij krijgt 18 jaar celstraf dus moet hij 18 jaar de bak in en niet 12 jaar.
Dat was een gek die bedacht heeft dat je na zoveel jaar in de gevangenis je leven weer op moet kunnen bouwen 'buiten', woning en werk zoeken ed .. of wou jij ze na X jaar zo maar de straat opschoppen, geen woning, geen werk en geen idee hoeveel er allemaal verandert is?quote:Net zoals proefverlof..... welke gek heeft dat bedacht. Je krijgt een gevangenisstraf opgelegd voor een reden. Dus dat betekend niet dat je af en toe ff naar buiten mag omdat je toch al zo lang in de gevangenis zit. Die behandelingen doen ze maar binnen de 4 muren en niet erbuiten.
Omdat rehabilitatie pas kan werken als men niet in een cel zit vermoed ik? Nou ben ik geen deskundige van het Pieter Baan centrum oid, maar we hebben met zijn allen besloten om mensen die 1x een fout maken, na boetedoening, een 2e kans moeten verdienen. Ze lomp na 18 jaar de gevangenispoort uit zetten bevorderd dat niet, tenminste volgens genoeg experts om de politiek hiervan te overtuigen. Wat beter is, en wat meer aansluit bij het rechtsgevoel van de burger? Ik weet het niet, en daar is volgens mij geen eenduidige oplossing voor.quote:Op zondag 29 april 2012 11:20 schreef Pro_Shifty het volgende:
Waarom zou je iemand uberhaubt vervoegd vrijlaten? Hij krijgt 18 jaar celstraf dus moet hij 18 jaar de bak in en niet 12 jaar.
Net zoals proefverlof..... welke gek heeft dat bedacht. Je krijgt een gevangenisstraf opgelegd voor een reden. Dus dat betekend niet dat je af en toe ff naar buiten mag omdat je toch al zo lang in de gevangenis zit. Die behandelingen doen ze maar binnen de 4 muren en niet erbuiten.
Um, over twee jaar heeft hij de zes jaar vermindering gehad. Hij moet 18 jaar zitten vanaf 2002. Dat is tot 2020. In 2014 mag hij eruit. Dat is 6 jaar strafvermindering.quote:Op zondag 29 april 2012 12:54 schreef Ferdo het volgende:
Hij zou zes jaar strafvermindering kunnen krijgen? Lekker logisch als hij nog twee jaar te gaan heeft.
Dat weet ik, maar dacht even dat de TS het idee had dat er nog méér vanaf ging.quote:Op zondag 29 april 2012 12:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, over twee jaar heeft hij de zes jaar vermindering gehad. Hij moet 18 jaar zitten vanaf 2002. Dat is tot 2020. In 2014 mag hij eruit. Dat is 6 jaar strafvermindering.
Het zou zomaar kunnen dat je geblaat als kut op Dirk slaat.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 03:25 schreef Kees22 het volgende:
Ik vraag me af of het geen smaad is (en dus strafbaar) om Volkert van der G. te beschuldigen van moord. Het aantasten van de goede naam van mensen is verboden.
Het zou zo maar kunnen dat Volkert van der G. een rechtszaak zou kunnen winnen en een geldsom per overtreding zou kunnen eisen.
Oh ja.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 03:32 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Het zou zomaar kunnen dat je geblaat als kut op Dirk slaat.
Dat is in de strafzaak al lang en breed behandeld. En slachtoffers zijn slachtoffers. Ik heb meer medelijden met een meisje die vanwege eerwraak vermoord wordt dan met een politicus.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Iets moet dit slachtoffer toch onderscheiden van al die andere?
hoezo? Hij heeft toch ook iemand vermoord? Sterker nog, hij heeft bekend, is schuldig bevonden door een rechter, en zit momenteel zijn tijd uit. Daardoor is er van smaad geen sprake.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 03:25 schreef Kees22 het volgende:
Ik vraag me af of het geen smaad is (en dus strafbaar) om Volkert van der G. te beschuldigen van moord. Het aantasten van de goede naam van mensen is verboden.
Het zou zo maar kunnen dat Volkert van der G. een rechtszaak zou kunnen winnen en een geldsom per overtreding zou kunnen eisen.
Misschien nu WIlders, die is in zijn ogen vast nog gevaarlijker als Fortuynquote:Op zondag 29 april 2012 02:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Lijkt me stug dat hij in staat is het nog eens te doen: Fortuyin is immers al dood.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |