abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110852230
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:49 schreef freako het volgende:

[..]

Toch mooi dat je aan de hand van een halve zin:

[..]

kunt zien welke krant de bron van dit artikel is.
Ach, het is toch zo? Echt lachwekkend dit. Ik kan er echt niet bij dat dit rechtvaardigheid voor moet stellen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_110859301
-edit-Of ik lees even een paar posts terug :P
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  vrijdag 27 april 2012 @ 14:03:17 #203
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_110860825
Tering, niet alles gelezen maar wat een absurd lage straf :{ ... Ik gok dat onze waxinelichthoudergooiertje langer opgeborgen gaat zitten. Wat een land :X .
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_110861287
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 14:03 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Tering, niet alles gelezen maar wat een absurd lage straf :{ ... Ik gok dat onze waxinelichthoudergooiertje langer opgeborgen gaat zitten. Wat een land :X .
Hij heeft 18 jaar gekregen, wat "normaal" is voor zijn vergrijp. Echt levenslang kan men wel krijgen in Nederland, maar die straf wordt enkel opgelegd bij meerdere moorden, en/of als iemand in herhaling is gevallen. De OvJ heeft het wel geëist, maar de rechtbank, en ook het gerechtshof in Amsterdam tijdens het hoger beroep, hebben mede op basis van het psychiatrisch rapport gemeend de "normale" straf te geven. Met aftrek van voorarrest en goed gedrag etc, is zijn vrijlating in 2014, en net als elke andere gevangene mag hij ~18 maanden daarvoor beginnen met zijn eerste proefverlof.

In mijn onderbuik voelt het wat oneerlijk, maar in mijn hoofd het enige wat een rechter kán doen in een rechtstaat als de onze. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd als de publieke opinie/waan van de dag mee gaat spelen bij het bepalen van de strafmaat. Dan glijden we af naar bananenrepubliek willekeur.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 27 april 2012 @ 17:06:35 #205
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110868121
Ik snap niet waarom Volkert dat recht niet zou hebben als andere moordenaars dat wel hebben. Ik vind straffen ook te laag in Nederland, maar het moet wel gelijke monnikken gelijke kappen zijn.
Of je nu een 3-jarige kleuter verkracht en afmaakt of een politicus. Dat mag niet uitmaken, enkel vanwege de bekendheid
The End Times are wild
pi_110868243
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:48 schreef PieterPostbode het volgende:
Volkert van der Graaf mag geen 6 jaar strafvermindering krijgen !

Teken de Petitie !
http://petities.nl/
Waarom niet? Iedere crimineel heeft toch dezelfde rechten ?
  vrijdag 27 april 2012 @ 17:11:17 #207
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_110868304
Ik snap wat hierboven wordt gezegd, maar dit geldt dan weer niet wanneer iemand een echte aanslag op het leven van een lid van het koningshuis pleegt, dat weet ik zeker.
  vrijdag 27 april 2012 @ 17:11:50 #208
373891 C.Bukowski
A.k.a Henry Chinaski
pi_110868321
Lijkt me dat iedereen in Nederland dezelfde rechten heeft. Zou niet weten waarom dat in het geval van Volkert opeens anders zou moeten zijn? :N
“I don't hate people. I just feel better when they aren't around.”
  Forum Admin vrijdag 27 april 2012 @ 17:13:58 #209
232445 crew  Specularium
pi_110868398
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 17:11 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ik snap wat hierboven wordt gezegd, maar dit geldt dan weer niet wanneer iemand een echte aanslag op het leven van een lid van het koningshuis pleegt, dat weet ik zeker.
Precies, terwijl dat minder politieke gevolgen heeft.
  vrijdag 27 april 2012 @ 17:24:00 #210
373891 C.Bukowski
A.k.a Henry Chinaski
pi_110868805
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 17:11 schreef C.Bukowski het volgende:
Lijkt me dat iedereen in Nederland dezelfde rechten heeft. Zou niet weten waarom dat in het geval van Volkert opeens anders zou moeten zijn? :N
Waarom weet je dat zo zeker?
“I don't hate people. I just feel better when they aren't around.”
  vrijdag 27 april 2012 @ 17:36:44 #211
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_110869248
Huh? Bukowski, je quote jezelf, volgens mij bedoelde je wel mijn post, maar die heb ik nu al drie keer ge-edit }:| .
pi_110919641
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 16:06 schreef PieterPostbode het volgende:
Misschien is dit wel een mogelijkheid om hem TBS op te gaan leggen , want in een uitzending gisteren van Edwin zoekt Fortuyn gaf van der Graaf aan dat hij weer in staat is om dit nogmaals te doen .
Hij is een gevaar voor de samenleving en mag nooit meer buiten komen !
Lijkt me stug dat hij in staat is het nog eens te doen: Fortuyin is immers al dood.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_110923448
Waarom zou je iemand uberhaubt vervoegd vrijlaten? Hij krijgt 18 jaar celstraf dus moet hij 18 jaar de bak in en niet 12 jaar.

Net zoals proefverlof..... welke gek heeft dat bedacht. Je krijgt een gevangenisstraf opgelegd voor een reden. Dus dat betekend niet dat je af en toe ff naar buiten mag omdat je toch al zo lang in de gevangenis zit. Die behandelingen doen ze maar binnen de 4 muren en niet erbuiten.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_110924108
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 17:11 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Bedenk wel dat er redelijk wat in de wetgeving/strafmaat voor diverse vergrijpen is veranderd sinds Volkert v/d G zijn misdaad pleegde. En daarnaast was Fortuin geen lid van het koninklijk huis, dus je vergelijking gaat wat mank..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_110924225
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 11:20 schreef Pro_Shifty het volgende:
Waarom zou je iemand uberhaubt vervoegd vrijlaten? Hij krijgt 18 jaar celstraf dus moet hij 18 jaar de bak in en niet 12 jaar.
Vervroegde vrijlating is een stimulans voor goed gedrag

quote:
Net zoals proefverlof..... welke gek heeft dat bedacht. Je krijgt een gevangenisstraf opgelegd voor een reden. Dus dat betekend niet dat je af en toe ff naar buiten mag omdat je toch al zo lang in de gevangenis zit. Die behandelingen doen ze maar binnen de 4 muren en niet erbuiten.
Dat was een gek die bedacht heeft dat je na zoveel jaar in de gevangenis je leven weer op moet kunnen bouwen 'buiten', woning en werk zoeken ed .. of wou jij ze na X jaar zo maar de straat opschoppen, geen woning, geen werk en geen idee hoeveel er allemaal verandert is?
pleased to meet you
pi_110924241
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 11:20 schreef Pro_Shifty het volgende:

Omdat rehabilitatie pas kan werken als men niet in een cel zit vermoed ik? Nou ben ik geen deskundige van het Pieter Baan centrum oid, maar we hebben met zijn allen besloten om mensen die 1x een fout maken, na boetedoening, een 2e kans moeten verdienen. Ze lomp na 18 jaar de gevangenispoort uit zetten bevorderd dat niet, tenminste volgens genoeg experts om de politiek hiervan te overtuigen. Wat beter is, en wat meer aansluit bij het rechtsgevoel van de burger? Ik weet het niet, en daar is volgens mij geen eenduidige oplossing voor. :{

Wat ik wel weet, is dat willekeur op basis van tijdelijke emoties en de waan van de dag, een pad is waar we met zijn allen niet de eerste stap op moeten zetten.
pi_110926248
Hij zou zes jaar strafvermindering kunnen krijgen? Lekker logisch als hij nog twee jaar te gaan heeft. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zondag 29 april 2012 @ 12:57:14 #218
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_110926358
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 12:54 schreef Ferdo het volgende:
Hij zou zes jaar strafvermindering kunnen krijgen? Lekker logisch als hij nog twee jaar te gaan heeft. :')
Um, over twee jaar heeft hij de zes jaar vermindering gehad. Hij moet 18 jaar zitten vanaf 2002. Dat is tot 2020. In 2014 mag hij eruit. Dat is 6 jaar strafvermindering.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_110926507
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 12:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Um, over twee jaar heeft hij de zes jaar vermindering gehad. Hij moet 18 jaar zitten vanaf 2002. Dat is tot 2020. In 2014 mag hij eruit. Dat is 6 jaar strafvermindering.
Dat weet ik, maar dacht even dat de TS het idee had dat er nog méér vanaf ging. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110985533
Ik vraag me af of het geen smaad is (en dus strafbaar) om Volkert van der G. te beschuldigen van moord. Het aantasten van de goede naam van mensen is verboden.

Het zou zo maar kunnen dat Volkert van der G. een rechtszaak zou kunnen winnen en een geldsom per overtreding zou kunnen eisen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_110985559
quote:
Op dinsdag 1 mei 2012 03:25 schreef Kees22 het volgende:
Ik vraag me af of het geen smaad is (en dus strafbaar) om Volkert van der G. te beschuldigen van moord. Het aantasten van de goede naam van mensen is verboden.

Het zou zo maar kunnen dat Volkert van der G. een rechtszaak zou kunnen winnen en een geldsom per overtreding zou kunnen eisen.
Het zou zomaar kunnen dat je geblaat als kut op Dirk slaat.
pi_110985580
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 03:32 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Het zou zomaar kunnen dat je geblaat als kut op Dirk slaat.
Oh ja.
Maar de bedreigingen en beledigingen aan zijn adres slaan ook nergens op.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 03:40:59 #223
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_110985597
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 16:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Iets moet dit slachtoffer toch onderscheiden van al die andere?
Dat is in de strafzaak al lang en breed behandeld. En slachtoffers zijn slachtoffers. Ik heb meer medelijden met een meisje die vanwege eerwraak vermoord wordt dan met een politicus.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 mei 2012 @ 06:55:27 #224
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_110985985
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 03:25 schreef Kees22 het volgende:

hoezo? Hij heeft toch ook iemand vermoord? Sterker nog, hij heeft bekend, is schuldig bevonden door een rechter, en zit momenteel zijn tijd uit. Daardoor is er van smaad geen sprake.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 1 mei 2012 @ 08:49:30 #225
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_110986877
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 02:10 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Lijkt me stug dat hij in staat is het nog eens te doen: Fortuyin is immers al dood.
Misschien nu WIlders, die is in zijn ogen vast nog gevaarlijker als Fortuyn
mai pen rai
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')